بازارچه های مرزی ایران | لذت خرید کالای ارزان و با کیفیت

28

از گذشته تا امروز همیشه مسافرت بین مردم ملل مختلف یک تفریح محسوب می‌شده و حتی امروز که سفرهای کاری و تجاری جای بیشتری به خود اختصاص داده اند هم همچنان سفر برای مسافر شیرین و هیجان انگیز است. دیدن نقاط مختلف دنیا و آشنایی با فرهنگ و رسومات از یک سو، خوراکی های شهر ها و کشور ها و همچنین خرید از صنایع دستی و اجناس متنوع از سوی دیگر، شاید دلیل این جذابیت باشد. از سوی دیگر تنوع اجناس و قیمت های ارزان هم یه لذت این تفریح هزینه بردار می افزاید و باید گفت، گردشگری یک مفهوم گسترده است که تنها به گشت و گذار ختم نمی‌شود. خرید کردن مسافران و گردشگران حالا دیگر یک قطب تجاری برای کشور ها شده و گربه پهناورمان ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ایران با 6000 کیلومتر مرز زمینی یکی از کشورهای پررونق در خریدهای مرزی است. با تمرکز بر این صنعت توریستی و تجاری حالا ایران بیش از 40 بازاچه مرکزی دارد که البته 28 مورد آنها رونق گرفته و بر سر زبان ها افتاده است. بازارچه های مرزی با مراکز خرید متنوع که هر کدام به فرهنگ دو کشور مرزی آراسته شده‌اند یک جذابیت گردشگری شده و امتیازی برای رونق اقتصادی شهر های مرزی دو کشور و مرزنشینان محسوب می شود. مبادلات داغ و هیجان انگیزی که تپش خود را مدیون تنوع و البته قیمت های ارزان هستند. شهرهای مرزی شهرهایی هستند که در مناطق نزدیک نقطه صفر مرز و معمولا در کنار گمرک ها واقع شده اند و خرید و فروش بی واسطه در این شهر ها منجر به پایین بودن به شدت محسوس کلیه اجناس در این بازارها شده است. کشورهای همسایه با در نظر گرفتن قوانین و رعایت مقررات ترخیص کالا روزانه بیش از چند صد دلار تجارت را تجربه می کنند که رقم قابل توجهی است.

بر همه کس واضح است که مسافرت همیشه جنبه سیاحت و زیارت ندارد و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم عزیزانی که مقصد خود را شهرهای مرزی انتخاب کرده اند برای این جابه جایی مرز قیمت ها در خرید های مرزی دندان تیز کرده اند و خیلی ها حتی برنامه ریزی مایحتاج و خریدهای مناسبتی خود را با سفرهایشان هماهنگ می‌کنند که هم فال است و هم تماشا. شاید برخلاف تصورات، دیگر شهرهای بزرگ نیستند که تپش خرید را به دست دارند و بازارچه های مرزی ایران حتی در شهرهای کوچک شریان های دیگری به این روال داده اند. در این مقاله میخواهیم شما را به دور تا دور ایران عزیزمان ببریم تا با آنچه که دیدید و ندیده اید بیشتر آشنایتان کنیم شاید بعد از خواندن شما هم بهترین بازارچه مرزی برای خرید را انتخاب و بار سفر بستید!

بازارچه مرزی سرو

بازارچه مرزی سرو

بعد از گشت و گذار در آب و هوای پاک و مناطق بکر ارومیه فقط کافی است که کمی به غرب بروید تا از جاذبه های مراکز خرید در بازارچه های مرزی بهره‌مند شوید. کمی آن طرف تر در حدود 50 کیلومتر منطقه ای به اسم بازارچه مرزی سرو وجود دارد که بازارچه نیز نام خود را از آن وام گرفته و منتظر گردشگران است. این منطقه جذاب نزدیک به کشور ترکیه با جاذبه های توریستی فعال در زمینه مد و پوشاک قرار گرفته و مغازه ها و پاساژهای پرزرق و برقی با ارائه انواع لباس های زنانه، مردانه، بچه گانه و کلی لوازم منزل و تزئینی در آن واقع شده است. هر روزه به رونق این بازارچه مرزی افزوده می شود و مسافران و گردشگران با کوله بار پر به شهرهای خود بر می‌گردند. توصیه ما به شما این است که این فرصت را از دست ندهید.

