بهترین رستوران های اصفهان | از بریان تا گوش‌فیل و دوغ

2

اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای مرکز ایران به حساب می‌آید. همه‌ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی با تهیه بلیطی مانند بلیط هواپیما اصفهان یا با اتومبیل شخصی به لین شعر سفر و از دیدنی‌هایش دیدن می‌کنند. به همین خاطر در اصفهان می‌توانیم شاهد حضور انواع رستوران مدرن و سنتی باشیم. امروز قصد داریم تا شما را با بهترین رستوران های اصفهان آشنا کنیم تا طعم غذاهای اصیل این شهر را بچشید. با ما همراه باشید.

آشنایی با بهترین رستوران های اصفهان

اصفهان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایران به حساب می‌آید. همه‌ساله هزاران هزار گردشگر از سراسر ایران برای تماشای جاهای دیدنی اصفهان، به این شهر سفر می‌کنند. به همین خاطر در هر گوشه از اصفهان، یک رستوران بسیار باکیفیت و عالی برای پذیرایی از مسافران در نظر گرفته شده است. با ما همراه باشید تا بهترین رستوران های اصفهان را بشناسید.

  • خانه تاریخی میناس

تصویری از خانه تاریخی میناس

خانه تاریخی میناس یکی از جاهای دیدنی اصفهان محسوب می‌شود. این خانه یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی اصفهان است. قدمت این خانه به دوران صفویه بازمی‌گردد. در سال 1398، بعد از بازسازی کامل، این واحد مسکونی، به یک اقامتگاه بوم‌گردی بسیار زیبا و سنتی تبدیل شد. این خانه مجموعاً 3 باب اتاق دارد. در کنار بخش مسکونی، در این اقامتگاه سنتی و دل‌نشین، یک کافه رستوران بسیار زیبا و سنتی نیز وجود دارد. اگر به حضور در خانه‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، به این ترتیب می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. زمانی که در کافه رستوران خانه تاریخی میناس حضور دارید، احساس می‌کنید که همین الآن شاه عباس صفوی برای شما منوی ویژه را می‌آورد! کافه رستوران خانه تاریخی میناس، یکی از بهترین رستوران های اصفهان از نظر کیفیت خدمات و فضاسازی به شمار می‌آید.

ساعت کار8 صبح تا 11 شب
شماره تماس03136250031
آدرساصفهان، خیابان حکیم نظامی، کوی سنگتراش‌ها، کوچه 22 خانه تاریخی میناس
  • رستوران آرک . آ

رستوران آرک . آ یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان است. این رستوران را به زیباترین شکل ممکن فضاسازی کرده‌اند. رستوران آرک . آ در یک خانه سنتی و تاریخی قرار دارد؛ اما فضاسازی آن ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است. رستوران آرک . آ به دو بخش روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شود. در بخش میانی این خانه قدیمی، حیاطی دل‌باز و باصفا قرار دارد. بخش روباز رستوران نیز دقیقاً در میان این حیاط زیبا واقع شده است. در طراحی حیاط، از کف‌پوش تمام چوب استفاده کرده‌اند. همین کار ساده باعث شده تا فضای داخلی این رستوران بسیار گرم و صمیمی به نظر برسد. زمانی که به‌سراغ نظرات مشتریان بروید، اغلب افراد نظرات مثبتی را ارائه کرده‌اند. پس می‌توانید از جهت خدمات و کیفیت غذاهای رستوران آرک . آ اصفهان نیز آسوده خاطر باشید.

