دبی مال | فراتر از یک مرکز خرید

1

آیا تابه‌حال اسم دبی مال را شنیده‌اید؟ شاید برای شما جالب باشد که بدانید این مرکز خرید بزرگ‌ترین مقصد جهان برای خرید در شهر دبی است که بخشی از برج خلیفه نیز می‌باشد. دبی با پیشرفت‌های چشم گیری که در طی سال‌های اخیر داشته، موفق به جذب گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا شده است. دبی مال که در قلب دبی واقع‌شده یک بهشت محبوب خرید و سرگرمی است و نباید دیدن آن را از دست بدهید. این مجموعه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و پس از گذشت مدتی، به طرز فوق‌العاده چشم‌گیری باعث جذب گردشگران زیادی شده است تا از مراکز خرید، سرگرمی، رستوران‌ها و سایر جاذبه‌های بی‌نظیر دبی مال برخوردار شوند.

دبی مال با مساحت معادل ۵۰ زمین فوتبال، شامل ۱۲۰۰ فروشگاه، ۱۶۰ فروشگاه مواد غذایی و آشامیدنی و بوتیک‌های زیادی است. درصورتی‌که خرید کردن جز اولویت های سفر شما نیست حتما به آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب در این مرکز خرید سر بزنید؛ زیرا پیاده‌روی از طریق تونل ۴۸ متری و دیدگاه ۲۷۰ درجه از آکواریوم غول پیکر دبی مال تجربه به‌یادماندنی برای شما خواهد بود. بازدیدکنندگان این امکان را دارند که از طیف وسیعی از فروشگاه‌های غذاخوری ازجمله رستوران‌ها و کافه‌ها نیز استفاده کنند. با ره بال آسمان همراه باشید زیرا می‌خواهیم نگاهی عمیق به سایر بخش‌های مختلف این مرکز خرید بیندازیم تا اگر قصد سفر به این شهر و خرید بلیط هواپیما دبی را داشتید، از تمام جنبه‌های خرید و تفریحی آن اطلاع داشته باشید.

دبی مال کجاست؟

دبی مال در سال 2008، با بیش از 1000 فروشگاه باز شد و به‌عنوان بزرگترین بازار جهان در شهر دبی واقع شده است. دبی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات است و با توجه به پیشرفت‌های فناوری و زیرساخت‌های قوی، زندگی بدون مالیات و موقعیت عمده تجاری آن تبدیل به مکانی ایده آل برای تفریح، خرید و انجام امور تجاری شده است.

برای آشنایی با سایر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی دبی، روی لینک زیر کلیک کنید:

یکی از دلایلی که این شهر فریبنده یکی از برجسته‌ترین مقاصد لوکس گردشگری در جهان است وجود دبی مال است که سالانه بیش از ۸۰ میلیون بازدیدکننده را به سمت خود می‌کشاند و پربازدیدترین مقصد خرید و سرگرمی است. جالب است که بدانید که این مرکز خرید بخشی از پروژه عظیم برج خلیفه می‌باشد که در بزرگراه شیخ زائد، خیابان «دوحه» واقع‌شده است و شما عزیزان می‌توانید هر چیزی از لباس های شیک برند تا کیف و کفش‌های Original را در این مرکز خرید پیدا کنید.

گذست و گذار در دبی مال

ساخت و ساز

در ابتدا قرار بود ساخت‌وساز دبی مال تا سال ۲۰۰۶ تکمیل شود، اما زمان بیشتری طول کشید و درنهایت در سال ۲۰۰۸ میلادی افتتاح شد. کارگران شاغل در این پروژه عظیم عمدتاً اهل بنگلادش، پاکستان و هند بودند. پس از افتتاح با نهایت زیبایی رونق گرفت و هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان فعالیت می‌کند. طراحی پیشرفته آن شامل ۱۲۰۰ مغازه است. این مرکز خرید درواقع یک مکان خیره‌کننده باشکوه و جلال بی‌نظیر است که طراحی زیبا و خیره‌کننده داخلی آن باعث جذب مشتریان می‌شود.