کشور هم مرزآذربایجان غربی (محله سو) و کشور ترکیه
آدرسآذربایجان غربی، ارومیه، سرو، 55 کیلومتر به طرف گمرک سرو، بازارچه مرزی سرو

بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو

بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو

یکی از بهترین بازارچه های مرزی را در ماکو میتوانید بیابید. اگر در بین شهر های نوار شمالی کشور آذربایجان غربی و شهر باکو را برای سفر انتخاب کنید و اگر به شمال آن عزیمت کنید، به این شهر شمالی و کوهستانی خواهید رسید. در جاده باکو به سمت مرز بازرگان، بزرگترین منطقه آزاد ایران با بازارچه ای شیک و وسوسه برانگیرز در بازار بزرگ مرزی منطقه آزاد باکو منتظر شماست. با خرید در بازارچه مرزی باکو، شاید جز معدود دفعاتی باشد که با وجود خرید از اینکه این همه هزینه کرده اید همچنان خوشحال باشید. این بازارچه با بیش از 500 مغازه و غرفه به ارائه اجناس لوکس و جذابی پرداخته که سفر شما را کامل می‌کند.

کشور هم مرزآذربایجان غربی (منطقه ماکو) و کشور جمهوری آذربایجان
آدرسآذربایجان غرب، شهر باکو، کیلومتر پنج جاده ماکو به سمت مرز بازرگان. سمت چپ جاده

بازارچه مرزی جلفا

بازارچه مرزی جلفا

دور از ذهن نیست که بازارچه های مرکزی نام خود را از مناطقی که در آن مستقر هستند وام گرفته اند و یا این حساب بازارچه مرزی جلفا در منطقه جلفا است. این بازارچه که در سال 1373 تاسیس شده در جنوب ساحل رودخانه زیبای ارس واقع شده و علاوه بر جذابیت های گردشگری زیبا و مناطق کارت پستالی یک حال و هوای صمیمانه از خرید دارد. دستفروشان و غرفه داران، دکه ها و خوراکی ها همگی به این بازارچه تکاپوی دوست داشتنی داده اند. همچنین ماشین های سواری با پلاک منطقه آزاد برای گردشگران آماده است که می توانید لذت سفر را، با خاطراتی شیک استوری کنید. سوغاتی های آذربایجان شرقی بی اغراق یک در میان مغازه ها خودنمایی می کند، پس مواظب باشید که در خرید لذت بخش از این بازارچه چاق نشوید!

کشور هم مرزآذربایجان شرقی (منطقه جلفا) و کشور جمهوری آذربایجان
آدرسآذربایجان شرقی، شهر جلفا ( مسیر تبریز به مرند با مسیر 138 کیلومتر)، خیابان گمرک، بازار مشترک مرزی

بازارچه مرزی آستارا

بازارچه مرزی آستارا

شاید بیشتر شما فقط منطقه آستارا را به عنوان بازار و نه بازارچه مرزی بشناسید. این بازارچه بزرگ با معماری اصیل و مغازه هایی یک شکل، از چندین منطقه بازاری مجزا تشکیل شده که اصلی ترین آن بازار روسی و بازار ترکی است که در گذشته بازار بساط یا تخته بازار صدایش می زدند و تنها یک مسافرخانه برای اتراق مسافران داشت. اما امروز آنقدر رونق گرفته است که انگیزه ساخت اقامتگاه های شیک و مجهز را به شهر بخشیده است و به یک مرکز تجاری بزرگ در ایران تبدیل شده است.در این بازار، پاساژ های متنوع با اجناس مختلف امکان خرید لوکس و متوسط را به همه اقشار می دهد و به راحتی میتوانید بهترین ها را برای خود انتخاب کنید.

