جاهای دیدنی قطر | گردشگری در سرزمین شاهین‌های تیزپرواز

0

جاهای دیدنی قطر با طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های خاطره‌ساز، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، این سرزمین را به مقصد اول گردشگرانی تبدیل کرده که می‌خو‌اهند در ثروتمندترین امیرنشین حاشیه خیلج حسابی خوش بگذرانند و تفریح کنند. در قطر بساط هر تفریحی که فکرش را بکنید به راه است. این سرزمین بهشت پاساژگردها، کعبه آمال عاشقان تفریحات ساحلی و جولانگاه علاقه‌مندان سرگرمی‌های هیجان‌انگیز است. از آنجایی که رسم داریم بهترینِ بهترین‌ها را به همراهان خود معرفی کنیم، در این قسمت با هم نگاهی به جاذبه های گردشگری قطر می‌اندازیم. قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، با تمامی جاهای دیدنی دوحه آشنا شوید و سفر به قطر حسابی خوش به شما خوش بگذرد.

شهرهای دیدنی قطر

جاهای دیدنی قطر را با معرفی تماشایی‌ترین شهرهای قطر آغاز می‌کنیم. به غیر از دوحه که مرکز گردشگری قطر است، چندین شهر دیگر نیز در این دیار با جاذبه‌‌های گردشگری خاطره‌ساز وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به قطر، گردشگری در این شهرها را به برنامه خود اضافه کنید.

مسیعید

عکس مسیعید از جاهای دیدنی قطر

قطر ثروتمندترین امیرنشین حاشیه خلیج‌ فارس است. به همین دلیل این کشور در کنار جاذبه‌های گردشگری، موقعیت‌های چشمگیری برای سرمایه‌گذاری و تجارت دارد. در کنار دوحه که مرکز جذب سرمایه قطر به حساب می‌آید، شهر مسیعید یکی از بهترین شهرهای قطر برای گسترش تجارت و کسب‌و‌کار است. این شهر فقط ۳۶ کیلومتر از دوحه دورتر است. شهر مسیعید به‌‌عنوان یکی از منابع اصلی تولید نفت در قطر شناخته می‌شود. همان‌گونه که حدس زده‌اید، هر کجا که نفت باشد، پول و درآمد هم هست و جایی که پول باشد، بساط تفریح و گردشگری به راه است؛ در نتیجه شهر مسیعید در فهرست یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر قرار دارد. برای رسیدن به شهر مسیعید در قطر باید راه جنوب دوحه را در پیش بگیرید.

شهر آموزش و پرورش

عکس شهر آموزش و پرورش از جاذبه های گردشگری قطر

قطری‌ها همانند دیگر کشورهای نفت‌خیز به‌خوبی می‌دانند که روزی منابع نفتی این کشور به پایان می‌رسد. به همین دلیل با ایجاد جاذبه‌های گردشگری، سعی در ایجاد درآمدهای غیرنفتی دارند. از طرف دیگر امیران این کشور با اهمیت دانش‌و‌فناوری‌های روز به‌خوبی آشنا هستند؛ برای همین هم شهر بزرگی با نام شهر آموزش و پرورش در منطقه الریان قطر ساخته‌اند. شهری که از آن صحبت می‌کنیم ۱۲ کیلومتر مربع مساحت دارد.

عکس شهر آموزش و پرورش از جاذبه های گردشگری قطر

این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آموزشی دنیاست. جدیدترین فناوری‌های آموزشی در شهر آموزش و پرورش قطر وجود دارد. در این شهر ۸ دانشگاه بین‌‌المللی تعبیه شده است. استاد‌های این دانشگاه‌ها از برجسته‌ترین استادان جهانی هستند. انصافاً باید گفت شهر آموزش و پرورش ممکن است جاذبه‌های دیگر جاهای دیدنی قطر را نداشته‌ باشد؛ اما مطمئن باشید گشت‌و‌گذار در این شهر برای علاقه‌‌مندان علم‌ و اندیشه لذت‌بخش خواهد بود.

شهر جشنواره دوحه (فستیوال سیتی دوحه)

عکس شهر جشنواره دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

جاهای دیدنی دوحه به اندازه‌ای بزرگ و تماشایی هستند که هر کدامشان شهری مستقل به حساب می‌آیند. برای نمونه می‌توان به شهر جشنواره دوحه اشاره کرد. این شهر که با نام فستیوال سیتی دوحه نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین بازار قطر است. همان‌گونه که از نام شهر جشنواره دوحه پیداست، در این مرکز مهم‌ترین جشنواره‌های قطر برگزار می‌شود. اگر اهل خرید هستید و می‌خواهید در کنار خرید، تفریحات قطر را تجربه کنید، شهر جشنواره دوحه انتخاب مناسبی برای شماست. مطمئن باشید برندی نیست که در شهر جشنواره دوحه پیدا نکنید. کالاهای فستیوال سیتی قطر از بهترین مراکز خرید قطر چیزی کم نمی‌‌آورند. سینما، پارک تفریحی و جاذبه‌های گردشگری سرگرم‌کننده‌ای در شهر جشنواره دوحه خودنمایی می‌کند.

دهکده فرهنگی کاتارا

عکس دهکده فرهنگی کاتارا از جاذبه های گردشگری قطر

اگر در بین جاهای دیدنی قطر دنبال جایی می‌‌گردید که گردشگری در آن هم فال باشد و هم تماشا، راه دهکده فرهنگی کاتارا را در پیش بگیرید. این دهکده فرهنگی، به سبک‌و‌سیاق خانه های قطر در روزگاران قدیم ساخته شده است. به لحاظ موقعیت نیز دهکده فرهنگی کاتارا از یک طرف با ساحل زیبای دوحه همسایه است و از طرف دیگر با تپه‌های اطراف این شهر. مرکز میراث فرهنگی، خانه اپرا، چندین کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و فروشگاه‌های لوازم هنری در گوشه‌و‌کنار دهکده فرهنگی کاتارا خودنمایی می‌کنند.

عکس دهکده فرهنگی کاتارا از جاذبه های گردشگری قطر

به لطف این شرایط، دهکده فرهنگی کاتارا به مرکز هنری دوحه تبدیل شده است. در این دهکده هنری چند نمونه از جاهای دیدنی دوحه نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، مسجد کاتارا دوحه است. جالب است بدانید این مسجد، اولین مسجد در دنیای اسلام است که طراحی آن را یک بانوی خوش‌سلیقه و هنرمند انجام داده. افلاک نمای کاتارا، رستوران‌های شیک و کافه‌های اعیانی از دیگر امکانات دهکده فرهنگی کاتارا به حساب می‌آید.

شهر فیلم دوحه

عکس شهر فیلم دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

قطری‌ها جایگاه‌ ویژه‌ای برای فرهنگ و تمدن این سرزمین قائل هستند. به همین دلیل با ساخت آثار هنری سعی دارند تا توجه گردشگران بین‌المللی را به قطر جلب کنند. برای رسیدن به این هدف، شهر فیلمی بزرگ و مجهز در فاصله‌ای نزدیک به دوحه ساخته‌اند. این شهر فیلم در همسایگی روستایی قدیمی و پشت دره‌ای زیبا قرار دارد. شهر فیلم دوحه در کنار جاذبه‌های هنری، جاذبه‌های گردشگری جالبی دارد و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قطر شناخته می‌شود. در این شهر از گردشگران استقبال می‌شود و آثار هنریِ هنرمندان قطری پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

عکس شهر فیلم دوحه از جاذبه های گردشگری قطر

ساختمان‌های این شهر مانند خانه های قطر قدیم ساخته شده تا فیلم‌هایی که در آن ساخته می‌شود، حال‌و‌هوای مردمان قدیم این سرزمین را در ذهن مخاطب زنده کند. این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، مسجدی زیبا با گنبد و مناره‌ای تماشایی است. اگر به دنبال جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های هنری هستید، شهر فیلم دوحه را به برنامه قطرگردی خود اضافه کنید.

