راهنمای سفر آنتالیا | هر آنچه که باید در سفر به آنتالیا بدانید

راهنمای سفر به آنتالیا

0

راهنمای سفر به آنتالیا همانند کاروان‌سالاری راه‌بلد، یار و همراه گردشگران در سفر به این دیار است. آنتالیا بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید جای دیدنی دارد. از طرف دیگر این سرزمین به‌لحاظ فرهنگی نیز با تمدن ایران‌زمین شباهت‌هایی دارد. این شرایط، این استان در ترکیه را به یکی از 22 مقصد پروازی پرطرفدار ترکیه برای گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. با این حال مسافرت به این شهر زمانی حسابی خوش می‌گذرد که جاهای دیدنی این منطقه را بلد باشید و فوت‌و‌فن‌های کاهش هزینه‌های سفر را بدانی؛ به همین منظور اطلاعات سودمندی از سفر به آنتالیا جمع‌آوری کرده‌ایم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این راهنمای سفر، آنتالیاگردی بیشتر از همیشه به شما خوش بگذرد.

فهرست مطالب

آنتالیا کجاست؟

امکان ندارد به سفرهای خارجی فکر کرده باشید و نام آنتالیا به گوش شما نخورده باشد. با این حال به شما حق می‌دهیم اگر ندانید آنتالیا کجاست. جالب است بدانید این شهر در جنوب غربی ترکیه واقع شده است. این شهر در همسایگی دریای مدیترانه قرار دارد. به همین دلیل نسیم مطبوعی که از دریا می‌گذرد همیشه در آب‌وهوای این شهر جریان دارد. آب‌و‌هوای خوش و جاذبه‌‌های گردشگری، آنتالیا را به یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستیِ ترکیه تبدیل کرده است.

همان‌گونه که حتماً می‌دانید، آنتالیا سالیان سال است که در بین ایرانی‌ها اسم و رسمی دست‌و‌پا کرده. با این حساب امکان ندارد در سفر به ترکیه، چشم شما به چندین گردشگر ایرانی نیفتد. این استان در ترکیه از شمال با شهرهای بوردور و اسپارتا، از شمال شرقی با قونیه و از جنوب با دریای مدیترانه همسایه است. اگر تهران را مبدأ گردشگران قرار دهیم، می‌توان گفت این استان حدود ۲هزار کیلومتر از تهران دورتر است. این فاصله را در عرض حدود ۵ ساعت از فرودگاه تهران به فرودگاه آنتالیا طی خواهید کرد.

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و بارانی دارد. به لطف این آب‌و‌هوا سفر به این شهر تقریباً در تمامی فصل‌های سال خوش می‌گذرد. زمستان‌ها بادهای گرمی از دریای مدیترانه به سواحل شهر می‌وزد. به همین دلیل آنتالیا زمستان چندان سردوسوزانی ندارد. میانگین دمای هوای این شهر در تابستان بین ۲۸ تا ۳۶ درجه است. گاهی اوقات نیز این مقدار به ۴۰ درجه می‌رسد. دمای این شهر ساحلی در زمستان بین ۹ تا ۱۵ درجه است. جالب اینجاست که زمستان‌های آنتالیا عموماً همراه با باران است. خیلی کم پیش می‌آید که در این منطقه برف ببارد. در مجموع باید گفت میانگین دمای سالانه این شهر، حدود ۱۸.۷ درجه سانتی‌گراد است. این شرایط، آنتالیا را به سرزمینی تبدیل کرده که در چهار فصل خدا، آب‌و‌هوایی مطبوع دارد و گردشگری در آن حسابی خوش می‌‌گذرد.