کشور هم مرزگیلان (محله آستارا) و کشور جمهوری آذربایجان
آدرسگیلان، شهر آستارا، خیابان ملت، بازار آستارا

بازارچه مرزی مهاباد

بازارچه مرزی مهاباد

این همه سخن از بازارچه های مرزی گفتیم و نباید حق بازارچه های دیگر را نادیده گرفت. مهاباد شهر مرزی نیست، اما بازارچه آن به عنوان یکی از بازارهای مرزی با اجناس خارجی مشهور شده است. این بازار با مغازه های متنوع و پاساژهای بزرگ، مرکزی برای خرید های عمده و تکی مغازه داران و خریداران شده و شاید به همین دلیل است که به اشتباه مرزی تلقی می شود. به قول معروف از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن پیدا می شود، لباس های مردانه، زنانه، بچه گانه، کیف و کفش، عینک و ساعت، بدلیجات، شال و روسری، کت شلوار، لباس های مجلسی، لوازم خانه و تزئینات، حوله و ملحفه و خلاصه هر چه بخواهید می توانید در آن پیدا کنید.

آدرس: آذربایجان غربی، شهر مهاباد، فلکه کانون کارآموزی، رو به روی کانون و جنب هنرستان فنی چمران، بازارچه مرزی مهاباد

بازارچه مرزی پیرانشهر

بازارچه مرزی پیرانشهر

در شهرهای کوچک بیشتر حضور مسافران و گردشگران خودنمایی می‌کند. پیرانشهر یکی از آن شهرهایی است که حتی میتوان ادعا کرد جمعیت مسافران در برخی ماه های سال چند برابر جمعیت شهر است. نبض اقتصاد این شهرهای کوچک مرزی به معاملات بازارچه های مرزی آن وابسته است و پیرانشهر یکی از این شهرهای کوچک اما پررونق است. بازاراچه مرزی پیرانشهر در نقاط مرزی آذربایجان قرار گرفته و به شمال عراق نزدیک است. دسترسی به کشورهای حوزه مدیترانه و ترانزیت های ایران و عراق امکان خرید های متنوع با قیمت های ارزان و بی واسطه را مسافران می دهد. لوازم آشپزخانه، ظروف چینی، انواع پیرکس و بلوری جات را به وفور میتوانید در این بازار بیابید.

کشور هم مرزآذربایجان غربی (محله پیرانشهر) و اقلیم کردستان عراق
آدرسآذربایجان غربی، شهر پیرانشهر، امتداد خیابان امام

بازارچه مرزی باشماق مریوان

بازارچه مرزی باشماق مریوان

همیشه اولین‌ها حق آب و گل دارند و بازارچه مرزی باشماق در مریوان، از نخستین بازارهای مرزی ایران و کردستان است. این بازارچه در سال 1269 اولین بار با فروش محصولات به صورت عمده و تکی فعالیت خود را شروع کرد و کم‌کم کامل شد، تا به شکل بازار امروزی در آمده. شاید به همین دلیل است که حس و حال بازار را خیلی خوب منتقل می‌کند، چون هر بخش مستقل از بخش دیگر به‌مرور زمان تکمیل شده است. اجناس ترک از مرز ترکیه و خیلی از اجناس از کردستان عراق در این بازار به فروش می‌رسند که هم قیمت های به شدت متفاوتی از بازارهای داخلی شهر‌ها دارند و هم اینکه خیلی از برندهای نایاب را می توانید در آنجا پیدا کنید. پوشش مغازه داران و کسبه لباس محل کردی است و گویششان هم لهجه شیرین کردی آراسته شده. در میان اجناس لوکس خارجی و داخلی سوغاتی ها و گیوه های نخ پنبه و … از مردم غیور کرد نیز دیده می شود. برای رسیدن به این همه اجناس متنوع و خرید از بازارچه مرزی مریوان باید به 15 کیلومتری مریوان بروید و در مسیر، رشته کوه‌های زاگرس ? مسیریاب شما خواهند بود.

