مراکز خرید قم | مایحتاج و سوغات را از کجا بخریم؟

4

شهر قم شهری کوچک است. این شهر را بسیاری فقط به زیارت می‌شناسند؛ اما این در حالی است که استان قم اقتصادی مستقل و پویا دارد. در این شهر مردم مشغول زندگی و کسب‌وکار هستند. به غیر از انواع مغازه فروش سوغات قم، مراکز خرید بسیار متعددی در این شهر حضور دارند. چه برای تحصیل، چه برای کار و چه برای زیارت اقدام به خرید بلیط اتوبوس قم کرده‌اید و عازم استان قم می‌شوید، باید درباره مراکز خرید قم شناخت کافی داشته باشید. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین بازارهای قم و مراکز خرید آن را بشناسید.

بازار قدیمی قم

بازار قدیمی قم را می‌توان به نوعی یکی از جاهای دیدنی قم دانست. این بازار از جمله شاهکارهای معماری ایران به حساب می‌آید. بازار قدیمی قم جزو قدیمی ترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. این بازار شامل بخش‌های مختلفی از جمله چهارسوق، راسته، سرا و تیمچه بزرگ و کوچک می‌شود. این بازار در بافت قدیمی شهر واقع شده است. تیمچه بازار بازار، بزرگ‌ترین سقف ضربی در تمام ایران را دارد.

هر کدام از بخش‌های مختلف بازار، دارای معماری منحصر‌به‌فرد و بسیار زیبا هستند. جالب است بدانید که قدمت این بازار قم به دوران سلجوقیان باز می‌گردد. در تمام ادوار تاریخی از جمله ایلخانیان، صفویان، قاجار و پهلوی نیز از این بازار استفاده شده است. هنوز هم خون در رگ‌های این ریش سفید جاری است و به مردم این شهر کمک می‌کند تا روزی حلال به دست بیاورند. در کنار این بازار، بسیاری از رستوران های قم قرار دارند که هنوز به همان سبک سنتی غذا سرو می‌کنند.

آدرس: قم، خیابان عمار یاسر

کهنه بازار قم

شاید کهنه بازار را بسیاری یکی از بازارهای قم نشناسند. در اصل بازار قدیم قم را به دو بخش بازار کهنه و بازار نو تقسیم می‌کنند. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، تمامی روایاتی که درباره بازار سنتی قم بیان کردیم، مربوط به کهنه بازار قم است. کهنه بازار از جمله قدیمی‌ترین ابنیه تاریخی قم به حساب می‌آید. این بازار در حاشیه خیابان طالقانی، بین خیابان 19 و خیابان عمار یاسر قرار دارد. اصلاً کاری به مغازه‌های این بازار نداشته باشید. سرتان را بالا بگیرید و از شکل گنبدی سقف این بازار سرپوشیده لذت ببرید.

این بازار شامل سراها، بازارها، تیمچه‌های مختلف و البته مسجد قدیم می‌شود. جالب است بدانید که تیمچه این بازار در سال 1301 به دست معمارباشی بنا شده است و به دوران سلجوقی تعلق ندارد. با وجود آنکه این بازار بیشتر یک شاهکار معماری است؛ اما کسبه خوش‌انصافی هم دارد. پس برای خرید سوغات قم نیز می‌توانید به این بازار مراجعه کنید.

آدرس: قم، خیابان طالقانی

مجتمع تجاری موسی‌ بن جعفر (ع) قم

مجتمع تجاری موسی بن جعفر جزو معروف ترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. این پاساژ در خیابان طالقانی و نزدیکی مترو شهید مطهری قرار دارد. به همین خاطر دارای دسترسی بسیار مناسب و راحتی است. در صورتی که سری به بازار قدیم قم زده باشید، می‌توانید با چند قدم پیاده‌روی، خودتان را به این پاساژ برسانید. پاساژ موسی بن جعفر در اصل بیشتر مخصوص بانوان است. در این پاساژ اکثر مغازه‌ها، فروشگاه لباس زنانه و انواع پارچه هستند. این پاساژ کسبه باانصافی دارد. به همین خاطر اجناس پاساژ با قیمت مناسبی عرضه می‌شود و از‌این‌رو در اکثر مواقع بسیار شلوغ است. مخصوصاً در ایام پایانی سال، در این پاساژ سوزن بیندازید پایین نمی‌رود.

