آکواریوم مالزی | بهترین فرصت تماشای ناشناخته‌های زیرآب

0

آکواریوم مالزی وسیع‌ترین آکواریوم جهان است که در کوالالامپور قرار دارد. این آکواریوم که به آن آکواریوم کوالالامپور (Aquaria KLCC) هم می‌گویند، به‌عنوان گل‌ سرسبد جاهای دیدنی مالزی شناخته می‌شود. جاذبه های آکواریوم کوالالامپور به اندازه‌ای است که گردشگری را سراغ نداریم که راهی مالزی شود و سری به این آکواریوم نزند. گشت‌و‌گذار در این آکواریوم شرایطی فراهم می‌کند تا گردشگران در کنار آشنایی با زندگی موجودات دریایی، سرگرمی‌های آبیِ جذابی را هم تجربه کنند. به همین دلیل در ادامه برای شما از زیبایی‌های آکواریوم کوالالامپور می‌گوییم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، گشت‌و‌گذار در این آکواریوم بیشتر به شما خوش بگذرد.

آکواریوم مالزی دقیقاً‌ کجاست؟

کوالالامپور کلان‌شهری بزرگ با خیابان‌های پیچ‌درپیچ است. با این حال آکواریم کوالالامپور در منطقه‌ای خوش‌مسیر قرار دارد تا گردشگران مشکلی برای پیداکردن آدرس آن پیدا نکنند. اگر مبدأ شما را مرکز کوالالامپور در نظر بگیریم، از مرکز این شهر تا آکواریوم فاصله‌ چندانی ندارید. برای رسیدن به آکواریوم کوالالامپور باید راه مرکز گردهمایی‌های کوالالامپور (Kuala Lumpur Convention Center) را در پیش بگیرید. این ساختمان در خیابان جالان پینانگ (Jalan Pinang) واقع شده است. در همسایگی آکواریوم کولالامپور، ایستگاه اتوبوس و مترو قرار دارد. تاکسی‌ها نیز در جلوی ساختمان این آکواریوم صف کشیده‌اند. به همین دلیل به شما قول می‌دهیم برای پیداکردن آکواریوم مالزی با مشکلی روبه‌رو نخواهید شد.

آکواریوم مالزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مالزی کشوری با جاذبه های طبیعی بسیار است. این شرایط باعث شده تا گردشگران برای بازدید از جاهای دیدنی مالزی چیزی کم‌و‌کسر نداشته باشند. با این حال در بین تمامی جاذبه های طبیعی و خدادادی، انسان همیشه از دیدن زیبایی‌های زیر آب محروم بوده است. به همین دلیل آکواریوم‌های بزرگی در کلان‌شهرها ساخته شده است. مدیران گردشگری مالزی نیز که به اهمیت جاذبه های دریایی برای گردشگران پی‌ برده بودند، در سال ۲۰۰۳ برای ساخت آکواریومی بزرگ در کوالالامپور آستین بالا زدند. ساخت این آکواریوم حدود ۲ سال بعد به پایان رسید. آکواریومی که از آن صحبت می‌کنیم چیزی حدود ۵۶۰۰ مترمربع مساحت دارد. به لطف این مساحتِ وسیع، آکواریوم کوالالامپور یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیاست. آکواریوم مالزی دو طبقه از ساختمان همایش‌های مالزی را به خود اختصاص داده است. در این دو طبقه، بیشتر از ۲۵۰ گونه جانوری زندگی می‌کنند.

مجموع این گونه‌‌های جانوری به ۵هزار موجود آب‌زیست یا خشکی‌زیست می‌رسد. این حیوانات از اطراف مالزی و دیگر قسمت‌های دنیا در آکواریوم مالزی دور هم جمع شده‌اند. به لطف این شرایط، گردشگران شرایطی برای گشت‌و‌گذار در بین حیوان‌های خشکی و موجودات آبی پیدا می‌کنند. سفر ماجرجویانه گردشگران در آکواریوم مالزی از ارتفاعاتی مه‌آلود آغاز می‌شود، سپس گردشگران به رودخانه‌ مصنوعی خروشانی می‌روند و راه خود را از جنگلی بارانی ادامه می‌دهند. در نهایت نیز با عبور از مرجان‌های ساحلی به اعماق دریایی مصنوعی راه پیدا می‌کنند. طبیعت مصنوعی که در این مسیر پیش روی گردشگران قرار دارد، کاملاً با دنیای واقعی شبیه‌سازی شده تا حس‌و‌حال زندگی در طبیعت در ذهن بازدیدکنندگان تداعی شود.

