بهترین بریانی اصفهان | مزه‌ای که سال‌ها زیر دندانتان خواهد ماند

14

باید اصفهانی باشی تا وقتی اسم بریان می‌آید ترکیبی از بوی گوشت و دارچین توی دماغت بپیچد و قلبت به تپش بیفتد. راستش حکایت بهترین بریانی در اصفهان، مثل داستان بهترین پشمک است در یزد یا بهترین کباب در شهر بناب. در یزد که قدم بزنی، نصف بیشتر مغازه‌ها و قنادی‌ها پشمک دارند و همه هم هوس‌برانگیزند؛ اما اینکه تو پشمک را از حاج خلیفه رهبر بگیری یا از سوپری سر کوچه، تومنی صد شاهی با همدیگر فرق می‌کنند. در منوی بهترین رستوران های اصفهان هم که نگاه کنید، اکثرشان بریان را در کنار بقیه غذاهایشان سرو می‌کنند؛ اما هر کدام طعم خاص خودشان را دارند که با دیگری فرق می‌کند. باز هم می‌گویم، باید اصفهانی باشی تا بدانی بهترین بریانی های اصفهان را از کجا می‌توان تهیه کرد. همراه من باشید تا بیشتر برایتان بگویم.

لیست بهترین بریانی های اصفهان

برای اینکه بدانی کدام رستوران غذای خوبی دارد، باید سراغ یک آدم خوش‌اشتهای اهل شکم‌گردی باشی تا زودتر به مقصودت برسی. من هم برای اینکه بدانم کدام رستوران های اصفهان بریان تازه و خوشمزه‌ای سرو می‌کنند، سراغ فردی رفتم که شاید بتوان گفت نصف از عمر چهل و چندساله‌اش را در رستوران‌ها و فست‌فودی‌های اصفهان گذرانده و خوب می‌داند کدام خوراکی را باید کجا خورد که مزه‌اش تا سال‌ها زیر دندانت بماند. ایشان یک لیست ۱۵تایی از بهترین بریانی های اصفهان در اختیار من گذاشت و من می‌خواهم آن را با شما به اشتراک بگذارم. خلاصه که حیف است کلی هزینه خرید بلیط هواپیما اصفهان کنید و بریان نخورده از شهر بروید. یک توک پا همراه ما بیایید تا ببریمتان به تک‌تک رستوران‌های برتر شهر برای صرف بریان.

راستی قبل از توصیف رستوران‌ها، این نکته را دقت کردید که تا اینجا من چند بار اصطلاح بریان و بریانی را به کار بردم؟ قضیه از این قرار است که اسم این غذا «بریان» است و جایی که این غذا را برایتان تهیه می‌کنند «بریانی» نام دارد. درست مثل قضیه «کباب» که اسم غذاست و «کبابی» که محل درست‌کردن و فروختن کباب است. فکر کنم با این مثال در ذهنتان ماند که فرق این دو اصطلاح در چیست؛ پس برویم سر اصل مطلب.

بریانی حاج محمود شفاعت | یکی از قدیمی‌ترین بریانی های اصفهان

یکی از ملاک‌های تشخیص یک رستوران خوب یا یک شیرینی‌فروشی خوب، بررسی قدمت آن است. وقتی یک برند یا کاسب بتواند سال‌های سال مشتریان خود را راضی نگه دارد، بی‌شک در کار خود خبره است و چم‌وخم کار را خوب می‌داند. بریانی حاج محمود شفاعت هم از آن دست بریانی‌هاست که حدود صد سال است در نزدیکی میدان امام علی یا همان میدان عتیق اصفهان جا خوش کرده است. این بریانی سال‌هاست دارد به مشتریانش خدمت‌رسانی می‌کند تا جایی که گاهی مردم ساعت‌ها ایستادن در صف و کشیدن انتظار را به جان می‌خرند تا روزشان را با خوردن یک بریان عالی در یکی از بهترین بریانی های اصفهان سپری کنند.

