میدان تکسیم استانبول | قلب گردشگری استانبول را بیشتر بشناسید

0

میدان تکسیم یا تقسیم استانبول شاهراه گردشگری دومین شهر بزرگ ترکیه است. این میدان به لحاظ مسیریابی، خوش‌مسیرترین میدان استانبول به حساب می‌آید. به لطف آدرس سرراستِ این میدان، تمامی جاهای دیدنی استانبول در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد. اهمیت این میدان به اندازه‌ای است که امکان ندارد راهی استانبول شوید و گذارتان به تکسیم نیفتد. حتی اگر به خوش‌مسیری این میدان کاری نداشته باشید، باز هم نمی‌توان از کنار جاذبه های گردشگری آن گذشت. در میدان تقسیم تا چشم کار می‌کند فروشگاه، رستوران و مغازه صف کشیده‌اند. به لطف این جاذبه‌های گردشگری، شب‌ها در این میدان غوغا به پا می‌شود و استانبولی‌ها در کنار گردشگران به گشت‌و‌گذار در بین مغازه‌ها و جاهای دیدنی این میدان مشغول می‌شوند. از آنجایی که مطمئن هستیم در سفر به استانبول گذارتان به این میدان می‌افتد، در ادامه به معرفی میدان تکسیم می‌پردازیم.

میدان تکسیم کجاست؟

میدان تکسیم

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، تمامی شهرهای بزرگ هسته‌ای اصلی دارند. مردمان این شهرها در این هسته‌، میدانی درست می‌کنند تا راه‌های ارتباطی مختلف را به یکدیگر مرتبط سازد. تکسیم در استانبول، نقش میدان مرکزی این شهر را بر عهده دارد. از آنجایی که سالیان سال است تکسیم به میدان اصلی استانبول تبدیل شده، این میدان به رغم تردد زیاد، چندان بزرگ نیست. استانبول‌گردها به‌خوبی می‌دانند که این شهر به دو قسمت اروپایی و آسیایی بخش شده است. تکسیم که به آن میدان تقسیم هم گفته می‌شود، در منطقه اروپایی استانبول واقع شده. برای رسیدن به این میدان باید در هر کجای استانبول که هستید، راه محله بی‌اوغلو را در پیش بگیرید. در این محله چشم شما به میدان زیبایی روشن می‌شود که به آن تکسیم می‌گویند. محله بی‌اغلو در بین تمامی محله های استانبول به داشتن جاذبه‌های گردشگری معروف است.

معرفی میدان تکسیم

استانبولی‌ها تکسیم را به‌عنوان نماد مدرن این شهر می‌شناسند. به همین دلیل تکسیم در کنار جاذبه های گردشگری، به قلب فرهنگی استانبول نیز تبدیل شده است. برای اثبات این ادعا کافی است به بنای یادبود جمهوری اشاره کنیم که در مرکز این میدان خودنمایی می‌کند. ناگفته پیداست وقتی از میدانی صحبت می‌کنیم که قلب فرهنگی یک شهر است، انتظار می‌رود مراسم ملی نیز در آن برگزار شود. این انتظار کاملاً بجاست. سالگرد استقلال ترکیه و تمامی جشن‌های مهم استانبولی‌ها در این میدان اجرا می‌شود. بهترین رستوران های استانبول در گوشه‌و‌کنار این میدان حضور دارند. به لحاظ جاذبه های گردشگری نیز میدان تقسیم یکی از تماشایی‌ترین میادین ترکیه به حساب می‌آید.

قدمت میدان تکسیم استانبول به چه سالی برمی‌گردد؟

تصویری از میدان تکسیم

شاید جالب باشد بدانید قبل از ایجاد جمهوری ترکیه، خبری از تکسیم امروزی نبود. این منطقه در آن زمان، محلی ناشناس و کم‌تردد بود که پرنده در آن پر نمی‌زد. با این حال پس از شکل‌گیری جمهوری ترکیه، سایه همای سعادت روی سر منطقه تکسیم امروزی افتاد. در آن زمان تکسیم، میدانی معمولی بود که گذر زمان آن را به سمت فراموشی سوق می‌داد. در آن زمان مدیران گردشگری استانبول به این فکر افتادند که میدان تقسیم را به میدان مرکزی شهر تبدیل کنند. برای اینکه مو لای درز این کار نرود، از هنری پروست (Henry Proust)، کارشناس محیط‌شهری فرانسوی کمک گرفتند.

