بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای یک عمر خاطره‌سازی

0

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران در گوشه‌و‌کنار استان‌های مازندران، گیلان و گلستان پراکنده‌‌اند. در این استان‌های سرسبز چیزی حدود ۳۰ ساحل دیدنی وجود دارد. گردشگری در هر کدام از این سواحل لطف‌و‌صفای خاص خودش را دارد. با این حال تعداد زیاد این سواحل باعث شده تا گردشگران در بین انتخاب بهترین سواحل شمال ایران سردرگم شوند. از آنجایی که رسم داریم دست همراهان خود را برای پیداکردن بهترین مقصد گردشگری بگیریم، در ادامه فهرستی پُروپیمان از بهترین سواحل شمال ایران آماده‌ کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این فهرست، ساحلی در شمال را پیدا کنید که خاطره‌های خوش آن برای همیشه در ذهنتان باقی بماند.

فهرست مطالب

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران در استان مازندران

اسکله ساحلی بابلسر | ساحلی با نورپردازی‌های تماشایی

انصافاً باید گفت اسکله ساحلی بابلسر یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران است. این اسکله در کنار زیبایی‌های دریای مازندران، امکانات رفاهی چشمگیری پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در این اسکله بساط انواع سرگرمی‌های آبی مهیاست. از طرف دیگر در دو طرف ساحل این اسکله پیاده‌رویی هموار وجود دارد. به لطف این شرایط گردشگران می‌توانند در کنار اسکله‌گردی، ساحلی زیبای بابلسر را با پای پیاده طی کنند. جلوه‌های این اسکله شب‌ها بیشتر می‌شود. با فرا رسیدن شب، نورپردازی‌های تماشایی در اطراف اسکله شکل می‌گیرد. تمامی این زیبایی‌ها دست به دست هم داده تا اسکله ساحلی بابلسر به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل شود.

پارک آبی رامسر | جایی برای بازی و هیجان

گردشگری در شمال بدون سرگرمی‌های پارک آبی رامسر به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران معنایی ندارد. این پارک آبی به انواع وسایل تفریحات آبی مجهز است. گردشگران ماجراجو با حضور در پارک آبی رامسر می‌توانند سوار بر جت‌اسکی‌های تیز‌تک شوند و در آب‌های خروشان جولان بدهند. اسکله تفریحی، موتورهای چهارچرخ و آلاچیق‌های زیبا از دیگر ویژگی‌های پارک آبی رامسر به حساب می‌آید. این پارک آبی فاصله بسیار کمی با ساحل دارد. به لحاظ مسیر نیز پارک آبی رامسر آدرس سرراستی دارد و فقط کمی از تله کابین رامسر دورتر است. پارک آبی رامسر را به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران به گردشگرانی توصیه می‌‌کنیم که از سرگرمی‌های آبی سیر نمی‌شوند.

پارک جنگلی و ساحلی کهنه محله میرود | پارکی برای دورهمی خانوادگی

یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران در بخش بهنمیر از شهرستان بابل قرار دارد. در این بخش پارک جنگلی و ساحلی کهنه محله میرود واقع شده است. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم ساحلی جنگلی دارد. این شرایط باعث شده تا پارک جنگلی و ساحلی کهنه محله میرود یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران شناخته شود. این پارک مکان مناسبی برای چادرزدن و کبابی‌کردن خوراکی‌های خوشمزه است. در هر ساعتی از شبانه‌روز که راهی این پارک جنگلی شوید، خدمات گردشگری شایسته‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. آلاچیق، سرویس‌بهداشتی، پارک کودک، سکوهای مخصوص نصب چادر، رستوران و نمازخانه از امکانات رفاهی پارک جنگلی و ساحلی کهنه محله میرود به حساب می‌آ‌ید.