شما هم در سفر به اصفهان، اگر به دیدن حمام شیخ بهایی یا مسجد جامع اصفهان رفتید، در بازگشتتان سری به این بریانی بزنید. ترجیحاً هم زودتر بروید و اصطلاحاً زنبیل بگذارید تا مجبور نشوید ساعت‌ها سرپا در صف انتظار بمانید. نگران چرب‌بودن غذایتان هم نباشید. اینجا دوغ ترش و خوشمزه‌ای دارند که همه چربی‌ها را می‌شوید و با خودش می‌برد. ضمناً می‌توانید بعدازظهر را در سبزه میدان یا پاساژ جعفری راه بروید که هم غذایتان هضم شود و هم یک بازار زیبا را ببینید. راستی کوچه هارونیه، بازار قیصریه، ارگ سلطانی و آرامگاه آیةالله مجلسی هم همین حوالی هستند. در بیشتر روزهای سال به آرامگاه آقا مجلسی که بروید، با یک نوع کاچی اصفهانی از شما پذیرایی می‌کنند که برای خودش داستان‌ها دارد.

آدرس: میدان امام علی، بازارانقلاب، کنار حمام شیخ بهایی

بریانی اعظم | بریانی مشتری‌مدار اصفهان

چشم‌بسته باید بگویم که بریانی اعظم از بهترین بریانی های اصفهان است. این بریانی آنقدر بین اصفهانی‌ها محبوب شده و شهرت پیدا کرده که همه آن را به یکدیگر توصیه می‌کنند. صاحب برند اعظم هم برای رفاه حال همشهری‌ها و مسافران این شهر، در چهار نقطه شهر چهار شعبه ایجاد کرده است تا بتواند دل همه را به دست بیاورد. این چهار شعبه به اکثر جاهای دیدنی اصفهان هم نزدیک هستند. آدرس هر چهار شعبه را برایتان گذاشته‌ام. پیشنهادم این است که پس از صرف ناهار در شعبه یک این رستوران، سراغ پل خواجو و سی و سه پل بروید و حسابی قدم بزنید تا سنگینی غذا اذیتتان نکند. اگر هم دلتان خواست سراغ آرامگاه صائب تبریزی بروید، شعبه دوم به شما نزدیک‌تر است. اگر هم در محدوده موزه و کلیسا وانک یا همان محله جلفا اصفهان بودید، به شعبه چهارم نزدیک‌تر هستید. همان جا خودتان را مهمان بریان خوشمزه اصفهان کنید.

شعبه ۱: در دروازه دولت، ابتدای خیابان چهار باغ عباسی
شعبه ۲: خیابان مسجد سید، کنار ادراه پست

سفره خانه جارچی باشی | بریانی سنتی و توریست‌پذیر

تا حالا در حمام غذا خورده‌اید؟ پدربزرگ‌های ما شاید یادشان باشد که قدیم‌ترها گاهی در حمام شربت و میوه نوش جان می‌کردند یا حتی قلیان می‌کشیدند. این روزها که حمام‌ها دیگر کارایی قبل را ندارند، بیشترشان یا به موزه مردم‌شناسی تبدیل شده‌اند یا به رستوران سنتی. سفره خانه جارچی باشی هم از این دست حمام‌های باشکوه سنتی است که این روزها به محلی برای صرف شام و ناهار مسافران و توریست‌ها تبدیل شده است. اینجا هم می‌توانید سراغ بهترین بریانی های اصفهان را بگیرید.

