تله کابین آنتالیا | تجربه‌ای که شما را شگفت‌زده می‌کند!

0

آیا تا به حال به تماشای سواحل زیبا و کوهستان‌های سرسبز بر فراز آسمان‌ها فکر کرده‌اید؟ آیا دوست دارید مناظر زیبای آنتالیا را در یکی از مهیج‌ترین تله کابین‌های دنیا تماشا کنید؟ تله کابین آنتالیا یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های تفریحی کشور ترکیه است. با سوار شدن در این تله کابین می‌توانید چشم‌انداز بسیار منحربه‌فردی از سواحل جذاب و دیدنی منطقه کمر آنتالیا، سواحل مدیترانه و قله‌های پوشیده از برف و ابر کوه تاهتالی را مشاهده کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود ثبت کنید. برای اینکه با مشخصات و امکانات تله کابین الیمپوس آنتالیا آشنا شوید، خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

آشنایی با تله کابین آنتالیا | دومین تله کابین اروپا

عکس آشنایی با تله کابین الیمپوس آنتالیا

تله کابین آنتالیا معروف به تله کابین الیمپوس به‌عنوان یکی از بلندترین و طولاتی‌ترین تله کابین‌های جهان، عنوان دومین تله کابین اروپا را به خودش اختصاص داده است. این جاذبه گردشگری در  50کیلومتری مرکز شهر آنتالیا و حد وسط تکیروا، واقع در شهرستان کمر و منطقه تاهتالی این شهر قرار دارد. تله کابین الیمپوس در سال 2007 توسط یکی از شرکت‌های پیشگام در این حوزه در یکی از دیدنی‌ترین مناطق کشور ترکیه تاسیس و به یکی از بهانه‌های اصلی گردشگران برای سفر به آنتالیا تبدیل شد. منطقه پارک ملی بیداقلاری با سرسبزی خیره‌کننده‌اش در اطراف این مجموعه قرار داشته و چشم‌انداز زیبای آن را دوچندان کرده است. این منطقه گردشگری تأثیر بسیار چشمگیری در صنعت گردشگری ترکیه ایجاد کرد؛ به طوری که از زمان تأسیس تا به امروز، سالانه میزبان 350 هزار توریست از سراسر جهان است. 

گشت تله کابین آنتالیا | از هتل تا قله

عکس گشت تله کابین آنتالیا

یکی از پرطرفدارترین گشت‌های کشور ترکیه مربوط به تله کابین الیمپوس است. گشت نیم روزی این تله کابین معمولاً برنامه زمانی ثابتی داشته و حدود 3 ساعت زمان را به خودش اختصاص می‌دهد. اغلب توریست‌ها و گردشگران از ساعت 10 صبح به‌صورت گروهی از هتل به سمت تله کابین حرکت می‌کنند. اولین گشت تله کابین رأس ساعت 10 صبح از ایستگاه پایینی به سمت قله تاهتالی آغاز می‌شود. پس از رسیدن به قله، به مدت یک ساعت برای بازدید از مناظر و عکس‌برداری توقف می‌کنند و بعد از آن برای صرف ناهار و نوشیدنی مسیر برگشت را طی می‌کنند.

زمانی که از قله پایین بیایید، یک رستوران بسیار شیک بر روی رودخانه‌ای در منطقه سرسبز اولو پینار را خواهید دید. این رستوران و همچنین مردم مهمان‌نواز و خونگرم بومی منطقه، با روی باز آماده پذیرایی از شما بوده و لحظات بسیار شاد و مفرحی را برایتان ثبت خواهند کرد. حال که صحبت به اینجا رسید ممکن است برایتان سؤال شده باشد که در گشت تله کابین آنتالیا، چه وسایلی همراه خود داشته باشید. از‌این‌رو خوب است بدانید که این منطقه به‌صورت فول امکانات برای گردشگران آماده شده است؛ اما در صورت امکان خوب است که لباس گرم، دوربین عکاسی و مقداری پول همراهتان داشته باشید. 