پول رایج آنتالیا

پول رایج آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا را با بررسی پول رایج این منطقه ادامه می‌دهیم. همان‌‌گونه که می‌دانید آنتالیا به لحاظ جمعیت، پنجمین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. ترکیه‌ای‌ها سال‌هاست که واحد پول لیر را برای معامله‌های خود انتخاب کرده‌اند. این واحد با نماد TRY یا TL شناخته می‌شود. اهالی این شهر نیز با واحد پول لیر معامله می‌کنند. اسکناس‌های ۲۰۰، ۱۰۰، ۵۰، ۲۰،۱۰ و ۵ لیره‌ای در بین اهالی دست‌به‌دست می‌چرخد. سکه‌های ترکیه در قالب یک لیره‌ای ضرب می‌شوند. کِروش، زیرمجموعه لیر است که با سکه‌های ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ کروشی در اختیار مردم بومی قرار دارد.

پول رایج آنتالیا

جالب است بدانید افزایش گردشگران بین‌المللی در آنتالیا، واحد دلار و یورو را به انواع دیگری از پول‌های رایج تبدیل کرده. جایگاه واحد‌های پول یورو و دلار در این شهر به اندازه‌ای است که قیمت‌گذاری کالاها در بعضی از مغازه ها با دلار و یورو انجام می‌شود. در این بین، تجربه ثابت کرده معامله با لیر نسبت به دلار یا یورو برای گردشگران، خوش‌قیمت‌تر تمام می‌شود.

برای سفر به آنتالیا لیر بهتر است یا دلار؟

بهتر است پولی که برای سفر کنار گذاشته‌اید را به لیر تبدیل کنید. همراه داشتن لیر در آنتالیا کار شما را در خریدوفروش جلو می‌اندازد. از طرف دیگر در این شهر، دست‌فروش‌ها و غرفه‌های غذای خیابانی وجود دارد که اجناس خوش‌قیمت‌تری دارند. این غرفه‌ها عموماً فقط با لیر معامله می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار اسکناس‌های درشت، اسکنا‌س خُرد هم بگیرید. پول خُرد کار شما را برای تخفیف‌گرفتن و انعام‌دادن راه می‌اندازد. با این حال برای اینکه در سفر به آنتالیا خیالتان جمع باشد، تاکید داریم که در کنار لیر، مقداری از پول خود را به دلار یا یورو تبدیل کنید. به این ترتیب فروشگاه‌هایی که با یورو یا دلار معامله می‌کنند نیز در دسترس شما قرار می‌گیرند.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

همان‌گونه که اشاره کردیم آب‌و‌هوای آنتالیا تقریباً در تمامی فصل‌های سال برای گردشگری مناسب است. با این حال اگر می‌خواهید آنتالیا‌گردی حسابی به شما خوش ‌بگذرد، ابتدای اردیبهشت تا اواخر آذر را به‌عنوان بهترین زمان سفر به آنتالیا انتخاب کنید. در این روزها استانبول در بهترین شرایط آب‌و‌هوایی خود قرار دارد. هوا نه آن‌چنان گرم می‌شود که گردشگری را دشوار کند و نه آن‌قدر سرد که خدای نکرده بیمارتان کند. از طرف دیگر از آنجایی‌که بهترین هتل های آنتالیا استخر سرپوشیده دارند، سرمای هوا جلوی آب‌تنی و خوش‌گذرانی شما در این سفر را نخواهد گرفت.

ناگفته نماند اگر به لحاظ قیمت می‌خواهید سفر به آنتالیا ارزان تمام شود، بهتر است در فصل‌های کم‌گردشگر راه این دیار را در پیش بگیرید. اواخر زمستان، رکود گردشگری این شهر در ترکیه به اوج می‌رسد. در این روزها ممکن است هوا سرد باشد؛ اما هتل‌ها و خدمات گردشگری قیمت وسوسه‌کننده‌ای دارند. از طرف دیگر برگزاری کریسمس و فستیوال های خرید آنتالیا نیز بهانه‌ای برای سفر زمستانی به این شهر زیباست.

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم خاص آنتالیایی‌ها

قبل از هرچیز اجازه دهید این نوید را به شما بدهیم که اهالی این شهر بسیار خون‌گرم هستند. به لطف این روحیه، خبری از تنهایی در سفر نیست و فکر می‌کنید که در خانه خودتان هستید. با این حال بد نیست بدانید اهالی آنتالیا همانند ما ایرانی‌ها، مردمانی تعارفی هستند. به همین دلیل اگر در حین خرید، فروشنده فنجانی چای به شما تعارف کرد و خواست همراهتان گپ بزند، اصلاً تعجب نکنید. با این حال به صلاح شماست که تعارف‌های اهالی ترکیه را قبول کنید. دست ردزدن به سینه مردمان این شهر، ناراحتی آن‌ها‌ را به دنبال دارد.

