مجموعه تفریحی توچال | دنیایی از سرگرمی و تفریح

0

با ما به پایتخت ایران زمین بیایید تا سری به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران بزنیم و با مجموعه تفریحی توچال آشنا شویم. توچال جایی است که در آن می‌توانید به تفریح بپردازید، از چشم‌اندازهای زیبا لذت ببرید و فعالیت‌های ورزشی انجام دهید. همراهمان شوید تا با دیدنی‌ها و تفریحات مختلف مجموعه تفریحی توچال مانند تله کابین توچال، پیست اسکی، کوه‌نوردی و… آشنا شویم و سفری هیجان‌انگیز را تجربه کنیم.

توچال کجاست؟

مجموعه تفریحی توچال از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران است و در شمال پایتخت، در کوهی به همین نام قرار دارد. کوه توچال با ارتفاع 3964 متر، بلندترین قله شهر تهران محسوب می‌شود و بخشی از رشته کوه‌های البرز است. مجموعه تفریحی توچال در دامنه جنوبی این کوه قرار دارد و از گذشته، میزبان مردم پایتخت و گردشگران برای تفریح و ورزش بوده است. شما در مجموعه تفریحی توچال می‌توانید از بلندترین نقطه تهران، چشم‌انداز وسیعی به پایتخت ایران و اطراف آن به‌ویژه دماوند زیبا داشته باشید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

تفریحات توچال

تصویری از توچال تهران

در مجموعه توچال گزینه‌های تفریحی و هیجانی بسیاری پیش روی شما قرار دارد که بازدید و تجربه همه آن‌ها به بیشتر از یک روز زمان نیاز دارد. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تله کابین توچال

تصویری از تله کابین توچال تهران

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین تفریحات این مجموعه، تله کابین توچال است که شامل ۳ خط اصلی، ۶ ایستگاه، ۳ خط تله سیژ و یک خط تله اسکی می‌شود. طول این تله کابین روی هم به 7500 متر می‌رسد و به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین پیوسته دنیا شناخته می‌شود. شما با استفاده از تله کابین توچال می‌توانید خود را به ارتفاع 3680متری قله توچال برسانید و از گشت‌‌وگذار در ارتفاعات تهران و هوای مفرح آن لذت ببرید. البته ایستگاه‌های مختلف تله کابین توچال در ارتفاع‌های متفاوتی توقف دارد و در هر ایستگاه خدمات متنوعی به گردشگران ارائه می‌شود.

ویدیویی جذاب از پیست توچال

خطوط تله کابین

خط 1 تله کابین از ایستگاه 1 در ارتفاع 1900متری شروع می‌شود و بعد از طی 1500 متر، به ایستگاه دوم در ارتفاع 2480متری می‌رسد. این مسافت در 6 دقیقه و 15 ثانیه طی می‌شود.

خط 2 تله کابین از ایستگاه 2 در ارتفاع 2480 متری شروع می‌شود و بعد از طی 2985 متر، به ایستگاه پنجم در ارتفاع 2910 متری می‌رسد. این مسافت در 12 دقیقه و 26 ثانیه طی می‌شود.

خط 3 تله کابین از ایستگاه 6 در ارتفاع 2910 متری شروع می‌شود و بعد از طی 2935 متر، به ایستگاه هفتم در ارتفاع 3680 متری می‌رسد. این مسافت در 12 دقیقه و 14 ثانیه طی می‌شود.

نکات مهم

  • قبل از حرکت به سمت تله کابین توچال با شماره 2720 تماس بگیرید تا از وضعیت جوی و بازبودن مجموعه مطمئن شوید.
  • ساعت کاری و قیمت تله کابین توچال بر اساس فصل و شرایط جوی متغیر است.
  • تله کابین 600 نفر در ساعت گنجایش جابه‌جایی دارذ.
  • پیست اسکی توچال

نمایی از پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال در ایستگاه هفتم قرار گرفته و از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی ایران است. همچنین این پیست، نزدیک‌ترین پیست اسکی تهران به حساب می‌آید. نقطه بالایی پیست اسکی توچال در ارتفاع 3850متری و نقطه پایینی آن در ارتفاع 3500متری قله توچال قرار دارد. طول پیست اسکی 1200 متر است و از امکانات آن می‌توان به یک تله سیژ، یک تله اسکی، یک هتل و دو رستوران در کنار مدرسه اسکی اشاره کرد.

