پارک آبی دوحه | جایی که سرگرمی‌هایش پایان ندارد

0

پارک آبی قطر با مساحتی حدود ۵۰هزار مترمربع، دنیایی از سرگرمی‌ و تفریح را برای گردشگران فراهم کرده است. این پارک به لحاظ تاریخ ساخت نیز یکی از جدیدترین پارک های آبی منطقه به حساب می‌آید. به همین دلیل پیشرفته‌ترین سرگرمی‌های آبیِ دنیا در پارک آبی دوحه خودنمایی می‌کند. سرسره‌ آبی ۴طبقه و رودخانه‌ خروشان ۲۰۰متری فقط قسمتی از سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی است که در این پارک آبی وجود دارد. انصافاً باید گفت حیف است راهی قطر شوید و سری به پارک آبی این سرزمین نزنید. سرگرمی‌های آبی بزرگ قطر به اندازه‌ای است که یک روز کامل را می‌توانید به خوشگذرانی در این پارک اختصاص دهید. از آنجایی که رسم داریم اطلاعات سودمندی درباره جاذبه‌های گردشگری در اختیار همراهان خود قرار دهیم، در ادامه اطلاعاتی درباره پارک آبی دوحه آماده کرد‌‌ه‌ایم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، گردشگری خاطره‌انگیزی را در یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا تجربه کنید.

پارک آبی دوحه کجاست؟

عکس معرفی پارک آبی قطر

مدیران گردشگری دوحه، پارک آبی را در منطقه‌ای خوش‌مسیر ساخته‌‌اند تا گردشگران در هر کجای شهر که هستند، به‌راحتی به این پارک دسترسی داشته باشند. برای رسیدن به این پارک باید مسیر خروجی ۲۹ ابونحله را در جاده سَلوا دنبال کنید. پس از مدتی چشمتان به جمال پارک آبی روشن خواهد شد. همان‌گونه که اشاره کردیم، پارک آبی در منطقه‌ای خوش مسیر از شهر دوحه قرار دارد. با این حال از آنجایی که وقت در سفر تنگ است، پیشنهاد می‌کنیم با تاکسی‌ راهی این پارک شوید تا سریع‌تر به پارک برسید و فرصت بیشتری برای آب‌بازی داشته باشید.

معرفی پارک آبی قطر

عکس معرفی پارک آبی قطر

آکوا پارک دوحه با این هدف ساخته شده تا لحظه‌های شادی را برای خانواده‌ها فراهم کند. به لطف این شرایط اگر همراه اعضای خانواده راهی قطر شده‌اید و می‌خواهید اهل منزل را در دوحه مهمان سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی کنید، پارک آبی دوحه انتخاب مناسبی برای شماست. پارکی که از آن صحبت می‌کنیم فقط به سرگرمی‌های آبی خلاصه نمی‌شود. در این پارک غرفه‌های اسباب‌بازی فروشی، سوغات قطر و سرگرمی‌های بزرگسالانه‌ای وجود دارد. بخش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، جالب‌ترین قسمت‌های پارک آبی قطر به حساب می‌آیند.

بخش‌های مختلف پارک آبی دوحه

دهکده آفریقایی‌ها

اجازه دهید معرفی بخش‌های مختلف این پارک آبی را با دهکده آفریقایی‌ها آغاز کنیم. بله، درست شنیده‌اید. دهکده‌ای بزرگ با شکل‌و‌شمایل آفریقایی در وسط پارک آبی دوحه قرار دارد. قسمتی از دهکده‌ای که از آن صحبت می‌‌کنیم به اتاقک پادشاه و ملکه‌اش اختصاص دارد. این دهکده با پل‌های چوبی به دیگر قسمت‌های پارک آبی متصل شده است. در قسمت‌هایی از این دهکده، چترهای آفتابگیر زیبایی نصب شده تا والدین زیر آن‌ها بنشینند و آب‌بازی کودکانشان را تماشا کنند. تندیس‌های شبیه حیوانات نیز در گوشه‌و‌کنار این دهکده وجود دارد تا کودکان احساس کنند واقعاً در دهکده‌ای آفریقایی حضور پیدا کرده‌اند.

