جاهای دیدنی بندر انزلی | بندری قدیمی با طبیعت بکر

0

هر وقت می‌گوییم شمال، همه می‌گویند بابل، بابلسر، فریدون‌کنار یا کلاردشت؛ اما جاهای دیدنی شمال محدود به این شهرهای نیست. اگر می‌خواهید یک ایران‌گرد واقعی باشید، باید وجب به وجب این خاک را بگردید. خب نظرتان درباره سفر به بندر انزلی چیست؟ اصلاً چقدر این بندر را می‌شناسید؟ فکر می‌کنید خیلی درباره آن شناخت دارید؟ خب بیایید کمی امتحان کنیم. چشمان خود را ببندید و هر تعداد جای دیدنی این بندر را که می‌شناسید را نا ببرید. سپس تا آخر مقاله با ما همراه باشید و بگویید که چند جاذبه را درست حدس زدید و تعداد حدس‌های خود را به ما بگویید. به احتمال فراوان شاید نیمی از جاهای دیدنی بندر انزلی را نیز به‌صورت کامل نمی‌شناسید. خب دیگر می‌دانیم که صبرتان حسابی لبریز شده است. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی بندر انزلی را به‌خوبی بشناسید و از سفر به آن لذت ببرید.

فهرست مطالب

جاهای دیدنی طبیعی

  • تالاب انزلی | معروف‌ترین جای دیدنی بندر

مگر می‌شود اهل ایران باشید و حداقل یک بار عکس تالاب انزلی و نیلوفرهای آبی آن را ندیده باشید. تالاب انزلی را می‌توان معروف‌ترین جای دیدنی تمام بندر انزلی دانست. این تالاب حدود 15هزار سال قدمت دارد. تصورش را بکنید، چه تاریخی که این تالاب به خود ندیده است! در حال حاضر نیز تالاب انزلی جزو بهترین مناطق برای ماهیگیری، قایق‌سواری و البته پرنده‌نگری محسوب می‌شود. در فصل زمستان می‌توانید شاهد حضور صدها پرنده بسیار زیبا و تماشایی در این تالاب باشید. زمانی که نیلوفرهای آبی گل بدهند، تالاب انزلی به دشتی زیبا از نیلوفرهای آبی یا همان گل لوتوس تبدیل می‌شود. همه‌ساله هزاران گردشگر در این زمان برای بازدید از گل‌های نیلوفر آبی عازم تالاب انزلی می‌شوند.

آدرس: گیلان، بندر انزلی

ویديویی از بندر انزلی

  • منطقه حفاظت‌شده سرخانکل | گل سرسبد جاهای دیدنی بندر انزلی

در بخش جنوبی کانال ماهروزه و در بخش شمالی روستای هندخاله و غرب رودخانه هندخاله، منطقه‌ای بکر و تماشایی وجود دارد که جزو مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی گیلان و زیباترین جاهای دیدنی انزلی به حساب می‌آید. در این منطقه تا چشم کار می‌کند فقط سرسبزی و مناظر طبیعی زیبا را شاهد خواهید بود. علاوه‌بر تالاب انزلی، در این منطقه حفاظت‌شده زیبا نیز می‌توانید شاهد حضور نیلوفرهای آبی باشید. جالب است بدانید که پرستوهای دریایی روی این گیاهان تخم‌گذاری می‌کنند. به همین خاطر می‌توانید شاهد پرستوهای دریایی زیبا در این منطقه باشید. قایق‌سواری، ماهیگیری و پرنده‌نگری جزو تفریحاتی هستند که می‌توانید در منطقه حفاظت شده سرخانکل تجربه کنید.

آدرس: بندر انزلی، شمال روستای هندخاله
  • روستای اشپلا | سکوت و آرامش انزلی

جاذبه های گردشگری بندر انزلی فقط محدود به تالاب یا برج ساعت انزلی نیستند. گاهی می‌توانید کمی از بندر فاصله بگیرید و سری به روستاهای اطراف بزنید. روستاهایی که هیچ کم از زیبایی بهشت ندارند و با حضور در آن‌ها می‌توانید معنای واقعی آرامش طبیعت را درک کنید. مردم این روستا شاید امکانات کافی برای زندگی نداشته باشند؛ اما حسی به نام آرامش را درک می‌کنند که در زندگی شهری دیگر وجود خارجی ندارد. طبیعت این روستا آنقدر بکر و زیباست که از حضور در آن سیر نمی‌شوید. حتی مسیر دسترسی به این روستا نیز انگار دالان بهشت است. فصل بهار را می‌توان بهترین زمان بازدید از روستای اشپلا دانست.

