مراکز خرید تبریز | راهنمای کامل برای خرید در تبریز

2

تبریز از تماشایی‌ترین و محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری در شمال غرب ایران است و بسیاری با خرید بلیط وسایل نقلیه مختلف مانند بلیط هواپیما تبریز خود را به این شهر می‌رسانند. این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی کم‌نظیر، دارای مراکز تجاری بزرگ و کوچک و جدید‌ و قدیمی بسیاری است. خوب است بدانید که این شهر در گذشته به دلیل قرار‌گیری در جاده ابریشم، جزء قطب‌های مهم تجاری کشور به‌شمار می‌آمده و امروزه نیز خرید‌و‌فروش انواع کالا در این شهر، رونق بسیاری دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید گشت‌‌و‌گذاری در مراکز خرید تبریز داشته باشید و برای خود یا عزیزانتان خرید کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با مجتمع‌های تجاری و بازار‌های تبریز، اطلاعات کامل از قبیل آدرس، ساعات کاری، شماره تلفن و… را نیز برای هر‌کدام در اختیارتان قرار دهیم. 

مجتمع تجاری پردیس | مجموعه‌ای شیک و مدرن برای خرید پوشاک

تصویری از مجتمع تجاری پردیس

از جمله شیک‌ترین مراکز خرید تبریز می‌توان به مجتمع تجاری پردیس در سنگ‌فرش تربیت اشاره کرد. این مرکز خرید در سال ۱۳۸۹ افتتاح شده و دارای ۱۵۵ واحد تجاری در ۳ طبقه است. اغلب واحد‌های تجاری مجتمع پردیس به ارائه انواع پوشاک مشغول هستند. با وجود دو آسانسور و چهار پله‌برقی در این مجموعه دیگر لازم نیست نگران تردد در طبقات آن برای پاساژ‌گردی باشید. همچنین خوب است بدانید که این مجموعه از سه جهت مختلف ورودی دارد و شما در هر سمت آن که باشید می‌توانید از درب ورودی همان سمت وارد شوید. به‌صورت‌کلی اگر قصد پاساژ‌گردی در تبریز و خرید چند دست لباس شیک و زیبا را دارید، مجتمع تجاری پردیس می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. 

ساعات کاریشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۱:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴:۳۰
شماره تماس04135533186
آدرستبریز، تنگ‌فرش تربیت، مجتمع تجاری پردیس

بازار تاریخی تبریز | بزرگ‌ترین بازار سر‌پوشیده ایران و آسیا

بازار تاریخی تبریز بزرگ‌ترین بازار سر‌پوشیده ایران و آسیاست که قدمت آن به اواخر زندیه و عصر قاجار بر‌می‌گردد. این بازار نه‌تنها جزء مراکز خرید تبریز بلکه جزء مهم‌ترین بناهای تاریخی تبریز به‌شمار می‌آید. خوب است بدانید که نام این بازار منحصر‌به‌فرد و تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. در بازار تبریز بالغ‌بر ۵ هزار فروشگاه با کالاهای متنوع مشغول فعالیت هستند. علاوه‌بر آن‌ها در این مجموعه تاریخی تعداد زیادی سرا، مسجد و مدرسه به چشم می‌خورند. اگر از گشت‌وگذار در بازار‌های شلوغ و رنگارنگ قدیمی و سنتی لذت می‌برید و تماشای بافت‌های تاریخی برایتان جذاب است، بازدید از بازار تاریخی تبریز را از دست ندهید. 

ساعات کاریشنبه تا چهار‌شنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۱:۰۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰
روز تعطیلروزهای جمعه
آدرستبریز، خیابان جمهوری، بازار بزرگ تبریز

مرکز خرید والمان | از جدید‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید تبریز 

مرکز خرید والمان را می‌توان بازاری زیر‌زمینی دانست؛ چرا‌که این مجموعه در دو طبقه منفی یک و دو ساخته شده و طبقات آن به‌صورت سر‌تاسری در خیابان‌های محدوده شهناز کشیده شده است. علاوه‌بر معماری جالب این مجتمع، فروشگاه‌های آن نیز نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. در مرکز خرید والمان بالغ‌بر ۴۰۰ واحد تجاری وجود دارند که به عرضه انواع کالا می‌پردازند؛ از‌این‌رو شما با گشت‌و‌گذار در این مرکز خرید می‌توانید هر‌آنچه نیاز دارید را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی خریداری کنید. خوب است بدانید که در این مجموعه علاوه‌بر مراکز خرید، هایپر‌مارکتی به وسعت ۶ هزار متر‌مربع، رستوران، کافی‌شاپ، کافی‌نت و پارکینگی طبقاتی با ظرفیت هزار خودرو برای رفاه مراجعه‌کنندگان وجود دارند. 

