نوروز در ایروان | بهارانه‌ای متفاوت در زیباترین شهر ارمنستان

2

نوروز در ایروان حس‌و‌حال متفاوتی دارد و گردشگری در این شهر بیشتر از هر وقت دیگری خوش می‌گذرد. به همین دلیل، گردشگران ایرانی فرارسیدن عید را برای ایروان گردی در نوروز به فال نیک می‌گیرند. این شرایط باعث شده تور نوروزی ایروان سال‌به‌سال طرفداران بیشتری پیدا کند. انصافاً هم باید به این گردشگران حق داد. مسئولین گردشگری ایروان برنامه‌های ویژه‌ای برای بهارانه‌های این شهر تدارک می‌بینند. در نتیجه، بهار که فرامی‌رسد، مراکز مهم گردشگری ایروان به استقبال مسافرین ایرانی می‌آیند.

نوروز در ایروان افزایش گردشگر به پایتخت ارمنستان را به دنبال دارد. به همین دلیل، اگر می‌خواهید سفری بهاری در ایروان را تجربه کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری از تور نوروزی ایروان داشته باشید. از آنجا که رسم نداریم همراهان خود در ره‌ بال آسمان را دست‌خالی راهی سفر کنیم، در ادامه، راهنمای سفر به ایروان در نوروز را برای شما آماده‌ کرده‌ایم. این راهنما نقش قطب‌نمای شما برای ایروان گردی در نوروز را ایفا می‌کند. از طرف دیگر، برای اینکه نوروز در ایروان بیشتر از همیشه به شما خوش بگذرد، در راهنمای سفر به ایروان در نوروز به ترفند‌های ایروان گردی اشاره می‌کنیم تا به‌لطف این اطلاعات، بهارانه‌ای خاطره‌انگیز را در سفر ایروان تجربه کنید.

حس‌وحال نوروز در ایروان

همان‌گونه که می‌دانید، ایروان پایتخت ارمنستان است. این کشور به‌رغم اینکه در جنوب غربی آسیا قرار دارد، مردمانش خودشان را اروپایی می‌دانند. نفوذ دین مسیحیت در این منطقه باعث شده فرهنگ و سبک زندگی اهالی ارمنستان رنگ اروپایی پیدا کند. منتها همسایگی ایران و ارمنستان و داشتن مرز مشترک شباهت‌های فرهنگی بی‌شماری میان این دو ملت ایجاد کرده است.

افزایش تعداد گردشگران ایرانی که راهی ایروان می‌شوند نیز زمینه را برای ایجاد جاذبه های گردشگری ایروان در نوروز فراهم به‌دنبال دارد. به همین دلیل، نوروز در ایروان بیشتر از فصل‌‌های دیگری خوش می‌گذرد.

برگزاری جشن‌های نوروزی در ایروان نیز بهانه‌ دیگری است برای گردشگران. به‌لطف این جشن‌ها،‌ گردشگران ایرانی احساس غربت نمی‌کنند و از نوروزی باشکوه به‌همراه مردمان باصفای ایروان لذت می‌برند. جالب است بدانید بسیاری از ارمنی‌ها عید هر سال راهی منطقه‌ای با نام گارنی می‌شوند. در این منطقه معبدی ۲هزارساله وجود دارد که ساخت آن به پادشاهی اشکانیان نسبت داده می‌شود. در این معبد جشن‌های باشکوه نوروزی را شاهد هستیم.

دیدنی ‌های نوروز در ایروان

بیشتر هتل‌های ایروانی که پذیرای گردشگران ایرانی‌اند به استقبال نوروز می‌روند. برگزاری مراسم نوروزی و پهن‌کردن سفره هفت‌سین که نشانی از نوروز ما ایرانی‌هاست، در هتل‌های ایروان رواج دارد. اگر تاکنون گذر شما به ایروان افتاده، حتماً به‌خوبی آگاهید که چندین رستوران ایرانی در این شهر وجود دارد. نوروز که فرامی‌رسد، این رستوران‌ها با پخت غذاهای نوروزی از گردشگران پذیرایی می‌کنند.

