مثلث برمودا | هنوز هم یکی از ناشناخته‌ترین جاهای زمین

0

مثلث برمودا از آن دسته جاهایی است که گردشگران نام آن را شنیده‌اند، اما جرئت سفر به آن را ندارند. ترس گردشگران بی‌دلیل نیست. به‌اندازه‌ای داستان‌های ترسناک درباره این منطقه وجود دارد که در هیچ‌کجای جهان چنین داستان‌هایی را سراغ نداریم. در برخی از این افسانه‌ها، موجودات مثلث برمودا در چشم‌به‌هم‌زدنی آدمیزاد را لقمه چپ می‌کنند!

گردشگران ماجراجو کار را به جایی رسانده‌اند که به‌دنبال نشانه‌هایی درباره مثلث برمودا در قرآن می‌گردند. عده‌ای نیز با اتکا به یافته‌های علمی مدعی‌اند که راز مثلث برمودا کشف شده است. از آنجا که رسم نداریم همراهان خود در ره‌بال آسمان را از هیجان‌انگیزترین جاهای دنیا بی‌خبر بگذاریم، به این فکر افتادیم که باهم نگاهی به رازهای مثلث برمودا بیندازیم و ببینیم چرا این مکان هنوز هم یکی از ناشناخته‌ترین جاهای زمین است.

فهرست مطالب

مثلث برمودا کجاست؟

مثلث برمودا کجاست پرسشی است که ذهن هر گردشگر ماجراجویی را به خود مشغول می‌کند. همان‌گونه که حتماً شنیده‌اید، گفته می‌شود هواپیماها و کشتی‌های بی‌شماری در این منطقه اسرارآمیز ناپدید شده‌اند. به‌لحاظ جغرافیایی، می‌توان گفت مثلث برمودا در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد.

جالب است بدانید به‌اندازه‌ای داستان‌های غیرواقعی درباره مثلث برمودا وجود دارد که حساب آن‌ها از دست در رفته است. در هرکدام از این داستان‌ها، موقعیت جغرافیایی متفاوتی به مثلث برمودا نسبت داده می‌شود. در واقع، هر شخصی که داستانی ترسناک از گم‌شدن کشتی یا هواپیما در این مثلث را روایت می‌کرد به موقعیت جغرافیایی متفاوتی اشاره داشت. اطلاعات جسته‌گریخته‌ای که از دیرباز تاکنون درباره گم‌‌شدن کشتی‌ها و هواپیما‌ها در این مثلث وجود دارد، منطقه‌ای با مساحتی بین ۱میلیون و ۳۰۰هزار کیلومتر مربع تا ۳میلیون و ۹۰۰هزار متر مربع را مشخص می‌کند.

با این حال، جغرافی‌دانان مکان دقیق این مثلث را در بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا می‌دانند. رأس مثلثی که از آن صحبت می‌‌کنیم نزدیک جزایر برمودا قرار دارد. ضلع‌های دیگر این مثلث به‌سمت پایینِ فلوریدا ادامه پیدا می‌کند. این مسیر با انحرافی به‌سمت جنوب و شرق از دریای سارگاسو عبور کرده و مجدد به رأس مثلث برمی‌گردد.

به‌دلیل نزدیکی این مثلث با جزایر برمودا، نام مثلث برمودا را برای این منطقه انتخاب کرده‌اند.

تاریخچه مثلث برمودا | از سده ۱۵ میلادی

تاریخچه مثلث برمودا

مثلث رمزآلودی که سال‌هاست دانشمندان و کاوشگران را انگشت‌به‌‌دهان نگه داشته در دل تاریخ ریشه دارد. برای شما گفتیم همسایگی این منطقه با مجموعه جزایر برمودا انتخاب نام مثلث برمودا را برای آن به دنبال داشته است.

در سال‌های بسیار دور، دریاسالاران اسپانیایی و بریتانیایی برای تجدید آب و آذوقه در اقیانوس اطلس راه جزایر برمودا را در پیش می‌گرفتند. این جزایر در سده ۱۵ میلادی کشف شدند. در آن زمان، پادشاهی اسپانیا و بریتانیا به رقابت بر سر تصاحب این جزایر درآمدند. در همان زمان، دریانوردان گزارش‌هایی از حضور نیروهای شیطانی در جزیره برمودا را به گوش فرماندهان خود رساندند.