شماره تماس04135530567
ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰
صفحه اینستگرامvalman.shoppingcenter@
آدرستبریز، ضلع غربی خیابان شریعتی، مرکز خرید والمان

مرکز خرید رشدیه | هرمی از جنس شیشه

عکس از مرکز خرید رشدیه

مرکز خرید رشدیه از قدیمی‌ترین مراکز خرید تبریز است. بنای این مجتمع هرمی‌شکل بوده و دیوارهای آن تماماً از جنس شیشه است؛ از‌این‌رو این ساختمان منحصر‌به‌فرد در میدان شهید فهمیده تبریز همچون نگینی آبی می‌درخشد. مرکز خرید رشدیه دارای ۲۵۰ واحد تجاری در ۳ طبقه است. در واحد‌های تجاری این مجموعه انواع کالا‌ها عرضه می‌شوند؛ اما اغلب این واحد‌ها به فروش لباس مجلسی زنانه می‌پردازند. از‌این‌رو معمولاً خانوم‌های خوش‌پوش و مشکل‌پسند این مرکز تجاری را برای خرید لباس‌هایی زیبا برای مهمانی‌ها و مراسم‌های مختلف، انتخاب می‌کنند. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید نیز می‌توان به پارکینگ اختصاصی، رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، پله برقی و شهر‌بازی برای کودکان اشاره کرد. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰
شماره تماس04136682062
آدرستبریز، شهرک رشدیه، میدان شهید فهمیده، مرکز خرید رشدیه

مرکز خرید برج شهر | تجربه خرید در فضایی منحصر‌به‌فرد

مرکز خرید برج شهر با معماری منحصر‌به‌فردش جزء محبوب‌ترین مراکز خرید تبریز به‌شمار می‌آید. معماری طبقات تجاری این مجموعه به‌صورت مارپیچ است؛ به‌طوری که شما با طی کردن مسیر، ناخودآگاه به طبقات بالا هدایت می‌شوید و دیگر لازم نیست از پله‌برقی یا آسانسور برای تردد در طبقات استفاده کنید. مرکز خرید برج شهر دارای ۱۴ طبقه بوده که ۴ طبقه آن به واحد‌های تجاری اختصاص داده شده‌اند. در این ۴ طبقه نیز حدود ۶۵ واحد تجاری مشغول فعالیت هستند که انواع کالا‌ها از پوشاک و کیف و کفش تا زیور‌آلات و لوازم آرایشی را ارائه می‌کنند. همچنین یک طبقه از این مجموعه به فود‌کورتی جذاب و خوشمزه اختصاص داده شده است که یکی از بهترین کافه های تبریز یعنی کافه پیلا را هم در کنار خود دارد.. به‌علاوه در طبقه‌ای دیگر نیز شهر‌بازی مهیجی برای کودکان ساخته شده است. 

ساعات کاریشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۲:۳۰
شماره تماس09124795156
روزهای تعطیلجمعه
صفحه اینستاگرامborj_shahr_tabriz@
آدرستبریز، بلوار ۲۹ بهمن، مرکز خرید برج شهر