چرا به دبی مال برویم؟

داخل دبی مال

دبی یکی از شهرهای مدرن کشور امارات است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و موفق به جذب گردشگران زیادی شده است. شاید فکر کنید که دبی مال فقط یک مرکز خرید معمولی است، اما این مکان دیدنی پر از شگفتی‌های جالب و هیجان‌انگیز است که احتمالاً زمان زیادی را در آنجا می‌گذرانید، همچنین مکان بسیار خوبی برای فرار از گرمای دبی است. این مرکز خرید که در منطقه Downtown Dubai واقع‌شده است یکی از معروف‌ترین مراکز خرید در شهر دبی می‌باشد، و همچنین مرکز فروش بسیاری از برندهای معروف است. بازدید از اماکن دبی مال یک ماجراجویی خارق‌العاده است که توصیه می‌شود از دست ندهید. دبی به دلیل داشتن سواحل و استراحتگاه‌های دیدنی و هتل‌های مجلل و ساختمان‌های بزرگ مدرن مشهور است و اماکن تفریحی و دیدنی زیادی برای ارائه دارد ازجمله این مرکز خرید بزرگ و خارج العاده که انواع مختلفی از فروشگاه‌های بی‌نظیر را در کنار انواع غذاها تفریحات سرگرمی ارائه می‌دهد. گسترش بازار دبی در حال حاضر در حال انجام است و راه را برای استقبال از بیش از ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده هموار می‌کند و باعث افزایش رونق بازار می‌شود.

  • خیابان مد | Fashion Avenue

خیابان مد در دبی مال

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های دبی مال خیابان مد می‌باشد که برندهای پیشگام در عرصه مد در کنار هم گرد آمده اند. اگر شما هم عاشق دنیای مد و فشن هستید حتماً از خیابان مد در دبی مال دیدن کنید و با اطمینان خاطر از برترین و باکیفیت‌ترین برندهای جهانی خرید کنید. انواع و اقسام برندهای معتبر در این خیابان هستند و واحدهای تجاری بسیار شیک و لوکسی دارند. در خیابان مد رستوران و کافه‌های زیادی نیز وجود دارد که در هنگام خرید می‌توانید در این اماکن به استراحت بپردازید. فضای خیابان مد در دبی مال در حدود ۴۴۰۰۰۰ مترمربع است که برندهای معروف مانند دیور (Dior)، گوچی (Gucci) و شانل (Channel) با بهترین و شیک‌ترین اقلام در آن‌جا حضور دارند.

  • فروشگاه های دبی مال

فروشگاه های دبی مال

دبی مال بدون شک یکی از بهترین مراکز خرید در دبی برای علاقه‌مندان به خرید است و وجود خیابان مد و برخی از برندهای معتبر باعث جذب علاقه‌مندان مد به این مرکز خرید می‌شود. بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از فروشگاه‌ها در دبی مال بی‌اندازیم که شما در هیچ کجای دیگر پیدا نکرده‌اید.

  • فروشگاه GUCCI

فروشگاه گوچی در دبی مال

فروشگاه برند گوچی با بیش از 1000 مترمربع در طبقه سوم دبی مال قرار دارد و مجموعه کاملی از پوشاک و لباس مردانه و زنانه، کفش، کیف دستی، کالاهای چرمی کوچک، چمدان، ابریشم، عینک، جواهرات و ساعت و مجموعه تازه Gucci Décor Collection را در خود جای داده است.

  • فروشگاه Bloomingdale

فروشگاه بلومینگدیلز در دبی مال

یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌ها در دبی مال است. چه به دنبال لباس، کیف‌های دستی، کفش یا لوازم جانبی هستید، مطمئناً تمام این‌ها را در این فروشگاه پیدا خواهید کرد.

  • فروشگاه Chanel

فروشگاه شنل در مرکز تجاری دبی مال

برند شنل یکی دیگر از برند های معروف که در دبی مال قرار دارد و مجموعه کاملی از کالاهای لوکس را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. از پوشاک مخصوص پوشاک گرفته تا عطرهای زنانه و مردانه، این فروشگاه مکانی برای تهیه تمام نیازهای خرید شما است.

  • سینما

شهر دبی مراکز تفریحی بی‌نظیری را برای گردشگران در نظر گرفته است ازجمله سینماهایی که در دبی مال هستند می‌توان به سینما Reel و Vox اشاره کرد و در کنار سایر فعالیت‌های سرگرم‌کننده که می‌توانید در دبی مال تجربه کنید، تماشای فیلم و رفتن به سینماهای دبی از آن دسته تفریحاتی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید و می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای شما باشد.

عاشقان فیلم و سینما می‌توانند به سینما Reel Cinemas و Vox Cinemas بروند و دنیای جدیدی را تجربه کنند. در سینماهای دبی از نهایت راحتی لذت می‌برید و می‌توانید از منوی غذایی و آشامیدنی ۵ ستاره هرآن چه که می‌خواهید انتخاب کنید.

