راهنمای سفر قطر | مسافرتی شاهانه به ثروتمندترین امیرنشین خلیج‌فارس

0

راهنمای سفر قطر را با این هدف آماده‌ کرده‌ایم تا اطلاعات سودمندی درباره سفر به یکی محبوب‌ترین کشورهای همسایه ایران را در اختیار گردشگران قرار دهیم. همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید سفر به قطر زمانی حسابی خوش می‌گذرد که اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید. به همین منظور در این مطلب با هم آب و هوای قطر و پول رایج این کشور را بررسی می‌کنیم. در ادامه نیز به فرهنگ و زبان مردمان این مرزوبوم و جشنواره‌ها و جاهای دیدنی آن اشاره می‌‌کنیم. در نهایت راهنمای سفر قطر را با معرفی بهترین هتل‌ها و رستوران‌های این سرزمین و روش‌هایی برای کاهش هزینه سفر به قطر به پایان می‌رسانیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه این مطلب تا انتها، سفری که به قطر دارید به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی شما تبدیل شود.

فهرست مطالب

قطر کجاست؟

راهنمای سفر قطر

بدون شک نام قطر را شنیده‌اید؛ اما اگر نمی‌دانید قطر کجاست باید بگوییم که این کشور در جنوب غربی قاره آسیا و در شرق شبه‌جزیره عربستان واقع شده است. به لحاظ جغرافیایی قطر در بخش جنوبی خلیج فارس قرار دارد. به همین دلیل قطر به‌وسیله مرز آبی با ایران همسایه است. کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی از دیگر همسایه‌های قطر به حساب می‌آیند. دوحه پایتخت قطر و کانون گردشگری این کشور است. دوحه چیزی حدود ۱۱۵۴ کیلومتر با تهران فاصله دارد. این فاصله در عرض حدود ۲ ساعت با هواپیما طی می‌شود. جالب است بدانید قطر در گروه همسایه‌های دوست ایران قرار دارد. این دو کشور به لطف مرز آبی مشترک، روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی خود را حفظ کرده‌اند. جالب‌تر اینکه کشور قطر به لحاظ پذیرش نیروی کار نیز از افراد متخصص و کاربلد استقبال می‌کند.

تاریخچه قطر

راهنمای سفر قطر

قطر از سده ۱۹ میلادی به بعد به دست خاندان آل ثانی اداره می‌شود. مردمان این منطقه روزگار خود را با شکار مروارید و تجارت دریایی می‌گذراندند. در این بین سایه همای سعادت روی سر قطری‌ها افتاد تا با کشف نفت خام، اهالی این دیار به یکی از ثروتمند‌ترین مردمان منطقه تبدیل شوند. قطر در کنار نفت، منابع گازی گستره‌ای دارد. قطر در گروه کشورهای امیرنشین نوبنیاد در اطراف شبه‌جزیره عربستان قرار دارد. به همین دلیل امیران قطر در چند دهه گذشته تلاش چشمگیری برای رونق تجاری و سیاسی این کشور انجام داده‌اند. این تلا‌ش‌ها نتیجه‌بخش بوده و این روزها قطر اوضاع اقتصادی و سیاسی باثباتی دارد. افزایش نرخ تورم در این کشور نسبت به دیگر کشورهای منطقه بسیار کم است. به لطف این شرایط گردشگرانی بی‌شماری را سراغ داریم که بار سفر به قطر می‌بندند. در ادامه راهنمای سفر قطر بیشتر درباره جاذبه های گردشگری این کشور صحبت می‌کنیم.

آب و هوای قطر

آب و هوای قطر

قطر به‌رغم جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار، آب‌و‌هوای گرم و شرجی دارد. در نتیجه قبل از سفر باید حتماً‌ آب و هوای قطر را بررسی کنید و زمانی راهی این دیار شوید که هوا از همیشه خنک‌تر باشد. آب و هوای قطر آنچنان که انتظار دارید متغیر نیست. حتی در زمستان نیز دمای هوا کاهش چشمگیری ندارد. دمای قطر در سردترین روزهای زمستانی از ۲۳ درجه سانتی‌گراد کمتر نمی‌شود. به لحاظ بارش باران نیز انتظار چندانی نباید داشته باشید. سالانه در قطر بیشتر از ۷۰ تا نهایتاً ۷۵ درجه سانتی‌گراد باران نمی‌بارد. میانگین دمای قطر در طول سال چیزی حدود ۳۸ درجه سانتی‌گراد است.

آب و هوای قطر

هوای قطر در فصل بهار نسبتاً‌ متعادل و قابل‌تحمل است. به تابستان که می‌رسیم این سرزمین حسابی گرم می‌شود. درجه حرارت هوا در پاییزهای قطر نسبت به تابستان کمتر است. با این حال حتی به رغم کاهش درجه، قطر پاییزهای گرمی دارد. ممکن است با خود بیندیشید که با توجه به آب‌و‌هوای کویری قطر، زمستان زمان مناسبی برای سفر به این سرزمین است. جالب است بدانید حتی زمستان‌ها نیز آب و هوای قطر آن‌گونه که انتظار دارید خنک نمی‌شود. از طرف دیگر در زمستان توده هوای سودانی روانه قطر می‌شود. این توده هوا، توفان‌های سهمگین و بارش‌های شدید را به دنبال دارد.

بهترین زمان سفر به قطر

بهترین زمان سفر به قطر

نسخه واحدی نمی‌توان برای زمان سفر به قطر مشخص کرد. بعضی از گردشگران به دنبال کاهش هزینه‌ های سفر به قطر هستند. ناگفته پیداست این عده از گردشگران چاره‌ای ندارند تا در روزهای کم‌گردشگر که هوا گرم‌تر است راهی قطر شوند. گردشگرانی که تحمل هوای سوزان قطر را ندارند نیز باید دست‌به‌جیب شوند و هزینه بیشتری برای سفر به قطر در روزهای خنک‌تر این کشور اختصاص دهند. با این حال در مجموع باید گفت اوایل نوامبر تا اوایل آوریل بهترین زمان برای سفر به قطر است. ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس نیز زمان مناسبی برای سفر به قطر به حساب می‌آید.

