مجموعه آوای خلیج فارس | تفریح و فراغت در کنار زمزمه موج‌های شاد

0

مجموعه‌های گردشگری بزرگ، با امکانات تفریحی و رفاهی مختلف، در هر کشوری گردشگران و مسافران زیادی را به خود جلب می‌کنند. خوشبختانه ایران هم از این مجموعه‌ها بی‌نصیب نیست و در کیش زیبا یکی از آن‌ها را دارد. نمی‌دانیم درباره مجموعه آوای خلیج فارس چیزی شنیده‌اید یا خیر؛ اما از همین ابتدای کار بگذارید به شما بگوییم که با یکی از مراکز خاص و جذاب ایرانی و حتی خاورمیانه روبه‌رو هستید. بزرگ‌ترین فواره یا همان آبنمای خاورمیانه هم در این مجموعه ساخته شده است. مجموعه آوای خلیج فارس چه چیزهای دیگری برایمان در آستین دارد؟

مجموعه آوای خلیج فارس کجاست؟

مجموعه آوای خلیج فارس در جزیره کیش است. این مجموعه از بزرگ‌ترین‌ها در جنوب ایران بوده و یکی از بهترین مراکز برای تجربه تفریحات کیش است که می‌توانید روی آن حساب کنید. در طراحی مجموعه آوای خلیج ‌فارس تلاش شده تا ویژگی‌های بومی جزیره هم در نظر گرفته شود. برای همین هم هست که کل مکان را به‌شکل ستاره دریایی طراحی کرده‌اند.

همه چیز درباره ی مجموعه ی آوای خلیج فارس

وقتی از یک مجموعه تفریحی بزرگ حرف می‌زنیم، از مکانی می‌گوییم که در آن، بخش‌های مختلفی با طراحی و جذابیت کافی برای جلب‌نظر گردشگران ساخته شده است. بخش‌های مختلف مجموعه آوای خلیج فارس به شرح زیرند:

  • مرکز بازی؛
  • آب‌نمای بزرگ؛
  • سالن کنسرت؛
  • رستوران‌های اسکله.

در ادامه، از هریک از این‌ها بیشتر برایتان خواهیم گفت. مجموعه آوای خلیج فارس ، علاوه بر امکانات تفریحی که برای سرگرمی و جذب گردشگر تدارک دیده، مکانی برای تبادلات فرهنگی هم هست. در واقع، فضای کافی در این مجتمع وجود دارد تا انواع نشست‌ها و رویدادهای فرهنگی و کنسرت‌های موسیقی برگزار شوند. این مجموعه جداً یکی از جاهای دیدنی کیش است.

زیرساخت‌ها و طراحی مجموعه آوای خلیج فارس

در مجموعه آوای خلیج فارس ، به محیط‌‌زیست توجه زیادی شده است. همین موضوع یکی از نقاط تمایز آن با مراکز تفریحی و فرهنگی دیگر است. برای مثال، آبنمای بزرگ آن که یکی از دلایل اصلی جذابیت و شهرتش هم به‌ شمار می‌رود، از آب‌ شور استفاده می‌کند. جالب نیست؟ استفاده از آب شیرینی برای چنین فواره بزرگی اصلاً مطابق با مراقبت‌ها و محافظت‌های زیست‌محیطی نیست.

بنابراین، فکر ارزنده و طراحی درخشانی که پُشت ساخت آبنمای مشهور مجموعه آوای خلیج فارس بوده از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. فقط این موضوع نیست. برای تأمین برقی که در این مکان مصرف می‌شود هم از راه‌کارهایی تازه و مناسب محیط‌زیست استفاده می‌شود. ماجرا از این قرار است که پنل‌های سولار نیمه‌شفافی در بخش بیرونی بنای مجموعه به کار رفته‌اند که با دریافت انرژی خورشیدی، برق لازم را تولید می‌کنند.