ساعت کار8 صبح تا 11 شب
شماره تماس09133030385
آدرساصفهان، محله جلفا، روبه‌روی کلیسای وانک
  • رستوران باستانی اصفهان

از نام این رستوران کاملاً مشخص است که رستوران باستانی یکی از بهترین رستوران های سنتی اصفهان محسوب می‌شود. زمانی که وارد محیط این رستوران می‌شوید، احساس می‌کنید که پا به یک موزه قدیمی و بسیار شیک گذاشته‌اید. رستوران باستانی اصفهان از نظر فضاسازی، بی‌تردید یکی از بهترین رستوران های اصفهان است. فقط کافی‌است به تصاویر بالا نگاه کنید و خودتان را در این رستوران تصور نمایید. با حضور در این رستوران، اصلاً متوجه گذر زمان نخواهید شد. علاوه‌بر فضاسازی بی‌نظیر و زیبا، این رستوران خدماتی بسیار درخور را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. پرسنل رفتاری بسیار حرفه‌ای و محترمانه با مشتریان دارند. همچنین در این رستوران، انواع غذاهای سنتی اصفهان، با بهترین کیفیت ارائه می‌شود. این رستوران دارای لژ خانوادگی در بخش حوضخانه است. شما می‌توانید چند تخت را کنار هم بگذارید و از معاشرت با هم لذت ببرید.

ساعت کار12 ظهر تا 12 شب
شماره تماس32200374
آدرساصفهان، میدان نقش جهان، جنب مسجد امام، پلاک ۱۵
  • رستوران بریانی اعظم

چشیدن طعم بریان، یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌های سفر به اصفهان محسوب می‌شود. همه مردم ایران دوست دارند حداقل یک بار مزه این غذای چرب و لذیذ اصفهانی را امتحان کنند. خب اگر به اصفهان سفر کنید، قطعاً به‌دنبال بهترین بریانی اصفهان خواهید بود. فقط کافی است از مردم درباره بهترین بریانی اصفهان بپرسید، تا همه به شما بریانی اعظم را معرفی کنند. بریانی اعظم یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که خوشمزه‌ترین بریان را ارائه می‌دهد. این رستوران معروف، چند شعبه مختلف در اصفهان دارد. فقط پیش از مراجعه به بریانی اعظم، فراموش نکنید که بریان در همه جای اصفهان، فقط در وعده نهار سرو می‌شود. دلیل این است که این غذا بسیار چرب است؛ پس برای شام یک غذای بسیار سنگین خواهد بود.

  • شعبه 1

ساعت کار11:30 ظهر تا 4 عصر
شماره تماس03132202070
آدرساصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
  • شعبه 2

ساعت کار11:30 ظهر تا 4 عصر
شماره تماس03133383070
آدرساصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
  • شعبه 3

ساعت کار11:30 ظهر تا 4 عصر
شماره تماس03132125730
آدرساصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
  • شعبه 4

ساعت کار11:30 ظهر تا 4 عصر
شماره تماس03136280939
آدرساصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین
  • رستوران ترنج اصفهان

اصفهان دارای صدها خانه تاریخی بسیار زیباست. قدمت اکثر این خانه‌ها به دوران صفوی باز می‌گردد و برخی دیگر به دوران قاجار تعلق دارند. بعضی از این خانه‌ها پس از بازسازی، به اقامتگاه سنتی و برخی دیگر به رستوران‌های شیک و زیبا تبدیل شدند. رستوران ترنج اصفهان یکی از بهترین رستوران های اصفهان است که در خانه هوانس قرار دارد. قدمت خانه هوانس به دوران قاجار باز می‌گردد. در وصف زیبایی و معماری این خانه زیبا، زبان قاصر می‌ماند. حیاط دل‌باز، زیرزمین آجری بسیار باصفا و سالنی مجلل و شاهانه جزء مشخصه‌های برجسته این خانه محسوب می‌شوند. اگر به‌دنبال بهترین رستوران های اصفهان با فضای سنتی و در عین حال لوکس و شیک هستید، رستوران ترنج برای شما بهترین گزینه خواهد بود. فراموش نکنید چایخانه و غذاخوری ترنج به‌صورت کامل از هم تفکیک شده‌اند.