فضای سفره خانه چارچی باشی خیلی جذاب است. حسن دیگر آن هم این است که تا میدان نقش جهان فاصله‌ای ندارد. شما می‌توانید قبل یا بعد از سرزدن به میدان نقش جهان اصفهان و گشت‌وگذار در بازار تاریخی آن یا بازدید از کاخ چهل ستون، سری به رستوران چارچی باشی بزنید. از میدان تا رستوران فاصله‌ای نیست و می‌توانید با حدود یک ربع پیاده‌روی خودتان را به آنجا برسانید. اگر هم اهل کیف و کفش چرم هستید، راسته خیابان سپه، خوراک شماست. راستی رستوران جارچی باشی برای همه سلیقه‌ها غذا دارد. اگر کسی از اعضای خانواده‌تان بریان دوست نداشت، انواع کباب یا غذاهای دریایی را سفارش دهید و دلی از عزا در بیاورید. فقط یادتان باشد که همه را با هم نخورید. بریان خودش به‌تنهای یک بمب انرژی است.

رستوران و سفره خانه سنتی نقش جهان | همسایه مسجد شیخ لطف الله

اطراف میدان نقش جهان بریانی های مختلفی هست که همه هم در کارشان استادند و بهترین بریان‌ها را دست مشتری می‌دهند. یکی از این بریانی‌ها هم رستوران و سفره خانه سنتی نقش جهان است. این رستوران از قضای روزگار در چند قدمی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد. مسجد و آن طاووس زیبایش را که دیدید، سراغ بریان بروید. رستوران در یک مسیر کوچه‌مانند در طبقه بالاست. اگر میز کنار پنجره نصیبتان شود، همراه با نوش‌جان‌کردن بریان، می‌توانید از تصاویر زیبای میدان هم لذت ببرید. برای اینکه بتوانید نهار یا شامتان را مهمان این سفره‌خانه باشید، همان اول وقت مراجعه کنید. یادتان باشد که در روزهای شلوغ و پر مسافر مجبور می‌شوید ساعت‌ها در نوبت بمانید.

آدرس: میدان نقش جهان، کوچه سمت راست مسجد شیخ لطف الله

بریانی ریحون اصفهان | غذای سنتی در فضای مدرن

نام رستوران ریحون در بین بهترین رستوران های اصفهان می‌درخشد. البته این انتخاب بی‌دلیل هم نیست. شما وقتی وارد رستوران شوید، انگار وارد یک بنای رومی شده‌اید. فضای رستوران بسیار زیبا و شیک است و همه چیز از تمیزی برق می‌زند. سالاد و انواع ترشی را می‌توانید به میزان دل‌خواهتان از روی میز سلف‌سرویس بردارید. نان سنگک داغ هم همین جا می‌پزند که کنار بریان عالی است. البته غذاهای دیگر هم هست که هر کدام از دیگری خوشمزه‌تر هستند. چهارشنبه و پنجشنبه هم اینجا موسیقی زنده پخش می‌کنند. ضمناً بچه‌هایتان هم عاشق رستوران می‌شوند؛ چون سه تا دلقک بازیگوش دم در ایستاده‌اند و با هوادارانشان عکس یادگاری می‌گیرند. خلاصه که دور از انصاف است که نام رستوران ریحون در لیست بهترین بریانی های اصفهان قرار نگیرد.

آدرس: بوستان ملت، حد فاصل پل آذر و هتل کوثر، کنار بانک شهر

کبابی و بریانی عشایر | یک بریانی پرشعبه و پرمخاطب

کباب و بریان عشایر هم از آن دست بریانی های اصفهان است که چند شعبه مختلف در نقاط مختلف شهر دارد. از میدان کاوه گرفته تا خیابان سهروردی یا خیابان آتشگاه اصفهان می‌توانید سراغی از بریان عشایر بگیرید و این برای مسافران یا حتی ساکنان اصفهان خیلی عالی است. مثلاً شما اگر یک فرد فرهنگی باشید و برای اسکان، خانه معلم شعبه ملک‌شهر را انتخاب کنید، می‌توانید از بریونی عشایر شعبه کاوه استفاده کنید. اگر بعد از دیدن منارجنبان اصفهان یا محله آتشگاه هوس بریانی کنید، می‌توانید سری به شعبه آتشگاه بزنید یا اگر دیدید شلوغ است به خیابان سهروردی بروید. راستی اصفهانی‌ها سهروردی را به نام سه راه سیمین می‌شناسند. همین جا آدرس و شماره تلفن همه شعبه‌ها را برایتان می‌گذاریم. خودتان هر کدام را دوست داشتید، سر بزنید.

