تعطیلات کریسمس کجا برویم که هم ارزان باشد و هم خوش بگذرد؟

0

شاید برای شما هم تعطیلات کریسمس یادآور درخت‌های کاج تزئین‌شده، بابانوئل، زمین‌های پوشیده از برف و جشن‌های پر زرق و برق مسیحیان باشد. کریسمس که با آغاز سال نو میلادی همراه است، به‌عنوان مبدأ تاریخ مسیحیان شناخته شده و هرساله در این ایام جشنی باشکوه در سراسر کشورهای غربی برگزار می‌شود. اگر تا به حال آداب و رسوم جشن کریسمس را در فیلم‌های خارجی دیده باشید، حتماً تصور حضور در این جشن برایتان هیجان‌انگیز خواهد بود. خیلی از افراد برای اینکه بتوانند در این جشن بزرگ شرکت کنند و از نزدیک با فرهنگ و رسوم مسیحیت آشنا شوند، سفر در تعطیلات کریسمس را به دیگر وقت‌های سال ترجیح می‌دهند. حال که کم‌کم به حال‌وهوای کریسمس نزدیک می‌شویم، در این مقاله ره بال آسمان می‌خواهیم با چند کشور برای سفر در تعطیلات کریسمس آشنا شویم و یک مقصد ایدئال برای سفر انتخاب کنیم. پس اگر قصد سفر خارجی در تعطیلات کریسمس را دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخ دقیق تعطیلات کریسمس

جشن کریسمس یا نوئل یکی از رویدادهای بسیار با اهمیت در آیین مسیحی است. روز اول کریسمس، 25 دسامبر بوده که به منظور گرامی‌داشت زادروز حضرت عیسی مسیح جشن گرفته می‌شود. ایام 12 روزه تعطیلات کریسمس، تا 6 ژانویه ادامه دارد و در واقع همان جشن سال نو برای مسیحیان است. در این ایام بسیاری از مردم کشورهای جهان، خانه‌ها و خیابان‌ها را تزئین کرده و به شادی و رقص و پایکوبی می‌پردازند. در ادامه این مقاله به معرفی آداب و رسوم کشورهای مختلف در برگزاری جشن کریسمس و سال نو می‌پردازیم. 

تعطیلات کریسمس در استانبول ترکیه

استانبول مقصدی محبوب و ایدئال برای سفر در تعطیلات کریسمس است. حال‌وهوای کریسمس و شب سال نو در این شهر بسیار رؤیایی و دل‌انگیز است. درست است که بخش زیادی از مردم ترکیه مسلمان هستند؛ اما در شهر بزرگی مثل استانبول، مراسم کریسمس و آیین‌های مسیحی به‌صورت تمام و کمال اجرا می‌شوند. آیین تزئین‌کردن درخت‌های کاج، دورهمی‌های شبانه، کادوهای رنگارنگ، خوراکی‌های خوشمزه، آتش‌بازی و جشن‌ و پایکوبی خیابانی، کریسمسی به‌یادماندنی را در استانبول خلق می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای سفر به این شهر در ایام کریسمس، حراج سال نو میلادی استانبول است. این حراج بی‌نظیر زمستانه معمولاً از اواسط دسامبر آغاز شده و تا شب سال نو میلادی ادامه دارد. خوب است بدانید هرچه به روزهای پایانی حراج سال نو نزدیک‌تر شوید، درصد تخفیف اجناس باقی‌مانده بیشتر می‌شود و می‌توانید با کمترین هزینه، بهترین اجناس ترک را خریداری کنید. پس اگر قصد دارید علاوه بر شرکت در مراسم‌های متنوع سال نو، از آفرهای ویژه کریسمس نیز استفاده کنید، سفر خود به استانبول را برای چند روز قبل از سال نو تنظیم کنید. حراج سال نو در تمامی مراکز خرید استانبول و مغازه‌های سطح شهر اعمال می‌شود؛ با این وجود به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به اجناس مدنظر، بازدید از مراکز خرید معروف این شهر نظیر مارمارا فروم، جواهیر، الیویوم، پالادیوم و… را از دست ندهید.

البته جذابیت‌های استانبول فقط به همین‌ها ختم نمی‌شود. حیف است که به ترکیه سفر کنید و گردش در جاهای دیدنی آنتالیا و کوشی آداسی را از دست بدهید. هرکدام از این شهرها، جاهای دیدنی بسیار متنوع و خارق‌العاده‌ای دارند که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. 

