پارک دلفین کیش | ملاقات با دلفین‌های دوست‌داشتنی از زاویه‌ای تازه

0

جزیره کیش جایی دوست‌داشتنی است؛ هم طبیعت زیبا دارد و هم مکان‌های جالبی برای گردشگری. در سفر به کیش به شما خوش خواهد گذشت. اگر اهل طبیعت باشید که از قدم‌زدن در ساحلش سیر نمی‌شوید. اگر هم اهل تفریح و هیجان باشید، باز هم گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد. یکی از انتخاب‌های خاص برای کیش‌گردی، رفتن به پارک دلفین کیش است. اما اجازه بدهید که درباره این پارک جذاب در ادامه بیشتر بگوییم. اگر هوای رفتن به کیش به سرتان زده است، بازدید از دلفین‌های خواستنی و دوست‌داشتنی را در برنامه‌های‌تان بگنجانید.

پارک دلفین کیش کجاست؟

در جنوب شرقی کیش می‌توانید شاهد پارکی با مساحتی زیاد در حدود ۱۰۰ هکتار باشید. در این پارک بزرگ هم دیداری با دلفین‌ها خواهید داشت و هم از فضای سبز و زیبایی که دارد استفاده خواهید کرد. نکته جالب‌توجه اینجاست که علاوه بر این‌ها، باغ پرندگانی هم در پارک وجود دارد که حسابی سرگرمتان خواهد کرد. در کنار دلفین‌ها که حیواناتی به‌شدت دوست‌داشتنی‌اند، شیر دریایی جنوبی، شیر دریایی شمالی، گراز دریایی، گربه دریایی شمالی و پنگوئن. هم در این محل دیده می‌شود.

با پارک دلفین کیش بیشتر آشنا شوید

تصویری از پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش هم در ایران مجموعه مهمی به شمار می‌رود و هم در کل خاورمیانه. این مجموعه از پارک‌های بزرگ برای تفریحات آبی کیش است و با امکاناتی که ارائه می‌دهد، گردشگران فراوانی را به خود جلب می‌کند. به پارکی که در آن‌ها دلفین‌ها نگه‌داری می‌شوند، دلفیناریوم گفته می‌شود. در دلفیناریوم کیش هم دلفین‌ها و بازی‌شان از جمله دیدنی‌هایی است که در سفر به کیش سرگرمتان می‌کند.

این پارک در سال ۱۳۹۴ در جنوب ایران راه‌اندازی شد. از همان سال‌های ابتدایی شروع کار، استقبال زیادی از سوی گردشگران و مردم از این مجموعه به عمل آمد. بعضی از دوست‌داران حیوانات و محیط ‌زیست با راه‌اندازی مجموعه‌هایی مانند دلفیناریوم مخالف‌اند. آن‌ها معتقدند که شرایط نگهداری اصولی حیوانات در چنین مراکزی به‌طور تمام و کمال مهیا نیست و از همین روی، وجود پارک‌هایی شبیه دلفیناریوم را مخالف حقوق حیوانات و در مجموع امری ظالمانه می‌دانند.

نمایی از پارک دفلفین در کیش

این دیدگاه کاملاً درست است؛ اما در صورتی‌که شرایط نگهداری از حیوانات و گیاهان به‌طوری اصولی رعایت شود، داستان فرق می‌کند. ظاهراً در پارک دلفین اوضاع مساعد است. برای مثال، مقدار آبی که در استخر دلفین‌ها قرار دارد، ۱۷هزار مترمکعب است؛ یعنی حجم آب برایشان کافی است. علاوه بر آن، شرایط دیگر نگهداری دلفین‌ها و موجودات دیگر این پارک مانند دمای آب هم مساعد است. افراد باتجربه و آموزش‌دیده‌ای وظیفه مراقبت و رسیدگی به حیوانات را در این مجموعه به عهده دارند. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که خلأ و مشکلی در رسیدگی به حیوانات در پارک دلفین کیش نیست.

