پارک جنگلی جهان نما کرج | پارکی دیدنی در ایران کوچک

0

استان البرز را به اسم «ایران کوچک» هم می‌شناسند؛ در مرکز این استان یعنی شهر کرج، پارک زیبایی وجود دارد که جهان‌نماست و با وسعت 1400هکتاری‌اش از بزرگ‌ترین پارک‌های این شهر است. اگر به کرج سری زدید یا در آن ساکن هستید، خوب است بازدید و پیک‌نیکی در پارک جنگلی جهان نما کرج ترتیب بدهید. همچنین می‌توانید با قد‌م‌زدن در کنار دریاچه 50ساله این پارک، ایام خود و خانواده‌تان را شیرین و به‌یادماندنی کنید. تماشای درخنان کهن‌سال و تنوع گونه‌های گیاهی این پارک، حتماْ شما را هم متعجب می‌کند؛ چراکه کمتر پارکی با این قدمت و وسعت جاهای دیدنی در شهری مثل کرج پیدا می‌کنید.

پارک جنگلی جهان نما کرج کجاست؟

پارک جنگلی جهان نما کرج

این پارک، پارکی جنگلی در کرج است که پوشیده از انواع گیاهان و درختان تنومند است. همه‌جای این پارک پر از گل‌های زیباست. عطر این گل‌ها حال‌وهوایتان را عوض می‌کند. در وسط این پارک، دریاچه‌ای بزرگ وجود دارد و در وسط دریاچه هم جزیره‌ای مصنوعی ساخته‌اند که قدمتی 50‌ساله دارد. پیاده‌راه‌ها و پل‌های زیبای این پارک، لذت پیاده‌روی در آن را چندبرابر می‌کند. این پارک، نماها، سردرها و مجسمه‌های زیبایی هم دارد. این بوستان را به شهرداری کرج واگذار کرده‌اند. شهرداری کرج امکانات ویژه‌ای برای این پارک مهیا کرده است. خیلی از گردشگرها برای تماشای این جاذبه گردشگری مشتاق هستند و به بازدید از آن می‌روند.

پارک جنگلی جهان نما چه امکاناتی دارد؟

پارک جنگلی جهان نما کرج

در این پارک، محل بازی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. مسیرهایی هم برای دوچرخه‌سواری آماده کرده‌اند. اگر با ماشین شخصی خود به این پارک می‌روید، نگران نباشید. در پارک و اطراف آن پارکینگ و جای پارک هست. داخل پارک بوفه و کافه‌ای هست؛ اما اگر به هر دلیلی تعطیل بود، بهترین کافه های کرج را می‌توانید همین حوالی پیدا کنید. در وقت نماز هم به‌راحتی می‌توانید از شیرهای آب و سرویس بهداشتی پارک استفاده کنید و وضو بگیرید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک جنگلی جهان نما کجاست؟

  • دشت لاله های البرز

دشت لاله های البرز

این دشت زمینی به مساحت سه‌ونیم هکتار است که 2 میلیون و 100هزار لاله در آن کاشته‌اند. دشت لاله های کندر در بخش آسارا و روستای کندر است. فرشی از لاله‌های رنگارنگ در اوایل بهار به‌ویژه اردیبهشت در چندین ردیف پهن هستند. این بهشت کوچک هرساله از بسیاری از گردشگرها میزبانی می‌کند. در بین گل‌ها قدم بزنید و عکس‌های تماشایی ثبت کنید. بی‌تردید تماشای این قاب چشمگیر از لنز دوربینتان هم فوق‌العاده است.

  • روستای برغان

روستای برغان

روستای برغان یا مهد چنارهای هزارساله در 13کیلومتری کرج است. هم طبیعت این روستا بسیار تماشایی است و هم بناهای تاریخی آن جلوه باشکوهی دارند. مثلاً مسجد جامع، حمام قدیمی، پل تاریخی برغان، تپه کش کلا و… ارزش وقت‌گذاشتن و بازدید را دارند.

اطلاعات بازدید از پارک جنگلی جهان نما

پارک جنگلی جهان نما کرج

در هر زمان که بخواهید می‌توانید به این پارک جنگلی بروید و از زیبایی‌هایش دیدن کنید. این پارک 24ساعته باز است. پارک جنگلی جهان نما می‌تواند فضایی خوب و مناسب برای گردش یا پیک‌نیکی دسته‌‌جمعی باشد. این پارک هزینه ورودی ندارد؛ بنابراین لازم نیست برای گردش در این پارک مبلغی بپردازید.

پارکینگ پارک جنگلی جهان نما کرج برای عموم آزاد است؟

پارک جنگلی جهان نما کرج

بخشی از فضای داخل پارک و بخشی از محیط اطراف را برای پارکینگ ماشین‌ها در نظر گرفته‌اند؛ پس دیگر از بابت پارکینگ خیالتان راحت باشد. در روزهای ویژه مثل روز طبیعت باید انتظار فضای کمتری را برای پارک خودروتان داشته باشید؛ زیرا بسیاری از بومی‌ها برای تفریح به پارک جهان نما می‌روند.

مسیر دسترسی پارک جنگلی جهان نما

اگر راهنمای سفر کرج را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که پارک جنگلی جهان نما کرج در اتوبان تهران-کرج و در شهرک جهان‌نما است. این پارک آن‌قدر بزرگ است که احتمالاً به‌راحتی آن را پیدا می‌کنید. اگر هم لازم بود می‌توانید از محلی‌های شهرک کمک بگیرید. آدرس گوگل مپ را همین بالا برایتان گذاشته‌ایم. فاصله این پارک تا مترو کرج حدود ۷ کیلومتر است.

با هم گشتی در پارک جنگلی جهان نما کرج زدیم. اگر به پیشنهاد ره بال آسمان به این بوستان جنگلی رفتید، حتماً از تجربه‌هایتان برایمان بنویسید. این بار ما مهمان سطرهای خاطرات شما می‌شویم.

استان البرز، شهرستان کرج

پیاده‌راه، کافه، دوچرخه‌سواری، پارکینگ، محل بازی

ورود به این پارک رایگان است.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.