رستوران های تبریز | از کباب بره تا کوفته تبریزی

1

تبریزی‌ها در بین ساکنان شمال غرب ایران، به دستپخت بسیار عالی معروف هستند. اصلاً وقتی که صحبت از استان آذربایجان شرقی و تبریز به میان می‌آید، همه ما به یاد کوفته‌های تبریزی خوشمزه و لذیذ می‌افتیم. وقتی تبریز می‌روید، باید قید رژیم و سلامت را بزنید و پای سفره خوشمزه اهالی تبریز بنشینید. وقتی که عکس کوفته تبریزی خوش‌رنگ‌ولعاب این شهر را ببینید، با خودتان می‌گویید که شیطونه می‌گه همین الآن با خرید بلیط هواپیما تبریز در کمترین زمان خودم را به این کوفته برسانم! خب حق دارید! ما هم همین قدر با دیدن غذاهای سنتی تبریز گرسنه می‌شویم! پس از جانب ره بال آسمان این توصیه را جدی بگیرید، به‌هیچ‌وجه با شکم گرسنه این مقاله را ادامه ندهید! ابتدا وعده غذایی خود را کامل میل کنید و سپس مقاله بهترین رستوران های تبریز را ادامه دهید.

فست‌فودهای تبریز

  • بیگ لند تبریز

بیگ لند جزو فست‌فود‌های برتر تبریز به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال میل‌کردن فست‌فود و انواع ساندویچ خوشمزه هستید، حتماً باید سری به بیگ لند بزنید. همان طور که می‌توانید از نام این فست‌فود حدس بزنید، در این رستوران، انواع غذاهای فست‌فود در حجم بزرگ سرو می‌شود؛ پس بهتر است پیش از آنکه بخواهید غذای خودتان را سفارش دهید، زیرچشمی به غذاهای مشتریان نگاهی بیندازید و حجم آن را برانداز کنید!

ساعت کار10 تا 22:30
شماره تماس04133294091
آدرسآذربایجان شرقی، تبریز، زعفرانیه، میدان شهریار، خیابان میرزا کوچک خان
  • فست فود چیترا تبریز

فست‌فود چیترا نیز جزو برترین فست‌فود‌ها و رستوران های تبریز به حساب می‌آید. این فست‌فود منویی بسیار متنوع شامل انواع ساندویچ و پیتزا دارد؛ اما پیتزاهای فست‌فود چیترا شهرت بسیاری دارند و در تمام تبریز معروف است. در اصل اگر از مردم محلی درباره بهترین پیتزای تبریز بپرسید، قطعاً اکثر آن‌ها فست‌فود چیترا را به شما معرفی می‌کنند. پیتزاهای چیترا بسیار متنوع هستند و انواع مختلف را شامل می‌شوند؛ اما پیتزای مخصوص پنجره‌ای چیترا شهرت بسیاری دارد و بسیار پرطرفدار است.

ساعت کار12 تا 24
شماره تماس04133332070
آدرستبریز، ولیعصر، فرهنگ شهر، به سمت پروین اعتصامی، خیابان فرهنگ
  • فست فود 2000 تبریز

فست‌فود 2000 نیز در زمره شلوغ‌ترین فست‌فودهای تبریز قرار می‌گیرد. این فست‌فود در محله ائل گلی قرار دارد و جزو برترین رستوران های تبریز است. فست‌فود 2000 منویی بسیار متنوع دارد و انواع غذاهای فرنگی را شامل می‌شود. پیتزا و هات‌داگ فست‌فود 2000 بسیار مشهور هستند و کیفیت عالی دارند. همچنین از نظر قیمتی نیز می‌توان گفت که این فست‌فود جزو رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه با توجه به کیفیت به حساب می‌آید.

