پیست اسکی کامان و تجربه یک برف‌بازی مهیج

0

در زمستان سردی هوا باعث بسته‌شدن اکثر تفریح‌ها می‌شوند. کوتاه بودن روزها هم مزید بر علت می‌شود و مردم را خانه نشین می‌کند. تفریح‌ها زمستانه با اینکه کم هستند؛ اما به اندازه تفریح‌های تابستان شیرین هستند. در تابستان برای تفریح به هم آب می‌پاشیم و در زمستان برف. رفتن به پیست اسکی یکی از تفریح‌های بسیار شیرین زمستان است. در اکثر شهرهای ایران پیست برای برف‌بازی وجود دارد. با این حال تعداد پیست‌های اسکی ایران کم است. یکی از مشهورترین پیست های اسکی ایران در قزوین قرار دارد. حتی اگر از اسکی چیزی نمی‌دانید، پیست اسکی کامان قزوین شما را برای بازی آماده می‌کند. همراه ما باشید شیرین‌ترین بازی زمستانه را تجربه کنیم.

پیست اسکی کامان کجاست؟

پیست اسکی کامان از جاهای دیدنی اطراف قزوین

اکثر افراد استان قزوین را با قلعه الموت می‌شناسند. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از پیست اسکی کامان قزوین به دست آورید باید از دوست‌داران ورزش کمک بخواهید. در این پیست شما هر نکته‌ای که باید درباره سرخوردن و ایستادن روی برف نیاز دارید را می‌آموزید. اگر در اسکی حرفه‌ای هستید، که بدون نگرانی سوار بر برف می‌شوید و لذت می‌برید. پیست اسکی در نزدیکی شهر قزوین قرار دارد. برای بازی با برف‌ها باید به منطقه الموت بروید.

آدرس: استان قزوین، 25 کیلومتری شهر قزوین، حاشیه جاده قزوین الموت، منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک قزوین

معرفی پیست اسکی کامان

معرفی پیست اسکی کامان

در سال 1392 پیستی در قزوین به بهره‌برداری رسید که هیجان را به قزوین و شهرهای اطرافش تزریق کرد. این اتفاق شیرین هرساله دوست‌داران اسکی را از سراسر ایران به قزوین می‌کشاند تا روی برف‌های سست، خاطرات ماندگار بنا کنند. البته در سال 1389 این پیست افتتاح شد؛ اما به دلایلی تعطیل شد و بعد از 4 سال دوباره به جمع پیست های اسکی ایران بازگشت. پست اسکی کامان 6 کیلومتر طول دارد؛ یعنی شما از بالای کوه 6 کیلومتر را با بالاترین سرعت طی می‌کنید. در این زمان می‌توانید جریان آدرنالین را زیر پوستتان احساس کنید.

این پیست دارای سه خط مربوط به مبتدی‌ها، کودکان و حرفه‌ای‌هاست. هرکس با توجه به مهارتش در خط‌های خودش حرکت می‌کند. افراد مبتدی در کلاس‌های آموزش شرکت می‌کنند و تا پایان روز به نتایج چشم‌گیری می رسند. این پیست توقع علاقه‌مندان را بالا برده است؛ چراکه در این پیست مسابقات کشوری و بین‌المللی برپا می‌شود. بعد از 4 سال تعطیلی بخش تله سیژ در کنار پیست افتتاح شد.

امکانات پیست اسکی کامان

در پیست اسکی کامان می‌توانید آلپاین، مارپیچ بزرگ و کوچک، اسنوبرد و مقاومت را امتحان کنید. در بالا گفتیم که امکان آموزش در این پیست محیاست. تله اسکی کامان قسمت پر طرفداری در پیست است. زیپ لاین، پرش از ارتفاع، سکوی دید باز، پارک آسمان تاریک و خانه اسکیمویی از دیگر قسمت‌های این پیست اسکی همه چیز تمام است. در کنار تمام این تفریحات برفی، امکانات گردشگری هم فراهم است. پیست اسکی در مجموعه نمونه گردشگری قرار دارد؛ یعنی هرکس که به این مجموعه سفر کرده، رضایت داشته است. بعد از لمس برف سرد چای داغ و غذایی خوب، وجود آدم را گرم می‌کند. برای گرم‌شدن وجودتان سراغ کافه یا رستوران مجموعه بروید.

رویدادهای پیست اسکی کامان

تله اسکی کامان

این پیست اسکی برای اینکه به اینجا برسد سختی‌های بسیار را پشت سر گذاشته است. به علت کامل‌نبودن امکاناتش یک مرتبه به مدت 4 سال تعطیل شد. بعد از بازگشایی مجدد قسمت‌های به آن اضافه شد. برای مثال در سال 1399 سایت پاراگلایدر به این مجموعه اضافه شد. آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها مربوط به 1399 هستند. تله‌سیژ مجموعه هم در این سال اضافه شد. خوشبختانه در سال 99 تمام امکانات و نکاتی ایمنی مجموعه کامل شد. تمام این تغییرات 200میلیارد تومان هزینه داشت. البته نتیجه‌ای که این هزینه در پی داشت چشمگیر است.