آدرس: رشت، ضیابر، آبکنار – انزلی، روستای اشپلا
  • ساحل بندر انزلی

ساحل بندر انزلی ساحلی بسیار متفاوت از سواحل استان مازندران است. تا زمانی که در سواحل بندر انزلی حضور نداشته باشید، این تفاوت را احساس نخواهید کرد. بخش‌های از سواحل بندر انزلی بسیار بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌اند. همچنین قسمت‌هایی از آن کوهستانی و قسمت‌هایی دیگر شن و ماسه‌ای هستند. حضور در ساحل بندر انزلی و تماشای منظره غروب خورشید، به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین بخش‌های سفرتان تبدیل خواهد شد. ساحل بندر انزلی برای قدم‌زدن و تجربه حس آرامش جان می‌دهد.

آدرس: بندر انزلی، بلوار ساحلی
  • پارک جنگلی بندرانزلی | پارک جنگلی از جنس سکوت

چند پاراگراف قبل، درباره روستای زیبا اشبلا صحبت کردیم. روستایی زیبا که طبیعت بکر و تماشایی دارد. حال باید بدانید که در دل این روستا، پارک جنگلی زیبایی با وسعت 5هکتار وجود دارد که آن را با نام پارک جنگلی بندر انزلی نیز می‌شناسند. برخی درختان این پارک حدود 400 سال قدمت دارد و طول آن‌ها به بیش از 70 متر می‌رسد. این پارک جنگلی در میان جاهای دیدنی اطراف رشت بسیار بکر و دست‌نخورده باقی مانده است و در آن آرامش فقط به گوش می‌رسد. حیوانات و پرندگان با آرامش مشغول زندگی هستند و می‌توانید ساعت‌ها از هم‌جواری با طبیعت لذت ببرید.

آدرس: بندر انزلی، روستای اشبلا

جاهای تفریحی انزلی

  • بلوار ساحلی بندر انزلی | مسیر عشاق

بلوار ساحلی بندر انزلی جایی برای قدم زدن است. بلوار ساحلی این بندر را می‌توان جزو جاذبه های گردشگری بندر انزلی قرار داد. این بلوار در کنار ساحل قرار دارد و می‌توانید ساعت‌ها در آن قدم بزنید و از مناظر طبیعی لذت ببرید. بلوار ساحلی بندر انزلی هنگام غروب بسیار شلوغ می‌شود. همچنین در هنگام صبح می‌توانید شاهد حضور افرادی باشید که برای ورزش صبحگاهی عازم بلوار ساحلی بندر انزلی شده‌اند. اگر قصد قایق‌سواری دارید، می‌توانید شاهد مردم محلی باشید که شما را با قایق موتوری به دل دریا می‌برند. این بلوار محلی آرام برای وقت‌گذرانی در بندر انزلی به حساب می‌آید.

آدرس: بندر انزلی، بلوار ساحلی
  • کشتی تفریحی میرزا کوچک خان | تفریحی دریایی به سبک انزلی

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان یک کشتی تفریحی بسیار معروف است. این کشتی تفریحی در سال 1971 میلادی، در کشور ژاپن ساخته شد. کشتی تفریحی میرزا کوچک خان یک کشتی 5طبقه است که 74متر طول، 20متر ارتفاع، 12 متر عرض و 27 کابین درجه یک با گنجایش 250 مسافر دارد. در اصل می‌توان از نظر فضای داخلی، این کشتی را با یک هتل 4ستاره لوکس مقایسه کرد. این نوع تفریح را در هیچ کدام از شهرهای شمالی کشور نمی‌توانید تجربه کنید. کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، نوعی کروز دریایی کوتاه مدت را به مسافران انزلی هدیه می‌دهد. معمولاً سفر با کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، همراه با اقامت شبانه خواهد بود.

