مراکز خرید ساری | تجربه خریدی بی‌نظیر در شمال ایران

0

رفتن و دورشدن همیشه بد نیست. گاهی دورشدن از کسی یا چیزی برای به‌دست‌آوردن انرژی مضاعف است. یکی از رفتن‌های مفید مسافرت است. رفتن به سفر و دورشدن از زندگی معمول می‌تواند خستگی و رخوت را از تن آدم بیرون کند. امروز با گوشه‌ای از راهنمای سفر ساری همراه شما هستیم. با زیبایی‌های شمال ایران که آشنایی دارید، قصد ما آشنا‌کردن شما با مراکز خرید ساری است. وقتی شما با این مراکز دوست‌داشتنی و جذاب آشنا شوید دیگر برای خرید بلیط هواپیما ساری دل دل نمی‌کنید. این ره بال آسمان و شما و مراکز خرید ساری.

پاساژ الیه

پاساژ الهیه در اصلی‌ترین منطقه تجاری ساری قرار دارد. برای گردشگرانی که به ساری می‌آیند معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پاساژ، الهیه است. بیشتر مغازه‌های الهیه پوشاک، کیف و کفش دارند. این مغازه‌ها مناسب خانم‌های عاشق خرید هستند. البته اجناس پاساژ الهیه فقط پوشاک نیست. در طبقه آخر این پاساژ فروشگاه لوزام خانه و آشپزخانه قرار دارد. ساختمان پاساژ الهیه 6 طبقه است که 3 طبقه تجاری و 3 طبقه بعدی پارکینگ است. بعد از اتمام خریدتان می‌توانید سری به کافه پاساژ بزنید و انرژی ازدست‌رفته خود را به دست آورید و برای بازدید از دیگر مراکز خرید ساری آماده شوید.

مرکز خرید پردیس

مرکز خرید پردیس در آرام‌ترین قسمت شهر قرار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید لباس مناسب برای همه افراد خانواده پیدا کنید. هر سن و سلیقه‌ای که داشته باشید، در مرکز پردیس می‌توانید اجناسی مطابق میل خود پیدا کنید. در این پاساژ لباس بچگانه، زنانه، مردانه و لباس‌ ورزشی به فروش می‌رسد. در کنار این فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های لوزام بهداشتی و عطر قرار دارند. این مرکز یکی از متنوع‌ترین مراکز خرید ساری است؛ پس علاوه بر مبلغ خرید بلیط قطار ساری، مبلغی را برای خرید در پاساژ پردیس کنار بگذارید.

بازار ترکمن‌های ساری

به این بازار می‌توانید به چشم یکی از موزه های ساری نگاه کنید؛ چراکه این بازار سنتی پر است از صنایع دستی و هنر دست مردمان مهمان‌نواز ترکمن. گلیم‌، قالیچه، روسری و لباس‌های رنگارنگ این بازار نشان از سلیقه بافنده آن دارد. با قدم‌زدن در این بازار به ذوق و هنر مردم ترکمن ایمان می‌آورید. البته صنایع دستی تنها اجناس این بازار نیستند. در بازار ترکمن ساری می‌توانید لباس، لوازم آشپزخانه، وسایل زینتی، بدلیجات و لوازم آرایشی و بهداشتی هم پیدا کنید. در کل این بازار از قدیمی‌ترین مراکز خرید ساری به حساب می‌آید.

بازار بزرگ امام رضا (بازار ترکمن مرکزی)

بازار امام رضا به بازار ترکمن مرکزی معروف است. علت اینکه بازار امام رضا را به ترکمن مرکزی می‌‌شناسند این است که تاجران و بازرگانان ترکمن اجناس خود را بیشتر در این بازار به فروش می‌گذارند. در بازار ترکمن بیشتر اجناس، سنتی و در این بازار بیشتر اجناس وارداتی است. دیگر مراکز خرید ساری اجناس داخلی و خارجی را با هم دارند. اجناس بازار امام رضا از مرز اینچه برون وارد می‌شوند. این بازار نسبت به بازار ترکمن مدرن‌تر و امروزی‌تر است. در این بازار اجناسی مانند لباس، لوزام زینتی، عطر، پارچه و لوازم آرایشی به فروش می‌رسد. بازار بزرگ امام رضا به بازار منطقه‌ای معروف است.