سفر با تله کابین آنتالیا | جاهای دیدنی از بالای تله کابین آنتالیا

عکس سفر با تله کابین فریک الیمپوس آنتالیا

این تله کابین هیجان‌انگیز با 4هزار متر طول در ارتفاع 2365متری از سطح دریا، بر فراز کوه‌های تاهتالی حرکت می‌کند و امکان بازدید از مناطق ببی‌نظیری همچون چامی یو وا کمر، خط ساحلی آنتالیا، دره پلدار، سواحل فیروزه‌ای رنگ مدیترانه، صخره‌های سنگی، جنگل‌های سرسبز پوشیده از کاج و جزایر شگفت‌انگیز آب‌های ترکیه را برای شما فراهم می‌کند. منظره‌ای که از بالای این تله کابین تماشا می‌کنید را تا به حال در عمرتان ندیده‌اید. تله کابین آنتالیا با زاویه دید 360 درجه در خوش‌آب‌وهواترین منطقه شهر، شما را از میان درختان مخروطی و سروهای سربه‌فلک‌کشیده عبور داده و تجربه طبیعت‌گردی را به ناب‌ترین روش برای شما به ارمغان می‌آورد. پیشنهاد می‌کنیم در طی مسیر حتماً یک دوربین عکاسی و فیلم‌برداری همراه خود داشته باشید تا بتوانید این لحظات خاطره‌انگیز و دیدنی را ثبت کنید.

مشخصات تله کابین آنتالیا | جایی برای تخلیه هیجانات

عکس مشخصات تله الیمپوس آنتالیا

چیزی که ممکن است ذهن گردشگران را در استفاده از تله کابین درگیر کند، مسائلی از قبیل امنیت و استحکام وسیله نقلیه است. در تله کابین فریک الیمپوس آنتالیا از کامل‌ترین استانداردهای جهانی و نکات ایمنی استفاده شده؛ به گونه‌ای که به یکی از امن‌ترین تله کابین‌های جهان شناخته می‌شود. این تله کابین قادر است بدون بروز هیچگونه مشکلی از لحاظ امنیت، 81 گردشگر را بر فراز جنگل‌های این کشور با خود حمل کند؛ پس با خیالی آسوده سوار این تله کابین شوید و از این تجربه بی‌نظیر لذت ببرید. 

افرادی که تا به حال سفر با تله کابین آنتالیا را تجربه کرده‌اند، از تجربیات و حس‌های گوناگونی صحبت می‌کنند؛ اما یک چیز در بین تمامی این تعاریف مشترک است. این اشتراک، چیزی نیست جز منظره فوق‌العاده چشم‌نواز و خیره‌کننده. اگر از دوستداران طبیعت باشید، همین جمله می‌تواند شما را به‌شدت وسوسه کرده و تصمیم به سفر را برایتان راحت‌تر کند. پس اگر واقعاً می‌خواهید همچنین تجربه نابی را از دست ندهید، همین حالا کوله بار سفر را ببندید و خود را به این چالش جذاب دعوت کنید. به شما قول می‌دهیم اگر به تله کابین آنتالیا بروید، هرگز پشیمان نخواهید شد و دوست دارید که باز هم آن را تجربه کنید. 

امکانات ایستگاه پایینی تله کابین آنتالیا | در انتظار پانورمای منحصربه‌فرد

عکس امکانات ایستگاه پایینی تله کابین آنتالیا

ایستگاه اول یا ایستگاه پایینی تله کابین آنتالیا، در کوه‌پایه‌های کوه اولیمپوس و در فضای سبز پارک ملی آنتالیا قرار دارد. به محض اینکه وارد این ایستگاه شوید، رشته‌کوه‌هایی که از شرق به غرب امتداد دارند، چشم‌های شما را خیره خواهد کرد. چشم‌انداز بی‌نظیر و افق تماشایی این رشته‌کوه‌ها، هیجان شما را برای رسیدن به بالاترین نقطه کوهستان را دوچندان می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم همینطور که دارید از منظره بی‌نظیر و هوای مطبوع لذت می‌برید؛ خود را به صرف یک فنجان چای یا قهوه یا یک میان وعده خوش‌مزه مهمان کنید. ضمناً از دیگر امکانات این ایستگاه، پارکینگ رایگان است؛ پس اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به تله کابین آنتالیا رفتید، نگران جای پارک نباشید و با خیال راحت از پارکینگ این مجموعه استفاده کنید. 

