جزیره مروارید قطر | تفریحی لاکچری در جزیره‌ای اشرافی

0

جزیره مروارید قطر در همسایگی شهر دوحه از دل دریا سربرآورده‌ است. جزیره‌ای که از آن صحبت می‌کنیم ویژگی‌های بی‌شماری دارد که مهم‌ترین آن‌ها مصنوعی‌بودن آن است. قطر، این جزیره را در نزدیکی دوحه ایجاد کرده تا به جاذبه‌های گردشگری این منطقه افزوده شود. انصافاً باید به سازندگان جزیره مروارید دست‌مریزاد گفت؛ زیرا جزیره‌ای با مساحت حدودی ۴ میلیون‌ مترمربع ساخته‌‌اند که در گوشه‌و‌کنار آن مراکز سرگرمی و تفریح خودنمایی می‌کند. جزیره مروارید به‌اندازه‌ای جاهای دیدنی دارد که می‌ارزد یک سفر کامل را به گردشگری در این جزیره مصنوعی اختصاص دهید. از آنجایی که امکان ندارد راهی قطر شوید و سری به جزیره مروارید نزنید، در ادامه ویژگی‌های جالبی از این جزیره را مطرح می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب، گردشگری در جزیره مصنوعی مروارید قطر حسابی خوش بگذرد.

جزیره مروارید قطر کجاست؟

عکس جزیره مروارید قطر

علاقه‌مندان گردشگری در قطر به‌خوبی می‌دانند که دوحه، نه‌تنها پایتخت قطر، بلکه مرکز گردشگری این سرزمین به‌ حساب می‌آید. قطری‌ها برای جذب بیشتر گردشگر و توسعه اقتصادیِ دوحه، جزیره‌ای مصنوعی در همسایگی این کلان شهر ایجاد کرده‌اند. در همسایگی دوحه تالابی با نام خیلج غربی وجود داشت. این تالاب اکنون به جزیره‌ای زیبا تبدیل شده که به آن جزیره مروارید می‌گویند. ساخت جزیره مروارید چیزی حدود ۳۲ کیلومتر به سواحل قطر اضافه کرد. این جزیره درواقع از ۱۳ جزیره کوچک درست شده است. در مجموع این جزیره‌ها نزدیک به ۱۵هزار واحد مسکونی قرار دارد. به لحاظ مسافت می‌توان گفت جزیره مروارید چندان دورتر از دوحه نیست و قسمتی از این شهر به حساب می‌آید.

معرفی جزیره مروارید قطر

عکس جزیره مروارید قطر

از آنجایی که با جزیره‌ای مصنوعی روبه‌رو هستیم، اصول مهندسی شهرسازی و گردشگری در جزیره مروارید تمام‌و‌کمال در نظر گرفته شده است. به همین دلیل این جزیره به لحاظ گردشگری چیزی‌ کم‌و‌کسر ندارد. ماجرای ساخت جزیره مصنوعی مروارید قطر به ۲۰۰۴ باز می‌گردد. در آن زمان پادشاه وقت قطر فرمان ساخت جزیره‌ای بزرگ را در همسایگی دوحه صادر کرد. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، ساخت جزیره کار ساده‌ای نیست. در نتیجه قطری‌ها برای ساخت این جزیره از شرکت معماری کالیسون کمک گرفتند. این جزیره اکنون به چهره‌ای جدید از قطر مدرن تبدیل شده است. گردشگرانی که تاکنون سفری به این ناحیه داشته‌اند، مدعی هستند سفر به دوحه بدون گشت‌و‌گذار در جزیره مصنوعی مروارید قطر معنایی ندارد.

عکس ساختمان‌های جزیره مروارید قطر

جالب است بدانید روزگار مردمان قطر قدیم از صید مروارید می‌گذشت. جایگاه ویژه مروارید در زندگی اهالی این منطقه باعث شد تا نام مروارید برای این جزیره مصنوعی انتخاب شود. شکل ظاهری این جزیره همانند صدفی باز طراحی شده است. با این حال معماری ساختمان‌ها و خیابان‌های جزیره مروارید شباهتی به زندگی ساکنان قدیمی دوحه ندارد. این ساختمان‌ها با الهام از شهرهای ساحلی مدیترانه ساخته شده‌اند. به لطف این طراحی، گشت‌و‌گذار در جزیره مروارید، حس‌وحال حضور در توسکانای ایتالیا، جنوب فرانسه و اسپانیا را در ذهن گردشگران زنده می‌کند.

