رستوران های ایرانی استانبول | شکم‌گردی وطنی در دیار ترک

0

رستوران های ایرانی استانبول با خوانی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی و بین‌المللی چشم‌انتظار گردشگران هستند. در منوی این رستوران‌ها در کنار غذاهای رسمی ایرانی مانند چلوکباب و چلوخورشت، غذاهای سنتی ایرانی مانند کشک‌ بادمجان و کتلت‌ خودنمایی می‌کند. از آنجایی که ما ایرانی‌ها دقت خاصی برای خوردن غذاهای حلال داریم، تمامی غذاهای این رستوران‌ها با شیوه‌های حلال طبخ و آماده می‌شود. به لطف این شرایط با خاطرجمع می‌توانید خودتان را مهمان غذاهای اشرافی ایرانی در استانبول کنید. خوشمزگی غذاهای ایرانی باعث شده تا در استانبول بیشتر از ۲۰ رستوران ایرانی ساخته شود. در این مطلب فهرستی از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول آماده کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این فهرست، مثل آب خوردن رستوران دلخواه را انتخاب کرده و در سفر به ترکیه غذایی جانانه به بدن بزنید.

رستوران شیراز

غذای ایرانی در استانبول زمانی حسابی می‌چسبد که آن را در محیطی ایرانی نوش‌جان کنید. رستوران شیراز در استانبول سفره‌ای خوش‌رنگ‌ولعاب از غذاهای ایرانی پیش روی مشتریان پهن کرده است. این رستوران به لحاظ طراحی نیز دکوراسیونی کاملاً‌ ایرانی دارد. به لطف این شرایط با حضور در رستوران شیراز استانبول، فضای سنتی و زیبای ایرانی را کاملاً‌ حس خواهید کرد. این رستوران در کنار غذاهای ایرانی، گلچینی از بهترین غذاهای ترکی را نیز در اختیار گردشگران قرار می‌‌دهد. رستوران شیراز فاصله کمی با ایستگاه مترو و تراموا دارد. این فاصله کم باعث می‌شود تا در هر کجای استانبول که هستید، در یک چشم‌به‌هم‌زدن خودتان را به یکی از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول برسانید و غذایی ایرانی نوش‌جان کنید.

آدرس: استانبول، خیابان علی صراف، شماره ۷، خیابان مودا
درهای رستوران شیراز همه‌روزه ۱ بعدازظهر تا ۱۲ نیمه‌شب به روی مشتریان باز است.

رستوران نایب

رستوران نایب به لطف شعبه‌های داخل و خارج ایران، به‌خوبی معرف شکم‌گردهاست. شعبه‌ای از رستوران نایب در استانبول قرار دارد. غذاهای رستوران نایب نیازی به تعریف ندارد و رستوران‌گردها بهتر از ما می‌دانند که بهترین سرآشپزهای دنیا در شعبه‌های رستوران نایب آشپزی می‌کنند. رستوران نایب به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های ایرانی در استانبول، منوی کاملی برای ۳ وعده صبحانه، ناهار و شام دارد. در این رستوران خبری از غذاهای ترکی و بین‌المللی نیست و فقط بوی خوش غذاهای ایرانی از آن به مشام می‌رسد. بساط اجرای موسیقی زنده در رستوران نایب همیشه مهیاست. غذای این رستوران نیز با خوراکی‌های بهترین رستوران های استانبول رقابت می‌کند.

آدرس: استانبول، منطقه فاتح، آکسارای، میدان فندک‌زاده، خیابان ملت
درهای رستوران نایب استانبول همه‌روز از ۹ صبح تا ۱۲ نیمه‌شب به روی مشتریان باز است.

رستوران ریحون

رستوران ریحون استانبول دقیقاً تمامی چیزهایی که از یک رستوران ایرانی انتظار دارید را به مشتریان عرضه می‌کند. محیطی کاملاً ایرانی، غذاهای خوشمزه و حلال و سرآشپزی باسلیقه از ویژگی‌های رستوران ریحون استانبول به حساب می‌آید. به هر کجای این رستوران که نگاه کنید، نمونه‌ای از فرهنگ ایرانی را مشاهده می‌کنید. سماور و صنایع‌دستی ایرانی در گوشه‌و‌کنار رستوران ریحون خودنمایی می‌کند. اگر به دنبال رستوران های ایرانی استانبول می‌گردید و می‌خواهید فضای متفاوتی را تجربه کنید، رستوران ریحون انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس: استانبول، خیابان ینی کارسی، شماره ۸، محله توم‌ توم
درهای رستوران ریحون استانبول همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به روی مشتریان باز است.