ساعت کار11 ظهر تا 11 شب
شماره تماس03136293788
آدرساصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس
  • رستوران جارچی باشی اصفهان

تصویری از رستوران جارچی باشی اصفهان

جارچی باشی را می‌توان یکی از باصفاترین رستوران های اصفهان دانست. این رستوران در یک خانه سنتی با دکوراسیون بسیار زیبا واقع شده است. فضای رستوران جارچی به‌حدی زیباست که مشتریان بیشتر از غذای خوشمزه جارچی، توجه‌شان به دکوراسیون و فضاسازی آن جلب می‌شود. فضای داخلی این رستوران دقیقاً بر اساس معماری سنتی ایرانی اسلامی طراحی شده است. در سالن اصلی رستوران، چندین و چند ستون زیبا و گچ‌بری‌شده را مشاهده خواهید کرد که با طاقی‌های قوسی‌شکل به یکدیگر متصل هستند. کاشی‌کاری‌های پایین هر ستون و تزئیناتی که بر روی گچ‌بری‌ها به کار برده‌اند، مثال‌زدنی هستند. میزهای چوبی، صندلی‌های شاهانه و رومیزی ترمه، انگار که مدیریت رستوران جارچی به کوچک‌ترین جزئیات نیز دقت کرده است. در این رستوران یک گروه موسیقی، هر شب موسیقی زنده اجرا می‌کنند. فراموش نکنید کباب و بریان جارچی در تمام اصفهان شهرت بسیاری دارد.

ساعت کار12 ظهر تا 11 شب
شماره تماس03132207453
آدرساصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها، مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان جارچی باشی
  • رستوران خوان گستر

تصویری از رستوران خوان گستر

زمانی که از مردم محلی درباره بهترین رستوران های اصفهان بپرسید، قطعاً حداقل چند نفر نام رستوران خوان گستر را به شما معرفی خواهند کرد. با ورود به رستوران خوان گستر، احساس می‌کنید که پا به دنیای سریال «شهرزاد» گذاشته‌اید. به‌شکلی که تصور  می‌کنید الآن علی نصریان به‌عنوان خان بزرگ کنار شهاب حسینی در حال میل‌کردن غذای شاهانه خود است. رستوران خوان گستر به سبک رستوران‌ها و کافه‌های شیک دهه 40 شمسی دکور شده است. همین مسئله آن را به یکی از زیباترین رستوران های اصفهان تبدیل می‌کند. این رستوران در نزدیکی کلیسای وانک و داخل محله جلفا قرار دارد. به همین خاطر در اکثر روزهای سال شلوغ است. فراموش نکنید که این رستوران جزء رستوران های گران اصفهان محسوب می‌شود.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 15:30 به‌ صرف نهار و از ساعت 20 تا 22:30 به‌ صرف شام
شماره تماس03136278989
آدرساصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان کلیسای وانک
  • رستوران شب نشین اصفهان

اکثر رستوران های اصفهان در خانه‌های تاریخی و سنتی قرار دارند. رستوران شب نشین نیز در یک خانه سنتی واقع شده است؛ اما این خانه هیچ شباهتی به خانه‌های سنتی ایرانی ندارد! مدیریت رستوران شب نشین، یک ایده بسیار خاص را اجرا کرده است. او از طراحان خواست تا رستوران او را به سبک خانه‌های سنتی مردم چین و ژاپن در بیاورند! همین مسئله باعث شده تا رستوران شب نشین اصفهان، یکی از خاص‌ترین رستوران‌های این شهر باشد. البته در طراحی فضای داخلی کوتاهی کرده‌اند و فقط ظاهر بیرونی این رستوران به شکل خانه‌های تاریخی آسیای جنوب‌شرقی است. این رستوران در یک باغ دل‌باز قرار دارد. آلاچیق‌هایی که در این باغ قرار داده‌ شده‌اند، بسیار باصفا و زیبا هستند. به‌صورت کلی با حضور در این رستوران، حال دلتان بهتر می‌شود و می‌‌توانید از غذایی خوشمزه نیز لذت ببرید.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 19:30 به‌ صرف نهار و از ساعت 20 تا 23:30 به‌ صرف شام
شماره تماس03133393633
آدرساصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه
  • رستوران شهرزاد

