اوشان، فشم، میگون | نبض‌های تپنده ییلاقی تهران

0

فشم یکی از سرسبزترین مناطق ییلاقی تهران است که سالانه گردشگران فراوانی را جذب خود می‌کند. البته شاید شما آن را با نام «اوشان-فشم-میگون» یا «اوشون-فشم» بشناسید. آب‌تنی در رودخانه‌های زلال، چیدن میوه از باغ‌های بهشتی و رنگارنگ، کوه‌نوردی بر فراز قله‌های ۴هزار متری و کشف شگفتی‌های غارها، فقط گوشه‌ای از تجربه‌های بی‌نظیری است که می‌توانید در فشم آن‌ها را به خاطره تبدیل کنید. این جاذبه‌ها در کنار موقعیت مکانی فوق‌العاده و امکانات رفاهی متعدد، باعث شده سالانه مسافران بسیاری اوقات فراغت و تعطیلات خود را در این تفرجگاه منحصربه‌فرد بگذرانند؛ اما دیدنی‌های این منطقه چیست؟ آیا امکان اقامت در آن وجود دارد؟ آب‌وهوای آن چگونه است؟ یافتن پاسخ سؤال‌هایی از این قبیل به شما کمک می‌کند سفر خاطره‌انگیزتری را تجربه کنید؛ پس این مطلب را از دست ندهید.

فشم کجاست؟

فشم یکی از مشهورترین مناطق ییلاقی استان تهران است. فشم که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته، با نام‌های «اوشان-فشم-میگون» و «اوشون-فشم» نیز شناخته می‌شود. فشم در شمال‌شرق تهران جای گرفته و حدود ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. این منطقه ییلاقی اخیراً به یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های اطراف تهران تبدیل شده است و تهرانی‌ها یا مسافران متعدد شهرهای دیگر را به خود جذب می‌کند.

شمیرانات دارای دو بخش رودبار قصران و لواسانات است که هرکدام از آن‌ها مملو از جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد هستند. اوشان، فشم، میگون و شمشک جزء شهرهای رودبار قصران هستند و هرکدام محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارند.

آب‌وهوای فشم گرم است یا سرد؟

عکس طبیعت اوشان-فشم

همان طور که گفته شد، فشم در میان ارتفاعات البرز قرار گرفته و همین موضوع تأثیر بسزایی روی آب‌وهوای منطقه می‌گذارد. آب‌وهوای این شهر به‌طور کلی سردسیر و کوهپایه‌ای است. شما در بهار و تابستان با آب‌وهوایی معتدل و در زمستان با آب‌وهوای به‌شدت سرد و پربارش روبه‌رو خواهید شد. البته این بارش برف مزیت‌های از جمله وجود پیست اسکی نیز دارد. سه پیست اسکی دربندسر، دیزین و شمشک در شمال این شهر قرار گرفته که شما می‌توانید در زمستان به آن‌ها سر بزنید.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی تهران، روی لینک زیر کلیک کنید:

فشم چه جاهای دیدنی‌ دارد؟

جاهای دیدنی فشم تنوع و تعدد فراوانی دارند و ازاین‌رو، می‌توانند ساعت‌ها و حتی روزها شما را سرگرم کنند. فشم یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران و جزء مناطق ییلاقی ایران محسوب می‌شود و به همین دلیل مملو از جاذبه‌های طبیعی نظیر رودخانه، آبشار و دشت‌های وسیع است. پس در ادامه با ما همراه باشید، تا بیشتر شگفتی‌های فشم را کشف کنیم.

  • آبشار لالان (لالون)

عکس آبشار لالان

آبشار لالان یا لالون در فاصله ۱۲کیلومتری شمال‌شرق فشم در روستای لالان واقع شده و یکی از شگفت‌انگیزترین دیدنی‌های فشم است. این آبشار در دره‌ای هم‌نام با خودش جای گرفته و سرچشمه اصلی آن بین ارتفاعات مشرف به دره است. پایین این آبشار نیز محلی مناسب برای اتراق کردن زیر سایه درختان باشکوه و تماشای طبیعت فرح‌بخش منطقه است.