پایانه اتوبوس‌های دریایی بابلسر | لذت دور زدن در دریا با برنامه‌های شاد

تصویری از پایانه اتوبوس‌های دریایی بابلسر | زیباترین سواحل شمال ایران

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تفریحات آبی متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. یکی از این سواحل، پایانه اتوبوس های دریایی بابلسر است. همان‌گونه که از نام آن پیداست، این پایانه در واقع ایستگاه شناور دریایی است که اتوبوس های دریایی در آن پهلو می‌‌گیرند. حدود ۵۰ گردشگر در هر کدام از این اتوبوس‌های دریایی سوار می‌شوند. سپس اتوبوس به راه می‌افتد و حدود یک ساعت گردشگران را در آب‌های نیلگون دریای خزر می‌گرداند. سپس دوباره به پایانه اتوبوس های دریایی بابلسر باز می‌گردد. در طول مدتی که گردشگران سوار بر اتوبوس دریایی هستند نیز برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای در این اتوبوس های دریایی برای گردشگران انجام می‌شود تا پایانه اتوبوس های دریایی بابلسر به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل شود.

پلاژ ساحلی سی سرا | پلاژی با یک دنیا خاطره

پلاژ ساحلی سی سرا یکی دیگر از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران است. تاریخ راه‌اندازی این پلاژ‌ به دوران قبل از انقلاب باز می‌گردد. پلاژ ساحلی سی سرا، امکانات رفاهی بسیار مناسبی دارد. منظره این پلاژ به دریا نیز صفای دیده گردشگران است. با این حال ویژگی‌ اصلی پلاژ سی سرا در ساحل ماسه‌ای آن است. این ساحل با مساحتی حدود ۸هزار متر، بساط ساحل‌گردی گردشگران را فراهم کرده است. انواع تفریح‌های هیجان‌انگیز آبی مانند جت‌اسکی و موتورهای چهارچرخ در ساحل سی سرا انتظار گردشگران را می‌‌کشد. در فاصله‌ای نزدیک از این ساحل، رستورانی درجه‌یک، خوانی از غذاهای محلی خوشمزه را پیش روی گردشگران گسترده است. پلاژ ساحلی سی سرا آلاچیق‌های مخصوص خانواده و مجردها دارد. به لطف این امکانات، پلاژ سی سرا به مکانی امن برای تفریح خانواده‌ها در بین بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل شده است.

دهکده ساحلی رامسر | تجربه یک روز کاملاً شاد

تمامی امکانات گردشگری از موزه گرفته تا رستوران‌های سنتی و غذاهای فست‌فودی در دهکده ساحلی رامسر مهیا شده تا این ساحل به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل شود. در این دهکده ساحلی یک پارک آبی و شهربازی بزرگ نیز وجود دارد. این شرایط باعث شده تا دهکده ساحلی رامسر به مقصد اول گردشگران این منطقه تبدیل شود. این دهکده فاصله بسیار کمی با بهترین هتل های رامسر دارد. سرگرمی‌های دهکده ساحلی رامسر به اندازه‌ای است که یک روز کامل از سفر شمال خود را به تفریح و خوشگذرانی در این مکان اختصاص دهید.

دهکده ساحلی رامسر، نمایی بسیار تماشایی به دریا دارد. جالب است بدانید این دهکده فقط ۲.۴ کیلومتر از فرودگاه رامسر دورتر است. به لطف این فاصله کم، پس از رسیدن به فرودگاه رامسر، در عرض یک چشم‌به‌هم‌زدن به دهکده ساحلی رامسر می‌رسید. اگر به دنبال بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران می‌‌گردید، دهکده ساحلی رامسر دقیقاً‌ همان‌جایی است که باید به برنامه سفر شمال خود اضافه کنید.

ساحل انزلی | موج شکنی باب دل ماهیگیران

گردشگرانی که سواحل شمال را یک‌به‌یک امتحان کرده‌اند با ما هم عقیده‌اند که ساحل انزلی یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران است. ساحل انزلی محل تقاطع چمن‌زار، دریا، مرداب و ساحل است. به همین دلیل کمتر ساحلی را سراغ داریم که چشم‌اندازی مانند ساحل انزلی پیش روی گردشگران قرار دهد. این ساحل در تابستان به اندازه‌ای شلوغ می‌شود که جای سوزن‌انداختن در آن پیدا نمی‌کنید.

