مراکز خرید زاهدان | تجربه خرید اقتصادی و عالی

0

اگر قصد خرید بلیط هواپیما زاهدان را دارید و عازم این شهر زیبا می‌شوید، حتماً دلتان می‌خواهد تا برای دوستان و آشنایان خود انواع سوغات زاهدان را تهیه کنید. استان سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین استان‌های جنوب شرق ایران به حساب می‌آید. با توجه به تجارت با کشورهای دیگر، بازارهای مشترک بسیاری در این استان حضور دارند؛ پس اگر قصد خریدی مقرون‌به‌صرفه، اقتصادی و عالی را در زاهدان دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مراکز خرید زاهدان و بازارهای زاهدان را بشناسید.

بازارهای محلی زاهدان

همان طور که می‌توانید حدس بزنید، هر شهری دارای بازارهای سنتی در کنار مراکز خرید مدرن و امروزی است. زاهدان نیز از این قائده مستثنی نیست. بازارهای سنتی حال‌و‌هوای خاصی دارند. وقتی که وارد این بازارها می‌شوید، حتی بدون آنکه قصد خرید داشته باشید، از گشت‌و‌گذار لذت خواهید برد. به همین خاطر در ابتدا بازارهای محلی زاهدان را به شما معرفی می‌کنیم. بازارهایی که بوی فرهنگ و تاریخ مردم بومی را می‌دهند. برای آنکه سفری خاطره‌انگیز داشته باشید، حتماً باید سری به این بازارهای سنتی بزنید.

  • بازار رسولی زاهدان

بازار رسولی یکی از معروف ترین بازارهای محلی زاهدان است. این بازار در تقاطع جامی و مولوی حسین برقرار است. بازار رسولی را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین بازارهای زاهدان دانست. این بازار در حقیقت یکی از جاهای دیدنی زاهدان نیز به حساب می‌آید. بازار رسولی زاهدان در اطراف یک خیابان باریک ساخته شده است. در این بازار می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را هم پیدا کنید. انواع فروشندگان محلی، پوشاک زنانه و مردانه، کیف، کفش، انواع چای، پارچه‌های سوزن‌دوزی، پارچه‌های سنگ‌دوزی‌شده، انواع خوراکی محلی از قبیل ترشی، انواع ادویه، انواع میوه‌های گرمسیری همانند انبه، کالاهای برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و هر آنچه که تصور کنید را ارائه می‌دهند. حتی اگر قصد خرید کالایی را هم نداشته باشید، بهتر است سری به بازار رسولی زاهدان بزنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، تقاطع جامی و مولوی حسین بر
  • بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان

عکس بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان از دیگر معروف ترین بازارهای محلی زاهدان

بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان یکی دیگر از بازارهای محلی زاهدان است. این بازار در خیابان امام خمینی، حدفاصل بین آزادی و طالقانی قرار دارد. بر اساس اسناد تاریخی، این بازار بین سال‌های 1308 تا 1311 ساخته شده است؛ پس قدمت آن به حدود 100 سال پیش باز می‌گردد. از نظر معماری، بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان دارای معماری اصیل و سنتی ایرانی است. در سایر بازارهای سنتی ایران نیز می‌توان شاهد چنین شکلی از معماری بود. این بازار به‌صورت کامل از خشت و گل ساخته شده است. همانند سایر بازارهای قدیمی، این بازار نیز سقف‌های گنبدی شکل دارد. در این بازار 35 حجره مختلف حضور دارند. اکثر کسبه را نیز کسبه قدیمی بازار تشکیل می‌دهند. در بازارچه تاریخی سرپوشیده زاهدان انواع کیف، کفش، طلا و لوازم خانگی عرضه می‌شود.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، زاهدان، خیابان امام خمینی، حدفاصل آزادی و طالقانی
  • دوشنبه بازار زاهدان