این جزایر به‌لحاظ آب‌و‌هوا نیز طوفان‌های سهمگینی را پیش روی دریانوردان قرار می‌دادند. این شرایط باعث شد بریتانیا دست از جزایر برمودا بکشد و این جزیره‌ها در اختیار پادشاهی اسپانیا قرار بگیرد. در نهایت، اسپانیایی‌ها نیز از جزایر اسپانیا دست کشیدند و این جزیره‌ها اکنون در تسلط بریتانیا قرار دارد.

اهمیت مثلث برمودا در اقیانوس اطلس | شاهراه تردد بین‌الملل

اهمیت مثلث برمودا در اقیانوس اطلس

منطقه‌ای که از آن به‌عنوان برمودا یاد می‌شود، نوعی شاهراه تردد بین‌الملل است. این مسیر در میان تمامی نواحی اقیانوس اطلس، انتخاب اول کشتی‌ها و هواپیماهایی است که میان قاره آمریکا، اروپا و جزایر کارائیب حرکت می‌کنند.

قبل از اینکه به حوادث ترسناک مثلث برمودا اشاره کنیم، بهتر است تأکید کنیم که بسیاری از این حوادث ریشه در ناآگاهی انسان از این منطقه دارد. به زبان دیگر، می‌توان گفت به‌لحاظ علمی رویدادهای مرگباری که به برمودا نسبت داده می‌شود، بیشتر از اینکه مرموز یا فرازمینی باشد، به‌دلیل اشتباه‌های انسانی رخ داده‌اند. با این حال، هنوز هم افرادی هستند که اتفاق‌های مرگبار مثلث برمودا را به پدیده‌های غیرطبیعی نسبت می‌دهند.

برای روشن‌ترشدن رازهای منطقه برمودا، در ادامه، به مهم‌ترین اتفاق‌های مرگبار در مثلث برمودا اشاره می‌کنیم. در پایان نیز حقایق مثلث برمودا را با شما در میان می‌‌گذاریم تا به لطف این اطلاعات، کلاهتان را درباره رازهای مثلث برمودا قاضی کنید.

کشتی‌های غرق‌شده در مثلث برمودا | ماجراهایی هولناک

آمار کشتی‌ها غرق یا ناپدیدشده در برمودا به‌اندازه‌ای است که مو به تن هر خواننده‌ای سیخ می‌کند. در این آمار، به کشتی‌های اقیانوس‌‌پیمایی برمی‌خوریم که از سهمگین‌ترین طوفان‌ها نجات پیدا نکرده‌اند. این کشتی‌ها در نهایت در برابر خشم برمودا تسلیم شدند و سر از اعماق دریا درآوردند. در ادامه، باهم به ماجراهای وحشتناکی از خشم برمودا اشاره می‌کنیم که بزرگ‌ترین کشتی‌های دنیا تاب تحمل آن را نداشته‌اند.

ماجرای مخوف کشتی الن آستین | اولین گزارش از حادثه‌ای مرگبار در مثلث برمودا

داستان کشتی الن آستین در مثلث برمودا

اولین گزارش مکتوب از حادثه‌ای مرگبار در مثلث برمودا به سال ۱۸۸۰ بازمی‌گردد. در آن زمان کشتی الن آستین (Ellen Austin)، بندر لیورپول در انگلستان را به مقصد نیویورک ترک کرد. ناخدا گریفین (Capitan Griffin) چندین هفته کشتی الن آستین را در آب‌های اقیانوس اطلس به پیش راند. در نهایت نیز مسیر طوفانی دریای سارگاسو را برای میان‌بر به‌سمت نیویورک انتخاب کرد.

از آنجا که این مسیر از محدوده جزایر برمودا می‌گذشت، تصمیم ناخدا به رویدادی عجیب و ترسناک ختم شد. کشتی الن آستین در مسیر به یک کشتی ماهیگیری رسید. این کشتی ماهیگیری بزرگ در ابری مه‌آلود فرو رفته بود. ناخدا گریفین به فکر افتاد که به این کشتی مرموز سری بزند، اما ترس از دزدان دریایی باعث شد وارد کشتی ماهیگیری نشوند. پس از اینکه ۲ روز کشتی ماهیگیری را زیر نظر داشتند، ناخدا گریفین به‌همراه خدمه وارد این کشتی شد. در ابتدای ورود منظره‌ای ترسناک پیش روی آنها قرار گرفت. کشتی ماهیگیری که از آن صحبت می‌کنیم به‌رغم اینکه لوازم گران‌قیمتی را حمل می‌کرد کاملاً خالی از خدمه بود.

