راهنمای سفر به مالزی | نگین گردشگری آسیای جنوب شرقی

0

راهنمای سفر به مالزی همانند‌ قطب‌نما، راه‌و‌چاه مسافرت را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در این راهنما از آب‌‌و‌‌هوای این کشور می‌گوییم و مهم‌ترین شهرهای مالزی را معرفی می‌کنیم. به لطف این اطلاعات دورنمایی از سفر به این منطقه در ذهن گردشگران شکل می‌گیرد. از طرف دیگر با توجه به اطلاعات کاملی که از مالزی با شما در میان می‌گذاریم، مطالعه این راهنما برای علاقه‌مندان این دیار همانند سفرنامه‌ای خاطره‌‌انگیز، لذت‌بخش خواهد بود. به شما قول می‌دهیم با مطالعه راهنمای مسافرت به مالزی، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین سفرهای زندگی خود به آسیای جنوب شرقی را تجربه کنید.

فهرست مطالب

چرا سفر به مالزی؟

عکس مالزی

بی‌دلیل نیست که گردشگران از دورونزدیک راه مالزی را در پیش می‌گیرند. این کشور شهرفرنگی از زیبایی‌هاست. شهرهای بزرگ این دیار از معماری مدرنی بهره گرفته‌اند. مناطق روستایی مالزی نیز هنوز سبک‌و‌سیاق زندگی سنتی را حفظ کرده‌‌اند. سواحل زیبای این سرزمین در کنار جنگل‌های انبوه و کوه‌های سربه‌فلک کشیده، جاذبه های طبیعی چشمگیری پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. قبل از اینکه بیماری کرونا گریبان صنعت توریسم را بگیرد، در سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۶.۳ میلیون نفر گردشگر از سراسر دنیا راه این دیار را در پیش گرفته بودند. این آمار از جاذبه های چشم‌نواز و جاهای دیدنی مالزی حکایت دارد.

جالب اینجاست تاریخ این کشور زیبا به بیشتر از ۴۰ هزار سال پیش باز می‌گردد. به لطف این قدمت، مردمان این دیار فرهنگی غنی دارند. شرکت در جشنواره‌ های مالزی بهانه‌ای است تا با این فرهنگ آشنا شوید. مالزی یکی از پیشرفته‌‌ترین کشورهای منطقه به حساب می‌آید. این شرایط باعث شده تا مراکز خرید بزرگ و مدرن، هتل‌های ۵ ستاره و رستوران‌های درجه‌یک در گوشه‌و‌کنار پایتخت و شهرهای بزرگ این کشور خودنمایی کند. این دیار کعبه‌آمال گردشگران طبیعت‌دوست است. در این سرزمین تا چشم کار می‌کند جنگل‌های سرسبز و سواحل زیبا وجود دارد. مالزیایی‌ها غذاهای خوشمزه‌ای هم دارند. خوردن غذاهای سنتی مالزیایی به خاطره‌ای خوش برای گردشگران تبدیل می‌شود.

به لحاظ خرج سفر هم انصافاً باید اعتراف کرد گشت‌و‌گذار در کوالالامپور نسبت به دیگر پایتخت‌های معروف آسیای شرقی خوش‌قیمت‌تر تمام می‌شود. زیباترین کشور آسیای جنوب شرقی به اندازه‌ای تماشایی است که بعید می‌دانیم در سفر به مالزی بتوانیم به تمامی این مکان‌ها اشاره کنیم. با این حال امیدواریم راهنمای سفر به مالزی، انگیزه مسافرتی خاطره‌انگیز به دیدنی‌ترین کشور آسیای جنوب شرقی را در دل شما روشن کند.

آب و هوای مالزی

گردشگران دنیا‌دیده بهتر از ما می‌دانند که آب و هوا تأثیر چشمگیری در افزایش جاذبه های توریستی یک منطقه دارد. به همین دلیل با توجه به محبوبیت سفر به مالزی میان گردشگران بین‌المللی حتماً متوجه شده‌اید که آب‌و‌هوای این دیار مطبوع و دل‌انگیز است. همسایگی این سرزمین با خط استوا آب‌‌و‌هوایی شرجی را برای این منطقه فراهم کرده است. بهار این منطقه با فرارسیدن مارس آغاز می‌شود. جالب است بدانید کشورهای نزدیک به خط استوا در آسیای جنوب شرقی عموماً‌ بهارهای کم‌‌بارانی دارند. با این حساب بهار زمان بسیار مناسبی برای سفر به این سرزمین است.

با فرارسیدن ژوئن، آب‌وهوای این منطقه تابستانی می‌شود. در جولای و آگوست گرما به اوج می‌رسد. در اواخر آگوست باران در این ناحیه شدت می‌گیرد تا با هوای شرجی روبه‌رو باشیم. ناگفته نماند این منطقه آب‌هوایی بسیار متغیر دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در این فصل، همیشه چتر کوچکی همراه داشته باشید.

پاییز فصل باران‌های موسمی در این ناحیه است. این باران‌ها از اوایل سپتامبر آغاز می‌شود و هر چقدر که به نوامبر نزدیک‌تر می‌شویم، باران‌های موسمی شدت بیشتری پیدا می‌کند. جالب است بدانید نوامبر، سردترین ماه در این ناحیه به حساب می‌آید. با این حال این سرما به اندازه‌ای نیست که گردشگران را آزار دهد. به همین دلیل توریست‌های زیادی را سراغ داریم که نوامبر را برای گردشگری در این منطقه انتخاب می‌کنند.

ژانویه که از راه رسید، هوای این ناحیه جان می‌دهد برای گردشگری. فوریه هم زمان مناسبی برای گردش و تفریح در این دیار است. زمستان‌های این ناحیه با زمستان ما ایران‌ها از زمین تا آسمان تفاوت دارد. زمستان‌های این منطقه هوایی مطبوع دارد و در آن خبری از برف و یخبندان نیست. این شرایط باعث شده تا بسیاری از گردشگران به دنبال سفر به مالزی در زمستان باشند.

