آبنمای موزیکال کیش | لذت تماشای هم‌رقصی پر‌شکوه نور و آب

0

جزیره کیش، واقع در استان هرمزگان، به نگین زیبای خلیج فارس شهرت دارد. این جزیره به‌لطف داشتن طبیعتی خیره‌کننده، ساحلی پاک و آرام، فضای شهری بی‌نهایت زیبا، جاذبه‌های تفریحی و توریستی متعدد و… از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور ایران، به‌ شمار می‌آید. آبنمای موزیکال کیش، ازجمله جاذبه‌های بسیار جذاب و تماشایی این جزیره رؤیایی است که در ساحل زیبای آن قرار دارد. این آبنما از چندین منظر، منحصر‌به‌فرد و جالب‌توجه است. به همین سبب در این مطلب قصد داریم به‌صورت مفصل راجع‌به ویژگی‌های آن سخن گفته و شکوه و زیبایی آن را وصف کنیم؛ در‌نتیجه اگر خیال کیش گردی در نوروز را در سر دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با این جاذبه منحصر‌به‌فرد آشنا شوید. 

آبنمای موزیکال کیش کجاست؟ 

عکس مجموعه آوای خلیج فارس کیش

آبنمای موزیکال کیش، در مجموعه‌ای تفریحی به‌نام آوای خلیج فارس کیش واقع شده است. این مجموعه در شمال‌شرقی جزیره کیش و در نزدیکی اسکله تفریحی کیش، قرار دارد. 

معرفی آبنمای موزیکال کیش | نمایشی از هم‌رقصی آب و نور 

در میان جاهای دیدنی کیش، تماشای هم‌رقصی خیره‌کننده آب و نور در آبنمای موزیکال کیش، لطف دیگری دارد. این آبنما که بخشی از مجموعه بزرگ و بی‌نظیر آوای خلیج فارس است، توانسته عنوان بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال منطقه را به دست آورد. جالب است بدانید که نام آن در میان بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین آبنما‌های خاور‌میانه نیز می‌درخشد. فواره‌های این آبنما با هماهنگی بی‌نظیری، آب را به رقص می‌آورند. این فواره‌ها قادرند آب را تا ارتفاع ۶۰‌متری به‌سوی آسمان پرتاب کنند. وجود نور‌پردازی‌های حرفه‌ای و هنر‌مندانه نیز باعث شده است این نمایش در شب دیدنی‌تر باشد؛‌ به‌طوری که هیچ بیننده‌ای نتواند چشم از آن بردارد. از‌این‌رو توصیه می‌کنیم اگر مهمان جزیره کیش شدید، بازدید از نمایش چشم‌نواز آبنمای موزیکال بزرگ آن در شب را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ چرا‌که بی‌شک این آبنما جزو دلربا‌ترین جاهای دیدنی کیش در شب است. 

همان طور که گفتیم، تکنولوژی به‌کار‌رفته در این آبنما، بسیار پیشرفته است و به همین سبب قابلیت‌های بسیاری دارد. ازجمله قابلیت‌های آبنمای کیش می‌توان به لیزر‌شو، ویدئو پروجکشن، پرده‌های آبی و افکت آتش اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه و جذاب آبنمای موزیکال کیش این است که منبع تأمین آب آن، بر‌خلاف سایر آبنما‌ها، آب شور دریا است. در‌واقع اغلب آبنما‌های بزرگ منطقه، با آب شیرین کار می‌کنند و با این کار حجم چشمگیری از منابع آب شیرین هدر می‌رود. این در‌حالی است که آبنمای بزرگ جزیره کیش، به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند با آب شور دریا، نمایش‌های بی‌نظیر خود را اجرا کند. چنین اقدامی از منظر محیط‌زیستی بسیار ارزشمند بوده و نشان از مسئولیت‌پذیری و هوشمندی مهندسان و طراحان این سازه دارد. 

آشنایی با مجموعه آوای خلیج فارس | ستاره دریایی غول‌پیکر بر بستر ساحل خلیج فارس

آوای خلیج فارس، نام مجموعه‌ای تفریحی در جزیره کیش است که بر بستر ساحل خلیج همیشه فارس ایران، بنا شده است. جالب است بدانید که این مجموعه به‌گونه‌ای طراحی شده است که اگر از بالا به آن نگاه کنید، آن را به‌شکل ستاره‌ای دریایی خواهید دید. مجموعه آوای خلیج فارس علاوه‌ بر آبنمای موزیکال، دارای بخش‌ها و امکانات رفاهی و تفریحی هیجان‌انگیز و جذاب دیگری است که در ادامه آن‌ها را عنوان کرده‌ایم: 

  • سالن اجرای کنسرت با ظرفیت ۳هزار نفر 
  • چندین رستوران و کافی‌شاپ
  • سالن تئاتر و سینما 
  • سالن VIP
  • امکانات و فضای مناسب برای انواع تفریحات آبی
  • مرکز بازی کودکان 

عکس محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی مجموعه آوای خلیج فارس

گفتنی است که این مجموعه محل برگزاری انواع نشست‌ها و رویدادهای فرهنگی و کنسرت‌های موسیقی است. صجنه اجرای کنسرت، درست در جلوی آبنمای موزیکال قرار دارد. حضور در کنسرتی پر‌شوروهیجان و تماشای رقص پر‌شکوه نور و آب بر فراز صحنه اجرا، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد را برای مهمانان رقم خواهد زد. 

