آکواریوم بندر انزلی | با شیشه‌شیر به ماهی‌ها غذا بده!

3

جنگل، کوه و بیابان را هم که بگردیم، بخش دیگری از دنیای اطرافمان راز‌های تازه‌ای برای کشف‌کردن دارد. سفر به زیر دریاها می‌تواند هیجان‌انگیز و پرماجرا باشد؛ اما به ‌راحتی نمی‌شود دنیای زیر آب را تماشا کرد. اگر قصد سفر به انزلی را دارید، دنیای کوچکی از زیر آب‌ها در آکواریوم بندر انزلی منتظرتان است.

آکواریوم بندر انزلی کجاست؟

بندر انزلی از شهرهای استان گیلان است؛ پس برای رفتن به این شهر باید به طرف شمال ایران بروید. احتمالاً اسم منطقه آزاد انزلی را شنیده‌اید. آکواریوم بندر انزلی در بخش مرکزی منطقه آزاد است. می‌توانید آن را در پشت مجتمع تجاری ونوس پیدا کنید. باغ پرندگان را هم کنار این آکواریوم ساخته‌اند تا با یک تیر دو نشان بزنید و از هر دو بازدید کنید.

معرفی آکواریوم انزلی

آکواریوم منطقه آزاد انزلی، بزرگ‌ترین مجموعه آبی در بین آکواریوم های ایران است. این مجموعه را در تیر سال 1397 افتتاح کردند و آن را به اسم آکواریم فانتستیک (Funtastic Aquarium) می‌شناسند. امروزه این آکواریوم از معروف‌ترین جاهای دیدنی بندر انزلی است. خیلی از گردشگرها به قصد دیدن این آکواریوم مدرن و زیبا تا منطقه آزاد انزلی می‌روند.

این مجموعه مساحتی 10 هزار مترمربعی دارد. آن را در دو طبقه ساخته‌اند. به هر طبقه‌اش که بروید، بخش‌های مختلفی در انتظارتان است که شما را شگفت‌زده می‌کند. در این آکواریوم از ماهی‌ها، خزندگان و تعدادی از پرندگان نگه‌داری می‌کنند که متعلق جای‌جای جهان هستند؛ پس با بازدید از این مجموعه به چند جای دیگر دنیا هم سفر می‌کنید. 200 گونه مختلف از آبزیان در این مجموعه هستند. جالب است بدانید در این پروژه برای پرکرن بخش‌های آکواریومی از حدود ۳میلیون لیتر آب استفاده کرده‌اند. هزینه ساخت کل این مجموعه به اندازه 30 میلیون یورو بود.

جاذبه‌های گردشگری آکواریوم بندر انزلی

به مجموعه فانتستیک که وارد شوید، دنیایی از شگفتی‌های زیر آب و حیوانات را می‌بینید. این مجموعه آن‌قدر سرگرم‌کننده است که شاید گذر زمان را در آن حس نکنید. ماهی‌های آب شور، ماهی‌های آب شیرین و تونل آکواریم سه بخش اصلی این مجموعه دیدنی هستند. می‌توانید از آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم‌ها، آکواریوم‌های معمولی و آکواریوم تونلی دیدن کنید. عجله نکنید آکواریم‌ها هنوز تمام نشده‌اند. این مجموعه آکواریوم‌های دیواری، حوضچه‌ای و استوانه‌ای هم دارد. با بهترین فیلترها آب ورودی به هر محفظه را تصفیه می‌کنند تا محیط خوبی برای زندگی حیوانات فراهم شود.

بخش‌های مختلف آکواریوم انزلی

  • جنگل آمازون

اولین جای دیدنی، جنگل آمازون است. دوربینتان را از همان ابتدای مسیر بیرون بیاورید. فضاسازی این بخش، حس بودن در جنگل واقعی را به شما منتقل می‌کند. رودخانه‌ای از بین جنگل جاری است که ماهی‌های بومی آمازون در آن شنا می‌کنند. سفره‌ماهی آب شیرین، اسکار ماهی و طوطی ماهی سه مدل دیدنی از ماهی‌های جنگل آمازون هستند؛ البته دو مدل دیگر از آفریقا و آسیا هم مهمان ماهی‌های آمازون هستند. ماهی‌های دریاچه مالاوی آفریقا در این رودخانه زندگی می‌کنند. در کنارشان هم ماهی‌های زینتی جنوب شرقی آسیا به اسم پنگوسی شنا می‌کنند.

