خیابان بغداد استانبول | بهشت کافه‌گردها و عاشقان پیاده‌روی

0

خیابان بغداد استانبول نه‌تنها زیباترین خیابان آسیایی دومین شهر بزرگ ترکیه است، بلکه به لحاظ قدمت تاریخی نیز در تاریخ استانبول ریشه دارد. در امتداد خیابان بغداد فروشگاه‌های زیبا با ویترین‌های رنگارنگ از گردشگران استقبال می‌کنند. کافه‌های‌ خیابان بغداد استانبول نیز از بامدادان تا پاسی از شب چشم‌انتظار گردشگران هستند تا با جرعه‌ای نوشیدنی خستگی را از تن عاشقان خیابان‌گردی بیرون کنند.

خیابان زیبای بغداد در امتداد دریای نقره‌فام مرمره قرار دارد تا گردشگران عاشق‌پیشه دست دلدار را بگیرند و گشتی دو نفره در این خیابان زیبا بزنند. تعریف خیابان بغداد، این خیابان را در مقام اول جاهای دیدنی استانبول قرار داده است. حتی اگر دنبال محله ایرانیان در استانبول می‌گردید نیز در این خیابان با ایرانی‌های باصفای زیادی روبه‌رو خواهید شد. به همین دلیل خالی از لطف نیست اگر در ادامه با هم ببینیم خیابان بغداد کجاست و نگاهی به جاهای دیدنی آن بیندازیم.

خیابان بغداد استانبول کجاست؟

خیابان بغداد کجاست؟ این سؤال از آن دسته پرسش‌هایی پرتکراری است که گردشگران با آن روبه‌رو می‌شوند. برای پاسخ به این پرسش باید بگوییم این خیابان، یکی از تماشایی‌ترین خیابان های ترکیه در قسمت آسیایی استانبول است. از آنجایی که بیشتر گردشگران راه قسمت‌‌های اروپایی را در پیش می‌گیرند، از دیدنی های این خیابان غافل می‌شوند. این خیابان دیدنی خیابانی یک‌طرفه است که از محله بستانجی آغاز می‌شود و تا محله کادیکوی ادامه پیدا می‌کند. خیابان دیدنی بغداد چیزی حدود ۱۴ کیلومتر به طول می‌انجامد. در تمامی این مسیر با مغازه‌های رنگارنگ، نمایی از دریای مرمره و دستفروش‌ها روبه‌رو می‌شوید.

پیشنهاد می‌‌کنیم اگر گذارتان به محله کادیکوی یا خیابان بهاریه در میان محله های استانبول افتاد، حتماً سری به خیابان بغداد استانبول نیز بزنید. به شما قول می‌دهیم با اولین بازدید از این خیابان متوجه شوید که چرا این خیابان در میان فهرست دیدنی های استانبول قرار دارد.

برای رسیدن به خیابان بغداد راهی میدان تکسیم شوید. در این میدان دلموش‌های عازم خیابان بستانجی، شما را به این خیابان می‌برند. خط متروی مارمارای و اسکله بستانجی نیز از دیگر مسیرهای مناسب برای رهسپاری به این خیابان به حساب می‌آیند.

دیدنی های استانبول در خیابان بغداد

تصویر زیبا از خیابان بغداد استانبول

در کمتر شهری، خیابانی به سرزندگی خیابان پرشورونشاط بغداد پیدا می‌کنید. در این خیابان تا چشم کار می‌کند رستوران و کافه وجود دارد. در شرایط هوای معتدل، این کافه‌‌ها و رستوران‌ها در فضای باز خیابان میز و صندلی می‌چینند. در چنین مواقعی مشتریان در کنار غذایی خوشمزه، از هوای دل‌پذیر لذت می‌برند.

همان‌ گونه که اشاره کردیم خیابان بغداد استانبول عشق‌خیابان‌گردهاست. در این خیابان تا دلتان بخواهد فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و کوچک یافت می‌شود. به لطف این فروشگاه‌ها، از مغازه‌گردی در این خیابان سیر نمی‌شوید. چه بسا حتی با دستی پر از کالاهای باکیفیت و سوغاتی‌های رنگارنگ از این خیابان بیرون بیایید.