مجموعه تجاری تفریحی رویال |‌ از بهترین مراکز خرید تبریز

اگر هوس خریدی دلچسب در کنار تفریحاتی شاد و مفرح کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما مجموعه تجاری و تفریحی رویال است. بنای این مجتمع از ۵ طبقه تشکیل شده است که ۳ طبقه از آن‌ها به واحد‌های تجاری، ۲ طبقه دیگر به پارکینگ و ۱ طبقه نیز به شهر‌بازی و فود‌کورت اختصاص داده شده است. در طبقات تجاری این مجموعه بیش از ۲۰۰ فروشگاه به عرضه انواع کالا‌های متنوع می‌پردازند. اگر مسافر هستید و قصد خرید سوغات تبریز را دارید نیز می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم کادویی این مجموعه سری زده و یادگاری‌های کوچک‌و‌بزرگی را برای عزیزان خود تهیه کنید. در‌ نهایت خوب است بدانید که شهر‌بازی مجموعه تجاری و تفریحی رویال از مجهز‌ترین شهر‌بازی‌ها در شهر تبریز است. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۱:۰۰
شماره تماس04134394096
صفحه اینستاگرامroyallshoppingcenter@
آدرستبریز، ضلع جنوب شرقی میدان جهاد (نصف راه)، مجموعه تجاری و تفریحی رویال

مرکز خرید جواهر تبریز | مجتمعی با معماری منحصر‌به‌فرد و تماشایی

تصویری از مرکز خرید جواهر مال

مرکز خرید جواهر تبریز از جمله زیبا‌ترین و منحصر‌به‌فرد‌ترین مراکز خرید تبریز به‌لحاظ معماری است. بنای این مرکز خرید را همچون پلی میان دو بلوار ۲۹ بهمن و استاد شهریار، روی رودخانه میدان چایی ساخته‌اند. در این مجتمع بیش از ۶۰ واحد تجاری مشغول فعالیت هستند و در آن‌ها کالاهای متنوعی برای مراجعه‌کنندگان عرضه می‌شوند. این مجموعه با دارا بودن شهر‌بازی، رستوران، کافی‌شاپ، سالن‌های غذا‌خوری، پله‌برقی و… تجربه خریدی به‌یاد‌ماندنی و لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۱:۰۰
آدرستبریز، منطقه آبرسان، ابتدای بلوار استاد شهریار، مقابل دانشگاه تبریز، مرکز خرید جواهر تبریز

مرکز خرید برج بلور | از بزرگ‌ترین مراکز خرید تبریز 

تصویری از مرکز خرید برج بلور

مرکز خرید برج بلور با ساختمانی ۲۵‌طبقه، جزء مرتفع‌ترین برج‌های تبریز به‌شمار می‌آید. این مجموعه علاوه‌بر کاربری تجاری دارای کاربری اداری و خدماتی بوده و مرکزی پر‌تردد در شهر است. ۱۳۰ واحد از واحد‌های این مجموعه شامل فروشگاه‌های مختلف با کالا‌های متنوع می‌شوند؛ از‌این‌رو شما می‌توانید برای خرید کالا‌هایی همچون پوشاک، کیف و کفش، زیور‌آلات، لوازم آرایشی و بهداشتی و… به این مرکز خرید مراجعه کنید. ‌در‌نهایت خوب است بدانید که این مجتمع دارای چهار سالن مخصوص همایش و پذیرایی، فود‌کورت، و ۱۱۲ واحد اداری است. 

ساعات کاریشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۲:۰۰
شماره تماس04133350405
آدرستبریز، آبرسان، فلکه دانشگاه، مرکز خرید برج بلور

مرکز خرید اطلس | تجربه لذت خرید در کنار تفریحاتی شاد

خرید کردن به‌تنهایی جزء فعالیت‌های مفرح و دل‌چسب به‌شمار می‌آید. حال اگر تفریحاتی مهیج و شاد را نیز در کنار خریدی دلچسب تجربه کنید، بدون شک روزی بی‌نظیر و خاطره‌انگیز خواهید داشت. مرکز خرید اطلس نیز از جمله مقاصدی است که چنین تجربه‌ای را برای شما و خانواده‌تان به ارمغان می‌آورد. این مرکز خرید جزء بزرگ‌ترین و به‌روز‌ترین مراکز خرید تبریز است و در آن انواع واحد‌های تجاری و تفریحی مشغول فعالیت هستند. مرکز خرید اطلس شامل ۱۶۰ فروشگاه در ۹ طبقه تجاری، ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه پارکینگ می‌شود. از امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه نیز می‌توان به شهر‌بازی سر‌پوشیده، رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت، سالن اجرای مراسم و هایپر‌مارکت اشاره کرد. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۰۰
شماره تماس04133249470
صفحه اینستاگرامatlasshoppingcenter@
آدرستبریز، ولیعصر، خیابان همافر غربی، میدان اطلس، مرکز خرید اطلس 