آکواریوم مالزی چه بخش‌هایی دارد؟

کاملاً‌ مشخص است وقتی صحبت از یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های جهان به میان می‌آید، این آکواریوم باید بخش‌های متنوع و سرگرم‌کننده بسیاری داشته باشد. آکواریوم مالزی دقیقاً ۳۳ آکواریوم کوچک و بزرگ دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، تونلی بزرگ گردشگران را از قسمت‌های مختلف عبور می‌دهد. در گوشه‌و‌کنار این آکواریوم کیوسک‌های راهنما و افراد آگاه از اطلاعات دریایی وجود دارد تا پرسشی در ذهن گردشگران بدون پاسخ باقی نماند. با این حال بهتر است قبل از اینکه راهی این آکواریوم می‌شوید، اطلاعات بیشتری از بخش‌ های آکواریوم مالزی داشته باشید. در ادامه به جاذبه های دیدنی هر کدام از این بخش‌ها اشاره می کنیم.

مخزن ماهی‌ها پیرانا آکواریوم مالزی

بعضی از موجودات دریایی همانند جانوران زمینی شکارچیان قهاری هستند. در بین این موجود‌ات دریایی، تماشای ماهی پیرنا با هیبتی رعب‌انگیز و دندان‌های تیز مو به تن انسان‌ سیخ می‌کند. اگر اهل سینما یا تماشای مستندهای دریایی باشید، به احتمال زیاد خونخواری پیرانا را دیده‌اید. با این حال از آنجایی که شنیدن کی بود مانند دیدن، تماشای پیراناهای خونخوار از نزدیک لطف دیگری دارد. به همین منظور اولین بخش از آکواریوم مالزی به این ماهی‌های خطرناک اختصاص یافته است.

ماهی‌های پیرانا در دنیای آب با عنوان گرگ رودخانه شناخته می‌شوند. این ماهی‌ها در گروه‌های چندتایی به طعمه حمله می‌کنند. جالب است دانید گزارش‌هایی از خورده‌شدن انسان توسط گروه زیادی از ماهی‌های پیرانا موجود است. کارکنان آکواریوم کوالالامپور در بازه‌های زمانی مشخص به این پیراناهای گرسنه غذا می‌دهند. تماشای پاره‌پاره‌شدن تکه‌های گوشت در بین دندان‌های تیز پیرانا لذتی است که خاطره‌ آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند.

سمور پنجه کوچک آکواریوم مالزی

سمورها موجوداتی بامزه و بازیگوش هستند. در بین تمامی گونه‌های سمور، سمور پنجه کوچک تعامل بهتری با انسان برقرار می‌کند و شیطنت بیشتری دارد. به همین دلیل پس از تماشای پیراناهای خونخوار، بهتر است سری به مخزن سمور پنجه کوچک بزنید. همان‌گونه که از نام این سمور پیداست، کوچک‌ترین جثه را در بین تمامی گونه‌های سمور دارد. این موجود بامزه در جنوب آسیای شرقی زندگی می‌کند و یکی از حیوان‌‌های بومی مالزی است. تماشای سمور پنجه کوچک در آکواریوم مالزی بدون شک برای کودکان و بزرگسالان سرگرم‌کننده خواهد بود.