در نهایت نیز برای اینکه دیدنی های استانبول را کامل کنید، پس از خریدی لذت‌بخش و صرف وعده‌ای غذای خوشمزه، می‌توانید راه ساحل این خیابان را در پیش بگیرید. در اینجا روی چمن‌ها دراز بکشید و با گوش فرادادن به صدای مرغ‌های دریایی، خوشگذرانی‌های سفر استانبول را تکمیل کنید.

اجاره خانه در خیابان بغداد استانبول

اجاره خانه های خیابان بغداد استانبول

خیابان بغداد ممکن است یکی از محله های ارزان استانبول نباشد؛ اما ایرانی را سراغ نداریم که از سکونت در این خیابان پشیمان باشد. خیابان بغداد استانبول از دیرباز تاکنون به‌عنوان بالا شهر استانبول در قسمت آسیایی این شهر شناخته می‌شود.

به لحاظ قیمت اجاره خانه نیز باید گفت این خیابان به رغم اینکه در گروه محله‌های متوسط رو به بالای استانبول قرار دارد، اجاره‌های چندان گرانی را برای خانه‌های این منطقه شاهد نیستیم. اگر قصد زندگی در استانبول را دارید، چیزی حدود ۳هزار و ۵۰۰ لیر برای اجاره واحد تک‌خوابه در این خیابان باید کنار بگذارید. بهای اجاره واحد ۲خوابه در این خیابان نیز برای شما چیزی حدود ۵هزار لیر آب می‌خورد.

مقایسه اجاره خانه‌های ۱ و ۲ خوابه در این خیابان با قیمت اجاره همین خانه‌ها در یکی از محله های اروپایی استانبول مانند منطقه مجیدیه کوی استانبول، ثابت می‌‌کند که نسبت به دیگر محله‌های هم‌رده، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

فاصله خیابان بغداد با مکان های مهم اطراف

ایستگاه مترو بستانچی استانبول

خیابان بغداد استانبول به لحاظ اهمیت در استانبول به خیابان استقلال این شهر شباهت دارد. در این خیابان شب و روز معنایی ندارد. هر وقت که راهی آن شوید با ازدحام گردشگران و عابرین روبه‌رو خواهید شد. رونق خیابان زیبای بغداد را می‌توان به حساب فاصله کم این خیابان با مکان‌های مهم اطراف دانست.

جالب است بدانید از این خیابان تا ساحل فقط ۵۰ متر راه است. ایستگاه مترو بستانچی که مسیر آغازین این خیابان به حساب می‌آید، در یک‌کیلومتری آن قرار دارد. از فرودگاه جدید استانبول تا خیابان بغداد فقط ۴۷ کیلومتر راه است. فرودگاه بین المللی سبیحا هم با این خیابان حدود ۲۸ کیلومتر فاصله دارد.

خیابان بغداد مرکز جشن و پایکوبی‌ استانبول

حتماً تعریف جشن‌های باشکوه مردمان دیار ترک به گوش شما خورده است. این تعریف‌و‌تمجید‌ها بی‌دلیل نیست. انصافاً باید اعتراف کرد اهالی استانبول برای جشن‌های ملی ترکیه چیزی کم نمی‌گذارند. به همین دلیل در ۹ اکتبر هر سال، شهروندان استانبول در کنار گردشگران به خیابان بغداد می‌آیند تا سالروز جمهوری ترکیه را جشن بگیرند. این جشن هر سال باشکوه‌تر از سال دیگر برگزار می‌شود. معمولاً جشن‌ها تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند.

کریسمس نیز بهانه دیگری است تا اهالی استانبول بساط جشن در این خیابان را مهیا کنند. تیم پرطرفدار فنرباغچه نیز در این خیابان استادیوم بزرگی دارد. بُرد این تیم بهانه دیگری است برای برگزاری جشن‌و‌پایکوبی‌ در خیابان بغداد استانبول.