ساعت کار12 تا 24
شماره تماس04135572009
آدرسائل گلی، نرسیده به فلکه گلشهر
  • کافه و رستوران بارکد تبریز

کافه رستوران بارکد جزو باصفاترین کافه رستوران های تبریز به حساب می‌آید. این کافه رستوران فضایی بی‌نظیر و دکوراسیونی بسیار زیبا دارد. چشم‌انداز کافه بارکد به‌سمت درختانی سرسبز و زیباست و حال دلتان را خوش می‌کند. دکوراسیون کافه را نیز بر اساس سبک مدرن و مینیمالیست طراحی کرده‌اند. منوی این کافه بسیار متنوع و خوشمزه است و می‌توانید انواع نوشیدنی سرد و گرم، بستنی، دسر، شیرینی و غذاهای فرنگی را سفارش دهید.

ساعت کار12 تا 16 و 19 تا 24
شماره تماس04133325006
آدرسولیعصر، خیابان قانون، مجتمع جزیره

رستوران‌های سنتی تبریز

  • رستوران حاج علی تبریز

رستوران حاج علی تبریز که به کباب حاج علی هم شهرت دارد، جزو بهترین رستوران های تبریز به حساب می‌آید. جالب است بدانید که قدمت این رستوران به حدود 100 سال پیش باز می‌گردد و جزو معروف‌ترین رستوران های تبریز است. این کبابی قدیمی، ظاهر سنتی خودش را حفظ کرده است. بر اساس نظر مشتریان، همین فضای سنتی کبابی حاج علی نیز بسیار نوستالژی و دوست‌داشتنی است. برای میل‌کردن غذا در این کبابی قدیمی، باید سری به بازار سرپوشیده تبریز بزنید و خودتان را به بازار کلاه‌دوزان برسانید. همان طور که مشخص است، نیازی نیست تا درباره بهترین غذای این کبابی بگوییم! به محض ورود یک پرس چلوکباب چرب سفارش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

ساعت کار11 تا 14:30
شماره تماس04135245553
آدرستبریز، بازار سرپوشیده، بازار کلاه‌دوزان یا همان بوهچی بازار
  • رستوران گازماخ تبریز

اصلاً تبریز است و کوفته تبریزی! رستوران گازخماخ هم جزو بهترین رستوران های تبریز برای میل کردن کوفته به حساب می‌آید. این رستوران فضایی بسیار شیک و امروزی دارد. البته غذاهای رستوران گازماخ تبریز بسیار متوع هستند. غذاهای این رستوران کیفیت بسیار عالی دارند و در طبخ آن‌ها از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود. در ایام آخر هفته و روزهای تعطیل، رستوران گازماخ معمولاً شلوغ می‌شود. پس شاید نیاز باشد کمی منتظر بمانید تا مشتریان غذای خود را میل کنند و فضای خالی برایتان پیدا شود. پرس برنج در این رستوران همراه با ته‌دیگ نان لواش سرو می‌شود. حتی با تماشای غذاهای این رستوران دلتان می‌خواهد که سری به آن بزنید.

ساعت کار11 تا 24
شماره تماس04133332425
آدرسکوی ولیعصر، انتهای خیابان شریعتی شمالی، ضلع شمالی میدان بهارستان، نبش ده متری مقدم
  • رستوران برکه تبریز

رستوران برکه را بی‌تردید می‌توان جزو شیک‌ترین رستوران های تبریز قرار داد. این رستوران فضایی سنتی – مدرن دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی این رستوران از ترکیب سبک معماری مدرن و سنتی استفاده کرده‌اند. همین موضوع باعث جلب توجه بسیاری از مشتریان شده است. مدیریت رستوران برکه به مشتریان خود اهمیت بسیاری می‌دهد. به همین خاطر هم کیفیت غذاها و هم ظاهر آن‌ها را بهترین سطح ممکن قرار دارد. حتی نحوه سرو غذا در این رستوران نیز بسیار شیک و هوس‌انگیز است. کباب‌های رستوران برکه بسیار مشهور هستند. البته جالب است بدانید همانند طراحی دکوراسیون داخلی این رستوران، منوی آن نیز شامل انواع فست‌فود و غذاهای سنتی می‌شود.