بازار بزرگ ماهی فروشان

بازدید از بازار ماهی فروشان ساری یعنی بازدید از بزرگ‌ترین بازار ماهی شمال کشور. بازاز بزرگ ماهی فروشان در میان مراکز خرید ساری و مراکز خرید ایران بی‌همتاست. ماهی‌هایی که در این بازار به فروش می‌رسند بسیار متنوع هستند. برای خرید ماهی تازه و با قیمت مناسب باید صبح زود به بازار ماهی فروشان سر بزنید وگرنه دست خالی باز می‌گردید. با یک پرس‌وجوی ساده از افراد محلی ساعت مناسب برای خرید ماهی را متوجه می‌شوید. اگر هم حوصله آشپزی ندارید و دلتان می‌خواهد غذاهای دریایی را آماده نوش جان کنید، می‌توانید به رستوران‌ های ساری مراجعه کنید.

بازار نرگسیه و رجایی

بازار نرگسیه و رجایی در همسایگی کاخ آغا محمد خان قاجار قرار دارد و از شلوغ‌ترین بازارهای ساری به حساب می‌آید. در بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. طلا، کاموا، میوه، تره‌بار، ابزار بزازی و کفاشی از اجناس این بازار محسوب‌ می‌شوند. بزرگ‌ترین کاموا فروشی شمال کشور یعنی شهر کاموا در این بازار قرار دارد. قسمتی از این بازار مسجد جامع ساری است. بازار نرگسیه و رجایی نمونه قدیمی و اصیل مراکز خرید ساری است. این بازار قدیمی‌ترین بازار ساری به حساب می‌آید. زیبایی این بازار با شنیدن صدای اذان چند برابر می‌شود.

بازار روز راه آهن و کشاورز

وجود بعضی لوزام برای آشپزی ضروری است. این مواد باید در هر آشپزخانه پیدا شوند. حتی اگر مسافر باشید هم باید این مواد را در سبد مسافرت خود داشته باشید. برای تهیه این مواد می‌توانید سری به بازار روز راه آهن و کشاورز بزنید. پرکاربردترین بازار ساری بازار راه‌آهن و کشاورز است. در این بازار احتیاجات مردم به فروش می‌رسد به همین علت این بازار روز در میان گردشگران و محلی‌ها طرفداران بسیاری دارد. زیباترین و زنده‌ترین بازار ساری این بازار است. با نگاه به این بازار می‌بینید که زندگی چقدر زیبا و آرام در جریان است. هر قدمی که در این بازار برمی‌دارید همراه با لذت و آرامش است. اجناسی که در این بازار به فروش می‌رسند شامل ترشیجات، میوه، تره بار، آبغوره و آب لیمو است.

بازار چهل ستون

مراکز خرید ساری بسیار متنوع هستند. بعضی از مراکز مانند نرگسیه پر از اجناس متفاوت است و یک مرکز هم مانند چهل ستون لوازم جانبی و موبایل دارد. افراد محلی بازار چهل ستون را به بازار خرید تلفن همراه می‌شناسند. در صورتی که قصد خرید تلفن همراه را دارید، حتماً بازار چهل ستون را انتخاب کنید. افرادی که در این بازار مغازه دارند متخصص هستند و می‌توانند به شما در انتخاب بهترین گزینه از میان گزینه‌های موجود کمک کنند. شما قبل یا بعد از خرید از بازار چهل ستون می‌توانید سری به امامزاده یحیی ساری و بازار ابن شهرآشوب ساروی بزنید. این دو جاذبه با فاصله کمی از بازار واقع شده‌اند.

مرکز تجاری مفیدی

یکی از جدیدترین مراکز خرید ساری مرکز تجاری مفیدی است. در این مرکز تجاری شما هر‌آنچه که نیاز دارید را می‌توانید تهیه کنید. این تنوع جنس و محصول در کنار تازه تأسیس‌بودن آن، مرکز تجاری مفیدی را به یکی از مراکز پررونق در ساری تبدیل کرده است. ساختمان مفید در کنار بعضی جاهای دیدنی ساری مانند میدان برج ساعت و خانه تاریخی فاضل واقع شده است. این فاصله نزدیک به مکان‌های معروف موقعیت خوبی را برای مرکز تجاری مفیدی به وجود آورده است.