همان‌گونه که حتماً می‌دانید بومی‌های این شهر به زبان ترکی صحبت می‌کنند. برای اینکه در این شهر سردرگم نشوید، بهتر است قبل از سفر واژه‌های ضروری و اصطلاحات ترکی را فرا بگیرید. اهالی آنتالیا وسواس خاصی درباره پوشش بانوان یا آقایان در خیابان ندارند. با این حال پیشنهاد می‌کنیم عرف جامعه را رعایت کنید. ناگفته نماند حضور در جاهای دیدنی مذهبی آنتالیا نیازمند لباس پوشیده برای آقایان و بانوان است. فروشنده‌های محلی اهل چانه‌زنی هستند. در حین خرید تا می‌توانید چانه بزنید و سوغاتی‌های خوش‌قیمتی بخرید.

جشنواره های آنتالیا

جشنواره های آنتالیا

سالانه جشنواره های بی‌شماری در ترکیه برگزار می‌شود. هر کدام از این جشنواره ها در دل اهالی این شهر و گردشگران، جایگاه ویژه‌ای دارد. از آنجایی‌که گردشگری در این شهر با شرکت در جشنواره های آنتالیا بیشتر خوش می‌گذرد، در این قسمت از راهنمای سفر به آنتالیا، با هم فستیوال‌های مهم این سرزمین را بررسی می‌کنیم.

فستیوال مجسمه های شنی آنتالیا

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که در سفر، از کنار دریا جمع نمی‌شوند، فستیوال مجسمه های شنی در آنتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مدیران گردشگری این منطقه، چندین تُن شن در کنار ساحل زیبای این شهر آماده می‌کنند تا هنرمندان با ساخت تندیس‌های شنی، هنر خود را به رخ گردشگران بکشند. در این جشنواره در کنار هنرمندان ترک، هنرمندان دیگر کشورهای مطرح دنیا مانند اسپانیا، کانادا، هلند و برزیل نیز حضور دارند. فستیوال مجسمه های شنی، سالانه از اول می آغاز می‌شود و تا ۳۱ اکتبر ادامه پیدا می‌کند.

فستیوال فیلم پرتقال طلایی آنتالیا

جالب است بدانید پرتقال‌هایی در آنتالیا کشت می‌شود که نظیر آن‌ها را در دیگر قسمت‌های ترکیه سراغ نداریم. به همین دلیل پرتقال به نماد این شهر تبدیل شده است. در کنار برگزاری جشنواره‌ای مخصوص برای پرتقال، فستیوال فیلمی نیز با نام پرتقال طلایی در آنتالیا برگزار می‌شود. از آنجایی‌که صنعت سینما و تلویزیون ترکیه جای خود را در دل ایرانی‌ها باز کرده، بسیاری از گردشگران ایرانی، فستیوال فیلم پرتقال طلایی را به فال نیک می‌گیرند. در این فستیوال هنرپیشه‌های زیباروی ترک در کنار علاقه‌مندان حضور پیدا می‌کنند. فستیوال فیلم پرتقال طلایی به‌لحاظ هنری نیز جایگاه ویژه‌ای در دنیای سینما دارد. در این فستیوال، آثار مطرح بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شود. فستیوال فیلم پرتقال طلایی چهارم اکتبر هر سال به راه می‌افتد.