ساعت کار12:30 تا 16 و 19 تا 22:30
شماره تماس04134209516
آدرستبریز، کمربندی، سردرود، بین زیرگذر اول و دوم
  • رستوران سنتی و باغ آنا تبریز

رستوران سنتی و باغ آنا جزو باصفاترین رستوران های تبریز به حساب می‌آید. همان طور که از نام این رستوران مشخص است، فضایی سنتی و بسیار باصفا دارد. به جای میز و صندلی‌های امروزی، در این رستوران از تخت‌های سنتی همراه با پشتی و فرش دست‌بافت استفاده کرده‌اند. بخشی از فضای رستوران در محیط باغ و بخشی دیگر در فضای سرپوشیده قرا ردارد. در این رستوران معمولاً هنگام شب گروه موسیقی زنده، انواع موسیقی زنده را برای مشتریان می‌نوازند. اگر به‌دنبال بهترین انتخاب در این رستوران هستید، باید دنده کباب و البته دیزی سنتی آن‌ها را امتحان کنید.

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04134209524
آدرستبریز، جاده تبریز، آذرشهر، کمربندی سردرود
  • رستوران قرآنی تبریز

به چه منظوری رستوران می‌روید؟ آیا به‌دنبال غذایی عالی و خوشمزه هستید؟ یا رستوران را به‌عنوان فضایی لوکس و شیک می‌شناسید؟ خب اگر جزو دسته افرادی هستید که می‌خواهید غذایی خوشمزه و باکیفیت میل کنید، ما به شما رستوران قرآنی تبریز را معرفی می‌کنیم. این رستوران جزو قدیمی ترین رستوران های تبریز به حساب می‌آید که چلوکباب‌هایی بسیار معروف و خوشمزه دارد. فضای داخلی و دکوراسیون این رستوران بسیار قدیمی و ساده است. در این رستوران از میز و صندلی‌های فلزی قدیمی استفاده می‌کنند و حتی غذا در ظروف سنتی سرو می‌شود. حتی خبری از تزئینات خاصی در این رستوران نیست؛ اما بوی برنج دمی و کباب خوشمزه آن تا چند خیابان بالاتر می‌رود. از کباب‌های این رستوران هرچه بگوییم کم است. پیش از اینکه بیشتر گرسنه شویم، به سراغ معرفی رستوران بعدی برویم!

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04135565386
آدرسخیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان یک، طبقه دوم
  • رستوران وحید تبریز

مرکز تجاری لاله پارک جزو برترین مراکز خرید تبریز به حساب می‌آید. این مرکز خرید برای پاساژگردی و خرید سوغات تبریز جان می‌دهد. خب خرید و پاساژگردی آدم را حسابی گرسنه می‌کند. در هنگام وعده نهار و شام، بوی غذایی بسیار عالی در پاساژ می‌پیچد که باعث می‌شود ناگهان چشمتان را باز کنید و ببینید که جلوی رستوران وحید قرار دارید! رستوران وحید چند شعبه مختلف در تبریز دارد و همگی دارای کیفیت یکسان هستند. در این رستوران می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای تبریزی را سفارش دهید و میل کنید. بعد غذایی سنگین و خوشزه چه کاری می‌چسبد؟ خب باید سراغ دسر برویم! دسر باید شیرین و لذیذ باشید، درست مثل چای و باقلوای تبریزی! در منوی رستوران وحید تبریز، چای و باقلوا هم به‌عنوان دسر به چشم می‌خورد. پس دیگر خودتان لذت حضور در این رستوران را تصور کنید!