امکانات جزیره مروارید قطر

عکس امکانات جزیره مروارید قطر

جزیره مروارید مهد گردشگری قطر است. در نتیجه هر امکانات گردشگری که فکرش را بکنید در این جزیره مهیاست. هم‌اکنون چیزی حدود ۳۰ هزار نفر در جزیره مروارید زندگی می‌کنند. این جزیره با هدف جذب سرمایه توانگران بین‌المللی ساخته شده است. به همین دلیل امکانات بسیار شایسته‌ای برای خرید خانه در جزیره مروارید پیش روی سرمایه‌گذاران قرار دارد. برای نمونه کسی که در این جزیره خانه بخرد، اقامت دائم قطر را دریافت می‌کند. ناگفته نماند ویلاهای مرکز جزیره قیمتی گزاف دارند. جزیره مروارید ۴ ساحل زیبا دارد که حدود ۷۰۰ قایق بادبانی در آن پهلو می‌گیرند. بهترین مراکز خرید قطر در جزیره مروارید قرار دارند. این جزیره به لحاظ جاذبه‌های گردشگری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ادامه درباره جاذبه‌‌های گردشگری جزیره مروارید بیشتر صحبت می‌کنیم.

جاذبه های جزیره مروارید قطر

عکس جاذبه های جزیره مروارید قطر

وقتی صحبت از جزیره‌‌ای می‌شود که طراحی آن از جزیره‌های زیبای مدیترانه الهام گرفته شده، ناگفته پیداست مهم‌ترین جاذبه این جزیره، سواحل زیبای آن است. طراحی سواحل این جزیره با ساحل‌های زیبای مدیترانه مو نمی‌زند. جالب اینجاست که حتی نام این سواحل نیز از ساحل‌های مدیترانه الهام گرفته شده است. برای نمونه می‌توان به ساحل پورتو عربیا یا ساحل کوستا مالاتس اشاره کرد. در تمامی سواحل جزیره مروارید، قایق‌های بادبانی خودنمایی می‌کنند. به لطف این شرایط هر زمان که اراده کردید، می‌توانید قایقی اشرافی کرایه کنید به دل دریا بزنید.

عکس مراکز خرید جزیره مروارید قطر

در این جزیره بهترین مراکز خرید منطقه خودنمایی می‌کنند. اگر اهل خرید هستید و از پاساژگردی سیر نمی‌شوید، حتماً سری به مراکز خرید جزیره مروارید بزنید و با دستی پر از سوغات قطر راهی دیار خود شوید. صرف غذایی شاهانه در رستوران های جزیره مروارید نیز یکی دیگر از تفریحاتی است که در این سفر می‌توانید انجام دهید.

سواحل جزیره مروارید قطر

عکس سواحل جزیره مصنوعی مروارید قطر

انصافاً باید گفت نظیر سواحل جزیره مروارید را در کمتر جایی سراغ داریم. این جزیره سواحل زیبایی با منظره‌ای تماشایی به دریا دارد. از آنجایی که سواحل جزیره مروارید، مهم‌ترین جاذبه گردشگری این جزیره به حساب می‌آیند، پیشنهاد می‌‌کنیم در سفر به قطر حتماً سری به سواحل زیر بزنید.

ساحل پورتو عربیا جزیره مروارید قطر

عکس ساحل پورتو عربیا جزیره مروارید قطر

مهم‌ترین اسکله جزیره مروارید در ساحل پورتو عربیا قرار دارد. در امتداد این ساحل بلواری زیبا و عریض با مسافتی طولانی کشیده شده است. این بلوار چیزی حدود ۲.۵ کیلومتر طول دارد. در همسایگی بلواری که از آن صحبت می‌کنیم، بهترین هتل های قطر سر به آسمان گذاشته‌اند. در قسمت‌هایی از این ساحل گذرگاه‌های آبی قرار دارد. قایق‌های تفریحی از این گذرگاه‌ها عبور می‌کنند تا گردشگران در حین ساحل‌گردی، فرصتی برای قایق‌سواری داشته باشند. به لحاظ طراحی می‌توان گذرگاه‌های آبی ساحل پورتو عربیا را به مسیرهای آبی شهر معروف ونیز در ایتالیا شباهت داد.

ساحل ویوا بحریه جزیره مروارید قطر

عکس ساحل ویوا بحریه جزیره مروارید قطر

همان‌گونه که اشاره کردیم، جزیره مروارید از چندین ساحل تشکیل شده است. به لطف این طراحی، بعضی از سواحل زیبای این ساحل در داخل این جزیره قرار دارند. یکی از سواحل که گردشگرانی زیادی راهی آن می‌شوند، ساحل ویوا بحریه (Viva Bahria) است. در این ساحل بهترین رستوران‌ های قطر صف کشیده‌اند. ساحل ویوا بحریه تفریحاتی خاص برای کودکان دارد؛ در نتیجه اگر به همراه اعضای خانواده راهی قطر شده‌اید و می‌خواهید اهل منزل را مهمان گردشگری خاصی در قطر کنید، حتماً‌ راه ساحل ویوا بحریه را در پیش بگیرید.