از قرار معلوم تمامی خدمه کشتی بدون اینکه اثری از خود به جای گذاشته باشند، دود شده و به آسمان رفته بودند. این شرایط باعث شد در آن زمان شیطانی‌بودن مثلث برمودا بر سر زبان‌ها بیفتد.

غرق‌شدن کشتی یو.‌اس.‌اس سایکلوپ | بزرگ‌ترین ناوگان نیروی دریایی آمریکا در مثلث برمودا

کشتی یو اس اس سایکلوپ در مثلث برمودا

در سال ۱‍۹۱۸ و به‌دنبال غرق‌شدن کشتی یو.‌اس‌.‌اس سایکلوپ (USS Cyclops)، یک بار دیگر نام مثلث برمودا بر سر زبان‌ها افتاد. کشتی‌ای که از آن صحبت می‌‌کنیم بیدی نبود که با هر طوفانی بلرزد و غرق شود. این کشتی قسمتی از بزرگ‌ترین ناوگان نیروی دریایی آمریکا در طول تاریخ به حساب می‌آمد.

یو‌.‌اس.‌اس سایکلوپ به‌همراه ۳۰۹ خدمه گرفتار امواج بی‌رحم برمودا شد و در دل دریا فرو رفت. حادثه تلخ غرق‌شدن این کشتی نظامی در آب‌های برمودا باعث شد فرضیه وجود نیروهای شیطانی یک بار دیگر قوت بگیرد. تحقیقات زیادی درباره دلیل اصلی این حادثه انجام شد. بر اساس این تحقیقات، چگالی آب در منطقه برمودا کشتی یو.‌اس.‌اس سایکلوپ را به اعماق دریا کشیده است.

ناپدیدشدن قایق‌های بادبانی کارول آ دیرینگ | رازی دیگر در دفترچه اسرار مثلث برمودا 

قایق های بادبانی کارول آ دیرینگ ناپدید شده در برمودا

در سال ۱۹۱۹، صنعت دریانوردی حادثه‌ای تلخ را تجربه کرد. در این سال، ۵ قایق بادبانی راه اقیانوس اطلس را در پیش گرفتند. این کشتی‌ها که به لحاظ فناوری، از بهترین قایق‌های بادبانی آن زمان بودند، پس از طی مسافتی ناپدید شدند.

تا مدت‌های زیادی از قایق‌های بادبانی کارول آ دیرینگ خبری نشد. در نهایت، پس از گذشت ۲ سال، کشتی‌هایی که در اقیانوس اطلس گم شده بودند، در کارولینای شمالی پیدا شدند. حادثه به‌اندازه‌ای عجیب بود که هیچ دلیل منطقی‌ای برای آن پیدا نشد. عده‌ای بر این باور بودند که قایق‌ها بادبانی کارول آ دیرینگ در چنگال دزدهای دریایی گرفتار شده‌اند. عده‌ای نیز حمله نظامی را به این حادثه نسبت می‌دهند. به غیر از این دلایل، توضیح دیگری برای ناپدیدشدن قایق‌های بادبانی کارول آ دیرینگ پیدا نشد.

نبود توضیح محکمه‌پسند برای ناپدیدشدن این قایق‌ها، رازی دیگر را به دفترچه اسرار مثلث برمودا اضافه کرد.

حادثه مرگبار کشتی یو‌.‌اس‌.‌اس پروتئوس | از پیشرفته‌ترین کشتی‌های روزگار

کشتی یو اس اس پروتئوس گم شده در مثلث برمودا

کشتی یو‌.‌اس‌.‌اس پروتئوس (USS Protues) در سال ۱۹۱۱ به آب انداخته شد. این کشتی در آن زمان یکی از پیشرفته‌ترین کشتی‌های روزگار بود. کشتی که از آن صحبت می‌کنیم سال‌های سال در دل اقیانوس پیشرفت تا اینکه در نهایت گرفتار خشم برمودا شد.

