باغ پرندگان بندرعباس | دنیایی از پرندگان زیبا

0

اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید، پیشنهاد می‌کنم به باغ پرندگان این شهر سری بزنید. این باغ یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی بندرعباس است. به‌ویژه اگر به پرندگان علاقه‌مند باشید، تماشای هرکدام از آن‌ها شما را به وجد می‌آورد. در باغ پرندگان بندرعباس، نمونه‌های نایابی از گونه‌های مختلف وجود دارد که دنیای زیبای حیوانات را به شما نشان می‌دهد.

باغ پرندگان بندرعباس کجاست؟

عکس باغ پرندگان بندرعباس

برای بازدید از این باغ باید به‌طرف جنوب ایران و استان هرمزگان بروید. بعد از رسیدن به بندرعباس، مسیر را تا جاده بندرعباس-میناب ادامه بدهید. باغ پرندگان را در ۴کیلومتری این جاده پیدا می‌کنید.

معرفی باغ پرندگان بندرعباس

عکس معرفی باغ پرندگان بندرعباس

بین جاهای دیدنی بندرعباس، باغ پرندگان فضایی زیبا و دل‌نشین برای تفریح و گردش دارد. مساحت این باغ بزرگ به 32 هکتار می‌رسد. دوربودن از شهر و وجود فضای سرسبز در این مجموعه گردشگرها را برای بازدید از این باغ مشتاق می‌کند. جالب است بدانید برای ساخت این باغ حدود 12 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند. امروزه خیلی از بومی‌ها و مسافرها برای گذراندن اوقات فراغت و تجربه روزی به‌یادماندنی به این باغ می‌روند.

انواع پرندگان در باغ پرندگان بندرعباس

اگر به حیوان‌ها به‌ویژه پرندگان علاقه‌مند هستید، بازدید از این باغ را در برنامه سفرتان بگذارید. بیشتر از 90 گونه پرنده در این مجموعه وجود دارد. هرکدام از این پرندگان، گونه‌ای نایاب از پرنده‌های خاورمیانه است. به بازدید از این باغ که بروید، می‌توانید انواع پرندگان آبزی، کنار آبزی، شکاری، ماکیان و کبوترسانان را ببینید. در باغ پرندگان، ۷ بخش جدا برای نگهداری گونه‌های مختلف فراهم کرده‌ند. همچنین بخش‌هایی برای نگهداری شترمرغ‌ها، طاووس و پرندگان زینتی هست. حدود 27 قفسه کوچک در این باغ وجود دارد که پرنده‌های آسیب‌دیده را تا زمان بهبودی در آن نگه می‌دارند. سازمان محیط زیست استان هرمزگان تلاش می‌کند با نگهداری از این پرنده‌ها از زیست‌بوم و حیات وحش استان محافظت کند.

بخش‌های مختلف باغ پرندگان بندرعباس

زمانی که وارد باغ بشوید، هر دسته از پرندگان را در بخش‌های مجزایی می‌بینید. این بخش‌ها مسقف هستند و پرنده‌ها به‌راحتی در آن پرواز می‌کنند. بلندای این سقف‌ها در هر مکان متفاوت است. کوتاه‌ترین سقف بلندایی 9متری دارد. این اندازه در بلندترین بخش به 25 متر می‌رسد. در بخشی از باغ استخر بزرگی را ساخته‌اند. تماشای بازی پرندگان آبزی در این استخر برای گردشگرها به‌ویژه کودکان بسیار جذاب است.

امکانات باغ پرندگان بندرعباس

عکس امکانات باغ پرندگان بندرعباس

اگر قصد دارید، روزی را همراه با خانواده یا دوست‌هایتان در طبیعت بگذرانید، پیشنهاد می‌کنم به این باغ سری بزنید. این مجموعه تفریحی و گردشی امکانات خوبی برای میزبانی از گردشگرها دارد. پیست دوچرخه‌سواری این مجموعه از جذاب‌ترین بخش‌های تفریحی است. طول این پیست به 2500 متر می‌رسد. اگر اهل رکاب‌زدن هستید، این گوی و این میدان! آلاچیق‌های این مجموعه فضای مناسبی برای نشستن و کمپ‌کردن است. در بخش‌های مختلف باغ، سکوهایی برای نشستن ساخته‌اند. کمی روی این سکوها بنشینید و از صدای آواز پرندگان لذت ببرید. این باغ پارکینگ شخصی هم دارد. با خیال راحت خودروی شخصی‌تان را پارک کنید و گشت‌وگذار در باغ را شروع کنید.