مرکز خرید ستاره باران | از جدید‌ترین مراکز خرید تبریز

مرکز خرید ستاره باران، مرکز خریدی مدرن و لاکچری در شهر تبریز است که علاوه‌بر کاربری تجاری، کاربری اداری و تفریحی هم دارد. ساختمان این مجتمع ۱۴ طبقه دارد که ۴ طبقه آن شامل واحد‌های تجاری، ۸ طبقه شامل واحد‌های اداری می‌شوند و ۲ طبقه آن نیز به پارکینگ مجموعه اختصاص داده شده است. در بخش تجاری مرکز خرید ستاره باران انواع کالا‌های با‌کیفیت با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند. بخش‌ها و امکانات تفریحی این مجموعه نیز شامل پردیس سینمایی، فودکورت، بخش مخصوص مادر و کودک، شهربازی کودکان و هایپر‌مارکت می‌شوند. از امکانات رفاهی این مجموعه نیز می‌توان به ۶ دستگاه آسانسور، ۱۲ دستگاه پله‌برقی، سرویس بهداشتی و… اشاره کرد. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۰:۰۰
شماره تماس04134410441
آدرستبریز، بلوار ۲۲ بهمن، میدان جهاد، مرکز خرید ستاره باران

مرکز خرید لوکس لاله پارک | خریدی عالی در کنار تفریحات به‌یاد‌ماندنی

تصویری از مرکز خرید لوکس لاله پارک

اگر جیب شما حسابی پر‌پول است و به خرید کالاهای برند‌های معروف علاقه‌مند هستید، مرکز خرید لوکس لاله پارک مقصدی مناسب برای شما است. ساختمان این مرکز خرید ۶ طبقه بوده و دارای ۱۲۰ واحد تجاری است. اغلب واحد‌های تجاری این مجتمع نمایندگی‌های فروش برند‌های سر‌شناس و گران‌قیمت، خصوصاً برند‌های معروف ترکی از جمله کوتون، ال‌سی‌واکیکی، دیفکتو و… هستند. وجود امکانات رفاهی و تفریحی محبوبی همچون پردیس سینمایی، شهر‌بازی، فود‌کورت و… در مرکز خرید لاله پارک، باعث شده است تا نام این مجتمع تجاری میان محبوب‌ترین و بهترین مراکز خرید تبریز بدرخشد. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰
شماره تماس04136600777
آدرستبریز، ضلع جنوب‌شرقی میدان شهید فهمیده، مرکز خرید لاله پارک 

مرکز خرید میلاد نور | پاساژی زیر‌زمینی در رأس فلکه بزرگ ولیعصر

مرکز خرید میلاد نور پاساژی زیر‌زمینی بوده که تقریباً در رأس فلکه بزرگ ولیعصر واقع شده است. این مرکز خرید دارای یک طبقه تجاری است که در آن ۷۸ واحد تجاری مشغول فعالیت هستند. شما با گشت‌وگذار در فروشگاه‌های مرکز خرید میلاد نور می‌توانید انواع کالا‌ها از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا لوازم خانگی و لوازم صوتی و تصویری را تهیه کنید. دو طبقه دیگر از این مجموعه به پارکینگ اختصاص داده شده است که ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ خودرو را دارد. امکانات رفاهی موجود در این مرکز خرید همچون فست‌فود‌ها و کافی‌شاپ‌ها نیز تجربه خرید بهتر و لذت‌بخش‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورند. 

ساعات کاریاز ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰
شماره تماس04133260130
صفحه اینستاگرامmiladenoorevaliasr@
آدرستبریز، فلکه بزرگ ولیعصر، مرکز خرید میلاد نور ولیعصر