در این منطقه موج شکن انزلی هم مشاهده می‌شود. همان‌گونه که از نام آن پیداست، برای جلوگیری از آسیب موج‌های خروشان دریا به کشتی‌ها ساخته شده. با این حال این روزها موج‌ شکن انزلی به منطقه‌ای تفریحی در این ساحل تبدیل شده است. اگر اهل ماهیگیری هستید، قبل از سفر حتماً لوازم ماهیگیری را به کوله‌بار سفر خود اضافه کنید.

ساحل توسکا سرا | تمیزترین و زیباترین ساحل های شمال

گردشگری در بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران زمانی حسابی خوش می‌گذرد که امکانات رفاهی مطلوبی در این ساحل تعبیه شده باشد. ساحل توسکا سرا یکی از این ساحل‌هاست. این ساحل نمای زیبایی به دریا دارد. به لحاظ امکانات رفاهی نیز هر چیزی که فکرش را بکنید در توسکا سرا مهیاست.

این ساحل در کنار امکانات رفاهی، سرگرمی‌های بی‌شماری دارد. هیجان‌انگیزترین تفریح‌های آبی، شهربازی با وسیله‌های مخصوص کودکان و بزرگسالان و محل شنا اختصاصی، قسمتی از سرگرمی‌های ساحل توسکا سرا به حساب می‌آید. در این ساحل چندین رستوران و کافه نیز وجود دارد. این ویژگی‌ها، ساحل توسکا سرا را به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل کرده است.

ساحل چپکرود جویبار | طولانی‌ترین سواحل شمال ایران

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران ویژگی‌های باید داشته باشند تا در نظر گردشگران مقبول بیفتند. یکی از این ویژگی‌ها، طول این ساحل‌هاست. به زبان ساده‌تر هرچقدر ساحل طولانی‌تر باشد، امکانات رفاهی گسترده‌تری در آن قرار می‌گیرد و نمایی تماشایی‌تر دارد. ساحل چپکرود جویبار به لحاظ طول، یکی از طولانی‌ترین سواحل شمال ایران به حساب می‌آید. این ساحل چیزی حدود ۱۸ کیلومتر درازا دارد.

به لطف این مساحت گسترده، انواع تجهیزات ورزشی، لوازم بازی کودکان، زمین فوتبال ساحلی، آلاچیق مخصوص تابستان و زمستان و فضای سبز در ساحل چپکرود جویبار تعبیه شده است. در این ساحل چندین رستوران درجه‌یک نیز با خوراکی‌های خوشمزه شمالی انتظار گردشگران را می‌کشند. ساحل چپکرود جویبار به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران، مکان مناسبی برای دوچرخه‌سواری، موتورسواری، سوارکاری و قدم‌زدن‌های دونفره دارد.

ساحل رادیو دریا | یکی از تمیزترین سواحل شمال ایران

کافی است از اهالی مازندران سراغ یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران را بگیرید تا به شما آدرس ساحل رادیو دریا را بدهند. این ساحل در شهر چالوس قرار دارد. ساحل رادیو دریا، یکی از مجهزترین سواحل شمال کشور است. در این ساحل سرویس‌بهداشتی، نیمکت، مکان مخصوص چادرزدن، آلاچیق، و دکه‌های فروش خوراکی وجود دارد. از آنجایی که حیف است راهی شمال شوید و تنی به آب نزنید، در ساحل رادیو دریا طرح تابستانه شنا آقایان و بانوان راه‌اندازی شده است.