علاوه بر خود آبشار، قله‌های اطراف آن جزء گزینه‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است. اگر به کوه‌نوردی علاقه دارید، بهتر است سراغ این منطقه بروید و قله‌های بیش از ۴هزار متری آن را فتح کنید. باغ‌های پرطراوتی نیز اطراف آبشار لالان میگون قرار دارند که در کنار گیسوی زلال رودها و چشمه‌ها، آرامش وصف‌نشدنی‌ را به شما هدیه می‌دهند.

  • دره آهنگرک

عکس دره آهنگرک

به فاصله ۸کیلومتری شمال‌شرق فشم که بروید، به دره آهنگرک می‌رسید. دره آهنگرک نزدیک روستای میگون قرار دارد و مناظر چشم‌نواز و سرسبزی به گردشگران ارائه می‌دهد. فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این دره هستند؛ چراکه در بقیه سال، سرمای این منطقه غیرقابل‌تحمل خواهد بود.

همان طور که گفتیم، زیبایی‌های دره آهنگرک بی‌شمارند؛ پس بهتر است هنگام سفر به اوشان و آهنگرک دوربین عکاسی همراه خود بیاورید و لحظات خاطره‌انگیز خود را در این دره ثبت کنید. همچنین اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید، می‌توانید سراغ اقامتگاه‌ها و ویلاهای این مسیر بروید و آن‌ها را اجاره کنید.

  • بقعه امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم نام یکی از فرزندان امام رضا (ع) است. بقعه آن حضرت در روستای آبنیک فشم قرار دارد که می‌توانید به آن سر بزنید. این بقعه علاوه بر زیارتگاه، جزء مناسب‌ترین تفرجگاها های تهران برای سپری‌کردن اوقات فراغت محسوب می‌شود. فضایی دل‌نشین همراه با امکانات رفاهی نظیر سرویس بهداشتی، وضوخانه، استراحتگاه و آلاچیق، مسافران متعددی را از میگون جذب این محل می‌کنند.

  • پیست اسکی دربندسر

عکس پیست اسکی دربندسر

اگر تصور می‌کنید طبیعت فشم فقط محدود به سرسبزی بهار و تابستان است، سخت در اشتباهید! درخشش سفیدی برف زمستانی در فشم، به‌اندازه مناظر سرسبز تابستان، مسحورکننده و جذاب است. یکی از تفریحات محبوب منطقه در فصل زمستان اسکی است. پیست اسکی دربندسر به همین منظور احداث شده و امروزه یکی از محبوب‌ترین مکان‌های فشم به‌شمار می‌رود.

پیست اسکی دربندسر با توجه به شرایط آب‌وهوا از اواسط آذر تا اواخر فروردین فعالیت می‌کند. دربندسر امکانات گوناگونی دارد و امکان اسکی در آن برای عموم مردم و تمام گروه‌های سنی وجود دارد. علاوه بر امکانات اسکی، در این پیست آموزش اسکی نیز ارائه می‌شود که شما می‌توانید از این خدمات آموزشی بهره ببرید. ساعت کاری این مجموعه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

  • غار اسبول

عکس غار اسبول

غار اسبول یکی دیگر از دیدنی‌های فشم است که همواره جزء اولویت‌های بازدیدکنندگان این منطقه قرار می‌گیرد. غار اسبول در اصل از سه غار درهم‌آمیخته به وجود آمده است. این غار نزدیک به شهر اوشان است و اکثر گردشگران این شهر را جذب خود می‌کند. خوشبختانه مسیر رسیدن به این غار شگفت‌انگیز، راهی آسان و راحت است و شما با جاده‌ای آسفالت تا نزدیکی دهانه غار روبرو خواهید شد.

  • آبشار لارمحله

آبشار لارمحله در محدوده ۱۳ کیلومتری شمال‌شرق شهر فشم قرار گرفته و جزء دیدنی‌های محبوب منطقه به‌شمار می‌رود. سرچشمه اصلی لارمحله آب‌های کوه کاسونک است. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یا تابستان سراغ این آبشار رؤیایی بروید. در این فصل‌ها زیبایی طبیعت منطقه به اوج خود می‌رسد. مسیر رسیدن به لارمحله از شهر ماشین‌رو و بسیار راحت است. موقعیت آبشار نیز اقامت در اطراف آن را آسان و بی‌دردسر می‌کند. لارمحله درست بین دوراهی روستاهای آبنیک و گرمابدر جای گرفته است که شما می‌توانید هرکدام از خانه‌های روستایی این مناطق را برای اقامت اجاره کنید.

