بهترین زمان سفر به مالزی | سرزمینی که چهار فصل خدا زیباست

0

بهترین زمان سفر به مالزی چه فصلی است؟ این پرسشی است که در ذهن اکثر مسافران ایجاد می‌شود. انتخاب زمان مناسب برای سفر به این سرزمین نقش چشمگیری در قیمت سفر به مالزی هم دارد. از طرف دیگر به دلیل آب و هوای شرجی مالزی، گردشگرانی که گرمایی هستند بهتر است دقت بیشتری برای انتخاب زمان سفر به مالزی داشته باشند. با این حال با زمان‌بندی مناسب، می‌توانید سفر به مالزی را به سفر خارجی خاطره‌انگیزی تبدیل کنید. برای انتخاب زمان مناسب سفر به مالزی با خیال‌راحت روی تجربه همراهان خود در ره بال آسمان حساب باز کنید. خوشبختانه اطلاعات سودمندی برای انتخاب بهترین زمان سفر به کوالالامپور می‌دانیم. در ادامه این اطلاعات را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا سفر به مالزی به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمر شما تبدیل شود.

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب و هوا

عکس بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به آب و هوا

مالزی آب‌ و هوایی گرم و شرجی دارد. در بیشتر نواحی این سرزمین دمای هوا در طول روز از ۳۰ درجه کمتر نمی‌شود. آب و هوای مالزی در شب نیز از ۲۰ درجه پایین‌تر نمی‌آید. در این بین بارش باران را هم باید در نظر داشته باشید. برای اینکه دید کلی درباره آب و هوا مالزی دست شما بیاید، با هم آب و هوای کوالالامپور را فصل‌به‌فصل بررسی می‌کنیم.

سفر به مالزی در بهار

بررسی بهترین زمان سفر به مالزی را از بهار آغاز می‌کنیم که مادر فصل‌هاست. این سرزمین بهارهای بسیار زیبایی دارد. آب و هوای مالزی در بهار جانانه می‌شود. در این فصل خبری از بادهای شدید نیست. همه می‌دانیم که بهار بدون باران لطفی ندارد و خوشبختانه باران‌های بهاری بسیار دلپذیری را در مالزی شاهد هستیم. این باران‌ها به گونه‌‌ای نیست که گردشگری را مختل کند. با این حال اگر قصد سفر بهاری به مالزی کرده‌اید، چتر فراموش نشود. ناگفته نماند بهار مالزی چیزی کمتر از تابستان ایران ندارد. به همین دلیل چند دست لباس خنک و کرم ضدآفتاب در ساک مسافرتی خود قرار دهید.

سفر به مالزی در تابستان

انصافاً باید اعتراف کرد مالزی تابستان‌های گرم و شرجی دارد. با این حال از آنجایی که در تابستان چندین فستیوال باشکوه در کوالامپور و دیگر شهرهای مالزی برگزار می‌شود، سفر به مالزی در تابستان خالی از لطف نیست. از طرف دیگر بسته به شهری که در سفر به مالزی عازم آن هستید، آب و هوای این شهر در تابستان متفاوت خواهد بود. باران‌های موسمی را هم در سفر تابستانی به مالزی دست‌کم نگیرید. تجربه نشان داده در ماه ژوئن تا آگوست باران‌های موسمی شدیدی بیشتر قسمت‌های مالزی را پوشش می‌دهد. در مجموع باید گفت تابستان شاید بهترین زمان سفر به مالزی نباشد؛ اما فستیوال‌ها و مراسم تابستانه مالزی، به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد رنج گرما و رطوبت تابستانی مالزی را به جان بخرید.

سفر به مالزی در پاییز

با فرارسیدن پاییزِ هزاررنگ در مالزی، آب و هوای کوالالامپور و دیگر قسمت‌های این سرزمین خنک‌تر می‌شود. ابرهای باران‌زا نیز از این دیار رخت بر می‌بندند تا شرایط برای گشت‌و‌گذار در مالزی فراهم شود. با این حال به لحاظ رطوبت، پاییز مرطوب‌ترین فصل سال در مالزی است. این شرایط باعث شده تا تفریح‌های روزانه در پاییزهای مالزی رونق کمتری داشته باشد. خوشبختانه سکه تفریحات مالزی در پاییز روی دیگری هم دارد. با فرارسیدن شب، مکان‌های گردشگری مالزی رنگ‌و‌بوی دیگری پیدا می‌کند. به لطف هوای خنک و دلپذیر شب‌های پاییزیِ مالزی، گردشگران به خیابان‌ها می‌آید و از جاهای دیدنی مالزی بازدید می‌کنند. با این حساب می‌توان گفت اگر اهل تفریحات شبانه هستید، پاییز بهترین زمان سفر به مالزی برای شماست.