مخزن ژنی آکواریوم مالزی

اصطلاح جالبی در آکواریوم‌های شهری با نام مخزن ژنی وجود دارد. منظور از این مخزن، مکانی است که در آن یک نوع گونه جانوری خاص نگهداری می‌شود. موجودات نایابی در مخزن ژنی آکواریوم مالزی چشم‌انتظار گردشگران هستند. حیوانات عجیب‌و‌غریبی مانند ستاره دریایی شکلاتی، کوسه بامبوی راه‌راه و خیار سیاه دریایی از حیوان‌هایی است که در مخزن ژنی آکواریوم کولالامپور خودنمایی می‌کند.

قایق شیشه‌ای آکواریوم مالزی

تصویری از قایق شیشه‌ای آکواریوم مالزی

قایق‌سواری تفریحی لذت‌بخش است. با این حال سوارشدن بر قایقی شیشه‌ای در محیطی که ماهی‌های کوچک اقیانوس در آن وجود دارد،‌ لذتی است که فقط می‌توانید در آکواریوم مالزی آن را تجربه کنید. در این قسمتی از این آکواریوم ماهی‌های بسیار کوچک و رنگارنگ اقیانوسی نگهداری می‌شود. دلقک‌ماهی که کارتون زیبای درجستجوی نمو (Finding Nemo) بر اساس آن ساخته شده بود، یکی از ده‌ها ماهی کوچکی است که در این مخزن وجود دارد. عبور با قایق شیشه‌ای از روی این ماهی‌های بامزه و خوش‌ نقش‌و‌نگار، تجربه دیگری است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در آکواریوم مالزی امتحان کنید.

تونل شیشه‌ ای آکواریوم مالزی

در این قسمت به یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های آکواریوم کوالالامپور رسیدیم. همان‌گونه که از نام این بخش پیداست، گردشگران از تونل شیشه‌ای بزرگی عبور می‌کنند. اطراف این تونل شیشه ای را آبی زلال فرا گرفته است. داخل این مخزن، انواع‌و‌اقسام موجودات دریایی کوچک‌و بزرگ زندگی می‌کنند. کوسه‌های خوناشام، ماهی‌های بامزه و لاک‌پشت‌های بازیگوش از موجودات دریایی هستند که با عبور از تونل شیشه‌ای فرصتی پیدا می‌‌کنید تا از نزدیک جلوه‌ای از زیبایی‌های اعماق اقیانوس را به نظاره بنشینید.

بخش الکتریکی آکواریوم مالزی

هما‌ن‌گونه که می‌دانید چندین گونه جانوری در دریا با قابلیت تولید الکتریسیته زندگی می‌کنند. بیشتر این گونه‌‌های جانوری در بخش الکتریکی آکواریوم مالزی حضور دارند. گربه‌ماهی برقی، مارماهی برقی و سفره ماهی برقی از گونه‌های جانوری آبی است که با توانایی تولید برق در آکواریوم کولالامپور نگهداری می‌شود. برق تولیدی بعضی از این جانواران به ۵۰۰ ولت الکتریسیته می‌رسد.

شنا با کوسه‌ها در آکواریوم مالزی

اگر دل شیر دارید و می‌خواهید یکی از هیجان‌انگیزترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید، سری به قسمت شنا با کوسه‌ها بزنید. در این قسمت به همراه چندین مربی باتجربه به داخل مخزن کوسه‌های خوناشام هدایت می‌شوید. اینجا ۵ گونه کوسه خطرناک در این مخزن وجود دارد. رویارویی با کوسه‌هایی که خون جلوی چشم آن‌‌ها گرفته، تجربه‌ای است که فقط گردشگران ماجراجو ارزش آن را می‌فهمند.

آکواریوم مالزی چه امکاناتی دارد؟

گشت‌‌و‌گذار در دنیای زیر آب به اندازه‌ای لذت‌بخش است که خاطره‌ آن برای همیشه در ذهن گردشگران باقی می‌ماند. با این حال جاذبه های آکواریوم مالزی فقط به بخش‌هایی که اشاره کردیم خلاصه نمی‌شود. مدیران این آکواریوم امکانات جالبی را در آن تعبیه کرده‌‌اند که در کمتر آکواریوم شهری نظیر آن‌‌ها را سراغ داریم. امکاناتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم فقط قسمتی از جاذبه های ویژه آکواریوم کوالالامپور به حساب می‌آید.