حتی اگر به مراسم نوروزی اهمیت چندانی نمی‌دهید و می‌خواهید با فرهنگ خارجی ایروان بیشتر آشنا شوید، بازهم نوروز بهترین زمان برای سفر به ایروان است. بهارهای ایروان به‌اندازه‌ای دل‌انگیز می‌شود که گردشگری در آن از هر فصل دیگری بیشتر خوش می‌گذرد.

گردشگران در ایام نوروز به‌لطف آب‌و‌هوای دلپذیر ایروان فرصتی می‌یابند تا به دل طبیعت سرسبز پایتخت ارمنستان بزنند. حتی اگر اهل طبیعت نیستید و به خودتان وعده ایروان گردی در نوروز داده‌اید، بازهم عید هر سال بهترین زمان برای سفر نوروزی به ایروان است و ایروان‌گردی را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از تور نوروزی ایروان در ذهن گردشگران ماندگار خواهد کرد.

نوروز در ایروان و طبیعت سرسبز منطقه

نمایی از طبیعت سرسبز ایروان

دیدنی های ایروان در نوروز این شهر را به مرکز گردشگری منطقه تبدیل کرده است. جاذبه های گردشگری ایروان به‌اندازه‌ای است که گردشگران از گشت‌و‌گذار در آن‌ها سیر نمی‌شوند. خوشبختانه دیدنی های ایروان به همین‌جا ختم نمی‌شود.

در کنار این جاذبه‌های خاطره‌انگیز و زیبا، طبیعت سرسبز ایروان نیز گردشگران نوروزی را فرامی‌خواند. به همین دلیل، گردشگرانی که نوروز را برای سفر ایروان انتخاب می‌کنند، در کنار گشت‌و‌گذار در دیدنی های ایروان، با فرصتی برای طبیعت‌گردی در این منطقه خوش‌‌آب‌و‌هوا مواجه می‌شوند.

از آنجا که ایروان در میان تمامی مناطق قفقاز دیدنی‌ترین مناظر طبیعی را دارد، حیف است که راهی ایروان شوید و سری به طبیعت سرسبز این منطقه نزنید. در ادامه، باهم نگاهی به طبیعت سرسبز ایروان در نوروز می‌اندازیم و به نزدیک‌ترین و تماشایی‌ترین مناطق طبیعی اطراف ایروان اشاره می‌کنیم.

  • معبد گارنی

نمای از معبد گارنی

برای شما از اهمیت نوروز در میان مردمان ارمنستان گفتیم. اهالی ایروان سال نو که فرامی‌رسد، مراسم باشکوهی را در معبد گارنی برگزار می‌کنند. معبد گارنی مکانی تماشایی است که تاریخ ساخت آن به سده اول میلادی بازمی‌گردد. اهالی منطقه در این معبد به انجام آیین‌های باستانی مشغول بودند. تا اینکه مسیحیت به سرزمین ارمنستان نفوذ کرد و آیین‌های باستانی جای خود را به دین مسیحت داد. به همین دلیل، در کنار معبد گارنی، کلیسایی برای عبادت مسیحیان بنا شد. این کلیسا مدتی بعد بر اثر زلزله از بین رفت؛ اما بقایای آن هنوز در کنار معبد گارنی وجود دارد.

نمایی از معماری معبد گارنی

در معبد گارنی در کنار عبادتگاه، حمام باستانی نیز وجود دارد. حوض‌های آب‌ گرم‌و‌سرد و کاشی‌کارهای این حمام در نوع خود تماشایی است. جالب است بدانید گفته می‌شود این حمام برای دختر خسروپرویز ساخته شده است. معبد گارنی در منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌و‌هوا قرار دارد. به همین دلیل، از آنجا که اهالی ایروان در این مکان فرارسیدن عید نوروز را جشن می‌گیرند، فرصتی پیدا می‌کنید تا در کنار بازدید از معبد گارنی، در محیط اطراف معبد گارنی به گشت‌و‌گذار مشغول شوید.