  • بخش زیردریایی

خودتان را برای رفتن به داخل یک زیردریایی آماده کنید. نورپردازی‌های ویژه و فضای تاریک هم هیجان این گردش را زیاد می‌کند. روی دیوارهای زیردریایی دریچه‌های دایره‌ای گذاشته‌اند تا از پشت آن، بازی ماهی‌ها را تماشا کنید. از 35 گونه ماهی، در بخش زیردریایی نگهداری می‌کنند. مشهورترین ماهی‌های این بخش ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی است. جعبه‌ماهی‌ها مکعبی همان ماهی‌های زرد خال‌خالی است که چهره بامزه‌ای دارند.

  • سالن خلیج فارس

از اسم این سالن مشخص است که می‌خواهیم سری به جنوب بزنیم. ماهی‌های زیبای دریای جنوب در آکواریوم بزرگ سالن بازیگوشانه این طرف و آن طرف می‌روند. فضای این سالن بزرگ است؛ پس عکس‌های دسته‌جمعیتان را همان جا بگیرید.

  • بخش آرواره‌های آکواریوم بندر انزلی

بخش آرواره‌های آکواریوم بندر انزلی

شاید حدس‌زدن اندازه آرواره‌های ماهی‌های بزرگ برایتان سخت باشد. سری به بخش آرواره‌ها بزنید و اسلکت‌هایی واقعی از آرواره‌های ماهی‌ها را تماشا کنید.

  • بخش دریای خزر

به خلیج فارس که رفتید، بد نیست این بار به دیدن دنیای زیر آب در دریای خزر هم بروید. آبزیان دریای خزر هم کم نیستند. دریای خزر به ماهی خاویارش معروف است. به خاویار این ماهی مروارید سیاه می‌گویند و آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. در کنار دیگر ماهی‌ها، فیل ماهی یا بلوگا هم دارد. این ماهی بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر است و به همین خاطر به آن فیل ماهی می‌گویند؛ البته همین فیل ماهی گران‌ترین خاویار دنیا را هم در دلش دارد.

  • ماهی‌های واتوز یا کوسه بامبوها

کوسه بامبوها را در بخش آکواریوم‌های روباز نگهداری می‌کنند. این ماهی‌ها به‌طور جالبی در آب شنا می‌کنند و منتظرند تا از دستان شما غذا بخورند. بدون شک اشتیاق ماهی‌ها برای خورن غذا، سر ذوقتان می‌آورد.

  • کوسه ماهی‌ها

تصویری از کوسه ماهی‌ها

تماشای کوسه ماهی‌ها آن هم از این فاصله نزدیک، کمی ترسناک است؛ اما خیالتان راحت باشد. شیشه‌ها به حد کافی ضخیم و ایمن هستند.

  • ماهی‌های کوی

بزرگ‌ترها از غذادادن به ماهی‌ها لذت می‌برند چه برسد به بچه‌ها که برای این کار سر از پا نمی‌شناسند. دست کودکانتان را بگیرید و بدون نگرانی به بخش ماهی‌های کوی بروید. در این بخش می‌توانید با شیشه شیر به ماهی‌های بازیگوش غذا بدهید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ماهی‌ها در کشور ژاپن و چین نماد تلاش و امید هستند.

  • تونل آکواریوم بندر انزلی

هیجان‌انگیزترین بخش مجموعه فانتستیک، تونل آکواریوم است. خیلی‌ها بعد از واردشدن به این مجموعه گردشی منتظر رسیدن به تونل آکواریوم زیبا هستند. شیشه‌های منحنی و 360درجه‌ای چشم‌انداز جالبی را برای تماشای زیباترین موجودات ایجاد کرده است. طول این تونل بیشتر از 40 متر است و شیشه‌هایش ضخامتی به اندازه 18سانتی‌متری دارند.