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04136600110
آدرستبریز، مجموعه تجاری لاله پارک، طبقه سوم، رستوران وحید
  • رستوران حاج مجید تبریز

اگر در راهنمای سفر تبریز به‌دنبال بهترین رستوران های تبریز باشید، قطعاً با نام رستوران حاج مجید رو‌به‌رو خواهید شد. این رستوران قدیمی در خیابان تربیت قرار دارد و بین مردم محلی بسیار مشهور است. گاهی در سفر با وجود رستوران‌های لوکس و امروزی، دلتان هوس غذای خانگی می‌کند. در چنین مواقعی یک‌راست باید به سراغ رستوران حاج مجید تبریز بروید. این رستوران غذاهایی بسیار خوشمزه را با کیفیت غذاهای خانگی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که در این رستوران باید حتماً طعم زرشک‌پلو را بچشید!

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04135564161
آدرستبریز، خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن
  • رستوران جلالی تبریز

رستوران جلالی جزو معروف‌ترین رستوران های تبریز است. اگر در شهر تبریز از مردم محلی درباره بهترین رستوران‌های این شهر بپرسید، قطعاً اکثر آن‌ها رستوران جلالی تبریز را به شما معرفی خواهند کرد. این رستوران جزو رستوران‌های زنجیره‌ای به حساب می‌آید که در بخش‌های مختلف تبریز شعبه دارد. اولین شعبه رستوران جلالی در سال 1360 فعالیت خود را آغاز کرد. حاج آقا جلالی مؤسس این رستوران، در سال 1393 دیده از جهان فروبست؛ اما هنوز هم این رستوران همانند دهه 60، غذاهایی خوشمزه و خوش‌عطر را ارائه می‌کند. این رستوران فضایی بسیار شیک و امروزی دارد و از هر نظر می‌توان آن را جزو بهترین رستوران‌های تبریز دانست.

آدرس شعبه بسیجتبریز، دروازه تهران، جنب نمایشگاه بین المللی
شماره تماس شعبه بسیج04136377882
آدرس شعبه ارتشتبریز، خیابان ارتش جنوبی، مابین تقاطع پاستور و باغشمال
شماره تماس شعبه ارتش04135570448
آدرس شعبه رشدیهتبریز، میدان فهمیده، طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه
شماره تماس شعبه رشدیه04136661110
  • رستوران اجاق تبریز

رستوران اجاق جزو رستوران‌های دنج و خودمانی تبریز با قیمت مناسب به حساب می‌آید. فضای این رستوران بسیار دوست‌داشتنی است و با ورود به آن احساس می‌کنید که در خانه خودتان حضور دارید. کیفیت غذاهای این رستوران بسیار عالی است و طعمی لذیذ و مشابه غذاهای خانگی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی از چلوگوشت تا کباب کوبیده و کوفته تبریزی را سفارش دهید.

ساعت کار11 - 23:30
شماره تماس04133263230
آدرسجاده تهران، نرسیده به کندرود
  • رستوران ایمانی تبریز

رستوران ایمانی جزو لوکس‌ترین رستوران های تبریز به حساب می‌آید. اگر بخواهیم از نظر لوکس بودن، سه رستوران برتر تبریز را معرفی کنیم، قطعاً نام رستوران ایمانی در بین آن‌ها قرار می‌گیرد. این رستوران فضایی بسیار شیک، لوکس و سلطنتی دارد و غذاهایی بسیار خوشمزه را در حجم عالی به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به میزان فروش و تعداد مشتریان رستوران ایمانی، در این رستوران خبری از مواد اولیه مانده نیست. تمامی غذاها از مواد اولیه تازه و بسیار باکیفیت تهیه می‌شوند. در صورتی که می‌خواهید یک شب در تبریز حسابی خوش بگذرانید و از شکم‌گردی لذت ببرید، حتماً رستوران ایمانی را در برنامه خودتان قرار دهید. منوی غذاهای این رستوران با وجود این تجملات آنچنان گران نیست و قیمتی منصفانه را در مقایسه با کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد.