فستیوال اپرا و رقص باله آسپندوس

به گردشگران خوش‌سلیقه‌ای که دلشان با صدای خواننده‌‌های خوش‌الحان اپرا بال‌و‌پر می‌گیرد، فستیوال اپرا و رقص باله آسپندوس را پیشنهاد می‌کنیم. خوش‌صداترین خواننده‌های اپرای ترک و دیگر کشورها در این فستیوال دور هم جمع می‌شوند. بالرین‌های حرفه‌ای نیز در این فستیوال‌ اجراهای تماشایی به نمایش می‌گذارند. فستیوال اپرا و رقص باله آسپندوس همه‌ساله در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار می‌شود.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا بدون معرفی جاذبه های گردشگری این شهر صفایی ندارد. از طرف دیگر جاهای دیدنی آنتالیا به اندازه‌ای است که در یک سفر نمی‌توانید از تمامی آن‌ها بازدید کنید. به همین منظور در ادامه به گلچینی از بهترین مکان های دیدنی این شهر اشاره می‌کنیم.

جاهای دیدنی آنتالیا

موزه مینی سیتی آنتالیا

برای شما گفتیم آنتالیا به اندازه‌ای جاهای دیدنی دارد که در یک نوبت سفر نمی‌توانید تمامی آن‌ها را ببینید. با این حال این جاذبه‌های گردشگری به اندازه‌‌ای تماشایی هستند که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن‌ها گذشت. به همین دلیل مدیران گردشگری آنتالیا نسخه‌ای کوچک‌شده از تمامی جاهای دیدنی این شهر را در موزه مینی سیتی این شهر، گرد هم جمع کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم گشت‌و‌گذار سفر را با دیدن این موزه آغاز کنید. مدل‌های کوچک‌‌شده جاهای دیدنی آنتالیا را ببینید و از هرکدام که خوشتان آمد، آن را برای بازدید حضوری انتخاب کنید. کلیسای سنت نیکولاس، کوه چیمرا، معبد آرتمیس، و پاموک‌کاله از جاهای دیدنی است که نسخه مینیاتوری آن در موزه مینی سیتی خودنمایی می‌کند.

ساحل لارا

آنتالیا سواحل زیبایی دارد که یکی از دیگری تماشایی‌تر هستند. با این حال ساحل لارا از تمامی این سواحل زیباتر است. این ساحل به طول ۸ کیلومتر در امتداد دریای مدیترانه کشیده شده است. در ساحل لارا بساط هرگونه تفریح دریایی که فکرش را بکنید از قایق‌سواری و غواصی گرفته تا موج‌سواری و شنا مهیاست. جالب است بدانید در همسایگی ساحل لارا، آبشاری با نام دودون وجود دارد. به لطف این فاصله کم، با حضور در ساحل لارا می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید و آبشارگردی خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بناهای تاریخی آنتالیا

موزه آنتالیا

بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ هر مملکتی، موزه‌های آن سرزمین است. به همین دلیل برای بازدید از بناهای تاریخی آنتالیا پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز راه موزه آنتالیا را در پیش بگیرید. این موزه ۱۳ تالار بزرگ دارد که عتیقه‌جات ترکیه و دیگر کشورها در آن قرار گرفته‌اند. تعداد آثار باستانی این موزه به حدود ۵هزار اثر می‌رسد؛ بنابراین این موزه از نظر غنی‌بودن آثار باستانی و تاریخی از مهم‌ترین موزه های آنتالیا به شمار می‌آید. نمادهای قدیمی از دین مسیحیت، یادگار‌ی‌های ارزشمند از دین اسلام، سکه‌های باستانی و لوازم زندگی مردمان ترکیه قدیم از چیزهایی است که در این موزه پیش روی گردشگران قرار دارد.

ویرانه پرگا

این مکان ممکن است نام ویرانه را یدک بکشد؛ اما یادگاری از شکوه ترکیه باستان در خود نهان دارد. ویرانه پرگا شهری باستانی بوده که این روزها چیزی به غیر از چند تندیس و ستون از آن باقی نمانده است. تاریخ ساخت شهر پرگا به دوران هلنی از تمدن یونان باستان باز می‌گردد. این شرایط پرگا را به یکی از قدیمی‌ترین و تماشایی‌ترین جاهای تاریخی آنتالیا تبدیل کرده است.