آدرس: قم، خیابان طالقانی، نرسیده به خیابان 112

مجتمع تجاری الغدیر قم

پاساژ الغدیر قم از جمله شیک ترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال جدیدترین بازارهای قم هستید، بهتر است مستقیم خودتان را به این مرکز خرید برسانید. این مجتمع یک مجتمع چندمنظوره به حساب می‌آید و در طبقات بالایی آن، یک شهربازی نسبتاً بزرگ قرار دارد. پس بازدید از این پاساژ برای کودکان نه فقط خسته‌کننده نیست، بلکه سرگرم‌کننده نیز خواهد بود. پاساژ الغدیر قم در پنج طبقه ساخته شده است. یک طبقه زیر زمین و دو طبقه روی همکف به بخش تجاری اختصاص داده شده‌اند. مابقی بخش‌ها به پارکینگ و شهربازی اختصاص دارند. همچنین بعد از کلی سرگرمی و تفریح می‌توانید برای رفع خستگی سری به فودکورت بزنید. فودکورت پاساژ در بالاترین طبقه قرار دارد. در این فودکورت چندین و چند اغذیه‌فروشی مختلف سنتی و فرنگی مشغول به کار هستند.

آدرس: قم، خیابان طالقانی

بازارچه فردوسی قم

با دیدن ورودی بازارچه فردوسی می‌توانید متوجه شوید که به یکی از شیک ترین مراکز خرید قم آمده‌اید! رو‌به‌روی درب ورودی بازارچه فردوسی، مجسمه‌ای زیبا از استاد شعر و ادب فارسی، یعنی حکیم ابولقاسم فردوسی قرار داده شده است. این مجسمه را به‌خوبی نورپردزای کرده‌اند و در طول شب نمایی بسیار زیبا دارد. بازارچه فردوسی بنایی سه‌طبقه و مدرن است. این مرکز خرید را جزو لوکس ترین بازارهای قم می‌دانند. در این پاساژ می‌توانید از انواع کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک بانوان و سیسمونی تهیه کنید. بازارچه فردوسی اجناس باکیفیت و کمی گران ارائه می‌دهد. پس نباید انتظار قیمت‌های کم و ارزان را از آن داشته باشید.

آدرس: قم، بلوار محلاتی

سرای ایرانی قم

سرای ایرانی از جمله بزرگترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. این مجموعه فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد. سرای ایرانی در زمینی به مساحت 20هزار مترمربع قرار دارد و درست کنار ترمینال مسافربری است. سرای ایرانی با هدف ساخت یک مجموعه یک‌پارچه برای خرید جهیزیه تازه عروس‌ها بنا شد. پس می‌توانید تصور کنید که چه زوج‌های جوان عاشقی در این بازارچه بزرگ حضور دارند. به همین خاطر این سرا را می‌توان جزو باصفاترین بازارهای قم دانست. در این مرکز خریدبزرگ، بخش‌های مختلفی وجود دارد. هر بخش را به محصولاتی خاص اختصاص داده‌اند. برای مثال در یک بخش می‌توانید لوازم آشپزخانه و در بخش دیگر مبلمان و سرویس چوب تهیه کنید. همچنین جالب است بدانید که شرایط فروش اقساطی نیز برای تازه عروس دامادها فراهم شده است. پس می‌توانید با مدیریت صحبت کنید تا جهیزیه را به‌صورت کامل و اقساطی تهیه کنید.

آدرس: بعد از ترمینال مسافربری، نبش کوچه 11

مجتمع تجاری سیرنگ قم

مجتمع تجاری سیرنگ جزو بزرگترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. این مجموعه عظیم و بزرگ در ساختمانی یازده‌طبقه قرار دارد و شامل 240 واحد تجاری و 15 واحد اداری می‌شود. مجتمع تجاری سیرنگ قم از جمله بهترین بازارهای قم برای خرید، وقت‌گذرانی و تفریح به حساب می‌آید. در این مجتمع یک تالار پذیرایی بزرگ، رستوران گردان، فست‌فود و البته شهربازی سرپوشیده با امکانات بسیار عالی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین مراجعان می‌توانند از نمازخانه، بخش لابی، سوپرمارکت، کافی‌شاپ، فضای مخصوص دخانیات، سرویس بهداشتی و… استفاده کنند. پس می‌توان در حقیقت این مجتمع را ‌کامل‌ترین و برزرگترین مجموعه در قم دانست. در این مرکز خرید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. اجناس دارای قیمت‌های متنوعی هستند. پس می‌توانید انواع اجناس ارزان تا اجناس لوکس و گران را تهیه کنید.

