راهنمای سفر بندر انزلی | سفر به بهشت اروپایی ایران

2

بعید است ایرانی باشید و اهل سفرهای شمالی و بندر انزلی را نشناسید. این منطقه زیبا به برکت حضور مرداب انزلی، بین ایرانیان مشهور و معروف شده است. شهرت این بندرتاجایی است که خیلی‌ها دنبال خرید بلیط هواپیما هستند تا خودشان را در کمترین زمان ممکن به این شهر برسانند و لحظات پر از خاطره برای خود رقم بزنند. شما چقدر بندرانزلی را می‌شناسید؟ با کدام یک یاز جاهای دیدنی این منطقه آشنا هستید؟ دوست دارید امروز را در کنار هم به این منطقه زیبا سفر کنیم؟ پس همراه ما باشید با راهنمای سفر بندر انزلی و گنجینه‌ای که این راهنمای خوب قرار است در اختیارتان بگذارد.

فهرست مطالب

بندر انزلی کجاست؟ | موقعیت جغرافیایی

بندر انزلی در لیست بزرگترین بندرهای ایران و در جنوب دریای مازندران قرار دارد. از این بندر می‌توان به‌عنوان فعال‌ترین بندر در شمال ایران یاد کرد. این شهر زیبا و جذاب در غرب استان گیلان قرار گرفته است. بندرانزلی به دلیل وجود تالاب بین المللی بندر انزلی از چندین جزیره و شبه جزیره تشکیل شده است. یکی از جذابیت‌های این جزیره که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند و در واقع تبدیل به مکانی برای تفریح گردشگران شده است، پل‌هایی هستند که این جزیره‌ها را به یک‌دیگر متصل کرده‌اند.

موقعیت جغرافیایی بندر انزلی

بندر انزلی از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق به رشت و از غرب به شهرستان رضوانشهر متصل شده است. بندر انزلی یک محیط کاملاً جلگه‌ای است. محیط زیست بندرانزلی را می‌توان به دو دسته دریای خزر و تالاب انزلی تقسیم کرد. بندر انزلی در طول جغرافیایی 49 درجه و عرض جغرافیایی 37 درجه قرار گرفته است. لازم به ذکر است که ارتفاع بندرانزلی از سطح دریا منفی 26 است.

شرایط آب و هوایی بندر انزلی | بهترین زمان سفر به بندر انزلی

Connection Error

No any data received from Forecast.io!.

بندر انزلی به‌طور کلی یک شهر با آب و هوای معتدل و مرطوب است و بر خلاف تصور عموم مردم، آب و هوای سخت و سردی ندارد. در این شهر زیبا تابستان‌ها گرم و مرطوب است و در فصل زمستان هوا معتدل و بارانی است. یکی از ویژگی‌های آب و هوایی بندرانزلی، این است که در بیشتر روزهای سال آسمانی ابری دارد. بندر انزلی در پاییز بیشترین روزهای بارانی را تجربه می‌کند و در فصل بهار بارش باران کمتر است. گردشگرانی که در فصل پاییز و برای تماشای طبیعت زیبا و درختان رنگارنگ به این شهر سفر می‌کنند باید به پر بارش بودن بندر انزلی در این فصل توجه داشته باشند.

بندرانزلی به این دلیل که متصل به دریای مازندران است، در فصل زمستان، کمتر روز‌های یخ‌بندان را تجربه می‌کند. این شهر به دلیل برخورداربودن از آب و هوای مطبوع و معتدل در تمام فصول سال به اروپای کوچک در ایران ملقب گردیده است. گردشگران در هر فصلی که به این بندر زیبا سفر کنند یک بعد جدید و منحصربه‌فرد از طبیعت زیبای بندرانزلی را مشاهده خواهند کرد. با همه این اوصاف می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به بندر انزلی در روزهای خوش بهاری است که هم هوا معتدل است و هم باراش باران کمتر.