تصویری از تونل اکواریوم

چشم‌هایتان را لحظه‌ای ببندید و خود را در زیر اقیانوس تصور کنید. در این تونل می‌توانید در کف اقیانوس قدم بزنید و از تماشای ماهی‌ها و آبزیان دیگر لذت ببرید. دسته‌هایی از ماهی‌های رنگارنگ از هر بخش تونل در حال شناکردن هستند. مسیر حرکتشان را از بین مرجان‌ها و گیاهان دنبال کنید. موسیقی آرامش‌بخشی هم در حال پخش است که حس‌وحل خوبی به این فضا می‌دهد. گاهی غواص‌ها در آن طرف شیشه هستند و برایتان دست تکان می‌دهند.

  • بخش خزندگان و پرندگان

تصویری از بخش پرندگان اکواریوم بندر انزلی

در آکوریوم بزرگ انزلی، بخشی را برای خزندگان و پرندگان در نظر گرفته‌اند. اگر مشتاق دیدن آن‌ها هستید، به طبقه دوم بروید. احتملاً لاک‌پشت‌های دریایی کم‌خطرترین جانورهای این بخش باشند. خودتان را برای دیدن خطرناک‌ترین خزنده دنیا آماده کنید. کروکدیل بزرگی در بین این خزندگان است که آن را از رودهای نیل آورده‌اند. ایگوانای آمریکایی هم در همان بخش هستند.

تصویری از بخش خزندگان اکواریوم بندر انزلی

بخش نگهداری از پرندگان کوچک است؛ اما نمی‌شود از آن‌ها گذشت. در بین پرنده‌ها، طوطی‌های خوش‌نقش‌ونگار توجه همه را به خود جلب می‌کنند. این طوطی‌ها از گونه ماکائو و کاکادو هستند که زیبایی چشمگیری دارند. شاید با دیدن این پرنده‌ها به یاد انیمیشن ریو و پرنده‌های رنگارنگش بیفتید. مرغ بهشتی آفریقایی یکی دیگر از پرنده‌های شگفت‌انگیز این مجموعه است.

  • نمایشگری برای اطلاعات

در کنار تمام بخش‌ها، اطلاعات مربوط جانوران را هم گذاشته‌اند. دیگر چه چیز از این بهتر؟ هم ماهی‌ها را تماشا می‌کنید و هم اطلاعات عمومیتان زیاد می‌شود.

  • بخش عکاسی و چاپ آکواریوم بندر انزلی

عکاس‌های این بخش سعی می‌کنند تا روزتان را به‌یادماندنی کنند. در زمان ورود از شما عکسی می‌گیرند که در پایان بازدید می‌توانید پس‌زمینه دلخواهتان را به آن اضافه کنید. فضاهای مخصوصی هم برای عکاسی آماده کرده‌اند تا عکس‌هایتان جذاب شوند. اگر دوست دارید عکسی از دنیای زیر آب روی لباس، لیوان، شاسی و… داشته باشید، به بخش چاپ بروید. کافی است تصویر را انتخاب کنید تا آن را برایتان آماده کنند.

  • گیفت شاپ

تصویری ازکافی ساپ اکواریوم بندر انزلی

شاید تعجب کنید؛ اما در آکواریوم فانتستیک می‌شود به تنها گیفت شاپ آبی ایران رفت. در گیفت شاپ آکواریوم، هدیه‌های جذابی برای بچه‌ها آماده کرده‌اند. عروسک‌هایی به شکل ماهی‌ها‌، اسباب‌بازی و بازی فکری فراهم است تا خاطره شیرینی در ذهن بچه‌ها باقی بماند.