تعطیلات کریسمس در ایروان ارمنستان

یکی دیگر از مقاصد بسیار هیجان‌انگیز برای سفر در تعطیلات کریسمس ، شهر ایروان است. در ایام کریسمس، مردم در این شهر به خیابان‌ها می‌آیند و به شادی، رقص و خوردن خوراکی‌های متنوع می‌پردازند. مراسم سال نو میلادی در ارمنستان نسبت به سایر کشورها طولانی‌تر است. در این کشور معمولا ابتدا سال نو میلادی را جشن می‌گیرند و پس از آن در 6 ژانویه مراسم کریسمس را به جا می‌آورند. شهر جاهای دیدنی ایروان بسیار زیاد و متنوعی هستند. از کلیساهای تاریخی گرفته تا چندین موزه و پارک بسیار معروف؛ اما یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در این شهر، میدان جمهوری ایروان است.

خاص‌ترین و باشکوه‌ترین جشن‌های سال نو در وسط این میدان برگزار می‌شود. درخت کاج 40متری در وسط میدان جمهوری ایروان، از چندین کیلومتر دورتر توجه همه را به خودش جلب کرده و منظره‌ای خیره‌کننده را خلق می‌کند. بی‌شک در ایروان ارمنستان، کریسمسی متفاوت را تجربه خواهید کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر در زمان تعطیلات کریسمس به ارمنستان سفر کردید، حراجی‌ها و جشنواره‌های زمستانه این کشور را از دست ندهید تا با دست پر و کوله‌باری از خاطره و تجربه از سفر بازگردید. 

تعطیلات کریسمس در دبی امارات

دبی، شهری هیجان‌انگیز و آمیزه‌ای شگفت‌آور از هنر، معماری و توسعه است. مراکز خرید دبی، برج های دبی که هر کدام از دیگری لاکچری‌تر هستند و رستوران های دبی که هر کدام لوکس و خاص هستند، این شهر را به یک مقصد عالی و خاطره‌انگیز برای گذراندن تعطیلات کریسمس تبدیل می‌کند. آب و هوای بسیار دل‌انگیز دبی در ماه ژانویه، سفر در تعطیلات کریسمس به این شهر را منطقی کرده است. با این وجود شاید تصور کنید که در دبی خبری از تفریحات زمستانی و برف بازی کریسمسی نخواهد بود. اما در این شهر جادویی هر غیرممکنی، ممکن می‌شود.

در این شهر می‌توانید با مراجعه به اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه، از انواع مسابقات و فعالیت‌های زمستانی نظیر اسکی و اسنوبرد لذت ببرید و کریسمس خود را با این امکانات فوق‌العاده سپری کنید. در کنار پیست اسکی دبی، حس حضور در قطب نیز با مراجعه به کافه یخی دبی برایتان تداعی می‌شود. با سفر به دبی در کریسمس، تفریحات بسیار متنوع و هیجان‌انیگزی در انتظار شما خواهد بود. در سفر به این شهر بازدید از دومین فواره بزرگ جهان را از دست ندهید. قایق‌سواری در دریاچه برج و تماشای منظره بی‌نظیر آبنمای موزیکال دبی در تلفیقی خارق‌العاده از رنگ و موسیقی، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات را برایتان رقم می‌زند. 

تعطیلات کریسمس در تفلیس گرجستان

کشور گرجستان با بیش از 80درصد مسیحی ارتدوکس، شاهد یکی از مفصل‌ترین جشن‌های کریسمس در جهان است. تفریحات هیجان انگیز در گرجستان، غذاهای متنوع، ورزش‌های زمستانی، فستیوال‌های سال نو و کنسرت‌های خیابانی از مهم‌ترین دلایلی است که سفر در تعطیلات کریسمس به تفلیس گرجستان را منطقی می‌کند. این کشور از اواسط دسامبر رنگ و بوی تازه‌ای به خودش می‌گیرد. در این زمان، خیابان‌های تفلیس با چراغ‌های رنگی و درخت‌های کاج بلند تزئین می‌شوند و منظره‌ای بسیار زیبا و غیرقابل وصف ایجاد می‌کنند. پرسه زدن در این خیابان‌ها و مشاهده حال‌وهوای تازه مردم، شور زندگی را در آدم دوچندان می‌کند.