قایق‌ فضایی

عکس قایق‌ فضایی پارک آبی دوحه

در این سرگرمی گردشگران از ارتفاع زیاد به تونلی شیشه‌ای هدایت می‌شوند و همانند فضانوردی که در فضا معلق است، چرخ می‌زنند و با سرعت بسیار زیاد به حوضچه آب میفتند. قایق فضایی سرگرمیِ هیجان‌انگیزی در پارک آبی قطر است. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی این پارک شدید، سوار قایق فضایی شوید و دل‌و‌جرئت خود را به رخ اطرافیان بکشید.

بازی دزدان دریایی

عکس بازی دزدان دریایی پارک آبی دوحه

قسمتی از پارک آبی دوحه را به ماجراجویی دزدان دریایی اختصاص دارد. در این قسمت کودکان به خلیجی می‌روند که دزدان دریایی آن را محاصره کرده‌اند. سپس سوار بر سرسره‌های هیجان‌انگیز می‌شوند و با سرعتی سرسام آور به داخل حوضچه‌های آب می‌افتند. در قسمتی از این سرگرمی، سطل‌های بزرگ آب پر از آب تعبیه شده است. وقتی کودکان از زیر این سطل‌ها عبور می‌کنند، آب سطل‌ها روی سر بچه‌ها می‌ریزد و حسابی خیس می‌شوند.

استخر موج

عکس استخر موج درپارک آبی قطر

پارک آبی را سراغ نداریم که در آن استخر موج وجود نداشته باشد. با این حال انصافاً باید گفت استخر موج پارک آبی قطر یک‌سروگردن بالاتر از استخرهای موج در سایر پارک‌های آبی منطقه است. همان‌‌گونه که از نام این سرگرمی پیداست، با استخری روبه‌رو هستیم که در انتهای آن موج‌های خروشان تولید می‌شود. این موج‌ها از انتهای استخر به ساحل آن می‌آیند و شناگران را به زیر آب می‌برند. موج‌های استخر موج با ۶ قدرت مختلف تولید می‌شود. جذابیت استخر موج به اندازه‌ای است که حتی اگر قصد آب‌بازی نداشته باشید، باز هم موج‌های خروشان این استخر شما را وسوسه می‌کند تا تنی به آب بزنید.

ساحل مرجانی

عکس ساحل مرجانی پارک آبی دوحه

پس از اینکه حسابی آب‌تنی کردید و خسته شدید، سری به ساحل مرجانیِ پارک آبی قطر بزنید. در این ساحل رستوران‌های اعیانی با غذاهای اشرافی چشم‌انتظار شناگران هستند. چند کافه شیک نیز در ساحل مرجانی وجود دارد تا شناگران با خوردن نوشیدنی‌های گوارا، گلویی تازه کنند و انرژی بگیرند. ویژگی‌های ساحل مرجانی فقط به رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل خلاصه نمی‌شود. در کنار این ساحل رودخانه‌‌ای آرام ساخته شده است. روی این رودخانه کرجی‌هایی قرار دارد. می‌توانید روی این کرجی‌ها بنشینید و به‌آرامی در رودخانه‌ به پیش برانید. ساحل مرجانی در کنار جاذبه‌هایی که برای بزرگسالان دارد، مکان مناسبی برای کودکان است. سرگرمی‌های این ساحل هیجان‌ چندانی ندارند؛ در نتیجه با خیال‌راحت می‌‌توانید اجازه دهید بچه‌ها به آب‌بازی مشغول شوند.

برج سرسره

عکس برج سرسره درپارک آبی قطر

در پارک آبی دوحه، برجی ۳ طبقه وجود دارد. در این برج چندین سرسره آبی تعبیه شده است. سرگرمی‌های برج سرسره به اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که کودکان و بزرگسالان از بازی در آن سیر نمی‌شوند. در کنار سرسره‌های هیجان‌انگیزی که به‌ آن‌ها اشاره کردیم، بازی با نام بومرنگ نیز در سرج سرسره تعبیه شده است. این بازی در تاج برج سرسره و ارتفاع ۲۰ متری قرار دارد. شرکت‌کننده‌ها از این ارتفاع زیاد به پایین سر می‌خورند و هیجانی وصف‌ناپذیر را تجربه می‌کنند.