جاهای دیدنی مجموعه آوای خلیج فارس

حتماً دیگر متوجه شده‌اید که آوای خلیج فارس مکان وسیعی است که امکانات زیادی برای تفریح و گردشگری فراهم می‌کند. خوب است که به‌طور مجزا به هریک از بخش‌های آن نگاهی داشته باشیم:

  • آبنمای آوای خلیج ‌فارس

آبنمای آوای خلیج ‌فارس که همه با نام آبنمای موزیکال کیش می‌شناسندش، بسیار بزرگ است و ارتفاعی در حدود ۵۰ متر دارد. از سوی دیگر، در کنار ارتفاع بلندش، نورپردازی‌های ویژه‌ای که برایش در نظر گرفته شده نیز به آن زیبایی و ابهت خاصی بخشیده است. همچنین، استفاده از لیزر و پروژکتورهای نوری مختلف و طراحی رقص نورها به شکل‌های متنوع در این آبنما آن را دیدنی و جذاب کرده است.

همان ‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، آب این آبنما از آب شور دریا تهیه می‌شود. این حرکت از نظر محیط‌زیستی کار ارزشمندی به ‌حساب می‌آید. شیرین‌سازی آب دریا، برای سروسامان‌دادن به آبنمایی به این بزرگی، به محیط‌زیست ضربه‌های زیادی وارد می‌کند. مهندسان و طراحان مجموعه آوای خلیج فارس، با درنظرگرفتن اهمیت حفظ اکوسیستم و محیط‌زیست، به‌شکلی عاقلانه و هوشیارانه این مسئله را حل کرده‌اند.

این آبنمای بزرگ با طراحی نور و رقص آب واقعاً توجه همه را به‌سوی خودش جلب می‌کند. از ویژگی‌های جذاب دیگر این بخش از مجموعه می‌توان به مجهزبودنش به صحنه‌ای برای اجرای کنسرت و برنامه‌های تفریحی و سرگرمی اشاره کرد. برگزاری رویدادهای مختلف در جوار آبنمایی بزرگ و زیبا و در محیطی باز حالت خوشایندی دارد. قبول دارید؟

  • رستوران‌های اسکله

رستوران های اسکله مجموعه ی آوای خلیج فارس

رستوران و رسیدگی به شکم هم که همیشه بخش جدایی‌ناپذیری از تفریح است. رستوران‌های اسکله برای بیشتر گردشگران جایی دوست‌داشتنی‌اند که سفر و تفریح را کامل می‌کنند. رستوران‌هایی با منظره دریا و زیبایی اسکله و البته تنوعی بی‌نظیر در خدمت‌رسانی، هر مسافر و گردشگر سخت‌گیری را راضی می‌کنند.

غذاخوردن در رستوران‌هایی در کنار ساحل به‌تنهایی تفریحی جذاب به ‌شمار می‌رود. حال در نظر بگیرید که در مجتمع آوای خلیج فارس ، با وجود بخش‌های دیدنی دیگر، رفتن به رستوران‌های اسکله هم بخشی از برنامه‌تان باشد. قطعاً بیشتر خوش خواهید گذراند و اوقات شیرینی را پشت سر خواهید گذاشت. فودکورت مجموعه و کافه‌های مختلفش به شما حق انتخاب می‌دهند که از میان غذاها و دسرهای داخلی و بین‌المللی مختلف، به گزینه دلخواهتان برسید.

  • مرکز بازی

مرکز بازی در مجموعه ی آوای خلیج فارس

اسکله‌ای به‌شکل هلال ماه در مجموعه آوای خلیج فارس طراحی شده که هم زیباست و هم امکانات رفاهی و تفریحی زیادی دارد. می‌توانید در این اسکله زیبا قدم بزنید و اوقات خوبی را تجربه کنید. در حوالی این اسکله، مرکزی برای بازی وجود دارد. اگر اهل بازی هستید یا کودکانی را به همراه دارید، به آن سری بزنید.

در گیم‌سنتر (Game Center) یا مرکز بازی، انواع بازی‌های رایانه‌ای با فناوری‌های روز دنیا که به‌شدت جالب و سرگرم‌کننده‌اند در معرض استفاده قرار دارند. در واقع، اگر نگاهی دقیق‌تر به مجموعه آوای خلیج فارس داشته باشیم، متوجه می‌شویم که این مکان برای هرکسی در هر سن‌وسالی و البته با هر سلیقه‌ای بسیار جذاب و دیدنی است.