تصویری از میدان تکسیم

این کارشناس با همفکری مدیران شهری استانبول، برنامه‌ای بلندمدت برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری در این میدان آماده کرد. در نتیجه پادگانی که در اطراف تکسیم قرار داشت تخریب شد تا به مساحت این میدان افزوده شود. از آنجایی که هیچ‌ میدان بزرگی بدون فضای سبز معنی ندارد، فضای سبز زیبایی در این میدان تدارک دیده شد. پیشرفت میدان تقسیم استانبول ادامه پیدا کرد تا اینکه در دهه ۱۹۵۰ مشکلات مدیریتی جلوی بهینه‌سازی‌ بیشتر این میدان را گرفت. در این بین تکسیم به مکانی برای تظاهرات اجتماعی و سیاسی تبدیل شد. دولت وقت نیز که تمایلی به تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراضی نداشت، جلوی پیشرفت بیشتر تکسیم را گرفت تا این میدان بهانه‌ای برای نارضایتی‌های سیاسی نباشد. با این حال خواست مردم به قدرت دولت چربید تا اینکه تکسیم به مکانی برای برگزاری تظاهرات معروفی در اول ماه می تبدیل شود.

میدان تقسیم اکنون چه وضعیتی دارد؟

تصویری از میدان تکسیم

در ماه می، فعالان کارگری در تکسیم جمع می‌شدند و با برگزاری مراسمی، درخواست‌های خود را به گوش کارفرمایان می‌رساندند. این شرایط از دهه ۵۰ میلادی به دهه ۶۰ و ۷۰ ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۱۹۷۷، چندین فرد ناشناس با سلاح‌های گرم به کارگران شلیک‌ کردند و ده‌ها کارگر را به خاک و خون کشیدند. از آن زمان به بعد، اهمیت میدان تقسیم در بین استانبولی‌ها بیشتر شد و جنبه‌ای نمادین از خواست مردم پیدا کرد. خوشبختانه این روزها خبری از اعتراض‌های سیاسی و خونریزی در تکسیم نیست. در تکسیمی که این روزها با آن روبه‌رو هستیم بساط عیش و تفریح گردشگران و اهالی استانبول همیشه به راه است.

دلیل نامگذاری میدان تکسیم چیست؟

حتماً شما هم شنیده‌اید هر کجا که آب باشد، آبادی هم هست. انتخاب نام برای این میدان نیز به جاری‌‌بودن آب در این منطقه باز می‌گردد. ماجرا از این قرار است که سلطان محمود اول، یکی از پادشاهان کشورگشای عثمانی وارد منطقه‌ای شد که امروز آن را با نام تکسیم می‌شناسیم. جریان اصلی آب از شمال استانبول به این منطقه روان بود. به دلیل وفور آب در این ناحیه، آب‌انبار بزرگی احداث شده بود.

تصویری از میدان تکسیم

آبی که در این مکان جمع می‌شد به دیگر قسمت‌های استانبول جاری می‌رسید. این آب‌انبار با نام تکسیم نامگذاری شده بود. تقسیم‌ شدن آب در این منطقه، باعث شد تا نام تکسیم یا همان تقسیمِ خودمان برای این ناحیه انتخاب شود. ناگفته پیداست امروزه خبر چندانی از آب‌انبار و تقسیم آب در این ناحیه نیست. با این حال میدان تکسیم به اندازه‌ای تماشایی است که حتی بدون جاری بودن آب نیز گردشگران را سرگرم می‌کند.

مجسمه معروف میدان تکسیم نماد چیست؟

میدان مرکزی استانبول به اندازه‌ای زیبایی دارد که به هر کجای این میدان نظر بیفکنید، چیزی به غیر از جاهای تماشایی نمی‌بینید. در این میدان بهترین هتل های استانبول صف کشیده‌اند. با این حال اولین چیزی که در میدان تقسیم نظر شما را جلب می‌کند، مجسمه معروفی است که در این میدان قرار گرفته. این مجسمه در بین اهالی استانبول با نام بنای یادبود استقلال نامیده می‌شود. بنایی که از آن می‌کنیم ماجرای جالبی دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست. قضیه بنای یادبود استقلال از این قرار است که در سال ۱۹۲۸، ترک‌های استانبول که تازه به استقلال رسیده بودند، قلک‌های خود را شکستند و لیره‌لیره روی هم گذاشتند تا مجسمه‌ای برای یابود استقلالِ این سرزمین در تکسیم بنا شود. مردمان ترکیه، پیشرفت این مرزوبوم را مدیون مصطفی کمال آتاتورک می‌دانند.