شما در مدرسه پیست اسکی توچال به بهترین لوازم اسکی و مجرب‌ترین مربیان دسترسی دارید و می‌توانید با خیال راحت آموزش اسکی را در این مدرسه دنبال کنید. از آنجایی که پیست اسکی توچال در نقطه مرتفعی ساخته شده است، اولین پیست اسکی برف‌گیر کشور نیز هست و اگر بارش برف در طول سال خوب باشد، می‌توان بیش از ۸ ماه در آن اسکی کرد.

  • هتل توچال

نمایی از هتل توچال تهران

هتل توچال هتلی با نمای چوبی است که در ارتفاع 3545متری و در زیربنایی به مساحت 2430متری ساخته شده است. از این هتل در سال 1380 در پیست اسکی توچال بهره‌برداری شد و امکاناتی مانند لابی، رستوران مجلل، میز بیلیارد، سیستم نمایش فیلم داخلی و میز پینگ‌پنگ دارد.

اتاق‌های هتل توچال نیز شامل اتاق سینگل، اتاق دبل (۲نفره)، اتاق توئین (۲نفره)، سوئیت رویال (۳نفره)، سوئیت نرمال (۳نفره) و اتاق وی آی پی (۲نفره) می‌شود. البته باید توجه کنید برای گرفتن مجوز اقامت در هتل توچال نیاز است تأیید پزشک هتل را بگیرید؛ چرا که در چنین مکان مرتفعی امکان کاهش فشار اکسیژن بسیار زیاد است.

شماره تماس هتل توچال: 02122418000

  • اسنوموبیل توچال

تصویریاز اسنوموبیل توچال

از تفریحاتی که می‌توانید در پیست اسکی توچال آن را تجربه کنید، اسنوموبیل سواری است. با این دستگاه می‌توانید مسیر رفت و برگشت 1.5کیلومتری را در برف با سرعت طی کنید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز داشته باشید. بانوان هم امکان استفاده از اسنوموبیل توچال را دارند.

  • پیاده روی

تصویری از پیاده روی توچال تهران

اگر به قصد پیاده‌روی در توچال راهی این مجموعه می‌شوید، باید بدانید که از پارکینگ اصلی توچال تا بخش بام تهران، مسیر پیاده‌روی مخصوصی به نام مسیر تندرستی کشیده شده است. این مسیر 2000 متر طول دارد و لذت یک پیاده‌روی دل‌چسب را در هوای تازه کوه به شما می‌دهد.

در طول این مسیر پیاده‌روی، بوستان‌هایی به نام بوستان سلامتی 1 و 2 نیز به چشم می‌خورد که فرصت استراحتی کوتاه را به شما می‌دهد. البته این تمام جذابیت‌های مسیر تندرستی توچال نیست. در میانه راه، آبشار و غاری وجود دارد که فضای زیبایی را برای تماشای طبیعت توچال و گرفتن عکس‌های یادگاری ایجاد کرده است.

  • لیزرتگ و وی آر کلاب (کلایمکس)

در مسیر تندرستی، مجموعه‌ای به نام کلایمکس قرار دارد که می‌توانید در آن همراه با دوستانتان از بازی‌های لیزرتگ و بازی‌های وی آر (واقیعت مجازی) لذت ببرید. هم بانوان و هم آقایان در همه سنین می‌توانند از بازی‌های جذاب و متنوع این مجموعه لذت ببرند و تجربه استفاده از عینک واقعیت مجازی را داشته باشند.

  • باشگاه تیراندازی با کمان

تصویری از باشگاه تیراندازی توچال تهران

علاقه‌مندان به تیراندازی هم می‌توانند در مجموعه تفریحی توچال، سراغی از بازی محبوبشان بگیرند و مهارت خود را در این ورزش جذاب محک بزنند. این باشگاه در مسیر جاده تندرستی و در مقابل بوستان سلامتی 1 قرار دارد و تمامی تجهیزات لازم برای تیراندازی با کمان و دارت را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین همه گروه‌های سنی می‌توانند شانسشان در تیراندازی را در این باشگاه امتحان کنند. از طرفی دیگر شما در این باشگاه می‌توانید از بازی‌هایی مانند پینگ‌پنگ و فوتبال دستی نیز لذت ببرید.