  • سالن کنسرت

سالن کنسرت مجموعه آوای خلیج فارس با ۳هزار نفر ظرفیت از جمله بخش‌های مهم آن است. خوانندگان معروف کشور در این سالن برنامه اجرا می‌کنند. جالب است بدانید که در تمام فصل‌ها، این کنسرت‌ها با استقبال فوق‌العاده‌ای روبه‌رو می‌شود.

کیفیت ساخت سالن کنسرت از نظر متخصصان تأیید شده است. به همین خاطر است که علاوه بر رضایت مردم و تماشاگران، خوانندگانی که در آن برنامه اجرا کرده‌اند هم از نتیجه کارشان رضایت کامل داشته‌اند. به‌عنوان یکی از بخش‌های خاص و متنوع سفرتان به کیش می‌توانید بلیت کنسرت تهیه کنید و شبی را در جزیره با شنیدن موسیقی سر کنید.

جاهای دیدنی کیش در حوالی مجموعه آوای خلیج فارس

جزیره کیش دیدنی‌های زیادی دارد که برای بازدید از آن‌ها باید حسابی برنامه‌ریزی داشته باشید. برای مثال، از جاهای دیدنی کیش که با خودرو فقط اندکی از مرکزی مانند آوای خلیج فارس فاصله دارند دیدنی‌های زیر را به ‌خاطر داشته باشید:

بهترین زمان بازدید از مجتمع آوای خلیج فارس

کیش جزیره جذابی است که در هر فصلی و هر زمانی برایتان چیزهای زیادی در آستین دارد. البته تابستان‌ها کیش گرم می‌شود و دمای بالای هوا اذیتتان می‌کند. در بهار هوا خوشایند و دل‌نشین است و اوقات خوشی را سپری خواهید کرد. آخر زمستان هم که برای گشت‌وگذار در این جزیره و رفتن به بخش‌های مختلفش مانند مجتمع خلیج فارس کیش عالی است.

زمان‌های دیگر مثلاً پاییز و اوایل زمستان هم مطلوب‌اند؛ اما شاهد بارش باران خواهید بود و اگر دلتان آب‌تنی می‌خواهد، شانس اندکی برای این کار خواهید داشت. آوای خلیج فارس در بهار برایتان جذاب‌تر خواهد شد. قدم‌زدن در کنار ساحل و استفاده از امکانات رفاهی مختلفِ مجموعه (مانند سالن کنسرت و سینما، مرکز بازی و رستوران‌ها) اوقات خوشی برایتان رقم خواهند زد و به سفرتان حالتی برنامه‌ریزی‌شده‌تر می‌دهد.

وجود مکانی که در آن همه ‌نوع تفریحی در کنار هم در دسترس است، برنامه‌ریزی‌های سفر را برای گشت‌وگذار شیرین‌تر و منظم‌تر می‌کند. موافق هستید؟

مسیر دسترسی

ساعت فعالیت10صبح تا 4صبح
شماره تماس07644455674
اینستاگرامava_khalijfars@
آدرساستان هرمزگان، جزیره کیش

ره بال آسمان همیشه شما مخاطبان عزیز را به گشت‌وگذار در ایران دعوت می‌کند. هر شهر و نقطه‌ای از ایران دیدنی‌های فراوانی دارد که نمی‌توان نادیده‌شان گرفت. ما مخالف جهان‌گردی نیستیم؛ ولی دوست داریم به شما یادآوری کنیم که ایران زیبا آن‌قدر جذابیت‌های مسافرت و گردشگری دارد که اگر به آن‌ها بپردازید، قطعاً برای سفرکردن به کشورهای دیگر زمان کم می‌آورید. در واقع، بهتر است که سفر را با اولویت‌بندی شروع کنیم و شهرهای زیبای ایران را کشف کنیم. نظر شما چیست؟ اولویتتان برای سفر کجاست؟ ایران یا خارج؟ جزیره کیش و مجتمع آوای خلیج فارس چه؟‌ آن‌ها را دیده‌اید؟

‌ بزرگ‌ترین آبنمای خاورمیانه، سالن کنسرت، اسکله هلالی‌شکل، رستوران و مرکز بازی، سینما و… .

‌استان هرمزگان، جزیره کیش، انتهای بلوار اندیشه، مجموعه آوای خلیج فارس.

مجموعه آوای خلیج فارس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۴ بامداد فعالیت می‌کند.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.