جزیره مروارید قطر

عکس جزیره مروارید از جاهای دیدنی قطر

در این قسمت به جزیره مروارید قطر اشاره می‌کنیم که به‌عنوان گل سرسبد جاهای دیدنی قطر شناخته می‌شود. از آنجایی که با جزیره‌ای مصنوعی روبه‌رو هستیم، طراحی آن با الهام از سواحل زیبای جنوب فرانسه و اسپانیا انجام شده است؛ در نتیجه با حضور در جزیره مروارید قطر، احساس می‌‌کنید در سواحل مدیترانه قرار دارید. در این جزیره بساط انواع تفریحات دریایی به راه است. قایق‌های بادبانی در گوشه‌و‌کنار جزیره مروارید قطر پهلو گرفته‌اند و منتظر هستند تا گردشگران را به دل دریا ببرند.

عکس جزیره مروارید از جاهای دیدنی قطر

این نوید را به شکم‌گردها بدهیم که بهترین رستوران های قطر در جزیره مروارید واقع شده‌اند. در این رستوران‌ها خوشمزه‌ترین غذاهای قطری و بین‌المللی سرو می‌شود. جزیره مروارید فاصله بسیار کمی با مرکز دوحه دارد. به لطف این فاصله کم، می‌توانید قسمتی از برنامه سفر به قطر را به گشت‌و‌گذار در این جزیره اختصاص دهید و سواحل قطر را به نظاره بنشینید.

شهر لوسیل

عکس شهر لوسیل از جاهای دیدنی قطر

قطر از معدود کشورهای جهان است که بسیاری از شهرهای مهم آن با برنامه قبلی ساخته شده‌اند. برای نمونه می‌توان به شهر لوسیل قطر اشاره کرد. این شهر در منطقه جنوبی الدیان قرار گرفته است. کلنگ ساخت شهر لوسیل در ۲۰۰۵ به زمین خورد. همان‌گونه که علاقه‌مندان فوتبال به‌خوبی در جریان هستند، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار است در این شهر برگزار شود؛ به همین دلیل شهر لوسیل در چند دهه اخیر پیشرفت زیادی داشت تا به میزبانی شایسته برای برگزاری رویدادی جهانی تبدیل شود.

عکس شهر لوسیل از جاهای دیدنی قطر

هدف اصلی احداث شهر لوسیل، ساخت شهری با جاذبه‌های گردشگری بود. به همین دلیل لوسیل یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید. در این شهر نمایی تماشایی از سواحل قطر پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. لوسیل یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیاست. سیستم‌های سرمایشی پیشرفته‌ای در این شهر تعبیه شده تا گردشگران گرمای سوزان قطر را حس نکنند. جاهای دیدنی لوسیل به اندازه‌ای است که ارزش دارد یک سفر کامل را به گردشگری در این شهر توریستی اختصاص دهید.

مکان های دیدنی تاریخی قطر

جاهای دیدنی قطر فقط به مکان‌های تفریحی این شهر خلاصه نمی‌شوند. قطر مکان های تاریخی دارد که یادگاری از زندگی مردمان کهنِ این دیار است. از آنجایی که می‌دانیم همراهان تاریخ‌دوستی داریم، در این قسمت با هم به مهم‌ترین جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های تاریخی اشاره می‌‌کنیم.

قلعه الزباره

عکس قلعه الزباره از جاهای دیدنی قطر

روستای قدیمی در قطر وجود دارد که اکنون متروکه شده است. این روستا در روزگاران بسیار دور، به لحاظ تجاری و موقعیت استراتژیک، جایگاه ویژه‌ای داشت. به همین دلیل دژخیمان گاه‌و‌بیگاه به آن حمله‌ور می‌شدند. در نتیجه در ۱۹۳۱، قلعه‌ای با برج‌و‌باروهای بلند برای دفاع از جان‌و‌مال مردمان این منطقه ساخته شد. این قلعه با نام الزباره شناخته می‌شود.

عکس قلعه الزباره از جاهای دیدنی قطر

قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم به اندازه‌‌ای تماشایی است که به یکی از جاهای دیدنی قطر تبدیل شده. قلعه الزباره به دلیل اهمیت تاریخی در تمدن قطر به فهرست میراث جهانی یونسکو راه پیدا کرده است. مطمئن هستیم گردشگری در این قلعه برای علاقه‌مندان تاریخ دنیای عرب خالی از لطف نخواهد بود.

برج‌های بارزان

عکس برج‌های بارزان از جاهای دیدنی دوحه در قطر

در اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی، برج‌های بزرگی با نام برج‌های بارزان در اطراف دوحه ساخته شد. این برج‌ها در کنار کاربرد نظامی، مکانی برای رصد ستاره‌ها و حضور دانشمندان قطر قدیم بود. برج‌های بارزان پس از مدت‌‌ها خدمت به مردم قطر، بازنشسته‌ شده‌اند و تغییر کاربری داده‌اند. این برج‌ها اکنون به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری قطر شناخته می‌شوند. جایگاه برج‌های برازان در فرهنگ قطر به اندازه‌ای بود که شیخ محمد بن جاسم آل ثانی، حاکم وقت قطر، در ۱۹۱۰ فرمان مرمت این برج‌ها را صادر کرد. برج‌های بارزان از ۲ برج بلند با ارتفاع ۱۶ متر تشکیل شده‌اند. برای ساخت این برج‌ها از مصالح قدیمی مانند سنگ آهک، سنگ‌های مرجانی و ساروج کمک گرفته شده است. تماشای صحرای زیبای اطراف دوحه از بالای برج‌های بارزان، تفریحی است که حتماً‌ باید تجربه کنید.

برج الخور

عکس برج الخور از جاهای دیدنی دوحه در قطر

سه برج دیده‌بانی در اطراف بندر الخورِ دوحه وجود دارد. تاریخ ساخت این برج‌ها به اوایل سده ۱۹ میلادی باز می‌گردد. جالب اینجاست به رغم گذشت سالیان دراز، این برج‌ها صدمه چندانی ندیده‌‌اند. به همین دلیل برج الخور به یکی از جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های تاریخی تبدیل شده است. از آنجایی که برج الخور در گذشته برای دیدبانی از دریا و مناطق اطراف ساخته شده بود، این برج نمایی بسیار زیبا به دریا دارد. برج الخور حدود ۲ کیلومتر از مرکز دوحه دورتر است. به لطف این فاصله کم، در یک چشم‌به‌هم‌زدن از مرکز شهر به برج‌ الخور می‌رسید.

خانه رادوانی

عکس خانه رادوانی از خانه های قطر

آکی اکبر رادوانی، یکی از اشخاص مهم دوحه قدیم به حساب می‌آید. وی به همراه خانواده‌اش در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کردند. خانه‌ای که خانواده رادوانی در آن روزگار می‌گذارندند، در بین تمامی خانه‌ های قطر، زبانزد بود. خانواده رادوانی پس از سال‌ها زندگی در این خانه، یکی پس از دیگری چهره در نقاب خاک کشیدند و این خانه به متروکه‌ای تبدیل شد. برای سالیان دراز در خانه رادوانی پرنده‌ پر نمی‌زند. در نهایت سایه همای سعادت روی این خانه افتاد تا از ملکی مخروبه به موزه‌ای زیبا تبدیل شود. در ۲۰۰۷، خانه رادوانی به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قطر شناخته شد و سازمان گردشگری قطر، با مرمت این خانه، آن را به موزه تغییر کاربری داد.

محوطه باستانی الزباره

عکس محوطه باستانی الزباره از جاهای دیدنی قطر

انصافاً باید گفت به لحاظ تاریخی، محوطه باستانی الزباره در رده مهم ترین جاهای دیدنی قطر قرار دارد. در این منطقه آثاری از زندگی انسان‌ در بازه زمانی ۱۷۶۰ تا ۱۹۳۸ پیدا شده است. ناگفته پیداست چنین آثاری، گشت‌و‌گذر در محوطه باستانی الزباره را به سفر در تونل تاریخ تبدیل می‌کند. در اطراف این محوطه باستانی چندین مکان تاریخی دیگر نیز وجود دارد. به همین دلیل گردشگری در محوطه باستانی الزباره، آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ مردمان قطر قدیم را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. محوطه باستانی الزباره حدود ۱۰۷ کیلومتر از دوحه دورتر است. این فاصله را در عرض یک ساعت و ربع طی خواهید کرد.

عکس محوطه باستانی الزباره از جاهای دیدنی قطر

مطمئن باشید محوطه باستانی الزباره به اندازه‌‌ای جاهای دیدنی دارد که می‌ارزد رنج سفری یک‌ساعته را به جان بخرید. از آنجایی که محوطه باستانی الزباره در مکانی با فضای باز قرار دارد، پیشنهاد می‌‌کنیم صبح اول وقت راهی محوطه باستانی الزباره شوید. در این زمان هوا بیش‌از‌حد گرم نیست و نور مناسبی برای تماشای جاهای دیدنی محوطه باستانی الزباره وجود دارد.