پول رایج قطر

قطری‌ها با واحد پول ریال معامله می‌کنند. این واحد پول با نماد QR و کد ایزو (Iso) QAR در بازارهای جهانی شناخته می‌شود. درهم، زیرمجموعه ریال قطر است. هر ۱۰۰ درهم با یک ریال قطر برابری می‌کند. دولت این کشور ریال قطر را در قالب اسکناس‌های ۱، ۵، ۱۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ ریالی چاپ می‌کند. سکه‌های قطری در واحد‌های ۱، ۵،۱۰، ۲۵، ۵۰ درهمی ضرب می‌شود. همان‌گونه که اشاره کردیم، قطر کشوری است که ثبات اقتصادی قابل‌قبولی دارد؛ در نتیجه پول ریال قطر در گروه پول‌های باارزش منطقه قرار می‌گیرد.

برای سفر به قطر ریال قطر ببریم یا دلار؟

برای سفر به قطر ریال قطر ببریم یا دلار؟

راهنمای سفر قطر را با پاسخ به این پرسش ادامه می‌دهیم که در سفر قطر دلار ببریم یا ریال قطر؟ برای پاسخ این پرسش باید در جریان باشید که بیشتر مراکز خرید، هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری قطر واحد پول یورو و دلار را قبول می‌کنند. از طرف دیگر در قطر تا دلتان بخواهد صرافی وجود دارد. به همین دلیل با توجه به اینکه تجربه ثابت کرده تبدیل ریالِ ایران به ریالِ قطر در ایران چندان مقرون‌به‌صرفه نیست، پیشنهاد می‌کنیم ریال خود را در ایران به دلار یا یورو تبدیل کنید. سپس هر کجا که در سفر به ریال قطر نیاز پیدا کردید، یورو یا دلار را در صرافی‌ های قطر به ریال این کشور تبدیل کنید.

پول رایج قطر

جالب است بدانید استفاده از کارت‌های اعتباری نیز روش مناسبی برای انجام تراکنش‌های مالی در قطر به حساب می‌آید. با این حال اگر خواستید با کارت اعتباری در قطر معامله کنید، حتماً گزینه پرداخت با ریال قطر را انتخاب کنید. این گزینه نرخ تبدیل منصفانه‌تری دارد.

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم خاص قطری‌ها

قطری‌ها مردمانی مسلمان و سنی هستند؛ در نتیجه ما ایرانی‌ها به‌راحتی فرهنگ مردمان این دیار را درک می‌کنیم. ورود خوراکی‌های حرام، مواد مخدر و کتاب‌های ضد دین به قطر ممنوع است. به لحاظ پوشش نیز بانوان باید لباس پوشیده‌ای به تن کنند. جالب اینجاست نشان‌دادن کف پا به دیگران از کارهای ناپسند در قطر به حساب می‌آید. قطری‌ها عاشق قهوه هستند. به همین دلیل اگر در جایی از دوحه به شما فنجانی قهوه تعارف کردند، شرط ادب را نگه دارید و این قهوه را نوش‌‌جان کنید.

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم خاص قطری‌ها

خوردن و نوشیدن در ماه مبارک رمضان در قطر جرم دارد. به همین دلیل بهتر است برنامه سفر به قطر را به گونه‌ای تنظیم کنید تا ماه مبارک در این کشور نباشید. ناگفته نماند بعضی از هتل‌های درجه‌یک قطر در ماه رمضان برای مهمانان غذا درست می‌کنند. این غذا در سالن‌های سرپوشیده‌ای که دیدی به بیرون ندارد سرو می‌شود.

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم خاص قطری‌ها

قطری‌ها سلام و احوال‌پرسی گرمی انجام می‌دهند. با این حال بعضی از بانوان قطری تمایلی به دست‌دادن با غریبه‌ها در حین احوال‌پرسی ندارند. از آنجایی که با کشوری مسلمان روبه‌رو هستید، بهتر است شئونات اسلامی را در سفر به قطر رعایت کنید.

فرهنگ، زبان و آداب و رسوم خاص قطری‌ها

قطر کشوری مهاجرپذیر است؛ در نتیجه اکنون حدود ۴۰درصد جمعیت این کشور را قطری‌ها تشکیل می‌‌دهند. حدود ۱۸درصد دیگر از جمعیت قطر هندی‌ هستند. ۱۸درصد دیگر نیز پاکستانی‌ هستند و ۱۰درصد ایرانی در قطر زندگی می‌کنند. همان‌گونه که حتماً می‌دانید، زبان رسمی اهالی قطر عربی است. با این حال به لطف تعداد زیاد مهاجرینی که راهی این کشور شده‌اند، زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج چشمگیری دارد. به همین دلیل اگر عربی بلد نیستید، اما انگلیسی را دست‌و‌پا شکسته می‌دانید، کارتان برای گردشگری در قطر راه خواهد افتاد.

جشنواره‌های قطر

جشنواره‌های قطر

مدیران گردشگری قطر توجه ویژه‌ای به جذب گردشگر دارند. به همین دلیل از هر فرصتی برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری در قطر استفاده می‌کنند. از آنجایی که گردشگران همیشه از شرکت در جشنواره‌های رنگ‌و‌وارنگ لذت می‌برند، جشنواره‌های مختلفی در دوحه و دیگر قسمت‌های قطر اجرا می‌شود. این جشنواره‌ها در حدواندازه بین‌المللی برگزار می‌شوند و با رویدادهای باکیفیت و سرگرم‌کننده‌ای روبه‌رو هستیم. مدیران گردشگری قطر جشنواره‌های مهم را عموماً‌ در بازه زمانی ژانویه تا آوریل هر سال برگزار می‌کنند. در این قسمت از راهنمای سفر قطر به جشنواره‌های مهم این سرزمین اشاره می‌کنیم.

فستیوال کایت و بادبادک قطر

فستیوال کایت و بادبادک قطر

مارس هر سال آسمان دوحه با بادبادک‌های خوش‌‌نقش‌و‌نگار و کایت‌های رنگ‌و‌وارنگ تزئین می‌شود. پارک اسپایر (Aspire Park) قطر مکان اصلی برگزاری این فستیوال است. در این مراسم کایت‌سواران حرفه‌ای از سرتاسر دنیا دور هم جمع می‌شوند. این فستیوال ۳ روز طول می‌کشد. مسابقه‌های مختلفی در فستیوال کایت و بادبادک قطر شکل می‌گیرد. برگزاری مسابقه ساخت بادبادک و کایت‌سواری مخصوص نوجوانان یکی از این مسابقه‌هاست. تماشای کایت‌های خوش‌رنگ‌و‌لعاب در آسمان دوحه به اندازه‌ای جذاب است که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. در این فستیوال بادبادک‌های رنگی با کیفیت‌های مختلفی فروخته می‌شود. در نتیجه می‌توانید با خرید بادبادک، در این فستیوال شرکت کنید و خاطره‌های خوشی از آن به یادگار ببرید.