فروشگاه های خیابان بغداد استانبول

پس از تعریف‌و‌تمجید‌هایی که از خیابان زیبای بغداد کردیم، نوبت به آن می‌رسد که برویم سر اصل مطلب و از مهم‌ترین دیدنی های این خیابان، یعنی فروشگاه‌های آن بگوییم. خیابان بغداد پاتوق جوان‌های متمول استانبولی است. بساط دوردور در این خیابان همیشه به‌ راه است. به همین دلیل تا جایی که چشم کار می‌کند در این خیابان با فروشگاه‌های برند‌های معتبر روبه‌رو می‌شوید.

در این فروشگاه‌ها انواع لوازم لوکس و دکوری، عینک، ساعت، جواهرات اشرافی، پوشاک مارک و آثار هنری فروخته می‌شود. برند‌های معتبری مانند کان‌ یوزمه، تاپ شاپ، بابی براون، لانکوم، منگو، زارا، بادی شاپ، بِیمَن، لویی ویتون، گس، بربری و بسیاری برندهای شناخته‌شده دیگر در خیابان بغداد استانبول شعبه دارند.

فروشگاه های زنجیره ای گیلان در خیابان بغداد استانبول

در کنار این برند‌های معتبر، این خیابان بورس فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. فروشگاه زنجیره‌ای گیلان یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در خیابان بزرگ بغداد است. این فروشگاه بورس انواع جواهرآلان دست‌ساز، ظرف‌های کریستال و سوغاتی‌های شیک و منحصربه‌فرد در استانبول است.

کتابفروشی دی اند ار در استانبول

امکان ندارد اهل ادبیات باشید و نام نویسنده‌های سرشناس ترک، الیف شافاک و اروهان پاموک به گوش شما نخورده باشد. اگر گذارتان به این خیابان افتاد، حتماً سری به کتاب‌فروشی دی‌.‌اند.‌آر (D&R)، بزنید. در این کتاب‌فروشی آثار نویسندگان برجسته ترک با امضای آن‌ها فروخته می‌شود. در کنار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌های برندی که در این خیابان وجود دارند، دستفروش‌های ترک نیز در گوشه‌و‌کنار آن صف کشیده‌اند. آن‌ها هم کالاهای ترک را با قیمتی مناسب در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

خرید سوغات استانبول از خیابان بغداد

خرید سوغاتی خوشمزه و معروف باقلوای ترکی از خیابان بغداد استانبول

فروشگاه‌های این خیابان جایی برای نگرانی در خرید سوغاتی باقی نمی‌گذارند. به لطف این فروشگاه‌ها به‌راحتی می‌توانید خرید سوغات استانبول از خیابان بغداد را در محیطی خاطره‌انگیز تجربه کنید.

انواع باقلوا و راحت‌الحلقوم‌های خوشمزه در فروشگاه‌های سوغاتی این خیابان فروخته می‌شود. خیابان تماشایی بغداد کعبه آمال طرفداران پوشاک ترک است تا با خرید چند دست لباس شیک و اشرافی، سوغاتی شایسته‌ای از خیابان بغداد تهیه کنند.

هتل های خیابان بغداد استانبول

تجربه در ره بال آسمان ثابت کرده گردشگران ترجیح می‌دهند هتل خود را در اطراف میدان تکسیم و خیابان استقلال رزرو کنند. اما اگر به‌دنبال سفر متفاوتی در استانبول هستید، حرف ما را زمین نیندازید و لذت اسکان در هتل‌ های خیابان بغداد استانبول را امتحان کنید.

چندین هتل ۵ ستاره در این خیابان وجود دارد که اقامتی اشرافی را در اختیار گردشگران قرار می‌‌دهند. در کنار هتل‌های ۵ ستاره، چند هتل ۴ و ۳ ستاره در این خیابان وجود دارد؛ بنابراین به لحاظ قیمت نیز دست گردشگران برای انتخاب هتل در این خیابان باز است.