معبد گارنی در دره رود آزات واقع در ۳۰کیلومتری ایروان قرار گرفته است.
  • دره گل ‌ها

نمایی از دره گل ‌ها

از هرکدام از شهروندان پایتخت ارمنستان که آدرس بهترین مکان دیدنی برای نوروز در ایروان را بپرسید، به شما آدرس دره گل ‌ها را می‌دهند. این دره حدود ۵۰ کیلومتر با ایروان فاصله دارد. به‌اندازه‌ای سرسبز و زیباست که ارزش دارد رنج سفر را به جان بخرید و راهی دره گل ها ایروان شوید. با فرارسیدن بهار، دره گل ها لباس سبز بر تن می‌کند. این دره در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. به همین دلیل، انواع تفریح‌های طبیعی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در دره گل ها انتظار گردشگران را می‌کشد.

برای راحتی گردشگران، چندین مجموعه ورزشی، رستوران‌های اعیانی و هتل‌های اشرافی در دره گل ها احداث شده است. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی این دره شدید، حتماً تله‌سیژ معروف آن را امتحان کنید. دره گل ها به‌لحاظ مکان‌های باستانی نیز منطقه‌ای محبوب در میان گردشگران است. در این دره ۴ کلیسای بزرگ و ۲ کلیسای کوچک قرار دارد که تاریخ ساخت آن‌ها به سده ۱۲ و ۱۳ میلادی بازمی‌گردد. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید نوروز در ایروان باشید، حتماً راه دره گل ها را در پیش بگیرید.

برای رسیدن به این دره، باید راهی ۵۰کیلومتری شمال شرقی ایروان شوید.
  • دریاچه سوان

نمایی از دریاچه سوان

گردشگران نوروزی که از ایروان دیدن کرده‌اند، با ما هم‌عقیده‌اند که دیدنی‌های این شهر با دریاچه سوان تکمیل می‌شود. در نتیجه، حتی اگر نمی‌خواهید از هیچ‌کدام از مناطق دیدنی طبیعی ایروان بازدید کنید، سفر نوروز در ایروان را با بازدید از دریاچه سوان به پایان برسانید. دریاچه تماشایی که از آن صحبت می‌کنیم، بزرگ‌ترین دریاچه کوهستانی آب‌شیرین در دنیاست. چیزی حدود ۳۶ چشمه به این دریاچه می‌ریزد تا آب گوارای دریاچه سوان را در کمترین دریاچه‌ای شاهد باشیم. در کنار این دریاچه، پارک ملی سوان قرار دارد تا در سفر به دریاچه سوان، در جنگلی با درختان سربه‌فلک‌کشیده گشت‌و‌‌گذار کنید.

نمایی از بناهای باستانی دریاچه سوان

انواع سرگرمی‌های آبی و تفریح‌های آبی در دریاچه سوان انتظار گردشگران را می‌کشد. از آنجا که به‌قول قدیمی‌ها، هر کجا که آب باشد آبادانی هم هست، در اطراف دریاچه سوان انواع بناهای باستانی و دیدنی به چشم می‌خورد. چندین صومعه قدیمی، روستای نرکین گتاشن و قلعه آدزبرد، از مهم‌ترین جاذبه های اطراف دریاچه سوان به حساب می‌آیند.

دریاچه سوان در ۶۰کیلومتری شمال شرقی ایروان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به ایروان برای خرید

در اینکه نوروز در ایروان از همیشه بیشتر خوش می‌گذرد هیچ شکی نداریم. منتها به‌لحاظ هزینه‌ها و خرید سوغاتی در نوروزهای ایروان با دو روی سکه سروکار داریم. از یک طرف، به دلیل افزایش تعداد گردشگران، قیمت هتل‌ها و رستوران‌ها و سرگرمی‌های ایروان در نوروز گران‌تر می‌شود. از طرفی دیگر، فستیوال‌های خرید و جشنواره‌های متنوعی برای نوروز در ایروان شکل می‌گیرد. فروشندگان ایروانی در این فستیوال‌ها تخفیف‌های استثنایی برای کالاهای خود لحاظ می‌کنند.