آدرس: قم، میدان سعیدی

مرکز خرید کوثر قم

مرکز خرید کوثر را می‌توان مشابه مراکز خرید بزرگی همانند هایپراستار دانست. در این مرکز خرید که یک فروشگاه بزرگ است، می‌توانید انواع اجناس از مایحتاج خانه تا کیف و کفش تهیه کنید. در حقیقت مرکز خرید کوثر قم هیچ‌کس را ناامید نمی‌کند! اصلاً محال است که کسی با سبد خرید خالی از این مجموعه خارج شود. جالب است بدانید که مرکز خرید کوثر قم به‌صورت اینترنتی نیز فروش دارد. پس می‌توانید در خانه بمانید و تمام محصولات مدنظرتان را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. این مرکز خرید از جمله کامل‌ترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید.

آدرس: قم، خیابان ساحلی

بازار موبایل قم

از نام این بازار مشخص است که باید انتظار چه کالایی را در آن داشته باشیم! بازار موبایل قم از جمله معروف ترین بازارهای قم برای خرید موبایل، سیم‌کارت، تجهیزات موبایل و لوازم جانبی به حساب می‌آید. شاید در مراکز خرید قم فروشگاه‌های موبایل وجود داشته باشند؛ اما این بازار بورس موبایل در قم به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال خرید موبایل، تعمیرات یا خرید لوازم جانبی هستید، مستقیم به سراغ بازار موبایل بروید. در این پاساژ می‌توانید بین تنوع بی‌نظیر انواع برند حق انتخاب داشته باشید. همچنین قیمت اجناس در این پاساژ از سایر پاساژهای قم به‌مراتب بهتر است.

آدرس: قم، خیابان امامزاده ابراهیم، تقاطع بلوار کاشانی

مجتمع تجاری حجت قم

پاساژ حجت از جمله بهترین مراکز خرید قم برای خرید پوشاک زنانه، پوشاک بچه‌گانه، کیف و کفش و پارچه است. این پاساژ چندین طبقه مختلف دارد. طراحی این پاساژ بسیار منحصر‌به‌فرد است. به نوعی که وقتی در یک طبقه قرار دارید، می‌توانید طبقات دیگر را ببینید. به این ترتیب می‌توانید از وجود مغازه‌های مختلف در طبقات دیگر آگاه شوید. این مجتمع در اکثر روزهای سال شلوغ است. البته در ایام پایانی سال و نزدیک به عید نوروز، این پاساژ بسیار شلوغ‌تر می‌شود. قیمت اجناس در این پاساژ بسیار مناسب است و خبری از قیمت‌های بسیار گران و گزاف نیست.

آدرس: قم، بلوار زائر

مجتمع تجاری گنجینه قم

مجتمع تجاری گنجینه جزو بهترین مراکز خرید قم برای جوانان به حساب می‌آید. این پاساژ جزو بهترین بازارهای قم برای خرید انواع رایانه، بازی‌های کامپیوتری، لوازم جانبی، قطعات لپ‌تاپ و… محسوب می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید هر آنچه مرتبط با دنیای کامپیوتر و بازی باشد را پیدا کنید. حتی امکان خرید کنسول بازی و بازی‌های مخصوص کنسول‌های متفاوت نیز وجود دارد.

آدرس: قم، خیابان شهدا

مجتمع ناشران قم

مجتمع ناشران از جمله بزرگترین مراکز خرید قم مخصوص کتاب و موضوعات فرهنگی است. این مجتمع در بلوار معلم قم قرار دارد و می‌توان آن را بزرگترین کتاب‌فروشی در قم دانست. این مجتمع مخصوص کسانی است که علاقه بسیاری به کتاب و کتابخوانی دارند. همچنین امکان خرید انواع لوازم‌ تحریر در این مجتمع بزرگ وجود دارد. مجتمع ناشران قم را می‌توان پاتوق دانشجویان و افراد فرهنگی دانست.