رستوران آسمان

سرآشپز رستوران آسمان در استانبول وسواس خاصی دارد تا گلچینی از بهترین غذاهای ایرانی را پیش روی مشتریان قرار دهد. به همین دلیل تنوع غذاهای رستوران آسمان باعث می‌شود هر غذایی که هوس کرده‌اید را در آن پیدا کنید. با این حال زرشک‌پلو، باقالاپلو و قرمه‌سبزی رستوران آسمان اسم‌و‌رسم بیشتری در بین مشتریان این رستوران پیدا کرده است. جالب است بدانید رستوران آسمان، یکی از قدیمی‌ترین رستوران های ایرانی استانبول به حساب می‌آید. به همین دلیل تجربه سرآشپز و مدیریت این رستوران به تضمینی برای کیفیت غذای آن تبدیل شده است. این رستوران در کنار غذاهای باکیفیت، دسرهای بسیار خوشمزه‌ای هم دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی رستوران آسمان در استانبول شدید، حتماً دسرهای آن را امتحان کنید.

آدرس: استانبول، محله فاتح، بلوار آتاتورک، روبه‌روی دبستان اورچگازی، رستوران آسمان
درهای رستوران آسمان همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب به روی مشتریان باز است.

رستوران ایرانی شهرزاد

غذاهای رستوران شهرزاد به اندازه‌ای خوشمزه است که حتی ایرانی‌هایی که زندگی در استانبول را انتخاب کرده‌اند نیز هرازگاهی به این رستوران سر می‌زنند. این رستوران نسبت به دیگر رستوران های ایرانی استانبول، محیط کوچک‌تری دارد. این محیط باعث شده تا رستوران ایرانی شهرزاد به مکانی دنج برای خوردن خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل شود. به لحاظ طراحی نیز رستوران شهرزاد دکوری فانتزی و شیک دارد. این رستوران به لحاظ سابقه کار یکی از رستوران‌های قدیمی استانبول است. سرآشپز رستوران ایرانی شهرزاد یدطولایی در پخت‌ کشک‌بادمجان و کباب‌های خوشمزه دارد. در این رستوران نوشیدنی‌هایی سرو می‌شود که در عمرتان نظیر آن‌ها را نخورده‌اید. این رستوران در میدان تکسیم استانبول که سرشار از جاذبه‌های گردشگری است، قرار دارد.

آدرس: استانبول، محله تکسیم، شماره ۲۴

رستوران ایرانی دریا کنار

اکبرجوجه، برندی سرشناس در رستوران‌های ایرانی به حساب می‌آید. به همین دلیل امکان ندارد که راهی شمال شده و اکبرجوجه نخورده باشید. در بین تمامی رستوران های ایرانی استانبول، رستوران دریاکنار است که اکبرجوجه اصل را پیش روی شما قرار می‌‌دهد. برای اینکه خاطرتان جمع باشد که اکبرجوجه اصل نوش‌جان می‌کنید، بد نیست بدانید رستوران ایرانی دریاکنار برند اکبرجوجه را در استانبول به ثبت رسانده است. سرآشپز این رستوران در کنار پخت خورشت‌ها و کباب‌های خوشمزه، وسواس ویژه‌ای در پخت برنج دارد. این سرآشپز برای اینکه برنج‌های رستوران دریاکنار از دیگر رستوران های استانبول خوشمزه‌تر شود، از برنج اصیل طارم ایرانی استفاده می‌کند.

آدرس: استانبول، میدان تکسیم به سمت شیشلی، روبه‌روی هتل هلیتون، شماره ۱۵۱

رستوران ایرانی مژگان

بعید می‌دانیم به خوشمزگی غذاهای رستوران ایرانی مژگان، غذایی در سرتاسر استانبول پیدا کنید. برای اثبات این دلیل باید به این نکته اشاره کنیم که مدیریت و سرآشپز رستوران ایرانی مژگان، خانم هستند. از آنجایی که دستپخت‌ بانوان ایرانی نظیر ندارد، رستوران ایرانی مژگان به یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول تبدیل شده است. در رستوران مژگان در کنار غذاهای ایرانی، خوشمزه‌ترین غذاهای عربی و افغانی نیز پخته می‌شود. این رستوران مدیران خوش‌انصافی دارد. به همین دلیل به لحاظ قیمت نیز خاطرتان‌‌ جمع باشد که غذاهای باکیفیت و خوش‌قیمتی نوش جان می‌کنید. اکنون که صحبت از قیمت غذا در استانبول به میان آمد، بهتر است برای آشنایی با هزینه سفر به استانبول نگاهی به مطلب راهنمای جامع سفر به استانبول بیندازید.

