جاهای دیدنی باتومی | ماجراجویی در زیبا‌ترین بندر گرجستان

0

تا‌کنون هر‌بار که سخن از سفر به گرجستان به میان آمده، راجع‌به جاهای دیدنی تفلیس سخن گفته و به وصف زیبایی‌های این شهر پرداخته‌ایم. درست است که شهر تفلیس، محبوب‌ترین مقصد گردشگران در کشور گرجستان است؛ اما گشت‌و‌گذار در شهر‌های کمتر شناخته شده و کاوش در آن‌ها برای یافتن زیبایی‌هایشان، لذت دیگری دارد. از‌این‌رو در این مطلب می‌خواهیم راجع‌به شهر باتومی، مروارید ساحلی کشور گرجستان سخن گفته و شما را با جاهای دیدنی باتومی آشنا کنیم. از‌این‌رو اگر به‌دنبال کشف جاذبه‌های کمتر شناخته شده کشور گرجستان هستید و می‌خواهید تجربه‌هایی جدید در سفر به این کشور برای خود رقم بزنید، دست به دست ما دهید تا راهی بندر باتومی شده و محو زیبایی‌های آن شویم. 

جاذبه‌های طبیعی باتومی 

  • دریاچه نوریگلی | Nurigeli Lake

دریاچه نوریگلی (Nurigeli Lake) از زیبا‌ترین جاهای دیدنی باتومی است که در فاصله ۱۳۰‌متری از دریای سیاه قرار دارد. عمق این دریاچه حدود ۸ متر است. دریاچه نوریگلی زیستگاه گونه‌های متنوعی از ماهی‌ها بوده و به همین سبب ماهیگیران بسیاری برای سرگرمی و صید ماهی با قلاب خود به‌سوی این دریاچه روانه می‌شوند. محیط اطراف این دریاچه بسیار سرسبز، زیبا و دلنشین بوده و برای قدم زدن و صرف عصرانه‌ای خوشمزه در روزی خوش‌آب‌و‌هوا بهترین مکان در باتومی است. خوب است بدانید که در این دریاچه چشم‌نواز امکانات رفاهی و تفریحی متعددی از جمله قایق‌های تفریحی، زمین بازی برای کودکان، پیست دو‌چرخه‌سواری و باغ وحشی کوچک وجود دارند تا اوقات مفرح و دل‌چسبی را برای بازدید‌کنندگان رقم بزنند. 

آدرس: Nurigeli Lake, Batumi, Georgia
  • آبشار ماخونتستی | Makhuntseti Waterfall

آبشار ماخونتستی (Makhuntseti Waterfall) از محسور‌کننده‌ترین جاهای دیدنی باتومی است. اگر از حضور در طبیعت بکر و سر‌سبز لذت می‌برید، این آبشار مقصدی رؤیایی برای شماست؛ چرا‌که طبیعت خارق‌العاده و خرم اطراف آن همچون بهشتی زیبا، شما را افسون کرده و صدای آب، اکسیر آرامش را به روح و جان شما تزریق می‌کند. ارتفاع آبشار ماخونتستی حدود ۵۰ بوده و جزء محبوب‌ترین و مرتفع‌ترین آبشار‌های گرجستان به‌شمار می‌آید. گفتنی است که دسترسی به این بهشت خرم راحت نبوده و برای رسیدن به این آبشار باید حدود ۳۰ کیلومتر از بندر باتومی دور شوید. 

آدرس: municipality, keda, Atlanta, Georgia
  • دهکده و ساحل اورکی | Ureki Beach

این بار در معرفی جاهای دیدنی باتومی می‌خواهیم ساحلی را به شما معرفی کنیم که شن و ماسه آن خواص مغناطیسی داشته و دارای خاصیت درمانی است! نام این ساحل اورکی (Ureki Beach) بوده و در ۶۰‌کیلومتری بندر باتومی قرار دارد. جالب است بدانید که شن و ماسه درون این ساحل برای بهبود کارکرد سیستم قلبی و عروقی، غدد درون ریز، سیستم گردش خون و سیستم تنفسی مفید بوده و همچنین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، فضای این ساحل بسیار آرام و دلنشین است. از‌این‌رو اغلب گردشگران این ساحل را برای تفریح و استراحت و برخورداری از خواص درمانی آن انتخاب می‌کنند و به قولی با یک تیر چند نشان می‌زنند. 