تصویری از رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد فعالیت خود را از سال 1346 آغاز کرده است. به همین خاطر می‌توان گفت که این رستوران، یکی از قدیمی‌ترین و البته بهترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. گفتنی است در طول این مدت، رستوران شهرزاد مشتریان ثابت خود را حفظ کرده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی از مشتریان، فرزندان خود را نیز به این رستوران می‌آورند. همین مسئله دلالت بر مشتری‌مداری رستوران شهرزاد دارد. فضای داخلی رستوران شهرزاد به‌خوبی طراحی شده است. شیشه‌های رنگی، سقف گچ‌بری شده و میزهای چوبی اصیل، هر آنچه که در این رستوران می‌بینید، شاهانه و زیباست. شهرزاد انواع غذاهای سنتی و فرنگی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. این رستوران در اکثر روزهای سال شلوغ است و به همین خاطر همواره غذاهای تازه و خوشمزه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ساعت کار11:30 ظهر تا 11:30 شب
شماره تماس03112204490
آدرساصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس‌آباد
  • رستوران قصر منشی اصفهان

رستوران قصر منشی یکی از شیک‌ترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. این رستوران در یک کاخ قدیمی واقع شده است. قدمت این کاخ به دوران قاجار و قرن 12 هجری شمسی باز می‌گردد. این قصر به‌خوبی بازسازی شده است و همان حس‌وحال شاهانه را به مشتریان منتقل می‌کند. دیوارهای سفید با گچ‌بری‌های زیبا، پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی، میزهای چوبی شاهانه، ظروف سلطنتی و سنتی و حتی کوچک‌ترین جزئیات این رستوران، دل شما را حسابی می‌برد. با وجود آنکه رستوران قصر منشی، انواع غذاهای خوشمزه و باکیفیت را ارائه می‌دهد؛ اما مشتریان آن‌قدر غرق زیبایی فضای رستوران می‌شوند که فراموش می‌کنند حتی چه غذایی سفارش داده‌اند! اگر به‌دنبال موقعیتی عالی برای عکاسی و ثبت خاطرات هستید، این رستوران برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 19:30 به‌ صرف نهار و از ساعت 20 تا 23:30 به‌ صرف شام
شماره تماس03131113
آدرساصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی
  • رستوران گردان هتل آسمان اصفهان

تصویری از رستوران هتل آسمان

رستوران گردان هتل آسمان اصفهان، یکی از زیباترین و لوکس ترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. همان طور که از تصویر این رستوران مشخص است، در بالای هتل آسمان اصفهان قرار دارد. رستوران آسمان، زیباترین مناظر از اصفهان را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. از این رستوران می‌توانید در طول روز شاهد رود زیبای زاینده رود باشید. در طول شب نیز می‌توانید لباس نور اصفهان را نظاره کنید. میزی که در این رستوران انتخاب می‌کنید، اصلاً مهم نیست؛ زیرا این رستوران به‌صورت 360 درجه می‌چرخد و همه جای اصفهان را به شما نشان می‌دهد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی و فرنگی به مشتریان ارائه می‌شود. پس هر سلیقه‌ای که داشته باشید، با لبخند از این رستوران خارج خواهید شد. فراموش نکنید که این رستوران جزء گران ترین رستوران های اصفهان به شمار می‌آید.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 19:30 به‌ صرف نهار و از ساعت 20 تا 23:30 به‌ صرف شام
شماره تماس03132354141
آدرساصفهان، خیابان مطهری
  • رستوران مادربزرگ

واقعاً نام‌گذاری برخی از رستوران‌ها، با برنامه‌ریزی قبلی و بسیار مناسب انجام می‌شود. با شنیدن نام رستوران مادربزرگ، چه تصاویری در ذهن شما تداعی می‌شوند؟ آیا به یاد دست‌پخت خوشمزه مادربزرگتان می‌افتید؟ یا فضای دنج خانه او که از خانه خودتان نیز آرامش‌بخش‌تر است؟ خب هر آنچه در ذهنتان تصور می‌کنید، صحیح است. رستوران مادربزرگ یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. این رستوران انواع غذاهای خانگی و با طعم سنتی همانند کشک بادمجان، کوفته، خورش قیمه و غیره را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. جالب است بدانید نحوه سرو غذا در این رستوران نیز همانند خانه مادربزرگ است! پس می‌توانید انتظار سالاد شیرازی و ماست موسیر خانگی را کنار غذای خود داشته باشید. این رستوران حال‌وهوایی بسیار خوش دارد و حال شما را بهتر می‌کند.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 19 به صرف نهار و از ساعت 20 تا 23:30 به صرف شام
شماره تماس091232213946
آدرساصفهان، خیابان سپه، خیابان مسجد حکیم، نرسیده به هتل حکیم
  • رستوران نقش جهان اصفهان