بهترین زمان سفر به مالزی

تنوع آب‌ و هوا در این کشور دست گردشگران را برای انتخاب بهترین زمان سفر به مالزی باز گذاشته است؛ پس:

  • اگر روحیه‌ای پروانه‌ای دارید و از قدم‌زدن زیر باران لذت می‌برید، پاییز تا اواخر زمستان را برای سفر انتخاب کنید.
  • اگر هم از آن دسته گردشگران ماجراجویی هستید که می‌خواهید طبیعت این سرزمین را زیرورو کنید، بهار یا زمستان راه این دیار را در پیش بگیرید.
  • به گردشگران پاساژ‌گرد و عشق‌خرید هم پیشنهاد می‌کنیم کریسمس بار سفر به این کشور را ببندند. فروشنده‌ها در روزهای کریسمس آتش به مالشان می‌زنند و کالاها را با تخفیف چشمگیری پیش روی گردشگران قرار می‌دهند.

شهرهای مهم و گردشگری مالزی

وقتی صحبت از سفر به شهرهای زیبای آسیای جنوب شرقی به میان می‌آید، نام کوالالامپور بیشتر از دیگر شهرها در ذهن تداعی می‌شود. به همین دلیل راهنمای سفر به مالزی را با هدف گردشگری در کوالالامپور آماده کرده‌ایم. با این حال در کنار اینکه کوالالامپور جواهری در میان تمامی این شهرهاست، مالزی شهرهای زیبای دیگر هم برای گردشگری دارد.

  • میری (Miri) یکی از این شهرهاست . این شهر یکی از ثروتمندترین شهرهای منطقه به حساب می‌آید. به همین دلیل میری به شهری برای خرید کالاهای لوکس و گردشگری اشرافی تبدیل شده است. در کنار مراکز خرید شیک، رستوران‌هایی با خوشمزه‌ترین غذاهای محلی و بین‌المللی در شهر میری وجود دارد. هتل‌های ۵ ستاره شهر میری در سرتاسر منطقه نظیر ندارد.
  • کوچینگ (Kuching) یکی دیگر از شهرهای زیبا در این محدوده به حساب می‌آید. این شهر را ساحلی زیبا فرا گرفته است. به لطف این شرایط، گردشگران عاشق‌طبیعت از گشت‌و‌گذار در شهر کوچینگ سیر نمی‌شوند. بساط بهترین تفریح‌های آبی در کوچینگ مهیاست. رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی نیز در امتداد رودخانه ساراواک (Saravak) خودنمایی می‌کند.
  • لنکاوی، شهری برای گردشگران ماجراجو است. ۹۹ جزیره با فاصله‌ای کم در کنار هم قرار گرفته‌‌اند تا شهر لنکاوی را تشکیل دهند. این شهر به لحاظ اقامتگاه‌های ساحلی،‌ جاذبه های تاریخی و غذاهای محلی چیزی کم‌و‌کسر ندارد. با این حال لنکاوی بیشتر به تفریحات هیجان‌انگیز معروف شده است. در این منطقه پارک دریایی پولائوپایار (Pulau Payar Marin Park) لحظه‌های سرگرم‌کننده‌ای را برای گردشگران فراهم می‌کند. تله‌کابین‌سواری بر فراز کوهستان، گشت‌و‌گذار در مزرعه تمساح‌ها و غواصی در آب‌های عمیق از دیگر تفریحات هیجان‌انگیز و جاهای دیدنی جزیره لنکاوی به حساب می‌آید.

پول رایج مالزی

مالایی‌ها تا سال ۱۹۷۵ از واحد پول قدیمی استفاده می‌‌کردند. در آن زمان دولت واحد پول رینگیت (Ringgit) را به‌عنوان واحد پول رسمی این کشور معرفی می‌کند. این واحد پول به زیرمجموعه سِن (Sen) تقسیم می‌شود. هر یک رینگیت، برابر با ۱۰۰ سِن است. اسکناس‌های این کشور با مبلغ‌های ۱، ۵، ۱۰، ۵۰ و ۱۰۰رینگتی چاپ می‌شود. ضرب سکه‌های این سرزمین نیز با مبلغ‌های ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سِنی صورت می‌گیرد. اسکناس ۱‌رینگتی رنگی آبی دارد. اسکناس ۵‌رینگتی سبزرنگ است و اسکناس ۱۰‌رینگتی با رنگ قرمز چاپ می‌شود. اسکناس ۲۰‌رینگتی نارنجی است و ۵۰‌رینگتی رنگی آبی‌ و بنفش دارد. اسکناس ۱۰۰ رینگتی نیز به‌عنوان ارزشمندترین اسکناس در این کشور با رنگ بنفش منتشر می‌شود.

در سفر به مالزی دلار ببریم یا رینگیت؟

در راهنمای سفر به مالزی برای شما گفتیم کولالامپور یکی از پرگردشگرترین شهرهای آسیای جنوب شرقی است. حضور گردشگران بین‌المللی در این دیار باعث شده تا در کنار پول رایج این سرزمین، دلار و پوند نیز به ابزاری برای معامله تبدیل شود. با این حال پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر، حتماً پول خود را به رینگیت تبدیل کنید. در حین تبدیل پول، در کنار اسکناس‌های درشت، پول خُرد هم بگیرید. این پول خرد برای انعام، کرایه تاکسی و چانه‌زدن لازم می‌شود.