قلعه زکریت

عکس قلعه زکریت از جاهای دیدنی قطر

در همسایگی دوحه، شبه‌جزیره‌ای کوچک با نام زکریت وجود دارد. این منطقه به داشتن قلعه‌ای باستانی با نام قلعه زکریت معروف است. قلعه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم در سده هجدهم میلادی ساخته شده است. جالب است بدانید قلعه زکریت به رغم گذشت سال‌های دراز، شرایط مطلوبی دارد. جالب‌تر اینکه بازدید از قلعه زکریت کاملاً رایگان است. اگر دنبال بازدید از جاهای دیدنی رایگان قطر می‌گردید، قلعه زکریت را به برنامه گردشگری خود اضافه کنید. این قلعه در کنار جاذبه‌‌های تاریخی، مکانی خوش‌منظره است که نمای زیبایی به دریا دارد. در فاصله‌ای نه‌ چندان دورتر از قلعه زکریت، ساحلی کوچک خودنمایی می‌کند. این ساحل مکان دنجی برای آفتاب‌گرفتن و ساحل‌گردی است. به لطف این شرایط با گشت‌و‌گذار در قلعه زکریت، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار بازدید از یکی از جاهای دیدنی قطر، حسابی ساحل‌گردی کنید.

خانه کمپانی

عکس خانه کمپانی از خانه های قطر

برای شما از جاذبه‌های گردشگری خانه رادوانی گفتیم. در همسایگی این خانه چندین منزل دیگر نیز وجود دارد. این خانه‌ها نیز در گروه جاهای دیدنی دوحه قرار دارند. خانه کمپانی یکی از این خانه‌هاست. این خانه یادگاری از زندگی مردمان قطر قدیم است. از لطف دیگر خانه کمپانی، یادآور اوایل کشف نفت در قطر است. در آن زمان، جویندگان نفت در این خانه حضور داشتند. به همین دلیل نیز خانه کمپانی در کنار چندین خانه همسایه مانند منزل بن جلود، خانه محمد بن جاسم و خانه رادوانی که به آن اشاره کردیم، به‌عنوان مجموعه موزه‌های مشیرب شناخته می‌شود.

عکس خانه کمپانی از خانه های قطر

گردشگری در خانه کمپانی اطلاعات جالبی درباره زندگی مردمان قطر و همچنین روزهای نخستین کشف نفت در این منطقه را پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهد. خانه کمپانی به لحاظ قیمت گردشگری نیز در گروه موزه های قطر با قیمتی مناسب قرار دارد. در نتیجه اگر به دنبال تفریحات ارزان قطر هستید، خانه کمپانی را به برنامه قطرگردی خود اضافه کنید.

مراکز خرید قطر

قطر، کشور مراکز خرید لوکس و اعیانی است. مطمئن باشید نظیر مراکز خرید دوحه را در عمرتان ندیده‌اید. تعداد مراکز خرید قطر به اندازه‌ای است که بعید می‌دانیم در یک سفر فرصتی برای گشت‌و‌گذار در تمامی آن‌ها پیدا کنید. به همین دلیل برای گردشگرانی که به فکر خرید سوغات قطر هستند، فهرستی از بهترین مراکز خرید قطر آماده کرده‌ایم.

مرکز خرید ویلاجیو

عکس مرکز خرید ویلاجیو ازجاهای دیدنی دوحه قطر

اجازه دهید معرفی مراکز خرید قطر را با گل سرسبد این مراکز آغاز کنیم. مرکز خرید ویلاجیو، زیبایی‌هایی دارد که نظیر آن را در هیچ کدام از مراکز خرید منطقه پیدا نمی‌کند. جالب است بدانید مرکز خرید ویلاجیو، بر خلاف دیگر مراکز خرید قطر که در طبقه‌های بی‌شماری ساخته شده‌اند، یک طبقه بیشتر ندارد. با این حال این مرکز خرید به لحاظ مساحت، یکی از بزرگترین مراکز خرید قطر به حساب می‌‌آید. جالب‌تر اینکه مرکز خرید ویلاجیو، همانند شهر زیبای ونیز در ایتالیا طراحی شده است.

عکس مرکز خرید ویلاجیو ازجاهای دیدنی دوحه قطر

به لطف این طراحی، رودهای آرامی در این مرکز خرید جریان دارد. خریداران سوار بر قایق می‌شوند و ویترین‌های رنگارنگ مرکز خرید ویلاجیو را سیاحت می‌کنند. فرودگاه دوحه چیزی حدود ۱۴ کیلومتر از مرکز خرید ویلاجیو دورتر است. به لطف این فاصله کم، گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما قطر راهی دوحه شده‌‌ا‌ند، کافی است سوار تاکسی فرودگاه شوند و در عرض حدود ۲۰ دقیقه به مرکز خرید ویلاجیو برسند و گردشگری جانانه‌ای را آغاز کنند.

مرکز خرید الخور

عکس مرکز خرید الخور ازجاهای دیدنی دوحه قطر

الخور، یکی از مراکز گردشگری قطر است. در این منطقه مرکز خرید الخور، پارک الخور و ساحل تماشایی الفکریه قرار دارد. مرکز خرید الخور به لحاظ زمان ساخت، یکی از مراکز خرید قدیمی در قطر به حساب می‌آید. به همین دلیل تنوع کالای بسیار گسترده‌ای در مرکز خرید الخور وجود دارد. به لحاظ امکانات رفاهی نیز خاطرتان جمع باشد که با مرکز خریدی تمام‌عیار روبه‌رو هستید. مکان مخصوص نگهداری و بازی کودکان، چندین سالن سینما، پارکینگ اختصاصی، رستوران‌های اعیانی با غذاهای خوشمزه و کافه‌های شیک با نوشیدنی‌های گوارا از مهم‌ترین امکانات رفاهی مرکز خرید الخور قطر به حساب می‌آید. این مرکز خرید به معروف‌ترین هتل های قطر نیز بسیار نزدیک است.

سیتی سنتر دوحه

عکس سیتی سنتر دوحه ازجاهای دیدنی دوحه قطر

برای تعریف از سیتی سنتر دوحه کافی است به این نکته اشاره کنیم که سیتی سنتر دوحه روزانه حدود ۷۰ هزار مشتری دارد. این مرکز خرید با تعداد تقریبی ۳۵۰ غرفه، یکی از بهترین مراکز خرید قطر به حساب می‌آید. سیتی سنتر دوحه بورس کالاهای برند، صنایع‌دستی و سرگرمی‌های متنوع است. این مرکز امکاناتی دارد که در دیگر مراکز خرید قطر نظیر آن‌ها را سراغ نداریم. برای نمونه می‌توان به زمین اسکیت روی یخ اشاره کرد. این زمین اسکیت، لذت‌ اسکیت‌سواری روی یخ‌های سرد را در دل گرمای قطر برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. اگر قصد خرید کالاهای برند دارید و می‌خواهید حسابی خودتان را تحویل بگیرید، حتماً‌ سری به مرکز خرید سیتی سنتر دوحه بزنید.

مرکز خرید لاگونا

عکس مرکز خرید لاگونا ازجاهای دیدنی قطر

انصافاً باید گفت گشت‌و‌گذار در مرکز خریدی با صدها فروشگاه، خرید را دشوار می‌کند. اگر به دنبال مرکز خریدی نسبتاً‌ کوچک با کالاهای اشرافی و درجه‌یک می‌گردید، مرکز خرید لاگونا انتخاب مناسبی برای شماست. مرکز خرید لاگونا حدود ۱۵۰ فروشگاه دارد. این فروشگاه‌ها، ویترینی رنگارنگ از کفش و پوشاک گرفته تا جواهرهای اشرافی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. مرکز خرید لاگونا به لحاظ موقعیت‌ نیز یکی از مراکز خرید قطر است که آدرسی سرراست دارد. فاصله کم مرکز خرید لاگونا با دیگر جاهای دیدنی قطر، این شرایط را مهیا می‌کند تا در کنار گشت‌و‌گذار در مرکز خرید لاگونا، از دیگر مکان های دیدنی قطر هم دیدن کنید.

