اصفهان گردی در نوروز | از زاینده‌رود تا چهل ستون

2

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. از دوران صفویه که اصفهان پایتخت ایران شد، این شهر تغییرات بسیاری کرد. اصفهان امروزه مهد فرهنگ و تمدن ایرانی است. شما می‌توانید از ده‌ها ابنیه تاریخی بسیار زیبا در این شهر دیدن کنید. از طرف دیگر، اصفهان شهری در حاشیه کویر است. به همین خاطر در تعطیلات تابستان، شاید از گرمای هوا آزار ببینید؛ اما در ایام نوروز هوای اصفهان بسیار دل‌پذیر و مطبوع است. از‌این‌رو مسافران بسیاری اصفهان را به‌عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند و با خرید بلیطی مانتد بلیط هواپیما اصفهان یا با ماشین شخصی نیز خود را به نصف جهان می‌رسانتد. امروز با ما همراه باشید تا با اصفهان گردی در نوروز آشنا شوید.

اصفهان گردی در نوروز

سفرهای نوروزی محدود هستند و زیبایی‌های اصفهان بی‌شمار است. به همین خاطر امروز قصد داریم تا دست در ‌دست هم، از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان در کمترین زمان ممکن دیدن کنیم. پس با ما همراه باشید تا اصفهان گردی در نوروز را به بهترین شکل تجربه کنید.

اصفهان گردی در نوروز | روز اول

  • خیابان چهارباغ

نمایی از خیابان چهارباغ اصفهان

خیابان چهارباغ یکی از زیباترین خیابان‌های اصفهان در مرکز ایران محسوب می‌شود. قدمت خیابان چهارباغ عباسی، به دوران صفوی باز می‌گردد. همان طور که از نام این خیابان مشخص است، در ساخت آن از سبک چهار باغ سنتی ایرانی استفاده کرده‌اند. در گذشته دور، این خیابان در میان باغی سرسبز و زیبا قرار داشت؛ اما امروزه فقط بخش کوچکی از این باغ باقی مانده است.

نمایی از تصویر پاییزی خیابان چهارباغ اصفهان

اگر اهل پیاده‌روی و قدم‌زدن باشید، این خیابان برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در طول این خیابان، درختان کهن‌سال و قطور بر زمین سایه می‌اندازند. صدها مغازه در دو طرف خیابان به چشم می‌خورد. همان طور که قدم می‌زنید، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی اصفهان همانند مدرسه چهارباغ نیز دیدن کنید. قدم‌زدن در هوای خوش چهارباغ، یکی از زیباترین تجربه‌های شما حین اصفهان گردی در نوروز خواهد بود.

 

ویدئویی زیبا از نصف جهان

  • عمارت هشت بهشت

نمایی از باغ عمارت هشت بهشت اصفهان

دقیقاً در جوار خیابان چهارباغ، باغی زیبا با نام هشت بهشت وجود دارد. بر اساس روایات تاریخی، این باغ بخشی از چهارباغ قدیمی دوران صفویه محسوب می‌شود. این باغ یکی از زیباترین پارک‌های تمام اصفهان به شمار می‌آید. پارک هشت بهشت دارای پارکینگ عمومی شهرداری است. پس شما می‌توانید وسیله نقلیه خود را درون آن پارک کنید و پیاده به دل پارک بزنید. به عبارتی می‌توانید از این ماشین آهنی دل بکنید و از زیبایی اصفهان لذت ببرید. هشت بهشت باغی بسیار وسیع است. این پارک برای مردم اصفهان ارزش بسیاری دارد.

نمایی از عمارت هشت بهشت اصفهان

در دل چنین باغ زیبایی، عمارتی تماشایی نیز به چشم می‌خورد که هشت بهشت نام دارد. قدمت این کاخ به سال 1080 هجری و دوران سلیمان صفوی باز می‌گردد. گویا او این کاخ زیبا را برای تفریحات تابستانی خود ساخته بود. متأسفانه در طول تاریخ، این عمارت آسیب بسیاری دیده است. از‌این‌رو مدتی است که در حال بازسازی آن هستند. در آینده نزدیک، امکان بازدید از فضای داخل آن نیز مجدداً فراهم خواهد شد.