عکاسی در باغ پرندگان

عکاسی در باغ پرندگان تهران

اگر دستی در حرفه عکاسی دارید یا به عکاسی از طبیعت زنده علاقه‌مند هستید، سوژه‌های خوبی در این باغ می‌بینید. زیبایی این پرنده‌ها از پشت لنز دوربینتان، بسیار تماشا دارد. کمی در باغ پرندگان بندرعباس قدم بزنید و بهترین عکس‌ها را ثبت کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به باغ پرندگان بندرعباس

کافی است به راهنمای سفر بندرعباس نگاهی بیندازید تا لیستی از جاهای دیدنی شهر را ببینید. بعد از گشت‌وگذار در باغ پرندگان سری هم به آن‌ها بزنید.

  • حمام گله داری

عکس حمام گله داری بندر عباس

حمام گله داری بندرعباس از بناهای قدیمی شهر است که ساخت آن به دوره قاجار می‌رسد. شیخ احمد گله‌داری از تاجرهای معروف بندرعباس بود که این حمام را برای رفاه بیشتر مردم ساخت. در حال حاضر این حمام را به موزه مردم‌شناسی بندرعباس تبدیل کرده‌اند. با بازدید از این موزه می‌توانید با بخشی از فرهنگ این خطه آشنا بشوید.

  • معبد هندوهای بندرعباس

معبد هندوها از زیباترین بناهای بندرعباس است که توجه گردشگرها را به خودش جلب می‌کند. ساخت این معبد به زمانی برمی‌گردد که تعدادی از هندوها در بندرعباس ساکن بودند. برای ساخت این بنا از سبک معماری معابد هندوستان الهام گرفته‌اند. اگر به معماری علاقه دارید، تماشای این بنا برایتان جذاب خواهد بود.

  • چشمه آب گرم گنو در نزدیکی باغ پرندگان بندرعباس

عکس چشمه آب گرم گنو در نزدیکی باغ پرندگان بندرعباس

مجتمع توریستی آب درمانی گنو از جاذبه‌های طبیعی بندرعباس است که محبوبیت زیادی دارد. برای بازدید از این چشمه باید به منطقه گنو در نزدیکی شهر بروید. طبیعت دیدنی گنو بسیار باصفاست. به همین خاطر گردشگرها برای بازدید از این منطقه و استفاده از چشمه آب گرم به آنجا می‌روند. در این منطقه امکانات رفاهی خوبی مثل رستوران، استخرهای جداگانه و شهربازی هم مهیا کرده‌اند.

بهترین زمان بازدید

خوب می‌دانید که آب‌وهوای این منطقه بسیار گرم است. به‌خاطر نزدیکی به اقیانوس، رطوب هوا هم در روزهای گرم سال به بیشترین حد می‌رسد. اگر قصد دارید به این نقطه از کشور سفر کنید، شش‌ماه دوم سال بهترین زمان است. بندرعباس از پاییز تا اوایل بهار آب‌وهوایی معتدل و دل‌پذیر دارد؛ پس سفرتان را برای این زمان از ماه‌های سال برنامه‌ریزی کنید. معمولاً در ساعت‌های نزدیک به ظهر، آفتاب با شدت بیشتری می‌تابد. به همین خاطر خوب است صبح زود یا عصرها به بازدید از باغ پرندگان بندرعباس بروید.

اقامت

سفر یک روزه به بندرعباس لطفی ندارد. باید چند روزی را مهمان این شهر باشید و از جاذبه‌های گردشگری بندرعباس دیدن کنید. نزدیک‌ترین اقامتگاه به باغ پرندگان بندرعباس هتل‌های داخل شهر هستند. هتل های بندرعباس به‌خوبی از شما میزبانی می‌کنند. اسم تعدادی از این آن‌ها را برایتان می‌گذارم.