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04134208290
آدرستبریز، سردرود، فلکه امام روبروی کلانتری، پشت باغچه
  • چلو کبابی باختر تبریز

چلو کبابی باختر جزو آن دسته از رستوران های تبریز است که می‌خواهید تمامی آیتم‌های منوی آن را سفارش دهید و طعم هر یک را بچشید؛ زیرا هر کدام از دیگری خوشمزه‌تر هستند. این کبابی جزو کبابی‌های نسبتاً شیک و امروزی تبریز به حساب می‌آید که کیفیت غذاهای آن هم بی‌نظیر است. در این کبابی می‌توانید انواع کباب از جوجه‌کباب تا چنجه و برگ را سفارش دهید. تمامی کباب‌ها دستور مخصوص تبریزی دارند و عطر آن‌ها با کباب‌های سایر شهرها متفاوت است. کباب‌ها از بهترین مواد اولیه تهیه شده و به قول مشتریان در دهان آب می‌شوند! پس اگر عاشق کباب هستید، حتماً سری به کبابی باختر تبریز بزنید.

ساعت کار11 تا 22
شماره تماس04133242180
آدرستبریز، جاده تهران، انتهای میدان بسیج، روبروی کارخانه اطلس پود
  • چلوکبابی مهران تبریز

خب حالا که صحبت از کباب و چلوکبابی به میان آمد، بهتر است سری به چلوکبابی مهران تبریز بزنیم. این چلوکبابی نیز جزو چلوکبابی‌های قدیمی تبریز به حساب می‌آید که مشتریان ثابت خودش را دارد. بسیاری از مردم محلی هنوز هم پنجشنبه و جمعه‌ها رسم دارند که از چلوکبابی مهران نهار را سفارش دهند. البته فراموش نکنید که این چلوکبابی فقط در وعده نهار فعالیت دارد. البته چرا که نه، خب واقعاً کباب‌های کبابی مهران چرب است و برای شب مناسب نیست! کبابی مهران کباب کوبیده بسیار لذیذ را همراه با برنج ایرانی و کره محلی ارائه می‌دهد. این چلوکبابی هنوز هم غذاهای خود را به سبک سنتی داخل بشقاب چینی و سینی استیل سرو می‌کند که حس نوستالژی بسیار خوبی دارد.

ساعت کار12 تا 15
شماره تماس04133305962
آدرستبریز، دروازه تهران، سه راهی وليعصر، روبه‌روی پمپ بنزين
  • سفره خانه قائم مقام فراهانی تبریز

اگر به حضور در فضاهای سنتی، سرو غذا روی تخت و تکیه به پشتی، صرف غذا همراه با موسیقی سنتی و چشیدن غذاهای محلی علاقه‌مند هستید؛ پس سفره‌خانه قائم مقام فراهانی تبریز برایتان انتخابی مناسب خواهد بود. این سفره‌خانه سنتی در فضایی قدیمی قرار دارد و البته در نظر داشته باشید که برای حضور در آن، باید حدود 15 پله، آن هم از انواع پله‌های قدیمی را به پایین بروید. فضای سفره‌خانه کمی بسته است و همین موضوع برای برخی افراد خوشایند نیست؛ اما غذاهای سفره‌خانه قائم مقام فراهانی تبریز بسیار خوشمزه هستند. برخی غذاهای داخل نمک پخته می‌شوند که بسیار مغزپخت و خوش‌نمک است. بهتر است طعم ماهی‌های مخصوص این سفره‌خانه را در همان مراجعه اول بچشید!