عکس دوشنبه بازار زاهدان یکی از بازارهای زاهدان

دوشنبه بازار از جمله خاص ترین بازارهای زاهدان است. همان طور که انتظار دارید، دوشنبه بازار زاهدان فقط در روزهای دوشنبه هرهفته برگزار می‌شود. محل برگزاری این بازار به‌صورت ثابت در زیباشهر زاهدان است. در دوشنبه بازار مردم محلی بساط می‌کنند. حتی خبری از غرفه و سایه‌بان هم نیست. مردم وسایل خود را روی زمین بساط می‌کنند و بالای سر آن‌ها می‌ایستند. این روش خرید شاید شما را به یاد بازارهای قدیمی شهر خودتان بیندازد. در دوشنبه بازار زاهدان انواع خوراکی، سبزیجات، ادویه، صنایع‌دستی و… عرضه می‌شود. البته باید بدانید که این بازار شرایط نابه‌سامانی دارد و شاید برای تمامی مسافران مناسب نباشد.

آدرس: زاهدان، زیباشهر
  • بازار مشترک زاهدان

بازار مشترک زاهدان از دیگر بازارهای سنتی زاهدان است. این بازار دارای بافت سنتی بسیار خاصی است و در میدان کوثر قرار دارد. بر اساس گفته مردم محلی، این بازار در گذشته بازار مردم پاکستان بوده است. بسیاری از کسبه این بازار را در گذشته ساکنین پاکستان تشکیل می‌دادند. در بازار مشترک زاهدان می‌توانید مغازه‌های مختلفی را ببینید که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌فروشند! انواع کالاهای برقی، انواع میوه گرمسیری، سبزیجات، پوشاک بانوان و آقایان، لباس‌های محلی، پارچه‌های سنتی، لوازم خانگی، وسایل آرایشی و بهداشتی، ترشی، ادویه و… در این بازار پیدا می‌شوند. همچنین برخی رستوران های زاهدان نیز در نزدیکی این بازار قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها غذاهای سنتی تهیه کنید.

آدرس: زاهدان، میدان کوثر
  • بازار سلماس زاده زاهدان

عکس بازار سلماس زاده زاهدان یکی از بازارهای سنتی زاهدان

بازار سلماس زاده یکی دیگر از بازارهای سنتی زاهدان است. این بازار را با نام بنگاه باربری سلماس زاده نیز می‌شناسند. همچنین مردم محلی آن را با نام بوتیک سلمان زاده یا بوتیک لته نیز صدا می‌زنند. بازار سلماس زاده نبش خیابان مهران قرار دارد. این بازار بورس انواع لباس، کیف و کفش خارجی دست دوم است.
برخی اجناس این بازار دست دوم یا همان تاناکورا و برخی دیگر اوتلت هستند. اجناس تاناکورا در حقیقت به دست دیگران استفاده شده است. این در حالی است که اوتلت به لباس‌هایی گفته می‌شود که در بازارهای اروپا و آمریکا فروش نرفته‌اند و به‌صورت کیلویی به کشورهای جهان سوم فروخته می‌شوند. به همین خاطر قیمت بسیار کمی دارند و در عین حال بسیار ارزان هستند؛ پس می‌توانید بازار سلماس زاده را جزو ارزان ترین مراکز خرید زاهدان دانست.

آدرس: زاهدان، نبش خیابان مهران

مراکز خرید مدرن

با وجود آنکه بازارهای سنتی بسیار دیدنی و دوست‌داشتنی هستند؛ اما باید بدانید که در زاهدان مراکز خرید مدرن و امروزی نیز وجود دارند. اگر به دنبال مراکز خرید لوکس و امروزی هستید، بهتر است در این بخش مقاله با ما همراه باشید. برخی از این مراکز خرید بسیار شیک و گران‌قیمت هستند و برخی دیگر قیمت بسیار مناسبی دارند. در این بخش سیر تا پیاز ماجرا را برایتان تعریف می‌کنیم تا حتی پیش از سفر به زاهدان بتوانید شناخت کافی درباره مراکز خرید و پاساژهای این شهر داشته باشید.