کشور هم مرزکردستان (شهر مریوان) و اقلیم کردستان عراق
آدرسکردستان، ۱۵ کیلومتری مریوان، بازارچه مرزی باشماق مریوان

بازارچه مرزی سیرانبند بانه

بازارچه مرزی سیرانبند بانه

یکی دیگر از بازارچه های مرزی در کردستان بازارچه مرزی سیرانبند است که در بانه واقع شده. این بازار دومین بازار از لحاظ میزان خرید و فروش است اما از آنجا که در گذشته مبادلات را مرزنشینان بومی‌ای که به مقررات ترخیص کالا آشنا نبوده‌اند انجام می دادند، مشکلاتی به وجود آمد که رونق امروز آن را تحت الشعاع قرار داده است. برخی آمار ها حکایت از آن دارد که تعداد کسبه فعال در این منطقه در حدود 80 نفر است. نزدیکی این منطقه تجاری کوچک به سلیمانیه عراق، وجه تمایز اصلی آن با سایر بازارهاست، چرا که مرکزی برای معاملات اجناس لوکس و البته سفارشات کالا از برند های معروف شده است.

کشور هم مرزکردستان (شهر بانه) و اقلیم کردستان عراق
آدرسکردستان، شهر بانه، بخش ننور، کیلومتر 25 جاده سیرانبند، بازارچه مرزی سیرانبند

بازارچه مرزی مهران

مرز مهران زیاد به گوش ایرانی ها رسیده است، زیرا مسیرهای راهپیمایی مراسم عزاداری محرم و صفر از مسیر مهران عبور میکند. مسافران و زائرانی که با هدف زیارت و سیاحت، مسافر شهر های عراق هستند از مسیر مهران و بازارهای آن عبور میکنند. بازارچه مرزی مهران در نقطه صفر مرزی بهرام آباد، ایلام واقع شده و سالانه میزبان چندین میلیون مسافر است. این بازارچه با مساحتی در حدود 14 هکتار در سال 1382 رسما ساخته شده و شروع به کار کرد و هم اکنون در حدود 110 غرفه آماده محصولات داخلی و خارجی است. این بازار هم به دلیل فروش بی واسطه، قیمت های به شدت ارزان و مناسبی را برای مسافران در نظر گرفته و نقطه قوتش هم در سیل عظیم جمعیتی است که هر ساله از آن عبور میکنند. خیلی از سوغاتی های زائران شهر های زیارتی در عراق هم از همین بازار خریداری می شود.

کشور هم مرزایلام و عراق
آدرسایلام، شهرستان مهران، جاده اصلی بخش مرکزی مهران

بازارچه مرزی بیله سوار

بازارچه مرزی بیله سوار

هر آن کس که به اردبیل رفته و نرفته از طبیعت آن با خبر است و میداند، آنقدر جاذبه های گردشگری طبیعی در این شهر زیاد است که شاید اصلا به خرید و بازارچه فکر هم نکنید. اما باید به شما بگوییم که یک بازار بزرگ و پر رونق در مرز اردبیل و آذربایجان منتظر شماست. این منطقه که مرز مشترک با کشور آذربایجان دارد، در منطقه صفر مرزی و نزدیک به گمرک بیله سوار واقع شده و به شهر آفتابی بیله سوار رونق تجاری خاصی بخشیده است. با اینکه این بازارچه مرزی در حدود 125 کیلیومتر با اردبیل فاصله دارد اما مناظر فوق العاده دیدنی و تکرارنشدنی نمی گذارد گذر زمان را حس کنید و خیلی زود به بازارچه می رسید. این بازارچه به بازار گمرک بیله سوار هم مشهور است و در حدود 200 سال قدمت دارد و از سالهای دور، مرز مراودات صادراتی و وارداتی ایران و آذربایجان بوده است. همه ساله مسافران زیادی از این مرز برای تردد بین دو کشور استفاده می کنند و همین مساله باعث شده تب و تاب خرید از بازار بیشتر شود. شما میتوانید اجناس متنوع و شیک را با قیمت باورنکردنی که از کشورهای ترکیه، آذربایجان و چین در این بازار یافت میشوند را به راحتی خریداری کنید. این بازار که نزدیک به منطقه تجاری باکو است در روزهای پایانی تابستان میزبان تعداد زیادی مسافر است و در دامنه طبیعت زیبا، اجناس متنوعی را ارائه میدهد. شاید بد نباشد بدانید که این بازارچه مرزی بیشتر به کت و شلوار مردانه، لباس زنانه و لوازم آرایشی شهره است. در نزدیکی بازارچه پارک جنگلی تپه نرگس و دریاچه معروف شورگل واقع شده که لذت خرید و مسافرت را دو چندان می کند.