  • آبشار یخی آبنیک

عکس آبشار یخی آبنیک

اگر به تفریحات هیجان‌انگیز علاقه دارید، بهتر است سراغ این جاذبه گردشگری فشم بروید. در انتهای دره آبنیک در شمال‌شرق فشم، آبشار باشکوه و خیره‌کننده آبنیک قرار گرفته است. نکته جالب درباره این آبشار این است که در فصول سرد کاملاً یخ می‌زند. ازاین‌رو این آبشار محل مناسبی برای تفریح هیجان‌انگیز یخ‌نوردی به‌شمار می‌رود. علاوه بر خود آبشار، دره‌ها و کوه‌های متعددی اطراف این منطقه وجود دارند که در فصول گرم مانند تابستان، کوه‌نوردان فشم را به فتح قله‌های منطقه فرامی‌خوانند. پس اگر به فشم سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم آبشار جادویی آبنیک را از دست ندهید.

  • پارک سرقلا

پارک سرقلا یکی دیگر از دیدنی‌های بی‌نظیر فشم است که در منطقه گلنک جای گرفته است. امکانات رفاهی و تفریحی این پارک، آن را برای خانواده‌ها به مکان مناسبی تبدیل کرده است. وسایل بازی سرگرم‌کننده‌ای نیز در پارک وجود دارند که کودکان شما می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین از سرقلا چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای به فشم خواهید داشت که شما را مسحور خود خواهد کرد.

  • میدان فشم

عکس میدان فشم

میدان امام خمینی، که بالای آن نام الله گذاشته شده، میدان اصلی شهر فشم است. این میدان نقطه برخورد خیابان‌های دیزین و شمشک، خیابان ده یا حسینه، زایگان و لالان و بلوار فشم-تهران است. دورتادور این میدان از فروشگاه‌های متنوع پر شده که می‌توانید به گشت‌وگذار و خرید در آن‌ها بپردازید.

  • رودخانه فشم

عکس رودخانه فشم

رودخانه فشم یا رودخانه جاجرود، از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و به سد لتیان می‌ریزد. این رودخانه حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد و جزء مهم‌ترین دیدنی‌های منطقه به‌شمار می‌رود. امروزه این رودخانه به‌خاطر ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم رودخانه آلوده شده است. البته همچنان بعضی از مردم فشم با آب این رودخانه باغ‌های خود را آبیاری می‌کنند. این رودخانه در گذشته منبع تأمین‌کننده آب شرب مردم رودبار قصران بوده و امروزه جاجرود جزء منابع اصلی تامین آب تهران محسوب می‌شود. پس وظیفه ماست تا در جهت حفظ این رودخانه تلاش کنیم و آن را آلوده نکنیم.

  • دشت جانستون

عکس دشت جانستون

دشت جانستون در قسمت شمال‌شرقی شهر فشم قرار دارد. نام پیشین این دشت «جان‌ستان» بوده است. برای رسیدن جانستون باید از روستای آبنیک بگذرید و مسیر کوهستانی دشت جانستون با شیب تند و طاقت‌فرسای آن را پشت سر بگذارید. هرچند ممکن است این مسیر سخت و خسته‌کننده به نظر برسد؛ اما به محض رسیدن به این دشت زیبا و رنگارنگ همه خستگی از بدنتان خارج می‌شود.

اگر می‌خواهید از فشم به دشت جانستون بروید، می‌توانید یکی از دو مسیر اصلی زیر را دنبال کنید:

  • مسیر اول: در این مسیر، پس از رد کردن روستای زایگان به ورودی روستای لالون می‌رسید. این مسیر زمان بیشتری می‌برد؛ اما امکانات رفاهی متعددی نظیر رستوران‌های مختلف در خود دارد که سفر شما را راحت‌تر خواهد کرد.
  • مسیر دوم: راه دیگری که می‌توانید پیش بگیرید، بعد از روستای زایگان و به‌سوی روستای آبنیک است. مزیت این مسیر مناظر و چشم‌اندازهای خارق‌العاده آن است که شما را جذب خود می‌کند. البته باید توجه کنید که این مسیر سخت‌تر از راه قبلی است.
  • باغ‌های فشم

عکس باغ‌های فشم

امکان ندارد درباره جاهای دیدنی فشم صحبت کنیم و به باغ‌های رؤیایی آن اشاره نکنیم. بی‌شک گشت‌وگذار در باغ‌های میوه فشم و تنفس هوای مطبوع و تازه در آن‌ها، همه خستگی شما را رفع می‌کند و روحیه شما را شاداب می‌کند. خاک حاصلخیز و آب‌وهوای مناسب این منطقه، باعث شده درختان و پوشش گیاهی فراوانی این منطقه را بپوشاند. پیشنهاد می‌کنیم طبیعت و باغ‌های فشم را از دست ندهید.