در تاریخ ۱۹۴۱، کشتی یو.‌اس‌.‌اس پروتئوس در حالی که از آب‌های مثلث برمودا عبور می‌کرد، به‌ناگاه غیب شد و از اعماق اقیانوس سر درآورد! هیچ‌کدام از ۵۳ نفر خدمه بخت‌برگشته این کشتی جان سالم به در نبردند. هم‌زمان با غرق‌شدن کشتی یو.‌اس.‌اس پروتئوس، ۲ کشتی بزرگ دیگر نیز در این ناحیه به اعماق دریا کشیده شدند. ماجرای غرق‌شدن کشتی یو.اس.‌اس پروتئوس تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود. به‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که برای غرق‌شدن این کشتی‌ها انجام شد، دلیل اصلی حادثه هرگز مشخص نگردید.

قایق تفریحی کونمارا پنجم | از عجیب‌ترین حوادث مثلث برمودا

قایق تفریحی کونمارا پنجم قربانی مثلث برمودا

مطمئنیم با مطالعه گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای که از رویدادهای مرگبار برمودا با شما در میان گذاشتیم، به این نتیجه رسیده‌اید که این رویدادها یکی از دیگری دلخراش‌تر است. جالب است بدانید برمودا هنوز هم رویدادهای مرموزتری را در سینه نهان کرده است. یکی از این ماجراها به قایقی تفریحی با نام کونمارا پنجم (Connemara IV) مربوط می‌شود.

در سال ۱۹۵۵، قایقی تفریحی در جنوب اقیانوس اطلس پیدا شد. کاملاً مشخص بود که این قایق از مسیر خود خارج شده است. این قایق گرفتار ۳ طوفان هاریکان مخوف شده بود. به‌رغم این طوفان‌ها، قایق تفریحی کاملاً سالم بود، در حالی که هیچ اثری از خدمه آن به چشم نمی‌خورد!

این ماجرا با رنگ‌و‌لعاب زیاد در چندین کتاب درباره برمودا روایت شد. به‌دنبال بازتاب گسترده ماجرای ناپدیدشدن سرنشینان قایق تفریحی کونمارا پنجم، نویسنده‌ کتاب مثلث برمودا، نامه‌ای از یکی از اهالی باربادوس دریافت کرد. در این نامه تأکید شد که این قایق تفریحی با چندین طناب به اسکله بسته شده بود. سرنشینان قایق برای محکم‌کاری، ۲ لنگر نیز به داخل آب انداخته بودند. به همین دلیل، با فرارسیدن طوفان، سرنشین‌ها به داخل دریا کشیده شده بودند. در حالی که طناب‌های مقاوم جلوی فروکشیدن قایق به درون دریا را گرفتند.

شرایط رمزآلود ناپدیدشدن سرنشینان قایق هرگز بر کسی برملا نشد. از آن زمان تاکنون ناپدیدشدن سرنشینان قایق تفریحی کونمارا پنجم یکی از عجیب‌ترین حوادث مثلث برمودا به حساب می‌آید.

هواپیماهای سقوط‌کرده در مثلث برمودا | از فراز آسمان تا قعر دریا

با پیشرفت فناوری، آرزوی دیرینه انسان به تحقق نشست و زمینه پرواز با هواپیما مهیا شد. به‌دنبال انقلاب صنعت هوانوردی در نیمه سده ۲۰ میلادی، هواپیماهای زیادی بر فراز آسمان قاره‌های مختلف به پرواز درآمدند. جالب است بدانید آسمان منطقه برمودا به‌اندازه آب این ناحیه خطرناک است و هواپیماهای زیادی را تاکنون به درون خود کشیده است.