سوق الواکرا

عکس سوق الواکرا ازجاهای دیدنی قطر

لذت خرید در بازارهای لوکس قطر را کتمان نمی‌کنیم. با این حال مطمئن هستیم شما هم با ما هم عقیده‌اید که خرید در بازارهای قدیمی، حال‌وهوای خاص خودش را دارد. در واقع می‌توان گفت نبض هر شهری در بازارهای قدیمی آن جریان دارد. به همین دلیل برای اینکه گردشگری خاصی را در سفر به قطر تجربه کنید، حتماً سری به سوق الواکرا بزنید. این مرکز خرید در واقع بازاری قدیمی است که یک راسته دارد.

در این راسته، مغازه‌ها با ویترینی رنگارنگ از کالاهای سنتی قطر صف کشیده‌اند. سوق الواکرا مکان مناسبی برای خرید صنایع‌دستی و سوغات قطر به حساب می‌آید. جالب است بدانید در این بازار چندین رستوران و کافه قدیمی نیز خودنمایی می‌کند. رستوران‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، خوشمزه‌ترین غذاهای محلی قطر را پیش روی مشتریان قرا می‌دهند.

بازار سوق واقف

عکس بازار سوق واقف ازجاهای دیدنی قطر

اکنون که صحبت از بازارهای قدیمی قطر به میان آمد، حیف است که اشاره‌ای به بازار سوق واقف نکنیم. این بازار بورس پارچه‌های دست‌بافت، ادویه‌های خوش‌عطر‌و‌طعم و انواع سوغات قطر است. بازار سوق واقف، معماری سنتی دارد و مغازه‌های این بازار همانند حجره‌های قدیمی ساخته شده‌اند. جالب است بدانید در زمان ساخت این بازار، مصالحی مانند آهن استفاده نمی‌شد. بازار سوق واقف با سنگ، ساروج و چوب ساخته شده است. این شرایط باعث شده تا گردشگران حس‌و‌حالی خوشایند از حضور در بازاری قدیمی را تجربه کنند. اگر راهی بازار سوق واقف شدید، حتماً سری به یکی از رستوران‌های این بازار بزنید.

بازار سوق واقف ازجاهای دیدنی قطر

در این بازار چندین رستوران و کافه وجود دارد. این رستوران‌ها غذاهای خوشمزه‌ای دارند که طعم خوش آن‌ها چیزی از بهترین رستوران های قطر کم نمی‌آورد. بازار سوق واقف، بورس پرنده‌بازهای دوحه نیز هست. همان‌گونه که می‌دانید، شاهین جایگاه ویژه‌ای در اهالی قطر دارد. به همین منظور در این بازار شاهین‌های تیزپرواز معامله می‌شوند. لوازم نگهداری و پرورش شاهین نیز در گوشه‌و‌کنار بازار سوق واقف در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به همین دلیل به این بازار، سوق شاهین نیز می‌گویند. اگر به پرنده‌های زیبا علاقه دارید و از تماشای شاهین‌های تیزپرواز سیر نمی‌شوید، حتماً گردشگری در بازار سوق واقف را به برنامه سفر به قطر اضافه کنید.

بازار طلا قطر

عکس بازار طلا قطر ازجاهای دیدنی قطر

همان‌گونه که می‌دانید قطر، ثروتمندترین امیرنشین حاشیه خلیج فارس است. از آنجایی که طلا، یگانه نماد ثروت در تمامی دنیا به حساب می‌آید، طلاهای قطر آوازه‌ای جهانی دارند. ماحصل طلاسازان قطری در بازار طلا فروخته می‌شود. در این بازار فقط طلاهای سنگین و عیار بالا فروخته می‌شود. در کنار طلا، انواع جواهرات ارزشمند مانند طلای سفید، پلاتین، الماس و برلیان نیز در بازار طلا قطر خودنمایی می‌کند. اگر پولتان از پارو بالا می‌رود و می‌خواهید خریدی اشرافی را در سفر به قطر تجربه کنید، حتماً سری به بازار طلا دوحه بزنید.

مرکز خرید وندام

عکس مرکز خرید وندام ازجاهای دیدنی قطر

در همسایگی دوحه، شهری تازه‌ساز با جاذبه‌های گردشگری تماشایی قرار دارد. این شهر با نام لوسیل شناخته می‌شود و یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر است. این مقدمه را برای تعریف از شهر لوسیل گفتیم تا به مرکز خرید وندام اشاره کنیم. مرکز خرید وندام یکی از بهترین مراکز خرید قطر است که در شهر لوسیل واقع شده. این مرکز خرید به لحاظ زمان ساخت نیز یکی از مدرن ترین مراکز خرید دوحه به حساب می‌آید.

عکس مرکز خرید وندام ازجاهای دیدنی قطر

برندهای سرشناس بین‌المللی در مرکز خرید وندام غرفه دارند. به لحاظ امکانات رفاهی نیز هر چیزی که فکرش را بکنید در مرکز خرید وندام مشاهده می‌شود. چندین سالن سینما، کافه‌‌های شیک با نوشیدنی‌های گوارا، بهترین رستوران های قطر با غذاهایی اشرافی و سرگرمی‌های مخصوص کودکان، قسمتی از امکانات رفاهی است که در مرکز خرید وندام پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد. مرکز خرید وندام از معدود مراکز خریدی است که کافه‌های آن قلیان مجاز به عرضه قلیان هستند.

سواحل قطر

گردشگری را سراغ نداریم که راهی قطر شود و سری به سواحل زیبای این سرزمین نزند. تعداد سواحل قطر به اندازه‌ای است که گردشگران در انتخاب بهترین ساحل قطر،‌ سردرگم می‌شوند. در ادامه اطلاعات جالبی از این سواحل با شما مطرح می‌کنیم تا به لطف این اطلاعات، ساحل‌گردی جانانه‌‌ای را در سفر به قطر تجربه کنید.

ساحل ام باب قطر

عکس ساحل ام باب از سواحل قطر

یکی از جاهای دیدنی قطر، منطقه الشحانیه است. این منطقه جاذبه‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها، ساحلی زیبا با نام ساحل ام باب است. گشت‌و‌گذار در ساحل ام باب را به گردشگرانی پیشنهاد می‌کنیم که می‌خواهند در ساحلی دنج و خوش‌منظره، حسابی خلوت کنند. ناگفته نماند در ساحل ام باب قطر، خبری از تفریحات هیجان‌انگیز دریایی مانند جت‌اسکی و پاراسل نیست. اگر دنبال تفریحات دریایی سرگرم‌کننده هستید، بهتر است راه دیگر سواحل قطر را در پیش بگیرید. در ادامه از این سواحل بیشتر برای شما می‌گوییم.

ساحل ال واکرا

عکس ساحل ال واکرا از سواحل قطر

گردشگرانی که همراه خانواده راهی قطر شده‌اند و دنبال ساحلی مناسب برای اهل منزل می‌گردند، بهتر است راهی ساحل ال واکرا شوند. مکان مخصوص بازی کودکان، زمین والیبال، فوتبال، انواع سرگرمی‌های هیجان‌انگیز آبی و صندلی‌های راحتی را می‌توان از امکانات ویژه ساحل ال واکرا قطر نام برد. جالب است بدانید برای استفاده از این امکانات نیازی به پرداخت هزینه نیست. در نتیجه اگر به دنبال تفریحات رایگان قطر می‌گردید، گشت‌و‌گذار در ساحل ال واکرا انتخاب مناسبی برای شماست.

ساحل زکریت

عکس ساحل زکریت از سواحل قطر

انصافاً باید گفت ساحل زکریت نسبت به دیگر سواحل قطر امکانات رفاهی چندانی ندارد. نبود این امکانات باعث شده تا گردشگران کمتر سراغ این ساحل را بگیرند. برای همین هم هست که ساحل زکریت، ساحلی خلوت برای گشت‌و‌گذار و تفریح است. از طرف دیگر در اطراف ساحل زکریت، تلماسه‌های بزرگی قرار دارد. این تلماسه‌ها شرایط را برای آفرودسواری فراهم کرده است؛ بنابراین در کنار آرامش این ساحل، می‌توانید هیجان آفرودسواری را تجربه کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی ساحل زکریت شدید، حتماً آب، تنقلات، ضد آفتاب و لوازمی از این دست را همراه داشته باشید.