کشور هم مرزاردبیل و کشور جمهوری آذربایجان
آدرساردبیل روبروری گمرک و بازارچه مرزی شهرستان بیله سوار

بازارچه مرزی اینچه برون

بازارچه مرزی اینچه برون

نام خاص اینچه برون به معنی دماغه یا باریکه است. اینچه برون که نام منطقه‌ای مرزی در شهر گنبدکاووس است، مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و بعد از اینکه مرز پل گدرالوم مجدد باز شد، این منطقه و بازارچه هم دوباره رونق گرفت و حتی فعال‌تر از قبل مرکز مبادلات است. با توافق‌نامه تجاری بین ایران و ترکمنستان زمینه واردات و صادرات برای انواع البسه، لوازم صوتی و آرایشی و بهداشتی فراهم شد و بازارچه اینچه برون در واقع در شوره زار، رونق خود را مدیون این مراوده بین المللی است. این بازارچه مرزی و محلی بیشتر در ایام نوروز است که افتخار میزبانی مسافران و گردشگران را دارد. البته که شاید زمانی که شما تصمیم سفر به این را منطقه گرفتید نوروز نباشد! ولی تفاوتی ایجاد نمیکند و قیمت اجناس در بازارچه مرزی اینچه برون همیشه فوق‌العاده است.

کشور هم مرزگلستان (منطقه اینچه برون) و کشور ترکمنستان
آدرسگلستان، شهرستان گنبد کاووس، شهر اینچه برون، بازارچه مرزی اینچه برون

بازارچه مرزی میرجاوه

بعضی از بازارچه های مرزی خوشمزه ترند! بازارچه مرزی میرجاوه در 15 کیلومتری سیستان و بلوچستان واقع شده و مرز مشترک با پاکستان دارد. این منطقه بیشتر مرکز ترانزیت های ایران و پاکستان است و یکی از مناطق استراتژیک برای صادرات و واردات است و می توان گفت تاثیر چندانی در رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه ندارد. کول‌بران این منطقه هر از چند گاهی برای جابه جایی میوه ها و خواربار فعالیت دارند و همین روزنه خرید و فروش میوه ها و سبزیجات پاکستان در ایران را فراهم کرده است. شاید نتوان گفت که مسافران به میرجاوه می روند تا میوه بخرند اما خرید میوه، خشکبار و انواع سبزیجات استوایی که از سایر کشورها وارد می شود در این منطقه قابل دسترس است. غالب فضای این منطقه با مساحت 120000 متر را سوله و انبارها بزرگ تشکیل داده که برای نگهداری خواروبار و مواد خوراکی تجهیز شده اند.