آدرس: استانبول، بی‌اغلو، کوکاتپه، خیابان عبدوالحق حمید، پلاک ۱۹
درهای رستوران ایرانی مژگان در استانبول از ساعت ‍۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به روی مشتریان باز است.

کافه رستوران ایرانی گیلان

کافه رستوران ایرانی گیلان

کافی است یک بار طعم خوش غذاهای شمالی را امتحان کنید تا مزه این خوراکی‌ها برای همیشه زیر زبانتان باقی بماند. آوازه غذاهای خوشمزه شمال ایران به استانبول هم رسیده است. به همین دلیل در استانبول کافه رستوران ایرانی گیلان با غذاهای شمالی از مشتریان پذیرایی می‌کند. از آنجایی که میرزاقاسمی غذای معروف شمال به حساب می‌آید، در کافه رستوران ایرانی گیلان نیز میرزاقاسمی‌های خوشمزه‌ای پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد. اگر در بین رستوران های ایرانی استانبول دنبال رستورانی با غذاهای مناسب گیاه‌خوارها می‌گردید، کافه رستوران ایرانی گیلان انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس: استانبول، کادیکوی، محله آسی‌بادم، میدان اوموت
درهای کافه رستوان ایرانی گیلان همه‌روزه از ۹ صبح تا ۱۰ شب به‌روی مشتریان باز است.

کافه زعفران

اگر می‌خواهید گشتی در جاهای دیدنی استانبول بزنید و غذایی جانانه نوش جان کنید، راه کافه زعفران استانبول را در پیش بگیرید. این کافه به لحاظ ساختمان و دکور، نمایی مانند کافه‌های تهران قدیم دارد. خوراکی‌های کافه زعفران نیز عطر غذاهای خوشمزه ایرانی می‌دهد. این کافه فضای دنجی دارد و مکان مناسبی برای رفع خستگی گردشگران است. کافه زعفران دسرهای خوشمزه‌ای هم دارد. در قسمتی از این کافه صندلی‌هایی در فضای باز گذاشته شده تا گردشگران در کنار اینکه گلویی تازه می‌کنند، نمایی زیبا به استانبول داشته باشند.

آدرس: استانبول، کادیکوی، خیابان امام رمیز
درهای کافه زعفران هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب به روی مشتریان باز است.

کافه میسا

کافه میسا دکوری همانند قهوه‌خانه‌های ایرانی دارد. در این کافه ساده‌ترین غذاهای ایرانی که نان‌و‌پنیر است تا غذاهای اعیانی مانند چلوگوشت پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. کافه میسا در کنار غذاهای ایرانی، خوراکی‌های خوشمزه خاورمیانه‌ای نیز طبخ می‌کند. این کافه نوشیدنی‌های گوارایی دارد و با اجرای موسیقی زنده، مشتریان را سرگرم می‌کند.

آدرس: استانبول، خیابان ساکیز گولگو ۲۱
درهای کافه میسا همه‌روزه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب به روی مشتریان باز است.

رستوران فارسی

اگر در کنار غذاهای خیابانی استانبول می‌خواهید خودتان را مهمان یک وعده غذای اشرافی کنید، حتماً سری به رستوران فارسی بزنید. غذاهای خوشمزه رستوران فارسی باعث شده تا شب‌ِ روزهای تعطیل در آن جای سوزن انداختن نباشد. کباب سلطانی، شیشلیک و ماهیچه این رستوران، آن را به یکی از بهترین رستوران های ایرانی استانبول تبدیل کرده است.

آدرس: استانبول، خیابان استقلال،‌رستوران ایرانی فارسی
روزهای دوشنبه تا پنجشنبه این رستوران از ۱۱:۳۰ صبح تا ۲۲:۰۰ شب و جمعه‌ تا یکشنبه از ۱۱:۳۰ تا ۲۳:۰۰ شب درهای رستوران فارسی به روی مشتریان باز است.

رستوران گرند شاندیز

امکان ندارد به مشهد بروید و نام شاندیز به گوش شما نخورد. شاندیز منطقه‌ای خوش‌ آب‌و‌هوا در نزدیکی مشهد است که آوازه غذاهای خوشمزه آن گوش فلک را پر کرده است. شاندیز به شیشلیک‌هایش معروف است. رستوران گرند شاندیز نیز با منویی از غذاهای خوشمزه و شیشلیک‌های اشرافی جای خود را در فهرست رستوران های ایرانی استانبول باز کرده است. آشپز این رستوران در کنار طبخ شیشلیک‌های خوشمزه،‌ استعداد ویژه‌ای در پخت کباب و خورشت‌های ایرانی دارد.