به‌لطف این تخفیف‌ها،‌ هزینه سفر نوروز در ایروان نسبت به دیگر فصل‌های سال‌ توجیه پیدا می‌کند. بنابراین، همان‌گونه که شنیده‌اید قدیمی‌ها می‌گویند، پول گرد و بازار دراز. این ضرب‌المثل برای مشخص‌کردن بهترین زمان سفر به ایروان برای خرید کاملاً صحت دارد. بهتر است قبل از خرید سوغات ارمنستان و کالاهای دل‌خواه، گشتی کامل در بازار ایروان بزنید تا قیمت‌ها دستتان بیاید. در این زمینه، روی تجربه همراهان خود در ره بال آسمان نیز می‌توانید حساب‌ باز کنید.

بهترین مراکز خرید ایروان

در ادامه، به بهترین و خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید ایروان اشاره می‌کنیم. این مراکز، برای عید نوروز نه‌تنها تخفیف‌های ویژه‌ای به ایرانی‌ها می‌دهند، بلکه امکانات رفاهی و سرگرمی‌های جذابی نیز دارند.

  • مرکز خرید ایروان مال

نمایی از مرکز خرید ایروان مال

ارمنستان مراکز خرید بی‌شماری دارد. هیچ‌کدام از این مراکز مانند ایروان مال مراسم خاصی برای جشن‌ها و اعیاد برگزار نمی‌کنند. با فرارسیدن کریسمس، مرکز خرید ایروان مال حال‌و‌هوای کریسمس به خود می‌گیرد. عید نوروز نیز که از راه می‌رسد، این مرکز خرید رنگ سال نو می‌گیرد. به همین دلیل، مرکز خرید ایروان مال بهترین انتخاب برای گردشگران تور نوروزی ایروان است.

نمایی از فضای داخلی مرکز خرید ایروان مال

نوروز در ایروان سریع‌تر از دیگر مکان‌های این شهر به مرکز خرید ایروان مال می‌رسد. به همین دلیل، تخفیف‌های مرکز خرید ایروان مال نیز اختلاف چشمگیری با دیگر مراکز خرید مهم این شهر دارد. مرکز خرید ایروان مال ۵۹هزار متر مربع مساحت دارد و ۱۲۰ فروشگاه را در خود جای داده است. بهترین برندهای پوشاک دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند. به‌لطف حضور برند‌های معتبر، مرکز خرید ایروان مال به‌لحاظ تنوع محصولات نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

  • درهای این مرکز خرید همه‌روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به‌ روی گردشگران و خریداران باز است.
  • برای رسیدن به مرکز خرید ایروان مال، راه خیابان آرشاکونیاتس را در پیش بگیرید.

بازار گوم شوکا در ایروان

نمایی از بازار گوم شوکا در ایروان

مطمئنیم با ما هم‌عقیده‌اید که در کنار مراکز خرید شیک و مدرن، خرید از بازارهای محلی هر شهر لطف و حال دیگری دارد. به همین دلیل، اگر نوروز در ایروان بودید، حتماً سری به بازار گوم شوکا بزنید. بیشتر محصولات این بازار در ارمنستان ساخته و تولید می‌شود. با این حساب، می‌توان بازار گوم شوکای ایروان را مرکز سوغاتی این شهر نیز دانست. در کنار صنایع‌دستی، انواع شیرینی‌های خوش‌مزه محلی، ادویه و محصولات سنتی در این بازار فروخته می‌شود.