آدرس: Georgia Ureki Beach

جاذبه‌های تاریخی و بنا‌های باستانی باتومی

  • میدان اروپا باتومی | Europe Square

میدان اروپا (Europe Square) از منحصر‌به‌فرد‌ترین جاهای دیدنی باتومی است که در قلب این بندر رؤیایی قرار دارد. این میدان جزء مهم‌ترین میراث تاریخی این شهر به‌شمار می‌آید و به دلیل موقعیت قرار‌گیری مناسبی که در شهر دارد، اغلب گردشگران بازدید از آن را از دست نمی‌دهند. این میدان با وسعت زیاد و معماری بی‌نظیری که دارد، هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. از جاذبه‌های دیدنی میدان اروپا می‌توان به «مجسمه مدیا» که بلندترین مجسمه شهر باتومی است، اشاره کرد. در معرفی بنا‌ها و جاذبه‌های این میدان، «عمارت ساعت نجومی» را نباید از قلم انداخت. روی نمای این عمارت ساعتی بزرگ وجود دارند که علاوه‌بر نمایش دادن زمان، موقعیت ماه و خورشید و نصف‌النهار و افق را نیز نشان می‌دهد. 

آدرس: Memed Abashidze Ave, Batumi, Georgia
  • کلیسای جامع مادر مقدس | Holy Mother Virgins Nativity Cathedral

کلیسای جامع مادر مقدس (Holy Mother Virgins Nativity Cathedral) از با‌شکوه‌ترین و چشم‌نواز‌ترین بنا‌های تاریخی در بندر زیبای باتومی است. این بنا شامل ۲ برج دوقلوی مرتفع با پنجره‌‌های شیشه‌‌ای رنگی است که جلوه‌ای ویژه به بنای کلیسا بخشیده‌اند. هنگام ورود به این بنای حیرت‌انگیز، دو مجسمه از پیامبران، نظر شما را به خود جلب می‌کنند. با قدم زدن درون کلیسا نیز لذت تماشای نقاشی‌های زیبا و هنر‌مندانه نصیب شما می‌شود. در‌نهایت باید بگوییم که اگر از تماشای سازه‌های تاریخی با معماری هنرمندانه لذت می‌برید، در میان جاهای دیدنی باتومی جایی بهتر از کلیسای جامع مادر مقدس را نمی‌شناسیم که به شما معرفی کنیم. 

آدرس: Nikoloz Baratashvili Street, Batumi
  • سالن تئاتر دراما باتومی | Batumi Drama Theatre

سالن تئاتر دراما باتومی (Batumi Drama Theatre) از آن دست جاهای دیدنی باتومی است که برای علاقه‌مندان به معماری کلاسیک و فضا‌های هنری، جذابیت بسیاری دارد. بنای با‌شکوه این سالن تئاتر قدیمی، به سبک کلاسیک طراحی شده و با سنگ‌های مرمر زینت داده شده است. به محض ورود به این سالن، طراحی منحصر‌به‌فرد آن شما را به‌وجد می‌آورد. سالن تئاتر باتومی به شکل دایره طراحی شده و محل اجرای نمایش‌ها در مرکز آن قرار دارد. صندلی تماشاچیان نیز به‌صورت دایره‌وار دور‌تادور محل اجرا در سه ردیف چیده شده‌اند. این امر باعث شده است تا هر‌کدام از بینندگان، زاویه دید منحصر‌به‌فردی از نمایش داشته باشند. 