به همین دلیل نیز قرار شد به‌عنوان بنای یادبود، تندیسی از آتاتورک به همراه یاران وفادارش نصب شود. اهمیت این بنا به اندازه‌ای بود که ترک‌ها دست به دامان پیترو کانونیکا (Pietro Canonica)، مجسمه‌ساز افسانه‌ای ایتالیایی، شدند. این مجسمه‌ساز پرآوازه تندیسی از آتاتورک تراشید. در کنار این تندیس نیز مجسمه‌هایی از عصمت اینونو، مارشال فوزی چخماق و دیگر چهره‌های سرشناس جمهوری ترکیه قرار گرفت. در پشت این چهره‌های سرشناس، تندیس دو ژنرال روسی با نام‌های میخائیل واسیلیویچ فرونز (Mikhail Vasilyevich) و مارشال کلیمنت یفرمویچ وروشیلوف (Kliment Yefromovich Voroshilov)، مشاهده می‌شود. از قرار معلوم این افسران روس در نبرد استقلال ترکیه کمک‌های فراوانی به مردمان این منطقه کرده‌اند. در نمای شمالی میدان تکسیم به سمت خیابان جمهوری، نماد جنگ استقلال ترکیه مشاهده می‌شود. در نمای غربی و شرقی نیز تندیس سربازی جان‌برکف حضور دارد که پرچم ترکیه را در دست گرفته است.

علت شهرت و محبوبیت میدان تکسیم برای گردشگران چیست؟

اولین و مهم‌ترین دلیل شهرت این میدان، مرکزیت آن در استانبول است. اگر راهنمای جامع سفر به استانبول را مطالعه کرده‌اید، حتماً با مسیرهای استانبول آشنایید و به‌خوبی می‌دانید خیابانی نیست که به این میدان دسترسی نداشته باشد. این شرایط باعث شده تا در کنار جاهای دیدنی، مراکز خرید استانبول نیز در گوشه‌و‌کنار میدان تقسیم خودنمایی کند. این ويژگی‌ها دست‌به‌دست هم داده تا تکسیم به میدان محبوب در بین گردشگران تبدیل شود. با حضور در این میدان تمامی دیدنی‌های استانبول زیر نظر شما قرار می‌گیرد. رستوران‌های اعیانی، کافه‌های شیک و مغازه‌هایی با ویترین‌های رنگارنگ محبوبیت این میدان را دوچندان کرده است.

پس از حضور در تکسیم، کافی است اراده کنید تا در یک چشم‌به‌هم‌زدن به یکی از جاهای دیدنی استانبول برسید. پارک گزی، کلیسای گنبدی ایا تریادا، مسجد حسین‌آقا و تراموا قدیمی استانبول فقط قسمتی از جاهای دیدنی است که فاصله‌ بسیار کمی با تکسیم دارد. از تمامی این دیدنی‌ها که بگذریم، از زیبایی‌های خیابان استقلال نمی‌توان گذشت. گشت‌و‌گذار در میدان تقسیم چندین ساعت گردشگران را سرگرم نگه می‌دارد. جالب است بدانید از تکسیم تقریباً به تمامی جاهای دیدنی استانبول مسیری سرراست وجود دارد. اگر در نقشه مترو استانبول دقت کرده باشید، می‌دانید که ایستگاه‌های مترو و تراموا در ۱۰۰متری میدان قرار دارند. خودروهای شخصی نیز اجازه ورود به این میدان را ندارند. به همین دلیل تکسیم در کنار اینکه میدانی تماشایی است، ترافیک سنگینی در آن مشاهده نمی‌شود.

میدان تکسیم به کدام محله های استانبول راه دارد؟

تکسیم در کنار همسایگی با بسیاری از جاهای دیدنی استانبول، فاصله کمی با محله‌ های معروف استانبول دارد. سلطان احمد، یکی از این محله‌هاست. مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول مانند مسجد ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد در این محله قرار دارند. خیابان شیشیلی که یکی از اعیانی‌ترین خیابان‌های استابول است نیز فقط ۵ دقیقه با تکسیم فاصله دارد.