  • بیلیارد

کمی که از باشگاه تیراندازی بالاتر بروید در سمت چپ جاده سلامتی به کافه بیلیارد توچال برمی‌خورید. در این کافه می‌توانید در کنار بازی بیلیارد، فوتبال دستی هم انجام دهید. بانوان، آقایان مجرد یا خانواده‌ها امکان استفاده از امکانات و بازی‌های کافه بیلیارد را دارند و محدودیتی در تعداد نفرات برای انجام این بازی‌ها وجود ندارد. همچنین به شما در ابتدا آموزش رایگان داده می‌شود. پس فرصت را از دست ندهید و حتماً در بازدیدتان از توچال، سری هم به کافه بیلیارد توچال بزنید.

  • زیپ لاین توچال

زیپ لاین توچال در بوستان شماره 2 قرار دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 70 متر است. در مدت استفاده از این زیپ لاین می‌توانید با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، 200 متر در آسمان پرواز کنید و آدرنالین خونتان را افزایش دهید. تجهیزات این زیپ لاین ایمنی کامل را دارد و به‌عنوان نخستین زیپ لاین استاندارد ایران شناخته می‌شود. می‌توانید به 4 شکل سوار این زیپ لاین شوید و از تجربه هیجان‌انگیز خود نهایت لذت را ببرید.

تصویری از زیپ لاین توچال تهران

نکات مهم

  • هم بانوان و هم آقایان می‌توانند از این زیپ لاین استفاده کنند.
  • افراد بیشتر از 12 سال و کمتر از 100 کیلوگرم می‌توانند سوار زیپ لاین شوند.
  • کیوب کلاب توچال

تصویری از کوب کلاب توچال تهران

کیوب کلاب نام مجموعه اتاق فرار توچال است و ساختمان آن با نمای خاصش، در مسیر جاده تندرستی و نرسیده به بام تهران توجه همه را به خود جلب می‌کند. بازی‌های شب فیلم، اسم من سیدنیه، بن بست، شمعت را فوت کن و… از جمله بازی‌های این اتاق فرار هستند و هر کدام هیجان خاص خود را دارند. این بازی‌ها در گروه‌های 3 تا 10نفره انجام می‌شود. توجه داشته باشید که لازم است از قبل برای حضور در مجموعه کیوب کلاب، زمان بازی را رزرو کنید.

  • شبیه ساز وی آر

شبیه ساز وی آر توچال در انتهای جاده تندرستی و در نزدیکی محوطه بام تهران قرار گرفته است. در این مجموعه یک سینمای ۵بعدی وجود دارد که در آن می‌توانید افکت‌هایی مانند پاشیدن آب، ریزش برف، وزش باد روی صورت، رعدوبرق، حرکت صندلی در چهار جهت، طوفان و… را تجربه کنید و اوقات خوشی داشته باشید.

شبیه‌ساز رانندگی و بازی‌های واقعیت مجازی از دیگر بازی‌های شبیه‌‌ساز وی آر است که برای گذران یک روز هیجان‌انگیز با دوستانتان گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. به این نکته هم توجه کنید که فقط افراد بیشتر از 6 سال می‌توانند از بازی‌های مجموعه استفاده کنند.

  • سورتمه

اگر از تجربه هیجان در مجموعه توچال خسته نشدید، پس سورتمه توچال را هم در لیست بازدیدهایتان قرار دهید. این سورتمه به طول 1420 متر، عنوان طولانی‌ترین پیست ایران را دارد و طراحی آن را شرکتی آلمانی انجام داده است. ایمنی سورتمه توچال از طرف استاندارد سازمان ملی ایران و شرکت tuv (معتبرترین شرکت بازرسی و استاندارد اروپایی) تأیید شده است و می‌تواند در یک ساعت 250 نفر را در دل کوه توچال جابه‌جا کند.

  • باشگاه بگ جامپ توچال

باشگاه بگ جامپ توچال از جدیدترین مجموعه‌های تفریحی توچال است که عنوان تنها باشگاه حرفه‌ای بگ جامپ ایران را یدک می‌کشد و شامل بازی‌های مختلفی مانند پرش آزاد، بانجی جامپینگ، ترامپولین و سنگ‌نوردی می‌شود. این باشگاه مجهز به ایربگ‌های استاندارد اروپایی و سازه و تشک‌های استاندارد است و خیال مراجعه‌کنندگان را از ایمنی مجموعه راحت می‌کند.

  • پرش آزاد

مهم‌ترین بخش باشگاه بگ جامپ توچال، قسمت پرش آزاد آن است. دکل پرش آزاد 28 متر ارتفاع دارد و سکوهای آن به بخش‌های مختلفی با ارتفاع‌های متفاوت تقسیم شده است. بخش اول 6 متر، بخش دوم 12 متر و بخش سوم 28 متر دارد. برای پرش از سکوهای بالاتر حتماً باید از سکوهای پایین شروع کنید و پس از گرفتن تأییدیه مربی، اجازه پرش از سکوهای بالاتر را به دست بیاورید.