آدرس: 1 Rustaveli Ave, Batumi, Georgia

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری باتومی 

  • مجسمه‌های علی و نینو | Monument Ali and Nino

به‌جرئت می‌توان گفت که مجسمه‌های علی و نینو (Monument Ali and Nino) از معروف‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای دیدنی باتومی است که سازنده آن با ساخت این اثر، قلب میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را بدست آورده است. بگذارید ابتدا با توضیحی مختصر با داستان علی و نینو و شخصیت آن‌ها شویم. علی و نینو داستانی رمانتیک و تراژتیک است که طرفداران بسیار داشته و تا کنون به ۳۰ زبان مختلف ترجمه شده است. در این کتاب، داستان دو دلباخته و عاشق با نام‌های علی و نینو روایت می‌شود که سر‌انجام آنها «نرسیدن» است! مجسمه دو عاشق باتومی نیز با الهام از این داستان عاشقانه ساخته شده‌اند. این دو مجسمه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در نمایشی خیره‌کننده، به هم نزدیک شوند، در هم ادغام شوند و در‌نهایت از هم گذر کنند!

آدرس: MJ4V+66Q, Batumi
  • باغ گیاه‌شناسی باتومی | Batumi Botanical Garden

باغ گیاه‌شناسی باتومی (Batumi Botanical Garden) از مسحور‌کننده‌ترین و چشم‌نواز‌ترین جاهای دیدنی باتومی است. این باغ همچون بهشتی خرم و زیباست که بیش از ۵ هزار گونه گیاهی مختلف آن را زینت داده‌اند. جالب است بدانید که این بهشت سر‌سبز کمیاب‌ترین گونه‌های گیاهی را در خود جای داده است. مساحت این بوستان خوش‌منظر ۱۱۰ هکتار بوده و شامل بخش‌های مختلف می‌شود. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بخش‌های این باغ وسیع و دیدنی می‌توان به باغ ارکیده، باغ شکوفه، باغ صخره‌ای، باغ مگنولیا، تپه نرگس، موزه بونسای، باغ و استخر ژاپنی، بخش گیاهان گرمسیری، بخش گیاهان معتدله، باغ رز و مجموعه نیلوفر آبی اشاره کرد. 

آدرس: Green Cape, Batumi, Georgia
  • تله کابین آرگو | Argo Cable Car

در میان جاهای دیدنی باتومی، برای عاشقان هیجان و معتادان آدرنالین، مقصدی بهتر از تله کابین آرگو (Argo Cable Car) سراغ نداریم. این تله کابین در ارتفاع ۲۵۰‌متری از سطح زمین واقع شده و درون کابین‌های آن چشم‌اندازی خیره‌کننده از شهر باتومی به چشم می‌خورد. اگر اهل هیجان نیستید و ترس از ارتفاع دارید، اصلا نگران نباشید؛‌ چرا‌که تله کابین آرگو مجموعه‌ای رفاهی و تفریحی برای تمامی افراد است. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های آن اشاره کرد. به‌علاوه در ساختمان اصلی این تله‌کابین که در ارتفاعات بنا شده، تراسی با نام «لژ سلطنتی» وجود دارد؛ که می‌توان درون آن نشست و محو تماشای چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر باتومی شد.

آدرس: Gogebashvili St, Batumi, Georgia
  • دلفیناریوم باتومی | Batumi Dolphinarium

دلفین‌ها از دوست‌داشتنی‌ترین حیواناتی هستند که هنر‌نمایی‌هایی آن‌ها هر انسانی را به شوق می‌آورد. همین امر باعث شده است تا نام دلفیناریوم باتومی (Batumi Dolphinarium) در کنار محبوب‌ترین جاهای دیدنی باتومی قرار گیرد. در این مجموعه تفریحی جذاب، برنامه‌هایی تماشایی و مهیج توسط دلفین‌های دوست‌داشتنی و باهوش برگزار می‌شود که تماشای آن‌ها برای هر‌کسی لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. از‌این‌رو اگر از تماشای اینگونه نمایش‌ها لذت می‌برید و دوست دارید این حیوانات زیبا و باهوش را از نزدیک ببینید، فراموش نکنید که در سفر به باتومی، به مجموعه تفریحی دلفیناریوم باتومی نیز سری بزنید. 

آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi 6010, Georgia
  • موزه هنرهای زیبای آجارا  | Adjara Arts Museum

موزه هنر‌های زیبای آجارا (Adjara Arts Museum) از محبوب‌ترین جاهای دیدنی باتومی برای شیفته‌دلان هنر است. به محض ورود به این موزه، معماری منحصر‌به‌فرد و هنرمندانه بنای آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در ادامه با گشت‌و‌گذار درون موزه هنر‌های زیبای آجارا، آثاری چشم‌نواز، فاخر و ارزشمند از هنرمندان مشهور گرجی و برخی از هنرمندان خارجی، چشمان شما را نوازش کرده و روحتان را جلا می‌دهند. از معروف‌ترین هنرمندان گرجی که آثارشان در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، می‌توان به نیکو پیروسمانی (Niko Pirosmani)، لادو گودیاشویلی (Lado Gudiashvili) و الن آخلدیانی (Elene Akhvlediani) اشاره کرد. 

آدرس: Jincharadze St, Batumi, Georgia
  • برج الفبا | Alphabetic Tower

برج الفبا (Alphabetic Tower) از مهم‌ترین جاهای دیدنی باتومی و البته نمادی برای این شهر و فرهنگ مردم گرجستان است. این برج بالغ‌بر ۱۳۰ متر ارتفاع داشته و به شکل دی‌ان‌ای (DNA) انسان طراحی شده است. از دیگر ویژگی‌های این برج این است که روی نوار‌های دی‌ان‌ای آن حروف الفبای گرجی به چشم می‌خورند. به همین دلیل است که این آسمان‌خراش را «برج الفبا» نامیده‌اند. در بالا‌ترین طبقه این برج سر‌به‌فلک‌کشیده، رستورانی گردان وجود دارد که درون آن می‌توان ضمن لذت بردن از خوردن غذایی لذیذ در محیطی آرام، به تماشای چشم‌اندازی مسحور‌کننده از بندر باتومی و دریای سیاه نشست. 

آدرس: Miracles Park, Batumi 6010, Georgia
  • پارک میراکل | Miracle Park

پارک میراکل (Miracle Park) از محبوب‌ترین جاهای دیدنی باتومی است؛ چرا که این پارک بسیاری از جاذبه‌های گردشگری این بندر زیبا را در خود جای داده و گردشگران با رفتن به‌سوی این پارک می‌توانند با یک تیر چند نشان بزنند. از جمله جاذبه‌های گردشگری که در این پارک مدرن و زیبا واقع شده‌اند می‌توان به برج الفبا، مجسمه عشق و فانوس دریایی باتومی اشاره کرد. همچنین خوب است اشاره کنیم که هتل رادیسون بلو و مرکز تجاری باتومی نیز در این مجموعه واقع شده‌اند. علاوه‌بر این‌ها، بسیاری از کنسرت‌ها و جشنواره‌های مهم نیز در پارک میراکل باتومی برگزار می‌شوند. این امر نیز باعث شده است تا این پارک همواره مقصدی محبوب در باتومی برای همگان باشد. 

آدرس: MJ4Q+GX6, Batumi
  • تندیس مدیا | Medea Monument

تا به اینجا در معرفی جاهای دیدنی باتومی با «میدان اروپا» آشنا شدید. در این بخش می‌خواهیم تندیسی تماشایی در این میدان را که مدیا (Medea Monument) نام دارد، معرفی کنیم. این تندیس منحصر‌به‌فرد و تماشایی، نماد شاهزاده‌ای از اساطیر یونانی است که آن را با هنر و ظرافتی بی‌نظیر ساخته‌اند. جالب است بدانید که در افسانه‌های یونانی، مدیا زنیست که در محله‌ای به نام کولخیس واقع در گرجستان متولد شده است. در فرهنگ مردم گرجی، مدیا به‌عنوان شخصیتی شناخته می‌شود که عامل پیوند و نزدیکی گرجستان به اروپا بوده و به همین سبب این شخصیت افسانه‌ای در فرهنگ این مردم، از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