محله آکسارای به‌عنوان یکی از محله‌های قدیمی و اشرافی استانبول، حدود ۱۰ دقیقه از تکسیم دورتر است. باکرکوی، دیگر محله پرگردشگر استانبول نسبت به محله‌هایی که به‌ آن‌ها اشاره کردیم از تکسیم دورتر است. با این حال این فاصله فقط ۴۵ دقیقه است و با اتوبوس‌شهری و مترو می‌توانید از میدان تقسیم به باکرکوی برسید. فیندیک‌زاده، دیگر محله پرگردشگر استانبول، فاصله‌ای ۱۵‌دقیقه‌ای از تکسیم دارد. به لطف این فاصله‌ کم با حضور در تکسیم با یک تیر چند نشان می‌زنید و از دیگر محله های معروف استانبول هم دیدن می‌کنید. برای گشت‌و‌گذار سریع در محله های استانبول پیشنهاد می‌‌کنیم نگاهی به مطلب نقشه مترو استانبول بیندازید.

نزدیک‌ترین ساحل به میدان تکسیم استانبول کجاست؟

گردشگران بی‌شماری را سراغ داریم که پس از رسیدن به استانبول، راه سواحل زیبای این دیار را در پیش می‌‌گیرند. خوشبختانه تکسیم به بهترین سواحل استانبول نیز نزدیک است. این سواحل نهایتاً ۲۰ کیلومتر از تکسیم دورتر هستند. به لطف این فاصله کم، هر زمان که اراده کردید، از تکسیم سوار تاکسی یا مترو می‌شوید و به یکی از سواحل زیبای استانبول می‌رسید.

ساحل سوما، اوزونیا، ساحل بدون‌ توقف، ساحل برج، ساحل دالیا، ساحل های بیچ کلاب، آتارلی، جاده بستان، یشیلکوی چیروز و فلوریا گونش از زیباترین سواحل استانبول هستند که فاصله نسبتاً کمی با تکسیم دارد.

هتل‌های میدان تکسیم کدامند؟

در گوشه‌و‌کنار تکسیم تا دلتان بخواهد بهترین هتل های استانبول صف کشیده‌اند. به لطف این شرایط اگر در یکی از هتل های نزدیک میدان تکسیم اقامت کنید، نه‌تنها به جاهای دیدنی استانبول نزدیک می‌شوید، بلکه با سواحل، مراکز خرید و رستوران های معروف استانبول نیز فاصله کمی خواهید داشت. جالب اینجاست در اطراف تکسیم هتل هایی از ۲ ستاره گرفته تا ۵ ستاره خودنمایی می‌کنند. این شرایط باعث شده تا بسته به بودجه‌ای که برای سفر به استانبول کنار گذاشته‌اید، از میدان تقسیم دورتر نروید و با هر پولی بتوانید در یکی از هتل‌های این میدان اقامت کنید. از آنجایی که خاطر همراهان خود را می‌خواهیم، به چند هتل ۲، ۳، ۴ و ۵ ستاره نزدیک به تکسیم اشاره می‌کنیم.

هتل ۵ ستاره گزی بسفر

این هتل در خیابان استقلال قرار دارد. همان‌گونه اشاره کردیم، استقلال در چند قدمی تکسیم است. هتل گزی بسفر با امکانات درجه‌یک و اتاق‌های دلباز از اقامتی راحت و اشرافی نوید می‌دهد. این هتل چیزی حدود یک کیلومتر از مرکز خرید دمیرورن و ۲ کیلومتر از مرکز خرید سیتیز نیشانتاشی دورتر است. به لطف این فاصله کم، هر زمان که اراده کردید می‌توانید از هتل بیرون بزنید و پاساژگردی کنید.

هتل ۵ ستاره پوینت تکسیم

به گردشگرانی که دنبال اقامتی مدرن در یکی از بهترین هتل های استانبول نزدیک به میدان تقسیم می‌گردند، هتل ۵ ستاره پوینت تکسیم را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل فقط ۵۰۰ متر از تکسیم دورتر است. هر امکان رفاهی که از یک هتل ۵ ستاره انتظار داشته باشید در هتل پوینت تکسیم موجود است. این هتل در کنار اتاق‌های زیبا با نمایی به جاهای دیدنی استانبول، رستورانی اعیانی نیز دارد. رستورانی که از آن صحبت می‌کنیم در طبقه آخر هتل پوینت تکسیم واقع شده است. در این رستوران در کنار غذاهای بین‌المللی، خوشمزه‌ترین غذاهای محلی طبخ می‌شود.