آدرس: استانبول، محله کتیب مصطفی
رستوران گرند شاندیز همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد پذیرای مشتریان است.

رستوران زلفا

به گردشگرانی که دنبال غذای باکیفیت، اما خوش‌قیمت در استانبول می‌گردند، رستوران زلفا را پیشنهاد می‌کنیم. غذاهای این رستوران با بهترین رستوران های استانبول رقابت می‌کند، با این حال قیمت مناسبی دارد. سرآشپز رستوران زلفا در کنار پخت غذاهای ایرانی، خوراکی‌های خوشمزه‌ای برای عزیزان گیاه‌خوار درست می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راه رستوران زلفا را در پیش گرفتید، حتماً چلو ماهیچه زلفا را امتحان کنید.

آدرس: استانبول، محله ساری‌یر، ماسلاک
درهای رستوران زلفا همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به روی مشتریان باز است.

رستوران سودی

اگر به دنبال یکی از جدیدترین رستوران های ایرانی استانبول می‌گردید، در انتخاب رستوران سودی شک نکنید. کسی را سراغ نداریم که از غذاهای خوشمزه رستوران سودی و قیمت آن‌ها شاکی باشد. رستوران سودی به لحاظ مکان نیز فضایی زیبا و دل‌انگیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به لطف این فضای زیبا، اشتهای مشتریان باز می‌شود و چند کیلویی وزن اضافه می‌کنند. اگر قسمت شد که به رستوران سودی بروید، حتماً پیش‌غذاهای این رستوران را امتحان کنید.

آدرس: استانبول، محله آتاشهیر
درهای رستوران سودی همه‌روزه از ساعت ‍۱۲ ظهر تا ۱۱ شب به روی مشتریان باز است.

رستوران گیلان

تصویری از رستوران گیلان

رستوران گیلان فضایی خودمانی با غذاهای خوشمزه ایرانی دارد. در این رستوران انواع کباب‌ها و خورشت‌های ایرانی طبخ می‌شود. همان‌گونه که از نام رستوران گیلان پیداست، خوراکی‌های شمالی نیز در این رستوران پیدا می‌شود. رستوران گیلان دو سالن غذاخوری در فضای داخل و بیرون تعبیه کرده است. بسته به صلاحدید خود می‌‌توانید در هر کدام از این سالن‌ها بنشینید و از طعم خوش غذاهای ایرانی لذت ببرید.

آدرس: استانبول، محله آسی بادم، رستوران گیلان
رستوران گیلان همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب پذیرای مشتریان است.

رستوران گلستان ایرانیان

سرآشپز رستوران گلستان کباب‌هایی می‌پزد که در عمرتان نخورده‌اید. این رستوران در کنار کباب‌، خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را روی میز مشتریان قرار می‌دهد. رستوران گلستان دکور بسیار شیکی دارد و محیطی امروزی و مدرن را فراهم کرده است. غذاهای این رستوران به‌اندازه‌ای خوشمزه است که امکان ندارد راهی این رستوران شوید و چشمتان به چندین گردشگر بین‌المللی نیفتد. رستوران گلستان ایرانیان به لحاظ قیمت نیز هزینه‌ متوسطی را نسبت به دیگر رستوران های ایرانی استانبول دریافت می‌کند.

آدرس: استانبول،‌ محله شیشلی
این رستوران همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۲ شب پذیرای مشتریان است.

رستوران ایرانی شاهنامه

در این قسمت از معرفی بهترین رستوران های ایرانی استانبول، به رستورانی رسیدیم که ممکن است محیطی اشرافی نداشته باشد؛ اما غذاهای خوشمزه آن حرف ندارد. کافی است یک بار در رستوران ایرانی شاهنامه غذا بخورید تا طعم اصیل غذاهای ایرانیِ این رستوران برای همیشه زیر دندان شما باقی بماند. جالب اینجاست رستوران ایرانی شاهنامه به لحاظ قیمت نیز غذاهای خوش‌قیمت‌تری نسبت به دیگر رستوران‌ های استانبول عرضه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی رستوران ایرانی شاهنامه شدید، حتماً چلوگوشت‌های این رستوران را امتحان کنید.

آدرس: استانبول، محله شیشلی، خیابان الماداغ
درهای رستوران ایرانی شاهنامه همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی مشتریان باز است.