  • کوه‌های فشم

عکس کوه‌های فشم

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری فشم، کوه‌های متعدد آن است. کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده البرز مرکزی دورتادور این منطقه را محاصره کرده‌اند که اگر از برخی از آن‌ها بگذرید، به مناطق شمال ایران می‌رسید. فشم حدود ۷۰ قله با ارتفاع ۴ هزار متر از سطح دریا دارد و ازاین‌رو، مدینه فاضله برای کوه‌نوردان به‌حساب می‌آید.

هرکدام از این کوه‌ها مناظر حیرت‌انگیز و منحصربه‌فردی دارند که تجربه سفر شما را متحول خواهند کرد. علاوه بر این‌ها، پوشش گیاهی غنی منطقه شامل قارچ، ریواس، لاله‌های وحشی و سبزی‌های کوهی متنوع جزء مزیت‌های آن محسوب می‌شوند که کوه‌نوردان به چیدن و استفاده از آن‌ها می‌پردازند.

چه روستاهایی اطراف فشم قرار دارند؟

روستاها با داشتن محیطی سرسبز، هوایی پاکیزه، سکوت، آرامش و خوردنی‌های سالم و خوش‌مزه، باعث تصفیه روح و روان مسافران می‌شوند. چند روز دور شدن از شلوغی و دغدغه‌های شهر و اقامت در روستا، روحیه‌ای تازه‌ای به شما می‌بخشد. ازاین‌رو، فشم منطقه‌ای مناسب با روستاهای متعدد و گوناگون به حساب می‌آید. هر کدام از روستاهای فشم رنگ‌ولعاب متفاوتی دارند و حس مثبت جدیدی را درون شما فوران می‌کنند.

برخی از مشهورترین و رؤیایی‌ترین روستاهای اطراف فشم عبارت‌اند از گرمابدر، آبنیک، روته، دورود، جیرود، ایگِل و زایگان.

فشم چه امکانات تفریحی دارد؟

عکس پیست اسکی شمشک فشم

امکانات تفریحی فشم جزء دلایل دیگری است که این منطقه تبدیل به جایگزین لواسان برای پایتخت‌نشینان شده است. یکی از این امکانات که در فصل زمستان می‌توان از آن بهره برد اسکی است. چند پیست اسکی اطراف این منطقه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

مجتمع باغ ایرانی نیز یکی دیگر از مجموعه‌های تفریحی فشم است. در این مجموعه علاوه بر رستوران‌های شیک، مدرن و سنتی، امکاناتی نظیر سالن بیلیارد، اتاق بازی کودکان، پارک بزرگ و کتابخانه وجود دارد. سه رستوران باغ سنتی، ایرانی و کلاسیک در این مجموعه وجود دارند که انواع غذاهای بین‌المللی، عربی، دریایی و ایرانی را برای شما سرو می‌کنند. این مجموعه در ۷کیلومتری فشم قرار گرفته و فاصله کمی با آن دارد؛ پس پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

آیا می‌توان در فشم اقامت کرد؟

اگر قصد سفر بیش از یک روز به فشم را دارید، بهتر است پیش از سفر برای اقامت خود فکری بکنید.

عکس چادر زدن در طبیعت فشم

  • برخی از گردشگران بیشترین بهره را از طبیعت دل‌پذیر و هوای مطبوع فشم می‌برند و به چادرزنی و شب‌نشینی در طبیعت می‌پردازند. اگر شما هم قصد چادر زدن در این منطقه را دارید، بهتر است مکان امنی برای این کار پیدا کنید و از رودخانه‌ها دوری کنید. رودخانه فشم بسیار سیل‌خیز است و مخصوصاً در فصل بهار سیل‌های شدیدی را به وجود می‌آورد. یکی از همین سیل‌ها در بهار ۱۳۹۸ جاده رو مسدود کرد و بخش‌های از فشم را نابود کرد.