غار جکوزی

عکس غار جکوزی درپارک آبی قطر

این غار یکی دیگر از مکان‌های آرامش‌بخش در بین سرگرمی‌های هیجان‌‌انگیز پارک آبی قطر است. در این غار آبی آرام جریان دارد. تیوب‌هایی روی آبِ آرامِ غار قرار گرفته تا گردشگران داخل تیوب بنشینند و روی آب شناور شوند. غار جکوزی مکانی برای آرامش بزرگسالان است. این سرگرمی برای کودکان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

قایق‌های ضربه‌ای

قایق‌های ضربه‌ای درپارک آبی قطر

حتماً ماشین‌های برقیِ شهربازی‌ها را دیده‌‌اید که لاستیک بزرگی دور آن‌ها کشیده شده است. این لاستیک باعث می‌شود راننده با خیال راحت، ماشینی که سوار آن است را به دیگر ماشین‌ها بزند و حسابی جنجال راه بیندازد. قایق‌های ضربه‌ای آکوا پارک دوحه نیز بر همین اساس ساخته شده‌اند. این قایق‌ها را لاستیک بزرگی فرا گرفته است. در نتیجه کودکان سوار قایق می‌شوند و با سرعت زیادی با قایق‌های رقبا برخورد می‌کنند. قایق‌های ضربه‌ای را می‌توانید به همراه اعضای خانواده یا به‌تنهایی امتحان کنید.

رانندگی کودکان

عکس رانندگی کودکان درآکوا پارک قطر

اکنون که صحبت از ماشین‌ برقی به میان آمد، جا دارد به مکان مخصوص رانندگی کودکان اشاره کنیم. در این مکان خودروهایی برای قدوقواره کوچکِ بچه‌‌ها وجود دارد. کودکان با سوارشدن در این خودروها، رانندگی را فرا می‌گیرند و یکدیگر را به چالش می‌کشند. درست است که رانندگی کودکان در گروه سرگرمی‌های آبی قرار ندارد، اما از آنجایی که بچه‌ها از ماشین‌بازی سیر نمی‌شوند، این سرگرمی به یکی از تفریحات پرطرفدار در پارک آبی قطر تبدیل شده است.

امکانات رفاهی پارک آبی دوحه

عکس امکانات رفاهی پارک آبی دوحه

پارک آبی قطر به اندازه‌ای سرگرمی و تفریح دارد که گذر زمان را فراموش می‌کنید و ساعت‌ها مشغول به خوش‌گذرانی خواهید شد. امکانات رفاهی این پارک نیز به‌گونه‌ای تعبیه شده تا تمامی نیازهای کودکان و بزرگسالان در آن مهیا باشد. در آکوا پارک دوحه هر زمان که اراده کردید می‌توانید سری به فود کورت بزنید و غذایی جانانه میل کنید. در گوشه‌و‌کنار این پارک نیز غرفه‌های خوراکی فروشی وجود دارد. در این غرفه‌ها هر خوراکی که فکرش را بکنید برای گردشگران مهیاست.

خوشگذرانی در پارک آبی نیازمند لوازم و پوشاک خاصی است. در قسمتی از این پارک فروشگاهی برای عرضه مایو و لوازم آب‌بازی وجود دارد. صندوق‌های قفل‌دار مخصوص نگهداری لوازم، حمام مخصوص و گاوصندوق برای نگهداری اشیا باارزش از دیگر امکانات رفاهی آکوا پارک دوحه به حساب می‌آید. جالب است بدانید هرازگاهی در این پارک فستیوال‌های سرگرم‌کننده‌ای برگزار می‌شود. خدا را چه دیده‌اید، چه بسا زمانی که برای سفر به قطر انتخاب کرده‌اید، با فستیوالی هیجان‌انگیز در آکوا پارک دوحه هم‌زمان شد.

قیمت بلیط پارک آبی قطر

عکس بلیط پارک آبی قطر

انصافاً باید گفت قیمت بلیط آکوا پارک نسبت به دیگر جاهای دیدنی قطر گران‌ است. با این حال تفریح در این پارک به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که ارزش دارد ولخرجی کنید. از آنجایی که پارک آبی با هدف سرگرم‌کردن خانواده‌ها ساخته شده، قیمت‌گذاری بلیط این پارک بر اساس قد کودکان است. والدین کودکانی که قد فرزند دلبندشان ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر است، باید ۱۳۰ ریال قطر برای ورودی پارک آبی پرداخت کنند. هزینه بلیط این پارک برای کودکان بالای ۱۲۰ سانتی‌متر قد، ۱۸۰ ریال است. مدیران این پارک تخفیف‌هایی را برای خانواده‌هایی با ۳ خردسال و ۲ بزرگسال در نظر گرفته‌اند. خرید بلیط پارک آبی قطر در گروه‌های چند نفره نیز شامل تخفیف می‌شود.