به لطف این طرح، حتی اگر شنا بلد نیستید نیز می‌توانید آبتنی کنید و خاطرتان جمع باشد که غریق‌ نجات مواظب شماست. بساط انواع سرگرمی‌های متنوعی مانند قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری در ساحل رادیو دریا مهیاست. در گوشه‌و‌کنار این ساحل لوازم مخصوص بازی کودکان نیز وجود دارد. به تمامی امکاناتی که اشاره کردیم، پارک جنگلی را هم اضافه کنید. این پارک جنگلی با فاصله‌ای بسیار کم از ساحل رادیو دریا، از طبیعت‌گردی در بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران نوید می‌دهد.

ساحل سی سنگان | زیباترین ساحل شمال ایران

ساحل سی سنگان در بین بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران، ویژگی‌ خاصی دارد. سی‌ سنگان در واقع هم ساحل است و هم جنگل. بساط تفریح و آب‌بازی در ساحل سی سنگان برقرار است. در این ساحل مکانی مجزا برای شنا آقایان و بانوان تعبیه شده است. به همین دلیل اگر با خانواده راهی شمال شده‌اید، ساحل سی سنگان دقیقاً همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید. در گوشه‌و‌کنار این ساحل آلاچیق‌هایی برای استراحت و اتراق گردشگران تعبیه شده است. سرویس‌بهداشتی، کلبه‌هایی برای اسکان گردشگران، نمازخانه، سوپرمارکت و رستوران از امکانات رفاهی ساحل سی سنگان به حساب می‌آید. این ساحل همزمان نمایی زیبا از دریا و جنگل را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. به لطف این شرایط ساحل سی سنگان به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل شده است.

ساحل خلج رامسر | اقامتی توریستی و عالی با انواع تفریحات

اگر به فکر اقامتی توریستی در کنار دریای خزر هستید، ساحل خلج رامسر همان‌جایی است که دنبال آن می‌گردید. این ساحل بی‌دلیل به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل نشده است. در ساحل خلج رامسر بساط انواع تفریح‌های آبی به راه است. این ساحل به لحاظ نما به دریا نیز دورنمایی تماشایی از دریای خزر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

قایق‌سواری، تجهیزات بازی کودکان و مکان مخصوص شنا از ویژگی‌های ساحل خلج رامسر به حساب می‌آید. قدم‌زدن در ماسه‌های نرم این ساحل نیز سرگرمی آرامش‌بخش است که گردشگران را به خود فرا می‌خواند. در این ساحل چندین رستوران و کافه درجه‌یک هم وجود دارد. به لطف این شرایط،‌ فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار ساحل‌گردی، خودتان را حسابی تحویل بگیرید و غذایی خوشمزه در یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران نوش‌جان کنید.

ساحل متل قو | ساحلی لاکچری و زیبا

ساحل متل قو چشم‌و‌چراغ اهالی سلمان شهر مازندران است. ساحل زیبا و جنگل سرسبزی که در این منطقه وجود دارد، گردشگران را از دورونزدیک به خود فرا می‌خواند. در اطراف ساحل متل قو، جنگلی زیبا، غاری بزرگ و دریایی همیشه خروشان وجود دارد. ناگفته نماند سال‌هاست که ساحل متل قو به نام ساحل سلمان‌ شهر تغییر کرده است. با این حال اهالی این منطقه و گردشگران هنوز آن را با همان نام قدیمی متل قو می‌شناسند.

در این ساحل، همانند بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران، شرایطی برای شنا و سرگرمی‌های آبی گردشگران فراهم شده است. در کنار زیبایی‌های دریا، ساحل متل قو بهشت شکم‌گردهاست. در اطراف این منطقه گردشگری تا چشم کار می‌کند رستوران‌های درجه‌یک صف کشیده‌اند. مکان مخصوص فروش لوازم آب‌بازی و شنا، دوش، چایخانه، سوغاتی‌فروشی و سرویس‌بهداشتی از امکانات رفاهی و سرگرمی ساحل متل قو شناخته می‌شود. این ساحل برای گردشگران ماجراجو نیز حرف‌های زیادی دارد. قایق‌های تندرو،‌ پاراسیلینگ، شاتل‌دریایی، هاورکرافت، اسکی‌ روی آب و جت‌ اسکی به‌عنوان سرگرمی‌های هیجان‌انگیز ساحل متل قول شناخته می‌شود.