شعبه 1 (کباب و بریان): اصفهان، خیابان آتشگاه
شعبه 2 (کباب و بریان): اصفهان، خیابان امام خمینی

بریانی شاد | از بهترین بریانی های اصفهان

اگر در سفر به اصفهان در یکی از هتل‌های شیخ بهایی، جمشید، ایران یا پیروزی ساکن شده‌اید، بریانی شاد نزدیک‌ترین بریانی اصفهان به شماست. این بریانی در خیابان طالقانی است و تا سی و سه پل فاصله چندانی ندارد. خیلی‌ها این خیابان را بیشتر به تجهیزات وسایل برقی و مطب‌های دکتر می‌شناسند. به موازاتش هم خیابان چهارباغ با مغازه‌های مختلف و متنوع قرار دارد. بریان این رستوران را می‌توانید هم در خود محل نوش جان کنید و هم با خودتان بیرون ببرید. راستی می‌توانید کنار بریان، جگر کبابی هم سفارش دهید. اگر هم دوست داشتید، خورش ماست را هم امتحان کنید. البته درستش این است که بگویم حتماً خورش ماست را هم امتحان کنید. این دسر خوشمزه با ماست چکیده و گوشت گردن و مقدار فراوانی زعفران تهیه می‌شود و یک میان‌وعده سرد است که دل اصفهانی‌ها برایش به‌شدت می‌تپد.

آدرس: دروازه دولت، ابتدای خیابان طالقانی

بریانی بیشه | بهترین بریانی اصفهان در قلب شهر

بریانی بیشه هم یکی از بهترین بریانی های اصفهان است که درست در قلب شهر قرار دارد. در مسیر زاینده رود که پیش بروید، حتماً ساختمان صداوسیما را می‌بینید. همان حوالی، بریانی بیشه جا خوش کرده است. می‌توانید ناهارتان را در اینجا نوش جان کنید بعد سری به سی و سه پل بزنید یا کنار پل خواجو زمانتان را بگذرانید. هوا که خنک‌تر شد راهی کوه صفه شوید یا سری به کلیسا وانک بزنید یا که نه مسیرتان را به سمت شرق اصفهان ادامه دهید و به باغ گل ها اصفهان بروید. خلاصه سعی کنید تا در این شهر هستید، روزهایتان را بسازید که این فرصت‌ها تکرار نمی‌شوند. هر کدام از این پیشنهادها را هم بپذیرید، بعد از صرف بریان مناسب است؛ چون مجبورید پیاده‌روی کنید و همه سنگینی غذا را جبران می‌کند. این بریانی هم بیشتر از ۵۰ سال در اصفهان سابقه کار دارد و به‌قولی کاردرست است.

اصفهان، پل فلزی، بلوار بوستان سعدی، مقابل صدا و سیما، پلاک 46

بریانی اخوان | بریانی خوب شرق شهر

بریانی اخوان باب دل اصفهانی‌های ساکن شرق شهر است که بدون معطلی و اذیت، یک دل سیر از عزا دربیاورند. تقریباً می‌توان گفت در اطراف این بریانی جاذبه گردشگری خاصی وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود این مکان برای محلی‌های این قسمت از شهر، خلوت‌تر و در دسترس‌تر باشد. راستی اینجا به غیر از بریان، جگر کبابی هم برایتان آماده می‌کنند. از ما می‌پرسید، یک روز جمعه دست خانواده را بگیرید و خودتان را مهمان یک وعده غذای چرب و خوشمزه کنید. این بریانی نزدیک ترمینال بابلدشت هم هست. اگر ساکن خوراسگان یا شهر گز باشید هم می‌توانید با یک اتوبوس، خودتان را به بریانی اخوان برسانید.
آدرس: میدان جمهوری، خیابان فروغی، بعد از خیابان ۵ رمضان، بعد از کوی انوشیروان