جشن تولد در آکواریوم مالزی

جشن تولد از آن دسته مراسمی است که در هر شرایطی خوش می‌گذرد. با این حال کمتر کسی را سراغ داریم که جشن تولد در آب گرفته باشد. آکواریوم مالزی این شرایط را برای گردشگران فراهم کرده است. به همین دلیل اگر فرزند خردسالی همراه شماست، یا اینکه سفری عاشقانه به مالزی ترتیب داده‌اید و می‌خواهید سالگرد تولد دلدار را با سبکی خاص برگزار کنید، جشن تولد در آکواریوم دقیقاً همان‌چیزی است که دنبال آن می‌گردید. ناگفته پیداست برای برگزاری جشن تولد در این آکواریوم، باید حتماً‌ از قبل نوبت بگیرید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

خواستگاری در زیر آب

گردشگرانی عاشق‌پیشه‌ای که دنبال فرصتی خاص برای خواستگاری از محبوب خود می‌گردند، بهتر است راه آکواریوم مالزی را در پیش بگیرند. در این آکواریوم شرایطی خاص برای گردشگران مهیا می‌شود تا با مراسمی جالب و هیجان‌انگیز در کنار ماهی‌های رنگارنگ از دلدار خواستگاری کنند. برای برگزاری مراسم خواستگاری در زیر آب نیز همانند مراسم تولد باید از قبل با کارمندان آکواریوم هماهنگ باشید.

امکانات جالب آکواریوم مالزی

تصویری از اکواریم مالزی

این آکواریوم سالن گردهمایی بسیار بزرگی دارد. اتاق استراحت، امکان پرداخت با کارت‌های مستر و ویزا، آسانسور و امکانات رفاهی برای توان‌یابان، پارکینگ و آکواتئاتر از دیگر امکانات ویژه آکواریوم کولالامپور به حساب می‌آید. در این آکواریوم چندین رستوران درجه‌یک و کافه شیک نیز وجود دارد.

هزینه بازدید از آکواریوم مالزی چقدر است؟

کاملاً مشخص است گشت‌و‌گذار در آکواریومی با ابعاد آکواریوم مالزی، برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود. قیمت بلیط معمولی این آکواریوم از ۶۹ ریگنیت برای بزرگسالان آغاز می‌شود. این بلیط برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۶۹ ریگنیت است و توان‌یابان برای بازدید از این آکواریوم باید ۱۶ ریگنیت پرداخت کنند. گردشگری با کارت مای‌کادز (MyKads)، چیزی حدود ۲۰ ریگنیت تخفیف در بلیط آکواریوم دارد.

هنگام بازدید از آکواریوم مالزی چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

هنگام بازدید از آکواریوم مالزی چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

در بازدید از این آکواریوم نباید بدون اجازه کارمندان به ماهی‌ها غذا بدهید. فقط قسمت‌های خاصی در آکواریوم برای غذادادن به ماهی‌ها وجود دارد. عکاسی با دوربین گوشی هوشمند و دوربین عکاسی فلش‌دار نیز در بعضی از قسمت‌ها ممنوع است. نور فلشِ دوربین به ماهی‌ها صدمه می‌رساند. آکواریوم مالزی یکی از پرگردشگرترین جاهای دیدنی کوالالامپور است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم بلیط خود را از قبل رزور کنید. تجربه ثابت کرده روزهای غیرتعطیل این آکواریوم خلوت‌تر است. بخشی در آکواریوم کولالامپور با نام Discovery Hunt وجود دارد. در این بخش آموزش‌های سودمندی درباره موجودات دریایی این آکواریوم در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی نزدیک به آکواریوم مالزی کدام است؟

برای اینکه گردشگری در آکواریوم مالزی حسابی به شما خوش بگذرد پیشنهاد می‌‌کنیم در کنار بازدید از این آکواریوم، به دیگر جاهای دیدنی مالزی نیز سر بزنید. در راهنمای سفر به مالزی فهرستی از این جاها را آماده کرده‌ایم و گفته‌ایم که بهترین زمان سفر به مالزی برای بازدید از جاذبه‌ها دقیقاً چه فصلی است. با این حال خالی از لطف نیست اگر در این مطلب نیز با جاهای دیدنی مالزی نزدیک به آکواریوم کوالالامپور آشنا شوید.