ساحل میانکاله | دنیایی بکر از پرندگان مهاجر

حساب ساحل میانکاله از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران جداست. این ساحل به‌اندازه‌ای دست‌نخورده است که در اولین نگاه مجذوب طبیعت بکر آن خواهید شد. میانکاله جزیره‌ای زیبا در ۴۵‌کیلومتری بهشهر است.

این منطقه تحت‌ حفاظت سازمان جنگلبانی قرار دارد. به همین دلیل نیز منظره‌های طبیعی ساحل میانکاله را در کمتر جایی از بین بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران سراغ داریم. منطقه میانکاله به لحاظ موقعیت جغرافیایی، پذیرای پرندگان مهاجر است. به همین دلیل ۲۰۰ گونه پرنده کوچک‌و‌بزرگ به تالاب میانکاله مهاجرت می‌کنند. با این حال اگر اهل پرنده‌نگاری هستید و از دیدن طبیعت بکر سیر نمی‌شوید، ساحل میانکاله همان‌جایی است دنبال آن می‌گردید.

ساحل نقره‌ای رامسر | زیباترین ساحل شمال ایران

ساحل نقره‌ای به دلیل داشتن صدف‌های بی‌شمار به این نام معروف شده است. این ساحل به لحاظ خلوتی نیز از دیگر سواحل شمال خلوت‌تر است. گردشگران زیبایی‌های ساحل نقره‌ای رامسر را می‌ستایند و به آن لقب بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران داده‌اند. این ساحل به آکوامارین، یکی از جاهای دیدنی رامسر بسیار نزدیک است. به لطف این فاصله کم، گردشگران در کنار ساحل‌گردی، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دیگر جاهای دیدنی شمال پیدا می‌کنند.

ساحل نمک آبرود | عروس جاهای دیدنی شمال

نمک‌ آبرود عروس جاهای دیدنی شمال به حساب می‌آید. این منطقه گردشگری در غرب مازندران واقع شده است. نمک آبرود ساحلی زیبا دارد که به پارک ساحلی تبدیل شده است. در این پارک ساحلی بهترین تفریح‌های دریایی انتظار گردشگران را می‌کشد. ساحل نمک‌ آبرود، سرشار از گوش‌ماهی است.

تماشای منظره دریای مازندران و گوش‌ فرادادن به صدای گوش‌ماهی‌ها، خاطره‌ای است که برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. امکانات ساحل نمک آبرود به اندازه‌ای است که این ساحل را در گروه بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران قرار داده است.

کلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر | دنیایی از هیجان و تفریح دریایی

اگر اهل تفریح‌های آبی هستید و دلتان برای سرگرمی‌های ماجراجویانه تنگ شده است، کلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر را به خاطر داشته باشید. این مکان درواقع از ۳ مجموعه بزرگ تشکیل شده است. کلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر منظره‌ای دل‌انگیز به دریا دارد. سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی مانند جت اسکی، اسکی روی آب، سواری قایق‌‌های تندرو و شاتل دریایی از تفریحاتی هستند که کلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر را به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل کرده‌اند.

مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا نوشهر | جایی برای کودک درون

در فاصله‌ای میان نوشهر و چالوس یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران قرار دارد. در این ساحل، مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا نوشهر بنا شده است. مجتمعی که از آن صحبت می‌کنیم امکانات تمام‌عیاری در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. پیست کارتینگ، محل جداگانه شنا آقایان و بانوان، نمازخانه، مکان نصب چادر و تجهیزات بازی کودکان از امکانات و سرگرمی‌های مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا نوشهر به حساب می‌آید

در این مجتمع، چندین رستوران‌ درجه‌یک و کافی شاپ با خوشمزه‌ترین غذاهای محلی انتظار گردشگران را می‌کشند. گردشگری در مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا نوشهر، به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که خاطره حضور در یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند.