کشور هم مرزسیستان و بلوچستان (منطقه میرجاوه) و کشور پاکستان
آدرسسیستان و بلوچستان، ۱۵ کیلومتری بخش میرجاوه

در این مقاله از مجله گردشگری ره بال آسمان، ما فقط تعدادی از مهم‌ترین بازارچه‌های مرزی ایران را برای شما معرفی کردیم و قطعا علاوه بر این‌ها، بازارچه‌های فراوان دیگری نیز در کشور فعال هستند. در مقاله دیگری نیز به مقاصد پروازی به مناطق آزاد ایران پرداخته‌ایم که خواندنش خالی از لطف نیست. اگر شما تجربه گشت و گذار و خرید از هر کدام از بازارچه‌های ذکر شده در این مقاله یا سایر بازارچه‌های مرزی کشورمان را دارید، می‌توانید در بخش نظرات تجربه‌های خود را با خوانندگان در میان بگذارید و بگویید به نظر شما بهترین بازارچه مرزی ایران چه بازاری است؟

28 نظرات
  1. سهیلا می گوید

    من از بازارچه مرزی مهاباد خرید کردم، واقعا جنس ها و قیمت هاشون عالی بود. البته تنوع جنس ها کم بود و به نظرم بازارچه مرزی بانه خیلی تنوع جنس هاش بیشتره و بهترین بازارچه مرزی برای خریده

  2. نگین می گوید

    دوستان کسی میدونه خرید اینترنتی از بازارچه مرزی ماکو چطوریه؟

    1. Milad می گوید

      ماکو خرید اینترنتی نداره

  3. زهرا می گوید

    سلام
    لطفا درباره بازارچه مرزی جنوب کشور هم مطلب بذارید بازارهای با تنوع کالایی بسیاری هستش

    1. امیر ائمی می گوید

      سلام زهرای عزیز،
      ممنونم از نظرت، به زودی این مطلب رو به‌روز میکنیم.

    2. پناهی می گوید

      سلام شماره بازارچه هارو نمیتونم تو نت پیدا کنم.میتونی اگه دارین به گوشیم پیامک کنید09911370529

      1. امیر ائمی می گوید

        سلام مسعود پناهی عزیز،
        متاسفانه اکثر بازارچه های مرزی براشون شماره ای در فضای وب ثبت نشده.
        اگر به اون منطقه سفر کردین، بهترین راه گرفتن شماره تماس بازارچه از افراد محلی.
        اگر تونستین شماره تماس بازارچه ای رو پیداکنید، ممنون میشم برای ما بفرستین تا بتونیم در سایت قرار بدیم و بقیه کاربرها هم بتونن استفاده کنن.

  4. کیمیا می گوید

    به نظر من بازار روس آستارا بهترین بازارچه مرزی برای خریده و واقعا همه چی تموم

  5. Abbass می گوید

    سلام
    دوستان کسی میدونه قطعات کامپیوتر رو از کدوم بازارچه مرزی میتونم تهیه کنم؟ اصلا چنین چیز هایی هست اونجا؟

  6. ع می گوید

    سلام، من از بازارچه مرزی سرو خرید کردم، کالاهاشون بدنیست ،اما از یک مغازه خرید کردم لباس زنانه فروشی که کالاش رو به نام ترک فروخت اما صدردصد ایرانی بود و خیلی گرونتر از تهران بود، ظاهرا همه کالاهاش اینطوری بود اسم فروشگاه mudo city بود ،امیدوارم که کلاه سر شماها که این پست رو میبینید نتونه بزاره

  7. بهمن می گوید

    بازارچه مرزی جوانرود یکی از بهترین بازارچه های غرب کشوره. خیلیم پر مسافره . جاذبه های گردشگری اون هم در حا ثبت جهانیه. ولی چیزی ازش نگفتین. این کار وزن مقالتونو پایین میاره. از من گفتن بود

    1. زهرا کامکار می گوید

      سلام دوست عزیز

      برای هر دسته از جاذبه‌های گردشگری در ایران ما تعداد بی‌شماری نمونه داریم که گنجاندن همه این جاذبه‌ها در یک مقاله برای نویسنده مقدور نیست و دور از حوصله کاربر هست.
      با این حال درباره بازارچه مرزی جوانرود تحقیق می‌کنیم و به‌زودی مقاله‌ای مختص آن آماده می‌کنیم.

      ممنون از به اشتراک گذاری دیدگاهتان.

