مراکز خرید اردبیل | تجربه خرید در منطقه مرزی شمال غرب ایران

0

اگر قصد خرید بلیط هواپیما اردبیل را دارید و عازم این شهر زیبا هستید، باید بدانید که اردبیل دارای مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی متعددی است. از این مراکز خرید می‌توانید انواع سوغات اردبیل را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. همچنین برخی از آن‌ها جزو جاهای دیدنی اردبیل به حساب می‌آیند و ارزش تاریخی بسیاری دارند. در این میان قصد داریم تا بهترین پاساژهای اردبیل و بازارهای سنتی آن را به شما معرفی کنیم. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا در سفر به اردبیل، بتوانید خرید بسیار عالی و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

بازارهای سنتی اردبیل

  • بازار بزرگ اردبیل

بازار بزرگ اردبیل از بازار های اردبیل

بازار بزرگ یکی از مهم‌ترین بازارهای اردبیل است. این بازار در تمام شمال غرب ایران شهرت بسیاری دارد. بازار بزرگ اردبیل همان طور که حدس می‌زنید، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای این شهر به حساب می‌آید. این بازار دارای ظاهری بسیار زیبا و قدیمی است. در بازار بزرگ اردبیل که قدم بزنید، شاهد معماری سنتی و اصیل ایرانی خواهید بود. قدمت این بازار به قرن هفتم و هشتم هجری قمری باز می‌گردد.

بازار بزرگ اردبیل از بازار های اردبیل

از آن دوران تا به امروز، این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز تبادلات مالی در اردبیل به حساب می‌آید. اردبیل از نظر موقعیت سیاسی یکی از شهرهای مهم کشور به حساب می‌آید. به همین خاطر مسافران بسیاری از گذشته به اردبیل سفر می‌کردند. از این رو همواره بازار بزرگ اردبیل، یکی از شلوغ‌ترین و بزرگترین بازارهای ایران بوده و است. اگر قصد خرید سوغات اردبیل و انواع شیرینی را دارید، سری به این بازار بزنید. این بازار را با نام بازار صفویه اردبیل نیز می‌شناسند و یکی از مهم‌ترین مراکز خرید اردبیل به حساب می‌آید.

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی
  • بازار آرتا اردبیل

بازار آرتا از پاساژ های اردبیل

اگر در بلوار طالقانی اردبیل عبور کنید، شاید چشمتان به تابلویی کوچک و قدیمی بیفتد که روی آن پاساژ آرتا را با خط قرمز نوشته‌اند. این بازار جزو قدیمی ترین بازارهای اردبیل به حساب می‌آید. در این بازار می‌توانید از انواع مغازه لوازم آرایشی، پوشاک بانوان، لباس بچه‌گانه، خرازی و … خرید کنید. اگر قصد بازدید از بازار آرتا را دارید، بهتر است ماشین شخصی همراه نیاورید. تردد در این خیابان با ترافیک سنگین انجام می‌شود. همچنین به‌ندرت جای پارک خالی در بلوار طالقانی پیدا می‌کنید. البته لازم به ذکر است که چند پارکینگ عمومی در نزدیکی این بازار وجود دارند. البته در اکثر مواقع این پارکینگ‌ها نیز شلواع هستند. پس توصیه می‌شود که ماشین خود را در فاصله دورتر پارک کنید و پیاده مسیر را ادامه دهید. بلوار طالقانی زیبایی خاص خود را دارد؛ پس بد نیست کمی پیاده‌روی را در آن تجربه کنید.

آدرس: اردبیل، بلوار طالقانی
  • بازار سرچشمه اردبیل

بازار سرچشمه از بازار های اردبیل

بازار سرچشمه در بافت قدیمی و تجاری اردبیل، یعنی خیابان امام‌خمینی و در نزدیکی میدان سرچشمه قرار دارد. این مرکز خرید یکی از پاساژهای اردبیل است که طرفداران بسیاری دارد. این پاساژ در ساختمانی سه طبقه واقع شده است. در این مرکز خرید می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. قیمت اجناس در این مرکز خرید بسیار ارزان و اقتصادی است. همین موضوع باعث شده تا بازار سرچشمه اردبیل طرفداران بسیاری داشته باشد.