جاذبه های تفریحی

آکواریوم ساحل کنیالتی

ساحل کنیالتی سرگرمی‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین این سرگرمی‌ها، آکواریوم ساحلی کنیالتی یا آکواریوم آنتالیا است. در این مجموعه آبی نزدیک به ۴ آکواریوم با موجودات دریایی گوناگون قرار دارد. اگر در سفر به آنتالیا می‌خواهید با دنیای زیر آب آشنا شوید، آکواریوم ساحل کنیالتی دقیقاً همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید. در همسایگی این آکواریوم، شهربازی با نام اَکتور نیز سرگرمی‌های ساحل کنیالتی را کامل کرده است.

ساحل چیرالی آنتالیا

اگر به همراه دلدار خود راهی آنتالیا شده‌اید و دنبال ساحلی دنج و زیبا برای قدم‌زدن می‌گردید، ساحل چیرالی آنتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ساحل در ۷۰‌کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد. این فاصله کم، باعث شده تا گردشگران کمتری روانه آن شوند. با این حال، ساحل چیرالی چیزی از دیگر سواحل آنتالیا کم ندارد که هیچ؛ چیزهای بیشتری نیز دارد. خانه‌های درختی و هاستل‌های رو به دریا و خوش‌قیمت از ویژگی‌های اصلی ساحل چیرالی به حساب می‌آید.

اقامت در آنتالیا

در راهنمای سفر به آنتالیا توجه‌ ویژه‌ای به اقامت در این شهر اختصاص داده‌ایم. دلیل این توجه نیز کاملاً روشن است؛ زیرا اقامت در هتلی با امکانات رفاهی شایسته و قیمت‌ مناسب، خاطره خوش سفر به این شهر را کامل می‌کند.

هتل های معروف آنتالیا

هتل ۵ ستاره آکرا

اگر وعده سفری شاهانه به خودتان داده‌اید، هتل 5 ستاره آکرا را انتخاب کنید. تمامی اتاق‌های هتل آکرا نمایی تماشایی به دریا دارد. به لطف این شرایط، صبح‌ها با نغمه پرندگان خوش‌الحان دریایی از خواب بیدار می‌شوید. این هتل در کنار اتاق‌های دل‌باز و امکانات اشرافی، رستوران‌هایی دارد که نظیر آن‌ها را در کمتر جایی پیدا می‌کنید.

هتل ۴ ستاره بوتیک توانا

هتل بوتیک توانا در دل باغی سرسبز ساخته شده است. معماری داخل هتل نیز همانند قصر سلاطین عثمانی است. این شرایط باعث شده تا گردشگران امکاناتی شاهانه در این هتل در اختیار داشته باشند. هتل بوتیک توانا به‌رغم اینکه هتلی ۴ستاره است، قیمتی مناسب دارد. فاصله کم این هتل با محله‌های قدیمی نیز دلیل دیگری برای محبوبیت آن برای سفر به آنتالیا است.

هتل ۳ ستاره ازبکان

به گردشگرانی که در سفر به آنتالیا می‌خواهند حسابی صرفه‌جویی کنند، هتل ۳ ستاره ازبکان را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل فاصله بسیار کمی با ایستگاه مترو و اتوبوس دارد. به لحاظ جانمایی نیز هتل ۳ستاره ازبکان در غرب آنتالیا قرار گرفته و فاصله کمی با جاذبه‌های پرگردشگر دارد. اگر بازدید از جاهای تفریحی آنتالیا در مقایسه با اقامت در این شهر برای شما اهمیت بیشتری دارد، هتل ۳ستاره ازبکان انتخاب مناسبی برای شماست.

هاستل های آنتالیا

هاستل رول استریت

انصافاً باید گفت هیچ تفریحی در این شهر توریستی، به اندازه‌ ساحل‌گردی خوش نمی‌گذرد. اگر شما هم از سواحل زیبای آنتالیا سیر نمی‌شوید، اتاقی در هاسل رول استریت (Role Street)، اجاره کنید. این هاستل فاصله بسیار کمی با سواحل زیبای دریای مدیترانه دارد. به‌لحاظ قیمت نیز امکانات هاستل رول استریت نسبت به قیمت آن می‌ارزد.