مسابقه شتر الشحانیه

مسابقه شتر الشحانیه

شتر جایگاه ویژه‌ای در دل مردمان قطر دارد. به همین دلیل رویدادهای مختلف و مسابقه‌های متفاوتی در این سرزمین با محوریت شتر برگزار می‌شود. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، مسابقه شتر الشحانیه است. این مسابقه چندین سده است که در حالت‌های مختلفی برگزار شده است. سریع‌ترین شترهای قطری در این مسابقه شرکت می‌کنند. جالب است مسابقه شتر الشحانیه نسبت به روزگاران قدیم تغییرهای زیادی کرده. به لطف فناوری‌های جدید، این مسابقه در شکل‌و‌شمایلی هیجان‌انگیزتر نسبت به گذشته برگزار می‌شود. این مسابقه در پیست شترسواری الشحانیه برگزار می‌شود. این پیست چیزی حدود یک ساعت از مرکز دوحه دورتر است. مسابقه شتر اشحانیه جمعه‌های هر هفته از اکتبر تا فوریه برگزار می‌شود. اگر در این بازه زمانی راهی قطر شدید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مسابقه شتر الشحانیه بزنید. این مسابقه بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید هیجان دارد.

فستیوال بین‌المللی هنر قطر

فستیوال بین‌المللی هنر قطر

مدیران گردشگری قطر سالانه در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر فستیوال هنری ۶روزه‌ای را در دوحه برگزار می‌کنند. در این فستیوال از هنرمندان سرتاسر دنیا دعوت می‌شود تا آثار هنری خود را در معرض دید هنردوستان قرار دهند. جالب است بدانید بیشتر از ۲۰۰ هنرمند بین‌المللی در فستیوال بین‌المللی هنر قطر شرکت می‌کنند. اجرای نقاشی زنده، برگزاری کارگاه‌های هنری، گفت‌و‌گوهای هنری و مراسم مُد لباس از برنامه‌های فستیوال بین‌المللی هنر قطر است. این فستیوال در روستای هنری کاتارا ( Katara Cultural Village) برگزار می‌شود. بسیاری از برنامه‌های فستیوال بین‌المللی هنر قطر مانند اجرای زنده نقاشی و تماشای آثار هنرمندان بین‌المللی برای شرکت‌کنندگان کاملاً رایگان است. به همین دلیل اگر به دنبال تفریحات قطر هستید که به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند و به هنر هم علاقه‌ دارید، شرکت در فستیوال بین‌المللی هنر قطر را به برنامه گردشگری خود در این سرزمین اضافه کنید.

فستیوال فرهنگی دوحه

فستیوال فرهنگی دوحه

فستیوال فرهنگی دوحه در بین دیگر فستیوال‌هایی که در راهنمای سفر قطر مطرح کردیم، جایگاه ویژه‌ای دارد. این فستیوال جلوه‌ای از فرهنگ و آداب‌و‌رسوم مردمان این منطقه است. سنت‌های محلی و هنرهای قدیمی در این فستیوال به نمایش گذاشته می‌شود. از آنجایی که موسیقی جایگاه ویژه‌ای در دل اهالی قطر دارد، قسمت مهمی از فستیوال فرهنگی دوحه به موسیقی اختصاص یافته است. رقص‌های محلی، عکاسی و نمایشگاه‌های هنری از دیگر قسمت‌های مهم فستیوال فرهنگی دوحه به حساب می‌آید. این فستیوال در چندین مکان مختلف از شهر دوحه برگزار می‌شود. فستیوال فرهنگی دوحه جاذبه‌های بی‌شماری برای بزرگسالان و کودکان دارد. به همین دلیل انتخاب مناسبی برای خانواده‌هاست.

جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

قطری‌ها در ۲۰۲۲ میزبان برگزاری جام‌جهانی فوتبال هستند. این مراسم قرار است در ۲۱ نوامبر برگزار شود و تا ۱۸ دسامبر طول بکشد. علاقه‌مندان دنیای ورزش بهتر از ما می‌دانند که قطر، اولین کشور عربی میزبان برگزاری مراسم جام‌جهانی است. پس از جام‌جهانی ۲۰۰۲ که در ژاپن و کره‌جنوبی برگزار شد، جام‌جهانی ۲۰۲۲ دومین جام‌جهانی است که در آسیا برگزار می‌شود. در نتیجه بدون شک جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ مراسمی است که علاقه‌مندان ورزش فرصت حضور در آن را به فال نیک می‌‌گیرند. خدا را چه دیده‌اید، چه بسا مطالعه راهنمای سفر قطر بهانه‌ای باشد تا عزمتان را برای مسافرت به قطر و شرکت در جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر جزم کنید.

جشن‌های عید فطر در قطر

جشن‌های عید فطر در قطر

برای شما گفتیم که ماه رمضان جایگاه ویژه‌ای در بین قطری‌ها دارد. در نتیجه این ماه چندان به گردشگران خوش نمی‌گذرد. با این حال حساب عید فطر در قطر از ماه رمضان جداست. جشن عید فطر در قطر ۳ روز به طول می‌انجامد. در طول این ۳ روز بیشتر مغازه‌های قطر تعطیل می‌شود. در گوشه‌و‌کنار شهرهای بزرگ بساط آتش‌بازی و جشن‌های محلی به راه می‌افتد. با توجه به اینکه رستوران‌ها و کافه‌های قطر در طول ماه رمضان تعطیل بوده‌اند، عید فطر را غنیمت می‌دانند تا با تخفیف‌های چشمگیر، حسابی مشتری جذب کنند. به همین دلیل اگر می‌خواهید غذاهای خوشمزه رستوران های قطر را با قیمتی مناسب امتحان کنید، جشن عید فطر را برای سفر به این منطقه در برنامه مسافرتی خود اضافه نمایید.

جشنواره دریایی قطر

جشنواره دریایی قطر

جالب است بدانید قطری‌ها ید طولایی در سفرهای دریایی داشته‌اند. از طرف دیگر همان‌‌گونه که اشاره کردیم، شکار مروارید در روزگاران قدیم به‌عنوان حرفه اصلی مردمان این منطقه شناخته می‌شد. این شرایط باعث شده تا دریا جایگاه ویژه‌ای در دل اهالی قطر پیدا کند. به همین دلیل هر سال جشنواره دریایی در دهکده فرهنگی کاتارا در دوحه قطر برگزار می‌شود. در این جشنواره اطلاعات سودمندی درباره دریا به شرکت‌کنند‌گان آموزش داده می‌شود. بساط سرگرمی‌های آبی و ورزش‌های دریایی در این جشنواره به راه است.