زبان محلی و فرهنگ | آداب و رسوم مردم انزلی

تصویری از مردم بندر انزلی

مردم در بندر انزلی اصالت گیلکی دارند و به زبان گیلکی هم صحبت می‌کنند. نکته جالب توجه درباره گویش و لهجه مردم در خطه مازندران این است که حتی داخل یک شهر نیز از محله‌ای به محله دیگر ممکن است لهجه مردم تا حدی متفاوت باشد. به شکلی که ممکن است یک اصطلاح در میان مردم یک محل رایج باشد؛ اما در محل کناری، آن اصطلاح رواج نداشته باشد. بندر انزلی هم از این موضوع مستثنی نیست.

در حال حاضر در بندر انزلی کمتر لهجه گیلکی اصیل که متعلق به مردم بندر انزلی باشد به گوش می‌رسد، به این دلیل که مردم از نقاط مختلف مازندران و به‌خصوص از رشت برای پیدا کردن شغل مناسب به بندرانزلی مهاجرت می‌کنند. در نتیجه از آنجایی که از نقاط مختلف خطه مازندران به بندر انزلی سفر می‌شود، به مرور زمان تغییر در لهجه و تا حدی گویش را به همراه داشته است. فرهنگ مردم در بندرانزلی به فرهنگ مردم شمال نزدیک است و می‌توان گفت که مردم شادی هستند.

ویدیویی زیبا از بندر انزلی بهشت اروپایی ایران

جاهای دیدنی بندر انزلی

در شهری مانند بندر انزلی که بارندگی در آن زیاد است، مسلماً مکان‌های تفریحی زیادی هم وجود دارد. بیشتر جذابیت این مکان‌های تفریحی، به طبیعت زیبای بندرانزلی بر‌می‌گردد. در ادامه راهنمای سفر بندر انزلی به معرفی مشهورترین جاذبه های دیدنی بندر انزلی پرداخته‌ایم که هر ساله با استقبال زیاد گردشگران و مسافران مواجه می‌شود.

  • مرداب انزلی | معروف ترین جاذبه بندر انزلی

وقتی به مرداب انزلی برسید،‌ به تصویر قاب نگاهتان با دقت تماشا کنید؛ چراکه ممکن است چنین صحنه زیبایی را در هیچ نقطه دیگری نتوانید مشاهده کنید. مرداب انزلی یک مرداب بین‌المللی محسوب می‌شود و از آن به‌عنوان بزرگترین و زیبا‌ترین مرداب دنیا یاد می‌شود. در ساحل این مرداب گل‌های بسیار زیبا و رنگارنگی می‌روید. نیلوفرهای آبی و زیباییِ خاصِ گیاهان در کنار مرداب، لحظات رؤیایی را برای هر گردشگری رقم می‌زند؛ به همین دلیل مرداب انزلی، در صدر لیست جاهای دیدنی بندر انزلی قرار می‌گیرد.

برخی از مردم ساکن در بندر انزلی که با منطقه آشنایی کامل دارند به ماهیگیری در این خطه زیبا می‌پردازند. در ساحل و در نزدیکی مرداب قایق‌های تفریحی نیز قرار دارند. گردشگران با استفاده از این قایق‌های تفریحی می‌توانند مرداب و ساحل زیبای بندر را به‌خوبی تماشا کنند و در واقع می‌توان گفت که فرصت لذت‌بردن از تمام مناطق، برای گردشگران فراهم شده است. اگر در فصل زمستان به بندرانزلی مسافرت کنید و به مرداب زیبای آن سر بزنید با هزاران پرنده مهاجر مواجه خواهید شد که در اطراف مرداب در حال پرواز هستند. این صحنه‌ای است که توصیه می‌شود تماشای آن را از دست ندهید. در ساحل بندر انزلی نیز امکان شناکردن هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان فراهم شده است و گردشگران می‌توانند یک تابستان خوب، همراه با شنا را در بندر انزلی تجربه کنند. در این مکان امکان کمپ‌زدن نیز وجود دارد.