آدرس: اردبیل، خیابان امام‌خمینی، میدان سرچشمه
  • بازار قیصریه اردبیل

بازار قیصریه از بعترین بازار های ازدبیل

بازار قیصریه از دیگر بازارهای قدیمی اردبیل به حساب می‌آید. این بازار دارای معماری خاص و منحصر‌به‌فردی است. در این بازار از طاق‌های جناغی و گنبدهایی ساده و بسیار زیبا استفاده کرده‌اند. این بازار بخشی از بازار اصلی اردبیل به حساب می‌آید. در اصل بازار قیصریه یکی از راسته‌های بازار اردبیل است که آنقدر اهمیت دارد که آن را به‌صورت مجزا در لیست بازارهای اردبیل قرار می‌دهند.

آدرس: اردبیل، چهار راه تازه میدان
  • بازار مرزی بیله سوار اردبیل

بازار مرزی بیله سوار اردبیل

اردبیل یکی از شهرهای مرزی ایران به حساب می‌آید. در این شهر به همین خاطر می‌توانید خریدی بسیار عالی داشته باشید. پس قطعاً باید انتظار دیدن نام بازار مرزی را در بین بهترین بازارهای اردبیل داشته باشید. بازار مرزی در یکی از شهرهای مرزی اردبیل یعنی شهر بیله سوار قرار دارد. این شهر درست در منطقه بکر جنگلی و صفر مرزی واقع شده است. این شهر در فاصله بسیار کمی از باکو قرار دارد. به همین خاطر اجناس مختلفی را از مرز وارد بیله سوار می‌کنند. در این بازار بیش از 300 غرفه وجود دارد. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. از انواع پوشاک تا لوازم آرایشی و بهداشتی، از کفش و لباس استوک تا زیورآلات، از لباس بچه تا اسباب‌بازی، هرچه فکر کنید در این بازار وجود دارد. این بازار آنقدر شلوغ و رنگارنگ است که حتی قدم‌زدن در آن نیز خاطره‌انگیز خواهد بود.

آدرس: استان اردبیل، شهرستان بیله سوار

پاساژها و مراکز خرید مدرن

  • مجتمع تجاری شورا سنتر اردبیل

مجتمع تجاری شورا سنتر یکی از پاساژ های اردبیل

مجتمع تجاری شورا سنتر از مهم‌ترین مراکز خرید اردبیل به حساب می‌آید. این مرکز خرید بزرگ دارای 550 واحد تجاری است. مجتمع تجاری شورا سنتر در سال 1384 به بهره‌برداری رسید. جالب است بدانید که گاهی در راهنمای سفر اردبیل، از این مرکز خرید به‌عنوان یک جاذبه دیدنی یاد می‌کنند. در مجتمع تجاری شورا سنتر می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید. این مرکز خرید مخصوص یک صنف خاص نیست؛ پس می‌توانید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم دکوری، لوازم خانگی، لوازم ورزشی، لباس کودک، مغازه اسباب‌بازی فروشی و … در این پاساژ پیدا کنید. لازم به ذکر است که مجتمع تجاری شورا سنتر از جمله مراکز خرید گران‌قیمت و لوکس اردبیل به حساب می‌آید. به همین خاطر کسانی که قصد خرید انواع برند معتبر و روز دنیا را دارند، به مجتمع تجاری شورا سنتر سر می‌زنند.