ساحل فویریت

عکس ساحل فویریت از سواحل قطر

وقتی صحبت از جاهای دیدنی قطر به میان می‌آید، ناخودآگاه یاد سواحل دوحه می‌افتیم. غافل‌ از اینکه دیگر شهرهای قطر نیز سواحلی تماشایی دارند. برای نمونه می‌توان به ساحل فویریت اشاره کرد. این ساحل در شهر الغاریه واقع شده است. آبی خروشان در ساحل فویریت جریان دارد. به همین دلیل اگر اهل موج‌سواری و شنا در امواج خروشان دریا هستید، ساحل فویریت قطر، همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید. لازم به ذکر است هزینه‌های گردشگری در شهر الغاریه، نسبت به دوحه بسیار کمتر است. به همین دلیل می‌توانید با سفر به الغاریه، هزینه‌های مسافرت قطر را به مقدار چشمگیری کاهش دهید.

ساحل سیمایسما

عکس ساحل سیمایسما از سواحل قطر

سیمایسما، ساحلی تمام‌عیار برای تفریح و خوشگذرانی است. این ساحل در گروه سواحل عمومی قطر قرار دارد؛ در نتیجه نیازی نیست برای گشت‌و‌گذار در آن دست در جیبتان کنید. در ساحل سیمایسما، بساط انواع تفریحات آبی قطر به راه است. در این ساحل بهترین رستوران های قطر صف کشیده‌اند. چندین کافه شیک نیز در ساحل سیمایسما با نوشیدنی‌های گوارا از مشتریان پذیرایی می‌کنند. چندین چشمه سرویس بهداشتی، رختکن‌های اشرافی، صندلی‌های راحتی و زمین بازی از امکانات مثال‌زدنی ساحل سیمایسما قطر به حساب می‌آید. ساحل سیمایسما در منطقه الخور قطر قرار دارد. بسیاری از جاهای دیدنی قطر در این ناحیه خودنمایی می‌کنند؛ در نتیجه در کنار ساحل‌گردی، می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی دوحه بازدید کنید.

ساحل کاتارا

عکس ساحل کاتارا از سواحل قطر

علاقه‌مندان به تفریح‌های آبی با ما هم عقیده‌اند که پاراسل‌سواری، یکی از مهیج‌ترین سرگرمی‌های دریایی است. به همین دلیل اگر عاشق پاراسل‌سواری هستید و می‌خواهید در سواحل قطر حسابی خوش بگذرانید، گشت‌و‌گذار در ساحل کاتارا را به برنامه قطرگردی خود اضافه کنید. در کنار پاراسل، جت‌اسکی، موج‌سواری و قایق‌سواری از تفریح‌های سرگرم‌کننده‌ای است که در ساحل کاتارا انتظار گردشگران را می‌کشد. ساحل کاتارا، ساحلی عمومی است که برای گشت‌و‌گذار در آن نیاز نیست پولی پرداخت کنید.

ساحل سیلین

عکس ساحل سیلین از سواحل قطر

به گردشگران خوش‌سلیقه‌ای که دنبال سواحل زیبای قطر هستند، ساحل سیلین را پیشنهاد می‌کنیم. در گوشه‌و‌کنار این ساحل آلاچیق‌های زیبا خودنمایی می‌کند. درختان سربه‌فلک‌کشیده نخل در ساحل سیلین روی سر گردشگران سایه می‌افکنند. وجود این درخت‌ها در کنار ماسه‌های طلایی و دریای لاجوردی، ساحل سیلین را به یکی از زیباترین سواحل قطر تبدیل کرده است. ناگفته نماند زیبایی‌های ساحل سیلین قطر برای گردشگران ارزان تمام نمی‌شود. این ساحل در گروه سواحل خصوصی قطر قرار دارد که باید برای حضور در آن هزینه پرداخت کنید. با این حال انصافاً باید گفت جاذبه‌های بصری ساحل سیلین و سرگرمی‌های این مکان به قیمتش می‌ارزد.

ساحل کورنیش

عکس ساحل کورنیش از سواحل قطر

حسن ختام معرفی بهترین سواحل قطر را به ساحل کورنیش اختصاص دادیم که انصافاً زیباترین ساحل قطر است. این ساحل منظره‌هایی تماشایی دارد و به بسیاری از جاهای دیدنی قطر نزدیک است. کورنیش مسیر خاصی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی دارد. در گوشه‌و‌کنار این ساحل نیز بساط انواع سرگرمی‌های آبی مهیاست. کورنیش حدود ۷ کیلومتر در امتداد خلیج دوحه را پوشش داده است. در این مسیر بهترین هتل های قطر مانند هتل شرایتون خودنمایی می‌کنند. این ساحل نمایی تماشایی از موزه هنرهای اسلامی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در ساحل کورنیش قایق‌های محلی با نام جهاز پهلو گرفته‌اند. سواری با این قایق‌های قدیمی، تفریحی است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً‌ آن را در سفر به قطر امتحان کنید.

موزه های قطر

مدیران گردشگری قطر در کنار ایجاد بهترین مکان های توریستی در قطر، موزه‌های باشکوهی را با گنجینه‌های این کشور درست کرده‌اند. در موزه های قطر، آینه‌ای تمام‌نما از فرهنگ و تاریخ مردمان این سرزمین پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. از طرف دیگر در این موزه‌ها، عتیقه‌ها و آثار هنری دیگر کشورهای همسایه نیز خودنمایی می‌کند. موزه‌ های قطر به لحاظ تاریخی به اندازه‌ای مهم هستند که ارزش دارد گردشگران علاقه‌مند به تاریخ دنیای عرب یکی‌دو روز از سفر خود به قطر را به سیاحت در این موزه‌ها اختصاص دهند. موزه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به‌‌عنوان بهترین موزه های قطر شناخته می‌شوند.

موزه‌ های مشیرب

عکس موزه‌ های مشیرب از موزه های قطر

برای شما گفتیم که خانه کمپانی به همراه چند خانه دیگر به‌عنوان مجموعه‌ موزه‌ های مشیرب نام‌گذاری شده‌اند. موزه های مشیرب در دل شهر دوحه قرار دارند. قصد گردشگری در هرکدام از جاهای دیدنی قطر را که داشته باشید، به این موزه‌‌ها نزدیک هستید. هر کدام از خانه‌های این موزه جلوه‌ای متفاوت از زندگی مردمان قطر قدیم را بازتاب می‌دهد. در یکی از این خانه‌‌ها، لوازم و مستندات روزهای آغازین پیدایش نفت در قطر نگهداری می‌شود. این خانه گردشگران را به روزهایی می‌برد که قطر هنوز ثروتمند نبود و مردمان این سرزمین زندگی ساده‌ای داشتند. در خانه‌‌ای دیگر از مجموعه موزه های مشیرب، زندگی مردمان قطر پس از کشف نفت به نمایش گذاشته شده است. این خانه سبک‌و‌سیاق زندگی خانواده‌ای قطری را پس از دوران کشف نفت در این کشور بازتاب می‌دهد. خانه‌ بعدی از مجموعه خانه‌‌های موزه مشیرب، زندگی مردم قطر امروزی را به نمایش می‌گذارد.

عکس موزه‌ های مشیرب از موزه های قطر

قسمتی از این خانه به نمایش زندگی اهالی قطر در آینده‌ای بسیار نزدیک اختصاص دارد. به لطف این شرایط، موزه های مشیرب دورنمایی کلی از زندگی مردمان قطر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. سبک‌و‌سیاق معماری اسلامی در ساخت این خانه‌ها کاملاً‌ مشهود است. تمامی خانه‌های موزه مشیرب بر ستون‌های سنگی بنا شد‌ه‌اند. حوض که نمادی دیگر از معماری خانه‌های اسلامی به حساب می‌آید، در حیاط خانه‌های موزه مشیرب خودنمایی می‌کند. تاریخ ساخت این موزه‌ها به سده ۱۹ میلادی باز می‌گردد. پیشنهاد می‌‌کنیم اگر راهی موزه های مشیرب شدید، حتماً‌ از خانه بن جلود بازدید کنید. این خانه در کنار اینکه یکی از خانه‌های موزه مشیرب شناخته می‌شود، مکان نمایشگاه دائمی با نام سفر به قلب زندگی است. در این نمایشگاه‌، اطلاعات جالبی درباره ژنتیک و انتقال خصیصه‌های وراثتی بین انسان‌های مختلف در طول تاریخ، در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

موزه ملی قطر

عکس موزه ملی از موزه های قطر

امکان ندارد جایی صحبت از موزه های قطر مطرح شود و نامی از موزه ملی قطر به میان نیاید. برای تعریف از این موزه کافی است به این نکته اشاره کنیم که موزه ملی قطر بیشتر از ۱.۵ میلیون مترمربع مساحت دارد. ژان نوولد،(Jean Nouvel) طراح ساختمان پرآوازه فرانسوی، طراحی موزه ملی قطر را انجام داده است. در اولین نگاه به ساختمان موزه ملی قطر متوجه خواهید شد که این طراح فرانسوی چیزی برای طراحی موزه ملی قطر کم نگذاشته‌ است. ساختمانِ این موزه شبیه به گل زیباست که در دنیای عرب با نام گل صحرا شناخته می‌شود. این ساختمان، همانند گلبرگ‌های گل، چند لایه طراحی شده است.