هزینهاقتصادیراهنمادارد، قایق ران.
مدت زمان پیشنهادی1 تا 2 ساعتپمپ بنزینروبه‌روی اسکله تعاونی نیزار، پمپ بنزین فلاح
بهترین فصل سفربهارایستگاه اتوبوس210 متر پیاده‌روی از اسکله تعاونی نیزار، ایستگاه ژاندارمری.
آنتن موبایلدارد، محدود.آدرساستان گیلان، انزلی، خیابان تکاوران، پل هوایی، تعاونی نیزار
  • حافظیه انزلی

حافظیه انزلی

اگر علاقه به شنیدن موسیقی و  مخصوصاً موسیقی‌های محلی دارید، حتماً از حافظیه انزلی دیدن کنید. این مکان در سال 1311 به دستور شهرداری انزلی و توسط یک مهندس آلمانی ساخته شده است. در این مکان تاریخی‌هنری، گروه‌های موسیقی هنرنمایی می‌کنند و ساعات خوشی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. اگر مایل هستید که با شنیدن موسیقی‌های گوش‌نواز به تماشای بندر زیبای انزلی بنشینید حتماً به حافظیه انزلی بروید.

  • پل غازیان

پل غازیان

این پل زیبا و جذاب، بندر انزلی را به میان پشته متصل می‌کند. این پل دارای 5 دهانه است که یکی از این دهانه‌ها، متحرک است و شما را به یاد پل‌های متحرک در اروپا می‌اندازد. پل غازیان با مشارکت شرکت‌های آلمانی و سوئدی ساخته شد و از زمان ساخت پل غازیان، شهر‌های قزوین، رشت و آذربایجان به هم متصل شدند.

  • دهکده ساحلی بندر انزلی

دهکده ساحلی بندر انزلی

این دهکده زیبا با وجود ویلا‌ها و پلاژهای مدرنی که در آن ساخته شده به یکی از مکان‌های جذابی تبدیل شده که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. با وجود رستوران‌های مختلفی که در این مکان قرار گرفته است، می‌توانید از غذاهای محلی بندر انزلی نیز لذت ببرید. در این مکان امکان کمپ‌زدن نیز وجود دارد و جزو جاذبه های گردشگری بندر انزلی محسوب میشود.

  • کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان در دریای خزر حرکت می‌کند و لحظات بسیار شادی را برای مسافران کشتی به ارمغان می‌آورد. این کشتی در 5 طبقه توسط مهندسین ژاپنی ساخته شده است. امکانات گردشگری و اقامتی داخل این کشتی از کیفیت خوبی برخوردار است. این کشتی گردشگری در میان شهر‌های مختلف خطه مازندران حرکت می‌کند و گردشگران می‌توانند از مناظر دیدنی شهر‌های مختلف دیدن کنند.

تاریخچه بندر‌انزلی

تصویری قدیمی از بندر انزلی

بندر انزلی تا قبل از انقلاب 1357، بندر پهلوی نامیده می‌شده است. بندر انزلی نام خود را از شهرستان انزلی گرفته است. انزلی به معنای لنگرگاه است. بندر انزلی و مرداب انزلی قدمتی ۱۵هزار ساله دارد و یک شهر بسیار قدیمی در خطه مازندران محسوب می‌شود. بین بندرانزلی به دلیل زیبایی خاص و شباهت با برخی از بندر‌ها در سایر کشور‌ها پیوند خواهرخواندگی ایجاد شده است. این بندر‌ها عبارت‌اند از بندر کازان روسیه و بندر اوکتائو در قزاقستان. اسکله بندر انزلی تا سال 1306 در تصرف کشور روسیه بوده است و در این زمان به مقامات ایرانی تحویل داده شد.

اولین کشتی که از اروپا وارد بندر انزلی شد کشتی متعلق به کشور آلمان بوده است که در سال 1301 در اسکله بندر انزلی پهلو گرفته است. در کتاب رابینو سر کنسول انگلستان نوشته شده است که مردم انزلی کسانی هستند که از منطقه انزان در شرق مازندران به این منطقه کوچ کرده‌اند. در ادامه راهنمای سفر بندر انزلی به برخی از مهم‌ترین آثار تاریخی این منطقه کهن می‌پردازیم.