  • هتل هما

عکس هتل هما بندرعباس

هتل پنج‌ستاره هما یکی از بهترین هتل‌های بندرعباس است. این هتل چشم‌انداز زیبایی به دریای خلیج فارس دارد که جذابیت آن را چند برابر می‌کند. فضای اطراف هتل بسیار دل‌گشا و سرسبز است. این هتل امکانات بسیار خوبی برای پذیرایی از مهمان‌ها فراهم می‌کند. برای رفتن به این هتل خودتان را به بلوار پاسداران برسانید و مسیر را تا خیابان معراج ادامه بدهید.

  • هتل آپارتمان سفید بدرعباس

عکس هتل آپارتمان سفید بدرعباس

هتل آپارتمان سفید بندرعباس یکی از هتل‌های خوب و خوش‌قیمت در شهر است. پرسنل این هتل با خوش‌رویی از مسافرها میزبانی می‌کنند. نزدیک‌بودن به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس از مزیت‌های این هتل است. می‌توانید هتل سفید را در بخش بهشت بندرعباس و ابتدای بلوار مرجان پیدا کنید. هتل هرمز، هتل ایران، هتل آتیلار سه و هتل آپادانا از دیگر هتل‌های خوب شهر است. اگر می‌خواهید مسافرتی به‌صرفه‌تر داشته باشید، مهمان‌خانه‌های شهر گزینه مناسبی هستند. مثلاً مسافرخانه ولیعصر، مهمان‌پذیر ساحل، مهمان‌پذیر امیر و مهمان‌پذیر چهارفصل.

اطلاعات بازدید از باغ پرندگان بندرعباس

آدرساستان هرمزگان، بندرعباس، ۴کیلومتری جاده بندرعباس میناب، روبه‌روی تصفیه‌خانه آب، باغ پرندگان بندرعباس (پارک جنگلی جهاد).
ساعات بازدیداز ساعت ۸صبح تا 18:30 عصر
هزینه ورودیبه‌ازای هر گردشگر 10هزار تومان
هزینه پارکینگ۵هزار تومان

مسیر دسترسی به باغ پرندگان بندرعباس

اگر مبدأ حرکتتان تهران است، تا بندرعباس باید مسیری طولانی را پشت سر بگذارید؛ البته وسایل نقلیه مختلفی برای رفتن به این شهر وجود دارد. اگر با خودروی شخصی به‌طرف بندرعباس بروید، حدود 14 ساعت در راه هستید. در این مسیر باید از شهرهای قم، کاشان، یزد و سیرجان بگذرید. بعد از رسیدن به استان هرمزگان و شهر بندرعباس مسیر را به‌طرف جاده میناب ادامه بدهید. باغ پرندگان بندرعباس یا پارک جنگلی جهاد سابق در ۴کیلومتری این جاده و روبه‌روی تصفیه‌خانه آب است. برای پیداکردن این باغ می‌توانید از گوگل‌مپ هم کمک بگیرید. اگر از بومی‌ها هم بپرسید، مسیر را به شما نشان می‌دهند.

باغ پرندگان بندرعباس از تماشایی‌ترین بخش‌ها در در جنوب است که گردش در آن حس‌وحال خوبی را به مسافرها می‌دهد. تلاش کردیم در این سفر مجازی با ره بال آسمان برای بازدید از این باغ مشتاق بشوید. اگر در سفرهای قبلی به این باغ رفته‌اید، از تجربه‌هایتان در کامنت‌ها بنویسید.

استان هرمزگان، بندرعباس، چهارکیلومتری جاده بندرعباس میناب، روبه‌روی تصفیه‌خانه آب، باغ پرندگان بندرعباس (پارک جنگلی جهاد)

از اوایل پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان رفتن به بندرعباس و بازدید از باغ پرندگان است. همچنین بهتر است صبح زود یا عصرها از باغ دیدن کنید.

بله. در باغ آلاچیق، سکوهای نشیمن و پیست دوچرخه‌سواری هست. ایت باغ پارکینگ شخصی هم دارد.

به‌‌ازای هر گردشگر 10هزار تومان است.

4.2/5 (5 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.