یکی از برنامه‌های اصلی جشنواره دریایی قطر، اجرای نمایشی با حدود ۳۰۰ شرکت‌کننده است. در این جشنواره روش‌های شکار مروارید، ماهیگیری و شنا به گردشگران آموزش داده می‌شود. از آنجایی که جشنواره‌ای را سراغ نداریم که در آن خبری از خوراکی‌های خوشمزه نباشد، در جشنواره دریایی قطر انواع خوراکی‌های دریایی پیش‌روی علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این جشنواره سرگرمی‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان دارد. اگر می‌خواهید با فرهنگ اهالی قطر آشنا شوید و حسابی خوش بگذرانید، جشنواره دریایی قطر را به برنامه گردشگری خود در دوحه اضافه کنید.

جاذبه‌های گردشگری قطر

جاذبه‌های گردشگری قطر

راهنمای سفر قطر را با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این سرزمین دنبال می‌کنیم. دوحه به‌عنوان پایتخت قطر جاهای دیدنی بی‌شماری دارد. مکان‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم در گروه بهترین جاذبه های گردشگری قطر قرار می‌گیرند. به شما قول می‌دهیم گردشگری در این مکا‌ن‌ها خاطره‌ای خوش از سفر به قطر را برایتان به دنبال داشته باشد.

بهترین جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های طبیعی

صحرای دوحه

صحرای دوحه

صحرای دوحه با تلماسه‌هایی طلایی و منظره‌‌ای تماشایی چشم‌انتظار گردشگران ماجراجوست. این صحرا فاصله نسبتاً کمی از دوحه دارد. به لحاظ جاذبه‌های گردشگری نیز به اندازه‌ای مشهور است که تقریباً تمامی هتل‌ های قطر به صحرای دوحه سرویس ایاب‌وذهاب دارند. آفرودسواری یکی از تفریح‌های مهم صحرای دوحه است. حتی اگر اهل سافاری‌ نیستید، می‌توانید در صحرای دوحه به تماشای مناظر اطراف بنشینید و به آرامش برسید. در کنار آفرود، شترسواری یکی دیگر از تفریح‌های مهیج‌ صحرای دوحه است. شترهای تیزپا در این صحرا گردشگران را از بین تپه‌های ماسه‌ای عبور می‌دهند تا خاطره‌ خوش سفر به قطر برای همیشه در ذهن مسافران ماندگار شود.

اردوگاه بادیه نشینان

اردوگاه بادیه نشینان

به گردشگرانی که از زیبایی‌های کویر سیر نمی‌شوند و می‌خواهند شیوه زندگی قطری‌های قدیم را از نزدیک تجربه کنند، گشت‌و‌گذار در اردوگاه بادیه نشینان را پیشنهاد می‌کنیم. در این اردوگاه می‌توانید در چادرهای سنتی بنشینید و خوراکی‌های سنتی نوش‌جان کنید. از آنجایی که شب‌های کویر از روزهای آن چیزی کم ندارد، فرصتی پیدا می‌کنید تا شبی را در اردوگاه بادیه نشینان به صبح برسانید و به تماشای شب، سکوت و کویر بنشینید.

خور العدید

خور العدید از جاذبه های دیدنی راهنمای سفر به قطر

در همسایگی دوحه، دریایی با نام خور العدید وجود دارد. این دریا که به‌نوعی مکان ذخیره آب طبیعی شناخته می‌شود، حدود ۶۰ کیلومتر از دوحه دورتر است. خور العدید به لحاظ جاذبه‌های طبیعی به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است. جالب است بدانید خور العدید یکی از معدود مکان‌های دنیاست که در حین جزرومد، آب دریا با تپه‌های ماسه‌ای برخورد می‌کند. در این منطقه حیوانات کمیابی مانند گونه‌های نادری از لاک‌پشت و فیل‌ دریایی زندگی می‌کنند. به همین دلیل خور العدید یکی از جاهای دیدنی قطر است که گردشگران طبیعت‌دوست قدر آن را به‌خوبی می‌دانند. لازم به ذکر است برای رسیدن به این ناحیه باید حتماً سوار خودروهای شاسی‌بلند مخصوص سافاری شوید.

بهترین جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های تاریخی

محوطه باستانی الزباره

محوطه باستانی الزباره از جاهای دیدنی راهنمای سفر به قطر

در این مکان باستانی آثاری در بازه زمانی ۱۷۶۰ تا ۱۹۳۷ میلادی خودنمایی می‌کند. به لطف این آثار قدیمی، محوطه باستانی الزباره به فهرست میراث جهانی یونسکو راه پیدا کرده است. در این محوله باستانی چندین قلعه قدیمی، بازار باستانی و بناهای کهن وجود دارد. جالب است بدانید محوطه باستانی الزباره که امروز به مکان گردشگری با جاذبه‌های تاریخی تبدیل شده، در روزگاران بسیار دور شهر بندری پررونقی بود. گردشگری در این محوطه باستانی چندین ساعت به طول می‌انجامد. با این حال باید توجه داشته باشید که محوطه باستانی الزباره از دوحه نسبتا دور است. در نتیجه برنامه گردشگری در این ناحیه را با در نظر گرفتن مسافت به گونه‌ای تنظیم کنید تا به تاریکی شب نخورید.

خانه کمپانی قطر

خانه کمپانی قطر

برای شما گفتیم که قطری‌ها همانند بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه به دنبال کشف نفت در خاکشان ثروتمند شدند. ساخت خانه کمپانی به دوران آغازین کشف نفت در قطر باز می‌گردد. در این خانه، مهندسان و کارگردان صنعت‌نفت قطر اقامت داشتند. این افراد تلاش بسیاری برای رساندن قطر به درآمد نفتی انجام دادند. به همین دلیل نیز خانه‌ای که در آن سکونت داشتند به یکی از جاهای دیدنی قطر با سابقه تاریخی تبدیل شده است. در خانه کمپانی لوازم و تجهیزات اولیه استخراج نفت به نمایش گذاشته شده است. بازدید از خانه کمپانی قطر کاملاً رایگان است. به همین دلیل اگر دنبال تفریحات رایگان قطر می‌گردید، گشت‌و‌گذار را از خانه کمپانی قطر آغاز کنید.