  • کاخ چهلستون

نمایی از کاخ چهلستون

خیابان چهارباغ را که به‌سمت شمال ادامه دهید، به میدان دروازه دولت خواهید رسید. در ضلع جنوب‌شرقی میدان امام حسین یا همان دروازه دولت معروف اصفهانی‌ها، عمارت چهلستون قرار دارد. چهلستون یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود. این کاخ در دوران شاه عباس اول بنا شد. سپس شاه عباس دوم آن را تکمیل کرد و به اوج رساند. این کاخ به‌نوعی نماد ایران و اصفهان است. بر اساس روایات تاریخی، چهلستون را برای به‌رخ‌کشیدن قدرت معماری ایران بنا کردند. در دل این عمارت زیبا، آثار مختلفی نیز به نمایش گذاشته شده‌اند. در کاخ چهلستون می‌توانید از مجموعه سفال، مجموعه آبگینه، فرش، سکه، سنگ‌نبشته و سایر آثار تاریخی نیز دیدن کنید.

هزینه ورودی5000 تومان
ساعت بازدید۹ صبح تا ۵ عصر
شماره تماس03132222686
آدرساصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری
  • میدان نقش جهان

نمایی از ساختمان میدان نقش جهان

گفتنی است قدمت میدان نقش جهان به دوران تیموریان باز می‌گردد. از آن دوران تا به امروز، میدان نقش جهان یکی از مهم‌ترین میادین اصفهان به شمار می‌آید. میدان نقش جهان ظاهری بسیار زیبا دارد و اوج زیبایی آن مربوط به  دوران صفوی است. در مرکز آن حوضی بزرگ و فیروزه‌ای به چشم می‌خورد. دورتادور میدان، ساختمان‌های قدیمی دیده می‌شوند. این میدان از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز در جایگاه خاصی قرار دارد. مردم اصفهان هر شب برای تفریح و گردش در این میدان حضور پیدا می‌کنند. همچنین انواع تجمعات این شهر نیز در این مکان برگزار می‌شود. در گذشته برای رژه قشون‌ها و برگزاری انواع مراسم سلطنتی از این میدان استفاده می‌کردند. در بازدید از این میدان حتماً به یاد داشته باشید که حتی در نزدیکی آن جای پارک وجود ندارد؛ به همین خاطر بهتر است از پارکینگ مراکز خرید اطراف استفاده کنید.

نمایی از گشت و گذار میدان نقش جهان

اگر از صبح خیابان چهارباغ را قدم‌زنان طی کرده باشید، عمارت هشت بهشت و چهلستون را نیز دیده باشید، اکنون وقت آن است که به رستوران‌های داخل بازارچه یا بریانی گوشه میدان مراجعه کنید و دلی از عزا دربیاورید. پس از یک ناهار عالی، نشستن کنار حوض بزرگ وسط میدان و گوش‌دادن به صدای سم اسبان و زنگوله‌هایشان، تفریح جالبی برایتان خواهد بود. کمی که خستگی در کردید، بازدید از غرفه های صنایع دستی را شروع کنید. وارد بازارچه شوید و از صدای دل‌نشین و ضرب‌آهنگ بازار مسگران لذت ببرید. به غروب که برسید، کم‌کم میدان شلوغ‌تر می‌شود. خودتان را مهمان بستنی سنتی کنید و از شب میدان نقش جهان لذت ببرید.

هزینه بازدیدرایگان
ساعات بازدید24 ساعته
آدرساصفهان، میدان امام حسین، خیابان سپاه
  • عالی قاپو

نمایی از عالی قاپو

کاخ عالی قاپو دقیقاً در محدوده میدان نقش جهان قرار دارد؛ اما جایگاه این کاخ آن‌قدر ارزشمند است که آن را به‌صورت جداگانه معرفی می‌کنیم. کاخ عالی قاپو یکی از بخش‌های اصلی و سلطنتی میدان نقش جهان به حساب می‌آید. زمانی که بر فراز عالی قاپو بایستید، می‌توانید همه جای میدان نقش جهان را نظاره کنید. متأسفانه در طول تاریخ، این عمارت آسیب بسیاری دید. به همین خاطر بسیاری از معماران متخصص آثار باستانی، در حال مرمت و بازسازی این کاخ هستند. از‌این‌رو امکان بازدید از فضای داخلی آن تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. تالار موسیقی عالی قاپو یکی از زیباترین بخش‌های آن است که پس از بازسازی حتماً باید از آن بازدید کنید. در کنار عالی قاپو، بازدید از مسجد شیخ لطف الله و مسجد امام هم لطف خاصی دارد.

آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان سپاه، میدان نقش جهان

اصفهان گردی در نوروز | روز دوم

  • حمام علی قلی خان

نمایی از موزه حمام علی قلی خان

در روز دوم اصفهان گردی، خودتان را به میدان لاله برسانید. آنجا سراغ حمام یا همان موزه علی قلی خان را بگیرید. این حمام قدیمی که قدمت آن به دوران صفویه باز می‌گردد، در حال حاضر مکان موزه مردم‌شناسی اصفهان است. علی قلی خان، یکی از درباریان صفویه بود. او در دوران شاه سلیمان و شاه حسین صفوی، به دربار خدمت می‌کرد. علی قلی خان در سال 1125 دستور ساخت این حمام را صادر کرد. حمام دارای دو بخش اصلی گرم‌خانه و سربینه است.

نمایی از معماری حمام علی قلی خان

بد نیست بدانید این حمام در زمان فعالیت خود دارای بخش زنانه و مردانه مجزا بود تا سانس‌بندی برای آن اعمال نشود. معماری این حمام، برگرفته از سبک معماری ایرانی‌اسلامی است. گفتنی است این حمام در دوران قاجار نیز هنوز کاربری حمام داشت. به همین خاطر بخشی از نقاشی‌های آن به دوران قاجار تعلق دارد.

هزینه ورودی۵هزار تومان
ساعات بازدید9 صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر
آدرساصفهان، خیابان آیت الله طبیب، چهارراه تختی
  • آرامگاه صائب تبریزی

نمایی از آرامگاه صائب تبریزی

بعد از بازدید از حمام تاریخی به سمت خیابان صائب بیایید. اینجا مرقد صائب تبریزی را می‌یابید. صائب تبریزی یکی از شعرای نامی ایران است. او آثار جاودانی را برای نسل بعدی به یادگار گذاشت. جالب است بدانید بر خلاف باور عموم مردم، آرامگاه صائب تبریزی در اصفهان قرار دارد و نه در تبریز. آرامگاه صائب تبریزی نیز همانند بسیاری از آثار تاریخی اصفهان، در دوران صفوی بنا شده است.

آدرس: اصفهان، خیابان صائب، آرامگاه صائب تبریزی
  • سی و سه پل

نمایی از سی و سه پل

بعد از خیابان صائب، به سمت میدان انقلاب بروید و از شکوه و زیبایی سی و سه پل بهره ببرید. سی و سه پل یکی دیگر از پل‌های نمادین اصفهان محسوب می‌شود. این پل نیز در دوران صفویه و شاه عباس اول ساخته شده است. الله وردی خان، مسئولیت ساخت این پل را به عهده داشت. هنوز هم این پل در بین مردم اصفهان اهمیت بسیاری دارد. جشن‌هایی همانند نوروز، خاج شویان و آب پاشان را در این پل برگزار می‌کنند. سی و سه پل 295 متر طول و 14 متر عرض دارد.

متأسفانه در حال حاضر به سبب جریان آب زاینده‌رود، بخش‌های بسیاری از این پل آسیب دیده است. با وجود این سی و سه پل هنوز هم یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به حساب می‌آید. در ابتدای بهار، هنگامی که آب زاینده‌رود به بیشترین مقدار خود می‌رسد، چنین رسم است که مردم به دل رودخانه می‌زنند. سی و سه پل جریان آب را مهار می‌کند. به همین خاطر می‌توانید شب‌ها در کنار پل به دل آب بزنید و از زاینده‌رود عبور کنید. این یک تجربه منحصر‌به‌فرد حین اصفهان گردی در نوروز خواهد بود.

آدرس سی و سه پل: اصفهان، میدان انقلاب
  • پل خواجو

نمایی از پل خواجو اصفهان

اگر طبق برنامه ما حرکت کرده باشید، احتمالاً ظهر را به سی و سه پل می‌رسید. آنجا خودتان را مهمان زستوران‌های شیک اطراف پل کنید. کمی‌ بعد برای استراحت خودتان را به چمن‌های اطراف پل خواجو  برسانید. پل خواجو یکی از نمادی‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به حساب می‌آید. این پل زیبا با طراحی منحصر‌به‌فرد خود در دوران حکومت شاه عباس دوم بنا شد. پل خواجو دارای طراحی کاملاً متقارن است که روی زاینده‌رود قرار دارد. بد نیست بدانید که این پل فقط به‌منظور عبور‌ومرور بنا نشد؛ بلکه پل خواجو می‌توانست همانند یک سد، جریان آب را نیز تنظیم کند.