ساعات کار آکوا پارک قطر

عکس Qatar Aqua Park working hours

درهای آکوا پارک در روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ۱۰ صبح تا ۸ شب به روی گردشگران باز است. این پارک جمعه‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب از علاقه‌مندان پذیرایی می‌کند. پارک آبی قطر شنبه‌های هر هفته فقط خانواده‌ها را پذیرش می‌کند. پنجشنبه‌ها نیز از ۱۱ صبح تا ۹ شب مخصوص بانوان است. دوشنبه‌ هر هفته پارک آبی قطر تعطیل می‌شود. در ماه مبارک رمضان ساعت کار آکوا پارک تغییر می‌کند. این پارک در رمضان هر سال از ۸ شب تا ۲ صبح پذیرای گردشگران است.

نکات مهم برای بازدید از پارک آبی دوحه

عکس نکات مهم برای بازدید از پارک آبی دوحه

قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره کنیم که آکوا پارک قطر در بعضی از ایام سال تعطیل می‌شود؛ در نتیجه به‌رغم اینکه ساعت کار این پارک را مطرح کردیم، قبل از مراجعه به پارک، حتماً از بازبودن آن مطمئن شوید. در پارک آکوا قطر چندین رستوران درجه‌یک و کافه شیک وجود دارد. این رستوران‌ها در تمامی ساعت‌های فعال‌بودن پارک به مشتریان خدمات عرضه می‌کنند. هما‌ن‌گونه که اشاره کردیم، آکوا پارک قطر چندین استخر بزرگ دارد. با این حال اگر شنا بلد نیستید، غم به دل خود راه ندهید.

عکس نکات مهم برای بازدید از پارک آبی دوحه

  • در این پارک غریق‌ نجات‌های حرفه‌ای مستقر هستند تا مواظب شناگران باشند.
  • ورود کودکان بدون حضور والدین به این پارک غدقن است.
  • تمامی افرادی که در پارک حضور دارند باید حتماً لباس‌های نایلون یا پلی‌استر به تن داشته باشند.
  • گردشگران اجازه ندارند با گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی داخل پارک آبی شوند.
  • آکوا پارک دوحه، پارکینگ بزرگی دارد و نیازی نیست نگران جای پارک باشید.
  • گردشگران نباید بطری شیشه‌ای در پارک آبی همراه داشته باشند. از آنجایی که قیمت آب نوشیدنی در قطر گران است، پیشنهاد می‌کنیم بطری پلاستیکی با آب نوشیدنی همراه ببرید.
  • کارمندان آکوا پارک دوحه سخت‌گیری خاصی درباره قد کودکان و سوارشدن آن‌ها در سرسره‌های مختلف دارند. قبل از اینکه راهی پارک شوید، قد دقیق فرزند دلبندتان را اندازه بگیرید تا وقت شما در این پارک برای بحث درباره کوتاهی قد گرفته نشود.

بهترین زمان بازدید از پارک آبی قطر

عکس بهترین زمان بازدید از پارک آبی دوحه قطر

قانون ناگفته‌ای درباره پارک‌های آبی وجود دارد که بر اساس آن،‌ بهار و تابستان بیشتر در این پارک‌ها خوش می‌‌گذرد. از طرف دیگر از آنجایی که پارک آبی قطر، پارک آبی روبازی است، روزهای گرم در این پارک لذت‌بخش‌تر است. انصافاً باید گفت پاییز‌های قطر نیز آن‌چنان سرد نمی‌شود که نتوانید در این پارک آب‌بازی کنید. این پارک حتی در زمستان نیز پذیرای گردشگران است. با این حال از آنجایی که به قول قدیمی‌ها کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه راهی قطر شوید، اطلاعات لازم درباره ساعت کار این پارک را جویا شوید تا به درِ بسته نخورید.