نام سال نو در همه جای جهان، با بازارگردی و خرید گره خورده است. برای خرید نیز بهترین زمان سفر تفلیس گرجستان، ایام نزدیک به کریسمس و تعطیلات سال نو است. در این زمان‌ اغلب مراکز خرید تفلیس، اجناس خود را با تخفیف‌ها و آفرهای استثنایی ارائه می‌کنند. پس اگر قصد خرید دارید، این فرصت تکرارنشدنی را از دست ندهید و از تخفیف‌های شگفت‌انگیز آن نهایت استفاده را ببرید. حال که شهر تفلیس را به‌عنوان مقصد خود برای سفر در تعطیلات کریسمس انتخاب کرده‌اید؛ بازدید از جاهای دیدنی تفلیس را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.

مجسمه مادر، پل صلح تفلیس، میدان آزادی، برج ساعت، کلیسای جامع تثلیث، آتشگاه تفلیس، معبد سامتاورو، قلعه ناریکالا، دریاچه تفلیس، پارک آبی تفلیس و شهربازی متاتسمیندا تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی تفلیس است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.  

تعطیلات کریسمس در مالزی

کشور مالزی، به گوناگونی فرهنگ‌ها و عقاید مختلف شهرت دارد. سالانه در این کشور انواع و اقسام جشن‌ها و فستیوال‌ها برگزار می‌شود که هر کدام از آن‌ها ریشه در بخشی از تاریخ و تمدن این کشور دارند. از تاریخ 22 تا 25 دسامبر نیز به مناسبت جشن کریسمس و ایام سال نو، در این کشور مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود. جشن کریسمس در مالزی با آتش‌بازی، کنسرت، خوراکی‌های لذیذ و تفریحات شاد و متنوع همراه است. در سفر به مالزی شما می‌توانید ضمن بازدید از جاهای دیدنی مالزی از مراکز خرید مالزی و جشنواره‌های ویژه آن لذت ببرید و سفری به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز داشته باشید. 

تعطیلات کریسمس در قبرس

سواحل گرم، طبیعت باشکوه و مردم مهمان‌نواز، کشور قبرس را به مقصدی مناسب برای سفر در تعطیلات کریسمس تبدیل کرده است. منطقه قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای فرهنگ و آیین متفاوتی هستند. به‌عنوان مثال در قبرس شمالی اغلب مردم مسلمان بوده؛ در حالی که دین غالب در بین مردم قبرس جنوبی، مسیحی ارتدکس است؛ بنابراین اگر قصد دارید برای گذراندن تعطیلات کریسمس و شرکت در رسم و رسوم محلی سال نو به این کشور سفر کنید، بهتر است مکان اقامت خود را در قبرس جنوبی رزرو کنید. 

نهایتاً تعطیلات کریسمس کجا برویم که هم ارزان باشد و هم خوش بگذرد؟

در این مقاله ره بال آسمان سعی کردیم شما را با بخشی از آداب و رسوم کریسمس در کشورهای مختلف آشنا کنیم. هرکدام از این کشورها جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و فوق‌العاده‌ای دارند که سفر شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. شما می‌توانید با توجه به علایق خود و همچنین میزان بودجه‌ای که برای سفر در تعطیلات کریسمس در نظر گرفته‌اید، یکی از این مقاصد را انتخاب کرده و راهی سفر شوید. برای مثال شهر دبی، یک شهر بسیار مدرن و پرخرج بوده، به طوری که سفر و اقامت چندروزه در آن، هزینه‌های بسیار بالایی در پی دارد. از سوی دیگر اگر به دنبال مقصدی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای سفر خود هستید، می‌توانید سفر به مالزی یا قبرس را انتخاب کرده و از این راه در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. 

این تعطیلات از 25 دسامبر آغاز می‌شود و تا 6 ژانویه ادامه دارد.

از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول می‌توان به مارمارا فروم، جواهیر، الیویوم، پالادیوم و… اشاره کرد.

آب و هوای دبی در ماه ژانویه بسیار دلچسب و معتدل بوده و خبری از سرمای طاقت‌فرسا و بارش‌های پی‌درپی نیست.

هزینه‌های سفر و تفریحات در مالزی، استانبول و قبرس نسبت به سایر کشورها کمتر بوده و تا حد زیادی مخارج سفر شما را کاهش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.