در کوالالامپور و دیگر شهرهای بزرگ صرافی‌ها صف کشیده‌اند. سراغ صرافی‌ها را در فرودگاه کوالالامپور، مراکز خرید بزرگ و جاهای پرگردشگر بگیرید. بعضی از هتل‌های درجه‌یک این ناحیه نیز صرافی دارند. از طرف دیگر در گوشه‌و‌کنار شهرهای بزرگ نیز دستگاه‌های تبدیل ارز خودکار وجود دارد. این دستگاه‌ها شباهت‌ زیادی به خودپرداز دارد و به‌راحتی پول شما را به ریگنیت تبدیل می‌کند. ناگفته نماند برای تبدیل ارز با این دستگاه‌ها، مواظب باشید سارقین در اطراف کمین نکرده باشند. به این نکته هم اشاره کنیم که در کنار ریگنیت، دلار و پوند، بیشتر هتل‌‌ها، مراکز خرید و جاهای دیدنی کارت‌های اعتباری ویزا و مسترکارت نیز قبول می‌کنند.

جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی کوالالامپور و دیگر شهرهای اطراف آن گردشگران را از دورونزدیک به خود فرا می‌خواند. از آنجایی که می‌دانیم سفر به کوالالامپور جایگاه ویژه‌ای در دل همراهان ما دارد، در مقاله‌ای مفصل به تمامی جاهای دیدنی مالزی اشاره کرد‌ه‌ایم. برای اینکه سفر به این دیار حسابی به شما خوش بگذرد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. با این حال در ادامه چندین مکان که جاذبه بیشتری دارند را با شما در میان می‌‌گذاریم.

  • آکواریوم کوالالامپور

در بیشتر شهرهای پرگردشگر بین‌المللی آکواریوم‌های زیبایی وجود دارد. با این حال حساب بعید می‌دانیم در منطقه آکواریومی به زیبایی آکواریوم کوالالامپور پیدا کنید. نزدیک به ۲۵۰ جانور دریایی در این آکواریوم زندگی می‌کنند. آکواریومی که از آن صحبت می‌کنیم با ۵۶۰۰ مترمربع مساحت، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های منطقه است. در این آکواریوم ماهی‌های زیبا به شیطنت‌ مشغول‌ هستند. در کنار آرامش، آکواریوم مالزی سرگرمی‌ هیجان‌انگیزی نیز برای گردشگران به حساب می‌آید. در این آکواریوم تیزدندان‌ترین کوسه‌های جهان، ماهی‌ها را یک لقمه چپ می‌کنند.

آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre, Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • برج‌ های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

امکان ندارید گشتی در خیابان‌های کوالالامپور بزنید و چشمتان به برج های دوقلوی پتروناس نیفتد. این بر‌ج‌ها با ۴۵۲ متر ارتفاع، جلوه‌ای از کوالالامپور مدرن را به رخ گردشگران می‌کشند. این برج‌ها در طبقه ۴۱ و ۴۲ با پلی شیشه‌ای به یکدیگر متصل شده‌اند. گشت‌و‌گذار در برج های دوقلوی پتروناس، تجربه‌ای است که دست‌کم یک‌بار در زندگی باید آن را انجام دهید. بساط تفریح و سرگرمی نیز در این برج‌ها برقرار است تا با خاطره‌های خوش از برج‌گردی به هتل باز گردید.

آدرس: Concourse Level, Petronas Twin Tower, Lower Ground, 50088, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • پارک موضوعی برجایا تایم اسکوئر (Berjaya Time Square Theme Park)

در این قسمت از راهنمای سفر به مالزی به پارکی رسیدیم که گفته می‌شود بزرگ‌ترین پارک موضوعی در منطقه است. پارک موضوعی برجایا تایم اسکوئر، سرگرمی‌‌های هیجان‌انگیزی برای کودکان و بزرگسالان دارد. این پارک موضوعی در پنجمین طبقه از مرکز خرید برجایا تایم اسکوئر واقع شده است. به لطف این جانمایی، فرصتی پیدا می‌کنید تا پس از پاساژگردی در این مرکز خرید، سری به پارک موضوعی بزنید و تفریحی جانانه را تجربه کنید.

آدرس: LOT 01-26, 01-28 & 01-30 1ST FLR, BERJAYA TIMES SQUARE, Jalan Imbi, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia
  • پارک ماجراجویی ای تی وی (ATV Adventure Park)

مگر ممکن است سوار موتورهای چهارچرخ شوید و در زمین‌های گِلی جولان بدهید و به شما خوش نگذرد؟ این فقط قسمتی از سرگرمی‌های پارک ماجراجویی ای‌.‌تی.‌وی است. در این پارک سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی انتظار گردشگران را می‌کشد. با این حساب اگر دلتان هوای ماجراجویی کرده، پارک ای‌.‌تی‌.‌وی را به برنامه سفر خود اضافه کنید.

آدرس:‌ Ulu Klang, Selangor, Kampung Kemensah, 68000, Malaysia
  • محله چینی‌ های کوالالامپور

کوالالامپور تنوع فرهنگی بسیار گسترده‌ای دارد. به همین دلیل قوم‌و‌قبیله‌های گوناگونی در گوشه‌و‌کنار آن زندگی می‌کنند. یکی از این اقوام، چینی‌های کوالالامپور هستند. این افراد در محله‌ای با همین نام، چینی کوچک در دل کوالالامپور درست کرده‌اند. این محله بورس کالاهای چینی و خوش‌قیمت است. اگر به فکر خرید سوغاتی هستید و دلتان برای غذاهای چینی تنگ شده، آدرس محله چینی های کولالامپور را به خاطر داشته باشید. محله چینی های کوالالامپور جایگاه ویژ‌ه‌ای در راهنمای سفر به مالزی دارد؛ زیرا با حضور در این محله، سبک‌و‌سیاق زندگی چینی پیش روی شما قرار می‌گیرد.

آدرس: Jalan Petaling, Kuala Lumpur, Malaysia

جشنواره‌ ها و فستیوال‌ های مالزی

کشورهای آسیای جنوب شرقی مراسم‌های زیبایی دارند. این شرایط باعث شده تا جشن‌های باشکوهی در کوالالامپور برگزار شود. اگر راهی نگین شهرهای جنوب شرقی آسیا هستید، برنامه سفر به مالزی را برای شرکت در جشنواره‌های زیر تنظیم کنید.