عکس موزه ملی از موزه های قطر

طراحی و ساخت موزه ملی قطر چیزی حدود ۱۰ سال به طول انجامید. ساختمان این موزه به اندازه‌ای زیباست که در کمتر موزه‌ای در ابعاد بین‌المللی با چنین طراحی زیبایی روبه‌رو هستیم. جالب است بدانید ساختمان موزه ملی قطر به گونه‌ای طراحی شده تا کاخ شیخ عبدالله بن جسیم الثانی را در بر بگیرد. به همین دلیل در کنار گردشگری در موزه ملی قطر، فرصتی برای گشت‌و‌گذار در کاخ یکی از امیرنشین‌های قطر پیدا می‌کنید.

عکس موزه ملی از موزه های قطر

موزه ملی قطر ساختمانی مدرن‌و‌امروزی دارد که در گوشه‌و‌کنار آن گالری‌های هنری مشاهده می‌شود. در بعضی از این گالری‌ها عتیقه‌هایی از روزگاران بسیار دور وجود دارد. بعضی از این گالری‌ها نیز به آثار هنری معاصر قطر و دنیای اسلام اختصاص یافته است. اگر اهل موزه‌گردی هستید و به تاریخ و فرهنگ کشورهای حاشیه خلیج‌فارس علاقه‌مند هستید، گردشگری در موزه ملی قطر را غنیمت بدانید.

موزه متحف

عکس موزه متحف از موزه های قطر

قطری‌ها به آب‌و‌آتش می‌زنند تا گردشگران بین‌المللی را روانه دوحه کنند. در نتیجه در بین جاهای دیدنی قطر، موزه‌ متحف خودنمایی می‌کند. این موزه به هنر مدرن و اختصاص یافته است. ناگفته پیداست از آنجایی که گردشگران بین‌المللی توجه بیشتری به هنر مدرن نشان می‌دهند، موزه متحف جایگاه ویژه‌ای در دل هنردوستان اقصی‌نقاط دنیا پیدا کرده است. موزه متحف چیزی حدود ۵۵۰۰ متر مساحت دارد. در این زمین وسیع، گالری‌های مختلفی تعبیه شده است. در هر کدام از این گالری‌ها، گنجینه‌ای از آثار هنر مدرن قرار گرفته است. جالب است بدانید موزه متحف فقط منحصر به هنرمندان قطری نیست. در این موزه آثار هنر معاصر از دیگر کشورهای عرب نگهداری می‌شود. این آثار در گالری‌های دائم موزه متحف قرار دارند.

عکس موزه متحف از موزه های قطر

قسمتی از این گالری‌ها نیز به نمایش هنرِ هنرمندان کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی اختصاص یافته است. تعداد آثار هنریِ موزه متحف به اندازه‌ای است که بعید می‌دانیم در هیچ‌کدام از موزه‌های کشورهای عربی با چنین حجمی از آثار هنری روبه‌رو باشیم. این آثار پیشرفت هنر عربی را از اوایل دهه ۱۸۴۰ تاکنون نمایش می‌دهد. در کنار جاذبه‌های بصری، موزه متحف مکان مناسبی برای کسب اطلاع درباره آثار هنری و هنرمندان ترازاول بین‌المللی است. امکان ندارد که راهی این موزه شوید و چشمتان به جمال یک یا چند هنرمند بین‌الملی روشن نشود. به همین دلیل اگر اهل هنر هستید و از تماشای آثار هنری سیر نمی‌‌شوید، حتماً گشت‌و‌گذار در موزه متحف را به برنامه سفر خود به قطر اضافه کنید.

موزه هنرهای اسلامی

عکس موزه هنرهای اسلامی از موزه های قطر

موزه های قطر را با موزه‌ای به پایان می‌رسانیم که فخر موزه‌های دنیای اسلام است. شاید برایتان جالب باشید اگر بگوییم موزه هنرهای اسلامی قطر، حدود ۷ کیلومتر مساحت دارد. ناگفته پیداست در موزه‌ای با چنین مساحتی، بهترین هنرهای بلاد مسلمین جمع‌آوری شده است. این موزه در کنار اینکه گنجینه‌ای از هنرهای دنیای اسلام را نگهداری می‌کند، ساختمانی بسیار زیبا و تماشایی دارد. موزه هنرهای اسلامی توسط یکی از مطرح‌ترین طراحان بین‌المللی ساختمان ساخته شده است. ساختمان این موزه در منطقه‌ای جزیره‌مانند قرار دارد. فاصله این منطقه از دیگر جاهای دیدنی قطر چندان دور نیست. موزه هنرهای اسلامی قطر به اندازه‌ای جای دیدنی دارد که می‌توانید یک‌ روز کامل را به گردشگری در این موزه اختصاص دهید.

عکس موزه هنرهای اسلامی از موزه های قطر

در این موزه آثار خطی، پوشاک قدیمی، نقاشی‌های باستانی و تندیس‌هایی کهن وجود دارد. به آثاری که اشاره کردیم، عاج‌کاری‌های تاریخی، شیشه‌کاری‌های زیبا، سرامیک‌های قدیمی، فرش‌های نفیس و چوب‌کاریهایی با موضوع‌های اسلامی را هم اضافه کنید. چندین رستوران اعیانی و کافه شیک در موزه هنرهای اسلامی قطر وجود دارد؛ پس در کنار گردشگری، فرصتی پیدا می‌کنید تا غذایی جانانه در بهترین رستوران های قطر نوش‌جان کنید و با خاطره‌ای خوش از موزه هنرهای اسلامی قطر بیرون بیایید.

سایر جاهای دیدنی قطر

جاهای دیدنی قطر فقط به مراکز خرید، سواحل زیبا و موزه‌های این سرزمین خلاصه نمی‌شود. قطر جاهای دیدنی دیگری هم دارد که حیف است به آن‌ها اشاره نکنیم. گردشگری در جاهای دیدنی که در ادامه نام می‌بریم، عیش گردشگران را در سفر به قطر به کمال می‌رساند.

شهر لوسیل

عکس شهر لوسیل ازجاهای دیدنی قطر

لوسیل، یکی از تازه‌سازترین شهرهای دنیاست. پروژه ساخت این شهر در ۲۰۰۵ آغاز شد. به لطف تازه‌سازبودن این شهر، لوسیل با طراحی مدرن ساخته شده و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در خدمت شهروندان لوسیل قرار دارد. جالب است بدانید لوسیل پیش از این روستایی کوچک در همسایگی دوحه بود. با این حال جاذبه‌های طبیعی لوسیل باعث شد تا این منطقه به شهری زیبا تبدیل شود. اکنون در لوسیل بهترین سواحل قطر، مراکز خرید، جزیره‌های مصنوعی و تفریحاتی اعیانی مشاهده می‌شود. شهر لوسیل یکی از معدود شهرهای کشورهای عربی است که توانسته گرمای هوا را مهار کند. تهویه‌های هوایی که در قسمت‌های پرگردشگر این شهر تعبیه شده،‌ مصرفی بهینه‌ و قدرتی زیاد دارند.

