بازار گوهرشاد مشهد | معرفی+ آدرس، شماره تماس غرفه‌ها

0

به خانه مشهدی‌های اصیل و البته کمی ثروتمند که بروید، ظرف‌های کریستال خاص یا دکوری‌های چشمگیری می‌بینید که تراش‌های جذاب و خاص دارند و در نور به‌طور عجیبی می‌درخشند. وقتی ازشان بپرسید که این ظرف را از کجا گرفته‌اید، نکته مشترک بسیاری از آن‌ها آشکار می‌شود. «بازار گوهرشاد مشهد» جواب خیلی از آن‌هاست. همین است که دلتان می‌خواهد به این پاساژ سری بزنید و دنیای هزار رنگش را از نزدیک ببینید. ما هم برای همین قرار است بازارگردی امروزمان را به مرکز خرید گوهرشاد مشهد اختصاص دهیم. همراه ما باشید تا از همه چندوچون این پاساژ خبردار شوید.

بازار گوهرشاد کجاست؟

بازار گوهرشاد کجاست؟

اولین سؤالی که باید در آغاز راه پاسخ دهیم این است که این بازار کجاست؟ این بازار در محله گوهرشاد مشهد قرار دارد. اگر دقیق‌تر بخواهید، در بلوار شهید صادقی، کوچه‌های صادقی ۷ تا ۱۱ به بازار گوهرشاد اختصاص دارد. قدیمی‌تر‌های مشهد، بلوار شهید صادقی را به بلوار سازمان آب می‌شناسند. این بلوار از میدان راهنمایی شروع می‌شود و به میدان فردوسی می‌رسد.

مسیر دسترسی به پاساژ گوهرشاد

مسیر دسترسی به پاساژ گوهرشاد

بلوار صادقی مشهد، کمی تا مرکز شهر فاصله دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است. برای مثال ایستگاه مترو فلسطین، کمی از این بلوار دورتر است. اگر بخواهید با مترو به سمت بازار گوهرشاد بروید، باید در ایستگاه فلسطین پیاده شوید و بعد با اتوبوس‌های خط ۹۵ یا ۳۷.۱ یا ۲۸.۱ خودتان را به بازار برسانید. این اتوبوس‌ها کمی قبل و کمی بعد از پاساژ ایستگاه دارند.

برای سفر با ماشین شخصی هم بهتر است نشان را همراه خود داشته باید. هم میدان راهنمایی و هم میدان فردوسی در مشهد معروف هستند. وارد هر کدام که شدید، خودتان را به صادقی ۷ برسانید.

فاصله بازار گوهرشاد تا حرم

همان طور که در نقشه بالا می‌بینید، از حرم تا بازار گوهرشاد مشهد حدود ۵ کیلومتر راه است. این مسافت در حالت عادی و در شرایط بدون ترافیک حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طی می‌شود؛ اما از آنجایی که حرم در محدوده طرح ترافیک است و همیشه شلوغ، باید صابون حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه راه را به تن خود بزنید.

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه رساندن خودتان به مترو بسیج و استفاده از خط ۱ مترو به سمت میدان فلسطین است. آنجا سوار هر کدام از خط‌های ۹۵، ۳۷.۱ یا ۲۸.۱ شوید، در نزدیکی پاساژ پیاده می‌شوید. یکی دیگر از راه‌ها هم رفتن به میدان شهداست. از آنجا خط ۲۲ یا ۲۸ را که سوار شوید، در چند قدمی پاساژ پیاده خواهید شد.

معرفی پاساژ گوهرشاد

معرفی پاساژ گوهرشاد

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی پاساژ گوهرشاد بپردازیم، اجازه دهید که فلسفه نام محله گوهرشاد را برایتان بگوییم. حتماً خیلی از شماها بانو گوهرشاد را می‌شناسید؛ همان زنی که یک مسجد در دل حرم امام رضا به نامش ثبت شده است. این بانو بسیاری از اموال و املاکش را وقف آستان حضرت رضا کرده بود. محله گوهرشاد هم آن زمان‌ها جزء دارایی‌های وی بود. سازمان اوقاف چندین سال پیش، این املاک را به بازار و کاربری‌های دیگر تبدیل کرد تا سود حاصلش صرف امور خیریه شود. یکی از این فعالیت‌ها ساخت بازار گوهرشاد است.