آدرس:‌ MJ2P+FHP, Batumi
  • ساعت ستاره شناسی | Astronomical Clock

ساعت ستاره‌شناسی (Astronomical Clock) که بر نمای برجی تاریخی (ساختمان سابق بانک ملی گرجستان) واقع‌شده است را می‌توان جزء معروف‌ترین جاهای دیدنی باتومی معرفی کرد. شاید در گشت‌و‌گذار در کوچه و خیابان‌های باتومی، هر یک ساعت یک‌بار، آوای یک تک ملودی به گوشتان برسد و برایتان سؤال شود که این صدای چیست؟‌ در‌واقع این ساعت بزرگ و تاریخی گذشت هر یک ساعت را با یک تک ملودی بلند به اطلاع می‌رساند. جالب است بدانید که این ساعت اطلاعات دیگری از جمله محل قرار گیری خورشید و ماه، فاز ماه، موقعیت نصف النهار و افق را نیز نشان می‌دهد. در مقابل ساختمانی که این ساعت روی آن قرار دارد نیز، راهنمایی برای فهم اطلاعاتی که ساعت ستاره‌شناسی باتومی ارائه می‌کند، وجود دارد. 

آدرس: 25 Memed Abashidze Ave, Batumi
  • موزه استالین | Stalin Museum

در معرفی جاهای دیدنی باتومی، نام موزه استالین (Stalin Museum) را نباید از قلم انداخت. استالین از رهبران بزرگ شوروی سابق (روسیه) و اهل گرجستان بوده است. این شخص مهم در طی سال‌های ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ در شهر باتومی سکونت داشت. استالین در زمان سکونتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک‌های بسیاری کرد. امروزه خانه استالین که جزء اشخاص تأثیر‌گذار در تاریخ بوده است، به موزه‌ای تاریخی تبدیل شده است. در خانه موزه استالین برخی از وسایل وی که در آنجا به جا مانده‌اند، برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده‌اند. 

آدرس: Stalin Ave, Gori, Georgia
  • بلوار باتومی | Batumi Boulevard

بلوار باتومی (Batumi Boulevard) از زیبا‌ترین مسیر‌های پیاده‌روی در مروارید ساحلی گرجستان است. این بلوار در امتداد ساحل اصلی بندر باتومی ادامه دارد. بلوار باتومی را می‌توان به پارک خطی به طول ۱ کیلو‌متر تشبیه کرد که محیط بی‌نظیری برای گشت‌و‌گذار و پیاده‌روی شبانه به شمار می‌آید. تمام طول مسیر این بلوار مملوء از درختان زیبا و چمن‌های سر‌سبز است. همچنین در جای‌جای آن، نیمکت‌هایی برای نشستن و استراحت وجود دارند. اطراف بلوار باتومی نیز با خانه‌های ییلاقی، کافه‌ها و رستوران‌ها زینت داده شده است. همین امر سبب شده تا گردشگران بسیاری این بلوار را برای پیاده‌روی، تماشای ساحل زیبا، لذت بردن از هوای پاک، کافه‌نشینی و رستوران‌گردی، انتخاب کنند. 

آدرس:‌ 1 Nikoloz Baratashvili Street, Batumi
  • میدان پیازا | Batumi Piazza

میدان پیازا (Batumi Piazza) را می‌توان جزء محبوب‌ترین جاهای دیدنی باتومی و مقاصد گردشگران در این بندر رؤیایی معرفی کرد. این میدان به سبک میدان‌های ایتالیایی ساخته شده و بالغ‌بر ۵۷۰۰ متر‌مربع وسعت دارد. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین نقاشی موزاییکی با سنگ مرمر در سراسر اروپا در قلب میدان پیازا قرار دارد. این نقاشی ۱۰۶ متر‌مربع بوده و با استفاده از موزاییک، روی سطح زمین، طراحی شده است. گشت‌و‌گذار در میدان پیازا ممکن است ساعت‌ها شما را سرگرم کند؛ چرا‌که اطراف آن مملوء از مجموعه‌های تفریحی متنوع، کلوپ‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد است. 