  • سینما وکس دبی | Cinema Vox Dubai
سینما وکس دبی

سینما وکس یکی از سینماهای دبی محسوب می شود که پیشرو در تکنولوژی و فناوری های مدرن است. این سینما فضای بسیار لوکس و مدرن همراه با امکانات رفاهی بی‌نظیر در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

  • سینماهای ریل دبی(Reel Cinemas)

در سینما Reel می توانید تجربه دیدن فیلم‌هایی با جلوه‌های بالا را داشته باشید. در این سینما شما به سرزمین های باورنکردنی سفر می کنید و از مناطقی بازدید می کنید که هرگز در خواب هم حتی مشاهده نکرده اید، تجربه‌ای کاملا حیرت‌انگیز است.

ساعت کاری سینما ریل دبی (Reel Cinemas)9:30 صبح الی 1:30 بامداد به وقت تهران
هزینه فیلم های دو بعدی
۴۵ درهم
هزینه فیلم های سه بعدی۶۰ درهم
فیلم های مکس ۴ بعدی۹۰ درهم
هزینه فیلم در سوییت پلاتینیوم۱۶۰ درهم
  • VR Park

VR پارک دبی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بازی‌های ویدیویی بخشی از سبک زندگی ما شده‌اند و در زمان بازدید از دبی مال شما از دیدن VR Park غافلگیر خواهید شد. VR Park یک تجربه هیجان‌انگیز برای افرادی که به دنبال بازی در سطح بعدی هستند اختصاص داده شده است. VR Park دبی از یک سری بازی‌های سرگرم‌کننده شامل کارناوال کلاسیک و شبیه‌سازهای حرکتی برخوردار است.

  • پیست اسکیت روی یخ

پیست اسکیت دبی مال

آیا تا‌به‌حال این سوال را از خودتان پرسیده اید که در دبی کجا باید به SKATING برویم؟ خب، ما جواب سوال شما را داریم! با ره بال آسمان همراه باشید تا درباره مکان‌های تفریحی دبی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پیست اسکی دبی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی در بزرگ‌ترین مقصد خرید و سرگرمی است. این مرکز خرید شباهت زیادی به مرکز خرید وست فیلد لندن دارد و پیست اسکی روی یخ آن موردعلاقه کودکان زیادی واقع می‌شود و بازدید از این پیست را برای خانواده‌هایی با بچه‌های کوچک توصیه می‌کنیم. نکته بسیار جالب در رابطه با این پیست آن است که حتی اگر کودکان شما از قبل یاد نداشته باشند، می توانند در این پیست اسکیت روی یخ را در کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی بیاموزند. پیست اسکیت دبی مال دارای آکادمی آموزش اسکیت روی یخ می باشد که اخیراً با نام (DIRSA) معرفی شده است و  یک برنامه کامل مربیگری از یادگیری ابتدایی برای اسکیت‌بازی تا اسکیت‌بازی پیشرفته را ارائه می دهند. پیست اسکیت دبی از جدیدترین فناوری برای ایجاد و حفظ قوام و کیفیت یخ تا بالاترین استانداردها استفاده می کند. بیش از 2،000 جفت اسکیت از یک تولید کننده پیشرو در ایتالیا وارد شده است تا برای استفاده کودکان و بزرگ‌سالان در هر سنی و اندازه متناسب باشد.

دبی تقریباً در تمام طول سال دارای آب‌وهوای بیابانی گرم است، مگر در زمستان که دل‌پذیر باشد و این امر باعث می‌شود که هرزمانی در شهر دبی خارج از منزل هستید، هر آنچه را که دوست دارید بپوشید، اما پیشنهاد ما به شما این است که وقتی در پیست اسکیت هستید نسبت به آنچه می‌پوشید کمی بیشتر دقت کنید زیرا صرف‌نظر از دمای هوا در فضای باز، یخچال‌های سرپوشیده داخل پیست اسکیت دبی سرد هستند. پیست اسکیت دبی همچنین به‌عنوان یک مکان ایده آل برای جشن های دوستانه و میزبان انواع رویدادها و فعالیت‌ها ازجمله مسابقات جام جهانی فیفا است. این مکان همچنین میزبان بازی‌های برومبال می باشد. سالن سرپوشیده اسکیت دبی مال به یک کانون اجتماعی تبدیل شده است و برای همه طیف‌های جامعه، چه برای جوان و هم پیر، جذاب است.

  • آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی مال

آکواریوم دبی مال

یکی از بزرگ‌ترین و جذاب ترین آکواریوم های دنیا در دبی مال وجود دارد که گردشگران می توانند با راه رفتن در یک تونل شیشه ای 270 درجه شگفتی‌های کف اقیانوس را از نزدیک ببینند و لذت ببرند. آکواریوم دبی متنوع ترین گونه های حیوانات و اکوسیستم‌های زندگی دریایی را به بازدیدکنندگان نشان می دهد و مجموعه ای از هزاران حیوان دریایی دارد. آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب دبی توسط گروه Oceanis Australia Group ساخته شده است و رکورد جهانی گینس را برای “بزرگترین پانل اکریلیک” جهانی به‌دست آورد. آکواریوم دبی میزبان هزاران ماهی از سراسر جهان است.

آکواریوم دبی مال

آیا علاقه دارید کوسه‌ها را از نزدیک ببینید؟ آکواریوم دبی بیش از 140 گونه دارد و حدود 400 کوسه نیز در این آکواریوم زندگی می‌کنند. شگفت‌انگیزترین قسمت، Tiger Sharks هستند که شما را متحیر خواهند کرد، می‌توانید به آنها نزدیک شوید و همچنین فرصتی برای یک تجربه شگفت‌انگیز در کنار این موجودات زیبا خواهید داشت. همین‌ها باعث شده اینجا را یکی از جاهای تفریحی دبی برای کودکان به حساب بیاورند.

کوسه های آکواریوم دبی مال

این آکواریوم دارای پیرانا وحشی، خروس دریایی، اسب دریایی، مارماهی راه راه و بسیاری حیوانات جالب دیگر برای دیدن است. فعالیت‌های هیجان‌انگیز دیگری شامل غواصی میان کوسه ها، غواصی با قفس، قایق سواری با قایق کف شیشه ای نیز انجام می شود که یکی از تفریحات بسیار هیجان‌انگیز است. به پیشنهاد ره بال آسمان برای جلوگیری از انتظار در صف بلیط آکواریوم و بهره بردن از تخفیف ویژه می توانید بلیط خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

ساعت کار آکواریوم دبی مال۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰
هزینه 100 درهم
  • بازار طلا (Dubai Gold Souk)

دبی بزرگ‌ترین شهر در امارات متحده عربی است که از آن به‌عنوان یکی از قطب‌های بزرگ تجارت طلا در جهان یاد می‌شود و بهترین فروشگاه‌های طلا در جهان را دارد. بازدید از بازار طلا دبی تقریباً اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا معروف‌ترین و پربازدیدترین مجموعه‌های طلا و جواهرت ساخته از الماس و سایر فلزات گران‌بها در این مجموعه قرار دارد. لازم به ذکر است که این بازار درواقع بزرگ‌ترین بازار طلای سرپوشیده در جهان است که ۲۰۰ فروشگاه طلا از مشهورترین مارک‌ها آنجا هستند و طلا و جواهرات خالص را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

بازار طلا در حال حاضر میزبان برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تجارت جواهرات محلی و منطقه‌ای به‌علاوه برندهای بین‌المللی است. ضمناً وجود انواع مغازه‌ها پر از سرویس‌های متنوع طلا در ویترین، انواع الماس باعث شده است که بازار طلا در دبی مال یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری دبی در خاورمیانه محسوب شود و بازدید از این بازار برای شما عزیزان بسیار زیبا و وجدآور می‌باشد.

مسیر دسترسی

آدرس: داون تاون امارات متحده عربی، جاده شیخ زاید خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال | Financial Center Rd, Along Sheik zayed road, next to burj khalifa tower – Dubai – United Arab Emirates

آسان‌ترین راه از طریق مترو دبی است. در ایستگاه برج خلیفه/ ایستگاه مترو دبی مال می‌توانید به ورودی مرکز خرید بروید. در صورتی که ترجیح می‌دهید با ماشین بروید می‌توانید از خدمات تاکسی Uber و Careem استفاده کنید.

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید در جهان است و تقریباً کلمه‌ای برای توصیف برجسته بودن این مرکز خرید بزرگ پیدا نمی‌شود. این مرکز خرید به خوبی طراحی و سازمان‌دهی شده است و هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

5/5 (2 نظر)
1 نظر
  1. AYOUB می گوید

    حتما بهش سر بزنید خییییییلییییی عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.