مجتمع تجاری انقلاب

مجتمع تجاری انقلاب در شناخته‌شده‌ترین میدان شهر یعنی میدان انقلاب قرار دارد. جاذبه‌ها و بعضی از مراکز خرید ساری در نزدیکی این میدان واقع شده‌اند. نزدیکی مجتمع انقلاب به میدان انقلاب باعث شده گردشگران بسیاری به این مرکز خرید سر بزنند. پاساژ را می‌توان به‌راحتی در میدان انقلاب پیدا کرد. میدانی معروف و آدرسی در دسترس دو امتیاز بزرگ مجتمع انقلاب هستند. با نزدیک‌شدن به این پاساژ افراد زیادی را می‌بینید که مانند شما قصد خرید دارند. با دیدن جمعیت از درستی انتخاب خود مطمئن می‌شوید.

پاساژ سعدی

پاساژ سعدی از نظر وسعت کوچک‌ترین پاساژ است. این پاساژ نقلی طرفداران خاص خود را دارد که سالیان سال است از آن خرید می‌کنند. وقتی علت محبوبیت این پاساژ را جویا می‌شویم متوجه می‌شویم که این پاساژ برای اجناس خود قیمت‌های مناسبی قرار داده است. این وجدان کاری صاحبان پاساژ سعدی است که نظر مردم را به خود جلب کرده. فراموش نکنیم که این اخلاق کاری در تمام مراکز خرید ساری در جریان است. مرکز خرید سعدی در نزدیکی مسجد جامع ساری قرار دارد.

پاساژ پرشیا

بعد از پاساژ الهیه لقب لوکس‌ترین پاساژ ساری به پاساژ پرشیا تعلق می‌گیرد. بنای زیبای این ساختمان در کنار سلیقه صاحبان مغازه، پرشیا را به یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید ساری تبدیل کرده است. افراد بسیاری به این پاساژ سر می‌زند. بعضی افراد به قصد خرید و بعضی دیگر به قصد تماشا. توصیه ما این است که به پرشیا بروید، حتی اگر خرید نکردید، می‌توانید از زیبایی این پاساژ لذت ببرید. به غیر از ظاهر مشابه، پرشیا نزدیک‌ترین فاصله را با پاساژ الهیه دارد. این فاصله کم به شما امکان مقایسه بهتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر را می‌دهد.

مجتمع تجاری خوان خان

آقایان از نبود فروشگاه خاص آن‌ها گله می‌کنند. نبود مجتمع تجاری خاص آقایان یکی از مشکلات برای آقایان و خانواده آن‌هاست. شمایی که گله مند هستید با سفر به ساری می‌توانید دلی از عزا در بیاورید. تمام اجناسی را که می‌خواهید از مجتمع تجاری خوان خان خریداری کنند. بهترین، جدیدترین و مناسب‌ترین پوشاک مردانه و پسرانه را می‌توانید در این فروشگاه پیدا کنید. برای اینکه همه افراد خانواده زمان برای خرید داشته باشند، باید مراکز خرید ساری که فاصله کمی از خوان خان دارند را شناسایی کنید. ما در این کار به شما کمک می‌کنیم. پاساژ الهیه فاصله مناسبی با مجتمع خوان خان دارد.

پاساژ تقوی

در قسمت بالا ذکر کردیم که پاساژ چهل ستون بازار تخصصی برای خرید تلفن همراه است. از آنجایی که مراکز خرید ساری کامل هستند، مرکزی مناسب برای خرید کامپیوتر هم دارند. پاساژ تقوی بزرگ‌ترین مرکز فروش کامپیوتر در استان مازندران است. در صورتی که به دنبال ارزان‌ترین قیمت کامپیوتر و لوزام جانبی هستید، می‌توانید سری به ساری بزنید. این سفر هم فال است و هم تماشا، ضمن گردش لوازمی که نیاز دارید را هم تهیه می‌کنید. بعد از خرید بلیط اتوبوس ساری، قیمت لوازمی که قصد خرید دارید را چک کنید تا با آگاهی کامل خرید کنید.