ماجرای سقوط ۵ فروند هواپیمای اژدرافکن پرواز ۱۹ آمریکا | هواپیماهای جنگی غول‌پیکر

هواپیمای اژدر پرواز ۱۹ آمریکا سقوط کرده در مثلث برمودا

معمای مثلث برمودا در سال ۱۹۴۵ با سقوط ۵ فروند هواپیمای اژدر پرواز ۱۹ آمریکا رنگ رمزآلودتری به خود گرفت. دلیل این امر نیز کاملاً مشخص بود، زیرا انتظار نمی‌رفت هواپیماهای جنگی غول‌پیکر به‌راحتی از آسمان به داخل دریا کشیده شوند. در این ماجرای عجیب‌ و نگران‌کننده، اسکادرانی شامل ۵ فروند اژدرافکن، پروازی آزمایشی را از خاک آمریکا آغاز کردند.

این اژدرافکن‌ها قرار بود مسیری را در اقیانوس اطلس طی کنند و با انجام مانورهای نظامی، دوباره به فرودگاه برگردند. همان‌گونه که حتماً حدس زده‌اید، این پرواز آخرین مأموریت خلبان و خدمه این هواپیماهای اژدرافکن بود. پس از قطع ارتباط این اسکادران با برج مراقبت، هواپیمای دیگری با ۱۳ خدمه به جست‌وجوی اسکادران مذکور در منطقه برمودا رفت. این هواپیما نیز دچار سرنوشتی وحشتناکی شد و از اعماق دریا سر درآورد.

در منطقه‌ای که حادثه گم‌شدن هواپیماها رخ داده بود، هوای طوفانی گزارش شد. این شرایط به مرموز‌بودن این حادثه دامن زد. با توجه به اینکه چندین هواپیمای نظامی از بین رفته بود، نیروی هوایی آمریکا تحقیقات میدانی گسترده‌ای را ترتیب داد. در این تحقیقات مشخص شد که هواپیماهای غرق‌شده مسیریابی نادرستی را دریافت کرده‌اند و با تمام‌شدن سوخت، سقوط کرده‌اند.

این گزارش نظر بسیاری از کاوشگران برمودا را جلب نکرد تا جنبه شیطانی مثلث برمودا همچنان ادامه پیدا کند.

ناپدیدشدن هواپیماهای استار تایگر و استار اریل | گرفتار نفرین برمودا

در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۴۹، جامعه هوانوردی بین‌المللی با ناپدیدشدن هواپیماهای استار تایگر (Star Tiger) و استار اریل (Star Ariel) انگشت‌به‌دهان ماند. در این حادثه، ابتدا در سال ۱۹۴۸ هواپیمایی با مدل استار تایگر که از مجمع‌الجزایر آزور (Azores) به‌سمت جزیره‌های برمودا در حال پرواز بود، به اعماق دریا سقوط کرد. یک سال بعد هم هواپیمای دیگری با مدل استار اریل که مجموعه جزایر برمودا را به مقصد جامائیکا ترک گفته بود، گرفتار نفرین برمودا شد. هر دو هواپیمایی‌ که از آنها صحبت می‌کنیم به بهترین فناوری‌های روز آن زمان مجهز بودند.

گفته می‌شود این هواپیما‌ها برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی،‌ در کمترین ارتفاع ممکن پرواز می‌کردند. دلیل اصلی سقوط این دو هواپیمای خطوط هوایی بریتانیا هرگز مشخص نشد تا برمودا به منطقه‌ای مرگبار برای خدمه کشتی‌ها و هواپیما‌ها تبدیل شود.

غیب‌شدن هواپیمای داگلاس دی.‌سی ۳ | از ترسناک‌ترین داستان‌ها

غیب شدن هواپیما دی سی 3 در مثلث برمودا

ماجرای غیب‌شدن هواپیمای داگلاس دی.‌سی ۳ (Douglas DC-3) یکی از ترسناک‌ترین داستان‌هایی است که درباره برمودا روایت شده. تاریخ این حادثه غم‌انگیز به دسامبر سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد. در آن زمان، هواپیمای داگلاس دی‌.‌سی ۳ با پروازی سان‌خوان (San Juan) را به مقصد میامی ترک گفت.

این پرواز هرگز به مقصد نرسید و امواج سهمگین برمودا هواپیما و خدمه آن را به کام مرگ فرو بردند. از بد روزگار، پرواز داگلاس دی.‌سی ۳ چیزی بیشتر از ۳۰ مسافر و خدمه داشت که تمامی آنها از بین رفتند. ارتباط مخابراتی این پرواز به‌یک‌باره در فراز برمودا با برج مراقبت قطع شد! پس از این اتفاق، دیگر هیچ اثری از هواپیما یا خدمه آن پیدا نشد.