پل خواجو برای مردم اصفهان بسیار اهمیت دارد. تقریباً هر شب از زمانی که آفتاب غروب می‌کند، مردم اصفهان زیر این پل کنار هم جمع می‌شوند. برخی زیر آواز می‌زنند و برخی خاطرات جوانی خود را تعریف می‌کنند. بازدید از این پل، بخش مهمی از اصفهان گردی در نوروز خواهد بود. اگر شب به پل خواجو بروید، می‌توانید شاهد درخشش چشم شیرسنگی کنار آن هم باشید. شب‌های پل خواجو همیشه با ازدحام جمعیت و میل‌کردن آب‌هویج بستنی سنتی دور میدان می‌گذرد.

  • باغ گل ها

نمایی از باغ گل ها

پیشنهاد می‌کنیم عصر روز دوم خودتان را مهمان زیبایی شکوهمند باغ گلها اصفهان کنید. برای رسیدن به این باغ نیاز نیست خیلی از پل خواجو دور شوید. در واقع مسیر را به سمت شرق اصفهان و پل بزرگمهر ادامه دهید. قبل از رفتن حتماً حافظه دوربین یا گوشی‌تان را بررسی کنید؛ چون قرار است هزاران عکس زیبا در این مکان رؤیایی بگیرید. موقعیت‌های مختلف عکاسی در این باغ آنقدر متنوع است که گاهی گیج می‌شوید که کدام را انتخاب کنید.

همان طور که گفتیم در این بخش از اصفهان با باغی پر از انواع گل‌های زیبا و زینتی مواجه می‌شوید. در وسط باغ برکه کوچک و زیبایی احداث شده که میزبان ماهی‌های رنگارنگ است. روی این برکه، آلاچیق زیبایی است که برای نشستن و رفع خستگی بسیار مناسب است. در این باغ پر از سبزه و گل می‌توانید با انواع گونه‌های گیاهان زینتی و آپارتمانی هم آشنا شوید. نسیم خنک هنگام غروب آفتاب و بوی گل‌ها که در هم بپیچد، وقت آن است که از باغ خارج شوید.

آدرس باغ گل‌های اصفهان: میدان بزرگمهر، نبش مشتاق دوم

اصفهان گردی در نوروز | روز سوم

  • کلیسای وانک

نمایی از کلیسای وانک

روز سوم نوروز گردی در اصفهان را به بازدید از بخش غربی شهر اختصاص دهید. موزه کلیسای وانک را به جرئت می‌توان در زمره زیباترین و معروف ترین کلیساهای ایران قرار داد. جالب است بدانید قدمت این کلیسا به دوران شاه عباس دوم باز می‌گردد. این مسئله روشن‌فکری و فرهنگ والای ایرانیان را به رخ می‌کشد. حکومت صفوی، یک حکومت کاملاً اسلامی بود. با وجود این شاه عباس در محله جلفا، دستور ساخت یک کلیسای بزرگ برای اقلیت‌های مذهبی را صادر کرد.

نمایی از نقاشی های داخلی کلیسای وانک

این کلیسا بخش‌های مختلفی دارد. گفتنی است وانک هنوز هم یکی از مهم‌ترین اماکن برای تجمع اقلیت‌های مذهبی اصفهان به شمار می‌آید. شما می‌توانید از بخش‌های مختلف این کلیسا همانند موزه آن دیدن کنید؛ اما بی‌تردید سالن اصلی کلیسای وانک، زیباترین بخش آن است. در سالن اصلی مات‌و‌مبهوت آثار نقاشی زیبایی خواهید شد که مثال آن را ندیده‌اید. هر یک از این نقاشی‌ها، داستانی خاص از انجیل را روایت می‌کنند. بازدید از این کلیسا را حتماً باید در برنامه اصفهان گردی در نوروز خود قرار دهید.