خیابان بوکیت بینتانگ (bukit bintang)، پارک کی‌.‌ال.‌سی.‌سی، برج های دوقلوی پتروناس، دریاچه سمفونی، باشگاه کیو کی‌.ال (Kyo KL)، مرکز دانش پترونس و موزه توهم (Museum of Illusions) از بهترین جاهای دیدنی مالزی نزدیک به این آکواریوم به حساب می‌آید. برای اقامت نیز اگر می‌خواهید در بهترین هتل های مالزی نزدیک به آکواریوم اتاق رزور کنید، هتل تریدرز (Traders Hotel) با ۱۶۰ کیلومتر فاصله پیشنهاد می‌شود. هتل ایمپیانا کی.‌ال سی‌سی با ۲۱۳ کیلومتر و هتل ماندارین ارینتال کوالالامپور با ۲۸۵ کیلومتر فاصله از دیگر هتل‌های نزدیک به آکواریوم مالزی به حساب می‌آیند.

بهترین مسیر برای دسترسی به آکواریوم مالزی کدام است؟

برای رسیدن به این آکواریوم کافی است خودتان را به مرکز کوالالامپور برسانید. سپس سراغ ساختمان همایش‌های مالزی را بگیرید. آکواریوم مالزی در این ساختمان قرار دارد.

هزینه بزرگسالان75 رینگیت مالزی
هزینه کودکان65 رینگیت مالزی
هزینه کهنسالان65
ساعت دسترسی

10 صبح تا 8 شب
شماره تماس60323331888+
آدرسمالزی، کوالالامپور، مرکز همایش های کوالالامپور

بازدید از آکواریوم مالزی، سفر به این دیار را به یکی از بهترین مسافرت‌های خارجی گردشگران تبدیل می‌کند. فاصله این آکواریوم با دیگر جاهای دیدنی مالزی نیز بهانه‌ای است برای گشت‌و‌گذار در آکواریوم کوالالامپور به حساب می‌آید. از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان تجربه سودمندی از گردشگری در مالزی دارند، پیشنهاد می‌‌کنیم در قسمت نظرات ما و دیگر مخاطبان را از این تجربه‌های مفید بهره‌مند سازید.

این آکواریوم در مرکز شهر کوالالامپور و ساختمان همایش‌های مالزی قرار دارد.

شنا با کوسه‌ها، بخش ماهی‌‌های پیرانا، تونل زیرآب، قایق‌ شیشه‌ای و قسمت سمورهای پنجه کوچک از جالب‌ترین قسمت‌های آکواریوم مالزی به حساب می‌آید.

سالن آکواتئاتر برای برگزاری نمایش‌های آبی، خواستگاری در آکواریوم و برگزاری جشن تولد از امکانات ویژه‌ای است که در آکواریوم مالزی پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد.

غذادادن به ماهی‌ها در ساعت‌های مشخص و با صلاحدید کارمندان آکواریوم و عکس‌ نگرفتن در مکان‌های عکسبرداری ممنوع از مهم‌ترین نکته‌هایی است که در حین بازدید از آکواریوم مالزی باید حتماً رعایت کنید.

پیاده‌روی در خیابان بوکیت بینتانگ (bukit bintang)، پارک کی‌.‌ال.‌سی.‌سی، برج های دوقلوی پتروناس، دریاچه سمفونی، باشگاه کیو کی‌.ال (Kyo KL)، مرکز دانش پترونس و موزه توهم (Museum of Illusions) از بهترین جاهای دیدنی مالزی نزدیک به این آکواریوم به حساب می‌آید.

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.