  • جشنواره موسیقی

این جشنواره هر ساله در ماه آگوست برگزار می‌شود. در این مراسم هنرمندان مالزیایی در کنار نوازندگان بین‌المللی نغمه شادی می‌سرایند. از آنجایی که امکان ندارد جشنواره موسیقی در جایی از دنیا برگزار شود و خبری از رقص‌و‌پایکوبی نباشد، جشنواره موسیقی نیز مکانی برای پایکوبی علاقه‌مندان است.

  • فستیوال میان پاییزی

این فستیوال در اواخر آگوست افتتاح می‌شود. فستیوال میان پاییزی را با نام جشن فانوس‌ها نیز می‌شناسند. در این جشن فانوس‌های زیبا به مناسبت برداشت محصول تابستانه روشن می‌شود. مالزیایی‌ها با کیک و شیرینی‌های خوشمزه از حاضرین پذیرایی می‌کنند تا سفر به مالزی به خاطره‌ای شیرین در ذهن گردشگران تبدیل شود.

  • جشن عیدفطر

مالزی در بین دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی، مسلمان‌های بیشتری دارد. مؤمنان این منطقه همانند دیگر مسلمانان جهان، جایگاه ویژه‌ای برای عیدفطر قائل هستند. مسلمانان این دیار با فرارسیدن جشن عید‌فطر، درهای خانه خود را به روی گردشگران باز می‌کنند. اگر اهل غذاهای خانگی هستید، جشن عیدفطر سال آینده سری به این سرزمین بزنید.

  • جشن کریسمس

در راهنمای سفر به مالزی برای شما از مسلمانان مالزیایی گفتیم. اکنون نوبت آن است که به جشن کریسمس مسیحیان این سرزمین اشاره کنیم. همه‌ساله در اواخر دسامبر، مسیحیان این دیار با برگزاری فستیوال‌های باشکوهی، کریسمس را جشن می‌گیرند. سفر به مالزی در کریسمس حسابی خوش می‌گذرد. در کنار این جشن‌ها، فستیوال‌های فروش نیز برگزار می‌شود تا گردشگران بهترین سوغات مالزی را با قیمتی مناسب خریداری کنند.

  • فستیوال دیپاوالی

هندی‌های ساکن در این سرزمین دست‌روی‌دست نگذاشته‌اند و مراسم خاص خودشان را دارند. یکی از این مراسم، فستیوال دیپاوالی است. این فستیوال در اکتبر یا نوامبر برگزار می‌شود. فستیوال دیپاوالی درواقع جشن سال نو هندی‌هاست. بساط رقص‌و‌پایکوبی با آغاز این فستیوال مهیا می‌شود تا خاطره‌ خوش سفر به مالزی هرگز برای همیشه در ذهن گردشگران باقی بماند.

بهترین هتل های مالزی

کوالالامپور هتل‌های بی‌شماری با خدمات درجه‌یک دارد. در ادامه به چند هتل لوکس در این شهر اشاره می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر حتماً نگاهی به مطلب بهترین هتل های مالزی بیندازید.

هتل مجستیک کوالالامپور (Majestic Hotel)

سفر به مالزی زمانی حسابی می‌چسبد که اقامتی شاهانه را تجربه کنید. برای این اقامت هتل مجستیک کوالالامپور انتخاب مناسبی است. این هتل به لحاظ زمان ساخت، یکی از هتل‌های نسبتاً قدیمی کوالالامپور به حساب می‌آید. با این حال اتاق‌های داخل آن از دکوراسیون مدرن و امروزی بهره می‌گیرند. مرکز اسپا، سونا، گلخانه و چندین رستوران طرازاول با غذاهای مالزیایی و بین‌المللی به‌عنوان ویژگی‌های برتر هتل مجستیک کوالالامپور شناخته می‌شود.

آدرس: 5, Jalan Sultan Hishamuddin, City Centre, 50000 Kuala Lumpur, Malaysia

هتل ماندارین اوریِنتال (Mandarin Oriental, Kuala Lumpur)

به گردشگرانی که می‌خواهند نمایی تماشایی به کولالامپور داشته باشند، هتل ماندارین اورینتال را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل ۵ ستاره اقامتی اشرافی در سفر به مالزی برای گردشگران فراهم می‌کند. سرآشپزهای هتل ماندارین اورینتال نیز برای گردشگران چیزی کم نمی‌گذارند. این هتل در همسایگی برج های پتروناس و آکواریوم کوالالامپور قرار دارد.

آدرس: Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Malaysia

هتل گرند میلینیوم کوالالامپور (Grand Millennium Kuala Lumpur)

گرند میلینیوم یکی از نوسازترین هتل‌های کوالالامپور است. به همین دلیل اتاق‌های مدرن با پیشرفته‌ترین امکانات صنعت‌هتل‌داری در این هتل پیش‌ روی گردشگران قرار می‌گیرد. مرکز اسپا، استخری زیبا، رستوران‌های شیک با غذاهای شاهانه و کافه‌هایی با نوشیدنی‌هایی خنک از امکانات چشمگیر هتل گرند میلینیوم کوالالامپور به حساب می‌آید. این هتل سفر به مالزی را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهن گردشگران تبدیل می‌کند.

آدرس: 160 Jalan Bukit Bintang, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Malaysia

هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور (InterContinental Kuala Lumpur)

سفر به مالزی با اقامت در هتل اینتر کنتیننتال کوالالامپور رنگ‌و‌بویی دیگر پیدا می‌کند. این هتل به امکانات شاهانه و غذای خوشمزه شهره آفاق است. استخری با آب زلال، سالن اسپا و ماساژ در کنار کافه‌های شیک و رستوران‌های درجه‌یک هتل اینترکنتیننتال کوالالامپور، از امکانات رفاهی طرازاول این هتل به حساب می‌آید.