سفر به مالزی در زمستان

عکس فصل زمستان در مالزی

در این فصل بارش‌های زیادی را در قسمت‌های مختلفی مالزی شاهد هستیم. هوا نیز همچنان شرجی و نسبتاً‌ گرم است. میانگین درجه هوا در روزهای زمستانی کوالالامپور حدود ۲۷ درجه است. گرمای هوا شب‌ها به ۲۳ درجه کاهش پیدا می‌کند. درواقع می‌توان گردشگری زمستانی در مالزی را به سکه‌ای دورو تشبیه کرد. یک طرف این سکه آب‌ و هوای خوب مالزی در زمستان است. روی دیگر این سکه نیز افزایش بارش در زمستان قرار گرفته است. این باران‌ها خطرناک و سیل‌آسا نیستند.

با این حال باران صفای گشت‌و‌گذار در مالزی را کاهش می‌دهد. ناگفته نماند برگزاری جشن‌های مهمی مانند مراسم کریسمس، زمستان را به فصلی مناسب برای گردشگران اهل خرید و خوشگذرانی در مالزی تبدیل می‌کند. به این نکته هم اشاره کنیم در زمستان بارش کمتری در قسمت‌های غربی مالزی اتفاق وجود دارد. با این حساب اگر حوصله باران و هوای شرجی زمستان‌های کوالالامپور را ندارید، راه قسمت‌های غربی مالزی را در سفر زمستانی به این دیار در پیش بگیرید.

بهترین زمان سفر به مالزی بر اساس انتخاب شهری خاص

عکس کوالالامپور

مالزی سرزمینی پهناور با آب و هوای متفاوت است. از طرف دیگر جاهای دیدنی مالزی فقط به کوالالامپور ختم نمی‌شود. به همین دلیل اگر می‌خواهید در جریان بهترین زمان سفر به مالزی قرار بگیرید، بهتر است با آب‌و‌هوای دیگر شهرهای بزرگ مالزی نیز آشنا شوید.

آب و هوای جزیره پنانگ

پنانگ، به لحاظ گردشگری یکی از استان‌های مهم مالزی به حساب می‌آید. این منطقه طبیعت بسیار زیبایی دارد. به همین دلیل نیز گردشگرانی را سراغ داریم که به جای کوالالامپور، راه سفر به جزیره پنانگ را در پیش می‌گیرند. شهر جرج‌ تاون، مرکز پنانگ است. این شهر تقریباً‌ در تمامی فصل‌های سال گرم و شرجی است. بارش باران نیز در پنانگ نسبتاً زیاد است. این باران در آوریل تا اکتبر بسیار شدید و طوفانی می‌شود. به لحاظ گرمای هوا نیز پنانگ نسبت به دیگر جاهای دیدنی مالزی گرم‌تر است.

این منطقه روزها ۲۹ تا ۳۵ درجه گرم می‌شود. شب‌ها میزان گرمای پنانگ به حدود ۲۶ تا ۲۹ درجه می‌رسد. ماه‌های ژوئن تا آگوست، گرم‌ترین ماه‌های پنانگ به حساب می‌آید. ماه‌های آوریل تا می، جزیره پنانگ هوای بسیار مرطوبی دارد. شرجی‌بودن هوا در ماه‌های اکتبر تا نوامبر هم تکرار می‌شود. با این حال نخل‌های سرسبز، سواحل‌ ماسه‌‌ای و میوه‌های خوشمزه پنانگ به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش گرما و رطوبت هوای این منطقه را داشته باشد.

آب و هوای بخش مالزیایی بورنئو یا همان شرق مالزی

در شرق مالزی، سومین جزیره بزرگ دنیا با نام بورنئو خودنمایی می‌کند. در کمتر جایی از دنیا جنگل‌هایی به زیبایی جنگل‌های بورنئو سراغ داریم. در این منطقه هیجان‌انگیزترین تفریحات جنگلی پیش روی گردشگران قرار دارد. با این حال بارش‌های موسمی در بورنئو کار را به جایی می‌رساند که گردشگران را مجبور کند قید تفریح‌های جنگلی در بورنئو را بزنند. به همین دلیل انتخاب بهترین زمان سفر به مالزی برای گشت‌و‌گذار در بخش مالزیایی بورنئو اهمیت زیادی دارد. دسامبر، ژانویه و فوریه، شرجی‌ترین ماه‌های بورنئو به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سفری بدون باران را در شرق مالزی تجربه کنید، ژوئن، جولای و آگوست را در برنامه مسافرت به مالزی در نظر بگیرید.