برج‌های بارزان

برج‌های بارزان

تاریخ ساخت برج‌های بارزان به اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی باز می‌گردد. این برج‌ها برای دفاع شهر دربرابر دژخیمان ساخته شد. شیخ محمد بن جاسم آل ثانی فرمان مرمت برج‌های بارزان را صادر کرد تا این برج‌ها به نمادی ماندگار از فرهنگ و تمدن مردمان قطر قدیم تبدیل شود. برج‌های بارزان در کنار کاربرد نظامی، برای ستاره‌شناسی نیز استفاده می‌شدند. گردشگری در این برج‌ها را به علاقه‌مندان آشنایی با تاریخ و فرهنگ قطر پیشنهاد می‌کنیم.

جاهای دیدنی قطر با جاذبه‌های تفریحی

سوق شاهین

سوق شاهین

شاهین جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ مردمان قطر دارد. به همین دلیل مکانی با نام سوق شاهین به شاهین‌های بلند‌پرواز اختصاص داده شده است. در این مکان شاهین‌های تیزپرواز هنرنمایی می‌کنند. انواع لوازم نگهداری شاهین نیز در این منطقه فروخته می‌شود. شاهین‌هایی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم در سوق شاهین کاملاً‌ آزاد هستند. با این حال جایی برای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا با شاهین‌های ترتیب‌شده‌ای روبه‌رو هستید که آزارشان به انسان نمی‌رسد.

پارک پرندگان خشمگین

پارک پرندگان خشمگین در راهنمای سفر قطر

مجموعه باز‌ی‌های پرندگان خشمگین (Angry Birds)، شهرت جهانی دارند. به همین دلیل پارکی بزرگ در قطر با نام پارک پرندگان خشمگین ساخته شده است. پارک پرندگان خشمگین در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و یکی از بهترین پارک‌های مدرن و امروزی منطقه به حساب می‌آید. از آنجایی که با پارکی تازه‌ساز روبه‌رو هستیم، در پارک پرندگان خشمگین جدیدترین سرگرمی‌های روزِ دنیا انتظار گردشگران را می‌کشد. در این پارک تا دلتان بخواهد وسیله بازی برای کودکان وجود دارد. پارک برندگان خشمگین به لحاظ سرگرمی‌های بزرگسالانه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بمب انفجاری، آژیر قرمز، استودیوی شهر و درخت بزرگ از جذاب‌ترین سرگرمی‌های پارک پرندگان خشمگین قطر به حساب می‌آیند.

شهر لوسیل

شهر لوسیل

مدیران گردشگری قطر برای مسافرانی که سفری شاهانه را به خود وعده داده‌اند، شهر گردشگری با نام لوسیل احداث کرده‌اند. در این شهر هر سرگرمی که فکرش را بکنید برای گردشگران مهیاست. به لحاظ امکانات گردشگری نیز با یکی از مدرن‌ترین مراکز گردشگری دنیا روبه‌رو هستید. فروشگاه‌های بزرگ با ویترین‌های رنگارنگ، هتل‌های اشرافی، پارک‌های آبی و تفریحی در کنار رستوران‌های اعیانی در گوشه‌و‌کنار شهر لوسیل قطر خودنمایی می‌کند. اگر می‌خواهید حسابی تفریح کنید و انتظار گردشگری شاهانه‌ای را در قطر دارید، شهر لوسیل دقیقاً همان جایی است که دنبال آن می‌گردید.

اقامت در هتل های قطر

حتماً‌ شما هم شنیده‌اید که می‌‌گویند هرچقدر پول بدهید، همانقدر آش می‌خورید. وضعیت اقامت در بهترین هتل های قطر دقیقاً شرایطی همانند این ضرب‌المثل دارد. در قطر هرچقدر بیشتر هزینه کنید، اقامتی اشرافی‌تر نصیبتان می‌شود. از آنجایی که راهنمای سفر قطر را با هدف ساده‌سازی مقدمات سفر آماده کرده‌ایم، در ادامه به هتل‌های اشرافی و گران‌قیمت و هتل‌های مقرون‌به‌صرفه و معمولی قطر اشاره می‌کنیم.

هتل های ۵ ستاره قطر

هتل موندریان دوحه

هتل موندریان دوحه

به گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما قطر به دوحه رسیده‌اند و می‌خواهند هرچه‌سریع‌تر راهی هتلی نزدیک به جاهای دیدنی قطر شوند، هتل موندریان دوحه را پیشنهاد می‌کنیم. این هتل نه‌تنها یکی از اشرافی‌ترین هتل‌های قطر، بلکه یکی از بهترین هتل‌های منطقه به حساب می‌آید. هتل موندریان با ۲۴ طبقه و ۲۱۱ اتاق، همیشه جا برای پذیرایی از گردشگران دارد. برای تعریف از اشرافی‌بودن هتل موندریان دوحه کافی است به این نکته اشاره کنیم که این هتل آسانسوری دارد که با طلای ۲۴ عیار طلاکاری شده. سالن رقص ۲هزار مترمربعی این هتل نیز یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر آن است.

هتل شرایتون گرند دوحه

هتل شرایتون گرند دوحه

تاریخ ساخت هتل شرایتون به ۱۹۸۲ میلادی باز می‌گردد. با این حال با هتلی روبه‌رو هستیم که در ۲۰۱۴ کاملاً بازسازی شده است. به همین دلیل به لحاظ امکانات رفاهی، هتل شرایتون گرند دوحه خدماتی در حد مدرن‌ترین هتل‌های دنیا در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. هتل شرایتون گرند دوحه معماری هرمی‌شکل دارد و مکان شناخته‌شده برای تفریحات شبانه است. در همسایگی این هتل رستورانی با نام لا وِراندا (La Veranda)، قرار دارد. سرآشپز این رستوران متخصص پخت غذاهایی ایتالیایی است. هتل شرایتون گرند دوحه فقط ۳ دقیقه دورتر از ساحل است. حتی اگر اهل شنا نیستید، می‌توانید هر زمان که اراده کردید سری به ساحل بزنید و از آفتاب و منظره تماشایی دریا لذت ببرید.