آدرس: 165, Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur, Malaysia

هتل شانگری لا کوالالامپور (Shangri-La Hotel Kuala Lumpur)

هتل شانگری لا کوالالامپور، باغی سرسبز و وسیع دارد. به همین دلیل نیز اقامت در این هتل را برای سفر به مالزی پیشنهاد می‌کنیم. نمای این هتل نیز به شهر زیبای کوالالامپور باز می‌شود. سرآشپز رستوران هتل شانگری لا کوالالامپور خوشمزه‌ترین غذاهای چینی، ژاپنی و بین‌المللی را برای گردشگران طبخ می‌کند. اتاق‌های دلباز، مرکز اسپا و استخر از دیگر امکانات هتل شانگری لا کوالالامپور به حساب می‌آید.

آدرس: 11, Jln Sultan Ismail, Kuala Lumpur, 50250 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

بهترین رستوران های مالزی

راهنمای سفر به مالزی بدون اشاره به بهترین رستوران‌‌های این دیار لطفی ندارد. از طرف دیگر غذاهای مالزیایی به اندازه‌ای خوشمزه هستند که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن‌ها گذشت. در ادامه به رستوران‌هایی اشاره می‌کنیم که غذای آن‌ها شهره آفاق است. در مراجعه به این رستوران‌ها مواظب انگشتانتان باشید.

  • رستوران بیچ بلانکت بابیلون (Beach Blanket Babylon Bar & Bistro)

جزیره پنانگ در مالزی به عنوان بهشت شکم‌گردها شناخته می‌شود. در این جزیره چندین رستوران طرازاول وجود دارد. در بین تمامی این رستوران‌ها، غذای رستوران بیچ بلانکت بابیلون، زبانزد اهالی منطقه است. این رستوران نمایی تماشایی به دریا دارد. سرآشپز رستوران نیز متخصص پخت غذاهای دریایی است. پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفر به مالزی دلتان هوای غذاهای دریایی کرد، حتماً سری به رستوران بیچ بلانکت بابیلون بزنید.

آدرس: 32, Jln Sultan Ahmad Shah, George Town, 10450 George Town, Pulau Pinang, Malaysia

رستوران کبابای ( Kebaya Dining Room )

مطمئن هستیم تعریف آشپزی فرانسوی‌ها به گوش شما هم خورده است. رستوران کبابای سرآشپزی فرانسوی دارد. در این رستوران در کنار غذاهای فرانسوی، انواع خوراکی‌های هندی و چینی نیز سرو می‌شود.

آدرس: 14A, Stewart Ln, Georgetown, 10200 George Town, Penang, Malaysia

رستوران لا سال در هتل کاسا دل مار ( la sal restaurant )

هتل کاسا دل مار، هتلی شناخته‌شده در مالزی است. این هتل رستورانی با نام لا سال دارد. رستورانی که از آن صحبت می‌کنیم به پخت غذاهای خوشمزه، اما ارزان معروف است. به همین دلیل برای کاهش هزینه‌های سفر به مالزی می‌توانید خودتان را در این رستوران مهمان کنید.

آدرس: Casa del Mar, Jalan Pantai Cenang, Pantai Cenang, Kedah, 07000 Pulau Langkawi, Malaysia

رستوران ترتی ایت کی ال ( Thirty8 KL )

هتل گرند حیات (Grand Hyat) هتلی طرازاول در کوالالامپور است. جالب اینجاست که این هتل شهرتش را مدیون رستورانی است که در طبقه سی‌و‌هشتم آن قرار دارد. این رستوران با نام رستوران ترتی ایت کی ال، شناخته می‌شود. سرآشپز این رستوران یدطولایی در پخت غذاهای چینی، تایلندی و ژاپنی دارد.

آدرس: Grand Hyatt Kuala Lumpur, 12, Jalan Pinang, Kuala Lumpur, 50450 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

رستوران هِلی لانژ بار (Heli lounge bar)

در این قسمت از راهنمای سفر به مالزی، رستورانی متفاوت را معرفی می‌کنیم. این رستوران در مکانی که قبلاً باند فرود هلی‌کوپتر بوده، ساخته شده است. به همین دلیل رستوران در پشت‌بام ساختمانی بلند قرار دارد. به لطف این شرایط، گردشگران فرصتی برای خوردن شامی خوشمزه در بام کوالالامپور پیدا می‌کنند.

آدرس: 34 Menara KH, Jln Sultan Ismail, Bukit Bintang, 50450, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

بهترین رستوران های ایرانی در مالزی

مالایی‌ها غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارند. در کنار این خوراکی‌های خوشمزه، غذاهای بین‌المللی نیز در منوی رستوران‌ها دیده می‌شود. البته می‌دانید که مردم این کشور، غذاهای بسیار تند و چرب می‌خورند که ممکن است با سلیقه شما جور درنیاید. در هر صورت اگر در سفر به مالزی هوای غذای ایرانی کردید، سری به یکی از رستوران های ایرانی در مالزی بزنید. لیست کامل رستوان‌ها در مقاله قبلی هست. چند تا از مهم‌ترین‌هایش را هم اینجا برایتان آورده‌ایم.

رستوران کلبه شرقی کوالالامپور

راهنمای سفر به مالزی را با رستوران کلبه شرقی کوالالامپور ادامه می‌دهیم. خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی در این رستوران پخت می‌شود. همان‌گونه که از نام آن پیداست، غذاهای رستوران کلبه شرقی فقط مختص به خوراکی‌های ایرانی نیست. در کنار بهترین غذاهای ایرانی می‌توانید خوراکی‌های خوشمزه شرقی و بین‌المللی را سفارش دهید.