آیا به میل‌کردن غذا در یک کاخ سلطنتی علاقه‌مند هستید؟ اگر طرفدار فضاهای بسیار لوکس و مثال‌زدنی باشید، قطعاً رستوران نقش جهان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. رستوران نقش جهان دارای فضایی بسیار شیک و در عین حال سنتی و زیباست. به‌جای میز و صندلی، در این رستوران از تخت‌های سنتی استفاده شده است.  کارکنان این رستوران طوری با شما برخورد می‌کنند که انگار جزء شاهزاده‌های قجری هستید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی سرو می‌شود. غذاهای رستوران نقش جهان اصفهان بسیار باکیفیت هستند و در حجم فراوان سرو می‌شوند. کباب دنده این رستوران به‌حدی لذیذ و خوشمزه است که طعم آن را تا سال‌ها به یاد خواهید آورد. این رستوران بی‌تردید یکی از لوکس‌ترین و بهترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 19 به‌ صرف نهار و از ساعت 20 تا 23:30 به‌ صرف شام
شماره تماس091232213946
آدرساصفهان، خیابان سپه، خیابان مسجد حکیم
  • رستوران هرمس

تصویری از رستوران هرمس

اگر عاشق رستوران‌های سنتی هستید، بهتر است ابتدا به تصویر بالا دقت کنید. رستوران هرمس در یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی اصفهان، یعنی خانه همدم السلطنه اصفهان واقع شده است. این خانه در گذشته به دختر امیرکبیر و همسر ظل السلطان تعلق داشت. این خانه را به‌حدی زیبا و عالی بازسازی کرده‌اند که می‌توانید انتظار حضور شخص امیرکبیر را در این خانه داشته باشید! رستوران هرمس حس بسیار زیبایی دارد. زمانی که در این رستوران هستید، احساس خوبی به شما دست می‌دهد. در میان خانه، حیاطی دل‌باز و باصفا قرار دارد. در این حیاط، حوضی فیروزه‌ای و بسیار زیبا به چشم می‌خورد. دورتادور حوض نیز میز و صندلی‌های چوبی این رستوران قرار دارند. رستوران هرمس را می‌توان جزء باصفاترین و بهترین رستوران های اصفهان دانست.

ساعت کاراز ساعت 12 تا 15:30 به‌ صرف نهار و از ساعت 17 تا 24 به‌ صرف شام
شماره تماس091232213946
آدرساصفهان، انتهای خیابان حافظ، کوچه شماره ۳
  • رستوران هوگر اصفهان

کافه رستوران هوگر اصفهان در یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین خانه‌های تاریخی این شهر، یعنی خانه دهدشتی اصفهان قرار دارد. همه‌روزه گردشگران بسیاری از این خانه تاریخی و زیبا دیدن می‌کنند. این خانه تاریخی امروزه از زیباترین کافه های اصفهان به شمار می‌آید. این خانه با ایوان بزرگ، درب و پنجره‌های چوبی، ستون‌های مرتفع و دیوارهای سفید، چشم هر گردشگر و بیننده را به خود جذب می‌کند. جلوی ایوان اصلی، حیاطی بسیار بزرگ و باصفا به چشم می‌خورد. درختچه‌های کوچک و گلدان‌های شمعدانی، چشم‌اندازی زیبا به این حیاط بخشیده‌اند. کافه هوگر در چنین خانه زیبا و چشم‌نوازی قرار دارد. این کافه بخشی از میز و صندلی‌های خود را در حیاط و زیر سایه‌بان و بخشی دیگر را در داخل خانه تاریخی دهدشتی قرار داده است. میز و صندلی‌های چوبی، رومیزی‌های ترمه و پرده‌های سنتی، حس‌وحال دوران قاجار را به شما منتقل می‌کنند.