ایستگاه قله | انتظارها به پایان رسید

جذابیت ایستگاه پایانی تله کابین آنتالیا فقط به چشم‌انداز منحصربه‌فرد آن خلاصه نمی‌شود. درواقع می‌توان گفت ایستگاه پایانی، تازه شروع ماجراست؛ مخصوصاً برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی و پیاده‌روی. در این ایستگاه، فروشگاه‌هایی وجود دارد که متعلق به تأسیسات تله کابین بوده و تجهیزات و راهنمایی‌های لازم در حین کوه‌نوردی را در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی دیگر از امکانات جذاب این ایستگاه، برنامه پاراگلایدر است. اگر به پرواز در ارتفاع و تجربه‌های هیجان‌انگیز علاقه داشته باشید، این ورزش جذاب را از دست نخواهید داد. با پاراگلایدر همچون پرنده‌ای سبک‌بال بر فراز یکی از بلندترین قله‌های جهان پرواز می‌کنید و روح واقعی طبیعت زنده را درک خواهید کرد. همچنین اگر اهل ماجراجویی هستید و می‌خواهید از تمامی ظرفیت‌های این مجموعه استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم خدمات شرکت ESCAPE را نیز از دست ندهید. 

جاهای دیدنی اطراف تله کابین الیمپوس | گشتی در آنتالیا

عکس پیست اسکی ساکلیکنت از جاهای دیدنی اطراف تله کابین الیمپوس

پس از اینکه حسابی با تله الیمپوس آنتالیا در طبیعت خارق‌العاده این شهر گشت‌وگذار کردید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا در اطراف این مجموعه را نیز از دست ندهید. می‌توان گفت مهم‌ترین جاذبه‌ دیدنی در منطقه کمر آنتالیا، کوهستان تاهتالی است. این کوهستان به‌قدری زیبا و مجذوب‌کننده است که شما را شیفته خودش می‌کند. بعید است که کسی به این کوهستان افسانه‌ای رفته باشد و مبهوت عظمت و زیبایی آن نشود. پیست اسکی ساکلیکنت واقع در میان کوه‌های توروس نیز از جمله تفریحات مهیجی است که می‌تواند تجربه خوشایندی را برایتان رقم بزند. 

قیمت بلیط تله کابین آنتالیا | کدام را ترجیح می‌دهید؟ طلوع یا غروب آفتاب؟

عکس قیمت بلیط تله کابین آنتالیا

همان طور که اشاره کردیم، گشت تله الیمپوس آنتالیا به‌صورت رفت و برگشت بوده و شما را به یک سفر نیم‌روزه تمام عیار دعوت می‌کند. قیمت این سرویس علاوه بر بلیط گشت رفت و برگشتی، هزینه بیمه گشت را نیز دربرمی‌گیرد. دو فاکتور اصلی در تعیین قیمت بلیط تله کابین آنتالیا دخیل است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. البته برای افرادی که می‌خواهند لذت کوهنوردی در ارتفاعات هیجان‌انگیز آنتالیا و تماشای پوشش گیاهی و حیات وحش صخره‌های شگفت‌انگیز این منطقه را تجربه کنند، امکان تهیه بلیط به‌صورت یک‌طرفه نیز فراهم شده است. همچنین قیمت بلیط تله کابین آنتالیا برای افراد بومی منطقه و کسانی که به صورت گروهی مراجعه می‌کنند، شامل آفرها و تخفیف‌های ویژه خواهد بود. 