آدرس: 12 Parnavaz Mepe St, Batumi
  • استودیوی کمال تورمانیدزه | Kemal Turmanidze Art Salon

اگر می‌خواهید ضمن تماشای آثاری هنرمندانه و ارزشمند از هنر چوب‌تراشی، سوغاتی ماندگار و ارزشمند از گرجستان برای عزیزان خود به یادگار ببرید، استودیو کمال تورمانیدزه (Kemal Turmanidze Art Salon) مقصدی عالی برای شما است. شاید این استودیو هنری در نگاه اول مکانی برای فروش آثار دست‌ساز به نظر آید؛ اما به‌جرئت می‌توان گفت که استودیوی کمال تورمانیدزه از جذاب‌ترین جاهای دیدنی باتومی برای هنر‌دوستان است. «کمال تورمانیدزه» استاد بزرگی در زمینه هنر چوب‌تراشی بوده و آثار وی را می‌توان در استودیو هنری شخصی‌اش تماشا و حتی خریداری کرد. برای حظ بردن از هنر بی‌بدیل این استاد چوب‌تراشی و تهیه یادگاری ارزشمند از باتومی، حتماً سری به استودیوی هنری کمال تورمانیدزه بزنید. 

آدرس: Akhmed Melashvili St, Batumi
  • آکواریوم باتومی | batumi aquarium

اگر در میان جاهای دیدنی باتومی به‌دنبال مکانی منحصر‌به‌فرد هستید که تماشای آن شما را شگفت‌زده کند، پیشنهاد ما به شما آکواریوم باتومی (batumi aquarium) است. گفتنی است که بیش از ۱۰۰ گونه از ماهی‌ها و آبزیان مختلف از سراسر دنیا گرد‌آوردی شده و در این آکواریوم بزرگ و شگفت‌انگیز به نمایش گذاشته شده‌اند. محیط آکواریوم باتومی به‌گونه‌ای است که با وارد شدن در آن، گویی به قعر اقیانوس‌ها سفر کرده و در دنیای پر‌رمز‌و‌رازشان قدم گذاشته‌اید. طراحی بنای آکواریوم باتومی نیز جالب توجه است. طرح کلی این بنا به شکل چندین سنگ غول‌پیکر بوده که هر‌کدام نماد یک اقیانوس یا دریای مهم هستند. گذشته از این‌ها، باید بگوییم که آکواریوم باتومی در‌واقع مجموعه‌ای رفاهی و تفریحی است که در آن رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فروشگاه‌های مختلفی برای استراحت، صرف غذا و نوشیدنی و خرید نیز وجود دارند. 

آدرس: 51 Rustaveli Ave, Batumi
  • پارک آبی باتومی | Aqua Park Batumi

توصیه می‌کنیم در سفر به مروارید ساحلی گرجستان، ضمن بازدید از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی باتومی، از مجموعه‌های تفریحی مهیج این شهر غافل نشوید. پارک آبی باتومی (Aqua Park Batumi) یکی از این مجموعه‌های تفریحی است که حضور در آن بی‌شک بهترین لحظات را برای شما رقم خواهد زد. در این پارک آبی جذاب و رؤیایی وسایل تفریحی متعددی برای همه سنین و سلیقه‌ها وجود دارد. از جمله این وسایل می‌توان به سرسره‌های آبی روباز، سر‌پوشیده، سرسره‌های تونلی، سرسره‌هایی با‌تیوپ، بی‌تیوپ و سرسره‌های U‌شکل اشاره کرد. از دیگر بخش‌های این مجموعه رفاهی و تفریحی می‌توان به سالن ماساژ، سونا، سالن بدنسازی، سرزمین بازی کودکان، موج مصنوعی، انواع استخر و… اشاره کرد. 

آدرس:‌ Приморский бул., Batumi
  • مرکز هنر و موسیقی باتومی | Batumi Art & Musical Centre

مرکز هنر و موسیقی باتومی (Batumi Art & Musical Centre) مجموعه هنری منحصر‌به‌فردی در نزدیکی این بندر است. گفتنی است که جایگاه ارکستر سنفونی باتومی، آکاپلای ملی باتومی، استودیو مرکزی اپرای ملی باتومی و مرکز نمایش‌های موزیکال جوانان، همگی در این مجموعه بی‌نظیر قرار دارند. این مرکز ظرفیتی بالغ‌بر ۱۱۰۰ نفر داشته و سالانه بیش از ۱۵۰ رویداد مهم در آن برگزار می‌شود. از‌این‌رو اگر به هنر و موسیقی علاقه‌مند هستید، این مرکز هنری بزرگ و جذاب در میان جاهای دیدنی باتومی، بهترین مقصد برای شما است. 