بریانی لرد | شاهزاده‌ای در غرب اصفهان

باغ پرندگان اصفهان، آکواریوم اصفهان، باغ خزندگان، باغ پروانه‌ها، تله سیژ ناژوان، پارک ناژوان و منارجنبان اصفهان همه در بخش غربی شهر قرار دارند و به خیابان آتشگاه نزدیک هستند. در همان حوالی هم خیابانی به اسم میرطاهر هست که یک سرش به اتوبان شهید خرازی وصل می‌شود. همان ابتدای راه، یکی از بهترین بریانی های اصفهان به اسم بریانی لرد قرار دارد. شما می‌توانید قبل یا بعد از سرزدن به هر کدام از این جاذبه های گردشگری که اسمشان را آوردیم، خودتان را به بریانی لرد برسانید و دلی از عزا دربیاورید. البته حواستان باشد اینجا یک رستوران بزرگ با تعداد زیاد صندلی نیست؛ پس یا زود بروید که جا برایتان پیدا شود یا یک زیرانداز همراهتان ببرید که بریان را بیرون‌بر سفارش دهید. راستی حلیم اینجا هم خوشمزه است. دوست داشتید، امتحان کنید.

آدرس: اصفهان، بین بزرگراه خرازی و خیابان میرطاهر. نبش خیابان میرطاهر ۱

بریانی شمشاد | بهترین بریانی اصفهان در خیابان حافظ

شمشاد بیشتر با اسم کبابی بین مردم شهر معروف شده است؛ اما می‌توان برای تهیه بریان‌های خوشمزه، می‌توان آن را در لیست بهترین بریانی های اصفهان قرار داد. خبر خوب برای مسافران اینکه این بریانی هم به میدان نقش جهان نزدیک است. در واقع شما میدان را از خروجی جنوبی و سمت مسجد امام که بیرون بروید، به خیابان حافظ می‌رسید. خیابان حافظ بورس انواع ظروف و وسایل آشپزخانه است. برق بلور بعضی از پاساژهایش نیز گاهی از دور چشم شما را می‌گیرد؛ اما از ما می‌شنوید خودتان را درگیر تماشای این ظروف نکنید، سریع به بریانی شمشاد بروید و سفارشتان را ثبت کنید تا به ازدحام جمعیت دچار نشوید.

آدرس: خيابان حافظ

بریانی هشت بهشت | غذای سنتی خوشمزه نصف جهان

یکی از نام‌های معروف پرکاربرد در اصفهان، هشت بهشت است. می‌دانید که عمارت هشت بهشت اصفهان یکی از کاخ های شاهنشاهی در نزدیکی میدان نقش جهان است. این اسم آن‌قدر زیباست که روی یکی از خیابان‌های شهر هم نشسته است و برخی از شهروندان نام مغازه یا خدمات خود را هشت بهشت گذاشته‌اند. بریانی هشت بهشت هم با نامش، اصالت اصفهانی خود را فریاد می‌زند. این بریانی در محله چرخاب و چند قدمی سی و سه پل قرار دارد. فضای بریانی خیلی بزرگ نیست؛ اما در مواقعی که هوا خوب باشد، صندلی‌هایش را بیرون از مغازه می‌چیند تا مراجعان در هوای آزاد غذایشان را میل کنند. اگر به این بریانی رفتید، در بازگشت کمی در مسیر زاینده رود قدم بزنید تا غذایتان بهتر هضم شود.