  • اگر اهل چادر زدن نیستید، باید سراغ ویلاهای این منطقه بروید. ویلاهای گوناگونی در این منطقه وجود دارند که برخی از آن‌ها نیز امکان رزرو آنلاین دارند. اجاره کلبه‌های چوبی در زمستان نیز می‌تواند تجربه اقامت دل‌پذیری به شما ارائه بدهد.

عکس هتل جهانگردی میگون

  • اگر به اقامت در هتل عادت دارید، باید بگوییم که متأسفانه هتلی در این منطقه نخواهید یافت؛ اما هتل‌های فراوانی در مناطق اطراف مانند شمشک وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. هتل جهانگردی میگون یکی از این هتل‌های اطراف فشم است که موقعیت بی‌نظیر و امکانات متعددی به مهمانان خود ارائه می‌کند.

رستوران‌های فشم کدامند؟

یکی از امکانات رفاهی مهم که هر تفرجگاهی که باید داشته باشد، رستوران‌ها و کافه‌های مناسب است. خوشبختانه فشم رستوران‌های متنوعی دارد که می‌توانید با توجه به ذائقه خود سراغ آن‌ها بروید. این رستوران‌ها برخی سنتی و برخی مدرن هستند و در نقاط زیبا و خوش‌آب‌وهوایی مانند کنار رودخانه فشم قرار گرفته‌اند. در ادامه با تعدادی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌های این منطقه آشنا خواهیم شد.

  • رستوران باغ بهشت

رستوران باغ بهشت فشم

باغ بهشت یکی از بهترین رستوران های تهران است. این رستوران درست در ابتدای مسیر رسیدن به فشم قرار گرفته و تا حدودی با شهر فاصله دارد. محیط چشم‌نواز رستوران اولین نکته‌ای است که توجه شما را جلب خواهد کرد. محیطی سرسبز با پله‌هایی سنگی، در حالی که بوی غذای لذیذ شما را سرمست می‌کند، باعث می‌شود نخواهید از باغ بهشت خارج شوید. آلاچیق‌های شیشه‌ای رستوران نیز شما را در آن‌ها زمین‌گیر خواهد کرد.

از بحث فضای رستوران که خارج شویم، باید سراغ غذای رستوران برویم. کیفیت عطر و طعم غذاهای باغ بهشت نام رستوران را برای شما تداعی می‌کند. علاوه بر غذا شما می‌توانید چای زغالی سفارش دهید و با رایحه چای در هوای مطبوع فشم خستگی و استرس را از خود خارج کنید.

  • رستوران زاگرس

اگر به خوردن غذاهای درجه‌یک در محیطی دنج و دوست‌داشتنی علاقه دارید، باغ رستوران زاگرس مناسب شماست. زاگرس یکی از رستوران‌های فشم است که با ترکیب محیط مدرن و سنتی، منویی از غذاهای گوناگون را به شما ارائه می‌کند. کافی است یک‌بار برای نوشیدن چای زغالی و خوردن غذاهای رنگارنگ به این رستوران بیاید و هرگز سفر خود را به فشم فراموش نخواهید کرد.

  • رستوران کاکتوس

عکس رستوران کاکتوس فشم

کاکتوس یکی از رستوران‌های فشم است که از محبوبیت بسیاری میان گردشگران برخوردار است. این رستوران محبوبیت خود را مدیون غذاهای متنوع و درجه‌یکش است که تجربه خاطره‌انگیزی را به مسافران می‌دهند. فضای کاکتوس نیز بسیار خیره‌کننده است و با نمایی شیشه‌ای، گردشگران را جذب خود می‌کند. البته این رستوران بیشتر مواقع شلوغ است. پس بهتر است میز خود را پیش از رفتن به آنجا رزرو کنید.

  • رستوران سفیر

عکس رستوران سفیر فشم

سفیر یکی از رستوران‌های فشم است که شهرت خود را مدیون ماهی‌های لذیذ و کباب‌های خوش‌مزه‌اش است. این رستوران در فاصله ۳کیلومتری شهر واقع شده و چشم‌انداز بی‌نظیری به رودخانه دارد که سحر و جادوی خاصی را به غذا می‌بخشد. البته ممکن است قیمت‌های نسبتاً گران سفیر شما را ناامید کنند؛ اما این قیمت‌ها با توجه به کیفیت فوق‌العاده غذا و محیط روح‌نواز رستوران قابل‌توجیه هستند. 