عکس شهر لوسیل ازجاهای دیدنی قطر

در بسیاری از منازل و ساختمان‌های مهم شهر لوسیل لوله‌های آب سرد کشیده شده است. در نتیجه با حضور در شهر لوسیل، نیازی نیست نگران آب و هوای قطر باشید. به لحاظ امنیت نیز لوسیل یکی از امن‌ترین شهرهای دنیاست. تقریباً در تمامی قسمت‌های این شهر دوربین‌های مداربسته نصب شده تا خلافکاران فرصتی برای ابراز وجود پیدا نکنند. لوسیل به لحاظ جاذبه‌های گردشگری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برای نمونه می‌توان به جزیره قطیفان اشاره کرد. این جزیره یکی از بزرگ‌ترین جزایر تفریحی در بین تمامی کشورهای حاشیه خیلج فارس به حساب می‌آید. زمین گلفی با مساحت ۵۵ هزار متر مربع، شهر سرگرمی و منطقه ساحلی مارینا به‌عنوان بهترین جاهای دیدنی قطر در شهر لوسیل شناخته می‌شود.

جزیره بانانا

عکس جزیره بانانا ازجاهای دیدنی قطر

جزیره بانانا که گردشگران بین‌المللی به آن جزیره بِنانا هم می‌‌گویند، به اندازه‌ای تماشایی است که به مالدیو قطر معروف شده. اگر اهل تفریحات گران قطر هستید و می‌خواهید در سفر به این کشور، خودتان را حسابی تحویل بگیرید، جزیره بانانا قطر دقیقاً همان جایی است که دنبال آن می‌گردید. این جزیره چیزی حدود ۸۰۰ مترمربع وسعت دارد. در تمامی این مساحت بهترین تفریح‌هایی که فکرش را بکنید پراکنده شده است. جزیره بانانا تفرجگاهی تمام‌عیار برای گردشرانی است که دنبال تفریحات لاکچری می‌گردند. به همین دلیل در کنار انواع سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌هایی شاهانه‌ای نیز در گوشه‌و‌کنار جزیره بانانا تعبیه شده است. جالب اینجاست که جزیره بانانا، تنها تفرجگاه قطر به حساب می‌آید که سوئیت‌های روی آب دارد. ناگفته پیداست گردشگری در این جزیره به خاطره‌ای خاص برای مسافران تبدیل خواهد شد.

عکس جزیره بانانا ازجاهای دیدنی قطر

در سواحل جزیره بانانا سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی مانند موج‌سواری،‌ پاراسل و غواصی وجود دارد. چندین زمین گلف، تنیس، والیبال ساحلی و میزهای بیلیارد در جزیره بانانا برای گردشگرانی که نمی‌خواهند در سفر از ورزش دور باشند وجود دارد. امکان ندارد جایی از جاذبه‌های جزیره بانانا قطر صحبت باشد و حرفی از رستوران‌های معروف این منطقه به میان نیاید. بهترین سرآشپزهای دنیا در جزیره بانانا دور هم جمع شده‌اند. در رستوران های جزیره بانانا قطر، خوشمزه‌ترین غذاهای بین المللی، اروپایی و عربی برای مشتریان سرو می‌شود. جانِ کلام اینکه اگر می‌خواهید یکی از بهترین جاهای دیدنی قطر را از نزدیک ببینید، جزیره بانانا قطر انتخاب مناسبی برای شماست.

ذخیره‌ گاه طبیعی ال تاکیرا

عکس ذخیره‌ گاه طبیعی ال تاکیرا از بهترین مکان‌های توریستی در قطر

حتماً شما هم تعریف جنگل‌های حرا در جنوب ایران به گوشتان خورده است. نظیر این جنگل‌ها در جنگل نیز وجود دارد. این جنگل در منطقه‌ای با نام ذخیره گاه طبیعی ال تاکیرا در قطر شناخته می‌شود. جالب است بدانید به این دلیل به ال تاکیرا، ذخیره گاه طبیعی می‌گویند که این منطقه، بزرگ‌ترین منبع درخت حرا در سرتاسر دنیاست. به همین دلیل نیز انبوه‌ترین جنگل حرایی که تاکنون در عمرتان دیده‌اید را در ذخیره گاه طبیعی ال تاکیرا مشاهده خواهید کرد. جنگل‌های حرا همیشه میزبان پرنده‌های زیبا و خوش‌الحان هستند. این شرایط در ذخیره گاه طبیعی ال تاکیرا نیز وجود دارد. امکان ندارد راهی این ذخیره گاه طبیعی شوید و چشمتان به جمال چند پرنده خوش ‌رنگ‌و‌لعاب روشن نشود.

عکس ذخیره‌ گاه طبیعی ال تاکیرا از بهترین مکان‌های توریستی در قطر

انصافاً باید گفت منظره ذخیره گاه طبیعی ال تاکیرا به اندازه‌ای تماشایی است که ارزش دارد یک روز از سفر به قطر را به گردشگری در این ناحیه اختصاص دهید. با این حال این منطقه در کنار مناظر تماشایی، سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی هم دارد. یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های ذخیره گاه طبیعی ال تاکیرا، کایاک‌سواری است. منظور از کایاک، قایق‌های چوبی کوچکی است که با سرعت در آب به جلو می‌ورند. می‌توانید در ذخیره گاه طبیعی ال تاکیرا کایاکی کرایه کنید و به دل جنگل‌ها حرا بروید. انواع ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز دیگر نیز در منطقه طبیعی ال تاکیرا وجود دارد. این منطقه به لحاظ امکانات رفاهی نیز شرایطی مناسب برای گردشگری در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

سافاری کویر

عکس سافاری کویر از مهمترین جاهای دیدنی قطر

سافاری از آن دسته تفریحات پر هیجانی است که در قطر حسابی طرفدار دارد. دلیل این محبوبیت را می‌توان در کویرهای اطراف دوحه جستجو کرد. بیابان‌های اطراف دوحه، تلماسه‌های بلند دارد که جان می‌دهد برای سافاری. در کنار سافاری، سواری با موتورهای صحرایی نیز تفریحی هیجان‌انگیز است که در سفر به قطر می‌توانید تجربه کنید. سافاری کویر به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که چندین هتل درجه‌یک در اطراف کویرهای قطر ساخته شده است. در نتیجه گردشگران با اقامت در این هتل‌ها، فاصله کمی با کویر دارند و هر زمان که هوس کردند، می‌توانند به دل کویر بزنند و حسابی تفریح کنند. هتل‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم، ساختمانی مانند هتل‌های معمولی ندارند.

عکس سافاری کویر از مهمترین جاهای دیدنی قطر

این هتل‌ها درواقع چادرهایی با امکانات رفاهی چشمگیر هستند. کف این چادرها با فرش‌های زیبا پوشیده شده و تهویه مطبوعی در آن‌ها جریان دارد. حضور در این چادرها به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا حس‌وحال زندگی در صحرا را با تمامی وجود تجربه کنند. سافاری صحرا به اندازه‌ای خوش می‌گذرد که ارزش دارد دست‌کم یک شبانه‌روز را به این تفریح اختصاص دهید. روز را به سافاری و صحراگردی مشغول شوید. با فرارسیدن شب، بساط جشن‌و‌پایکوبی در دل کویر به راه می‌افتد. برای خواب نیز همان‌گونه که اشاره کردیم در چادرهای مجهزی شب را به روز می‌رسانید.

کتابخانه ملی قطر

عکس کتابخانه ملی قطر از جاهای دیدنی قطر

در این قسمت از معرفی بهترین جاهای دیدنی قطر، به یکی از جاذبه‌های خاص این سرزمین رسیدیم. کتابخانه ممکن است هیجان سافاری صحرا را نداشته باشد، با این حال کتابخوان‌هایی را سراغ داریم که لذت مطالعه را با هیچ تفریح دیگری عوض نمی‌کنند. از طرف دیگر کتابخانه ملی قطر ساختمانی بسیار زیبا دارد که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. این کتابخانه با تمامی کتابخانه‌هایی که تاکنون دیده‌اید تفاوت دارد. در کتابخانه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم حدود ۲۴۰هزار جلد کتاب چاپی، ۱۸۲۱ جلد نسخه خطی، ۳۰۰ قرآن دست‌نویس و ۳۶۶ میکروفیلم نگهداری می‌شود. بعید می‌دانیم به لحاظ ادبی چنین گنجینه‌ای در دیگر کتابخانه‌های منطقه وجود داشته باشد.