هزینه ورودی۵هزار تومان
ساعات بازدید8 صبح تا ۵ عصر
آدرساصفهان، محله جلفا، کوچه کلیسا وانک
  • منارجنبان

منارجنبان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ایران است که در استان اصفهان قرار دارد. منارجنبان در حقیقت یک بنای خشتی ساده است؛ اما مناره آن تکان می‌خورد. به همین خاطر آن را با نام منارجنبان می‌شناسند. قدمت این بنا، به دوران ایلخانیان باز می‌گردد. در حقیقت منار جنبان در دوران سلطنت محمد خدابنده اولجایتو احداث شد. متأسفانه در حال حاضر مناره این بنا دیگر همانند گذشته مستحکم باقی نمانده است. به همین دلیل هم هست که فقط در ساعات مشخصی از روز مسئول بخش، آن را برای دقایقی تکان می‌دهد.

آدرس: بعد از پارک ناژوان
  • آتشگاه اصفهان

نمایی از آتشگاه اصفهان

حال که به غرب اصفهان آمدید، بهتر است در مسیر سری به آتشگاه اصفهان نیز بزنید. آتشگاه اصفهان یادگاری از دوران ساسانی است. همان طور که می‌دانید، تا پیش از ورود اسلام، مردم ایران اغلب زرتشتی بودند. البته هنوز هم برخی از هم‌وطنان عزیزمان به این دین پایبند هستند.

نمایی از فضای داخلی آتشگاه اصفهان

بر خلاف تصور، زرتشتیان آتش را نمی‌پرستند؛ بلکه آن را مقدس می‌دانند. به همین خاطر در قسمت‌های مختلف کشور، شاهد آتشگاه‌های تاریخی و بزرگی هستیم. آتشگاه اصفهان نیز یکی از مهم‌ترین آتشکده های ایران بوده است که بر فراز تپه‌ای مرتفع قرار دارد. برای دسترسی به این آتشگاه، باید از دامنه کوه بالا بروید. به همین خاطر بازدید از این آتشگاه برای افراد میان‌سال یا کسانی که توان حرکتی مناسبی ندارند، مساعد نخواهد بود.

آدرس: 8‌کیلومتری غرب اصفهان و به فاصله ۲‌کیلومتر بعد از منارجنبان، در نزدیکی رودخانه زاینده رود

اصفهان گردی در نوروز | روز چهارم

  • پارک ناژوان

پارک ناژوان می‌تواند بهترین خاطره را از سفر نوروزی شما به اصفهان رقم بزند. این پارک 1200 هکتار وسعت دارد و در غرب اصفهان واقع شده است. این پارک یک قطب مهم در صنعت گردشگری این شهر محسوب می‌شود. شاید تصور کنید که ناژوان یک پارک ساده است؛ اما این‌طور نیست. پارک ناژوان یک مرکز تفریحی بسیار بزرگ است که بخش‌های متعددی دارد. در پوسته ظاهری، شما می‌توانید ساعت‌ها در یک پارک بسیار زیبا کنار اعضای خانواده خود تفریح کنید. در مرحله بعدی به‌تدریج با کمک تابلوهای راهنما، می‌توانید به بخش‌های مختلف پارک سرک بکشید.

در این پارک یک تله‌سیژ بسیار زیبا تعبیه شده است. شما با کمک این تله‌سیژ از فراز پارک و مناطق اطراف عبور خواهید کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید از بخش‌های مختلف این پارک، همانند باغ موزه پروانه ها اصفهان، باغ‌ پرندگان اصفهان، باغ خزندگان، موزه صدف و آکواریوم اصفهان نیز دیدن کنید. آکواریوم اصفهان یکی از بزرگ‌ترین، زیباترین و مدرن‌ترین آکواریوم‌های ایران محسوب می‌شود. در این آکواریوم از صد‌ها گونه آبزی مختلف نگهداری می‌شود. شما می‌توانید در آکواریوم اصفهان از انواع کوسه، اسب دریایی، مار ماهی برقی، خرچنگ‌های بزرگ و ماهی‌های بسیار سمی دیدن کنید. در حقیقت پارک ناژوان پتانسیل آن را دارد که یک روز کامل اصفهان گردی در نوروز را به آن اختصاص دهید.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت
  • کوهستان پارک صفه

نمایی از کوهستان پارک صفه

نظرتان چیست در آخرین روز حضورتان در اصفهان، این شهر زیبا را از بلندترین بخش آن نظاره کنید؟ اگر نظرتان مثبت است، پس از بازدید از باغ پرندگان و پارک ناژوان، از کمربندی شهید حبیب‌الهی استفاده کنید و خودتان را به کوهستان پارک صفه یا همان کوه صفه معروف اصفهانی‌ها برسانید. اینجا انواع تفریحات از جمله بولینگ، تله کابین، کافه‌ها و رستوران‌ها و غیره وجود دارد. سوار تله کابین شوید و درخشش چراغ‌های شهر را به تماشا بنشینید. این مکان، حسن ختام زیبایی بر اصفهان گردی در نوروز است.