نکات مهم

  • افراد 5 تا 60 سال می‌توانند پرش آزاد انجام دهند. البته افراد کمتر از 14 سال باید همراه با والدین خود پرش کنند.
  • افراد با وزن‌های بیش از 110 کیلوگرم نمی‌توانند از این سکوها بپرند.
  • شرایط بدنی مجاز برای پرش از سکوها نیز شامل نداشتن مشکل قلبی و دیسک کمر، نداشتن پلاتین در قوزک پا، فشار خون یا هر بیماری دیگری است که هیجان موجب تحریک آن شود.
  • پرش بدون حضور مربی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانید در حین پرش حرکت‌های آکروباتیک انجام دهید.
  • بانجی جامپینگ

تصویری از پرش آزاد توچال تهران

بانجی جامپینگ از مهیج‌ترین بازی‌ها و تفریحات دنیاست. بانجی جامپینگ توچال هم با ارتفاع 32متری خود، یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های مجموعه به حساب می‌آید. بانوان و آقایان می‌توانند شجاعت خود را برای پرش از دکل بانجی جامپینگ توچال محک بزنند؛ اما حتماً باید این کار را در حضور مربی و بدون حرکات آکروباتیک انجام دهند.

نکات مهم

  • حداکثر وزن مجاز برای پرش 86 کیلوگرم است.
  • افراد کمتر از 14 سال نمی‌توانند بدون حضور والدین پرش خود را انجام دهند.
  • شرایط بدنی مجاز برای پرش از دکل نیز شامل نداشتن مشکل قلبی و دیسک کمر، نداشتن پلاتین در قوزک پا، فشار خون یا هر بیماری دیگری است که هیجان زیاد باعث تحریک آن شود.
  • سنگ نوردی

برای استفاده از دیواره‌های سنگ‌نوردی باشگاه بگ جامپ، باید خود را به سکوی پرش آزاد برسانید. این دیواره‌ها در کنار این سکو قرار دارند. هم به‌صورت تفریحی و هم در حین شرکت در کلاس‌های آموزشی، می‌توانید از آن‌ها بالا بروید و مهارت خود را در این ورزش مفرح محک بزنید. حداکثر وزن مجاز برای بالارفتن از این دیواره‌ها، 80 کیلوگرم است.

  • ترامپولین

ترامپولین باشگاه بگ جامپ در محوطه بام تهران و در نزدیکی سکوی پرش قرار دارد.

  • تله سیژ

تله سیژ توچال که به نام تله سیژ چشمه خوانده می‌شود، در ایستگاه اول تله کابین قرار دارد و شما را تا محل رستوران چشمه می‌برد. هنگام استفاده از این تله سیژ می‌توانید از تماشای چشم‌انداز تهران در پیش‌رویتان لذت ببرید. طول تله سیژ چشمه 1 کیلومتر است و در مدت زمان 10 دقیقه، مسیر خود را طی می‌کند.

  • آکادمی تنیس

برای علاقه‌مندان به ورزش تنیس نیز گزینه جذابی در مجموعه تفریحی توچال وجود دارد. آکادمی تنیس توچال که مجهز به 6 زمین تنیس خاکی با استاندارهای بین‌المللی است، در محوطه بام تهران قرار گرفته و امکان بازی در زمین‌هایی با چشم‌اندازی فوق‌العاده به شهر تهران را در اختیارتان می‌گذارد. بانوان و آقایان می‌توانند در باشگاه تنیس توچال ثبت‌نام کرده و از فروشگاه آن وسایل لازم برای بازی تنیس را تهیه کنند.

  • بام تهران

نمایی از بام تهران

بالاخره می‌رسیم به بام تهران، معروف‌ترین و محبوب‌ترین بخش مجموعه توچال. این بام به خاطر منظره تماشایی که از شهر تهران زیر پایتان می‌گستراند تا این اندازه مشهور شده است. اگر روزهای خلوت سری به بام تهران بزنید و شانس با شما همراه باشد و هوای پایتخت نیز عاری از آلودگی باشد، می‌توانید یکی از بهترین خاطره‌هایتان از تهران‌گردی را رقم بزنید. از تنفس در هوای تازه کوهستان لذت ببرید و در فضایی آرام به تماشای پایتخت بنشینید.