ساحل وِست‌بِی

عکس ساحل وِست‌بِی جزیره مروارید قطر

حیف است که راهی سواحل زیبای جزیره مروارید شوید و تنی به آب نزنید. در بین تمامی سواحل جزیره مروارید، ساحل وست‌بی (WestBay)، انتخاب مناسب‌تری برای شنا و آب‌تنی است. این ساحل مکان مخصوصی برای آب‌بازی کودکان دارد. بزرگسالان نیز در قسمتی از آن به‌راحتی می‌توانند مشغول شنا شوند. در ساحل وست‌بی، بساط انواع تفریحات قطر به‌ راه است. در نتیجه برای آب‌بازی و تفریح در جزیره مروارید، ساحلی بهتر از ساحل وست‌بی پیدا نمی‌کنید. ساحل وست‌بی، به‌نوعی مسیر ارتباطی میان شهر دوحه و جزیره مروارید به‌حساب می‌آید. ناگفته نماند ساحل وست‌بی در گروه سواحل خصوصی قطر است و برای ورود به این ساحل باید مبلغی را پرداخت کنید. البته این مبلغ به تفریحات این ساحل کاملاً می‌ارزد.

اطلاعات گردشگری در جزیره مروارید

آدرسقطر، دوحه، جزیره مروارید
ساعات بازدید۱۰ صبح تا ۱۰ شب
هزینه تقریبی بازدیدسفر ۷روزه به ازای هر نفر حدود ۱،۳۴۸ دلار هزینه بر می‌دارد

بهترین زمان بازدید از جزیره مروارید قطر

عکس بهترین زمان بازدید از جزیره مصنوعی مروارید قطر

مسئولان گردشگری قطر چیزی برای رفاه گردشگران در جزیره مروارید کم نگذاشته‌اند. با این حال انصافاً باید گفت قطر تابستان‌های گرم و شرجی دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم پاییز، زمستان و اوایل بهار را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید.

مسیر دسترسی به جزیره

خوش‌مسیرترین راه برای رسیدن به جزیره مروارید، ساحل وِست‌بِی است. از مرکز تجاری دوحه، روستای فرهنگی کاتارا و شهر لورسیل نیز به جزیره مروارید دسترسی دارید. برای رسیدن به این جزیره زیبا کافی است در هر کجای قطر که هستید، سوار تاکسی شوید و راه جزیره مروارید را در پیش بگیرید. تاکسی‌های اینترنتی اوبِر (Uber)، کاروا (Karwa) و کریم (Careem)، با کمال‌میل گردشگران را از دوحه به جزیره مروارید می‌برند.

جزیره مروارید حدود ۳۰ تا نهایتاً ۴۰ دقیقه تا فرودگاه بین‌المللی قطر فاصله دارد. به لطف این فاصله کم اگر با خرید بلیط هواپیما قطر راهی دوحه شده‌اید، می‌توانیدسوار اولین تاکسی فرودگاه شوید و در کمترین زمان ممکن به جزیره مروارید قدم بگذارید. گردشگرانی که در دوحه با مترو ایاب‌و‌ذهاب می‌کنند باید در ایستگاه مترو لِگتایفیا (Legtaifiya) پیاده شوند. این ایستگاه فاصله بسیار کمی تا جزیره مروارید دارد.

جزیره مروارید قطر بی‌دلیل به یکی از پرگردشگرترین جاهای دیدنی قطر تبدیل نشده است. در این جزیره همه چیز لاکچری و اشرافی است. در نتیجه اگر می‌خواهید سفری شاهانه را به قطر تجربه کنید، حتماً گردشگری به جزیره مصنوعی مروارید قطر را در برنامه مسافرت خود جای دهید. امیدواریم این سفر به شما حسابی خوش بگذرد و جای همراهان خود در ره بال آسمان را خالی کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به قطر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

جزیره مروارید قطر در ساحل غربی دوحه قرار دارد.

سفر ۷روزه به ازای هر نفر حدود ۱،۳۴۸ دلار هزینه بر می‌دارد.

سواحل زیبا، قایق‌سواری، مراکز خرید اشرافی، رستوران‌های اعیانی و تفریحات هیجان‌انگیز آبی از جاذبه‌های گردشگری جزیره مروارید به حساب می‌آید.

با توجه به هوای گرم قطر، بهتر است پاییز، زمستان و اوایل بهار را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید.

فرودگاه بین المللی دوحه تا جزیره مروارید قطر حدود ۳۰ تا نهایتاً ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.