  • بازار گوم شوکای همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷ بعدازظهر باز است.
  • برای رسیدن به بازار گوم شوکای راهی خیابان خوریناتسی شوید.

مرکز خرید مترونوم

نمایی از مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید مترونوم کعبه آمال خریداران کالاهای برند به ‌حساب می‌آید. این مرکز بورس پوشاک مارک و کالاهای باکیفیت آمریکایی است. در نتیجه، اگر می‌خواهید نوروز در ایروان به شما حسابی خوش بگذرد، راه مرکز خرید مترونوم را در پیش بگیرید. این مرکز خرید در کنار فروشگاه‌های شیک، امکانات رفاهی قابل‌قبولی دارد.

نمایی از فضای داخلی مرکز خرید مترونوم

روی این مرکز خرید برای سرگرمی هم می‌توانید حساب‌ کنید. سالن سینما، مکان مخصوص بازی کودکان و اجرای موسیقی زنده از ویژگی‌های سرگرم‌کننده مرکز خرید مترونوم ارمنستان به‌ شمار می‌رود. مرکز خرید مترونوم ارمنستان در ۲ قسمت بزرگ ساخته شده که با پله‌برقی می‌توانید از قسمت A به قسمت B این مرکز خرید بروید. در این مرکز رستوران معروفی وجود دارد که خوش‌مزه‌ترین غذاهای ارمنستان را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد.

  • مرکز خرید مترونوم همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.
  • برای رسیدن به مرکز خرید مترونوم راهی خیابان کاجازنونی شوید.

خوش‌مسیرترین ایستگاه‌های مترو ایروان

مطمئنیم با تعریف‌و‌تمجید از مراکز خرید و دیدنی های ایروان، می‌خواهید بدانید نوروز در ایروان چگونه باید به این مراکز برسید. به همین دلیل، از آنجا که مترو انتخاب اول گردشگران برای رسیدن به دیدنی های ایروان است، در ادامه باهم به چند ایستگاه متروی مهم و جاهای دیدنی ایروان نگاهی می‌اندازیم.

  • ایستگاه هانارپتوتیان هراپاراک

نمایی از ایستگاه هانارپتوتیان هراپاراک

میدان جمهوری شاهراه گردشگری ایروان به‌ حساب می‌آید. برای رسیدن به این میدان، کافی است در ایستگاه مترو هانارپتوتیان هراپاراک پیاده شوید. این ایستگاه به‌لحاظ معماری نیز یکی از دیدنی‌ترین ایستگاه‌های مترو در منطقه است.

  • ایستگاه زوراوار آندرانیک

برای رسیدن به مرکز خرید روسیا، پارک‌ و کلیسای گریگور لوساووریچ، در ایستگاه مترو زوراوار آندرانیک پیاده شوید. این ایستگاه در همسایگی یکی از مجهزترین پارک‌های تفریحی مخصوص کودکان در ایروان قرار دارد.

  • ایستگاه بارکاموتیون

نمایی از ایستگاه بارکاموتیون

اگر می‌خواهید راهی شلوغ‌ترین محله ایروان شوید، در ایستگاه بارکاموتیون پیاده شوید. بازارهای محلی متنوعی در اطراف این ایستگاه قرار دارد. به همین دلیل، ایستگاه بارکاموتیون گزینه مناسبی برای گردشگرانی است که می‌خواهند در بازارهای محلی گشتی بزنند. لازم به ذکر است این ایستگاه مترو برای نوروز در ایروان بیشتر از دیگر مواقع شلوغ می‌شود.

بهترین شهرهای ارمنستان برای سفرهای نوروزی

نوروز در ایروان به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دیگر شهرهای دیدنی ارمنستان پیدا نمی‌کنید. منتها از آنجا که احتمال دارد تاکنون سفری به ارمنستان داشته باشید، چه‌بسا به‌جای گذراندن نوروز در ایروان، فکر سفر به یکی دیگر از شهرهای دیدنی ارمنستان به ذهن شما خطور کند. ارمنستان به‌اندا‌زه‌ای شهرهای زیبا و دیدنی دارد که باید به سلیقه شما تبریک گفت. در نتیجه، خالی از لطف نیست اگر باهم به چند شهر از بهترین شهرهای ارمنستان نگاهی بیندازیم.