ساعت کار11 تا 24
شماره تماس04135258721
آدرستبریز، خیابان ششگلان نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال
  • رستوران ایپک یولی تبریز

ایپک یولی در طبقه فوقانی پاساژ کاسپین تبریز قرار دارد. پاساژ کاسپین نیز جزو برترین مراکز خرید این شهر به حساب می‌آید که خرید در آن حسابی شما را خسته می‌کند. پس اگر برای خرید سوغات تبریز به این مرکز خرید رفتید، برای استراحت می‌توانید سری به این رستوران بزنید. رستوران ایپک یولی فضایی بزرگ و تقریباً لوکس دارد. به‌دلیل شلوغی دائمی رستوران، فضای بین میزها بسیار کم است و شاید این موضوع کمی آزاردهنده باشد. در عین حال اگر از شلوغی دائمی فضای رستوران بگذریم، باید اشاره کنیم که رستوران ایپک یولی غذاهایی بسیار بی‌نظیر و خوشمزه دارد که از بهترین مواد اولیه تهیه می‌شود. در این رستوران باید حتماً طعم چلو ماهیچه آن را بچشید.

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04135238890
آدرستبریز.خیابان دارائی2، مابین مسجد صائب الامر و مسجد شهید مدنی، طبقه فوقانی پاساژ کاسپین
  • رستوران نفیس تبریز

رستوران نفیس هم جزو رستوران‌هایی است که شکموهای تبریز همه به‌خوبی می‌شناسند! اگر به‌دنبال کباب‌های چرب و چاق‌وچله هستید، حتماً سری به رستوران نفیس تبریز بزنید. این رستوران در خیابان ولیعصر قرار دارد و جزو بهترین رستوران های تبریز به حساب می‌آید. این رستوران منویی متنوع دارد؛ اما اکثر مشتریان به قصد خوردن کباب به رستوران نفیس می‌آیند! این رستوران فضایی عالی، خانوادگی و البته شلوغ دارد. پس نباید انتظار آرامش در فضا یا تحویل سریع سفارش را داشته باشید! قیمت غذاهای رستوران نفیس منصفانه است و کیفیت بسیار عالی دارد.

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04133293667
آدرستبریز، خیابان ولیعصر، فلکه رودکی، خیابان ویلا
  • دیزی سرای محمدی تبریز

دلتان دیزی در ظروف سنتی می‌خواهد؟ یا کباب تابه‌ای خانگی داخل ماهی‌تابه روحی؟ خلاصه هرچه غذاهای سنتی و خانگی خوشمزه که طعمی مشابه غذاهای مادربزرگ دارد را در دیزی‌سرای محمدی تبریز می‌توانید میل کنید. این دیزی‌سرا جزو باحال‌ترین و باصفاترین رستوران های تبریز به حساب می‌آید. طعم دیزی‌های این دیزی‌سرا شهره خاص و عام در تبریز است و مردم محلی نیز ظهرها برای نهار به سراغ دیزی‌سرای محمدی می‌روند. دیزی در این دیزی‌سرا همراه با مخلفات کامل از جمله ترشی، سبزی خوردن و… ارائه می‌شود. پس یک مشت روی پیاز بکوبید و تیلیت کنید!

ساعت کار12 تا 22
شماره تماس04133223613
آدرستبریز، تربیت، روبه‌روی پاساژ شیخ‌صفی
  • رستوران مظفریه تبریز

پیش از مراجعه به رستوران مظفریه تبریز باید حسابی خودتان را گرسنه نگه دارید تا خدایی نکرده دچار دل‌درد نشوید! این یک توصیه جدی، مخصوصاً برای افرادی است که به‌دنبال میل کردن اوزون کباب رستوران مظفریه تبریز هستند! اوزون کباب یک کباب بسیار بزرگ و بلند است که برای چند نفر سرو می‌شود. البته هیچ‌کس شما را محدود نمی‌کند که چند نفری این کباب را میل کنید! می‌توانید با آرامش تمام یک‌نفره به جنگ این کباب خوشمزه و عالی بروید. رستوران مظفریه در پارک ائل گلی قرار دارد. برخی مردم شهرهای افرادی اقدام به خرید بلیط قطار تبریز می‌کنند تا چند ساعتی در پارک ائل گلی سرگرم باشند و نهایتاً برای میل کردن اوزون کباب سری به رستوران مظفریه بزنند!