عکس بهترین زمان بازدید از پارک آبی دوحه قطر

آکوا پارک دوحه یکی از بهترین مکان های دیدنی این شهر به حساب می‌آید. به همین دلیل در روزهای تعطیل و آخر هفته حسابی شلوغ می‌شود. برای اینکه در این پارک بیشتر به شما خوش بگذرد، وسط هفته راهی آکوا پارک دوحه شوید. ترجیحاً بهتر است ساعت ۱۰ صبح در پارک آبی حاضر شوید تا خلو‌ت‌تر باشد. اگر اهل آب‌تنی نیستید، قبل از اینکه صندلی‌های نزدیک به سرگرمی‌های کودکان و استخر پر شود، در این صندلی‌ها مستقر شوید.

عکس بهترین زمان بازدید از پارک آبی دوحه قطر

فوتبال‌دوست‌ها به‌خوبی در جریان هستند که جام جهانی ۲۰۲۲ در اواخر نوامبر آغاز می‌شود و تا اواسط دسامبر ادامه پیدا می‌‌کند. اگر می‌خواهید راهی قطر شوید، اما تاکنون برای این سفر زمان‌بندی نکردید، برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را به فال نیک بگیرید و در این بازه‌زمانی راهی قطر شوید تا در کنار گشت‌و‌گذار در آکوا پارک دوحه و دیگر جاهای دیدنی این شهر، مسابقه‌های جام جهانی را از نزدیک به تماشا بنشینید.

جاهای دیدنی نزدیک به پارک آبی دوحه

عکس معرفی پارک انگری بردز قطر

در اطراف آکوا پارک دوحه چندین جای دیدنی وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، تفرجگاه رِتاج سالوا (Retaj Salwa) است. این تفرجگاه درواقع هتلی لاکچری با خدمات رفاهی چشمگیر است که فاصله بسیار کمی با آکوا پارک دوحه دارد. به گردشگرانی که از تفریح در شهربازی های قطر سیر نمی‌شوند، گشت‌و‌گذار در پارک انگری بردز قطر (Angry Birds) را پیشنهاد می‌کنیم. شهر جشنواره دوحه، دهکده فرهنگی کاتارا، شهر فیلم دوحه و جزیره مروارید قطر از دیگر جاهای دیدنی دوحه است که گردشگری در آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

مسیر دسترسی به پارک آبی دوحه

برای رسیدن به پارک بزرگ آبی دوحه راه دهکده ابو سمره را در پیش بگیرید. پس از حدود ۲۰ تا نهایتاً ۲۵ دقیقه، به پمپ‌بنزین ابو نخله می‌رسید. از این پمپ‌بنزین تا پارک آبی راه زیادی نیست.

آدرس دقیق پارک بزرگ آبی دوحه: قطر، دوحه، جاده سالوا، خروجی شماره ۲۹ ابو نخله

پارک آبی دوحه با سرسره‌های هیجان‌انگیز و رودهای خروشان، عیشِ گردشگران را کامل می‌کند. امیدواریم اطلاعاتی که از پارک آبی قطر با شما مطرح کردیم، گردشگری خاطره‌سازی را در این پارک برایتان به ارمغان بیاورد. در پایان باز هم تاکید می‌کنیم قبل از اینکه راهی این پارک آبی شوید، ساعت دقیق بازگشایی پارک را بپرسید. از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوشی از سفر به قطر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر خوانند‌ه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای رسیدن به پارک بزرگ آبی دوحه راه دهکده ابو سمره را در پیش بگیرید. پس از حدود ۲۰ تا نهایتاً ۲۵ دقیقه، به پمپ‌بنزین ابو نخله می‌رسید. از این پمپ‌بنزین تا پارک آبی راه زیادی نیست.

قایق فضایی، دهکده آفریقایی‌ها، بازی دزدان دریایی، استخر موج، ساحل مرجانی، برج سرسره، غار جکوزی و قایق‌های ضربه‌ای از بهترین سرگرمی‌‌های پارک آبی قطر هستند.

بهار و تابستان بهترین فصل برای تفریح و آب‌بازی در پارک آبی دوحه به حساب می‌آید.

فود کورت، کافه، فروشگاه لوازم شنا، غرفه سوغات قطر و صندوق امانات را می‌توان از امکانات رفاهی پارک آبی قطر نام برد.

ورود کودکان بدون حضور والدین به این پارک غدقن است. تمامی افرادی که در پارک حضور دارند باید حتماً لباس‌های نایلون یا پلی‌استر به تن داشته باشند. گردشگران اجازه ندارند با گوشی هوشمند یا دوربین عکاسی داخل پارک آبی شوند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.