هاستل پانسیون کَمِل

این هاستل برای گردشگرانی که به گشت‌و‌گذار در جاهای باستانی آنتالیا اهمیت می‌دهند، انتخاب مناسبی است. هاستل پانسیون کَمِل (Camel Hostel)، در مرکز شهر قدیمی کالیسی واقع شده است. در کنار اتاق‌های دل‌باز، هاستل کَمِل رستوران و کافه هم دارد. این هاستل به‌لحاظ قیمت نیز یکی از هاستل‌ های ارزان برای سفر به آنتالیا به حساب می‌آید.

رستوران های آنتالیا

در این قسمت به بخش خوشمزه راهنمای سفر به آنتالیا رسیدیم. بهترین سرآشپزهای دنیا در رستوران های آنتالیا دور هم جمع شده‌اند. این سرآشپزها خوراک‌هایی می‌پزند که در حین خوردنشان باید مواظب انگشتهایتان باشید.

رستوران سِراسَر

به گردشگرانی که همراه دلدار خود راهی آنتالیا شده‌اند و می‌خواهند محبوبشان را مهمان شامی عاشقانه کنند، رستوران سِراسَر را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران با منویی متنوع از خوشمزه‌ترین غذاهای مدیترانه‌ای، خوراکی‌های محلی و دسرهای شیرین از مشتریان پذیرایی می‌کند. در کنار غذاهای خوشمزه، رستوران سراسر طراحی رمانتیکی دارد و انتخاب مناسبی برای زوج‌های عاشق‌پیشه است.

رستوران آرما

حیف است که راهی آنتالیا شوید و غذایی شاهانه در رستورانی با نمایی به دریای زیبای مدیترانه نوش‌جان نکنید. تمامی این شرایط در رستوران آرما مهیاست. سرآشپز این رستوران، خوشمزه‌ترین غذاهای مدیترانه‌ای را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. بیشتر میزهای رستوران آرما نمایی زیبا به دریای مدیترانه دارد. این نمای زیبا اشتهای شما را باز می‌کند تا در کنار خوردن غذایی اعیانی، حسابی سرِ کِیف بیایید.

هزینه های سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا از آن دسته سفرهایی است که اگر بخواهید اشرافی سفر کنید، هر چقدر پول کنار گذاشته باشید، باز هم کم می‌آورید. اینجاست که مدیریت هزینه‌های سفر نقش کلیدی در مسافرت به این شهر توریستی ایفا می‌کند. تجربه ثابت کرده این سفر حدوداً به‌ازای هر نفر، روزی ۵۰۰ لیر خرج روی دست شما می‌گذارد. با این حال برای اینکه حدود هزینه‌های این سفر دستتان بیاید، در ادامه با هم نگاهی به میانگین خرج‌های این سفر می‌اندازیم.

هزینه بلیط

هزینه بلیط

هم‌اکنون که در حال نگارش این مطلب هستیم (بهمن ۱۴۰۰)، بلیط یک‌‌طرفه از تهران به آنتالیا بین ۳ تا ۴ میلیون تومان قیمت دارد.

هزینه اقامت

هزینه اقامت

هزینه اقامت آنتالیا یکی از گران‌قیمت‌ترین هزینه‌های سفر به این شهر است. هتل های این شهر حدوداً ۲۲۳ لیر به‌ازای هر شب از یک مسافر طلب می‌کنند. این مقدار برای هتل‌هایی با اتاق ۲تخته به‌ازای هر شب ۴۴۶ لیر می‌شود.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل

بسته به جاهایی که قصد گردشگری در آن‌ها را دارید، هزینه حمل‌و‌نقل در این شهر تفاوت پیدا می‌کند. با این حال حدوداً می‌توان این هزینه را به‌ازای هر روز ۷۴ لیر برآورد کرد.

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک

خورد و خوراک نیز از آن دسته هزینه‌هایی است که تغییر زیادی در سفر دارد. برای اینکه حدود قیمت غذای یک روز در سفر به آنتالیا دستتان بیاید، روزی ۱۵۴ لیر به بودجه‌بندی سفر خود اضافه کنید.