پاساژ گل

پاساژ گل درست مانند نامی که دارد، زیبا و معطر است. خلوت‌ترین پاساژ در مراکز خرید ساری این پاساژ است. خلوت‌بودن پاساژ به علت بدبودن اجناس یا نبود امکانات نیست. تعداد مغازه‌ و طبقه در این پاساژ قابل مقایسه با دیگر بازارها و پاساژها نیست؛ پس مغازه کم‌تر یعنی محیطی آرام‌تر. در این پاساژ می‌توانید لباس، کت‌ و شلوار، عطر، کیف، کفش و لباس شب پیدا کنید. با اینکه تعداد مغازه در پاساژ گل کم است، تنوع کار در این پاساژ زیاد است. مطمئن باشید که اجناسی که می‌خرید از کیفیت بالا برخوردار هستند؛ پس با خیال راحت خرید کنید. این پاساژ گل از آن گل‌هایی است که با دیدنش یک دل نه صد دل عاشقش می‌شوید.

مرکز تجاری شهر

دنبال یک خرید خوب هستید؟ نمی دانید کدام یک از مراکز خرید ساری را انتخاب کنید؟ مراکزی که در قسمت‌های بالا به شما معرفی کردیم شناخته‌شده و معروف هستند؛ اما گاهی تجربه عالی در میان ناشناخته‌هاست. باور نمی‌کنید؟ سری به مرکز تجاری شهر بزنید تا حرف ما را باور کنید و با چشم خود ببینید که چه مرکز خرید خوبی در انتظار شماست. مردم شهر بیشتر به مرکز تجاری شهر سر می‌زنند. فکر می‌کنید چرا؟ علت این است که بافت این بازار خودمانی و راحت است و خبری از تجملات در آن نیست؛ پس مردم بومی بیشتر خرید خود را از این دسته بازارها انجام می‌دهند.

مرکز خرید مهر 1

بعضی از مراکز خرید ساری فاصله کمی از هم دارند. این فاصله کم امکان مقایسه قیمت‌ها و کیفیت اجناس را برای شما خریدار گرامی فراهم می‌کند. در نزدیکی پاساژ گل، مرکز خرید مهر 1 قرار دارد. اجناس این پاساژ شامل لباس زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم زینتی است. مانتوهای این پاساژ قیمت، تنوع و کیفیتی عالی دارند. این پاساژ در میان گردشگران شناخته شده نیست ولی به علت قیمت مناسب اجناس محلی‌ها زیاد از این پاساژ خرید می‌کنند.

این هم از معرفی مراکز خرید ساری. باید این نکته را به شما بگوییم که مراکز فاصله مناسبی با هتل های ساری دارند؛ پس بدون نگرانی به برنامه‌ریزی سفر بپردازید. هر کدام از این مراکز ویژگی خاص خود را دارد که این ویژگی آن پاساژ یا بازار را از بقیه مراکز جدا می‌کند. یکی مانند الهیه لوکس‌ترین پاساژ است و دیگری مانند نرگسیه سنتی‌ترین بازار. شما می‌توانید با خیال راحت و با توجه به بودجه و سلیقه‌ای که دارید هر کدام از این بازارها را برای خرید یا تفریح انتخاب کنید. امیدواریم با کوله‌بار پر به شهر و دیار خود بازگردید؛ کوله‌ای پر از خاطرات و سوغات ساری. در میان همه خاطرات قشنگتان ره بال آسمان را فراموش نکنید و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

پاساژهای لوکس مانند الهیه قیمت‌های بالا و بازارهای معمولی مانند مرکز خرید انقلاب قیمت‌های مناسب دارند.

دامنه اجناس مراکز خرید ساری گسترده است. یک مرکز مانند چهل ستون فقط تلفن همراه دارد و یک مراکز ماننده نرگسیه و رجایی همه جنسی دارد.

اگر قصد شما آشنایی گردشگران با فرهنگ و سنت مردم است، سری به بازار ترکمن و دیگر مراکز سنتی بزنید. در غیر این صورت پاساژهای مدرن و لوکس گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

اگر هتل شما خارج از شهر نباشد می‌توانید پیاده یا با ماشین شخصی به مراکز خرید بروید.

مرکز خرید الهیه، نرگسیه، راه‌آهن و بازار بزرگ ماهی فروشان از مراکز معروف ساری هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.