تحقیقات گسترده‌ای برای مشخص‌کردن دلیل غیب‌شدن هواپیمای داگلاس دی.‌سی ۳ انجام شد. این تحقیقات هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشت و تا به امروز دلیل اصلی ناپدیدشدن این هواپیما در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

برخورد هواپیماهای بوئینگ کی‌.سی ۱۳۵ استراتوتانکر | برخورد در فراز برمودا

برخورد هواپیمای بوئینگ کی سی 135 استراتو نکر در مثلث برمودا

برای آن دسته از خواننده‌هایی که هواپیمای بوئینگ کی.‌سی ۱۳۵ را نمی‌شناسند، باید بگوییم این هواپیما یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای سوخت‌رسان دنیاست. در تاریخ ۲۸ آگوست ۱۹۶۳، ۲ فروند از این هواپیماهای عظیم‌الجثه در ارتفاعات غربی برمودا باهم برخورد کردند.

ناگفته نماند بعضی از کارشناسان هوانوردی ادعای برخورد این دو هواپیما را رد می‌کنند. دلیل این کارشناسان دوربودن فاصله سقوط این هواپیماها از یکدیگر با فاصله‌ای حدود ۲۶۰ کیلومتر است. تحقیقات گسترده‌ای برای دلیل سقوط این هواپیماها انجام شد؛ اما به نتیجه‌ای نرسید. با توجه به رازهایی که برمودا در سینه نهان دارد، بعید می‌دانیم علت اصلی سقوط این هواپیما‌ها مشخص شود.

نادانسته‌ها درباره مثلث برمودا | چه‌چیزهایی را نمی‌دانیم؟

چیزهایی که در مورد مثلث برمودا نمیدانیم

مثلث برمودا هنوز هم مرموزترین منطقه دنیاست. این مرموزی باعث شده چیزهای زیادی را درباره این منطقه مرگبار ندانیم. در ادامه، اطلاعات مرموزی از برمودا را به شما در میان می‌گذاریم که هنوز کسی موفق به رمزگشایی آنها نشده است:

  • علت اصلی غرق‌شدن کشتی‌ها و هواپیما‌ها در مثلث برمودا بر کسی مشخص نیست. دانشمندان اشتباه انسانی و پدیده‌های هواشناختی را علت اصلی مرگباربودن مثلث برمودا می‌دانند؛
  • تعداد دقیق کشتی‌ها و هواپیمای ناپدیدشده در برمودا مشخص نیست. برموداشناسان معتقدند نزدیک به ۵۰ کشتی کوچک و بزرگ و ۱۰ هواپیمای مسافری،‌ باری و نظامی در چنگال مثلث برمودا گرفتار شده‌اند؛
  • در طول سالیان متمادی، کشتی‌ها و هواپیماهای زیادی به اعماق مثلث برمودا فرو رفته‌اند. جالب اینجاست که باقی‌مانده این کشتی‌ها و هواپیما‌ها تاکنون از دل دریا بیرون نیامده است. این شرایط باعث شده بسیاری از رازهای برمودا همچنان سربه‌مهر باقی بماند.

دانسته‌ها درباره مثلث برمودا | چه‌چیزهایی را می‌دانیم؟

راز های مثلث برمودا

به لطف پیشرفت فناوری‌های نوین، این روزها پرده‌های زیادی از رازهای برمودا برداشته شده است. در ادامه، اطلاعات دقیقی از برمودا را به شما عرضه می‌کنیم که امروزه برای دانشمندان و دیگران قابل‌استنادند:

  • طوفان‌ها هاره‌ای و هاریکان‌های سهمگینی در برمودا رخ می‌دهد؛
  • عمیق‌ترین قسمت اقیانوس اطلس در برمودا قرار دارد. این ناحیه عمق میلواکی (Milwaukee Depth) نامیده می‌شود و عمق آن دقیقاً ۸۳۸۰ متر است؛
  • به‌رغم گزارش‌های بی‌شماری که از سده ۱۹ میلادی درباره شیطانی بودن برمودا منتشر شد، این منطقه اسم خاصی نداشت تا اینکه در سال ۱۹۶۴، رسانه‌ها نام مثلث برمودا را به این ناحیه مرموز اختصاص دادند؛
  • در کنار حوادث تلخی که در برمودا شاهد بوده‌‌ایم، این روزها برمودا یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی و دریایی دنیاست. به‌جرئت می‌توان گفت در کمترین مسیر دریایی به‌اندازه برمودا کشتی‌های مسافری تردد می‌کنند؛
  • مؤسسه حیات‌وحش جهانی (World Wildlife Fund) تحقیقات گسترده‌ای را برای سنجش مقدار امنیت مسیر دریایی برمودا انجام داد. در این تحقیقات مشخص شد برمودا در میان ۱۰ منطقه خطرناک کشتیرانی در آب‌های آزاد دنیا قرار ندارد؛
  • جالب است بدانید به‌رغم حوادث مرگبار و اتفاق‌های مرموز، در هیچ‌کدام از نقشه‌های رسمی جغرافی‌شناسی اسمی از مثلث برمودا به چشم نمی‌خورد. مرکز نام‌های جغرافیایی آمریکا (U.S. Board on Geographic Names) نیز مثلث برمودا را به‌عنوان منطقه‌ای رسمی در اقیانوس اطلس نمی‌شناسد؛
  • تا قبل از دهه ۷۰ میلادی، جامعه جهانی خبر چندانی از مرموزبودن برمودا نداشتند. در سال ۱۹۷۴ چارلز برلیتز (Charles Berlitz) کتاب پرفروشی با نام مثلث برمودا منتشر کرد. این کتاب نام برمودا را بر سر زبان‌ها انداخت. این نویسنده آمریکایی در این کتاب مدعی شد جزیره افسانه‌ای آتلانتیس دلیل اصلی ناپدیدشدن هواپیما‌ها و کشتی‌ها در منطقه برمودا است.

راز مثلث برمودا | تجمع بیش‌از‌حد گاز متان جامد

راز عجیب مثلث برمودا

مطمئنیم داستان‌‌های مخوفی که از برمودا مطرح کردیم شما را حسابی کنجکاو کرد بدانید مثلث برمودا چه رازی دارد. با این حساب، اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم که خبری از نیروهای شیطانی در این منطقه در کار نیست و راز مثلث برمودا کشف شد. برای رمزگشایی رازهای برمودا مانند هر پدیده دیگری باید دست به دامان علم و دانش شویم.

دانشمندان در این زمینه دست‌ روی‌ دست نگذاشته‌اند و نظریه‌های مختلفی را درباره برمودا شاهد هستیم. در یکی از این نظریه گفته می‌شود تجمع بیش‌از‌حد گاز متان جامد در زیر منطقه برمودا حباب‌های گازی عظیمی را ایجاد می‌کند. این حباب‌ها که از دل اقیانوس بیرون می‌آیند، به‌اندازه‌ای قدرت دارند که به‌راحتی باعث غرق‌شدن کشتی‌ها می‌شوند. این نظریه تکلیف سقوط هواپیماها را نیز در منطقه برمودا روشن می‌کند. قدرت حباب‌های گاز متانی که از دریا بیرون می‌آید به‌اندازه‌ای است که تعادل عظیم‌ترین هواپیماها را برهم می‌زند.

ناگفته نماند برخی دانشمندان این نظریه را قبول ندارند. بعضی از برموداشناسان بر این باورند که حباب‌های گاز متان ممکن است قایق‌های کوچک را غرق کند. این حباب‌ها به‌اندازه‌ای قدرت ندارند که کشتی‌های بزرگ را به قعر دریا فرو ببرند.

نجات یافتگان مثلث برمودا | بشر حتی از برمودا هم جان سالم به در می‌برد

به اینکه مثلث برمودا منطقه‌ای شیطان یا ناحیه‌ای با پدیده‌های سهمگین طبیعی است کاری نداریم. چیزی که مشخص است این نکته است که برمودا انسان‌های زیادی را به کام مرگ فرو برده است. در این بین افراد خوش‌شانسی نیز بوده‌اند که از چنگال برمودا رهایی پیدا کرده‌اند. جالب اینجاست در کنار کتاب‌هایی که از مرگ انسان‌ها در برمودا خبر می‌دهد، کتاب‌هایی نیز وجود دارد که نجات‌‌یافتگان مثلث برمودا نگاشته‌اند. کتاب‌هایی از این دست این نکته را اثبات می‌کنند که بشر حتی از برمودا هم می‌تواند جان سالم به در ببرد.