آدرس: قم، خیابان معلم

فروشگاه جانبازان قم

فروشگاه جانبازان قم از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که چندین و چند شعبه مختلف در شهر قم دارد. این فروشگاه را می‌توان با فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف همانند کوروش تهران مقایسه کرد. فروشگاه جانبازان قم جزو بهترین مراکز خرید قم برای مایحتاج خانه به حساب می‌آید. در فروشگاه‌های جانبازان قم می‌توانید علاوه‌بر مایحتاج خانه همانند خاروبار، انواع کیف، کفش، لباس و حتی لوازم خانگی تهیه کنید. هر فروشگاه وسعت متفاوتی دارد و بر اساس فضایی که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، تنوع متفاوتی دارد. بزرگترین و محبوب‌ترین شعبه فروشگاه جانبازان در خیابان سقایتی واقع شده است.

آدرس: دارای شعب مختلفی است؛ اما محبوب‌ترین شعبه در خیابان سقایتی قرار دارد.

مجتمع تجاری الزهرا قم

مجتمع تجاری الزهرا جزو قدیمی ترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. این مرکز خرید بزرگ نیز همانند بازار موبایل، بورس گوشی موبایل به حساب می‌آید. البته به غیر از گوشی موبایل، انواع کامپیوتر، لپ‌تاپ، تجهیزات کامپیوتری و سایر لوازم دیجیتال در این مجتمع وجود دارند. پس در صورتی که هر نیازی به وسایل دیجیتال داشته باشید، می‌توانید خودتان را به این مجتمع بزرگ برسانید. توجه داشته باشید که این بازار پارکینگ ندارد. همچنین فضای پارک خودرو در نزدیکی آن به‌ندرت پیدا می‌شود؛ پس بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای دسترسی به این مجتمع استفاده کنید.

آدرس: قم، بزرگراه عمار یاسر

مجتمع اریکه ملل قم

پاساژ اریکه ملل از جمله بهترین بازارهای قم برای خرید به حساب می‌آید. این پاساژ شیک و لوکس در شش طبقه در زمینی به مساحت 30هزار مترمربع بنا شده است. این مجتمع جزو شیک‌ترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. از نظر معماری و طراحی، پاساژ اریکه را می‌توان بهترین پاساژ قم دانست. این پاساژ یک مجتمع چندمنظوره فرهنگی تجاری به حساب می‌آید. در طبقه بالای مجتمع اریکه، دو سالن سینما وجود دارد. در ساخت این سالن‌ها از جدیدترین تکنولوژی روز استفاده کرده‌اند. به همین خاطر کیفیت پخش صدا و تصویر در این سینما بسیار عالی است.

آدرس: قم، سالاریه، بلوار محمد امین، خیابان سالاریه

مجتمع تجاری عصر جدید قم

پاساژ عصر جدید از جمله بزرگترین مراکز خرید قم است. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 9هزار مترمربع واقع شده است و 11 طبقه دارد. جالب اینجاست که هر طبقه از این مرکز خرید، به یک صنف خاص اختصاص داده شده است. به همین خاطر می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به طبقه‌ای که می‌خواهید، خرید خودتان را انجام دهید. در این مرکز خرید می‌توانید انواع کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و جواهر، ساعت، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، لوکس فروشی، لوازم کادویی و وسایل تزئینی خریداری کنید. مجتمع تجاری عصر جدید را می‌توان از نظر تنوع فروشگاهی، بهترین مرکز خرید قم دانست و در زمره کامل‌ترین بازارهای قم قرار داد.

آدرس: قم، بلوار شهیدان گلستانه

مجتمع تجاری ملت قم

پاساژ ملت جزو محبوب ترین مراکز خرید قم برای بانوان به حساب می‌آید. همان طور که می‌توانید حدس بزنید، پاساژ ملت قم مرکز طلا، جواهر و نقره در این شهر به حساب می‌آید. این پاساژ بسیار پرزرق‌وبرق و البته گران‌قیمت است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع مدل‌های مختلف طلا و جواهرات را تهیه کنید.