آدرس: تقاطع خیابان بوکیت بینتانگ و برانگان، شماره ۴۱

رستوران زعفران کوالالامپور

محله بوکیت بینتانگ، مکانی مناسب برای خرید و خیابان‌گردی است. به همین دلیل در کنار مغازه‌های رنگ‌و‌وارنگ، در این منطقه رستوران‌های درجه‌یکی هم وجود دارد. یکی از این رستوران‌ها که از قرار معلوم ایرانی هم هست، رستوران زعفران کولالامپور است. طراحی بنای این رستوران به ساختمان‌های عربی شباهت دارد. با این حال داخل آن خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی طبخ می‌شود. رستوران زعفران کوالالامپور در کنار غذاهای ایرانی،‌ بهترین غذاهای بین‌المللی را نیز پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

آدرس: 7, Jalan Bintang, Bukit Bintang, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

رستوران پرشیا

نام این رستوران از ایرانی‌بودن آن حکایت دارد. رستوران پرشیا در کنار غذاهای خوشمزه، دکوری شیک و سنتی دارد. به لطف این شرایط، گردشگران ایرانی با حضور در رستوران پرشیا، احساس می‌کنند در منزل خودشان غذا می‌خورند. بهترین غذاهای ایرانی در کنار خوراکی‌های خوشمزه بین‌المللی در رستوران پرشیا برای گردشگران آماده می‌شود.

آدرس: کوالالامپور، خیابان جالان آمپانگ، شماره ۲۱۸

رستوران ناب

آوازه غذاهای رستوران ناب به اندازه‌ای در بین اهالی کوالالامپور و گردشگران پیچیده که شب‌ها در آن جای سوزن‌انداختن نیست. با این حساب اگر در کوالالامپور دلتان هوای غذای ایرانی کرد، حتماً قبل از مراجعه به رستوران ناب، تلفنی میز رزرو کنید. در این رستوران بهترین غذاهای بین‌المللی در کنار خوراکی‌های خوشمزه ایرانی به مشتریان عرضه می‌شود.

آدرس: کوالالامپور، خیابان بوکیت بینتانگ

رستوران علی بابا

پیداکردن غذای حلال در مملکت بیگانه کار چندان ساده‌ای نیست. به همین دلیل اگر وسواس دارید که حتماً‌ غذای حلال بخورید، راه رستوران علی‌ بابا در کوالالامپور را در پیش بگیرید. گوشتی که در این رستوران استفاده می‌شود با روش‌های اسلامی ذبح شده است. سرآشپز رستوران علی بابا برای گردشگران چیزی کم‌و‌کسر نمی‌گذارد. طعم خوش غذاهای ایرانی رستوران علی بابا گردشگران بین‌المللی را از سرتاسر کوالالامپور به خود جذب می‌کند.

آدرس: No 266 , Jalan Ampang , 50450 Kualalampur

مراکز خرید مالزی

کوالالامپور به اندازه‌ای مراکز خرید بزرگ دارد که در راهنمای سفر به مالزی نمی‌توانیم به تمامی آن‌ها اشاره کنیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطلب اختصاصی مراکز خرید مالزی بیندازید. با این حال برای اینکه راهنمای سفر به مالزی را بدون معرفی مراکز خرید این سرزمین به پایان نرسانیم، لازم است بدانید مراکز خرید پاویلیون کوالالامپور، سوریا کی ال سی سی، لو یات پلازا، مید ولی مگامال و فارنهایت ۸۸، از بهترین مراکز خرید مالزی به حساب می‌آیند.

روش های سفر به مالزی

در راهنمای سفر به مالزی از دیدنی‌های این دیار گفتیم. اکنون زمان آن است که با هم ببینیم چه روشی برای سفر به این کشور مناسب‌تر است؟ کوالالامپور ۶,۳۳۱ کیلومتر از تهران دورتر است. به همین دلیل سفر زمینی به این سرزمین فقط برای افرادی مناسب است که زمان و منابع لازم برای سفری دورودراز در اختیار داشته باشند. با این حال سفر هوایی، بهترین روش برای سفر به مالزی به حساب می‌آید. این پرواز تهران مالزی اگر با تأخیر روبه‌رو نشود، حدود ۸ ساعت به طول می‌انجامد.

عکس خطوط هواپیمایی ماهان ایر

خطوط هواپیمایی ماهان ایر و ایر آسیا، گردشگران را از تهران به کوالالامپور می‌رسانند. این پروازها بسته به تعداد گردشگران در ماه‌های مختلف سال در روزهای بیشتر یا کمتری از هفته انجام می‌شود. با توجه دوربودن کوالالامپور از تهران، پیشنهاد می‌کنیم برنامه سفر به مالزی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که فرصت داشته باشید دست‌کم ۷ تا ۸ روز در این شهر به گشت‌و‌گذار مشغول شوید.

فرودگاه های بین المللی مالزی

مالایی‌ها چندین فرودگاه بین المللی دارند. با این حال پرواز تهران کوالالامپور عموماً‌ گردشگران را به فرودگاه بین المللی کوالالامپور و فرودگاه بین المللی سلطان عبدالعزیز شاه می‌رساند. این ۲ فرودگاه از بهترین فرودگاه‌های منطقه به حساب می‌آیند و امکانات رفاهی چشمگیری را به گردشگران عرضه می‌کنند. در این قسمت از راهنمای سفر به مالزی نگاهی به این دو فرودگاه می‌اندازیم.

  • فرودگاه بین المللی کوالالامپور

فرودگاه بین المللی کوالالامپور یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان است. این فرودگاه فاصله‌ای ۴۵‌کیلومتری با مرکز شهر دارد. به لحاظ زمان ساخت نیز فرودگاه بین المللی کوالالامپور در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است. به همین دلیل این فرودگاه در گروه فرودگاه‌های نسبتاً تازه‌ساز منطقه قرار می‌گیرد. فرودگاه بین المللی کوالالامپور دو ترمینال بزرگ دارد که امکانات ترمینال اول بیشتر است. اتوبوس سریع‌السیر، اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های دربستی و تاکسی برای حمل‌و‌نقل گردشگران در خروجی این فرودگاه انتظار گردشگران را می‌کشد. ایستگاه مترو نیز فاصله چندانی با فرودگاه بین المللی کوالالامپور ندارد.

  • فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور در محله سوبانگ واقع شده است. به همین دلیل کولالالامپوری‌ها به آن فرودگاه سوبانگ هم می‌گویند. تاریخ ساخت این فرودگاه به سال ۱۹۶۵ میلادی باز می‌گردد. بیشتر پروازهای خارجی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور انجام می‌شود. با این حال بعضی از پروازهای تهران کولالامپور، گردشگران را در این فرودگاه پیاده می‌کنند. سه ترمینال بزرگ و مجهز در این فرودگاه تعبیه شده است. فرودگاهی که از آن صحبت می‌کنیم حدود ۲۵ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد.

وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی

سفر به مالزی زمانی حسابی خوش می‌گذرد که با وسایل حمل‌ و نقل عمومی کاملاً‌ آشنا باشید. این آشنایی به شما کمک می‌کند تا گشت‌و‌گذاری راحت و خوش‌قیمت را در مالزی تجربه کنید. جالب است بدانید کوالالامپور یکی از بهترین سازوکارهای حمل‌‌ونقل عمومی در منطقه را دارد. با این حال در مناطق شلوغ‌ و پرگردشگر گاهی اوقات ترافیک به انداز‌ه‌ای گره می‌خورد که بهتر است با پای پیاده گردشگری را ادامه دهید. خودروهای کرایه‌ای، تاکسی، اتوبوس، مونوریل، قطار الکترونیک، قطار سبک‌شهری و قطار کلیا اکسپرس، وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی را تشکیل می‌دهند.

در میان تمامی این وسایل، قطارشهری بهترین انتخاب برای گردشگری در مالزی است. در بین قطارها نیز قطار کلیا اسکپرس خودنمایی می‌کند. این قطار شهری ایستگاه‌های کمتری دارد و امکانات رفاهی چشمگیری در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. قطار کلیا اکسپرس همه‌روزه از ۵ بامداد تا ۱ نیمه‌شب فعالیت دارد. قطار سبک شهری نیز چیزی مانند مترو ما ایرانی‌هاست. این قطار شهری همه‌روزه از ساعت ۶ بامداد تا ۱۲ شب کار می‌کند. قطار سبک کوالالامپور زمان‌بندی بسیار دقیقی دارد. این قطار هر ۱۵ دقیقه یک‌بار از ایستگاه‌ عبور می‌کند. مونوریل قسمت‌های مرکزی کوالالامپور مانند کی‌.‌ال‌.‌سنترال و تی‌.‌تی وانگسا را به هم متصل می‌کند. مونوریل امکانات و سرعت قطار شهری را ندارد، با این حال برای گشت‌و‌گذار در مرکز شهر مناسب است.

اگر می‌خواهید هزینه‌ های سفر به مالزی را کاهش دهید، اتوبوس انتخاب مناسبی برای شماست. در کوالالامپور ۴ خط اتوبوس مختلف با امکانات و سرعت متفاوت فعالیت دارد. هزینه بلیط تمامی این اتوبوس‌ها از تاکسی کمتر است. تاکسی‌های مالزی در تمامی قسمت‌های مرکز شهر، هتل‌های بزرگ، رستوران‌های درجه‌یک و مراکز گردشگری انتظار مسافران را می‌شکند. لازم به ذکر است در کنار تاکسی‌‌های شهری، تاکسی‌های اینترنتی گِرب (Grab) و اوبِر (Uber)، نیز فعالیت گسترده‌ای در حمل و نقل مالزی دارند.

سوغات مالزی

راهنمای سفر به مالزی بدون معرفی سوغاتی‌های این دیار لطفی ندارد. خوشبختانه مالایی‌ها سوغاتی‌های متنوعی پیش روی گردشگران قرار می‌‌دهند تا با دستی پر از این سفر باز گردید. پارچه سانگکت، لباس سنتی، قهوه سفید، دادال (نوعی خوراکی شیرین)، صنایع‌دستی، لابو سایونگ (ظرف‌شیشه‌ای شبیه به کدو حلوایی) و بازی سنتی کنگ‌کاک، از بهترین سوغات مالزی به حساب می‌آید.

هزینه های سفر به مالزی

هم‌اکنون که در حال آماده‌کردن راهنمای سفر به مالزی هستیم (آبان ۱۴۰۰)، مسافرت به این دیار روزانه چیزی حدود ۲۱۸ ریگنیت خرج بر‌می‌دارد. هزینه این سفر در یک هفته حدود ۱۵۲۴ ریگنیک می‌شود. اتاق یک‌تخته در هتلی معمولی ۱۳۱ ریگنیت هزینه دارد. خوردوخوراک نیز مبلغ ۴۵ ریگنیت در روز برای گردشگران خرج دارد. به این مبلغ، ۲۳ ریگنیت نیز برای حمل‌ونقل در سفر به مالزی اضافه کنید. برای تفریحات هم دست‌کم باید ۵۱ ریگنیت کنار بگذارید. تازه‌کردن گلو در کوالالامپور و خوردن نوشیدنی هزینه‌ای حدود ۴۵ ریگنیت روی دست شما می‌گذارد.