بهترین زمان بازدید از آبنمای موزیکال کیش | تجربه‌ای بی‌نظیر در بهترین زمان 

عکس بهترین زمان بازدید از آبنمای موزیکال کیش

از آنجایی که آبنمای موزیکال کیش و به‌طور‌کلی مجموعه تفریحی آوای خلیج فارس کیش، فضایی رو‌باز دارند، مؤثر‌ترین عامل برای انتخاب بهترین زمان برای بازدید از آن‌ها، وضعیت آب‌و‌هوایی جزیره کیش است. به‌صورت کلی جزیره کیش آب‌و‌هوایی گرم و خشک دارد. به همین سبب اواخر ماه بهار و تابستان‌های این جزیره بسیار گرم و سوزان است و اگر به چنین آب‌و‌هوایی عادت نداشته باشید، حسابی اذیت می‌شوید؛ اما اگر به عشق جشنواره ها و رویدادهای کیش به این جزیره سفر کرده باشید، داستانش چیز دیگری است.

آب‌و‌هوای این جزیره زیبا در پاییز و اوایل زمستان مطلوب است؛ اما باید بدانید که در این ایام میزان بارش بسیار افزایش پیدا می‌کند. اگر خیال تجربه تفریحات ساحلی را در سر دارید، این ایام مناسب سفر نیست. در‌نهایت باید بگوییم که اواخر زمستان و ماه‌های اول بهار برای سفر به این جزیره و تجربه تفریحات مختلف در آن، بسیار عالی است. گذشته از این‌ها، تماشای آبنمای موزیکال بزرگ جزیره در شب، به‌دلیل نور‌پردازی‌های خیال‌انگیز و زیبای آن، لطف دیگری دارد. از‌این‌رو بهتر است ساعات تاریک روز را برای تماشای رقص نور و آب در مجموعه آوای خلیج فارس انتخاب کنید. 

مراکز خرید نزدیک به آبنمای موزیکال کیش | با لذت خرید، روز خود را بسازید

عکس مرکز خرید مریم  کیش

در این بخش برای آن دسته از افرادی که عاشق خرید کردن هستند، بهترین مراکز خرید کیش که در نزدیکی آبنمای موزیکال جزیره قرار دارند را معرفی کرده‌ایم:

  • مرکز خرید مریم 
آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی
فاصله مرکز خرید مریم تا آبنمای موزیکال کیش: ۵۵۰ متر 
  • مرکز خرید ونوس 
آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی
فاصله مرکز خرید ونوس تا آبنمای موزیکال:‌ ۷۰۰ متر 

هتل های نزدیک به آبنمای موزیکال کیش | اقامتی رؤیایی در نگین خلیج فارس 

عکس هتل گراند کیش

آبنمای موزیکال کیش، درست در کنار ساحل قرار دارد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری جذاب این جزیره، در نزدیکی این آبنما و مجموعه آوای خلیج فارس واقع شده‌اند. به همین دلیل این منطقه می‌تواند گزینه‌ای عالی برای اقامت در طول سفر باشد. در ادامه بهترین هتل های کیش را که در نزدیکی آبنمای پر‌شکوه مجموعه آوای خلیج فارس قرار دارند را معرفی کرده‌ایم:

  • هتل گراند کیش
آدرس: جزیره کیش، روبه‌روی بازار ونوس، بلوار موج دریا
فاصله هتل گراند از آبنمای موزیکال: ۱.۴ کیلومتر 
  • هتل ویدا کیش
آدرس: جزیره کیش، کیش، میدان سنایی، بلوار موج
فاصله هتل ویدا از آبنمای موزیکال: ۱.۱ کیلومتر 
  • هتل میراژ کیش
آدرس: جزیره کیش، بلوار دریا
فاصله هتل میراژ از آبنمای موزیکال: ۱.۴ کیلومتر 
  • هتل آرامش کیش 
آدرس: جزیره کیش، میدان ساحل، جنب بازار زیتون
فاصله هتل آرامش از آبنمای موزیکال: ۱.۴ کیلومتر 
  • هتل فارابی کیش 
آدرس: جزیره کیش، خیابان سنائی، میدان سنائی، جنب بازار مریم
فاصله هتل فارابی از آبنمای موزیکال: ۱.۱ کیلومتر 
  • مجتمع ویلایی سالار کیش 
آدرس: جزیره کیش، دانشگاه، خیابان موج
فاصله مجتمع ویلایی سالار کیش از آبنمای موزیکال: ۱.۸ کیلومتر 