جاهای دیدنی اطراف پیست اسکی کامان

قلعه الموت قزوین

قلعه الموت قزوین نزدیک‌ترین جاذبه به پیست اسکی کامان است. این قلعه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اطراف قزوین است.جدای از اهمیت تاریخی، این قلعه طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد. هم باستان‌شناسان هم طبیعت‌دوستدان و هم ورزشکاران به این منطقه سفر می‌کنند. در این سفر می‌توانید با آدم‌هایی آشنا شوید که شبیه شما نیستند؛ اما با شما اشتراکاتی دارند. این تناقض دل‌نشین در بافت قلعه هم به چشم می‌خورد. ابهت ترسناک قلعه در کنار طبیعت ظریف اطراف آن، گردشگران را شیدای الموت می‌کند. نام این جاذبه هم یکی از زیبایی‌های آن به شمار می‌رود. با کمی جست‌وجو متوجه می‌شویم که تعلیم عقاب تعیبر نام الموت است.

آدرس: استان قزوین، شهر قزوین، شمال شرقی روستای گازرخان (قصر خان)

دریاچه اوان

دریاچه اوان هم فاصله اندکی تا پیست اسکی کامان دارد. اوان یکی از شگفتی‌های غرب ایران به حساب می‌آید. این دریاچه در روستایی با همین نام قرار گرفته است. تعدادی از خانه‌های روستا به خانه‌ بومگری تبدیل شده‌اند تا گردشگران را زندگی گذشته مردم آشنا کنند. اکثر افرادی که به الموت می‌روند در مسیرشان سری هم به دریاچه می‌زنند. آن‌ها بعد از استراحت، تنی به آب می‌زنند تا خستگی بالارفتن از الموت از تنشان بیرون بیاید. بعضی افراد در کنار دریاچه چادر می‌زنند و شب را در کنار آب صبح می‌کنند. این دریاچه تا قزوین 75 کیلومتر فاصله دارد.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی کامان

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی کامان

زمانی که می‌توانید به پیست سفر کنید بسیار محدود است. در زمان بارش‌های سنگین و در زمان آب‌شدن برف‌ها نمی‌توانید به پیست سفر کنید. از آذر تا اوایل فروردین بهترین زمان بازدید از این موقعیت برفی است. در کل زمستان بهترین زمان برای سفر به پیست است. البته بهتر است قبل از سفر حتماً وضعیت هوا را چک کنید تا خدایی ناکرده با مشکل مواجه نشوید.

اطلاعات بازدید

آدرساستان قزوین، 25 کیلومتری شهر قزوین، حاشیه جاده قزوین الموت، منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک قزوین
هزینه ورودیرایگان
ساعات کاریهمه روزه
مدت زمان لازم برای بازدیدبین ۲ تا ۳ ساعت

مسیر دسترسی پیست اسکی کامان

برای دستری به پیست اسکی کامان قزوین و تله اسکی کامان باید به استان قزوین بروید. حدود 25 کیلومتر مانده به شهر قزوین باید وارد جاده فرعی الموت شوید. در این جاده بیشتر تابلوها مربوط به قلعه الموت هستند؛ پس برای یافتن پیست باید کمی دقت کنید. ورودی مجموعه کامان و زرشک را که پیدا کردید وارد شوید و به طرف بخش پیست اسکی بروید.

جاهای دیدنی قزوین بسیار زیاد هستند و بازدید از تمام آن‌ها زمان زیادی می‌طلبد؛ اما اکثر این جاذبه‌ها برای تابستان مناسب هستند و تنها جاذبه زمستانه این استان، پیست اسکی قزوین است. این پیست مانند تمام پیست اسکی‌ها مراقبت‌های خود را می‌طلبد. اگر تازه‌کار هستید، صبور و محتاط حرکت کنید. این جاذبه زمستانه را دوست داشتید؟ احساستان به این جاذبه را با ما به اشتراک بگذارید. ره بال آسمان با تمام وجود منتظر خواندن نظرات شماست. ما را چشم انتظار نگذارید.

استان قزوین، 25 کیلومتری شهر قزوین، حاشیه جاده قزوین الموت، منطقه نمونه گردشگری کامان و زرشک قزوین

قلعه الموت قزوین و دریاچه اوان

بازدید از این جاذبه رایگان است.

در زمستان از آذر تا اوایل فروردین

0/5 (0 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.