آدرس: اردبیل، خیابان عطایی، ورودی قدیم شورابیل
  • مرکز خرید الماس شهر اردبیل

مرکز خرید الماس شهر اردبیل

مرکز خرید الماس شهر از دیگر بازارهای اردبیل به حساب می‌آید. این مرکز خرید در ساختمانی بزرگ و 12طبقه قرار گرفته است. البته باید بدانید که فقط طبقات اول و دوم را به واحدهای تجاری اختصاص داده‌اند. در طبقات چهارم تا دوازدهم، انواع دفاتر اداری، فودکورت و البته شهربازی الماس شهر قرار دارند. برای استفاده از امکانات شهربازی، باید به طبقه سوم این مرکز خرید بزنید. شهربازی الماس شهر، دومین شهربازی سرپوشیده بزرگ و مجهز اردبیل به حساب می‌آید. در نهایت بعد کلی تفریح و سرگرمی، می‌توانید برای میل‌کردن غذا به فودکورت و فست‌فود مجموعه بروید. این مرکز خرید انواع فروشگاه لوکس و برند را در خود جای داده است. همچنین باید بدانید بسیاری از هتل های اردبیل نیز در نزدیکی همین مرکز خرید قرار دارند.

آدرس: اردبیل، میدان شریعتی
  • بازار جدید طلا فروشان اردبیل

بازار جدید طلا فروشان اردبیل

در خیابان سی متری آیت الله مروج اردبیل، یکی از محبوب‌ترین پاساژهای اردبیل در بین بانوان وجود دارد. همان طور که از نام این پاساژ متوجه شده‌اید، بازار جدید طلا فروشان، یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین بازارهای اردبیل است که به خرید طلا و جواهرات اختصاص دارد. مدت طولانی از افتتاح این مرکز خرید در اردبیل نمی‌گذرد؛ به همین خاطر به بازار جدید طلافروشان اردبیل معروف است. این بازار در قلب بخش تجاری و تاریخی شهر واقع شده است. بازار جدید طلافروشان 3 طبقه دارد و با 3،700 مترمربع مساحت، 102 باب مغازه را در خود جای می‌دهد. امنیت به‌خوبی در این پاساژ رعایت می‌شود. همچنین باید بدانید که نظارت کافی بر فروش فروشگاه‌ها وجود دارد؛ پس می‌توانید با خیال راحت خرید خود را حتی در سفر نیز انجام دهید.

آدرس: اردبیل، خیابان سی متری آیت الله مروج
  • بازار مرکزی صدف اردبیل

بازار مرکزی صدف از پاساژهای اردبیل

مرکز خرید صدف یکی از بازارهای اردبیل است. این بازار در چهارراه امام خمینی قرار دارد. پاساژ صدف در ساختمانی دو طبقه قدیمی واقع شده است. بد نیست بدانید که این ساختمان نه فودکورت، نه پله‌برقی و نه حتی پارکینگ دارد. در ضمن باید بدانید به دلیل قرارگیری بازار مرکزی صدف در بافت تجاری و تاریخی، معمولاً جای پارک در نزدیکی بازار مرکزی صدف پیدا نمی‌شود؛ پس بهتر است یا با وسایل نقلیه شخصی به این پاساژ بیایید یا از پارکینگ صفویه استفاده کنید. بازار مرکزی صدف بورس انواع رایانه، موبایل و تجهیزات جانبی لوازم دیجیتال است. در این مرکز خرید خدمات تعمیرات نیز ارائه می‌شود. معمولاً فروشگاه‌های لوازم جانبی و تعمیرات در طبقه دوم حضور دارند.

آدرس: اردبیل، چهارراه امام
  • مرکز خرید پروما اردبیل

مرکز خرید پروما اردبیل

اگر سری به مشهد زده باشید، حتماً نام مرکز خرید پروما به گوشتان خورده است. این مرکز خرید، یکی از شعب همان مرکز خرید معروف مشهد است. پروما در شهرهای تهران، مشهد، قزوین، کرج و البته اردبیل شعبه دارد. مرکز خرید پروما در تمام ایران دارای شهرت بسیاری است. به همین خاطر کسانی که از این مرکز خرید وسیله‌ای تهیه کرده باشند، در هر شهری هم که باشند باز هم سراغ پروما می‌روند.