آدرس: بندر انزلی
  • دهکده ساحلی انزلی | دهکده‌ای تفریحی با امکانات کامل

دهکده ساحلی از دیگر مکان های دیدنی بندر انزلی محسوب می‌شود. این دهکده در سال 1348 و  دوران پیش از انقلاب در محدوده بین محله شالیور و بی‌بی‌حوریه غازیان بنا شد. این دهکده ساحلی دارای امکانات مختلف رفاهی، خدماتی و تفریحی از جمله زمین‌های بازی، ویلاهای اختصاصی، آلاچیق، خط ساحلی، منطقه شنای مخصوص خانم‌ها و آقایان، پارک، مسجد، فروشگاه و رستوران است. اگر به‌دنبال یک مجموعه کامل برای اقامت و تفریح در انزلی هستید، می‌توانید دهکده ساحلی را انتخاب کنید. این دهکده جزو قدیمی‌ترین مکان های دیدنی بندر انزلی به حساب می‌آید و در دوران تعطیلات نوروزی به‌شدت شلوغ می‌شود.

آدرس: بندر انزلی، غازیان، بین محله شالیور و بی‌بی حوریه
  • آکواریوم انزلی | پروژه‌ای به ارزش 30 میلیون یورو

آکواریوم بندر انزلی را باید در زمره باحال‌ترین جاهای دیدنی انزلی قرار داد. خب هرکسی نمی‌تواند غواصی کند تا شاهد ماهی‌های رنگارنگ خلیج همیشه فارس باشد؛ اما می‌تواند سری به آکواریوم انزلی بزند. آکواریوم انزلی همانند آکواریوم اصفهان، جزو برترین آکواریوم‌های ایران به حساب می‌آید. این مرکز در سال 1397 افتتاح شد و شامل بخش‌های مختلف می‌شود. شما می‌توانید از بخش آکواریوم معمولی، مینی آکواریوم، آکواریوم روباز، آکواریوم تونلی، بخش پرندگان و خزندگان دیدن کنید. بهتر است برای بازدید از این جاذبه دیدنی، یک روز کامل وقت بگذارید تا بخش‌های مختلف آن را سر حوصله و با دل جمع تماشا کنید.

آدرس: منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری
  • منطقه آزاد بندر انزلی | واردات بدون گمرکی

انزلی جزو مراکز آزاد به حساب می‌آید. منظور این است که بازرگانان می‌توانند کالاها را بدون پرداخت هزینه گمرک وارد کنند. به این ترتیب هزینه کالاهای وارداتی به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند. این موضوع شامل حال انواع اجناس ریز و درشت می‌شود. البته توجه داشته باشید که اجازه خروج کالا به قصد تجارت و فروش وجود ندارید؛ یعنی می‌توانید لباس را برای مصرف یک سال خانواده تهیه کنید؛ اما به‌صورت جینی برای فروش نمی‌توانید بیرون ببرید.

آدرس: بندر انزلی
  • مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کاسپین | تجربه تفریحات دریایی در انزلی به بهترین شکل

سفر به انزلی و تفریحات آبی! اصلاً مگر می‌شود به انزلی سفر کنید و به دل دریا نزنید. اگر به‌دنبال مجموعه‌ای بزرگ، لوکس و مجهز برای تجربه تفریحات آبی هستید، مجموعه ورزشی و گردشگری دریایی مارینا کاسپین بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این مجموعه دریایی امکانات کافی دارد و جزو بهترین مراکز تفریحی دریایی به حساب می‌آید.

آدرس: گیلان، منطقه آزاد انزلی، مارینا کاسپین

جاهای دیدنی تاریخی

  • حافظیه انزلی | بنای یادبود شیراز در بین جاهای دیدنی انزلی

گیج شده‌اید!؟ حق دارید! همه مي‌دانند که حافظیه در اصل بنا یادبود حافظ شیرازی است که در شهر زیبای شیراز قرار دارد؛ اما جالب است بدانید در بین جاهای دیدنی بندر انزلی، بنایی مشابه حافظیه شیراز نیز به چشم می‌خورد. حافظیه انزلی در سال 1311 به دست مهندسان آلمانی ساخته شد و حدود 76مترمربع وسعت دارد. این بنا جزو آثار ملی ایران به حساب می‌آید. در اصل این بنا را به یادبود شعر و ادبیات فارسی و حافظ شیرازی در نزدیکی شهرداری انزلی بنا کرده‌اند. در حال حاضر این بنا به یکی از مکان های دیدنی بندر انزلی تبدیل شده است.