موقعیت اقتصادی

نمایی از اسکله بندر انزلی

بندر‌انزلی به دلیل داشتن گمرک، از موقعیت اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار است. به علاوه محسوب‌شدن این شهر به‌عنوان منطقه آزاد، به رشد اقتصادی بندر‌انزلی بسیار کمک کرده است. در بندر‌انزلی به‌دلیل داشتن ساحل و گمرک، داد و ستد‌های زیادی صورت می‌گیرد. به‌طور کلی می‌توان گفت که اقتصاد بندر‌انزلی پر رونق است.

جاذبه های گردشگری بندر انزلی | مکان های تاریخی

  •  کاخ میان پشته

 کاخ میان پشته

این کاخ زیبا و باشکوه در سال 1312 ساخته شده است. این اثر تاریخی، یادگاری از دوره قاجار است و در حال حاضر به مکانی برای نمایش سلاح‌های ایرانیان در جنگ‌های مختلف از زمان صفویه تا‌کنون تبدیل شده است. در واقع می‌توان می‌گفت که کاخ میان پشته به یک موزه نظامی تبدیل شده است. جالب است بدانید که در برخی از معماری جاهای دیدنی تاریخی بندر انزلی از سبک معماری روسیه بهره گرفته شده است و کاخ میان پشته نیز یکی از همین بناهایی است که می‌توان آثار معماری روسی را در ساخت آن مشاهده کرد. کاخ میان پشته محل اقامت رضاخان بوده است. همچنین بهتر است از این موضوع هم مطلع باشید که در نزدیکی این کاخ رستوران‌هایی مستقر شده‌اند که با غذاهای خوشمزه و اغلب محلی از شما پذیرایی می‌کنند.

هزینه ورودی۵٬۰۰۰ تومان
ساعت بازدیدبه جز روزهای تعطیل رسمی،‌ از ۸:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ ظهر.
آدرسبندر انزلی، خیابان تکاوران
  • گورستان لهستانی‌ها

گورستان لهستانی‌ها

در زمان وقوع جنگ جهانی دوم و حمله ارتش نازی به لهستان، تعداد زیادی از مردم لهستان به ایران و بندر انزلی پناهنده شدند؛ اما زمانی که به ایران رسیدند به‌دلیل بیماری‌های مختلفی که در جریان سفر متحمل شده بودند، فوت کردند. به همین دلیل یک گورستان بزرگ از لهستانی‌ها در بندر انزلی ایجاد شده است. قبرستان ارامنه انزلی در واقع تداعی‌کننده خاطرات تلخ جنگ جهانی دوم است. گورستان لهستانی ها به‌دلیل نزدیکی به گلستان شهدای بندر‌انزلی به بسیاری از امکانات از جمله سیستم حمل و نقل عمومی و رستوران‌ها مجهز است.

هزینه ورودیرایگان
مدت زمان بازدیدکمتر از یک ساعت
آدرسبندر انزلی، منطقه جهان گانی، روبه‌روی گلستان شهدا.
  • کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس

این کلیسای زیبا در دوران قاجار ساخته شده است. کلیسای مریم مقدس با هزینه یک ارمنی ساکن در بندر‌انزلی به نام «آواک وردیان» و به سبک کلیساهای غربی ساخته شده است. این کلیسا در خیابان نواب، میدان شهرداری، روبه‌روی ساختمان قبلی دادگستری قرار دارد. کلیسای مریم مقدس به این دلیل که در شهر انزلی قرار دارد دسترسی بسیار خوبی هم به رستوران‌ها و هتل‌ها دارد.

هزینه ورودیرایگان
شماره تماس01344542645
آدرسخیابان نواب، میدان شهرداری، روبه‌روی ساختمان قبلی دادگستری.