پیاده راه تجاری تربیت | تجربه‌ خریدی لذت‌بخش در خیابانی قدیمی 

خیابان تربیت تبریز در گذشته بخشی از جاده پر‌اهمیت ابریشم بوده و جزء قدیمی‌ترین خیابان‌های ایران است. این پیاده راه بیش از آنکه مرکز خریدی محبوب و پر‌تردد باشد، از دلنشین‌ترین جاهای دیدنی تبریز به‌شمار می‌آید؛ از‌این‌رو قدم زدن در آن برای خرید، هم فال است و هم تماشا. در مسیر پیاده راه تجاری تربیت فروشگاه‌های مختلف و رنگارنگ به فروش کالاهای متنوعی از پوشاک و کیف و کفش گرفته تا آجیل و شیرینی‌های تازه و خوش‌عطر می‌پردازند. بناهای فروشگاه‌های این پیاده‌راه بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و سنگ‌فرش‌های کف آن و عدم گذر ماشین‌ها حس آرامش دلنشینی را به شما می‌دهند. در سرتاسر این پیاده راه نیز تندیس‌های زیبا که مشاغل مختلف قدیمی را به‌نمایش گذاشته‌اند، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. 

آدرستبریز، خیابان تربیت، نرسیده به میدان ساعت، پیاده راه تجاری تربیت
ساعات کاریاغلب فروشگاه‌های پیاده راه تجاری تربیت از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰ آماده خدمات‌رسانی هستند. 

پیاده راه شهریار | از دل‌نشین‌ترین مراکز خرید تبریز

فلکه بزرگ ولیعصر از پر‌تردد‌‌ترین مناطق در شهر زیبا و دلنشین تبریز است. در اطراف این فلکه بزرگ پیاده راهی موسوم به پیاده راه شهریار وجود دارد که در کنار آن فروشگاه‌های متعددی با کالاهای متنوع وجود دارند. این فروشگاه‌ها در کنار یکدیگر مرکز خریدی را تشکیل داده‌اند که محبوبیت زیادی میان ساکنان تبریز و مسافران دارد. پیاده راه شهریار به لطف وجود مبلمان‌های شهری زیبا و آب‌نمای تماشایی فلکه ولیعصر، دارای محیطی دل‌نشین و دوست‌داشتنی است؛‌ از‌این‌رو بدون شک قدم‌زدن و خریدکردن در این پیاده راه جزء به‌یاد‌ماندنی‌ترین خاطرات شما در تبریز خواهد شد.

آدرسشهرک ولیعصر، فلکه بزرگ ولیعصر، پیاده راه شهریار 
ساعات کاریاغلب فروشگاه‌های پیاده راه شهریار از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۲:۰۰ آماده خدمات‌رسانی هستند.

حال که در این مطلب همراه با مجله گردشگری ره بال آسمان بر مرکب قلم سوار شده، به گوشه‌و‌کنار تبریز سفر کرده و با مراکز خرید این شهر زیبا آشنا شدید، وقت آن رسیده تا برای سفری واقعی به این شهر زیبا آماده شوید و سراغ خرید بلیط قطار تبریز یا بلیط اتوبوس تبریز بروید. توصیه می‌کنیم پیش از سفر به این شهر راهنمای سفر تبریز را نیز مطالعه کرده تا با داشتن اطلاعاتی کامل، سفری فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. در نهایت فراموش نکنید که اگر تجربه گشت‌و‌گذار و خرید در مراکز خرید تبریز را داشته‌اید، تجربه خود را با ما و مخاطبان ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای ما بنویسید که دوست دارید از کدام مرکز خرید در این شهر بازدید و خرید کنید.

بازار تاریخی تبریز، مرکز خرید والمان، مرکز خرید اطلس و مرکز خرید برج بلور جزء بزرگ‌ترین مراکز خرید شهر تبریز هستند.

مرکز خرید والمان و مرکز خرید ستاره باران جزء جدید‌ترین مراکز خریدی هستند که در شهر تبریز بنا شده‌اند.

این مرکز خرید در ضلع جنوب شرقی میدان جهاد (نصف راه) شهر تبریز واقع شده است.

قدیمی‌ترین مرکز خرید تبریز، بازار تاریخی این شهر است که قدمت آن به اواخر زندیه و عصر قاجار بر‌می‌گردد.

در اطراف فلکه بزرگ ولیعصر می‌توانید به مراکز خرید اطلس، میلاد نور و پیاده راه شهریار برای خرید مراجعه کنید.

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    شهرهای بزرگ قدیمی مثل تبریز , شیراز ،مشهد،کرمان،ارومیه،یزد،اهواز ،کرمانشاه،سربلندی ایران هستند ،درود بر شهرهای با اصالت

    1. بانو تقیان می گوید

      درود بر شما سعید عزیز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.