هتل ۴ ستاره آوانگارد تکسیم

هتل آوانگرد فقط ۱‍۰۰ متر با تکسیم فاصله دارد. اتاق‌های این هتل چشم‌اندازی تماشایی از پارک گزی و تنگه بسفر پیش‌ روی گردشگران قرار می‌دهد. هتل آوانگارد در کنار فاصله کم با تکسیم، ۱.۵ کیلومتر از منطقه اعیانی نیشانتاشی و ۸ کیلومتر از محله لونت دورتر است. هتل آوانگارد ۶۱ اتاق دارد. این اتاق‌ها به اندازه‌ای لوکس و اشرافی هستند که چیزی کمتر از اتاق‌های هتل‌های ۵ ستاره ندارند.

هتل ۴ ستاره میدتاون

به گردشگرانی که می‌خواهند از برج گالاتا و کاخ دلما باغچه دیدن کنند، اقامت در هتل ۴ ستاره میدتاون را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل ۸۰ اتاق دارد. در این اتاق‌ها خدمات رفاهی شاهانه‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. جالب است بدانید در بین تمامی هتل های ۴ ستاره استانبول، هتل میدتاون تنها هتلی است که استانداردهای ایزو (ISO) را در حوزه‌های کیفیت و رضایت مشتری از آن خود کرده.

هتل ۳ ستاره تکسیم مترو پارک

اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه اقامت در هتلی ۳ ستاره، امکاناتی در حد هتل‌ های ۵ ستاره استانبول را داشته باشید، سری به هتل ۳ ستاره تکسیم مترو پارک بزنید. این هتل در کنار فاصله ۱۰۰‌متری از تکسیم، فقط ۶۰۰ متر از تنگه بسفر دورتر است. مرکز خرید جواهیر و مرکز خرید نیشانتاشی از مراکز خرید نزدیک به هتل تکسیم مترو پارک به حساب می‌آید. این هتل ۳ ستاره رستورانی با غذاهای اشرافی دارد. با این حال فاصله نزدیک هتل تکسیم مترو پارک به میدان تقسیم باعث می‌شود تا به دیگر رستوران های ایرانی استانبول نیز دسترسی داشته باشید.

هتل ۳ ستاره مستر کاس

به گردشگران علاقه‌مند به جاهای تاریخی استانبول پیشنهاد می‌کنیم حتماً هتل ۳ ستاره مستر کاس را انتخاب کنند. این هتل در کنار فاصله کم با تکسیم، به کلیسای سنت آنتونی پادوا و چند جای تاریخی دیگر استانبول نزدیک است. هتل ۳ ستاره مستر کاس به لحاظ ساختمان نیز یکی از زیباترین بناهای خیابان استقلال به حساب می‌آید. این هتل فقط ۳۵ اتاق دارد، اما این اتاق‌ها چیزی از اتاق‌های هتل های ۴ ستاره استانبول کم نمی‌آورند.

هتل ۲ ستاره بون سانت

بیشتر هتل‌های اطراف تکسیم قدمتی چندین ساله دارند، با این حال هتل ۲ ستاره بون سانت، از جدیدترین هتل‌های این ناحیه به حساب می‌آید. هتل بون سانت در ۲۰۱۶ افتتاح شد و از آن زمان لقب یکی از بهترین و ارزان ترین هتل های استانبول را از آن خود کرده است. این هتل ۱۹ اتاق بیشتر ندارد که هر کدام از آن‌‌ها جلوه‌ای از صنعت‌هتل‌داری استانبول را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. بیشتر این اتاق‌ها تراس نسبتاً بزرگی با نمایی تماشایی به جاهای دیدنی استانبول دارند.