تصویری از رستوران در بام تهران

چند کافه و  رستوران نیز در بام تهران قرار گرفته است و امکانات مختلف دیگری مانند شهربازی ویژه کودکان، آتلیه عکس کابوی و دکه و بوفه فروش مواد غذایی نیز در آن به چشم می‌خورد.

  • فودکورت

مهم‌ترین گزینه شکم‌گردی در توچال، فودکورت آن است که امکان تجربه طعم‌های مختلف را به شما می‌دهد و دست شما را برای انتخاب‌های متنوع باز می‌گذارد. فودکورت توچال در بام تهران قرار دارد.

  • کوه نوردی

مسیر رسیدن به قله توچال، محبوب‌ترین مسیر کوه‌نوردی در میان مردم تهران است. هر روز به‌ویژه جمعه‌ها و روزهای تعطیل، افراد بسیاری برای فتح قله توچال راهی این مجموعه می‌شوند. مسیر کوه‌نوردی که در داخل مجموعه قرار دارد از ایستگاه اول تله کابین شروع می‌شود و در انتها به قله 3964 متری توچال می‌رسد. البته برای صعود به قله این کوه می‌توان از مسیرهای دیگری نیز استفاده کرد، مانند مسیر دربند که رایج‌ترین میسر رسیدن به قله توچال است.

مسیرهای صعود

تصویری از توچال تهران

  1. شروع مسیر در دربند است و بعد از آن باید از شیرپلا و سیاه سنگ عبور کنید تا در نهایت به قله توچال برسید. این رایج‌ترین مسیر رسیدن به توچال است.
  2. این مسیر از بوستان جمشیدیه شروع می‌شود، به پناهگاه کلک چال می‌رسد، دره و قله پیازچال را پشت سر می‌گذارد و در نهایت به قله توچال می‌رسد.
  3. ولنجک نقطه آغارین این مسیر است. توقفگاه چشمه، ایستگاه دوم تله کابین، ایستگاه پنجم تله کابین و ایستگاه هفتم تله کابین در راه قرار دارند و قله توچال پایان مسیر است. طول این مسیر به 17 کیلومتر می‌رسد و بیشتر راه به شکل جاده‌ای خاکی و پرفرازونشیب است.
  4. شروع مسیر چهارم از درکه تهران می‌گذرد. این مسیر از پناهگاه پلنگ چال گذر می‌کند، به ایستگاه پنجم تله کابین می‌رسد، ایستگاه هفتم تله کابین را پشت سر می‌گذارد و در نهایت به قله توچال ختم می‌شود.
  5. شروع مسیر از دارآباد است. بعد از آن باید به قله دارآباد و قله پیازچال صعود کنید تا در نهایت به قله توچال برسید.
  6. راه از دربند شروع می‌کنیم، راهی دوراهی اوسون می‌شویم، ار دره اوسون عبور می‌کنیم، جان پناه اسپیدکمر و ایستگاه هفتم تله کابین را پشت سر می‌گذاریم و از این طریق به قله توچال صعود می‌کنیم. این مسیر قدیمی‌ترین راه صعود به این قله است.
  7. البته از دامنه شمالی و از سمت شکراب و شهرستانک هم می‌توانید به توچال صعود کنید؛ اما از این مسیر چندان استفاده نمی‌شود.

تصویری از توچال تهران

این نکته را باید بدانید که مدت زمان صعود به توچال به‌طور دقیق مشخص نیست و بسته به نیروی آمادگی جسمانی کوه‌نوردان، تجربه آن‌ها و اینکه از کدام مسیر راهی قله می‌شوند، فرق می‌کند. مجموعه توچال باشگاه کوه‌نوردی خود را دارد که می‌توانید در آن ثبت‌نام کرده و با همراهی متخصصان، قله‌های اطراف تهران را فتح کنید.

امکانات مجموعه

تصویری از رستوران توچال تهران

  • فودکورت توچال
  • رستوران و کافه‌ در بخش‌های مختلف مجموعه توچال
  • غرفه‌ها و بوفه‌های خرید خوراکی
  • پارکینگ
  • سرویس بهداشتی
  • خودپرداز
  • ماشین برقی در ورودی مجموعه
  • باجه‌های الکترونیک خرید بلیت
  • شهربازی کودکان

جاهای دیدنی نزدیک توچال

اگر بعد از توچال‌گردی خواستید از جاهای دیدنی نزدیک توچال بازدید کنید، پیشنهاد ما به شما لیست زیر است:

  • مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد

مجموعه کاخ سعدآباد که در نزدیکی میدان تجریش و دربند قرار دارد، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران است. این مجموعه از کاخ‌ها، ساختمان‌ها و موزه‌های متعدد تشکیل شده و یک جنگل طبیعی، چشمه‌ها، قنات‌ها، باغستان‌ها، گلخانه‌ها و خیابان‌هایی را در خود جای داده است.

آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری.

  • بازار و میدان تجریش

میدان تجریش از میدان‌های تاریخی تهران است که با جاذبه‌های مهمی مانند امامزاده صالح، دربند، خیابان ولیعصر، مراکز خرید تاریخی و پاساژهای جدید و… احاطه شده شده است. یکی از این مهم‌ترین این جاذبه‌ها بازار تجریش تهران است که در کنار امامزاده صالح قرار دارد و برای فضای شاد و رنگارنگ و پرسروصدای خود شهرت خاصی دارد.

آدرس: انتهای خیابان ولیعصر.

  • مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ نیاوران

کاخ نیاوران از دیدنی‌های تاریخی مشهور به‌جای‌مانده از دوره قاجار و پهلوی است. مجموعه نیاوران شامل کاخ اختصاصی نیاوران و موزه پارچه و لباس‌های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه و موزه حوضخانه، موزه سینما، موزه جهان نما، کتابخانه اختصاصی، کوشک احمدشاهی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران، باغ کتیبه‌ها و… می‌شود.

آدرس: میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران.

  • موزه تماشاگه زمان

موزه زمان در عمارت تاریخی حسین خداداد برپا شده است و نخستین موزه ساعت ایران در آن قرار دارد. ساختمان این موزه و تزیینات آن یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی تهران را به وجود آورده است که در آن امکان بازدید از کلکسیونی جذاب از ساعت‌ها و ابزار سنجش زمان را دارید. کافه رستوران مشهوری نیز در این باغ موزه قرار دارد که لحظاتی خاطره‌انگیز را برایتان رقم می‌زند.

آدرس: خیابان زعفرانیه، نبش خیابان پرزین بغدادی.

مسیر دسترسی

 

ورودی توچال در خیابان ولنجک قرار گرفته است؛ پس باید خود را به این خیابان برسانید. خیابان را تا انتها ادامه دهید تا به پارکینگ ورودی توچال برسید. حال دو گزینه دارید. یا مسیر رسیدن تا بام تهران را پیاده بروید یا اینکه با استفاده از ماشین‌های برقی خود را به محوطه بام برسانید.

هزینه ورودیرایگان
ساعت دسترسی24ساعته
شماره تماس02124875000
آدرس سایتtochal.org
آدرستهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

گشتی در یکی از جاهای دیدنی تهران زدیم و با جزئیات مربوط به توچال در بخش‌های مختلف از کوه‌نوردی و پیاده‌روی در این مجموعه گرفته تا انواع بازی‌های تفریحی و هیجانی آن آشنا شدیم. توچال از گذشته بین مردم تهران و گردشگران داخلی و خارجی بسیار محبوب بوده و خاطره‌های خوشی را برای پایتخت‌نشینان رقم زده است. بعد از این گشت و گذار هیجان‌انگیز در توچال، دوست دارید ره بال آسمان در مطلب بعدی خود شما را با چه مجموعه تفریحی جذاب دیگری در کشورمان آشنا کند؟ نظرها و پیشنهادهایتان را با در میان بگذارید و به ما بگویید سفر مجازی بعدی‌ به کجا باشد؟

مجموعه تفریحی توچال از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین جاهای تفریحی تهران است و در شمال پایتخت، در کوهی به همین نام قرار دارد.

تله‌کابین توچال، پیست اسکی، هتل، اسنوموبیل، لیزرتگ و وی آر کلاب (کلایمکس)، باشگاه تیراندازی با کمان توچال، بیلیارد، زیپ لاین و چندین امکان تفریحی دیگر.

فودکورت توچال، رستوران و کافه‌ در بخش‌های مختلف مجموعه توچال، غرفه‌ها و بوفه‌های خرید خوراکی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، خودپرداز، ماشین برقی در ورودی مجموعه، باجه‌های الکترونیک خرید بلیت، شهربازی کودکان وغیره.

آدرس این است: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران.

مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد، بازار و میدان تجریش، مجموعه تاریخی فرهنگی کاخ نیاوران، موزه تماشاگه زمان و غیره.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.