کشتی میرزا کوچک خان | اقامت و تفریح در دریای خزر

10

سفرهای دریایی تجربه‌ای ناب برای هر گردشگر محسوب می‌شود. کشتی‌های تفریحی و مسافربری فرصت لذت از آرامش و عظمت دریا را برای شما فراهم می‌کنند و خاطره‌ای خاص برایتان خلق می‎‌کنند. در این مطلب از ره بال آسمان می‌خواهیم به سواحل دریای خزر در شمال ایران سفر کنیم و سوار کشتی میرزا کوچک خان جنگلی شویم. این کشتی لوکس از شناورهای استاندارد و بین‌المللی ایران است که درون دریای خزر فعالیت می‌کند و میزبان گردشگران خاص‌پسند است. برای آشنایی بیشتر با کشتی تفریحی و مسافربری میرزا کوچک خان جنگلی، در این مطلب با ره بال آسمان همسفر شوید.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی کجاست؟

کشتی لوکس میرزا کوچک خان جنگلی روی آب‌های دریای خزر شناور است و از رؤیایی‌ترین اقامتگاه‌ها و پاتوق‌های تفریحی این منطقه محسوب می‌شود. این کشتی تفریحی و اقامتی از جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی است و به منظور تردد در بین سواحل شهرهای استان‌های داخلی و خارجی در مسیر دریایی خزر ساخته شده است. محل توقف این کشتی در بندر انزلی، آستارا و کیاشهر خواهد بود.

پیشینه فعالیت کشتی مسافربری میرزا کوچک خان

عکس پیشینه فعالیت کشتی مسافربری میرزا کوچک خان

قدمت کشتی تفریحی و زیبای میرزا کوچک خان جنگلی به سال‌های دهه نود میلادی برمی‎‌گردد و این کشتی مسافربری و تفریحی در سال 1971 به دست ژاپنی‌ها ساخته شد. کشتی مسافربری میرزا کوچک خان گنجایشی در حدود 250 نفر دارد و این سازه عظیم در 5 طبقه و 26 کابین درجه یک و دو ساخته شده است. طول این کشتی بیش از 70 متر است و عرض آن به 12 متر می‌رسد. ساخت این سازه قدم بزرگی در پیشرفت صنعت گردشگری دریایی محسوب می‌شود و گزینه‌ای منحصربه‌فرد برای تفریح و اقامت در بین سفردوستان داخلی و خارجی است.

کشتی مسافری ـ تفریحی میرزا کوچک‌ خان، با امکانات یک هتل 4 ستاره از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و از پتانسیل‌های صنعت گردشگری محسوب می‌شود. استاندارهای بین‌المللی در این سازه رعایت شده است و می‌تواند به‌عنوان یک شناور لوکس در آب‌های خزر تردد کند تا سفر دریایی جذابی برای مسافران خود رقم بزند. اگر در شمال و مسافر بندرهای ایران هستید، شب‌های دریای خزر را در این کشتی از دست ندهید و خودتان را به یک شام منحصربه‌فرد روی عرشه دعوت کنید.

فعالیت‌های کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

عکس کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

کشتی مسافربری و تفریحی میرزا کوچک خان از نقاط پتانسیل صنعت گردشگری دریای خزر محسوب می‌شود و می‌تواند تحولی عظیم در جذب گردشگر داخلی و خارجی باشد. علاوه بر امکانات اقامتی و تفریحی برای جذب گردشگر، کشتی مسافری ـ تفریحی میرزا کوچک‌ خان گزینه‌ای فوق‌العاده برای برپایی مراسم مختلف بین‌المللی و همایش‌ها و جشن‌ها داخلی محسوب می‌شود. از دیگر اهداف ساخت این سازه، امکان برپایی جشن‌ها و برنامه‌های شخصی افراد، روی دریای خزر است.

نمای نزدیکتر کشتی تفریحی میرزا کوچک خان جنگلی

با وجود چنین نقاط پتانسیلی، کشتی میرزا کوچک خان معمولاً در روزهای پنجشنبه و بیشتر در فصل تابستان، آن هم به مدت 4 ساعت، میزبان گردشگران است و فعالیت آن در روزهای دیگر هفته و در زمینه‌های دیگر، چندان به رسمیت شناخته نشده است. این کشتی از ساعت 8 شب تا 12 شب، برای سفر کوتاه شبانه روی آب‌های خزر، منتظر مسافران ماجراجو است.