آدرس: قم، خیابان ارم

مجتمع تجاری صفاییه قم

مجتمع تجاری صفاییه نیز از جمله برترین مراکز خرید قم به حساب می‌آید. این مرکز خرید جزو شیک ترین بازارهای قم است. در این پاساژ چندطبقه، می‌توانید انواع پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و زیورآلات را برای خودتان تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که اکثر فروشگاه‌های این مجتمع مرتبط با بانوان هستند و به‌ندرت پوشاک آقایان در بین آن‌ها دیده می‌شود. اجناس این  فروشگاه نه خیلی گران و نه خیلی ارزان هستند؛ اما کیفیت بسیار مناسبی دارند. ظاهر این پاساژ بسیار شیک است و برای پاساژگردی جان می‌دهد.

آدرس: قم، خیابان شهدا

مجتمع تجاری پردیسان قم

پاساژ پردیسان قم نیز از جمله مراکز خرید بزرگ قم به حساب می‌آید. این مرکز خرید شاید به اندازه برخی پاساژهای عظیم قم بزرگ نباشد؛ اما تنوع بسیار عالی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مجتمع تجاری پردسیان به یک صنف خاص تعلق ندارد؛ اما بیشتر فروشگاه‌های آن در زمینه پوشاک، کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند. این مجتمع برای وقت‌گذرانی و پاساژگردی جزو بهترین بازارهای قم به حساب می‌آید.

آدرس: قم، خیابان امامت

مجتمع تجاری میلاد نور قم

پاساژ میلاد نور بورس کیف و کفش در قم به حساب می‌آید. در این مرکز خرید فقط فروشگاه‌های مختلف در زمینه کیف و کفش زنانه فعالیت می‌کنند. البته برخی مغازه‌ها به‌صورت انگشت‌شمار در زمینه فروش کیف و کفش مردانه نیز فعالیت دارند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع کفش اسپرت، مجلسی، چرم و… را پیدا کنید. قیمت اجناس در این پاساژ هم بسیار متفاوت است؛ پس هر رقم کیف و کفش که بخواهید می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

آدرس: قم، خیابان 19 دی

مجتمع تجاری شهر (سیتی سنتر)

مجتمع تجاری شهر یا همان سیتی سنتر را می‌توان در زمره بزرگترین و لوکس ترین مراکز خرید قم دانست. این مرکز خرید عظیم در بلوار امین قرار دارد و دارای فضایی بسیار شیک و امروزی است. در این مرکز خرید چندطبقه، می‌توانید از امکاناتی همچون پارکینگ، رستوران، فست‌فود، هایپرمارکت و دسترسی به فروشگاه‌های لوکس عالی بهره‌مند شوید. اجناس داخل فروشگاه‌های سیتی سنتر اکثراً لوکس، باکیفیت و تقریباً گران‌قیمت هستند. این مجتمع برای پاساژگردی و وقت‌گذرانی جان می‌دهد. سیتی سنتر به یک صنف خاص تعلق ندارد و انواع اصناف مرتبط با پوشاک، زیورآلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، لوازم دکوری و… در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

آدرس: قم، بلوار امین

مجتمع تجاری صبا قم

مجتمع تجاری صبا از جمله مراکز خرید محبوب بین بانوان است. در این پاساژ امکان خرید انواع لباس مجلسی زنانه و لباس شب وجود دارد. پاساژ تجاری صبا از جمله بهترین بازارهای قم برای خرید پوشاک، کیف و کفش و لوازم تزئینی در قم به حساب می‌آید. قیمت اجناس داخل این پاساژ بسیار مناسب و اقتصادی هستند و برای خرید، بهای گزافی لازم نیست بپردازید. به همین خاطر در اکثر روزهای سال، مجتمع تجاری صبا شلوغ است. در ایام آخر سال نیز در این پاساژ ازدحام جمعیت بسیاری را شاهد خواهید بود.

آدرس: قم، خیابان شهید فاطمی

مجتمع توریستی تفریحی مهتاب قم

مجتمع توریستی تفریحی مهتاب در جاده قم و 20کیلومتری بزرگراه قم – تهران قرار دارد. این مجتمع را می‌توان جزو معروف‌ترین مجتمع‌های توریستی بین راهی در کشور دانست. مجتمع توریستی تفریحی مهتاب شامل بخش‌های مختلفی از جمله رستوران، بخش خرید سوغات،  فست‌فود، کافی‌شاپ، پارکینگ، فروش بستنی و غیره می‌شود. در این مجتمع می‌توانید از پمپ بنزین نیز استفاده کنید و برای باقی مسیر آماده شوید.