ساعت کار1 ظهر تا 11 شب
شماره تماس09134208004
آدرساصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، دروازه دولت، خیابان مسجد باب الرحمه، کوچه جهان‌نما، انتهای بن‌بست دهدشتی، پلاک 110
  • ساندویچی آرابو

خب در سفر به اصفهان همیشه که نمی‌توان در کاخ‌های سلطنتی و رستوران‌های بسیار لوکس حضور داشت. گاهی هم دلمان یک ساندویچ خوشمزه و ساده می‌خواهد! ساندویچی آرابو یکی از معروف‌ترین ساندویچی‌های تمام اصفهان محسوب می‌شود. اصلاً تصوری لوکس از این ساندویچی نداشته باشید! آرابو حتی درب و پنجره‌های فلزی قدیمی خود را تغییر نداده است! این ساندویچی ظاهری بسیار ساده و البته نوستالژیک دارد. آرابو جزء قدیمی‌ترین ساندویچی‌های اصفهان به شمار می‌آید. قیمت ساندویچ‌های آرابو مقرون‌به‌صرفه است و می‌توانید همانند یک رستوران لوکس، از این ساندویچی نیز لذت ببرید.

ساعت کار12 ظهر تا 12 شب
شماره تماس03136276325
آدرساصفهان، خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، آرابو
  • سرای حاج میرزا

سرای حاج میرزا یکی از معروف‌ترین سفره‌خانه‌های ایران در سطح جهانی محسوب می‌شود. این سرای قدیمی در بخش تاریخی اصفهان واقع شده است. بد نیست بدانید سرای حاج میرزا به‌حدی شهرت دارد که حتی آنتوری بوردن، یکی از تسترهای معروف دنیا نیز از این سفره‌خانه دیدن کرده است. قدمت این سفره‌خانه سنتی به دوران صفویه باز می‌گردد. مدیریت این سفره‌خانه چندین نسل است که در اختیار یک خانواده قرار دارد. علاوه‌بر فضای سنتی این سفره‌خانه، در سرای حاج میرزا می‌توانید شاهد هزاران اثر عتیقه باشید. بخشی از این آثار را شخص حاج میرزا در سفرهای خود جمع‌آوری کرده‌ است و بخشی دیگر را مشتریان به این سرا هدیه داده‌اند. در این سرا انواع غذاهای سنتی همانند دیزی و حتی گوش‌فیل و دوغ نیز سرو می‌شود. بازدید از این سرای سنتی، سفری در زمان به حساب می‌آید.

ساعت کار7 صبح تا 10 شب
شماره تماس03132211225
آدرساصفهان، میدان امام، به‌سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا، قهوه خانه حاج میرزا
  • کافه رستوران فیروز شربت

کافه رستوران فیروز شربت

همین طور که در محله جلفا از سمت کلیسای وانک به‌سمت پارکینگ عمومی قدم می‌زنید، در سمت راست خود یک کافه رستوران بسیار زیبا و سنتی را مشاهده خواهید کرد. این کافه رستوران فضای چندان بزرگی ندارد و فقط چند میز و صندلی در آن قرار داده شده است. با وجود این، فضای آن به‌حدی زیباست که شما را به داخل دعوت می‌کند. این کافه رستوران فضایی بسیار دنج و دوست‌داشتنی دارد. در رستوران فیروز شربت، انواع غذاهای سنتی و منوی کافه به مشتریان ارائه می‌شود. درب ورودی چوبی، کفپوش سنتی، میز و صندلی‌های شیک چوبی، وسایل تزئینی عتیقه و دیوارهای عنابی این رستوران، آن را به فضایی دوست‌داشتنی و صمیمی تبدیل کرده‌اند.