  • بلیط مخصوص طلوع و غروب خورشید

    • طلوع آفتاب
      • بزرگسالان: 40 یورو؛
      • کودکان 7 تا 12 سال: 20 یورو؛
      • کودکان کمتر از 6 سال: رایگان.
    • غروب آفتاب
      • بزرگسالان: 51 یورو؛
      • کودکان 7 تا 12 سال: 25.5 یورو؛
      • کودکان کمتر از 6 سال: 9 یورو.
  • قیمت بلیط برای سنین مختلف

    • بزرگسالان
      • رفت و برگشت: 55 دلار (25 یورو) معادل 400 هزار تومان.
      • رفت: 17 یورو.
    • کودکان 6 تا 12 سال 
      • رفت و برگشت: 35 دلار (12.5 یورو) معادل 224 هزار تومان.
      • رفت: 8.5 یورو.
    • کودکان کمتر از 6 سال: رایگان.

سرویس های متنوع تله کابین آنتالیا

برای حمل و نقل راحت‌تر گردشگران، خدمات انتقال متنوعی از مناطق مختلف آنتالیا و منطقه کمر در دسترس مردم قرار گرفته است. اگر قصد دارید یک روز به‌‌یادماندنی را در تله کابین الیمپوس آنتالیا سپری کنید، یادتان نرود حتماً سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید تا از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید. همچنین اخبار مربوط به تعمیرات، تغییر در ساعت کاری یا تعطیلی‌های ناگهانی مجموعه نیز از طریق همین وب‌سایت اطلاع‌رسانی می‌شود. خوب است بدانید که آخرین ورودی مجاز برای بازدیدکنندگان از تله کابین، تا 15 دقیقه قبل از آخرین سفر روزانه خواهد بود.

مسیر دسترسی به تله کابین الیمپوس

از آنجایی که تله کابین آنتالیا تقریباً در 57 کیلومتری مرکز این شهر و بین دو منطقه معروف Tekirova و Camyuva قرار دارد، راه‌های دسترسی به آن نیز بسیار راحت و سریع است. نزدیک‌ترین مسیر به این مجموعه از طریق جاده ساحلی مدیترانه D400 است که از کوه‌پایه‌های رشته‌کوه‌های توروس عبور می‌کند. محل اتصال این جاده به تله کابین حدود 7 کیلومتر بوده و درست در سواحل مدیترانه قرار دارد. 

زمان بازدید از تله کابین آنتالیا: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر.
آدرس: ترکیه، آنتالیا، منطقه کمر، محله تکیروا.

تصور اینکه بتوانید درختان سربه‌فلک‌کشیده و کوهستان‌های شگفت‌انگیز آنتالیا را از ارتفاع 2300متری تماشا کنید، چه حسی را در شما ایجاد می‌کند؟ هیجانی مملو از کنجکاوی یا لذتی همراه با آرامش؟ اگر دوست دارید بر فراز آسمان‌ آنتالیا پرواز کنید و از احساسات و هیجانات لبریز شوید، تله کابین آنتالیا را از دست ندهید. امیدواریم خواندن این مقاله ره بال آسمان شما را برای سفری رؤیایی به آنتالیا آماده کرده باشد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمای سفر آنتالیا می‌توانید به ره بال آسمان اعتماد کنید و از سیر تا پیاز سفر خود را به دست ما بسپارید. فراموش نکنید خاطرات و تجربه‌های تله کابین سواری خود را با ما به اشتراک بگذارید.

این جاذبه گردشگری در 50 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا و حد وسط تکیروا، واقع در شهرستان کمر و منطقه تاهتالی این شهر قرار دارد.

این تله کابین بر فراز کوه‌های تاهتالی حرکت می‌کند و امکان بازدید از مناطق ببی‌نظیری همچون چامی یو وا کمر، خط ساحلی آنتالیا، دره پلدار، سواحل فیروزه‌ای رنگ مدیترانه، صخره‌های سنگی، جنگل‌های سرسبز پوشیده از کاج و جزایر شگفت‌انگیز آب‌های ترکیه را برای شما فراهم می‌کند.

فروشگاه‌ تاسیسات، پاراگلایدر و شرکت ESCAPE از مهم‌ترین امکانات در ایستگاه پایانی تله کابین آنتالیا است.

نزدیک‌ترین مسیر به این مجموعه از طریق جاده ساحلی مدیترانه D400 است که از کوه‌پایه‌های رشته‌کوه‌های توروس عبور می‌کند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.