ساعت کار11 تا 23
شماره تماس04133830491
آدرستبریز، داخل پارک ائل گلی، از طرف عوارضی هتل پارس، جنب مجتمع سایمان
  • کباب سرای ریحان تبریز

اهالی تبریز عاشق کباب هستند. به همین خاطر می‌توانیم شاهد حضور انواع کبابی بسیار معروف در تبریز باشیم. کباب سرای ریحان نیز جزو برترین کبابی‌های و رستوران های تبریز است. این کبابی فضای لوکس چندانی ندارد. البته مشتریان نیز آنقدر محو خوردن کباب‌های خوشمزه ریحان هستند که حواسشان هم به سراغ دکور نمی‌رود! این کبابی مخصوصاً در طول روز و هنگام نهار بسیار شلوغ می‌شود. کباب‌های کبابی ریحان بسیار تازه، چرب و نرم هستند. به قول مشتریان، وقتی کباب ریحان را دهانتان می‌گذارید، کباب آب می‌شود!

ساعت کار11 تا 22
شماره تماس04133272020
آدرستبریز، ولیعصر، شریعتی به سمت میدان فهمیده، نبش میدان بهارستان
  • رستوران دلستان تبریز

اگر دلتان هوس یک غذای سنتی و بسیار خوشمزه در فضای آرام و سنتی کرده است، سری به رستوران دلستان تبریز بزنید. رستوران دلستان جزو بهترین رستوران های تبریز است و حسابی دلتان را می‌برد. در این رستوران فقط غذاهای سنتی و خوشمزه سرو می‌شوند. ماهی، کباب کوبیده و البته کوفته تبریزی‌های رستوران دلستان بسیار مشهور هستند. این رستوران حتی در بین مردم محلی نیز بسیار پرطرفدار است و حتی مردم محلی نیز ایام تعطیل و آخر هفته‌ها سری به این رستوران می‌زنند.

ساعت کار10 تا 23
شماره تماس04133330034
آدرستبریز، بلوار ۲۹ بهمن، روبه‌روی جام
  • رستوران بام تبریز

گاهی فقط غذاخوردن هدف اصلی مراجعه به رستوران نیست. در بسیاری از مواقع فضای رستوران و حتی موقعیت قرارگیری آن نیز روی انتخاب آن تأثیر می‌گذارد. برای مثال رستوران بام تبریز در بالای کوه عینالی قرار دارد. این کوهی که بر تبریز مشرف است و وقتی که بر فراز آن قرار بگیرید، تبریز را هنگام شب در لباسی از نور خواهید دید. این رستوران در روز و شب چشم‌اندازی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی دارد. همین چشم‌انداز باعث شده تا رستوران بام تبریز مشتریان ثابت خود را داشته باشد. البته دلیل انتخاب رستوران بام تبریز فقط نباید چشم‌انداز آن باشد. بلکه در این رستوران می‌توانید انواع غذای خوشمزه را سفارش دهید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. کباب کوبیده این رستوران بسیار مشهور است.

ساعت کار10 تا 23
شماره تماس04132371333
آدرستبریز، اتوبان پاسداران، بعد از پل عابر پیاده، جنب مسجد عون ابن علی ( بالای کوه عینالی)
  • فود کورت لاله پارک تبریز

مجتمع تجاری لاله پارک جزو لوکس‌ترین مراکز خرید تبریز به حساب می‌آید. پس باید انتظار وجود رستوران‌هایی شیک در بخش فودکورت آن را نیز داشته باشید. فودکورت لاله پارک مجموعه‌ای بسیار کامل شامل چندین و چند رستوران مختلف سنتی و فرنگی یا فست‌فود می‌شود. در این فودکورت هرکس با هر سلیقه‌ای می‌تواند غذای خوشمزه مخصوص به خودش را پیدا کند.