جاذبه‌های گردشگری پارک دلفین چیست؟

تصویری از اساتید پارک دلفین کیش

دلفین‌ها شاخصه اصلی پارک هستند. این موجودات بامزه با وجود اساتیدی بین‌المللی و ماهر، حرکات نمایشی را آموخته‌اند. این موجودات به‌شدت باهوش و البته شیرین هستند. برای همین هم هست که علاقه و استعدادشان در یادگیری بازی‌ها و حرکات نمایشی مخاطبان فراوانی را به خود جلب می‌کند. دلفین‌ها با آدم‌ها ارتباط خوبی می‌گیرند، غذادادن به آن‌ها یا نوازش‌کردنشان احساس خوبی را برایتان به‌وجود می‌آورد.

در پارک دلفین کیش فضای سبز قابل‌تأملی هم وجود دارد. در این فضا حدود ۱۰۰ گونه گیاهی مثل درخت نخل، بنجامین، درخت انجیر معابد، مورد، آکاسیا، گل ختمی، انواع کاکتوس و غیره نیز وجود دارد.

تصویری از فضای سبز پارک دلفین کیش

در مجموعه علاوه بر گیاهان مختلف و بخش متعلق به دلفین‌ها، باغ پرندگان هم وجود دارد. برای بازدید از باغ پرندگان اتوبوسی قطاری هم هست که شما را در میان بخش‌های مختلف از پارک دلفین‌ها به سمت باغ پرندگان و… می‌برد. اما اجازه بدهید که از باغ پرندگان هم برایتان بگوییم.

باغ پرندگان کیش

تصویری از باغ پرندگان کیش

در باغ پرندگان کیش حدود ۵۷گونه پرنده مختلف وجود دارد. این پرنده‌ها دیدنی هستند؛ چون هم خاص و جذابند و هم بسیار متنوع هستند. مثلاً پلیکان، شترمرغ، طوطی، لک‌لک، پنگوئن آفریقایی و چندین پرنده نادر دیگر را می‌توانید در این پارک ببینید.

گونه‌های جانوری مختلفی که در پارک دلفین کیش نگهداری می‌شود از نقاط متنوعی از دنیا جمع‌آوری شده‌اند. برای نمونه از آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقا و… حیوانات مختلف را به پارک دلفین‌ها آورده‌اند.

بخش‌های تفریحی و رفاهی

تصویری از دلفین های پارک دلفین کیش

در پارک دلفین کیش می‌توانید شاهد امکانات رفاهی و تفریحی دیگری هم باشید. رستوران‌هایی با منویی متنوع و غذاهای باکیفیت در کنار بخش‌های دیگری نظیر کوه آتشفشان، جنگل باران‌های مصنوعی، دنیای ارکیده و باغ پروانه‌ها هم به جذاب‌ترشدن این پارک اضافه کرده‌اند.

تنوعی که در بخش‌های مختلف پارک دلفین کیش دیده می‌شود، تفریحی دست‌جمعی را ممکن می‌کند؛ چون برای هر کس با هر سلیقه‌ای چیزی در آستین دارد. حتی اگر با خانواده‌ چند سلیقه ای هم راهی آنجا شوید، همه می‌توانند از این بازدید لذت ببرند و اوقات خوشی داشته باشند.

بهترین فصل و زمان بازدید از پارک دلفین چه موقع‌ است؟

نمای کلی از پارک دلفین کیش

برای رفتن به پارک دلفین‌ها باید در بهترین زمان سفر به کیش راهی جزیره شوید. جزیره هم که در بهار و اواخر زمستان هوای بسیار خوبی دارد. در فصل‌های دیگر و ماه‌های مختلف هم می‌توانید به کیش بروید؛ اما اواخر زمستان و اوایل بهار امکان استفاده‌کردن از تفریحات کیش و سرکشیدن به نقاط گوناگون جزیره برایتان بیشتر مهیا می‌شود.