اصفهان، میدان چهارباغ، خیابان چرخاب

بریانی صدف | همکار اسنپ فود

کباب و بریانی صدف در محله پاچنار اصفهان است. این محله در محدوده خیابان حکیم نظامی است و به کلیسای وانک و کوهستان پارک صفه نزدیک است. در این رستوران می‌توانید چند مدل کباب، بریان و خورش ماست سفارش دهید. اکثر مخاطبان این رستوران از برخورد پرسنل مجموعه بسیار راضی بوده‌اند. راستی این بریانی اشتراک اسنپ‌فود هم دارد. با این توضیح، اگر در خانه معلم خیابان توحید اتاق گرفته‌اید یا حوالی بریانی صدف هستید، می‌توانید خیلی راحت غذایتان را سفارش دهید و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید، بدون اینکه از منزل خارج شوید یا رنج رانندگی و ترافیک را به جان بخرید.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، محله پاچنار

بریانی سنتی ماه | بریانی که مشتاقش می‌شوید

تصویری از بریانی ماه

در خیابان مشتاق و کمی آن‌طرف‌تر از پارک مشتاق، همان حوالی زاینده رود، یکی دیگر از بهترین بریانی های اصفهان به اسم بریانی سنتی ماه قرار دارد. فاصله این بریانی هم تا جاهای دیدنی اصفهان خیلی زیاد نیست. این بریانی تا پل خواجو و باغ گل های اصفهان هم فاصله کمی دارد. از بریانی که بیرون آمدید، کمی قدم بزنید و عصرگاه خودتان را مهمان فالوده‌بستنی مشتاق کنید. این بستنی‌فروشی آنقدر معروف است که از هر کسی بپرسید نشانتان می‌دهد. هنگام غروب هم کنار شیرهای سنگی دوطرف پل خواجو بروید و برق چشمانشان را تماشا کنید. اهالی شهر هم شب‌ها زیر طاق‌های پل خواجو به ساز و آواز می‌گذرانند. کمی کنارشان باشید و لذت ببرید.

آدرس: خیابان مشتاق، حدفاصل میدان خواجو و میدان بزرگمهر

بریانی قصر ماهان ۱۳۳ | بریانی معروف سپاهان‌شهر

تصویری از بریانی قصر

اگر با خرید بلیط قطار اصفهان به این شهر رفته‌اید، در مسیر رسیدن به شهر، قبل از ترمینال صفه و درست روبه‌روی سیتی سنتر اصفهان، سپاهان شهر را دیده‌اید. این شهر چند سالی با ساخت خانه‌های سازمانی و مسکن‌های مهر رونق گرفته است. از قضای روزگار یکی از بهترین بریانی های اصفهان هم در همین شهر وجود دارد. برای رسیدن به این بریانی باید از طریق بلوار غدیر، به سمت میدان غدیر بروید. نرسیده به میدان، تابلوی بریانی قصر ماهان ۱۳۳ را می‌بینید.

آدرس: سپاهان‌شهر، بلوارغدیر، کنار بانک صادرات

ما اینجا با کمک تجربه‌های شخصی یک اصفهانی خوش‌خوراک، بهترین بریانی های اصفهان را به شما معرفی کردیم تا در سفر به این شهر زیبا از این غذای خوشمزه هم میل کنید. شما تا به حال از این خوراکی چشیده‌اید؟ نظرتان درباره بریان اصفهان چیست؟ راستی غیر از بریان، چند تا از غذاهای سنتی اصفهان را می‌شناسید؟ برای ما در بخش نظرات مجله گردشگری ره بال آسمان بنویسید. راستی تا یادمان نرفته بگوییم که اگر قصد خرید بلیط اتوبوس اصفهان را دارید، چند ساعت قبل از حرکتتان، سراغ بریان نروید؛ چون ممکن است خدای نکرده توی راه حالتان ناخوش شود.