هتل اس‌.تی‌.‌رجیس دوحه

هتل اس‌.تی‌.‌رجیس دوحه

هتل‌ های قطر عموماً طراحی مدرن‌ و امروزی دارند. با این حال هتل اس‌.‌تی‌.‌رجیس به لحاظ معماری به سنت‌های اصیل قطر پایبند بوده است. معماری فضای بیرون و داخل اتاق‌های این هتل با سبک‌و‌سیاقی عربی انجام شده است. در رستوران هتل اس.‌تی‌.‌رجیس دوحه نیز خوشمزه‌ترین خوراکی‌های محلی سرو می‌شود. امکانات هتل اس.‌تی.‌رجیس در حد اشرافی‌ترین هتل های پنج ستاره است. استخر در فضای باز، زمین تنیس، اتاق‌هایی دلباز با نمایی تماشایی به دریا و سالن اختصاصی از دیگر ویژگی‌های چشمگیر هتل اس.‌تی‌.‌رجیس دوحه به حساب می‌آید.

هتل های ۴ ستاره قطر

هتل آماری دوحه

هتل آماری دوحه

هتل آماری با چهار ستاره، امکاناتی در حد هتل‌ های پنج ستاره قطر در اختیار مسافران قرار می‌دهد. این هتل فقط ۱۲ دقیقه از دریا دورتر است. استخر روباز، سرگرمی‌های مخصوص کودکان، کرایه خودرو، نظافت روزانه رایگان و اتوشویی و خشک‌شویی از خدماتی است که هتل آماری دوحه به مسافران عرضه می‌کند. این هتل استخری مخصوص کودکان دارد. به همین دلیل اگر با خانواده راهی قطر شده‌اید و دنبال هتلی می‌گردید که شرایط ویژه‌ای برای نگهداری و سرگرمی کودکان داشته باشد، هتل آماری روحه دقیقاً همان‌ جایی است که دنبال آن می‌گردید. به ویژگی‌هایی که اشاره کردیم، رستورانی اشرافی را هم اضافه کنید. سرآشپز رستوران هتل آماری دوحه، خوشمزه‌ترین غذاهای بین‌المللی و محلی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر راهی هتل آماری دوحه شدید، حتماً‌ غذاهای تایلندی رستوران این هتل را امتحان کنید.

هتل اُریکس اِیرپورت (Oryx Airport Hotel)

هتل اُریکس اِیرپورت (Oryx Airport Hotel)

همان‌گونه که اشاره کردیم، قطر روابط تجاری خوبی با ایران دارد. به همین دلیل در کنار گردشگران، تاجران موفقی را سراغ داریم که راهنمای سفر قطر را با هدف مسافرت کاری به این سرزمین مطالعه می‌کنند. در نتیجه برای این دسته از تاجر‌ها اقامت در هتل اریکس ایرپورت را پیشنهاد می‌کنیم. هیچ‌کدام از مسافران این هتل بیشتر از ۲۴ ساعت نمی‌توانند در آن اقامت کنند. این زمان برای عقد‌قراردادهای تجاری و معامله‌های هنگفت مناسب به نظر می‌رسد. هتل اُریکس ایپورت فاصله چندانی با فرودگاه قطر ندارد و زمان چندانی از مسافر برای رسیدن از فرودگاه به هتل گرفته نمی‌شود.

هتل اِزدان دوحه (Ezdan Hotel)

هتل اِزدان دوحه (Ezdan Hotel)

هتل ازدان در خلیج غربی دوحه قرار دارد؛ در نتیجه با اقامت در این هتل، ساحل در چند قدمی شماست. به لحاظ قیمت نیز هتل ازدان دحه به رغم چهار ستاره، قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر هتل‌‌های همرده دارد. استخر روباز، سونا، تنیس روی‌میز، بیلیارد، سونا، چتر آفتاب‌گیر، سالن ورزش و اسپا، کلاس یوگا و تناسب اندام، استخر مخصوص کوکان و باغی بزرگ و سرسبز از امکانات چشمگیر هتل ازدان دوحه به حساب می‌آید. هتل ازدان دوحه اتاق‌های دلباز و خوش‌منظره‌‌ای دارد. این هتل از سیتی سنتر قطر حدود ۱.۱ کیلومتر دورتر است و ۴.۵ کیلومتر با موزه ملی قطر فاصله دارد. اگر به دنبال هتلی با امکانات چشمگیر می‌گردید که قیمت مناسب و دسترسی راحتی به جاهای دیدنی قطر داشته باشد، در انتخاب هتل ازدان دوحه شک نکنید.

هتل های ۳ ستاره قطر

هتل تاون (Town Hotel)

هتل تاون (Town Hotel)

هتل تاون توانسته نظر مسافران را در انجمن‌های آنلاین گردشگری به خود جلب کند. این هتل در بیشتر پایگاه‌های گردشگری امتیازهای چشمگیری را از آن خود کرده است. انصافاً هم باید گفت این امتیازها بی‌دلیل نیست. هتل تاون با سه ستاره، امکاناتی در حد هتل‌های چهار ستاره دارد. استخر روباز، فروشگاه، خدمات برای توانیابان، استخر سرپوشیده، سالن تناسب اندام و خشک‌شویی از ویژگی‌‌های مهم هتل سه ستاره تاون به حساب می‌آید. این هتل با ۱۲۰ اتاق و سوئیت، یکی از هتل‌های جادار و خوش‌مسیر دوحه شناخته می‌شود.

هتل عشریج

هتل عشریج

هتل عشریج با اتاق‌های دلباز و کارمندانی خوش‌برخورد انتظار گردشگران را می‌کشد. در این هتل خدمات رفاهی چشمگیری برای مسافران مهیاست. سرویس رایگان رفت‌و‌آمد، پارکینگ، باشگاه بدنسازی، اینترنت رایگان، خشک‌شویی و گاوصندوق از امکاناتی است که هتل سه ستاره عشریج به مسافرین عرضه می‌کند. این هتل حدود ۱۰ کیلومتر از فرودگاه حمد دورتر است. هتل عشریج ممکن است امکاناتی در حد هتل‌های اشرافی دوحه نداشته باشد؛ اما انصافاً باید گفت خدمات این هتل نسبت به قیمت آن مناسب است.

بهترین رستوران‌ های قطر

در این مرحله به قسمت خوشمزه راهنمای سفر قطر رسیدیم. دوحه، پایتخت‌ قطر رستوران‌های تمام‌عیاری دارد که لذیذترین خوراکی‌های محلی و بین‌المللی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهند. برای اینکه راحت‌‌تر بهترین رستوران های قطر را در بین تعداد زیاد این رستوران‌ها انتخاب کنید، در ادامه اطلاعات لازم از بهترین رستوران های قطر را با شما در میان می‌گذاریم.