سوغات بندر انزلی

تصویری از سوغات یندر انزلی

بیشتر سوغات بندرانزلی را انواع ماهی‌های دریایی تشکیل می‌دهد. ساکنین محلی بندرانزلی با انواع ماهی‌ها، غذاهای بسیار خوشمزه تهیه می‌کنند. بعضی از این غذاها در رستوران‌های محلی ارائه می‌شوند. همچنین صنایع دستی چوبی و حصیر نیز از سوغات بندر انزلی محسوب می‌شود. انواع ترشی‌های محلی مخصوصاً ترشی سیر، توسط زنان در بندر انزلی به ویژه در روستاهای اطراف آن تهیه می‌شود که معمولاً بخش زیادی از آن‌ها را مسافران می‌خرند. گردشگران از شیرینی‌های محلی هم که در بندر انزلی به فروش می‌رسد، می‌توانند به‌عنوان سوغات تهیه کنند.

غذاهای محلی بندرانزلی

از آنجایی که بندرانزلی یک شهر ساحلی محسوب می‌شود، ماهی یکی از وعده‌های ثابت غذایی است که توسط مردم این منطقه سرو می‌شود. همچنین به این دلیل که در بندر انزلی بارندگی زیاد است و به‌دلیل نزدیکی به جنگل، گیاهان محلی هم در غذاها استفاده می‌شوند. بسیاری از این گیاهان، مختص این منطقه است و در مکان‌های دیگر یافت نمی‌شوند. گردشگران نیز وقتی به بندر‌ انزلی سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند غذاهای محلی که اکثراً با ماهی درست می‌شوند را تست کنند. در ادامه به معرفی بهترین غذاهای محلی در بندرانزلی می‌پردازیم.

  • ماهی فیویج

تصویری از ماهی فیویج

ماهی فیویچ، غذای بسار خوشمزه و خوش عطر و بویی است که اکثر گردشگران در بندر‌انزلی ترجیح می‌دهند این غذا را برای وعده غذایی خود انتخاب کنند. این ماهی خوشمزه با ادویه و سبزیجات محلی پخته می‌شود.

کباب بندری

تصویری از کباب بندری

کباب هم یکی از غذاهای خوشمزه در بندر‌ انزلی است که به سبک خاص بندری‌ها پخته می‌شود. اگر طعم این غذا را بچشید خاطره خوب آن برای همیشه در ذهنتان حک خواهد شد.

رستوران‌های بندر انزلی

  • رستوران و کافی‌شاپ هیراد

رستوران و کافی‌شاپ هیراد بندرانزلی

رستوران و کافی شاپ هیراد در منطقه ساحلی بندر انزلی قرار گرفته است. گردشگرانی که دوست دارند غذای خود را در منطقه ساحلی و در کنار دریا میل کنند، حتماً این رستوران را امتحان کنند. غذاهای ارائه‌شده در این رستوران بسیار خوشمزه هستند و بیشتر گردشگران این رستوران را برای صرف ناهار انتخاب می‌کنند. مطمئناً میل‌کردن غذا در یک محیط خوش آب‌وهوا و در کنار ساحل، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. رستوران هیراد یکی از رستوران‌های لوکس در بندرانزلی محسوب می‌شود.

شماره تماس09113376760
01344450661
آدرس منطقه آزاد انزلی، ساحل فاز تجارت و گردشگری
امکاناتدستگاه پوز، فضای پارک مناسب، صبحانه، فضای باز نشستن، لژ خانوادگی
  • رستوران نیلوفر آبی

رستوران نیلوفر آبی

این رستوران باکیفیت در بندرانزلی، روبه‌روی دادگستری بندر‌انزلی، خیابان استادیوم قرار گرفته است. در رستوران نیلوفر آبی با غذاهای محلی و غیرمحلی و با کیفیت درخور توجه از گردشگران پذیرایی می‌شود. این رستوران نیز با استقبال گردشگران مواجه شده است و بسیاری از مسافران نیز این رستوران را برای صرف غذای خوشمزه و باکیفیت انتخاب می‌کنند. رستوران نیلوفر آبی یک رستوران متوسط است.