ساعت کار8 صبح تا 12 شب
شماره تماس03136268009
آدرساصفهان، جلفا، خیابان حکیم نظامی، کوی کلیسای وانک، روبه‌روی هتل جلفا
  • کافه رستوران قاصدک

کافه رستوران قاصدک یکی از دنج‌ترین و زیباترین کافه‌ رستوران‌های اصفهان محسوب می‌شود. این کافه رستوران ظاهری بسیار شیک و امروزی دارد و پاتوق عالی برای جوانان محسوب می‌شود. اگر به سلامت رژیم غذایی خودتان اهمیت می‌دهید، بهتر است حتماً به این کافه سر بزنید؛ زیرا در این کافه امکان سفارش انواع سالاد و غذاهای گریل‌شده وجود دارد.

ساعت کار8:30 صبح تا 11:30 شب
شماره تماس03132224476
آدرساصفهان، خیابان استانداری، روبروی گذر پشت مطبخ
  • کافه رستوران مس و قالی

کافه رستوران مس و قالی یکی دیگر از بهترین کافه و رستوران های اصفهان محسوب می‌شود. این رستوران در یکی از خانه های تاریخی اصفهان واقع شده است. با وجود این، در طراحی آن از طراحی مدرن استفاده کرده‌اند. به همین خاطر می‌توانید شاهد یک پارادوکس بسیار زیبا در آن باشید. مس و قالی منویی بسیار متنوع را ارائه می‌دهد. پس اگر اهل چشیدن طعم غذاها و نوشیدنی‌های جدید هستید، حتماً به این رستوران سر بزنید.

ساعت کار9 صبح تا 12 شب
شماره تماس03132222764
آدرساصفهان، خیابان سپه شرقی مقابل اداره دارایی مرکزی تیمچه مثقالی
  • عمارت نمکدان

تصویری از عمارت نمکدان

عمارت نمکدان یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان است که در یک خانه قجری 2طبقه قرار دارد. عمارت نمکدان در نزدیکی میدان نقش جهان واقع شده است. به همین خاطر در تمامی ساعات روز، این رستوران نسبتاً شلوغ است. پس اگر با شلوغی مشکلی ندارید و عاشق رستوران‌های سنتی هستید، حتماً سری به عمارت نمکدان بزنید. این عمارت حیاطی بسیار دلباز و باصفا دارد و در شب‌های تابستان شما را مهمان موسیقی زیبای سنتی می‌کند.

ساعت کار8 صبح تا 12 شب
شماره تماس03132247313
آدرساصفهان، خیابان استانداری، ابتدای گذر پشت مطبخ

خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره لیست بهترین رستوران های اصفهان چیست؟ آیا تاکنون از این رستوران‌ها دیدن کرده‌اید؟ اگر به‌عنوان مسافر وارد این شهر شده‌اید، با خرید بلیط قطار اصفهان بوده است یا بلیط اتوبوس اصفهان؟ آیا رستورانگردی در اصفهان را در نزدیکی راه آهن یا پایانه مسافربری تحربه کرده‌اید؟ اگر تجربه خاصی درباره هر یک از این رستوران‌ها دارید، آن را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

رستوران ترنج یکی از لوکس‌ترین و بهترین رستوران های اصفهان محسوب می‌شود.

میناس در آدرس خیابان حکیم نظامی، کوی سنگتراش ها ،کوچه 22 خانه تاریخی میناس قرار دارد.

بهترین بریانی اصفهان را می‌توانید در بریانی اعظم نوش جان کنید.

بریانی اعظم 4 شعبه اصلی دارد.

سرای حاج میرزا نزدیک سردر قیصریه میدان امام قرار دارد.

 

2 نظرات
  1. مریم می گوید

    چرا فقط رستورانای سنتی معرفی می کنین؟ این همه رستوران خوب با فضاهای مدرن داریم تو هرسایتی میری فقط رستوران سنتی معرفی شده شمایی که معرفی می کنین باید همه ی سلیقه هارو در نظر بگیرید!

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام مریم عزیز
      چشم در آپدیت بعدی، پیشنهاد شما را هم لحاظ می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.