هتل ۲ ستاره موکارناس

این هتل نسبت به دیگر هتل‌هایی که اشاره کردیم کمی از تکسیم دورتر است و در فاصله ۴۰۰‌متری این میدان قرار دارد. هتل ۲ ستاره موکارناس ۷۰۰ متر از خیابان استقلال فاصله دارد و امکاناتی در اختیار مسافران قرار می‌دهد که نظیر آن‌ها را در هتل های ۵ ستاره استانبول سراغ داریم. در کنار اتاق‌های زیبا و دلباز، سالن ورزشی، سونا و جکوزی از ویژگی‌های طرازاولی است که هتل ۲ ستاره موکارناس را به یکی از بهترین هتل های استانبول تبدیل کرده است.

رستوران‌های میدان تکسیم کدامند؟

به اندازه‌ای در اطراف تکسیم رستوران خوب و درجه‌یک وجود دارد که نمی‌شود از این میدان گذر کرد و بوی خوش غذاهای رستوران های آن را نادیده گرفت. رستوران‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم، گل سرسبد رستوران های میدان تقسیم به حساب می‌آیند.

رستوران تام تام کباب

رستوران تام تام کباب

ناگفته پیداست که سرآشپز این رستوران یدطولایی در طبخ کباب‌ ترکی دارد. در کنار کباب‌ ترکی، در این رستوران کباب‌های خوشمزه دیگری نیز آماده می‌شود. این رستوران در کنار غذاهای خوشمزه، پیش‌غذاهای اشتهاآوری هم دارد. مکان رستوران تام تام نیز بسیار دنج و خلوت است. رستوران تام تام در محله فیروز آقا واقع شده و فاصله بسیار کمی با تکسیم دارد.

رستوران نظام پراید

رستوران نظام پراید

حیف است سری به این منطقه بزنید و پیده را که از غذاهای خیابانی استانبول است، نوش‌جان نکنید. در تمامی استانبول هیچ رستورانی به اندازه نظام پراید پید‌ه‌های خوشمزه طبخ نمی‌کند. سرآشپز این رستوران در کنار طبخ پیده، دسرهایی آماده می‌کند که در عمرتان نخورده‌اید. رستوران نظام پراید محیطی کاملاً خانوادگی دارد و قیمت‌های آن هم نسبت به دیگر رستوران های استانبول مناسب‌تر است.

رستوران اِلوُس

رستوران اِلوُس

در استانبول تا چشم کار می‌کند رستوران بین‌المللی وجود دارد. یکی از این رستوران‌ها، رستورانِ یونانی الوس (Eleos)، است. این رستوران بهترین غذاهای محلی یونان را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. سرآشپز رستوران الوس مهارت ویژه‌ای برای پخت غذاهای دریایی دارد. محیط این رستوران نیز به اندازه‌ای دنج و دوست‌داشتنی است که احساس می‌‌کنید در خانه خودتان حضور دارید.

راه های دسترسی به میدان تقسیم چگونه است؟

بی‌دلیل از خوش‌مسیربودن تکسیم تعریف نمی‌کنیم. برای رسیدن به این میدان کافی است در هر کجای استانبول که هستید، سوار مترو‌هایی شوید که به تکسیم می‌رسند. تراموا و اتوبوس نیز در تکسیم ایستگاه دارد. در کنار این‌ وسیله‌های دسترسی،‌ تاکسی‌های شهری استانبول نیز با کمال‌میل گردشگران را به تکسیم می‌رسانند.

میدان تکسیم قلب گردشگری استانبول است. همجواری این میدان با خیابان استقلال و دیگر جاهای دیدنی استانبول باعث شده تا گردشگران خاطره‌های خوشی از سیاحت در تکسیم به وطن ببرند. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات سودمند و خاطره‌های خوشی از مسافرت به استانبول دارید، پیشنهاد می‌کنیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

میدان تقسیم در محله بی‌اوغلو از منطقه اروپایی استانبول قرار دارد.

در اطراف این میدان تا چشم کار می‌کند رستوران‌‌های درجه‌یک، هتل‌های اشرافی و مراکز خرید لوکس وجود دارد.

خیابان استقلال، یکی از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های استانبول به میدان تقسیم منتهی می‌شود.

هتل‌های گزی بسفر، پوینت تکسیم و آوانگارد از بهترین هتل‌ های استانبول نزدیک به میدان تکسیم به حساب می‌آیند.

رستوران‌های تام تام کباب، نظام پراید و الوس از بهترین رستوران‌های نزدیک به میدان تقسیم شناخته می‌شوند.

 

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.