  • شهر گوریس | شهری تماشایی

نمایی از شهر گوریس

برای شما گفتیم که ارمنستان قدمتی به بلندای تاریخ دارد. از آنجا که ایروان پایتخت ارمنستان است، این منطقه به شهری مدرن تبدیل شده. به همین دلیل، اگر می‌خواهید در تونل زمان سفری داشته باشید و دیدنی های باستانی ارمنستان را ببینید. به‌جای سپری‌کردن نوروز در ایروان، راه شهر تماشایی گوریس را در پیش بگیرید. این شهر در جنوب ارمنستان قرار دارد و رودخانه‌ای خروشان از کنار آن می‌گذرد.

نمایی از صومعه معروف گوریس

شهر گوریس به داشتن غار باستانی معروف است. این غار در کنار روستایی با نام خندزورسک قرار گرفته و تماشای آن گردشگران را به اعماق تاریخ می‌برد. در کنار این شهر، صومعه‌ای قدیمی نیز قرار دارد. این صومعه در بلندای آسمان و ارتفاع ۸۵۰متری از سطح دریا ساخته شده است. صومعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، در طول تاریخ در برابر خشونت‌های طبیعت پابرجا مانده و سالانه گردشگران زیادی را به خود فرامی‌خواند. از تمامی دیدنی‌ های گوریس که بگذریم، از تله‌کابین این شهر نمی‌توان گذشت. گوریس طولانی‌ترین تله‌کابین دنیا را دارد. این تله‌کابین گردشگران را به صومعه معروف گوریس می‌رساند.

  • شهر دیلیجان | شهری سرسبز

اگر به سفرهای خارجی علاقه داشته باشید، حتماً آوازه طبیعت زیبای سوئیس به گوش شما خورده است. این طبیعت زیبا را در کمتر جایی از دنیا شاهد هستیم. منتها گفته می‌شود محیط اطراف شهر دیلیجان در ارمنستان شباهت زیادی به طبیعت سوئیس دارد. به همین دلیل، اهالی منطقه به شهر دیلیجان، لقب سوئیس کوچولو داده‌اند.

در اطراف دیلیجان تا چشم کار می‌کند طبیعت سرسبز وجود دارد. این شرایط دیلیجان را به مقصد اول طبیعت‌دوست‌ها تبدیل کرده است. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده، به‌جای گذراندن نوروز در ایروان، راه دیلیجان را در پیش بگیرید و گشتی در طبیعت سرسبز این منطقه بزنید. دیلیجان به‌لحاظ باستانی نیز آثار زیادی دارد و در گوشه‌و‌کنار این منطقه بناهای قدیمی با معماری ارمنی به چشم می‌خورد.

  • شهر جرموک | دوای درد گردشگران

نمایی از شهر جرموک

اگر خدای‌ناکرده وجود نازنینتان گرفتار بیماری است، به‌جای سپری‌کردن نوروز در ایروان، راهی شهر زیبای جرموک در ارمنستان شوید. این شهر نزدیک به ۴۰ چشمه آب گرم دارد. به‌لطف این چشمه‌ها، گردشگران تنی به آب گرم می‌زنند تا مرهمی برای دردهای جسمی خود پیدا کنند.

نمایی از آبشار شهر جرموک

گشت‌و‌گذار در جرموک به‌لحاظ روحی نیز باصفاست. جالب است بدانید در همسایگی این شهر آبشار معروفی با نام جرموک قرار دارد. این آبشار با ۶۸ متر ارتفاع، یکی از بلندترین آبشارهای منطقه است.