شروع ساعت فعالیت پارک دلفین از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر تا ساعت ۹ شب است. برای رفتن به آن هم باید به ابتدای جاده جهان بروید. این را هم یادتان باشد که شروع برنامه‌های مختلف پارک متغیر است. ضمناً به‌خاطر داشته باشید که امکان بردن دوربین عکاسی به مجموعه وجود ندارد.

بلیت پارک دلفین را از کجا تهیه کنیم؟

تصویری زیبا از پارک دلفین کیش

بلیت مجموعه دلفین‌ها را می‌توانید به شکل حضوری یا اینترنتی تهیه کنید. برای کودکان کمتر از ۲ سال به خرید بلیت نیاز نخواهید داشت و قیمت بلیت برای کودکان ۲ تا ۴ سال هم کمتر از بزرگسالان است.

نظرات گردشگران درباره پارک دلفین

تصویری بازی با دلفین در پارک دلفین کیش

کسانی که بچه‌ دارند و با خانواده به بازدید از پارک دلفین‌ها می‌پردازند از بخش‌های مختلف این مجموعه لذت خواهند برد. بچه‌ها از دیدن حیوانات مختلف هیجان‌زده می‌شوند و ضمن تفریح، نکات آموزنده‌ای را هم یاد می‌گیرند. این جمله‌ها نظر کسانی است که پارک را دیده‌اند و تجربه بازدید از آن را داشته‌اند.

یکی دیگر از نظراتی که درباره پارک دلفین از سوی گردشگران مطرح می‌شود، این است که اگرچه هزینه بازدید از این مکان کمی زیاد است؛ اما یک‌بار هم که شده، خوب است این هزینه را بپردازید و از دیدنی‌های خاص آن بی‌نصیب نمانید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک دلفین کیش کجاست؟

مسیر دسترسی


هزینه ورودی175000 تومان
شماره تماس07644445237
ساعت بازدیداز 4:30 عصر تا 8:30 شب
آدرساستان هرمزگان، قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین.

کلام آخر

نمایی زیبا از دلفین ها در پارک دلفین کیش

کیش یکی از مقاصد گردشگری محبوب ایرانی‌هاست. مگر می‌شود جزیره‌ای با آن همه زیبایی طبیعی و جذاب طرفدار نداشته باشد؟ پارک دلفین هم یکی از جاهای دیدنی کیش است که با سرزدن به جزیره می‌توانید از آن بازدید کنید. البته یادتان باشد که بلیت ورودی به این مجموعه چندان ارزان نیست؛ ولی صرف هزینه برای ورود به این مجموعه ارزشش را دارد. در هر حال، این شما هستید که درباره این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنید؛ اما ره بال آسمان لازم می‌داند که شما را در جریان اطلاعات لازم و واقعی درباره مکان‌های گردشگری مختلف و هزینه سفر به کیش بگذارد.

دوست دارید به کیش بروید و از دلفین‌ها دیدن کنید؟ در سفر به جزیره، این مکان برایتان جذابیت کافی دارد؟ باوجود امکانات رفاهی مختلفی که در پارک دلفین کیش قرار دارد، سرزدن به آن احتمالاً برایتان جذاب خواهد بود. اگر هم قبلاً به این پارک سفر کرده‌اید، ما را در جریان نقاط دوست‌داشتنی آن بگذارید و از حال‌وهوایش برای ما و همراهان ره بال آسمان بگویید.

قسمت جنوبی جزیره کیش، مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین‌ها است.

شروع ساعت فعالیت پارک دلفین از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر تا ساعت ۹ شب است.

استخر دلفین‌ها، باغ پرندگان، فضای سبز با گونه‌های گیاهی متنوع، رستوران.

بلیت مجموعه دلفین‌ها را می‌توانید به شکل حضوری یا اینترنتی تهیه کنید. برای کودکان کمتر از ۲ سال به خرید بلیت نیاز نخواهید داشت و قیمت بلیت برای کودکان ۲ تا ۴ سال هم کمتر از بزرگسالان است.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.