آدرس: بند انزلی، بلوار ساحلی، کنار ساختمان شهرداری
  • کاخ میان پشته | کاخ موزه بندر انزلی یادگار دوران پهلوی

کاخ میان پشته که به موزه نظامی هم شهرت دارد، از دیگر مکان های دیدنی بندر انزلی به حساب می‌آید. این کاخ از شمال به دریای خزر و از جنوب به باغی زیبا محدود می‌شود. اصلاً کاری به جنبه تاریخی کاخ میان پشته هم که نداشته باشید، از تماشای زیبایی کاخ و فضاسازی آن نهایت لذت را خواهید برد. همان طور که اشاره کردیم، کاخ میان پشته به موزه نظامی انزلی تبدیل شده است و می‌توان انتظار حضور انواع سلاح و تجهیزات نظامی را در آن داشت؛ اما زیبایی و ظرافت این کاخ به‌حدی است که خشونت سیستم نظامی و جنگ را در آن احساس نخواهید کرد. قدمت این بنا به دوران پهلوی اول باز می‌گردد. بر اساس اسناد تاریخی، رضاخان در سال 1308 دستور ساخت این کاخ را صادر کرد.

آدرس: گیلان، بندر انزلی، بین دو پل انزلی و پل غازیان
  • برج ساعت | ورود ساعت به زندگی مردم انزلی

امروز وجود ساعت رومیزی یا برجی برای اعلام ساعت، اصلاً یک مسئله مهم نیست. همه ما ساعت مچی داریم یا به‌راحتی می‌توانیم از ساعت موبایل خودمان استفاده کنیم؛ اما در گذشته مسئله دانستن زمان به همین سادگی نبود. بسیاری از مردم با کمک خورشید زمان حدودی را پیدا می‌کردند. تصور کنید که در چنین شرایطی قرار گذاشتن چه کار دشواری بود!؟ شاید باید چند ساعت منتظر کسی می‌ماندید! زیرا حدس ساعت کاملاً تقریبی و بر اساس خورشید بود. اگر آسمان ابری می‌شد چه کار می‌کردند!؟ در راستای همین مشکلات، خسروخان گرجی، حاکم ناصرالدین‌شاه در سال 1194 دستور ساخت برج ساعت انزلی را صادر کرد. این برج یادگار همان دوران است و هنوز هم پابرجا باقی مانده.

آدرس: بندر انزلی، پشت بازار سپه و میدان انزلی
  • بازار سپه انزلی | قدم زدن در قدیمی‌ترین بازار انزلی

بازار سپه جزو قدیمی‌ترین بازارهای بندر به حساب می‌آید که در حال حاضر به یکی از جاذبه های گردشگری بندر انزلی نیز تبدیل شده است. این بازار در میدان امام خمینی و خیابان ابوذر غفاری یا همان خیابان سپه قدیم قرار دارد. از گذشته تا به امروز، بازار سپه انزلی پاتوقی ثابت برای خرید و  فروش مایحتاج مردم محلی بوده است. این بازار شباهتی به بازارهای قدیمی مرکز ایران ندارد و می‌توان آن را مشابه جمعه‌بازارهای شمال کشور دانست. از ساعات ابتدایی صبح مردم محلی در این بازار محصولات خود را برای فروش آماده می‌کنند. اگر به‌دنبال خرید ماهی‌های تازه شمال هستید، حتماً سری به بازار سپه انزلی بزنید.

آدرس: بندر انزلی، خیابان سپه
  • بازار آسیای میانه | بهترین مکان برای خرید سوغات

بازار آسیای میانه که به بازار ساحلی نیز شهرت دارد، از جمله بهترین مراکز خرید بندر انزلی به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال خرید سوغات بندر انزلی هستید، می‌توانید سری به این بازار بزنید. برای افرادی که به‌دنبال خرید اقتصادی و متنوع هستند، بازار آسیای میانه می‌توان جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی باشد. در این بازار می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، لوازم‌ آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و… را تهیه کنید. در ضمن باید بدانید که بازار آسیای میانه دارای فضای پارکینگ اختصاصی است تا دیگر نگران فضای پارک خودرو خودتان نباشید.