رستوران خراسانی

رستوران های ایرانی استانبول عموماً سعی می‌کنند در کنار طعم خوش غذاهای ایرانی، حال‌و‌هوای ایران قدیم را در دل مشتریان زنده کنند. با این حال بعید می‌دانیم هیچ‌کدام از این رستوران‌ها به اندازه رستوران خراسانی در ایجاد حال‌و‌هوای ایران قدیم موفق عمل کرده باشد. دیوارها و محیط این رستوران همانند خانه‌های خراسان قدیم طراحی شده است. این دیوارها کاه‌گلی هستند و سبک‌‌سیاق داخل رستوران نیز رنگ زندگی مردمان خراسان قدیم دارد. در این رستوران فقط غذاهای ایرانی سرو می‌شود. با این حال این غذاها به اندازه‌ای تنوع دارند و خوشمزه‌ هستند که جایی برای دیگر خوراکی‌ها باقی نمی‌ماند.

آدرس: استانبول، محله فاتح
رستوران خراسانی استانبول از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۳ نیمه‌شب پذیرای مشتریان است.

 مطبخ طهرون

بعید می‌دانیم در بین تمامی رستوران‌های استانبول که غذای ایرانی دارند، رستورانی به تنوع غذایی مطبخ طهرون پیدا کنید. سرآشپز این رستوران هر غذایی ایرانی خوشمزه‌ای که فکرش را بکنید روی میز شما قرار می‌دهد. در کنار غذاهای خوشمزه ایرانی، پیش‌وعده‌ها و نوشیدنی‌های رستوران مطبخ طهرون شهره خاص و عام است. جالب است بدانید رستوران مطبخ طهرون و کافه لاله‌ زار، فاصله بسیار کمی با هم دارند. به لطف این فاصله کم می‌توانید ابتدا گلوی خود را با خوردن نوشیدنی‌‌های گوارای کافه لاله زار تازه کنید و سپس مهمان شامی شاهانه در مطبخ طهرون باشید.

آدرس: استانبول، محله ساری یر،‌ ماسلاک
رستوران مطبخ طهرون از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب پذیرای مشتریان است.

رستوران آریا

هر چیزی که از یک رستوران ایرانی درجه‌یک در استانبول سرغ داشته باشید در رستوران آریا مهیاست. این رستوران توانسته با طعم‌ خوش غذاهای ایرانی در استانبول برای خودش اسم‌و‌رسمی دست و پا کند. رستوران آریا به لحاظ زیبا‌شناختی نیز محیطی اشرافی و شیک دارد. این شرایط لذت خوردن غذایی اعیانی را در رستوران آریا چندین برابر می‌کند. سرآشپز رستوران آریا با پنجه‌های طلایی خود غذاهایی طبخ می‌کند که نظیر ‌آن‌ها را در کمتر رستورانی سراغ داریم. رستوران آریا به لحاظ قیمت نیز مدیری خوش‌انصاف دارد. با این حساب اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران های ایرانی استانبول می‌گردید، رستوران آریا انتخاب مناسبی برای شماست.

آدرس: استانبول، محله ساری‌یر، وادی رستوران آریا همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب پذیرای مشتریان است.

کافه لاله زار

رستوران های ایرانی استانبول را با کافه لاله زار به پایان می‌رسانیم که به جای غذاهای چلویی، خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند جگر و کتلت پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. به همین دلیل نیز اگر در سفر به استانبول دنبال تنوع می‌گردید و می‌خواهید غذای ایرانی متفاوتی بخورید، سفره غذاهای کافه لاله زار استانبول با کوکو سبزی، ساندویچ‌ مغز و زبان و برگرهای خوشمزه برای شما پهن است. این کافه به لحاظ مکان نیز فضایی دلباز و دوست‌داشتنی دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی کافه لاله زار استانبول شدید، حتماً‌ کتلت‌های این کافه را امتحان کنید.

آدرس: استانبول، محله ساری یر، ماسلاک
درهای کافه لاله زار از ۱۰ صبح تا ۱۰ به روی مشتریان باز است.

رستوران های ایرانی استانبول خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. امیدواریم وقتی در این رستوران‌ها غذایی خوشمزه نوش‌جان می‌‌کردید، جای همراهان خود در ره بال آسمان را خالی کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات سودمندی از سفر به استانبول دارید، این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

رستوران مژگان و زلفا استانبول از رستوران‌هایی به حساب می‌آیند که غذای آن‌ها در کنار اینکه خوشمزه است، قیمت مناسبی هم دارد.

رستوران شهرزاد فاصله کمی با میدان تکسیم دارد.

رستوران ایرانی دریاکنار در استانبول اکبرجوجه اصل پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

کافه زعفران یکی از خوش‌قیمت‌ترین کافه‌های ایرانی در استانبول است.

کافه رستوران گیلان غذاهای شمالی و میرزاقاسمی‌های خوشمزه‌ای دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.