رستوران بندر عدن

رستوران بندر عدن

حیف است که راهی قطر شوید و غذاهای خوشمزه این سرزمین را امتحان نکنید. با این حال از آنجایی که قدیمی‌ها گفته‌اند کار را باید به دست کاردان سپرد. بهتر است برای امتحان مزه غذاهای قطری سراغ رستورانی بروید که سرآشپز آن یدطولایی در پخت این غذاها داشته باشد. اینجاست که رستوران بندر عدن با خوانی خوش‌رنگ‌و‌لعاب از خوشمزه‌ترین غذاهای قطری و عربی خودنمایی می‌کند. این رستوران در کنار غذاهای خوشمزه محلی، فضایی سنتی و خودمانی دارد. منوی رستوران بندر عدن پر از خوراکی‌های خوشزه‌ است. با این حال در بین تمامی این خوراکی‌ها، چلو گوشت این رستوران را پیشنهاد می‌کنیم. چلوگوشتی که از آن صحبت می‌‌کنیم با چلو گوشت ما ایرانی‌ها فرق دارد. گوشتِ این چلوگوشت داخل کوزه‌ای قرار می‌گیرد و درون تنور پخته می‌شود. در نتیجه طعمی متفاوت پیدا می‌کند که نظیر آن را در عمرتان امتحان نکرده‌اید.

رستوران زعفران دوحه

رستوران زعفران دوحه

قطر سرزمین رستوران‌های متفاوت با غذاهای متنوع است. در دوحه انواع رستوران‌های هندی، ژاپنی، چینی، فرانسوی و ایتالیایی صف کشیده‌اند. به همین دلیل برای اینکه تنوعی در رژيم‌غذایی خود ایجاد کنید، پیشنهاد مي‌کنیم سری به رستوران زعفران دوحه بزنید. در این رستوران غذاهای هندی پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد.

شکلات بار الیسون نلسون

شکلات بار الیسون نلسون

در این قسمت به کافه‌ای اشاره می‌کنیم که منظره‌ای زیبا به دریا دارد. بهترین باریست‌های دنیا در شکلات بار الیسون نلسون مشغول به خدمت هستند. در این کافه، موسیقی زنده نیز برگزار می‌شود. در نتیجه اگر اهل دل هستید و می‌خواهید در سفر به قطر گلویی تازه کنید، شکلات بار الیسون نلسون انتخاب مناسبی برای شماست.

مراکز خرید قطر

از آنجایی که گردشگری را سراغ نداریم که اهل خرید نباشد، این قسمت از راهنمای سفر قطر را به مراکز خرید قطر اختصاص داده‌ایم. سعی کرده‌ایم تا از بین تمامی مراکز خرید قطر، بهترینِ بهترین‌ها را انتخاب کنیم تا نیازی به گشت‌و‌گذار در دیگر مراکز نداشته باشید و وقت کمتری در سفر برای خرید سوغات قطر از شما گرفته شود.

مال آو قطر (Mall Of Qatar)

مال آو قطر (Mall Of Qatar)

مال آو قطر بورس کالاهای برند و محصولات اشرافی است. در این مرکز خرید هر کالایی که فکرش را بکنید پیدا می‌شود. برند‌های معروف جک‌ اند جونز (Jack And Jones)، فوت‌‌لاکر (Foot Locker)، آدیداس و بولگاری از معروف‌ترین برند‌های خارجی مال آول قطر هستند. در مال آو قطر همانند دیگر مراکز خرید قطر، رستوران‌هایی با خوراکی‌های خوشمزه و کافه‌‌هایی با نوشیدنی‌های گوارا وجود دارد.

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio)

مرکز خرید ویلاجیو (Villagio)

این مرکز خرید همانند شهر ونیز در ایتالیا طراحی شده است. به همین دلیل بسیاری از مسیرهای آن با رودخانه‌های کوچکی به هم متصل می‌شود. در نتیجه گردشگران به جای قدم‌زدن، باید سوار بر قایق شوند و با پاروزدن خودشان را به مغازه‌های دلخواه برسانند. ناگفته پیداست خرید از چنین مرکز خریدی هم فال است و هم تماشا. در مرکز خرید ویلاجیو بهترین برند‌های خارجی صف کشیده‌اند. این مرکز خرید بورس پوشاک، جواهرات و کالاهای لوکس است.

سیتی سنتر دوحه (City Center)

سیتی سنتر دوحه (City Center)

سیتی سنتر دوحه با حدود ۳۵۰ فروشگاه سبد متنوعی از بهترین برندهای خارجی را پیش روی مشتریان قرار داده است. این مرکز خرید یکی از پرمشتری‌ترین مراکز خرید قطر به حساب می‌آید. ویژگی‌های سیتی‌سنتر دوحه فقط به کالاهای لوکس و اجناس اشرافی این مرکز خرید ختم نمی‌شود. مجموعه سینمایی، زمین اسکیت روی یخ، رستوران‌های اعیانی و کافه‌های شیک از دیگر ویژگی‌های سیتی سنتر دوحه به حساب می‌آید.

هزینه های سفر به قطر

هزینه های سفر به قطر

درباره هزینه سفر به قطر نمی‌توان نسخه واحدی پیچید. با این حال از آنجایی که سعی کرده‌ایم در راهنمای سفر قطر اطلاعات سودمندی درباره مسافرت به این منطقه مطرح کنیم، در ادامه شما را در جریان برآورد حدودی هزینه های سفر به قطر قرار می‌دهیم.

  • هزینه بلیط هواپیما قطر: هزینه خرید بلیط هواپیما قطر بسته به زمان پرواز و کلاسی که انتخاب می‌‌کنید تفاوت چشمگیری دارد. هم‌اکنون (اردیبهشت ۱۴۰۱) قیمت بلیط هواپیما قطر از تهران به دوحه برای یک‌ نفر چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود.
  • هزینه اقامت در قطر: برای اقامت در قطر روزانه به ازای هر نفر باید حدود ۳۴۸ ریال قطر هزینه کنید. این مبلغ برای ۲ نفر حدود ۶۹۵ ریال قطر برآورد می‌شود.
  • هزینه حمل‌ و نقل در قطر: برای گشت‌و‌گذار در قطر با تاکسی، مترو و اتوبوس‌های شهری باید حدود ۶۷ ریال قطر به ازای هر نفر در روز کنار بگذارید.
  • هزینه خورد و خوراک در قطر: وعده‌های غذایی روزانه به ازای هر نفر چیزی حدود ۱۷۹ ریال قطر تخمین زده می‌شود.
  • هزینه تفریح و گردشگری در قطر: بسته به نوع تفریحی که انتخاب می‌‌کنید، خرج سفر شما به قطر تفاوت می‌کند. برای نمونه با انتخاب تفریحات رایگان قطر، هزینه سفر شما به میزان چشمگیری کمتر می‌شود. در مجموع می‌توان حدود هزینه تفریح و گردشگری در قطر را روزانه ۵۴ ریال قطر برآورد کرد.