آدرس: بندر انزلی، جاده بندر انزلی – رضوانشهر، قبل از هتل سفید
  • بازار گیلار | تجربه خرید در بازار روس‌ها

کمی قبل‌تر درباره دهکده ساحلی بندر انزلی با هم صحبت کردیم. همان جا اشاره شد که در این مجموعه می‌توانید از امکانات رفاهی از قبیل مراکز خرید و انواع فروشگاه‌ها استفاده کنید. بازار گیلار بازاری متنوع است که در مجموعه دهکده ساحلی انزلی واقع شده است. این بازار را بیشتر با نام بازار روس‌ها می‌شناسند. در این بازار سرپوشیده می‌توانید انواع محصولات کشور روسیه را تهیه کنید. بازار گیلار محل فروش انواع لوازم منزل، لوازم تزئینی، پوشاک، آریشی و بهداشتی محسوب می‌شود. در این بازار می‌توانید از پارکینگ، فضای بازی کودکان و رستوران نیز استفاده کنید.

آدرس: گیلان، بندر انزلی، دهکده ساحلی
  • بازار سنتی کپورچال

بازار سنتی کپورچال جزو باصفاترین جاهای دیدنی بندر انزلی و بازارهای مهم این بندر است. بازار سنتی کپورچال دوشنبه‌بازار است. یعنی فقط در روزهای دوشنبه برقرار می‌شود. برای دسترسی به بازار سنتی کپورچال، باید خودتان را به 21 کیلومتری غرب انزلی و جاده انزلی – آستارا برسانید.

آدرس: ۲۱ کیلومتری غرب بندر انزلی، کنار راه آسفالته انزلی–آستارا
  • پل غازیان | پلی پیشرفته و تاریخی

پل غازیان روی رودخانه اصلی انزلی واقع شده است و بین غازیان و میان پشته قرار دارد. این پل مسیر ارتباطی اصلی بین تهران و رشت به حساب می‌آید و آن را می‌توان جزو جاهای دیدنی بندر انزلی دانست. پل غازیان جزو معدود پل‌های تاریخی پیشرفته جهان است و 210 متر طول، 10 متر عرض و 85متر ارتفاع دارد. این پل با 5 دهانه آب را تقسیم می‌کند و یک دهانه آن که 25 متر طول دارد، دهانه متحرک است. بهتر است در مسیر دسترسی تهران به رشت، چند دقیقه کنار این پل توقف کنید و از ساختار معماری آن لذت ببرید.

آدرس: بندرانزلی، رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران – رشت
  • آرامگاه آقا سید نجفی انزلی | مدفن عالمی بزرگ

آرامگاه آقا سید نجفی انزلی محل دفن سید محمد نجفی است. وی در شهر نجف اشرف به دنیا آمده و از نوادگان امام حسین به حساب می‌آید. سید نجفی جزو علمای بزرگ دین اسلام بود که تا سن 30 سالگی نیز در کشور عراق زندگی می‌کرد. پس از آن به‌دلیل علاقه‌ای که به ایرانیان داشت، به کشور ایران مهاجرت کرد. وی در سال 1358، یعنی یک سال پس از انقلاب، دار فانی را وداع گفت. مردم نیز وی را در مسجد سابق سامانسر به خاک سپردند. مردم محلی ارزش بسیاری برای آقای سید نجفی قائل هستند و بر این باورند که وی دعاهایشان را مستجاب می‌کند.

آدرس: استان گیلان، بندر انزلی
  • کلیسای مریم مقدس | مرکز مسیحیت در انزلی

در شهرهای مختلف کشور، اقلیت‌های مذهبی مختلفی زندگی می‌کنند. بخشی از جمعیت اقلیت ما را ارامنه مسیحی تشکیل می‌دهند. کلیسای مریم مقدس جزو مهم‌ترین مراکز مسیحیت در انزلی به حساب می‌آید. قدمت این کلیسا به سال 1885 میلادی باز می‌گردد و جزو آثار تاریخی نیز به حساب می‌آید. در صورتی که معماری اروپایی و قدیمی علاقه‌مند باشید، حتماً از تماشای کلیسای مریم مقدس لذت خواهید برد. این کلیسا جزو خاص‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی به حساب می‌آید که حتماً باید از آن دیدن کنید. توجه داشته باشید که این کلیسا فعال است و به همین خاطر برای ورود به آن باید هماهنگی لازم را انجام دهید.