شماره تماس01344514100
کلاس قیمتیمتوسط
آدرسبندرانزلی، روبه‌روی دادگستری، خیابان استادیوم
  • رستوران حاج مرتضی

رستوران حاج مرتضی

رستوران حاج مرتضی در خیابان غازیان روبه‌روی اداره مخابرات قرار گرفته است. رستوران حاج مرتضی یک رستوران معروف در بندر‌ انزلی محسوب می‌شود و هر روزه پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. در این رستوران غذاهای محلی و غیر محلی با کیفیت خوبی تهیه می‌شوند. این رستوران بین میدان معراج و میدان مالا قرار گرفته است.

رده قیمتیمتوسط
شماره تماس0133228500
0133238500
وب سایتwww.hajmorteza.ir
آدرسبندرانزلی، غازیان، روبه‌روی اداره مخابرات
  • رستوران عمو اسماعیل

رستوران عمو اسماعیل بندرانزلی

رستوران عمو اسماعیل در جزیره دکتر بهشتی قرار دارد و فقط غذای ایرانی دارد. رستوران عمو اسماعیل یک رستوران متوسط است و بالتبع قیمت غذاها نیز مناسب هستند.

کلاس قیمتیمتوسط
ساعت پذیرایی از ۱۲:۳۰ ظهر تا ۱۲:۰۰ شب.
شماره تماس01344512446
آدرسبندرانزلی، بلوار تکاوران،‌ بعد از درمانگاه شبانه‌روزی ولیعصر(عج).

هتل‌های بندر انزلی

  • هتل بهشت تالاب بندر انزلی

هتل بهشت تالاب بندر انزلی

هتل پنج ستاره بهشت تالاب انزلی هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است. در این هتل امکانات رفاهی با کیفیت عالی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. وجود پارکینگ و رستوران خوب در داخل هتل یکی از مزایای بسیار خوب این هتل محسوب می‌شود. هتل بهشت تالاب بندر انزلی در جزیره دکتر بهشتی، کوچه شمیم قرار گرفته است.

شروع قیمت450,000 تومان
شماره تماس01344510046
آدرسبندر انزلی، پل هوایی غازیان، روبه‌روی مصلی، جزیره دکتر بهشتی، کوچه شمیم ۱
  • هتل پرشین بندر انزلی

 هتل پرشین بندر انزلی

هتل پرشین در 10کیلومتری جاده بندرانزلی به آستارا قرار دارد. از امکانات پرشین هتل می‌توان به داشتن اینترنت در لابی اشاره کرد و همچنین یک کافی شاپ خوب هم داخل هتل هست. پارکینگ و صندوق امانات نیز جزو امکانات هتل محسوب می‌شود.

شروع قیمت350,000 تومان
شماره تماس01344566484
آدرسبندر انزلی، کیلومتر 10 جاده آستارا، سنگاچین
  • هتل آپارتمان امیران بندر انزلی

هتل آپارتمان امیران بندر انزلی

هتل آپارتمان امیران در کیلومتر ۵ جاده انزلی به آستارا، جنب هتل سفیدکنار واقع شده است. هتل آپارتمان امیران، یک هتل دو ستاره و مجهز به پارکینگ است.

شروع قیمت200,000 تومن
شماره تماس01344507703
آدرسبندرانزلی، کیلومتر ۵ جاده انزلی به آستارا، جنب هتل سفیدکنار
  • هتل آپارتمان سفیر بندر

هتل آپارتمان سفیر بندرانزلی

هتل آپارتمان سفیر بندر در انتهای خیابان پاسداران (کیلومتر 5) قرار گرفته است. هتل آپارتمان سفیر بندر، به جاهای دیدنی و تفریحی بندرانزلی مانند کشتی میرزا کوچک خان نزدیک است.