روش‌ های کاهش هزینه سفر به قطر

اولین نکته‌ای که برای کاهش هزینه سفر به قطر باید در نظر بگیرید، استفاده از تورهای مسافرتی است. تجربه ثابت کرده قیمت این تورها به مقدار چشمگیری کمتر از سفر شخصی به قطر است. برای اقامت نیز می‌توانید به جای هتل،‌ در هاستل های قطر اقامت کنید. این هاستل‌ها به لحاظ امکانات رفاهی چیزی کم‌و‌کسر ندارند، اما قیمت آن‌ها بسیار کمتر از هتل‌های درجه‌یک قطر است. رستوران‌های قطر انصافاً غذاهای خوشمزه‌ای دارند، با این حال قیمت آن‌ها گزاف است. در نتیجه برای کاهش هزینه سفر به قطر می‌توانید روی غذاهای خیابانی حساب باز کنید. خطوط هواپیمایی وزن مشخصی برای بار مسافرها در نظر گرفته‌اند. پیشنهاد می‌کنیم سبک سفر کنید تا هزینه اضافه‌بار به گردن شما نیفتد.

اختلاف ساعت تهران و قطر

اختلاف ساعت تهران و قطر

ساعت قطر حدود ۲ ساعت از ساعت ایران عقب‌تر است.

فرودگاه قطر

فرودگاه بین‌المللی قطر که با نام فرودگاه حَمَد قطر هم شناخته می‌شود، مکانی است که بیشتر پروازهای ایران در آن فرود می‌آیند. این فرودگاه یکی از پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های منطقه است. فرودگاه قطر در کنار امکانات رفاهی، حدود ۸۰ فروشگاه دارد. تمامی این فروشگاه‌ها، کالاهایی بدون مالیات در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. چندین محوطه مخصوص بازی کودکان و استخر سرپوشیده از دیگر ویژگی‌های فرودگاه قطر به حساب می‌آید. چیزی حدود ۳۰ رستوران در فرودگاه قطر وجود دارد. به امکاناتی که اشاره کردیم، چندین سالن استراحت لوکس با امکاناتی چشمگیر را هم اضافه کنید.

برقراری تماس و استفاده از اینترنت در قطر

برقراری تماس و استفاده از اینترنت در قطر

گردشگران ایرانی به‌خوبی قدر اینترنت قطر را می‌دانند؛ زیرا این کشور مقام اول سرعت اینترنت را در اختیار دارد. دو اپراتور اُریدو (Ooredoo) و وُدافون (Vodafone)، به‌عنوان بهترین اپراتورهای مخابراتی قطر شناخته می‌شوند. هر دو اپراتوری که به آن‌ها اشاره کردیم خدمات متفاوتی را با قیمت‌های مختلف در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. تجربه ثابت کرده اپراتور اُریدو گزینه‌های بهتری را پیش روی گردشگران می‌گذارد.

مدارک لازم برای سفر به قطر

مدارک لازم برای سفر به قطر

اگر یادتان باشد اشاره کردیم که ایران و قطر روابط دوستانه‌ای دارند؛ در نتیجه قطری‌ها با عزت و احترام از مسافرین ایرانی استقبال می‌کنند. برای ورود به قطر به ویزای این کشور نیاز دارید. گردش حساب و تمکن مالی از مهم‌ترین شرایط صدور ویزای قطر است. پاسپورت با دست‌کم ۶ ماه اعتبار، ۵۰۰۰ ریال قطر به‌عنوان تمکن مالی، بلیط رفت‌و‌برگشت، واچر هتل با اقامت نهایت ۳۰ روز و بیمه‌مسافرتی از مدارک لازم برای صدور ویزای قطر به حساب می‌آید. به مدارکی که اشاره کردیم تا پایان دوران همه‌گیری کرونا باید کارت واکسیناسیون و جواب منفی آزمایش پی‌.‌سی.‌آر (PCR) را هم اضافه کنید.

شماره‌های اضطراری قطر

شماره‌های اضطراری قطر

نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و اورژانس: ۹۹۹
راهنمای تلفن: ۱۸۰
راهنمایی و رانندگی: ۴۸۹۰۶۶۶
اطلاعات پرواز: ۹۷۴۴۶۲۲۹۹۹+
مدیریت مهاجرین و گذرنامه: ۹۷۴۸۸۲۸۸۲+
امور گردشگری: ۹۷۴۴۴۱۱۵۵۵+
اطلاعات هواشناسی: ۹۷۴۹۰۰۱۰۰۹

راهنمای سفر قطر را با این امید به پایان می‌رسانیم که به لطف این راهنما، یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای خارجی خود را تجربه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمند و خاطره‌های شیرینی از سفر به قطر دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید و خاطره‌های خوش را در قسمت نظرات با همراهان خود در ره بال آسمان و دیگر مخاطبانمان به اشتراک بگذارید.

اوایل نوامبر تا اوایل آوریل بهترین زمان برای سفر به قطر است. ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس نیز زمان مناسبی برای سفر به قطر به حساب می‌آید.

برج‌های بارزان، صحرای دوحه، اردوگاه بادیه نشینان، خور العدید، محوطه باستانی الزباره، خانه کمپانی قطر، سوق شاهین، پارک پرندگان خشمگین و شهر لوسیل از بهترین جاهای دیدنی قطر به حساب می‌آید.

هتل موندریان دوحه، هتل شرایتون گرند دوحه، هتل اس.‌تی‌.‌رجیس دوحه و هتل آماری دوحه به عنوان بهترین هتل‌ های قطر شناخته می‌شوند.

رستوران بندر عدن و رستوران زعفران دوحه خوشمزه‌ترین غذاهای قطری و بین‌المللی را پیش روی مشتریان قرار می‌دهند.

گردشگران ایرانی برای رسیدن به این کشور نیاز به پاسپورت و ویزا دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.