  • شهربازی گیم لند آکواریوم بندر انزلی

اگر اهل بازی‌های هیجانی باشید، بد نیست باکس گیم‌های مجموعه را هم امتحان کنید؛ البته مسابقه‌های موتوجی پی، سالن بسکتبال و ماشین‌های مسابقه‌ای هم هست. با این بازی‌ها آدرنالین خونتان زیاد می‌شود و تفریحتان هم دلچسب‌تر!

  • سالن بولینگ

بولینگ از آن بازی‌هایی است که دقت شما را ارزیابی می‌کند؛ حتی اگر تا حالا امتحانش نکردید، اشکالی ندارد. این گوی و این هم میدان! در هر ردیف نورهای ماوراء هم به کار برده‌اند تا تمرکزتان به هم نریزد.

  • کافه و رستوران گرندشف آکواریوم انزلی

بعد از چند ساعت گشت‌وگذار، خوردن یک غذای خوشمزه سرحالتان می‌کند. لازم نیست برای تهیه غذا به بیرون از مجموعه بروید. رستوران گرندشف در طبقه دوم با منویی از بهترین غذاها از شما میزبانی می‌کند. فضای رستوران هم کلاسیک است و حس خوبی را به بازدیدکننده‌ها می‌دهد. با رفتن به این رستوران از چشم‌انداز دریا هم لذت ببرید.

  • فروشگاه

تصویری ازفروشگاه ​اکواریوم بندر انزلی

برای خرید سوغاتی در فروشگاه مجموعه چرخی بزنید. وسایل تزیینی دریایی، صنایع دستی و… دارد. هم فال و هم تماشاست.

  • کافی‌شاپ ماگ

بعد از بازدید از آکواریوم چند دقیقه‌ای در فضای باز کافی‌شاپ بنشینید و نوشیدنی خوشمزه‌ای سفارش دهید. کافی‌شاپ ماگ در محوطه بیرونی این مجموعه است.

  • عکس‌برداری

نمی‌شود به آکواریوم تماشایی انزلی بروید و عکسی نگیرید. در بعضی از بخش‌ها عکس‌برداری ممنوع است؛ اما در باقی بخش‌ها هیچ مشکلی ندارد. فقط یادتان نرود که فلش دوربین را خاموش کنید. نور فلش دوربین به بینایی جانورهای آبزی آسیب می‌زند و قدرت جهت‌یابی آن‌ها را کم می‌کند.

جاهای دیدنی اطراف اطرراف آکواریوم بندر انزلی

  • منطقه آزاد انزلی

تصویری از منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی، مجموعه‌ای گردشگری تجاری است که بسیاری از شلوغ‌ترین مراکز خرید انزلی در آن قرار دارد. می‌توانید در کنار ساحل دریا پیک‌نیک کنید و در پاساژهای منطقه گشتی بزنید. بازی‌های ساحلی و دریایی هم مهیاست. شهربازی لونا پارک هم کنار مجموعه آکواریوم است. در شب‌های تعطیل چراغ‌های هر بخش روشن است و چشم‌انداز زیبایی دارد.

  • اسکله بندر انزلی

تصویری از اسکله بندر انزلی

اسکله بندر انزلی از اسکله‌های بزرگ شما ایران است. قایق‌ها و کشتی‌های زیادی در کنار اسکله در رفت‌وآمد هستند. مرغابی‌ها هم در آسمان آبی این منطقه پرواز می‌کنند و تصویر زیبایی را در کنار کشتی‌ها می‌سازند. دیگر جاهای دیدنی بندر انزلی را برایتان می‌گذارم. در بین راه سری هم به آن‌ها بزنید.

بهترین زمان بازدید

بندرانزلی آب‌وهوای معتدل و مرطوبی دارد؛ پس بهترین زمان بازدید از  آکواریوم بندر انزلی فصل بهار است. در روزهای بهاری هوا آفتابی است و نسیم خنکی هم در کنار ساحل می‌وزد. تابستان‌هایش کمی گرم است. شرجی‌بودن هوا را هم به آن اضافه کنید؛ البته خیلی‌ها برای شنا و آب‌تنی در روزهای گرم تابستان به این منطقه می‌روند. در پاییز و زمستان باران‌های شمال هم شروع می‌شود؛ اما مجموعه آکواریوم منطقه آزاد سرپوشیده است و روزهای بارانی هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.