هزینه خرید و سوغاتی

هزینه خرید و سوغاتی

به گردشگرانی که از پاساژگردی سیر نمی‌شوند در همین‌ جا توصیه می‌کنیم مواظب هزینه خرید و سوغاتی در سفر آنتالیا باشند. در این شهر به اندازه‌ای مرکز خرید بزرگ وجود دارد که ممکن است حسابی شما را به خرج بیندازد. به همین دلیل عدد و رقم مشخصی برای خرید و سوغاتی نمی‌توان مشخص کرد.

روش های کاهش هزینه سفر به آنتالیا

روش های کاهش هزینه سفر به آنتالیا

گردشگران بین‌المللی به‌خوبی می‌دانند که هزینه اقامت در هاستل از هتل کمتر است. خوشبختانه بسیاری از هاستل های آنتالیا چیزی از هتل‌های درجه‌یک این شهر کمتر ندارند. با توجه به قیمت گزاف رستوران‌ های این شهر بهتر است سراغ غذاهای خیابانی را بگیرید. گاهی اواقات در غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی، خوراکی‌های پیدا می‌شود که طعم خوش آن‌ها با با لذیذترین غذای بهترین رستوران های استانبول برابری می‌کند. برای کاهش هزینه سفر به آنتالیا به‌جای استفاده از تاکسی، سوار مترو و اتوبوس شوید. بیشتر جاهای دیدنی این شهر، فاصله بسیار کمی با ایستگاه مترو و اتوبوس دارند.

اختلاف ساعت تهران و آنتالیا

اختلاف ساعت تهران و آنتالیا

آنتالیایی‌ها ساعتشان حدود ۱.۵ ساعت از زمان رسمی ایران عقب‌تر است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت اگر برای نمونه در این شهر ساعت ۱۲ باشد، در تهران ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه است.

بهترین روش سفر به آنتالیا

بهترین روش سفر به آنتالیا

آنتالیا به‌لطف مرز زمینی ترکیه با ایران از آن دسته شهرهای خارجی است که می‌توانید با خودروی شخصی به آن سفر کنید؛ اما مسافرت زمینی دردسرهای زیادی دارد و هزینه آن هم با توجه به قیمت بنزین، چندان کمتر از سفر هوایی به آنتالیا نیست. به همین دلیل مسافرت هوایی به‌عنوان بهترین روش سفر به آنتالیا شناخته می‌شود.

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا در ۱۳‌کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد. این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ ترکیه است و گردشگران بی‌شماری سالانه در آن تردد دارند. خوشبختانه این فرودگاه به‌لحاظ ساخت یکی از جدیدترین فرودگاه‌های این کشور است. در نتیجه حتی در روزهای پرگردشگر نیز چندان معطل نمی‌شوید و پروازهای آن تأخیر ندارد. اتوبوس‌های شهری، تاکسی و شاتل‌های فرودگاهی در ورودی فرودگاه این شهر انتظار گردشگران را می‌کشند. به‌لطف این شرایط در عرض حدود نیم‌ساعت از فرودگاه به مرکز آنتالیا می‌رسید.

برقراری تماس و استفاده از اینترنت در آنتالیا

ترکسل

سه اپراتور همراه در ترکیه فعالیت دارند. این اپراتورها پوشش مخابراتی مناسبی برای آنتالیا فراهم کرده‌اند. ترکسل (Turkcell)، ودافون (Vodafone) و ترک‌تلکوم (Turk Telkom)، به‌عنوان اپراتورهای فعال ترکیه سیم‌کارت‌های متنوعی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. تجربه ثابت کرده به‌لحاظ آنتن‌دهی، ترکسل پوشش بهتری در مناطق اطراف این شهر دارد. به‌لحاظ انتخاب سیم‌کارت نیز از آنجایی‌که قصد اقامت طولانی در این سفر را ندارید، سیم کارت گردشگری گزینه مناسبی برای شماست.