شروع قیمت125000 تومان
شماره تماس01344507001
آدرسبندر انزلی، انتهای خیابان پاسداران کیلومتر ۵

اقامتگاه بوم‌گردی در بندر انزلی

  • ماه سو بندر‌ انزلی

ماه سو بندر‌ انزلی

اقامتگاه ماه سو بندر‌ انزلی در بازار گیلار، خیابان شهید بدرصفت قرار گرفته است. از قوانین این اقامتگاه می‌توان به ممنوعیت همراه‌داشتن هر نوع حیوان خانگی اشاره کرد. همچنین خانم‌های مجرد نیز فقط با تأیید اداره اماکن پذیرش می‌شوند. ساعت 2 بعد از ظهر اقامتگاه به میهمان تحویل داده می‌شود و ساعت 12 بعدازظهر نیز باید میهمان، اقامتگاه را تحویل دهد. اقامتگاه بومگردی ماه سو از فضای سرسبز و زیبایی برخوردار است.

شروع قیمت400,000 تومان
شماره تماس01344402089
آدرسبندر انزلی، بازار گیلار، خیابان شهید پدر صفت (شرقی)، مجموعه گردشگری ماه سو.

مراکز خرید بندرانزلی

  • شنبه بازار: در این بازار محلی انواع محصولات و صنایع دستی بندرانزلی به فروش می‌رسد. این بازار در روزهای شنبه در خیابان میرزا کوچک خان جنگلی برپا می‌شود.
  • بازار کپورچال: این بازار هر هفته دوشنبه در 21 کیلومتری راه آسفالت به سمت آستارا برگزار می‌شود و در آن انواع محصولات محلی به فروش می‌رسد.
  • بازار ساحلی: این بازار در جاده انزلی به رضوانشهر و نرسیده به هتل سپید برپا می‌شود. در این بازار صنایع دستی به فروش می‌رسد.

راه‌های دسترسی

  • سفر زمینی به بندر انزلی

اگر قصد دارید از تهران به بندر انزلی از راه زمینی سفر کنید باید به مدت 5 ساعت رانندگی کنید. شما باید سفر خود را از اتوبان تهران کرج شروع کنید. بعد از رسیدن به قزوین باید وارد اتوبان قزوین رشت بشوید این مسیر به بندر‌ انزلی ختم می‌شود. اگر حوصله رانندگی ندارید، می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس بندر انزلی، خیال خودتان رار احت کنید و در راه از تماشای زیبایی‌های مسیر لذت ببرید.

  • سفر با هواپیما به بندر انزلی

اگر قصد سفر هوایی دارید، می‌توانید از فرودگاه سردار جنگل در رشت استفاده کنید. در واقع نزدیک‌ترین فرودگاه به بندر‌انزلی، فرودگاه سردار جنگل در رشت است.

امیدواریم از این سفر مجازی به بندرانزلی زیبا و تماشایی لذت برده باشید. اگر شما هم از قبل به این شهر سفر کرده‌اید، تجربیات خود را از بازدید جاهای دیدنی بندر انزلی با ما و همراهان ره بال آسمان در میان بگذارید.

بندر انزلی، از شهرهای بزرگ استان گیلان و دارای اولین و بزرگترین بندرگاه ایران در ساحل دریای خزر است.

جاهای دینی بندر انزلی عبارتند از مرداب انزلی، حافظیه انزلی، پل غازیان، دهکده ساحلی بندر انزلی و کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی.

بیشتر سوغات بندرانزلی را انواع ماهی‌های دریایی تشکیل می‌دهد همچنین صنایع دستی چوبی و حصیر نیز از سوغات بندر انزلی محسوب می‌شود.

گیلان

2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    بسیار جذاب بود. ممنون از توضیحاتتون.

    1. بانو تقیان می گوید

      دوست عزیز، باعث افتخاره که مقاله رو دوست داشتید. از اینکه زمان گذاشتید و نظر دادید، ازتون ممنونیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.