آبشار سنگ بن چشمه تنکابن | شنود آوای دلنشین آب

0

دوست‌داران شمال قطعاً با شهر تنکابن آشنایی دارند. این شهر با ده‌ها جاذبه طبیعی همانند آبشارها، جنگل‌های باصفا و بکر، دهکده‌های زیبا و ییلاقی، چشمه‌ها، رودخانه‌ها و دشت‌های منحصربه‌فرد و تماشایی‌اش هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران بی‌شماری از جای‌جای کشورمان است. آبشارهای این شهرستان در نوع خود بی‌نظیر و بسیار دیدنی و جزو زیباترین آبشار های ایران هستند. کافی است سری به یکی از آبشارهای این منطقه بزنید تا عظمت طبیعت را با چشمان خود مشاهده کنید. یکی از این آبشارهای دیدنی، آبشار سنگ بن چشمه تنکابن است که یکی از جاهای دیدنی تنکابن محسوب می‌شود. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا این پدیده زیبای طبیعی را بیشتر بشناسیم.

آبشار سنگ‌ بن‌ چشمه کجاست؟

آبشار سنگ ‌بن‌ چشمه در استان مازندران و نزدیک به رودخانه دوهزار در روستایی به نام عسل محله واقع شده است. این منطقه در جنوب غرب شهر تنکابن قرار دارد و از طبیعت خارق‌العاده و زیبایی برخوردار است. عاشقان طبیعت و گردشگران بی‌شماری برای بازدید از مناظر چشم‌نواز آن به این منطقه وارد می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آبشار سنگ بن چشمه چه فصلی است؟

تصویری از طبیعت سرسبز سنگ بن چشمه

خوب است بدانید که در این منطقه انواع درختان از جمله افرا، بلوط و توسکا به‌فراوانی رشد کرده‌اند؛ بنابراین آب‌وهوای آن در تابستان بسیار مطبوع و دل‌انگیز می‌شود؛ اما در زمستان‌ها هوای سردی در این منطقه حاکم می‌شود. بی‌شک بهار و تابستان، بهترین زمان سفر به این منطقه هستند.

آبشار سنگ بن چشمه چگونه جاذبه‌ای است؟

تصویری از طبیعت سنگ بن چشمه

به هنگام نزدیک‌شدن به این آبشار، صدای دل‌نشین شرشر آب گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد. به اطراف آبشار که بنگرید درختان سرسبز و انبوه افرا و توسکا منظره‌ای چشم‌‌نواز را خلق می‌کنند. نغمه گوش‌‌نواز پرندگان که از اطراف آبشار به گوش می‌رسد و هوای مطبوعی که استشمام آن بی‌تردید همه خستگی جسم و جان را از تن می‌زداید، همه و همه در یک جا جمع شده‌اند و گردشگران را به سوی خود فرا می‌خوانند. این آبشار با ارتفاع 10متری خود منظره‌ای هیجانی از ریزش آب روان را به تصویر می‌کشد. اگر دوست داشتید و هوا هم مساعد بود، می‌توانید در حوضچه این آبشار تنی به آب بزنید و از شنا در آب زلال آن لذت ببرید.

دیگر همزادهای سنگ بن چشمه در ایران

در کشور ما جاهای دیگری هم وجود دارد که با آبشار سنگ بن چشمه تنکابن هم‌نام هستند. در ادامه به معرفی مختصر آن‌ها پرداخته‌ایم.

روستای چشمه بن

تصویری از طبیعت شهرستان چشمه بن چهارمحال بختیاری

روستای چشمه ‌بن در استان چهارمحال‌وبختیاری قرار دارد و یکی از توابع بخش شیدا محسوب می‌شود. این روستا در حال حاضر خالی از سکنه است.

آبگرم سنگ بن رامسر

آبگرم سنگ‌ بن رامسر از جمله چشمه‌های آب معدنی است که از دل زمین می‌جوشد. اگر مایل باشید، می‌توانید تنی به آب زده و از شنا در حوضچه این آب معدنی لذت ببرید. این چشمه آبگرم در خارج از شهر و در جاده اربکله قرار دارد و برای دسترسی به آن باید با وسیله نقلیه خود، حدود 20 دقیقه رانندگی کنید.

روستای سنگ ‌بن ساری

تصویری جاده روستای سنگ بن ساری

روستای سنگ ‌بن ساری در استان مازندران واقع شده است و از توابع بخش کلیجان رستاق شهرستان ساری محسوب می‌شود. جمعیت این روستا در حدود کم‌تر از 300 نفر بوده و شغل اهالی آن کشاورزی و  دامداری است.