آدرس: Odissei Dimitriadis Street, Brumi Georgia, 1 E70, Batumi 6000, Georgia
  • برج چرخ‌و‌فلک باتومی | Batumi Tower Ferris Wheel

برج چرخ‌و‌فلک باتومی (Batumi Tower Ferris Wheel) آسمان‌خراشی مرتفع با معماری منحصر‌به‌فرد است که در بلوار باتومی قرار دارد. این برج ۲۰۰‌متری ابتدا به‌عنوان دانشگاه ساخته شد؛ اما بعد‌ها به هتلی لوکس تغییر کاربری داد و امروزه به دلیل ظاهر خاص و معماری منحصر‌به‌فردش جزء جاهای دیدنی باتومی به‌شمار می‌آید. جذاب‌ترین بخش این آسمان خراش، چرخ‌و‌فلک آن است. این چرخ‌و‌فلک در ارتفاع ۱۰۰‌متری از سطح زمین و در نمای این برج قرار دارد. چرخ‌و‌فلک برج باتومی دارای ۸ کابین بوده و ۴۰ نفر ظرفیت دارد. 

آدرس:‌ MJ3P+MP3, Batumi, Georgia
  • برج چاچا | Chacha Tower

برج چاچا (Chacha Tower) از دیگر جاهای دیدنی باتومی است که به‌لحاظ معماری، ارزشمند و پر‌اهمیت است. این برج ۲۵‌متری، توسط معماری فرانسوی به‌نام گرزه ریموند چالز به سبک معماری عثمانی، طراحی و بنا شده است. در چهار سمت این برج زیبا، ۴ حوض و ۴ فواره وجود دارند. به همین دلیل است که برخی از آن با نام «برج فواره» یاد می‌کنند. گفتنی است که هر‌روز ساعت ۱۹، نمایشی تماشایی توسط آبنما‌های این برج برگزار می‌شود؛ از‌این‌رو اگر قصد بازدید از برج چاچا را دارید، توصیه می‌کنیم در این ساعت از آن بازدید کنید تا از لذت تماشای رقص آب توسط فواره‌های آن بی‌نصیب نمانید.  

آدرس: 4 Gogebashvili St, Batumi, Georgia

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان با هدف ارائه کامل‌ترین راهنمای سفر به باتومی و بازدید از جاذبه‌های آن، بهترین جاهای دیدنی باتومی را معرفی کرده و به وصف زیبایی‌های آن‌ها پرداختیم. توصیه می‌کنیم اگر خیال سفر به کشور گرجستان را در سر دارید، پیش از هر‌چیزی راهنمای سفر به گرجستان را مطالعه کرده تا بتوانید ضمن یادگیری راه‌و‌چاه سفر، بهترین زمان سفر به تفلیس و باتومی را انتخاب کنید. در‌نهایت اگر تا‌به‌حال تجربه سفر به باتومی و کشف زیبایی‌های این بندر رؤیایی را داشته‌اید، نظر و تجربیات ارزشمند خود را در بخش نظرات با ما و مخاطبان خوش‌ذوق ما به اشتراک بگذارید.

دریاچه نوریگلی، آبشار ماخونتستی و دهکده و ساحل اورکی را می‌توان به‌عنوان بهترین جاذبه‌های طبیعی باتومی معرفی کرد.

کلیسای جامع مادر مقدس و سالن تئاتر دراما باتومی را می‌توان به‌عنوان بهترین بناهای باستانی باتومی معرفی کرد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری که در این پارک مدرن و زیبا واقع شده‌اند می‌توان به برج الفبا، مجسمه عشق و فانوس دریایی باتومی اشاره کرد.

این بلوار نوعی پارک خطی است که در حدود یک کیلومتر در موازات ساحل باتومی، امتداد دارد.

تله‌کابین آرگو، دلفیناریوم باتومی، پارک میراکل و پارک آبی باتومی را می‌توان به‌عنوان بهترین مجموعه‌های رفاهی و تفریحی باتومی معرفی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.