پدیده‌های فرازمینی در مثلث برمودا | اثبات‌شده؟

فرازمینی ها و مثلث برمودا

داستان‌های وحشتناکی که از برمودا نقل می‌شود، باعث شد به مثلث برمودا لقب مثلث شیطان بدهند. عده‌ای دیگر نیز رویدادهای این منطقه را به فرازمینی‌ها نسبت می‌دهند. این گفته‌ها شاید برای داستان‌های ترسناک خوب باشد؛ اما در دنیای علم پذیرفته نیست.

در بررسی‌های علمی که برای باقیمانده هواپیماها و کشتی‌های غرق‌شده در برمودا انجام شد، هیچ پدیده فرازمینی به چشم نمی‌خورد. به زبان ساده‌تر، هیچ رویداد غیرطبیعی در حادثه‌های مرگبار برمودا دخالت ندارد. تغییرات سهمگین آب‌و‌هوایی و اشتباه‌های انسانی یگانه دلیل غرق‌شدن کشتی‌ها و هواپیما‌ها در مثلث برمودا است.

به‌رغم تمامی یافته‌های علمی، عده‌ای معتقدند مثلث برمودا رازهایی دارد که دولتمردان کشورهای بزرگ نمی‌خواهند برملا شود. از آنجا که در دنیای اطلاعات زندگی می‌کنیم، اگر این مثلث برمودا واقعاً رازی غیرطبیعی داشته باشد، دیر یا زود رازهای نهان برمودا برای جهانیان افشا خواهد شد.

مثلث برمودا یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی جهان و در عین حال ترسناک ترین جاهای دنیا بود که حتی نام آن لرزه بر اندام مخاطب می‌انداخت. خوشبختانه این شرایط در سال‌های اخیر تغییر کرده است. چند دهه‌‌ای می‌شود که خبر ناگواری از این منطقه به گوش نمی‌رسد. بی‌شک در آینده، با پیشرفت فناوری، این منطقه حتی از امروز نیز امن‌تر خواهد شد. امیدواریم با توضیحاتی که از مثلث برمودا مطرح شد، پاسخ کاملی برای پرسش‌های خود پیدا کرده‌ باشید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم اطلاعات سودمندی از این منطقه دارید که پرده‌های بیشتری از رازهای برمودا برمی‌دارد، در قسمت دیدگاه‌ها این اطلاعات مفید را با ره بال آسمان و دیگر خواننده‌ها در میان بگذارید.

به‌لحاظ جغرافیایی، می‌توان گفت مثلث برمودا در قسمت غربی اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد.

در سال ۱۹۷۴، چارلز برلیتز (Charles Berlitz)، نویسنده آمریکایی، ماجرای مثلث برمودا را در کتابی با همین نام مطرح کرد.

ناپدیدشدن نزدیک به ۵۰ کشتی کوچک و بزرگ و ۱۰ هواپیمای مسافری، و باری و نظامی در مثلث برمودا این منطقه را به نقطه‌ای خاص تبدیل کرده است.

نه‌‌تنها افراد زیادی از حادثه‌های مثلث برمودا نجات پیدا کرده‌اند، بلکه این منطقه یکی از پرترددترین مسیرهای دریایی و هوایی دنیاست و سالانه هزاران مسافر از آن با کشتی و هواپیما عبور می‌کنند.

اجتناب خلبان‌ها از پرواز بر فراز مثلث برمودا به شرایط آب‌و‌هوایی این منطقه بستگی دارد. کاملاً مشخص است هیچ خلبانی پرواز بر فراز برمودا را در هوای طوفانی ترجیح نمی‌دهد.

دانشمندان مدت‌های زیادی است که از راز مثلث برمودا پرده برداشته‌اند. از طرف دیگر، در تحقیقات علمی اثری از وجود نیروهای شیطانی یا فرازمینی در حادثه‌های برمودا وجود ندارد.

5/5 (1 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.