هتل ۵ ستاره هیلتون کزیاتاگی در کنار هتل ۵ ستاره ویندهام گرند کالامیش مارینا از معروف‌ترین هتل های خیابان بزرگ بغداد به‌حساب می‌آیند. به این ترتیب اگر هزینه سفر به استانبول برایتان اهمیتی ندارد، اقامت در هتل ویندهام گرند کالامیش را از دست ندهید. این هتل چشم‌انداز زیبایی به دریا دارد و به لطف استخر روباز و سربسته، سالن بدنسازی و غذاهای خوشمزه، خاطره‌ خوش سفر استانبول را در ذهن گردشگران ماندگار می‌کند.

رستوران های خیابان بغداد استانبول

امکان ندارد گشتی در این خیابان بزنید و بوی خوش غذا از رستوران‌های آن به مشام شما نرسد. چه بهتر که سری به بهترین رستوران های این منطقه سر بزنید و به قول قدیمی‌ها دلی از عزا درآورید. خوشبختانه از آنجایی که این خیابان، مسیری اشرافی در استانبول به‌حساب می‌آید، رستوران بد ندارد. در بین تمامی رستوران های خیابان بغداد، حساب رستوران بیگ شف با دیگر رستوران‌های این خیابان فرق می‌کند.

این رستوران در چندین محله استانبول شعبه دارد؛ اما بهترین شعبه بیگ شف در خیابان پرتردد بغداد واقع شده است. روزهایی که هوا خوب است، کارمندان رستوران بیگ شف میز و صندلی‌ها را بیرون می‌چینند تا در کنار خوردن غذاهای خوشمزه این رستوران، مشتریان از هوای دل‌انگیز استانبول نیز لذت ببرند. در منوی سرآشپز رستوران بیگ شف، انواع غذاهای محلی و بین‌المللی خودنمایی می‌کند. اگر راهی رستوران بیگ‌ شف شدید، پیشنهاد می‌کنیم در حین خوردن غذاهای مدیترانه‌ای این رستوران مواظب انگشتان خود باشید!

رستوران هپی مون در این خیابان نیز دیگر رستوران شناخته‌شده این محله به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید در کنار رستوران های خیابان بغداد، در این خیابان مکانی با نام کوچه بارها وجود دارد. همان گونه که از نام این مکان پیداست، با راسته‌ای پر از بار و کافه‌های مختلف طرف هستیم. شب که فرا می‌رسد در این بارها جای سوزن‌انداختن نیست. اگر اهل کافه‌گردی هستید، حتماً سری به این منطقه بزنید.

مسیر دسترسی

مدت زمان پیشنهادی1 تا 3 ساعت
ساعت بازدید24 ساعته
آدرسترکیه، استانبول، منطقه آسیایی کادیکوی

خیابان بغداد استانبول برای گردشگران هم فال است و هم تماشا. به همین دلیل امیدواریم با مطالعه این مطلب حتماً گشت‌و‌‌گذار در خیابان بغداد را به برنامه سفر استانبول اضافه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم اطلاعات جالبی از خیابان بغداد استانبول دارید، خواهشمندیم این اطلاعات را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌های ره بال آسمان به اشتراک بگذارید.

این خیابان در حد فاصل محله بستانجی و کادیکوی قرار دارد.

هتل ۵ ستاره ویندهام گرند کالامیش مارینا بهترین هتل این خیابان به‌حساب می‌آید.

بهای اجاره واحد ۲ خوابه در این خیابان برای شما چیزی حدود ۵ هزار لیر آب می‌خورد.

رستوران بیگ شف، لذیذترین غذاهای این منطقه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

فروشگاه زنجیره‌ای گیلان، بِیمن، پاشاباغچه و واکو از معروف‌ترین فروشگاه‌های خیابان بغداد استانبول به‌حساب می‌آیند.

4.5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.