هزینه تور سفر به ایروان در نوروز

اکنون که از دیدنی های ایروان گفتیم، مطمئنیم به این فکر افتاده‌اید تا خودتان را نوروز در ایروان مهمان کنید. حتماً این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که هزینه تور سفر به ایروان در نوروز ۱۴۰۰ چقدر است؟

همان‌گونه که شما بهتر از ما می‌دانید، پاسخ دقیقی برای این پرسش وجود ندارد. به قول قدیمی‌ها هرقدر در سفر بیشتر خرج کنید، بیشتر به شما خوش می‌گذرد. منتها برای اینکه حدود هزینه تور نورزی ایروان دست شما بیاید به قیمت‌های پایه این سفر اشاره می‌کنیم.

  • هزینه حمل‌ونقل

برای همراهان عزیز ره بال آسمان بگوییم که پرواز ایران ارمنستان فقط از فرودگاه تهران بلند می‌شود. در نتیجه، هر کجای ایران که هستید، برای سفر هوایی به ایروان باید راهی تهران شوید. سفر زمینی ایروان از تبریز هزینه‌های بسیار ارزان‌تری را به دنبال دارد. با سفر زمینی به ارمنستان در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید. از یک طرف هزینه ارزان‌تری برای سفر خرج می‌کنید و از طرف دیگر، فرصتی فراهم می‌شود تا در مسیر از طبیعت دیدنی ارمنستان بازدید کنید.

  • هزینه اقامت

قیمت اقامت ۳ شب و ۴ روز در نوروز ۱۴۰۰ در ایروان از حدود ۷میلیون تومان برای هتل ۳ستاره آغاز می‌شود. برای اقامت در یکی از هتل‌های ۴ستاره معروف این شهر، باید حدود ۷میلیون و ۸۰۰هزار تومان کنار بگذارید. اگر هم می‌خواهید خودتان را حسابی تحویل بگیرید،‌ اقامت در هتل ۵ستاره حدود ۸میلیون و ۷۰۰هزار تومان برای شما آب می‌خورد.

از آنجا که دیدنی های ایروان در ۴ روز تمام نمی‌شود، پیشنهاد بهتری برای شما داریم و اقامت ۵ شب و ۶ روز را برای سفر ایروان انتخاب کنید. در این شرایط، هتل ۳ستاره حدود ۷ میلیون و ۹۰۰هزار تومان خرج برمی‌دارد. قیمت هتل‌های ۴ستاره ایروان از حدود ۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان شروع می‌شود. برای اقامت لاکچری نوروز در ایروان در یک هتل ۵ستاره باید حدود ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان کنار بگذارید.

هزینه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم اقامت در هتل، ترانزیت رایگان، لیدر فارسی‌زبان و صبحانه را شامل می‌شود.

نوروز در ایروان با اطلاعاتی که با شما در میان گذاشتیم صفای دیگری خواهد داشت. امیدواریم به‌لطف این اطلاعات، در جریان قیمت تور ایروان در ۱۴۰۰ قرار گرفته‌ باشید. آرزو می‌کنیم به‌لطف راهنمای سفر به ایروان در نوروز، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید. در پایان، از آنجا که مطمئنیم شما هم خاطره‌های خوش و تجربه‌های سودمندی از نوروز در ایروان دارید، لطفاً در قسمت نظرات برای ره بال آسمان و دیگر گردشگران از این تجربه‌های خاطره‌انگیز بگویید و تجربه‌های مفید خود را به اشتراک بگذارید

2 نظرات
  1. سعید می گوید

    از اونجایی که فرهنگ مردم ایروان تا حدی نزدیک به ما ایرانی‌هاست، باید سفر نوروزی به ایروان به آدم خوش بگذره.

    1. بانو تقیان می گوید

      سعید عزیز
      سفر به ارمنستان همیشه پر از خاطره است. اگر روزی خواستید به ایروان سفر کنید، آژانس ره بال آسمان با تورهای خیلی خوبش، در خدمت شماست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.