معرفی پاساژ گوهرشاد مشهد

کلنگ ساخت مرکز خرید گوهرشاد در سال ۱۳۶۸ بر زمین خورد و سه سال بعد، این بازار با ۸۴ باب مغازه افتتاح شد. این بازار یکی از نوآورترین بازارهای زمان خود بود که در دو طبقه همکف و منفی یک ساخته شد. اکثر مغازه‌های این بازار از قدیم به فروش انواع چینی، کریستال و ظروف پذیرایی شیک و گران‌قیمت مشغول بودند. این روزها هم به‌جز یکی دو لوازم تحریری و چند اسباب‌بازی فروشی، بقیه مغازه‌ها همچنان لوکس‌ترین جهیزیه عروس را می‌فروشند.

آدرسمشهد، بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، بین میدان راهنمایی و چهارراه ششصد دستگاه، (بین صادقی ۱۱ و ۱۳)، بازار گوهرشاد
شماره تماس۰۵۱۳۷۲۵۳۷۴۴
ساعات کاریشنبه تا پنجشنبه:
۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر و ۱۵:۳۰ عصر تا ۲۲

جمعه: ۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر
روزهای تعطیلجمعه عصر و تعطیلات رسمی ایران
آدرس صفحه اینستاگرامbazaar_goharshad@

امکانات بازار گوهرشاد مشهد

امکانات بازار گوهرشاد مشهد

گفتیم که بازار گوهرشاد در نوع خود از اولین نمونه‌های بازار مدرن با چند مغازه کنار هم بود. آن روزها هم طراحی رستوران و شهربازی در دل یک مرکز خرید اصلاً مرسوم نبوده است. به همین خاطر می‌شود گفت به‌جز یک کافه نقلی، سرویس بهداشتی، چند نیمکت برای استراحت و نمازخانه، این پاساژ امکانات خاصی ندارد. حتی برای پارک خودرویتان هم باید از حاشیه خیابان یا کوچه‌های اطراف استفاده کنید.

امکانات بازار گوهرشاد

البته این‌ها به این معنی نیست که خرید سختی پیش رویتان باشد. لوازم مغازه‌های این پاساژ آن‌قدر جذاب هستند که روحتان را می‌برند. برای اینکه بخواهید گلویی تر کنید هم در اطراف یکی دو دکه قهوه و آبمیوه پیدا می‌شود. یکی از شعبه‌های شیرینی پاپا هم همان نزدیکی است که شیرینی و بستنی‌های خوشمزه‌ای دارد. کترینگ بهشت هم همان حوالی است و در هر دو وعده ناهار و شام، غذاهای ایرانی می‌پزد. اگر هم اهل فست فود باشید، اغذیه صمدی چند قدم آن‌طرف‌تر است که سال‌ها ساندویچ‌های سالم و خوشمزه دست مشتری داده است.

مغازه های پاساژ گوهرشاد

مغازه های پاساژ گوهرشاد

گفتیم که اکثر مغازه‌های پاساژ گوهرشاد لوازم پذیرایی لوکس از چینی و کریستال و بامبو می‌فروشند. تعدادشان هم حدود ۸۴ تاست. برای همین نمی‌توان یکی‌یکی‌شان را معرفی کرد. در جدول زیر، معروف‌ترینشان را برایتان آورده‌ایم:

مشخصات برخی مغازه‌های پاساژ گوهرشاد

نام مغازهتخصص فروشآدرس دقیقشماره تماس
فروشگاه اکسیروسایل تزئینی، کادویی و لوازم منزلطبقه منفی یک، پلاک 115 05137284888
گالری اکباتانانواع صنایع دستیطبقه منفی یک، پلاک 113 05137127555
فروشگاه لوکس تایلند انواع وسایل تزیینی، کادویی و لوازم منزلطبقه منفی یک، پلاک 129 05137249450
فروشگاه ایزدپناهلوازم آشپزخانهطبقه منفی یک، پلاک 108 05137122607
فروشگاه لیمونسرویس قاشق و چنگال، سرویس ادویه‌جات، فلاسک، تخته گوشت و غیرهطبقه منفی یک، پلاک 112 05137232343
گالری نگینلوازم تزئینی منزل، لوازم کادویی و دیگر لوازم منزل و آشپزخانهطبقه منفی یک، پلاک 10405137263837
فروشگاه دفینه فرخی وسایل تزئینی، کادویی و لوازم خانگیطبقه منفی یک، پلاک 120 05137274388
گالری پارمیسوسایل تزئینی، کادویی و لوازم خانه و آشپزخانه طبقه همکف، پلاک 227ندارد
فروشگاه قاسمی
انواع ظروف میوه‌خوری، سرویس پذیرایی، شیرینی‌خوری، میوه‌خوری پایه‌دار، لیوان و استکانطبقه منفی یک، پلاک 12105137265789

قیمت اجناس در پاساژ گوهرشاد

قیمت اجناس در پاساژ گوهرشاد

حتماً خودتان دستتان آمده است که با یک مرکز خرید لوکس و اشرافی روبه‌رو هستید و لازم نیست که برایتان توضیح دهیم که اجناس برند ایرانی و خارجی این پاساژ چه قیمت‌هایی دارند. با این توضیح اگر دنبال خرید اجناس پرزرق‌وبرق خاص و لاکچری هستید، سر کیسه را شل کنید و بدون حساب‌وکتاب، پا به این بازار بگذارید.
البته اجناس این  مغازه‌ها آنقدر خاص هستند که ازش هزینه‌کردن داشته باشد. قبلاً هم گفتیم که در این بین یکی دو لوازم تحریری و اسباب بازی‌فروشی و یکی از نمایندگی‌های دمپایی نیکتا هم هست. قیمت این مغازه‌ها با سایر مغازه‌های شهر فرق چندانی ندارد و بیشتر تفاوتشان در خاص و منحصربه‌فرد بودنشان است.

جاهای دیدنی نزدیک به گوهرشاد

جاهای دیدنی نزدیک به گوهرشاد

بازار گوهرشاد در دل منطقه مسکونی شهر واقع شده است و به همین دلیل جای دیدنی خاصی در نزدیکی‌اش پیدا نمی‌شود. البته اگر خسته شدیده‌اید، می‌توانید به بوستان روبه‌روی ساختمان‌های ششصد دستگاه مراجعه کنید که فقط یک چهارراه با بازار فاصله دارد. نزدیک‌ترین جاذبه های گردشگری به این منطقه، پارک ملت مشهد و چند تا از مراکز خرید مشهد مثل مجتمع تجاری پروما، مروارید گوهرشاد، برج برفی و کیان سنتر هستند.

به افرادی که در شعبه ۲ هتل هما اقامت دارند هم این مژده را بدهیم که فاصله چندانی از این بازار تا هتل نیست و با کمی پیاده‌روی می‌توان این مسیر را طی کرد.

در این نوشته با شما درباره مرکز خرید گوهرشاد مشهد صحبت کردیم. آدرس، از مشخصات مغازه‌ها گفتیم و جاهای دیدنی و تفریحی اطرافش را نام بردیم. همچنین مسیر دسترسی‌اش از حرم را برایتان توضیح دادیم. اگر شما هم اهل خریدهای لوکس و گران‌قیمت هستید، بی‌شک پاساژ گوهرشاد پاتوق همیشگی‌تان می‌شود. شما قبلاً به این بازار رفته‌اید؟ چه خاطره یا تجربه‌ای از آن دارید؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

 

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.