عکس کتابخانه ملی قطر از جاهای دیدنی قطر

جالب اینجاست که شیخ علی بن عبدالله آل ثانی، پادشاه سابق قطر این کتابخانه را در ۱۹۶۲ راه‌اندازی کرد. به این ترتیب می‌توان مطمئن شد که سلاطین قطری در کنار توجه به ایجاد مراکز سرگرمی و تفریحی برای گردشگران، توجه ویژه‌ای به جامعه ادبی قطر داشته‌اند. به لحاظ زیباشناختی نیز انصافاً باید گفت کتابخانه ملی قطر، یکی از زیباترین کتابخانه‌های منطقه است. طراحی ساختمانِ این کتابخانه را رم کولهاس، یکی از طراحان ساختمان برجسته اروپایی انجام داده است. بیشتر قسمت‌های داخلی این کتابخانه به رنگ سفید رنگ‌آمیزی شده تا علاقه‌مندان دنیای کتاب و ادبیات با حضور در این کتابخانه به آرامش برسند و احساس کنند که در بهشت کتاب‌ها هستند.

استادیوم شهر لوسیل

عکس استادیوم شهر لوسیل از جاهای دیدنی قطر

حتی اگر اهل ورزش هم نباشید، باز هم حتماً به‌خوبی می‌دانید که قطر در ۲۰۲۲ میزبان جام‌جهانی فوتبال است. به همین دلیل شهر لوسیل در ۱۵کیلومتری دوحه به‌عنوان یکی از مراکز اصلی برگزاری مسابقه‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ انتخاب شد. همان‌گونه که اشاره کردیم، شهر لوسیل جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. با این حال از آنجایی که بحث جام‌جهانی ۲۰۲۲ حسابی داغ است، خالی از لطف نیست اگر در معرفی جاهای دیدنی قطر، به استادیوم شهر لوسیل اشاره کنیم. این استادیوم حدود ۸۰هزار نفر ظرفیت دارد. قرار است ۱۰ مسابقه از بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ در استادیوم شهر لوسیل، از بزرگترین ورزشگاه های قطر برگزار شود. فوتبال‌دوست‌ها در این استادیوم به تماشای مسابقه فینال جام‌جهانی خواهند نشست.

پارک انگری بردز قطر

عکس پارک انگری بردز از جاهای دیدنی قطر

مجموعه پارک‌های انگری بردز (Angry Birds)، پارک‌های سرگرمی نوظهوری هستند که در گوشه‌و‌کنار دنیا شعبه دارند. یکی از شعبه‌های پارک انگری بردز در قطر خودنمایی می‌کند. پارک انگری بردز که به آن پارک پرندگان خشمگین هم گفته می‌شود، شهربازی مدرنی با سرگرمی‌های جدید و بامزه در مجموعه شهربازی های قطر محسوب می‌شود. تفریحات این پارک برای کودکان و بزرگسالان ساخته شده است. اگر به همراه اعضای خانواده راهی قطر شده‌اید و می‌خواهید لحظه‌های شادی را در این سفر تجربه کنید، پارک انگری بردز قطر انتخاب مناسبی برای شماست.

عکس پارک انگری بردز از جاهای دیدنی قطر

پارک انگری بردز قطر حدود ۲۰ سرگرمی متنوع دارد. بیشتر این سرگرمی‌ها بر اساس شخصیت های بامزه بازی انگری بردز طراحی شده‌اند. کودکان با حضور در این پارک، به دنیای بازی پرنده‌های خشمگین می‌روند و با شخصیت‌های دلخواهشان سرگرم می‌شوند. درخت بزرگ، استودیو شهر، خانه قرمز، هشدار قرمز و بمب انفجاری از سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی است که پیشنهاد می‌‌کنیم حتماً‌ در پارک انگری بردز امتحان کنید.

مرکز شهر مشیرب دوحه

عکس مرکز شهر مشیرب دوحه از جاهای دیدنی قطر

برای شما از جاذبه‌های گردشگری منطقه مشیرب دوحه گفتیم و اشاره کردیم که بعضی از موزه های قطر در مرکز شهر مشیرب دوحه قرار دارند. این منطقه درواقع قلب دوحه قدیم است. با این حال شهرداری دوحه دستی به سروروی ساختمان‌های مرکز شهر مشیرب دوحه کشیده تا ظاهری امروزی و مدرن پیدا کنند. بیشتر ساختمان‌های این منطقه دارای استخر اختصاصی هستند. در گوشه‌و‌کنار مرکز شهر مشیرب دوحه، بهترین رستوران های قطر قرار گرفته‌اند. گالری‌های هنری، کافه‌های شیک و مراکز سرگرمی کودکان از دیگر ویژگی‌هایی است که مرکز شهر مشیرب دوحه را به مکانی جذاب برای گشت‌و‌گذار در دوحه تبدیل کرده. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی مرکز شهر مشیر دوحه شدید، حتماً سری به سوق الواقف و موزه خیال بزنید.

اردوگاه بادیه نشینان

عکس اردوگاه بادیه نشینان از جاهای دیدنی قطر

قطر کشوری با صحراهای بی‌پایان است و زندگی هنوز هم در صحراهای این منطقه جریان دارد. بادیه‌ نشینان قطری در اطراف دوحه چادر می‌زنند. به لطف این شرایط می‌توانید برنامه‌ای برای سفر به اردوگاه بادیه نشینان قطر ترتیب دهید. در این اردوگاه، چادرهای بزرگ و راحتی برای گردشگران مهیاست. بادیه‌ نشینان قطری با فنجانی قهوه عرب از گردشگران پذیرایی می‌کنند. بساط قلیان و چای نیز همیشه در اردوگاه بادیه نشینان قطر مهیاست. امکانات رفاهی این منطقه به اندازه‌ای است که می‌توانید شب را در اردوگاه بادیه نشینان قطر به صبح برسانید و از خوردن غذاهای سنتی لذت ببرید.

صحرای دوحه

عکس صحرای دوحه از جاهای دیدنی قطر

صحرا جایگاه ویژه‌ای در دل اهالی قطر دارد. از طرف دیگر صحرای دوحه به اندازه‌ای زیباست که کمتر صحرایی را در منطقه به زیبایی‌های آن سراغ دادیم. این شرایط صحرای دوحه را به یکی از جاهای دیدنی قطر تبدیل کرده است. در این صحرا تا چشم کار می‌کند تلماسه‌های زیبا مشاهده می‌شود. جالب اینجاست که بیشتر قسمت‌های صحرای دوحه دست‌نخورده باقی مانده است؛ بنابراین با صحرایی بکر روبه‌رو هستید که جان می‌دهد برای گشت‌و‌گذار. شترسواری، سافاری، موتورسواری و کمپ‌زدن از تفریحاتی است که در صحرای دوحه می‌توانید امتحان کنید.

عکس صحرای دوحه از جاهای دیدنی قطر

جاهای دیدنی قطر، گردشگران را از دورونزدیک به خود فرا می‌خوانند. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از بهترین مکان های توریستی در قطر با شما در میان گذاشتیم، سفری خاطره‌انگیز به قطر داشته باشید و در این سفر جای همراهان خود در ره بال آسمان را هم خالی کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های خوشی از سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های شیرین را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌‌ها به اشتراک بگذارید.

قلعه الزباره، برج های بارزان، برج الخور، خانه رادوانی، محوطه باستانی الزباره و قلعه زکریت از بهترین جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های تاریخی به حساب می‌آیند.

جزیره مروارید قطر، شهر لوسیل، دهکده فرهنگی کاتارا و شهر جشنواره دوحه به عنوان بهترین جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شوند.

ساحل ام باب، ساحل ال واکرا، ساحل زکریت، ساحل فویریت، ساحل سیمایسما، ساحل سیلین و ساحل کاتارا در گروه بهترین سواحل قطر قرار دارند. در این بین ساحل سیلین، ساحلی اختصاصی است که برای ورود به آن باید هزینه‌ پرداخت کنید.

مرکز خرید ویلاجیو، مرکز خرید الخور، مرکز خرید سیتی سنتر دوحه، مرکز خرید لاگونا و مرکز خرید سوق الواکرا از بهترین مراکز خرید قطر به حساب می‌آیند.

موزه های مشیرب، موزه ملی قطر، موزه متحف و موزه هنرهای اسلامی آینه‌‌ای تمام‌نما از فرهنگ و تاریخ قطر پیش روی علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

جزیره بانانا، مکانی اشرافی با تفریحاتی اعیانی است که سرگرمی‌های آن یک‌سروگردن بالاتر از تفریحات رایگان قطر شناخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.