اقامتگاه

برای اقامت در نزدیکی آکواریوم فانتستیک در یکی از هتل‌های رشت یا بندر انزلی ساکن شوید. اگر دوست دارید اقامتگاه‌های بوم‌گردی را تجربه کنید، در روستاهای نزدیک به شهر چند اقامتگاه وجود دارد. اسم چند هتل و اقامتگاه را برایتان می‌گذارم.

تصویری از هتل جهانگردی بندر انزلی

  • هتل جهانگردی انزلی؛
  • هتل دلفین انزلی؛
  • هتل آپارتمان سفیر؛
  • هتل ملورین؛
  • اقامتگاه بوم‌گردی ماه سو؛
  • اقامتگاه بوم‌گردی لوتکا.

مسیر دسترسی

برای بازید از آکواریوم زیبای انزلی باید به طرف شمال ایران حرکت کنید. بعد از رسیدن به استان سرسبز گیلان به طرف رشت و سپس شهر انزلی بروید. فاصله رشت تا منطقه آزاد انزلی حدود 30 کیلومتر است. آکواریوم فانتستیک در کنار باغ پرندگان و در پشت مجتمع تجاری ونوس است.

هزینه بازدیدکودکان کمتر از ۳ سال رایگان
کودکان ۳ تا ۱۲ سال ۳۰۰هزار تومان
بزرگسالان ۳۵۰هزارتومان
گردشگران خارجی حدود ۵۰۰هزار تومان
ساعات بازدید12 ظهر تا 8 شب
مدت زمان لازم برای بازدیدحداقل ۴ ساعت
شماره تماس01334438596
آدرس صفحه اینستاگرامanzaliaquarium@
آدرسبندرانزلی، مجتمع تجاری ونوس
نکته: اگر برنامه‌مشخصی دارید، از روز قبل بلیتتان را از سایت بخرید. تخفیف هم دارد. یادتان باشد روزهای یکشنبه هم به روزهای طلایی معروف است و هزینه بلیت‌ها را نیم‌بها حساب می‌کنند. خبر خوب این است که به دانشجوها 50‌درصد تخفیف تعلق می‌گیرد.
مجموعه آکواروم منطقه آزاد در این روزها هم باز است. اگر اطلاعات بیشتری می‌خواهید با شماره مجموعه تماس بگیرید.

آکواریوم بندر انزلی بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین آکواریوم آبی ایران است. امیدواریم در سفر مجازی با ره بال آسمان برای دیدن این مجموعه مشتاق شده باشید. اگر در سفرهای قبل از این آکواریوم دیدن کرده‌اید، تجربه‌هایتان خواندنی است. برایمان در کامنت بنویسید.

استان گیلان. در منطقه آزاد بندر انزلی

این مجموعه سرپوشیده است و در تمام فصل‌ها می‌توانید به آنجا بروید؛ اما هوا در بهار و تابستان بهتر است.

بله. بخش‌های مختلفی مثل رستوران، سالن بولینگ، فروشگاه، آکواریوم‌ها و… دارد.

4.3/5 (6 نظر)
3 نظرات
  1. hadi می گوید

    این قیمتی که تو سایت زده مال قبل است. من چند روز پیش اونجا بودم قیمت با تخفیف برای هر نفر 350 هزار تومان است. برای بین سنین 3 تا 12 سال 300 هزار تومان . یه ایرادی هم که داره بخش فروش اسباب بازی و شهربازی رو درست گذاشتن جلوی خروجی آکواریوم که اگه شما بخواهید از سالن اصلی برید بیرون باید از داخل فروشگاه و شهربازی رد بشید که اونم برای کسی که بچه داره دردهسر ساز میشه

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، ممنونیم برای انتقال تجربه‌تون. قیمت‌ها رو به‌روز کردیم.

    2. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنونیم که تجربه‌تون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      قیمت‌ها رو به‌روز کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.