روستای سنگ‌ بن طالقان

تصویری از طبیعت سرسبز روستای سنگ بن

یک روستای دیگر به نام سنگ بن در استان البرز و از توابع بخش طالقان شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. این روستا در دهستان پایین طالقان واقع شده است و جمعیت آن حدود 700 نفر است. از آنجایی که این روستا در دامنه کوه واقع شده و روی سنگ قرار دارد، به نام سنگ ‌بن معروف است. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و به شکل دره‌ای بزرگ بوده از غرب به شرق و چندین دره شمالی و جنوبی در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز کشیده شده است.

در نزدیکی آبشار سنگ بن چشمه چه جاهای دیدنی و تفریحی وجود دارد؟

در نزدیکی‌های آبشار سنگ بن چشمه تنکابن جاهای دیدنی و تفریحی متعددی وجود دارد که در حین بازدید از این آبشار، سر زدن  به آن‌ها و گردش و تفریح در کنارشان قطعاً خالی از لطف نخواهد بود. این جاذبه‌های گردشگری خاطرات به‌یادماندنی‌تان از سفر به تنکابن را تکمیل خواهید کرد. در ادامه به معرفی برخی از این جاهای دیدنی و تفریحی پرداخته‌ایم.

  • دشت دریاسر

تصویری از دشت دریاسر

در بخش جنوبی شهرستان تنکابن و در مناطق مرتفع رشته کوه البرز، دشت دریاسر با طبیعتی منحصربه‌فرد و سراسر زیبایی قرار دارد. این دشت مملو از گل‌های رنگارنگ و گیاهان زیباست. بی‌شک گردش و قدم‌زدن در آن حس شادابی و لذت منحصربه‌فردی را به آدمی می‌بخشد. در فصل بهار طبیعت دشت دریاسر بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز می‌شود. فقط کافی است به این دشت وارد شوید و در آن گردش کنید. پس از آن دیگر دلتان نمی‌خواهد از آنجا خارج شوید.

  • پارک ملی خشکه ‌داران

تصویری از طبیعت سرسبز جنگل خشکه داران تنکابن

یکی دیگر از جاهای دیدنی در نزدیکی آبشار سنگ بن چشمه پارک ملی خشکه ‌داران است که یکی از جاهای دیدنی تنکابن محسوب می‌شود. این پارک در حد فاصل عباس آباد و نشتارود قرار دارد و منطقه‌ای حفاظت‌شده محسوب می‌شود. این پارک جنگلی که بازمانده از اکوسیستم‌های جنگلی شمال ایران به شار می‌رود وسعتی در حدود 2 میلیون 600 هزار مترمربع دارد و محل زیست گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است.

  • جنگل دو هزار

تصویری از طبیعت جنگل دوهزار

جنگل دو هزار در واقع یکی از چشم‌نوازترین و زیباترین مناطق گردشگری و جاهای دیدنی تنکابن است که مسلماً هنگام بازدید و گردش در آن لحظات دل‌چسب و خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. جنگل دو هزار آب‌وهوایی معتدل و کوهستانی دارد و در آن انبوه درختان چنار، راش، هیرکانی و ون روییده است. هر فصلی به آنجا بروید دیدنی و چشم‌نواز است.

  • پارک جنگلی چالدره

تصویری از طبیعت سرسبز چالیدره

در 18کیلومتری جاده تنکابن به جنگل دوهزار، پارک جنگلی زیبایی به نام چالدره واقع شده است. این منطقه جنگلی، مساحتی در حدود 94 هکتار دارد و در نقطه تلاقی دو رودخانه دو هزار و سه هزار واقع شده است. در زمان حضور در این پارک جنگلی بی‌گمان حس آرامش وصف‌ناپذیری را تجربه خواهید کرد.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان مازندران، جنوب غرب تنکابن، جاده دوهزار، روستای عسل محله

یکی از جاهای دیدنی مازندران آبشار سنگ بن چشمه تنکابن است که از جاذبه‌های منحصر‌به‌فرد شهرستان تنکابن محسوب می‌شود. آن‌هایی که برای بازدید از این آبشار می‌روند از طبیعت اعجاب‌انگیز اطراف این آبشار شگفت‌زده می‌شوند و دوست دارند تا فرصت بیشتری داشته باشند تا بیشتر آبشار و طبیعت بی‌مثالش را تماشا کنند. ممکن است شما پیش از خواندن این مقاله از این پدیده حیرت‌انگیز طبیعی بازدید داشته‌اید، از این رو خوشحال می‌شویم تا نظرات و تجارب سفرتان را با وبلاگ ره ‌بال آسمان به اشتراک بگذارید.

آبشار سنگ ‌بن‌ چشمه در شهرستان تنکابن استان مازندران و نزدیک به رودخانه دوهزار در روستایی به نام عسل محله واقع شده است.

لازم است ابتدا به عسل محله بروید از آن جا با طی مسیر پیاده رو که نیم ساعت طول می‌کشد به آبشار سنگ ‌بن‌ چشمه خواهید رسید.

برای بازدید از این آبشار می‌توانید در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، ویلاها و هتل‌های شهر تنکابن اقامت داشته باشید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.