  8. mohmadreza می گوید

    سلام
    به نظر من این همه راه رو برین بازارچه های مرزی که ارزونتر بخرین، برعکس قیمتهاش خیلی گرونه؛ وقت تلف کردنه…
    همون‌ها رو از تهران بگیرین بصرفه تره..
    مثلا قیمت بسیاری از اجناس در آستارا از شهر خودمون گرونتره..

  9. ناصری می گوید

    بازارچه مرزی باشماق در مریوان واقع هست که مناسب خرید عمده و تک انواع کالاها هست بابرندهای مختلف و قیمت خیییلی مناسب 09184555521اقای رستمی

  10. امیر می گوید

    من چند روز پیش بازار مرزی جوانرود بودم تمامی اجناس خدا شاهده گرونتر از بازار بود مثلا تلویزیون ال ای دی نانو رو قیمت گرفتم اونجا می‌گفتتن ۲۸۸۰۰تهران ۲۷میلیونه یا ژیلت ۶تیغ دورکو رو از تهران میگیرم ۲۵تومن اصلی جوانرود قیمت میدادن۳۳تومن یا ماشین اصلاح جیمی ۶۰۲۵رو تهران خریدم ۲۴۰هزارتومن جوانرود قیمت ۳۱۰هزارتومن انتظار من این بود ال ای دی حداقل ۲الی۳میلیون زیر قیمت باشه که همچی بالاتر بود بیخودی وقت خودتونو استهلاک ماشینو این حرفا آخرشم جنس گرون همچی گرونتر از تهران

    1. یاسر می گوید

      دقیقا به همین صورته و متاسفنه سر من هم همینجوری کلاه رفت. تقریبا همه چی گرونتر یا هم قیمته به جز لباسهای تاناکورا.

  11. Ahad می گوید

    سلام دوستان من دربازارعمده استوک مهاباد هستم اجناس ازلباس زیرتاااکت وکفش وعینک وبدلیجات اقایان وبانوان وبچگانه واسباب بازی لوازم برقی امازون داریم
    09148628132

    1. گ.خ می گوید

      سلام ببخشید پارچه عمده از کجا با قیمت مناسب تر از تهران پیدا کنم؟

      1. بانو تقیان می گوید

        سلام دوست عزیز، متاسفانه اطلاع ندارم.

  12. Rasoul می گوید

    سلام آیا بازارچه اینچه برون لوازم آرایشی و بهداشتی هم برای فروش داره یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. بله عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی هم می‌تونین از این بازار تهیه کنید. البته شناسایی کالای اصل از تقلبی به عهده خودتونه.

  13. ارش می گوید

    باسلام وادب واحترام بنده تولیدی دارم بابرندخودم وضدیخ خودروتولیدمیکنم وشیشه شورباکیفیت عالی قیمت مناسب بنده برافروش عمده ای باجه کسی درارتباط باشم

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، باید با خود بازاری‌ها صحبت کنید. ما اینجا فقط بازارچه‌ها رو به شما معرفی کردیم.

  14. رها می گوید

    من تجربه رفتن به بازار مرزی آستارا رو دارم. اجناس خوب و مختلفی در این بازار هست و می‌تونین تو رنج قیمتی مختلف خرید کنید. رفتن به اونجا رو بهتون پیشنهاد می‌کنم.

    1. بانو تقیان می گوید

      رها عزیز، ممنونیم از انتقال تجربه‌تون.

  15. ماری می گوید

    سلام.میخواستم بدونم غذای حیوانات و پت شاپ خارجی رو از کدوم این بازارها میشه تهیه کرد؟اگه کسی میدونه ممنون میشم کمکم کنید??

  16. ماری می گوید

    سلام.میخواستم بدونم غذای حیوانات و پت شاپ خارجی رو از کدوم این بازارها میشه تهیه کرد؟اگه کسی میدونه ممنون میشم کمکم کنید.مرسی??

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مریم عزیز. نه متأسفانه ما اطلاعی نداریم. باید از خود بازاری‌ها کسی باشه و جواب بده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.