مرکز خرید پروما اردبیل

پروما یکی از بهترین مراکز خرید اردبیل به حساب می‌آید. اگر بخواهیم لیستی از بهترین پاساژهای اردبیل تهیه کنید، قطعاً مرکز خرید پروما یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید از فروشگاه‌های لوکس خرید خود را انجام دهید. همچنین انواع فروشگاه‌های برند معروف نیز در این مرکز خرید حضور دارند. در ضمن به یاد داشته باشید که مرکز خرید پروما درست رو‌به‌روی دریاچه شورابیل قرار دارد. این دریاچه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اردبیل به حساب می‌آید. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

آدرس: اردبیل، بزرگراه میلاد، رو‌به‌روی دریاچه شورابیل
  • مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد اردبیل

مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد اردبیل

مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد از دیگر مراکز خرید اردبیل با طراحی شیک و امروزی است. این مرکز خرید در ساختمانی مرتفع با معماری مدرن و زیبا قرار دارد. مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد به دو بخش تجاری و اداری تقسیم می‌شود. در بخش تجاری می‌توانید شاهد فعالیت انواع فروشگاه لوازم خانگی، پوشاک بانوان، پوشاک آقایان، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی گوشی موبایل و … باشید. این مرکز خرید با سرمایه‌گذاری مستقیم بانک پاسارگاد ساخته شده است. طبقات سوم تا هفتم، واحدهای اداری حضور دارند. در نهایت بعد خرید و گشت‌وگذار می‌توانید سری به رستوران و کافی‌شاپ مجموعه بزنید. در مجتمع تجاری اولدوز پاسارگاد انواع امکانات رفاهی و خدماتی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است. حتی افرادی که دچار معلولیت جسمی هستند نیز می‌توانند از امکاناتی مخصوص استفاده کنند. فقط باید در نظر داشته باشید که قیمت‌های فروشگاه‌های این مرکز خرید از فروشگاه‌های سایر مراکز خرید اردبیل بیشتر است.

آدرس: اردبیل، خیابان امام خمینی
  • مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی اردبیل

مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی اردبیل

در شهر زیبای اردبیل درست رو‌به‌رو آرامگاه شیخ صفی علی شاه، یک مجتمع تجاری بسیار زیبا وجود دارد. این مجتمع تجاری یکی از بهترین مراکز خرید اردبیل به حساب می‌آید. این مرکز خرید را به سبک پاساژهای اردبیل اما با رگه‌هایی از بازارهای اردبیل به همان سبک و سیاق قدیمی طراحی کرده‌اند. همین موضوع مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی را به یکی از خاص‌ترین مراکز خرید اردبیل تبدیل می‌کند. مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی یکی از خاص‌ترین بازارهای اردبیل است. در بخشی از این بازار، تندیسی از شاه اسماعیل صفوی نیز به چشم می‌خورد. با توجه به اینکه مجتمع تجاری شاه اسماعیل خطائی درست روبه‌روی آرامگاه شیخ صفی قرار دارد، می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید.

آدرس: اردبیل، بلوار سعدی، خیابان ابراهیمیان، خیابان مولا هادی
  • مجتمع تجاری عالی قاپو اردبیل

مجتمع تجاری عالی قاپو اردبیل

مجتمع تجاری عالی قاپو نیز در نزدیکی بقعه شیخ صفی الدین قرار دارد. بسیاری از رستوران های اردبیل نیز در همین محدوده حضور دارند. بسیاری از آن‌ها جزو بهترین رستوران‌های شهر به حساب می‌آیند؛ پس می‌توانید برنامه پاساژگردی، خرید، بازدید از مقبره شیخ صفی علی شاه و در نهایت شکم‌گردی در اردبیل را در یک روز قرار دهید. این مرکز خرید بورس پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و … محسوب می‌شود.