ساعت کار10 تا 22:30
آدرستبریز، اتوبان پاسدارن، بعد از میدان فهمیده، مجتمع تجاری لاله پارک
  • حمام تاریخی نوبر تبریز

متأسفانه بازدید از بناهای تاریخی آنچنان رونق ندارد. به همین خاطر بسیاری از جاهای دیدنی تبریز به دست فراموشی سپرده می‌شوند. در این میان شهرداری تبریز با یک ابتکار عالی، حمام تاریخی نوبر که قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد را پس از بازسازی کامل به یک رستوران سنتی تبدیل کرده است. این سفره‌خانه سنتی فضایی بسیار دنج و دوست‌داشتنی دارد. در این رستوران خبری از میز و صندلی‌های جدید نیست و باید روی تخت‌های سنتی به پشتی تکیه دهید و غذای خود را میل کنید. غذاهای این رستوران نیز تماماً سنتی و بسیار خوشمزه هستند.

ساعت کار12 تا 22
شماره تماس04133540057
آدرستبریز، میدان ساعت، نبش خیابان تربیت
  • رستوران بالیق تبریز

رستوران بالیق در جاده ائل گلی قرار دارد و به همین خاطر در اکثر مواقع شلوغ است. فضای داخلی رستوران بالیق تبریز را به‌خوبی دکور کرده‌اند. با کمک گیاهان در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران بالیق، این رستوران فضایی بسیار باصفا و پرانرژی دارد. کباب‌های ساطوری این رستوران بسیار مشهور هستند و طعمی بسیار عالی و بی‌نظیر دارند.

ساعت کار12 تا 24
شماره تماس04133859294
آدرسجاده ائل گلی، خیابان صادقی، گلشهر، نرسیده به سه راهی بیمارستان شهدا
  • رستوران شاهگلی ائل گلی تبریز

رستوران شاهگلی جزو معروف‌ترین رستوران های تبریز در منطقه ائل گلی به حساب می‌آید. منطقه ائل گلی به‌حدی زیباست که برخی ساکنان شهرهای اطراف، برای وقت‌گذرانی در قالب تور یک‌روزه اقدام به خرید بلیط اتوبوس تبریز می‌کنند و هنگام شب به شهر خود باز می‌گردند. ائل گلی نیز جزو برترین نقاط تفریحی و گردشگری تبریز است و به همین خاطر رستوران‌های بسیاری در آن حضور دارند. رستوران شاهگلی جزو معروف‌ترین آن‌هاست و غذاهای بسیار خوشمزه با قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. جالب است بدانید صبح روزهای تعطیل، در این رستوران صبحانه سلف‌سرویس ارائه می‌شود.

ساعت کار12 تا 23
شماره تماس04133845263
آدرستبریز، خیابان شاهگلی، فلکه ائل گلی، استخر شاهگلی

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظرتان درباره بهترین رستوران های تبریز چیست؟ اصلاً رستوران به کنار، به نظرتان خوشمزه‌ترین غذای تبریزی کدام است؟ بین این همه کباب خوشمزه، کدام کباب طعم بهتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

رستوران شاهگلی را می‌توان بهترین رستوران ائل گلی دانست.

کافه رستوران بارکد بهترین کافه رستوران تبریز است.

رستوران حمام نوبر را می‌توان بهترین رستوران سنتی تبریز دانست.

کبابی حاج علی بهترین کبابی تبریز است.

رستوران ایمانی جزو لوکس‌ترین رستوران‌های تبریز است.

1 نظر
  1. شیرین می گوید

    به به همش عالی . کاش توی کرج هم شعبه داشتن . اون فست فود بارکد خیلی قشنگ بشقابش و دکور کرده بود خیلی خوشم اومد . آفرین واقعن ?????????????

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.