آب و هوای جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان جلوه‌ای متفاوت از جاهای دیدنی مالزی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. این جزیره به اندازه‌ای تماشایی است که تابستان‌ها در آن جای سوزن‌ انداختن پیدا نمی‌کنید. افزایش تقاضای گردشگری در جزایر پرهنتیان، بیشترشدن قیمت هتل‌ها و خدمات گردشگری در این منطقه را به دنبال دارد. به لحاظ گردشگری، تابستانِ جزایر پرهنتیان شاید بهترین زمان برای سفر به مالزی نباشد. از طرف دیگر با فرارسیدن زمستان، چراغ گردشگری در جزایر پرهنتیان به اندازه‌ای کم‌فروغ می‌شود که بعضی از هتل‌های این منطقه تعطیل می‌کنند. زمستان‌های این منطقه طوفان‌های دریایی را به دنبال دارد. این شرایط سفر با قایق به پذهنتیان را به مسافرتی پرخطر تبدیل می‌کند. با این حساب بهار و پاییز زمان بهتری برای سفر به جزایر پرهنتیان شناخته می‌شود.

آب و هوای لانگ کاوی

بهترین زمان سفر به مالزی و گشت‌و‌گذار در لانگ‌ کاوی، ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه است. لانگ کاوی در این ماه‌ها رطوبت کمی دارد و دمای هوا نیز شرایطی برای گشت‌و‌گذاری جانانه در این جزیره را فراهم می‌کند. ناگفته نماند، عروس‌های دریایی در بیشتر ماه‌های سال سواحل لانگ کاوی را قرق می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانید عروس‌ دریایی در کنار زیبایی، دشمن انسان است و و زهر خطرناکی دارد. به همین دلیل از آنجایی که نگران سلامت وجود نازنینتان در سفر به مالزی هستیم، پیشنهاد می‌کنیم دسامبر و ژانویه را برای گشت‌و‌گذار در لانگ‌ کاوی انتخاب کنید. در این ماه‌ها عروس‌های دریایی کمتری در سواحل لانگ کاوی وجود دارد.

جزیره تیومان

تیومان تابستان‌های خشکی دارد. به همین دلیل بهار یا پاییز بهترین زمان سفر به مالزی و گشت‌و‌گذار در جزیره تیومان است. سواحل این منطقه شاید زیبایی‌های لانک کاوی را نداشته باشد، اما انصافاً باید اعتراف کنیم که خلوت‌ترین سواحل مالزی در جزیره تیومان پیدا می‌شود. به لطف این سواحل خلوت، تیومان به انتخاب اول گردشگرانی تبدیل شده که دنبال جایی دنج برای گردشگری هستند.

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به هزینه‌ ها

قیمت حرف اول را در هر سفر می‌زند. به همین دلیل مدیران گردشگری مالزی در فصل‌های مختلف با بالاوپایین کردن هزینه سفر به مالزی، انگیزه‌ گردشگران برای مسافرت به این دیار را افزایش می‌دهند. مراکز خرید مالزی در فصل‌های کم‌گردشگر، تخفیف‌های چشمگیری برای کالاها اعمال می‌کنند. حراجی های مالزی هم با کالاهای خوش‌قیمت انتظار گردشگران را می‌کشند. این شرایط باعث شده تا گردشگران در کنار گشت‌و‌گذاری جانانه در کوالالامپور، خرید ارزان در مالزی را هم تجربه کنند. در مجموع باید گفت فصل‌های کم گردشگر با توجه به هزینه‌ ها، بهترین زمان سفر به مالزی به حساب می‌آید. در این بین فستیوال‌ های خرید مالزی را هم نباید نادیده بگیرید. مراکز خرید مالزی در مراسم مهمی مانند کریسمس، تخفیف‌های چشمگیری به گردشگران می‌دهند.

کاهش هزینه های سفر به مالزی فقط به مراکز خرید این کشور منحصر نمی‌شود. در انتخاب بلیط هم بهتر است زمان‌سنجی دقیقی داشته باشید و با خرید بلیط چارتر مالزی یا بلیط های اکونومی مالزی، یکی از خوش‌قیمت‌ترین مسافرت‌های خارجی خود را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌ها

عکس بهترین زمان سفر به مالزی با توجه به زمان برگزاری جشنواره‌ها

سفر به مالزی بدون شرکت در جشنواره‌ها و مراسم ملی مردمان این سرزمین لطفی ندارد. با این حساب در ادامه به بهترین فستیوال های مالزی اشاره می‌‌کنیم. امیدواریم با توجه به تاریخ برگزاری این مراسم، بهترین زمان سفر به مالزی را انتخاب کنید.

جشن استقلال مالزی

روز استقلال مالزی، مهم‌ترین روز تعطیل در این سرزمین شناخته می‌شود. مالایی‌ها در ۳۱ اگوست ۱۹۵۷ به استقلال رسیدند. ناگفته پیداست در این روز، شهرهای بزرگی مانند کوالالامپور میزبان برگزاری جشن‌های باشکوهی هستند. در این روز در کنار تفریح‌ و خوشگذرانی، حراجی‌ های مالزی نیز کالاهای تخفیف‌داری در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. روز استقلال برای گردشگرانی که می‌خواهند بیشتر با فرهنگ مردمان این سرزمین آشنا شوند، بهترین زمان سفر به مالزی است.