آدرس: 20کیلومتری بزرگراه تهران – قم

مجموعه گردشگری مهر و ماه قم

مجموعه گردشگری مهر و ماه هم بزرگترین مجتمع توریستی در حاشیه بزرگراه خلیج فارس محسوب می‌شود. این مجتمع را می‌توان لوکس‌ترین مجتمع بین‌راهی دانست. مجتمع گردشگری مهر و ماه در سال 1395 در زمینی به مساحت 9هزار مترمربع بنا شد. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی از جمله 400 واحد پارکینگ، پمپ بنزین، رستوران، فست‌فود، فروشگاه سوغات و… می‌شود. فروشگاه‌های مختلفی از جمله فروشگاه خشکبار، پوشاک زنانه و مردانه، کیف و کفش، عطر و ادکلن و… در این مجموعه مشغول به کار هستند. جالب است بدانید که نمایندگی برخی برندهای بزرگ همانند پوشاک ال سی وایکیکی، لوازم ورزشی آدیداس و … در این مجتمع حضور دارند.

آدرس: قم، کیلومتر 6 بزرگراه قم – تهران

توصیه قمی ها برای خرید

اگر از خود ساکنان قم درباره بهترین مراکز خرید و بازارهای این شهر بپرسید، حتماً به شما می‌گویند که برای خرید یا تعمیر موبایل، تهیه یا پشتیبانی سیم‌کارت، خرید لوازم جانبی و مسائلی از این دست، باید حتماً به بازار موبایل بروید. برای خرید لباس مهمانی و لباس راحتی زنانه، مانتو و سایر ملزومات زنانه بهتر است سری به پاساژ ترنج یا مجتمع مروارید یا  مرکز خرید صفائیه بزنید. آدرسشان را بالا برایتان گذاشته‌ایم. همچنین اگر دانشجوی قم شده‌اید یا به‌تازگی برای سکونت به این شهر رفته‌اید و قصد خرید لوازم خانگی دارید، بهتر است به پاساژ کوثر واقع در خیابان بلوار امین یا سرای ایرانی بروید. در ضمن انواع پاساژهای مختلف و هتل های قم در خیابان طالقانی قرار دارند. در راهنمای سفر به قم هم نگاهی کنید توجه می‌شوید که خیابان طالقانی برای گشت‌زنی و وقت‌گذرانی گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره فهرست مراکز خرید قم چیست؟ به نظرتان کدام یک از بازارهای قم باصفاتر هستند؟ آیا تا کنون به شهر قم سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

پاساژ ملت بورس طلا در قم است.

مرکز خرید سرای قم بهترین مرکز خرید برای خرید جهیزیه در قم است.

بازار قدیم یا همان کهنه بازار، قدیمی‌ترین بازار قم به حساب می‌آید.

پاساژ عصر جدید قم بزرگترین پاساژ این شهر به حساب می‌آید.

پاساژ میلاد نور بورس کیف و کفش در قم است.

4 نظرات
  1. محمدیان می گوید

    به نظر من بازارشهر قم رو از قلم انداختید، من برای بار اول چند روز پیش رفتم اونجا و انصافا فضای خوبی بود. هم مرکز خرید کاملی بود و هم برای تفریح، سینما و کافه های خوبی داشت.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      خوشحال می‌شیم اطلاعات بیشتری درباره این بازار بذارید که در بلاگ ازشون استفاده کنیم.

  2. ناشناس می گوید

    من ۹۰ درصد جاهایی رو که گفتید رو نمی شناختم(قمی هستم) اما هایپر استار رو از قلم انداختید

    1. محدثه بهنام می گوید

      سلام دوست عزیز.
      حق با شماست؛ مرکز خرید هایپر استار در مرکز خرید بازارشهر قم قرار داره. به‌زودی این مرکز خرید رو هم به مقاله اضافه می‌کنیم.
      ممنونیم از توجه و دقت نظر شما.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.