  • مرکز تجاری هامون زاهدان

عکس مرکز تجاری هامون یکی از مراکز خرید زاهدان

پاساژ هامون از جمله محبوب‌ترین مراکز خرید زاهدان در بین جوانان محسوب می‌شود. مرکز تجاری هامون را می‌توان بورس انواع کامپیوتر و تجهیزات کامپیوتری دانست. همچنین انواع خدمات مرتبط با کامپیوتر از قبیل انواع تعمیرات نیز در این پاساژ انجام می‌شود. اگر قصد خرید کامپیوتر، قطعات یدکی، دوربین و… را دارید، مرکز تجاری هامون بهترین گزینه برایتان خواهد بود. این مرکز خرید همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 21 آماده خدمت‌رسانی است. جالب است بدانید این پاساژ آن‌قدر مهم است که مردم شهرهای اطراف با خرید بلیط قطار زاهدان برای خرید به مرکز تجاری هامون زاهدان می‌آیند.

آدرس: زاهدان، نبش خیابان مولوی
  • پاساژ قائم زاهدان

عکس پاساژ قائم زاهدان یکی از بازارهای سنتی زاهدان

پاساژ قائم از جمله پاساژهای قدیمی با ظاهری سنتی است. این پاساژ در یکی از خیابان‌های پرتردد زاهدان، یعنی خیابان امام خمینی قرار گرفته است؛ پس اگر برای قدم‌زدن در خیابان امام خمینی حضور دارید، بهتر است سری هم به پاساژ قائم زاهدان بزنید. این پاساژ را می‌توان بورس اجناسی همانند لباس‌های محلی بلوچی و البته اجناس الکترونیکی دانست. قیمت اجناس این پاساژ بسیار مناسب است. خود مردم بومی زاهدان نیز برای خرید اجناس الکترونیکی به پاساژ قائم زاهدان می‌آیند. در نزدیکی پاساژ قائم زاهدان جای پارک خودرو به‌ندرت پیدا می‌شود؛ پس بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

آدرس: زاهدان، خیابان امام خمینی
  • پاساژ مهستان زاهدان

عکس پاساژ مهستان زاهدان یکی ازمراکز خرید زاهدان

پاساژ مهستان از دیگر معروف ترین مراکز خرید زاهدان است. این پاساژ در خیابان مصطفی خمینی زاهدان، حدفاصل بین خیابان‌های شریعتی و طالقانی واقع شده است. این پاساژ جزو مراکز خرید محبوب بانوان به حساب می‌آید. در این پاساژ می‌توانید انواع شال، روسری، لباس مجلسی، کیف و کفش تهیه کنید. قیمت اجناس این پاساژ بسیار مناسب است. حتی اگر از شهرهایی همانند تهران، مشهد، اصفهان و سایر شهرهای گران‌قیمت عازم زاهدان هستید، بهتر است سری به پاساژ مهستان بزنید. قطعاً می‌توانید خریدی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی را تجربه کنید.

آدرس: زاهدان، خیابان مصطفی خمینی، حدفاصل خیابان شریعتی و طالقانی
  • پاساژ ایران زمین زاهدان

عکس پاساژ ایران زمین زاهدان یکی ازمراکز خرید زاهدان

پاساژ ایران زمین از دیگر مراکز خرید زاهدان است که در راهنمای سفر زاهدان درباره آن صحبت می‌کنند. این مرکز خرید در خیابان مصطفی خمینی قرار دارد. پاساژ ایران زمین در فاصله کمی از سایر مراکز خرید زاهدان که درباره آن‌ها صحبت کردیم واقع شده است. به همین خاطر می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید. در یک روز گشت‌وگذار می‌توانید از این پاساژ در کنار پاساژهای دیگر دیدن کنید. قیمت اجناس داخل این پاساژ در مقایسه با سایر مراکز خرید این شهر به مراتب بهتر است؛ پس می‌توانید خریدی عالی و اقتصادی تجربه کنید. این پاساژ برای خرید سوغات زاهدان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