فستیوال موسیقی مالزی

آخر هفته آگوست هر سال بهترین نوازنده‌‌ها و خواننده‌های مالزی در کنار هنرمندان بین‌المللی یکی از باشکوه‌ترین فستیوال های موسیقی آسیا را به راه می‌اندازند. از آنجایی که موسیقی بدون پایکوبی صفایی ندارد، گردشگران فرصتی پیدا می‌کنند تا بدنی بلرزانند و خودی نشان دهند. فستیوال موسیقی در منطقه کوهستانی گنتینگ برگزار می‌شود. گنتینگ یکی از خوش‌ آب‌و‌هواترین مناطق مالزی است. در این ناحیه، چندین هتل کوهستانی هم وجود دارد تا گردشگران در کنار شرکت در فستیوال موسیقی مالزی، اقامتی خاطره‌انگیز در دل طبیعت را تجربه کنند.

ماه رمضان

مالزی مسلمان‌های بی‌شماری دارد. همان‌گونه که می‌دانید عیدفطر، یکی از مهم‌ترین اعیاد در بلاد مسلمین شناخته می‌شود. مالایی‌ها عیدفطر هر سال درِ خانه‌های خود را به روی مهمان‌‌ها باز می‌کنند. در ماه رمضان محدودیت‌هایی به لحاظ خوردوخوراک دارید، با این حال این ماه فرصت مناسبی برای خوش‌و‌بش و آشنایی با فرهنگ مسلمان های مالزی به حساب می‌آید. از آنجایی که تاریخ ماه رمضان در تقویم تغییر می‌کند، نمی‌توان تاریخ مشخصی را به‌عنوان بهترین زمان سفر به مالزی برای حضور در ماه رمضان انتخاب کرد.

روز مالزی

پس از روز استقلال، روز مالزی مهم‌ترین روز در این سرزمین به حساب می‌آید. شانزدهم سپتامبر روز مالزی است. در این روز نیز همانند روز استقلال مالزی، بساط تفریح و‌ خوشگذرانی مهیاست. در روز مالزی جشنواره های فروش متفاوتی در گوشه‌و‌کنار این سرزمین به راه می‌افتد. این شرایط باعث شده تا این روز را در فهرست بهترین زمان سفر به مالزی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با روز مالزی و دیگر مراسم این کشور حتماً‌ مطلب راهنمای سفر به مالزی را مطالعه کنید.

دیپاوالی

دیپاوالی، عیدی مهم در مالزی است که ریشه‌هایی در فرهنگ کهن هند دارد. مردمان مالزی با برگزاری دیپاوالی، آغاز سال نو را جشن می‌گیرند. این روز در فرهنگ هندو از پیروزی نور بر تاریکی حکایت دارد. با فرارسیدن دیپاوالی، مالایی‌ها به جشن‌و‌پایکوبی می‌پردازند. شرکت در این مراسم حال‌و‌هوای عید نوروز را در ذهن گردشگران ایرانی تداعی می‌کند. لازم به ذکر است مراسم دیپاوالی بر اساس تقویم هندی برگزار می‌شود. به همین دلیل این مراسم تاریخ مشخصی در سال میلادی ندارد. با این حال اگر به دنبال بهترین زمان سفر به مالزی هستید، جشن دیپاوالی بهانه‌ای مناسب برای سفر به این منطقه است.

بهترین زمان سفر به مالزی بسته به بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته‌‌اید و شرایط آب‌و‌هوایی این منطقه تفاوت دارد. امیدواریم با توجه به اطلاعاتی که برای انتخاب زمان مناسب برای سفر به مالزی مطرح کردیم، سفر به این دیار به یکی از بهترین مسافرت‌های خارجی شما تبدیل شود. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمندی از سفر به مالزی دارند، پیشنهاد می‌‌کنیم این اطلاعات مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

مالزی آب و هوایی استوایی و شرجی دارد.

بسته به هزینه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اید، مراسمی که قصد دارید در آن‌ها شرکت کنید و آب‌و‌هوای مالزی، بهترین زمان سفر به این منطقه تفاوت دارد. با این حال زمستان فصل خوبی برای سفر به کوالالامپور است.

گردشگری در ماه‌های دسامبر و ژانویه در جزیره لانگ کاوی بیشتر از همیشه خوش می‌گذرد.

از آنجایی که کریسمس در زمستان برگزار می‌شود، ماه‌های ژانویه، دی و اسفند زمان مناسبی برای سفر به مالزی به حساب می‌آید.

عید فطر، روز استقلال، روز ملی مالزی و عید دیپاوالی زمان مناسبی برای سفر به مالزی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.