مجموعه تفریحی آبادیس در کلارآباد مازندران | خاطره خوش سفر به شمال

امکان ندارد سری به مجموعه تفریحی آبادیس در کلارآباد مازندران بزنید و خاطره‌خوش تفریح در این مجموعه برای همیشه در ذهن شما باقی نماند. همان‌گونه که از نام این مجموعه پیداست، در کلارآباد مازندران واقع شده است. مجموعه تفریحی آبادیس تمامی تفریح‌های آبی را در این مکان فراهم کرده است.

این مجموعه رستوران و کافی‌شاپ‌های طرازاولی هم دارد. قایق‌های پدالی، قایق‌های موتوری پرسرعت، جت اسکی و مکان شنا مخصوص به همراه غریق نجات از سرگرمی‌های مجموعه تفریحی آبادیس شناخته می‌شود. به لطف این امکانات، مجموعه تفریحی آبادیس جای خود را در فهرست بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران پیدا کرده است.

مجموعه ساحلی البرز | جایی برای تخلیه هیجان

اگر در انتخاب بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران سردرگم هستید، پیشنهاد می‌کنیم به خودتان سخت نگیرید و راه مجموعه ساحلی البرز را دنبال کنید. این مجموعه ساحلی در فاصله ۵ کیلومتری نمک آبرود واقه شده و گلچینی از انواع تفریح‌های آبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این تفریح‌ها برای گردشگران ماجراجو وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسند. جت بوت، جت اسکی، پاراسل و شاتل آبی، قسمتی از تفریح‌های هیجان‌انگیزی است که در مجموعه ساحلی البرز وجود دارد. زمین مخصوص بازی کودکان، آلاچیق و رستوران‌های درجه‌یک از دیگر امکانات رفاهی مجموعه ساحلی البرز به‌عنوان یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران است.

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران در استان گیلان

ساحل بندر کیاشهر |

اگر می‌خواهید در کنار دریاگردی، گشت‌و‌گذاری در تالابی زیبا داشته باشید و در پارک جنگلی کمپ‌ بزنید، ساحل بندر کیاشهر را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. جاهای دیدنی این ساحل به اندازه‌ای است که نه‌تنها بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران لقب گرفته، بلکه امکانات چشمگیر آن گردشگران را از دورونزدیک به خود فرا می‌خواند. پارک کودک، آلاچیق‌های خانوادگی، پیست‌موتورسواری و گشت‌و‌گذار در تالاب بندر کیاشهر قسمتی از سرگرمی‌های یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران به حساب می‌آید. عکس‌های بیشتر این تالاب را در ادامه ببینید و اگر توانستید، به آنجا نروید!

ساحل چابکسر | جایی کنار کیوی‌های خوشمزه

ساحل چابکسر به لطف فاصله کمی که با دریا دارد، به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران بدیل شده است. اطراف این ساحل را پوشش گیاهی سرسبزی فرا گرفته است. این شرایط ساحل جاپکسر را به مکانی خاطره‌انگیز برای گردشگران طبیعت‌دوست تبدیل کرده است. همان‌گونه که می‌دانید، چابکسر یکی از شهرهای دیدنی گیلان است.

به همین دلیل در کنار ساحل‌گردی فرصتی برای گشت‌و‌گذار در چابکسر پیدا می‌کنید. اگر گذارتان به میوه‌فروشی‌های چابکسر افتاد، حتماً کیوی‌های خوشمزه این منطقه را امتحان کنید تا خاطره گردشگری در بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای همیشه در ذهن شما ماندگار شود.

ساحل چمخاله در گیلان | مجهزترین و زیباترین سواحل شمال ایران

در بین بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران، ساحل چمخاله‌ به مکانی رومانتیک معروف است. این ساحل یکی از مجهزترین سواحل شمال ایران نیز به حساب می‌آید. در گوشه‌و‌کنار این ساحل نمادهای زیبایی قرار دارد که سوژه‌ مناسبی برای عکاسی است. با این حساب در سفر به ساحل چمخاله حتماً دوربین عکاسی باکیفیتی همراه داشته باشید.