روش های کاهش هزینه های سفر به مالزی

انصافاً باید اعتراف کرد بلیط پرواز به کوالالامپور، یکی از گران‌ترین قسمت‌های هزینه‌های سفر به حساب می‌آید. برای کاهش هزینه‌های سفر از بلیط‌های چارتر کمک بگیرید. از طرف دیگر به جای فصل‌های شلوغ و گران‌قیمت گردشگری، فصل‌های خلوت و ارزان را برای سفر به این دیار انتخاب کنید. استفاده از قطارشهری و اتوبوس به جای تاکسی نیز گزینه‌ دیگری برای کاهش هزینه‌هاست. در کنار این پیشنهادها، انتخاب هتلی با امکانات رفاهی مناسب و خوش‌قیمت نیز تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه‌های سفر دارد. هاستل‌های محله بوکیت بیتانگ و چینی‌ها، اقامتی خوش‌قیمت را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. برای غذا هم به جای خوردن خوراکی‌های اعیانی در رستوران‌های درجه‌یک، راه دکه‌های خیابانی را در پیش بگیرید. در این دکه‌ها، خوراکی‌های خوشمزه مالایی با بهترین قیمت عرضه می‌شود. منطقه جالان آلور (Jalan Alor)، یکی از بهترین محله‌های کوالالامپور برای خوردن غذاهای ارزان و باکیفیت است.

اختلاف ساعت ایران و مالزی

عکس اختلاف ساعت ایران و مالزی

ساعت مالزی در ۶ ماه نخست سال ۳.۵ ساعت از ایران جلوتر است. این زمان در ۶ ماه دوم به ۴.۵ ساعت افزایش پیدا می‌کند. این زمان را موقع برقراری ارتباط تلفنی با ایران یا تنظیم ساعت درست جلسات اداری از راه دور، در نظر بگیرید. برای مثال در یک روز بهاری، ساعت ۸ صبح مالزی برابر با ساعت ۵:۳۰ صبح ایران است.

شرایط ویزا برای سفر به مالزی

خوشبختانه دریافت ویزا مالزی دردسر چندانی ندارد. برای دریافت این ویزا نیازی نیست حتماً به سفارت مراجعه کنید. کافی است پاسپورت را در سفر همراه داشته باشید. پس از رسیدن به فرودگاه مالزی، مهری در پاسپورت شما زده می‌شود. این مهر درواقع به معنای صدور اجازه گردشگری در مالزی است.

مدارک لازم ویزا برای سفر به مالزی

بلیط رفت‌ و برگشت به مالزی و گذرنامه‌ای که دست‌کم ۶ ماه اعتبار داشته باشد از مدارکی است که در سفر باید حتماً‌ همراه داشته باشید. جالب است بدانید ویزا مالزی هزینه‌ای ندارد. ناگفته نماند مدارکی که به آن‌ها اشاره کردیم برای سفر توریستی ۱۴ روزه است. اگر قصد اقامت بیشتر دارید باید حتماً اصل پاسپورت، ۲ قطعه عکس ۳ در ۴، چاپ حساب بانکی با اندوخته‌ای مکفی و رزرو بلیط هواپیما و هتل را برای دریافت ویزا تحویل دهید.

سیم کارت مالزی

اپراتورهای دی‌جی (DiGi)، مَکسیس (Maxis)، سِلکام (CelCom) و یوموبایل (UMobile) خدمات مخابراتی در مالزی عرضه می‌کنند. تمامی این اپراتورها آنتن‌دهی مناسب و تعرفه‌های خوش‌قیمتی دارند. با این حال بعضی از آن‌ها خدمات ویژه‌ای را هم در اختیار کاربران قرار می‌ دهند. برای نمونه اپراتور دی‌جی، ترافیک استفاده از اپلیکیشن واتس‌اپ را رایگان کرده است. با این حال از آنجایی اپراتور سلکام بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی مالزی است، سیم‌کارت‌های این اپراتور را پیشنهاد می‌‌کنیم.

بیمارستان های مالزی

امیدواریم در سفر به مالزی وجود نازنینتان از هرگونه بلا دور باشد. با این حال اگر خدای ناکرده اتفاقی در این سفر افتاد، غم به دل خود راه ندهید. مالزی یکی از قطب‌های پزشکی در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی به حساب می‌آید. در این بیمارستان‌ها برای هر دردی، مرهمی وجود دارد. بیمارستان‌های پینانگ، جوهور و سلانگوردر، از بهترین بیمارستان های مالزی در کوالالامپور به حساب می‌آیند.

جدول اطلاعات ضروری برای سفر به مالزی

زبان مردم مالزیمالایی (بیشتر کارمندان مراکز گردشگری به انگلیسی مسلط هستند)
دین در مالزیاسلام، مسیحیت، بودایی
پول رایج مالزیریگنیت (دلار و پوند نیز در مراکز گردشگری معامله می‌شود)
اختلاف ساعت با تهران۳.۵ ساعت در شش ماه نخست سال و ۴.۵ ساعت در شش ماه دوم
فاصله با تهران۶‌,۳۳۱ کیلومتر

راهنمای سفر به مالزی را با این امید به پایان می‌رسانیم که اطلاعات این مطلب، به ره‌توشه‌ای سودمند در سفر به مالزی برای شما و همسفرانتان تبدیل شود. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم اطلاعات مفیدی از مالزی دارید، این تجربه‌های باارزش و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

کوالالامپور ۶۳۳۱ کیلومتر از تهران دورتر است.

کولالامپور ۳.۵ ساعت در شش ماه نخست سال و ۴.۵ ساعت در شش ماه دوم با تهران اختلاف زمانی دارد.

پارچه سانگکت، لباس سنتی، قهوه سفید، دادال (نوعی خوراکی شیرین)، صنایع‌دستی، لابو سایونگ (ظرف‌شیشه‌ای شبیه به کدو حلوایی) و بازی سنتی کنگ‌کاک، از بهترین سوغات مالزی به حساب می‌آید.

جشنواره موسیقی، فستیوال میان پاییزی، جشن کریسمس و عید فطر از جشنواره های مهم مالزی است که گردشگران با شرکت در آن‌ها حسابی خوش می‌گذرانند.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور و فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه کوالالامپور از فرودگاه‌های بین المللی این شهر به حساب می‌آیند.

چندین رستوران ایرانی در مالزی وجود دارد که بهترین آن‌ها، رستوران علی‌ بابا،‌ رستوران کلبه شرقی، رستوران ناب و رستوران زعفران است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.