  • رستوران‌های دیگر

رستوران‌های فشم فقط به همین چند گزینه محدود نمی‌شوند. در ادامه برخی از رستوران‌های دیگر این شهر را فهرست می‌کنیم:

  • رستوران گیله وا؛
  • رستوران گلپایگان؛
  • رستوران آبشار؛
  • رستوران نایب؛
  • پیتزا قصران؛
  • رستوران قائم؛
  • فست فود رامیراد؛
  • رستوران محسنی.

البته این رستوران‌ها در داخل شهر فشم قرار گرفته‌اند. رستوران‌های متعدد دیگری نیز در مسیر رسیدن به فشم وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. هرکدام از این رستوران‌ها غذاهایی فوق‌العاده در محیطی بی‌نظیر برای شما سرو می‌کند. برخی از این رستوران‌ها عبارت‌اند از:

  • رستوران الماس؛
  • رستوران باغ رودک؛
  • رستوران کندو؛
  • رستوران خیام.

اطراف فشم چه دیدنی‌هایی وجود دارد؟

فشم در موقعیت مناسبی قرار دارد. قرارگیری در استان تهران و شهرستان لواسانات و نزدیک بودن به پایتخت باعث شده، دیدنی‌های جذاب متعددی اطراف این منطقه به وجود بیایند. پس اگر به اندازه کافی در این منطقه ییلاقی گشت‌وگذار کردید، می‌توانید سراغ دیدنی‌های بی‌شمار تهران یا لواسان بروید. همچنین جاذبه‌های طبیعی و تفریحی گوناگونی در نزدیکی این منطقه وجود دارند که هرکدام شگفتی‌ها و سرگرمی‌های مخصوص‌به‌خودشان را دارند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری نزدیک به فشم می‌توان به منطقه اوشان، غارهای هملون، امامزاده سید میرسلیم، دره هملون، آبشار کفترلو، ایگِل، قلعه امامه و کارتینگ فراسا کالوگان اشاره کرد.

چگونه به فشم برسیم؟

فشم در شمال‌شرق تهران قرار دارد و فاصله آن تا تهران حدود ۵۰ کیلومتر است. برای رسیدن به این شهر باید ابتدا به‌وسیله خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس به بزرگراه شهید بابایی بروید. سپس از آنجا وارد جاده لشکرک شوید. این مسیر را ادامه دهید تا به جاده اوشان فشم برسید و از آنجا به‌راحتی به مقصد خود خواهید رسید.

از لواسان که در همین مسیر است نیز می‌توانید به این شهر برسید. فاصله فشم از لواسان حدود ۲۲ کیلومتر است.

هزینه بازدیدرایگان
ساعت بازدید24 ساعته
آدرساستان تهران، ۲۵ کیلومتر شمال شرق تهران، رودبار قصران، فشم

در این سفر با ره بال آسمان همراه شدید، تا یکی از بهترین تفرجگاه‌های تهران را کشف کنیم. بی‌شک گردشگران بی‌شماری با قدم زدن در باغ‌های فشم یا آب‌تنی در رودخانه آن خاطره‌سازی کرده‌اند. اکنون نوبت شماست تا به این منطقه رؤیایی سفر کنید و با آن خاطره بسازید. شما کدام بخش‌های این منطقه ییلاقی را بیشتر دوست دارید؟ فراموش نکنید نظراتتان را برای ما بنویسید.

تهران تا این منطقه حدود ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

این منطقه با نام‌های «اوشان-فشم-میگون» و «اوشون-فشم» نیز شناخته می‌شود.

بله. شما می‌توانید در پیست اسکی دربندسر در شمال فشم به اسکی بپردازید.

این منطقه ییلاقی در بهار و تابستان آب‌وهوایی معتدل و در زمستان آب‌وهوای به‌شدت سرد و پربارش دارد.

بله. این منطقه با کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده محاصره شده و حدود ۷۰ قله با ارتفاع حدود ۴ هزار متر دارد که می‌توانید به آن‌ها صعود کنید.

5/5 (2 نظر)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.