آدرس: زاهدان، مصطفی خمینی، بین مولوی عبدالعزیز و بهشتی
  • پاساژ گلستان زاهدان

عکس پاساژ گلستان زاهدان یکی ازمراکز خرید زاهدان

پاساژ گلستان از جمله ارزان ترین مراکز خرید زاهدان به حساب می‌آید. این مرکز خرید در چهارراه رسولی قرار دارد. برای دسترسی به این پاساژ بهتر است از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در نزدیکی چهارراه رسولی به‌ندرت جای پارک خودرو پیدا می‌شود. پاساژ گلستان بورس صنف خاصی نیست. در این پاساژ اصناف مختلف در زمینه‌های متفاوتی از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، لوازم خانگی و… فعالیت می‌کنند. همان طور که اشاره کردیم، این مرکز خرید دارای قیمت مناسبی است؛ پس برای خرید سوغات می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

آدرس: زاهدان، چهارراه رسولی
  • پاساژ لیپار زاهدان

اگر اهل ایران‌گردی باشید، حتماً نام تالاب لیپار به گوشتان خورده است. این دریاچه یکی از معروف‌ترین و خاص‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید. دریاچه لیپار به رنگ صورتی است و همین موضوع توجه تمام دنیا را به آن جلب می‌کند. خب از کلاس ایران‌شناسی بیرون بیاییم و به پاساژ لیپار بپردازیم. پاساژ لیپار از دیگر مراکز خرید زاهدان است که حتماً باید از آن دیدن کنید.

پاساژ لیپار جزو مراکز خرید شیک و مدرن زاهدان به حساب می‌آید. در این پاساژ خبری از قیمت‌های ارزان نیست. در پاساژ لیپار می‌توانید انواع اجناس لوکس و برند را خریداری کنید. این پاساژ نیز همانند بسیاری از مراکز خرید دیگر زاهدان در خیابان مصطفی خمینی قرار دارد. اصلاً چه بهتر که ماشین خود را ابتدای خیابان پارک کنید و سری به تک تک این پاساژ ها بزنید. در پاساژ لیپار می‌توانید انواع طلا، جواهرات، لوازم دکوری لوکس و پوشاک را تهیه کنید.

آدرس: زاهدان، خیابان مصطفی خمینی
  • بازار حافظ زاهدان

عکس بازار حافظ زاهدان یکی ازمراکز خرید زاهدان

بازار حافظ از جمله جدیدترین مراکز خرید زاهدان است. این بازار در خیابان طالقانی و در نزدیکی بسیاری از هتل های زاهدان قرار دارد. محل قرارگیری بازار حافظ زاهدان را به‌خوبی انتخاب کرده‌اند. به همین خاطر در اکثر روزهای سال، بازار حافظ زاهدان شاهد حضور مشتریان بسیاری است. بازار حافظ بر‌خلاف پاساژهای سنتی که به آن‌ها اشاره کردیم، دارای پارکینگ طبقاتی است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا نگران جای پارک خودرو خودتان باشید. بازار حفاظ در ساختمانی 5طبقه قرار گرفته است. دو طبقه از این ساختمان به پارکینگ و 3 طبقه دیگر به بخش تجاری اختصاص پیدا کرده است. بازار حافظ فضایی لوکس و مدرن دارد؛ پس اگر به‌دنبال جایی برای خریدی شیک و لذت‌بخش هستید، حتماً سری به بازار حافظ بزنید. این بازار ظاهری شیک و امروزی دارد و البته قیمت اجناس آن کمی از بازارهای دیگر بیشتر است.

آدرس: زاهدان، خیابان طالقانی، جنب مدیریت شعب بانک سپه

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره مراکز خرید زاهدان چه بود؟ آیا تاکنون تجربه سفر به زاهدان و خرید در آن را داشته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است که حتماً سفرنامه خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید. چه بهتر که از تجربه شما عزیزان برای کمک به دوستان دیگر استفاده کنیم. همچنین اگر مرکز خرید یا بازار خاصی را در زاهدان می‌شناسید که در این لیست وجود ندارد، حتماً نام آن را بگویید تا به لیست اضافه کنیم.

مرکز تجاری هامون بورس کامپیوتر زاهدان است.

بازار سلماس زاده ارزان‌ترین مرکز خرید زاهدان است.

پاساژ مهستان بورس لباس زنانه در زاهدان است.

پاساژ لیپار را می‌توان بورس اجناس لوکس زاهدان دانست.

بازارچه تاریخی سرپوشیده قدیمی‌ترین بازار زاهدان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.