آدرس: اردبیل، ملا هادی، خیابان باغمیشه، خیابان شیخ صفی الدین اردبیلی
  • مجتمع تجاری لاله سرعین

مجتمع تجاری لاله سرعین

سرعین یکی از شهرهای نزدیک به اردبیل است. پس بد نیست معروف‌ترین مراکز خرید سرعین را در لیست بازارهای اردبیل نیز قرار دهیم. اگر عازم سرعین هستید، در جاده کمربندی می‌توانید سری به مجتمع تجاری لاله سرعین بزنید. این مجتمع یکی از بهترین مراکز خرید اردبیل به حساب می‌اید. پاساژ لاله در یک ساختمان سه طبقه واقع شده است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع پوشاک، زیورآلات، ساز، صنایع دستی، نقره‌جات و .. تهیه کنید. این پاساژ برای وقت‌گذرانی و گشت‌وگذار جان می‌دهد. در این مرکز خرید می‌توانید از پارکینگ رایگان استفاده کنید و نگران جای پارک هم نباشید.

آدرس: کمربندی سرعین
  • مرکز خرید مانائوس سرعین

مانائوس؟ مانائوس چه معنایی می‌دهد؟ اصلاً به چه زبانی است؟ خب مانائوس نامی در زبان برزیلی است. شاید شما هم تعجب کنید که یکی از بازارهای اردبیل چنین نامی دارد. تازه وقتی که متوجه شوید این بازار یکی از بازارهای قدیمی سرعین به حساب می‌آید که قطعاً بیشتر تعجب می‌کنید. خب در حقیقت مانائوس یکی از مهم‌ترین مراکز خرید اردبیل به حساب می‌آید که در شهر زیبای سرعین قرار دارد. اگر برای درمان دردهای مزمن استخوانی یا تفریح یا بازدید از جاهای دیدنی سرعین به این شهر رفته‌اید و دلتان یک بازارگردی حسابی می‌خواهد، حتماً سری به مانائوس بزنید.

  • مرکز خرید اُپارک سرعین

مرکز خرید اُپارک سرعین

اگر ساکن تهران باشید، حتماً با شنیدن نام اُپارک به یاد پارک آبی معروف پایتخت می‌افتید. در حقیقت هیچ ارتباطی بین مرکز خرید اُپارک سرعین و پارک آبی اُپارک تهران وجود ندارد. این مرکز خرید یکی از مراکز خرید مدرن سرعین به حساب می‌آید. در این مرکز خرید بزرگ، واحدهای تجاری مختلفی مشغول فعالیت هستند. داخل مرکز خرید اُپارک می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید.

  • بازار بزرگ پردیس سرعین

بازار بزرگ پردیس سرعین

بازار بزرگ پردیس یکی دیگر از بازارهای معروف سرعین به حساب می‌آید. این بازار ظاهری شیک و امروزی دارد. همچنین در نزدیکی آن مکان‌های تفریحی دیگر همانند شهربازی تایسیز حضور دارند. اگر در هتل کوروش سرعین اقامت دارید، می‌توانید با پای پیاده هم از این مرکز خرید دیدن کنید. بازار بزرگ پردیس برای خرید پوشاک، صنایع‌دستی، لوازم دکوری و … گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

آدرس: سرعین، خیابان ولیعصر

خب دوستان و همراهان ره بال آسمان، نظر شما درباره سفر به شهر زیبای اردبیل چیست؟ به نظرتان بهترین مراکز خرید در کدام یکی از شهرهای استان اردبیل قرار دارند؟ اگر بخواهید برای خرید سوغات یک مرکز خرید را انتخاب کنید، آن مرکز خرید کدام است؟ نظرات خود را با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

بازار جدید طلا فروشان اردبیل بورس طلا و جواهرات اردبیل است.

بازار مرکزی صدف اردبیل بورس کامپیوتر و موبایل اردبیل است.

بازار بزرگ و بازار قیصریه قدیمی‌ترین بازارهای اردبیل هستند.

بازار قیصریه را می‌توان زیباترین بازار سنتی دانست.

بازار بزرگ و قیصریه بهترین گزینه برای خرید سوغات هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.