مراکز خرید آنتالیا

سفر به آنتالیا بدون خرید سوغاتی صفایی ندارد. خوشبختانه در این شهر تا چشم کار می‌کند مراکز خرید صف کشیده‌اند. مراکز خریدی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از لحاظ قیمت و کیفیت حرف اول را در بین تمامی مراکز خرید آنتالیا می‌زنند.

مرکز خرید اوت لت دیپو آنتالیا

بعضی از فروشنده‌های محلی، پول خونِ پدرشان را از مشتری‌ها می‌گیرند. به همین دلیل اگر می‌خواهید در سفر به این شهر، سرتان کلاه نرود و کالایی را دولاپهنا با شما حساب نکنند، راه مرکز خرید اوت لت دیپو (Deeo Outlet Center) را در پیش بگیرید. در این مرکز خرید از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. به لحاظ قیمت نیز مرکز خرید اوت لت دیپو فروشنده‌های خوش‌انصافی دارد.

مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا

از آنجایی‌که وقت در مسافرت تنگ است، مرکز خرید اوزدیلک پارک را پیشنهاد می‌کنیم. این مجتمع خرید در مرکز شهر قرار دارد. به همین دلیل امکان ندارد در سفر به آنتالیا از کنار آن رد نشوید. معتبرترین برندهای بین المللی در مرکز خرید اوزدیلک پارک، شعبه دارند. زمین بازی کودکان، چندین رستوران و کافه درجه‌یک، سالن بولینگ و سینما از ویژگی‌های برجسته مرکز خرید اوزدیلک پارک به حساب می‌آید.

بازار جمهوریت آنتالیا

به گردشگرانی که گشت‌و‌گذار در بازارهای محلی را به مراکز خرید بزرگ ترجیح می‌دهند، بازار جمهوریت آنتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. این بازار در محله مراد پاشا قرار دارد. به لحاظ تنوع کالا نیز بعید می‌دانیم چیزی مد نظر شما باشد که در بازار جمهوریت پیدا نکنید.

شماره های اضطراری آنتالیا

شماره های اضطراری آنتالیا

از صمیم قلب آرزو می‌کنیم که سفر به آنتالیا برایتان بدون هیچ‌گونه خطری به پایان برسد. با این حال از آنجایی‌که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، بهتر است شماره‌های اضطراری آنتالیا را در گوشه‌ای یادداشت کنید. خدا را چه‌ دیده‌اید، چه‌بسا این شماره‌ها در سفر گره‌ای از کارتان باز کرد.

پلیس:‌۱۵۵
اورژانس: ۱۱۲
راهنمایی‌و‌رانندگی: ۱۵۴
پلیس ساحلی: ۱۵۸
شهرداری: ۱۵۳
مشاوره پزشکی: ۱۱۳
آتش‌نشانی: ۱۱۰
اداره مهاجرت: ۱۵۷
خدمات گردشگری: ۱۷۰
راهنمای تلفن: ۱۱۸۵۵
پیش‌شماره آنتالیا: ۲۴۲

راهنمای سفر به آنتالیا را با این امید به پایان می‌بریم که مطالعه این راهنما مسافرتی خاطره‌انگیز برای شما به دنبال داشته باشد. در پایان از آنجایی‌که مطمئن هستیم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به این شهر ترکیه دارید، خواهشمندیم تجربه‌هایتان از سفر را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبان ما به اشتراک بگذارید.

آنتالیا در جنوب غربی ترکیه واقع شده و همسایه دریای مدیترانه است.

ابتدای اردیبهشت تا اواخر آذر بهترین زمان برای سفر به آنتالیا به حساب می‌آید.

موزه مینی سیتی، ساحل لارا، موزه آنتالیا، ویرانه پرگا، آکواریوم ساحلی کنیالتی و ساحل چیرالی از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا به حساب می‌آید.

هتل ۵ ستاره آکرا، هتل ۴ ستاره بوتیک توانا، هتل ۳ ستاره ازبکان و هاستل رول استریت امکانات چشمگیر و قیمت مناسبی برای گذران شب در آنتالیا پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

رستوران آرما و رستوران سِراسَر از رستوران‌های درجه‌یک آنتالیاست که غذایی خوش‌قیمت و باکیفیت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.