با انواع روش‌های اصفهان گردی آشنا شوید

تا اینجا درباره اصفهان گردی در نوروز و جاهای دیدنی این شهر با شما صحبت کردیم؛ اما اولین مسئله اینجاست که چگونه به اصفهان برسیم؟ در کنار هواپیما و ماشین شخصی، نظرتان درباره خرید بلیط قطار اصفهان و بلیط اتوبوس اصفهان چیست؟ مسئله بعدی این است که در نوروز چطور در اصفهان بگردیم؟ در این قسمت از مقاله قصد داریم روش‌های مختلف گشت‌وگذار در این شهر را به شما عزیزان همراه معرفی کنیم.

  • با وسیله نقلیه شخصی

نمایی از اصفهان گردی با وسیله نقلیه شخصی

خب بسیاری از مسافران نوروزی، سفر جاده‌ای به اصفهان را ترجیح می‌دهند. در این صورت قطعاً با وسیله نقلیه شخصی خود اصفهان را تجربه خواهید کرد. پس باید درباره قوانین تردد در اصفهان به شما بگوییم. شهرداری اصفهان تلاش بسیاری در جهت حفظ آثار تاریخی می‌کند. به همین خاطر در نزدیکی تمام آثار تاریخی، امکان پارک خودرو وجود ندارد. اکثر خیابان‌ها پارک مطلقاً ممنوع هستند و تماماً به‌وسیله دوربین پلیس تحت نظارت و کنترل مستقیم قرار دارند. اگر وسیله نقلیه خود را برای مدتی طولانی در مکان ممنوع رها کنید، احتمالاً پلیس آن را با جرثقیل به پارکینگ منتقل خواهد کرد. به همین خاطر یافتن پارکینگ مناسب در اصفهان کار بسیار دشواری است. پس تلاش کنید تا مسیرها را پیاده، با تاکسی یا سایر وسایل نقلیه طی کنید.

  • با تاکسی

افرادی که تور هوایی اصفهان را تجربه می‌کنند، به‌ناچار باید سیستم حمل‌ونقل عمومی را انتخاب نمایند. خب تور اصفهان قطار یا هواپیما مزه دیگری می‌دهد، چراکه دیگر نگران جای پارک خودرو نخواهید بود. در این حالت تاکسی گزینه مناسبی برای حمل‌ونقل محسوب می‌شود. تاکسی‌های اصفهان نیز دارای خطوط منحصر‌به‌فرد هستند؛ اما خوشبختانه تاکسی اینترنتی معروف تهران، یعنی اسنپ در اصفهان نیز فعالیت می‌کند. به همین خاطر می‌توانید با استفاده از این تاکسی اینترنتی، با کمترین هزینه در سطح شهر تردد کنید. البته لازم به ذکر است که می‌توانید از تاکسی بی‌سیم و یا آژانس نیز استفاده نمایید.

  • با وسایل نقلیه عمومی

در اصفهان مترو فعالیت دارد. اگر به‌دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود هستید، مترو گزینه مناسبی است. البته با مترو می‌توانید از ترافیک نیز فرار کنید و این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. برای استفاده از مترو یا اتوبوس، بهتر است حتماً کارت اعتباری تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید. در ضمن، با یک جستجوی ساده می‌توانید نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یا اتوبوس به جاذبه مدنظر خود را بیابید.

  • تورهای یک روزه اطراف اصفهان

بسیاری از مؤسسات توریستی و حتی هتل‌ها، تورهای یک روزه اصفهان گردی برگزار می‌کنند. تور یک روزه اصفهان گردی در نوروز بهترین گزینه برای گشت‌وگذار در این شهر محسوب می‌شود. شما همراه با چندین مسافر دیگر سوار بر ون یا وسایل نقلیه توریستی خواهید شد و از جاهای دیدنی اصفهان دیدن خواهید کرد. این روش ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای بازدید از اصفهان است.