رستوران های نزدیک به آبنمای موزیکال کیش | لذت چشیدن طعم غذایی لذیذ

عکس رستوران هوک لانژ کیش

صرف غذایی خوشمزه و لذیذ پس از گشت‌و‌گذار و تفریح، بسیار دل‌چسب و دل‌پذیر است. به همین سبب در این بخش بهترین رستوران های کیش که در نزدیکی آبنمای موزیکال کیش قرار دارند را معرفی کرده‌ایم: 

  • رستوران هوک لانژ کیش
آدرس: جزیره کیش، جزیره کیش، مجموعه آوای خلیج فارس
فاصله رستوران هوک لانژ تا آبنمای موزیکال: ۱۴۰ متر 
  • رستوران هشتگ کیش
آدرس: جزیره کیش، میدان خانه گستر، مجتمع گنجینه ۲
فاصله رستوران هشتگ تا آبنمای موزیکال: ۱۲۰ متر 
  • رستوران قصر تشریفات کیش
آدرس: جزیره کیش، انتهای بلوار اندیشه
فاصله رستوران قصر تشریفات تا آبنمای موزیکال: ۲۳۰ متر 
  • رستوران دارچین کیش
آدرس: جزیره کیش، انتهای خیابان اندیشه، روبه‌روی آوای خلیج فارس
فاصله رستوران دارچین تا آبنمای موزیکال: ۲۷۰ متر 
  • رستوران رودکی کیش 
آدرس: جزیره کیش، میدان سنایی، خیابان کناره، جنب هتل فارابی
فاصله رستوران رودکی تا آبنمای موزیکال: ۴۰۰ متر 

اطلاعات بازدید از آبنمای موزیکال کیش | هر‌آنچه لازم است بدانید

آدرسجزیره کیش، انتهای بلوار اندیشه، جنب مسجد حضرت امیر، روبه‌روی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مجموعه آوای خلیج فارس کیش
شماره تماس۹۸۹۳۴۷۶۸۸۸۵۵+ و ۰۷۶۴۴۴۵۵۶۷۴
آدرس سایت songofpg.ir
آدرس صفحه اینستاگرامava_khalijfars@

مسیر دسترسی به آبنمای موزیکال کیش | دسترسی راحت و بی‌دردسر

با استفاده از نقشه بالا، هر‌کجای جزیره زیبای کیش که باشید، بهترین مسیر برای رسیدن به آبنمای موزیکال، به شما نشان داده خواهد شد.

در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان رهسپار جنوب ایران شدیم تا با بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال ایران آشنا شویم. آبنمای موزیکال کیش تنها یکی از جاذبه‌های گردشگری نگین خلیج فارس است؛ از‌این‌رو توصیه می‌کنیم اگر خیال سفر به‌سوی این جزیره را در سر دارید، پیش از هر‌کاری راهنمای سفر کیش را مطالعه کنید تا چراغ راه شما برای سفر دل‌پذیر و خاطره‌انگیز باشد. در‌نهایت فراموش نکنید که مثل همیشه اگر تا‌کنون تجربه سفر به جزیره زیبای کیش و بازدید از آبنمای موزیکال آن را داشته‌اید، تجربیات و نظرات ارزشمند خود را در بخش نظرات، با ما و مخاطبان خوش‌ذوق و خوش‌سفر ما به‌اشتراک بگذارید.

آبنمای موزیکال کیش، در مجموعه‌ای تفریحی به‌نام «آوای خلیج فارس کیش» واقع شده است. این مجموعه در شمال‌شرقی جزیره کیش و در نزدیکی اسکله تفریحی، قرار دارد.

فواره‌های آبنمای موزیکال مجموعه آوای خلیج فارس قادرند آب را تا ارتفاع ۶۰‌متری به‌سوی آسمان پرتاب کنند.

بهترین زمان به‌لحاظ آب‌و‌هوایی اواخر زمستان تا اوایل بهار بوده و همچنین ماشای آبنمای موزیکال بزرگ جزیره، در شب، به دلیل نور‌پردازی‌های خیال‌انگیز و زیبای آن، لطف دیگری دارد.

مجموعه آوای خلیج فارس علاوه‌بر آبنمای موزیکال، دارای بخش‌ها و امکانات رفاهی و تفریحی هیجان‌انگیز و جذاب دیگری همچون سالن اجرای کنسرت با ظرفیت ۳هزار نفر، چندین رستوران و کافی شاپ، سالن تئاتر و سینما، سالن VIP، امکانات و فضای مناسب برای انواع تفریحات آبی، مرکز بازی کودکان است.

ازجمله قابلیت‌های آبنمای کیش می‌توان به لیزر‌شو، ویدئو پروجکشن، پرده‌های آبی و افکت آتش اشاره کرد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.