در این سال بساط تفریح‌های آبی مهیاست. مسئولین گردشگری چمخاله، توجه ویژ‌ه‌ای به این ساحل دارند. به همین دلیل هر سال نسبت به سال گذشته امکانات رفاهی ساحل چمخاله پیشرفت می‌کند. این شرایط باعث شده تا گردشگران در هر بار سفر به چمخاله، با تفریح‌ها و سرگرمی‌های جدیدی روبه‌رو باشند.

ساحل صدفی آستارا | بهترین مکان برای سرگرمی کودکان

گردشگری در بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران زمانی حسابی می‌چسبد که این ساحل تمامی امکانات لازم را داشته باشد. ساحل صدفی آستارا، یکی از این سواحل است. در این ساحل آلاچیق‌های زیبا، استراحتگاه‌های سنتی، سرویس‌بهداشتی، نمازخانه و مکان مخصوص بازی کودکان تعبیه شده است.

از این امکانات که بگذریم به دوش‌های آب شیرینی می‌رسیم که در ساحل صدفی آستارا، شناگران را از نمک دریا پاک می‌کند. در گوشه‌و‌کنار این ساحل رستوران‌های شیک با غذاهای خوشمزه صف کشیده‌اند. همان‌گونه که از نام ساحل صدفی آستارا پیداست، تا چشم کار می‌کند در این ساحل صدف‌های ریزودرشت مشاهده می‌شود. این شرایط ساحل صدفی آستارا را به مکانی خاطره‌انگیز تبدیل کرده است.

ساحل گیسوم | بازی در کنار گیسوان طبیعت

ساحل گیسوم فاصله بسیار کمی با منطقه حفاظت‌شده لوندویل دارد. به لطف این فاصله کم، می‌توانید در کنار ساحل‌گردی، از طبیعت زیبای لندویل لذت ببرید. امکانات مجهز گیسوم، این ساحل را به یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران تبدیل کرده است. در این ساحل دوش آب شیرین، سرویس‌بهداشتی، آلاچیق و فروشگاه برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است. گردشگری را سراغ نداریم که راهی ساحل گیسوم شود و با کوله‌باری از خاطره‌های خوش از یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران خارج نشود.

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران در استان گلستان

اسکله بندرگز | بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهی ایران

حیف است که راهی شمال شوید و ماهی‌‌های خوشمزه این منطقه را امتحان نکنید. از آنجایی که اسلکه بندرگز یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش ماهی ایران به حساب می‌آید، این اسکله انتخاب مناسب شکم‌گردهاست. در کنار ماهی‌های خوشمزه، اسکله بندرگز به لحاظ جاذبه‌های دیدنی نیز در گروه بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران قرار می‌گیرد. در همسایگی این اسکله بازارچه‌ ساحلی بندرگز وجود دارد. بهترین خوراکی‌ها و سوغاتی‌های شمال در این بازارچه فروخته می‌شود. در این اسکله تفریح‌هایی مانند ماهیگیری، شنا و قایق‌سواری نیز پیش روی گردشگران یکی از بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران قرار می‌گیرد.

بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران را با فهرستی که در اختیار شما قرار دادیم، راحت‌تر از همیشه می‌توانید انتخاب کنید. امیدواریم گشت‌و‌گذار در این سواحل به یکی از بهترین سفرهای شمال شما تبدیل شود. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان خاطره‌های خوش و تجربه‌های سودمندی در انتخاب بهترین سواحل شمال ایران دارند، پیشنهاد می‌کنیم ما و دیگر خواننده‌ها را در جریان تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش خود قرار دهید.

بیشتر سواحل شمال ایران در مازندران قرار گرفته‌اند.

ساحل چمخاله در گیلان، مکان مناسبی برای پیاده‌روی زوج‌ها دارد.

کلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های آبی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

اسکله بندرگز بورس پرورش ماهی شمال کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.