اقامت نوروزی در اصفهان

اصفهان یک شهر توریستی بسیار معروف در سطح جهانی است. از‌این‌رو انواع اقامتگاه را در خود جای می‌دهد. شما می‌توانید بر اساس بودجه، شرایط و نیاز خود، انواع هتل های اصفهان یا هتل های سنتی اصفهان، مسافرخانه، هتل‌آپارتمان یا اقامتگاه بوم‌گردی را برای اقامت‌تان انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در ایام نوروز، یافتن اتاق خالی در اصفهان بسیار دشوار خواهد بود. پس بهتر است حتماً پیش از سفر، مراحل رزرو نهایی را انجام دهید. فراموش نکنید که رزرو نهایی هم‌زمان با پرداخت وجه و صدور واچر انجام می‌شود.

تور نوروزی اصفهان

در حال حاضر بسیاری از مؤسسات گردشگری، تور نوروزی اصفهان را برگزار می‌کنند. شما با شرکت در تور نوروز اصفهان دیگر لازم نیست نگران بلیت یا رزرو هتل باشید. تمام مراحل توسط شرکت‌ انجام خواهد شد. در حقیقت حتی در ایام پیک – سیزن همانند نوروز، این شرکت‌ها ظرفیت خاص خود را در هتل‌ها و شرکت‌های مسافربری دارند. همچنین برخی از این شرکت‌ها، تور اصفهان گردی در نوروز را نیز ارائه می‌دهند. گفتنی است که در سفر همراه تور، هزینه‌های شما به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند.

رستوران های اصفهان

اگر با تور به اصفهان سفر کرده اید که احتمالاً نگراین بابت سرو ناها رو شامتان ندارید؛ اما اگر سفرتان شخصی است، پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از سفر مقاله‌های رستوران های اصفهان، بهترین بریانی اصفهان، غذاهای سنتی اصفهان و کافه های اصفهان را مطالعه کنید. در این چهار مقاله به موضوع خوشمزه شکم‌گردی در اصفهان پرداخته‌ای و همه چیز را با ذکر جزئیات برایتان گفته‌ایم.

سوغات اصفهان

همه ما اصفهان را به شهر صنایع دستی می‌شناسیم. با وجود آنکه انواع خوراکی خوشمزه مثل پولکی و گز به‌عنوان سوغات اصفهان مشهور هستند؛ اما صنایع دستی آن ارزش بیشتری دارند. در اصفهان می‌توانید انواع تابلوهای هنری، آثار میناکاری و منبت‌ را به‌عنوان سوغات تهیه کنید. شاید تصور کنید که این سوغات بسیار گران‌قیمت خواهد بود؛ اما خوشبختانه بر اساس کیفیت و مواد اولیه، این صنایع نیز دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

بهترین مکان برای خرید سوغات، بازار دور میدان نقش جهان است. شما حین اصفهان گردی در نوروز و بازدید از میدان نقش جهان، می‌توانید از این بازار نیز دیدن کنید. در این بازار انواع صنایع دستی نفیس و صنعتی وجود دارند که دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. حتی در نزدیکی همین میدان نیز می‌توانید نمایندگی انواع برندهای شیرینی سنتی اصفهان، مثل گز آنتیک یا گز کرمانی را مشاهده کنید.

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، به نظر شما این راهنمای سفر به اصفهان در نوروز کامل بود؟ شما چه برنامه‌ای برای اصفهان گردی در نوروز دارید؟ شما تور اصفهان گردی را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید خودتان این شهر را تجربه کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بهترین روش استفاده از تاکسی‌های اینترنتی است.

بله در ساعات مشخصی از روز، مسئول بخش آن را تکان می‌دهد.

بهترین سوغات اصفهان پولکی، گز و صنایع دستی است.

2 نظرات
  1. سارا می گوید

    مرسی که مقاله هاتون رو با این حجم از جزئیات آماده می‌کنید.

    1. بانو تقیان می گوید

      سارای عزیز، ممنون از شما که وقت می‌ذارید و مطالعه می‌کنید و ممنون که نظرتون رو به ما منتقل می‌کنید و ما هم انرژی می‌گیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.