آدرس: بندر انزلی، مقابل شهرداری بندرانزلی
  • موج شکن | وقت‌گذرانی در بلوار ساحلی

همان طور که از نام موج شکن مشخص است، از آن برای کاهش قدرت موج استفاده می‌کنند. به این ترتیب موج نمی‌تواند به کشتی و قایق‌ها آسیب وارد کند. در حال حاضر موج شکن انزلی به یکی از جاهای دیدین انزلی تبدیل شده است. بسیاری از گردشگران کنار موج شکن می‌آیند تا عکس یادگاری از سفرشان به انزلی بگیرند. وقت‌گذرانی در کنار موج شکن به یکی از تفریحات انزلی تبدیل شده است تا جایی که هنگام غروب کنار موج شکن بسیار شلوغ می‌شود.

آدرس: گیلان، بندر انزلی، بلوار ساحلی، انتهای بلوار ساحلی
  • کلبه وحشت انزلی | تجربه حس ترس و ماجراجویی

عکس کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت جزو باحال‌ترین جاهای دیدنی انزلی است. جالب است بدانید که آن را در فهرست ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران نیز قرار می‌دهند! کلبه وحشت انزلی نام خانه‌ای مخروبه در دل جنگل است. حدود 34 سال پیش 4 جوان تصمیم می‌گیرند برای نشان دادن شجاعت خود، در این خانه شب را سپری کنند. دو نفر از آن‌ها نیمه‌شب به‌سمت روستا فرار می‌کنند. دو جوان دیگری که در آنجا باقی می‌ماند، یکی دچار سکته قبلی می‌شود و فوت می‌کند و دیگری به بیماری جنون دچار می‌شود. بسیاری این کلبه را خانه اجنه و نفرین‌شده می‌دانند.

آدرس: گیلان، بندر انزلی، روستای بهمبر، منطقه هفت دغنان
  • بقعه بی بی حوریه | بقعه خواهر امام رضا

بقعه بی بی حوریه از جمله اماکن مذهبی و تاریخی بندر انزلی به حساب می‌آید. این بقعه در روستای شالور و نزدیکی غازیان قرار دارد. برای دسترسی به بقعه بی بی حوریه باید در مسیر انزلی به رشت از خروجی غازیان خارج شده و به‌سمت روستای شالور بروید. بی بی حوریه خواهر امام رضا و از دختران امام موسی کاظم هستند. قدمت بقعه این بزرگوار به حدود 200 سال پیش باز می‌گردد. مردم روستا برای بقعه بی بی حوریه ارزش بسیاری قائل هستند و نذر او می‌کنند.

آدرس: بندر انزلی، روستای شالور
  • گورستان لهستانی بندر انزلی | یادگار تلخ از جنگ جهانی

در سال 1941 طی حمله آلمان نازی به لهستان، بسیاری از ساکنان این کشور به ایران و بندر انزلی مهاجرت کردند و پناه آوردند. پس از فوت آن‌ها، بخشی را به‌عنوان گورستان مخصوص لهستان‌ها در بندر انزلی به وجود آوردند. حال پس از گذشت حدود 60 سال، این گورستان به یکی از جاهای دیدنی بندر انزلی تبدیل شده است.

آدرس: بندر انزلی، خیابان شهید مطهری

خب همراهان ره بال آسمان، همان طور که از راهنمای سفر بندر انزلی و نوشته‌های این مقاله بر می‌آید، جاهای دیدنی انزلی و جاذبه‌های گردشگری آن بسیار متنوع و زیبا هستند. حالا شما بگویید ببینیم که چند تا از جاهای دیدنی این بندر زیبا را می‌شناختید؟ البته شاید قبلاً به این بندر سفر کرده‌اید و بتوانید جاهای دیگری را هم نام ببرید. اگر این گونه است، حتماً برایمان بنویسید که چه جاهای دیگری را می‌توان در این لیست قرار داد.

بازار کپورچال باصفاترین بازار انزلی است.

تالاب انزلی معروف‌ترین جاذبه طبیعی انزلی است.

پارک جنگلی روستای اشبلا زیباترین پارک جنگلی انزلی است.

بقعه سید نجفی مهم‌ترین جاذبه مذهبی انزلی است.

دهکده ساحلی بهترین مرکز تفریحی انزلی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.