اینجا با خوشمزه‌ ترین غذاهای دنیا آشنا می‌شوید.

بریانی حاج محمود شفاعت

اکثر بریانی‌های لیست بالا در اطراف میدان امام یا همان میدان نقش جهان هستند.

 

14 نظرات
  1. Setayesh می گوید

    مقاله شکم گردی تون هم مثل مقاله های ایرانگردی تون واقعا بی نظیر بود،نثر روان و خودمونی شما رو دوست دارم

    1. بانو تقیان می گوید

      ستایش عزیز، خیلی خوشحالیم که این معرفی رو هم دوست داشتین.

  2. مجید می گوید

    سلام،ما قصد سفر به اصفهان داریم اما در زمان ماه رمضان هست خواستم بدونم برای خوردن غذا چیکار میشه کرد، آیا هر هتلی بریم برای غذا مشکلی نیست نمیگن شما اینجا اتاق ندارید و آیا مجبوریم بریم هتل خودمون

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. امیدوارم در شهر زیبای اصفهان به شما خوش بگذره. توی ماه رمضون در همه شهرهای ایران، سرو غذا در طول روز ممنوعه. شما می‌تونین برای افطار یا شام به رستوران‌های سطح شهر مراجعه کنین. برخی از هتل‌ها رستوران مجزا دارن؛ ولی اکثرا برای ساکنان خود هتل سرو انجام می‌شه. طبق اطلاعاتی که من به دست آوردم، رستوران های محله جلفا باز هستند که خب هزینه‌های هنگفتی دارند.

  3. سمیرا می گوید

    بریونی فقد بریونی اعظم

    1. بانو تقیان می گوید

      سمیرا عزیز، حق با شماست. بریونی اعظم اونقدر محبوبه که همه جای شهر شعبه زده و ازش استقبال می‌شه.

  4. زهرا می گوید

    من به شخصه بریون دوست نداشتم،اما بعد از خوندن این مقاله یه سری به بریونی عشایر زدم و واقعا از طعم و مزه اش لذت بردم،البته یه شعبه از بریونی عشایر حد فاصل سه راه سیمین و پل مفتح افتتاح شده که هم کباب اش عالیه هم بریون اش.

    1. بانو تقیان می گوید

      زهرای عزیز
      اول اینکه نوش جانتون
      و بعد اینکه ممنونیم که تجربه‌تون رو برای مخاطبای ما گذاشتید.

  5. Maryam می گوید

    شما اینقدر خوب نوشتیداینقدر قشنگ تعریف کردید، حالا تکلیف من که دلم بریون خواست چیه،الان کی جوابگو هست?

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مریم عزیز
      من عذر می‌خوام اگه شما رو سر هوس انداختم، هر چند رسالتم هم همین بود 🙂

      فکر می کنم خیلی از این بریانی‌ها، اشتراک اسنپ‌فود هم داشته باشند. دست به کار بشید.

  6. شیوا می گوید

    این مقاله یکی از خوشمزه ترین مقاله هایی بود که خوندن،دستمریزاد ،حتما تو اولین سفرم به اصفهان سری به بریونی میزنم .

    1. بانو تقیان می گوید

      شیوای عزیز
      برای انرژی مثبتی که دادید، ممنونم.
      فقط یادتون باشه که اگه معده‌تون سابقه ناراحتی داره یا به غذای چرب حساس هستید، در هوای خیلی گرم، این غذا رو امتحان نکنید که ممکنه چربی زیادش اذیتتون کنه.

  7. عادل می گوید

    باسلام جای بریانی گلستان کوچه تلفنخانه واقعا خالیه یکی از بریانی های خوب اصفهان است .

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام عادل عزیز، اگه لطف کنید درباره اش بیشتر بگید، ممنون می‌شم. برای مثال اگه عکس یا تجربه حضور داشتید، آدرس و ساعات کار و مشخصات دیگر از این دست… رو بهمون منتقل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.