امکانات کشتی لوکس میرزا کوچک خان جنگلی

عکس امکانات کشتی لوکس میرزا کوچک خان جنگلی

سفر روی بستر دریای خزر، فرصتی هرچند کوتاه، اما جذابی است که در حال حاضر این کشتی برای شما فراهم می‌کند. البته امیدواریم که با حمایت‌های بیشتر، مدت زمان فعالیت این کشتی افزایش پیدا کند و همچنین در زمینه اقامت نیز بتواند بیش از این، پاسخگوی مسافران خاص‌پسند باشد. در مدت 4 ساعت فعالیت کنونی این کشتی، در شب‌های پنجشنبه می‌توانید علاوه بر لذت از سفر دریایی شبانه، با ساز و آواز گروه موسیقی مستقر در کشتی همراه شوید و لحظه‌های شاد این سفر کوتاه را به خاطر بسپارید.

وقت‌گذرانی در کافی‌شاپ این کشتی بسیار جذاب خواهد بود و آرامش دریا، طعم‌های این کافه را خوشمزه‌تر خواهد کرد. همچنین در رستوران این کشتی می‌توانید از طعم بهشتی انواع غذاهای محلی و ایرانی لذت ببرید و سفری خوشمزه روی بستر دریای خزر داشته باشید. کابین‌های اقامتی از دیگر امکانات رفاهی این کشتی است و می‌تواند تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای سفردوستان باشد.

نحوه دسترسی

برای سفر با این کشتی باید خودتان را به بندر انزلی در گیلان برسانید و بلیط این کشتی را تهیه کنید. این کشتی در بندر انزلی و سواحل گیلان، پذیرای شما خواهد بود. هزینه خرید بلیط کشتی بندر انزلی بابت سفرهای کوتاه پنجشنبه با این کشتی در سال 99 برابر 100 تا 150 هزار تومان بوده است.

دیگر کشتی‌های تفریحی دریای خزر

  • کشتی تفریحی کاسپین
  • کشتی تفریحی نوشهر

دیگر جاهای دیدنی بندر انزلی

دیگر جاهای دیدنی گیلان

آدرس کشتی تفریحی بندر انزلی روی نقشه

هزینه ورودیاز 150هزار تومان
مدت زمان بازدیداز 3 ساعت
آدرساستان گیلان، ساحل بندرانزلی

برای تجربه سفرهای دریایی هرگز تردید نکنید و حتماً یک بار مسافر دریا شوید. سفرهای دریایی با وسیله‌ای مانند کشتی تفریحی میرزا کوچک خان حال‌وهوای منحصربه‌فردی دارند و تلفیقی از آرامش و هیجان هستند. برای آشنایی با دیگر امکانات دریایی در داخل ایران، مجله گردشگری ره بال آسمان را دنبال کنید.

3.6/5 (9 نظر)
10 نظرات
  1. رها می گوید

    اولش که اومدم این مقاله رو بخونم تیترش رو که دیدم چند لحظه هنگ کردم که مگه میرزا کوچک خان کشتی داشت:))) فکر می‌کردم باید یه چیز تاریخی باشه، بعد که متوجه شدم تفریحیه گفتم آها عجبببببببب!!!!:))) و چقدر هی تکرار شده بود پتانسیله پتانسیله یا شاید پشت هم اومده بود من خیلی به این مفهوم حساس شدم:دی شاید مقایسه کار درستی نباشه؛ اما بخوام مقایسه کنم کشتی‌های جنوب خیلی پر ابهت‌تر و خوشگل‌تر و جذاب‌تر به نظر میان. حالا این سری رفتم شمال یه سر بهش می‌زنم ولی سوالم اینه که بندر انزلی که خودش یه زمان قطب کشتی‌سازی بوده چرا باید یه کشتی ژاپنی رو تبدیل به کشتی تفریحی کنه آخه؟!!!!

    1. بانو تقیان می گوید

      رها عزیز، در ۱۵۰۰ کلمه این مقاله، کلمه پتانسیل فقط ۳ بار تکرار شده. فکر کنم روی کلمه حساس شدین 🙂

      و پرسشی برای ابهامتون ندارم که چرا…؟

  2. علی اصغر می گوید

    با سلام کشتی میرزاکوچک خان چگونه وارد دریای خزر شد میشه توضیح دهید از کدوم آبراه وارد خرز شده

    1. مزمز می گوید

      هبوط کرد

      1. بانو تقیان می گوید

        ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    2. سعید می گوید

      کشتی میرزاکوچک خان از کانال ولگا دن به داخل دریای خزر آمد

  3. میلاد می گوید

    سلام،بلیط کشتی رو چطور و کجا باید خرید؟ چرا هیچی راجب نحوه تهیه بلیط هیچ جا گفته نشده؟

  4. محمودرضاخوشکام می گوید

    سلام توضیح داده شده برای تهیه بلیط استان گیلان ساحل بندرانزلی

  5. روحی می گوید

    هیچ جایی قیمت بلیط مشخص نشده آیا روزرو میشوداینترنتی یا نه

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      نوشتند که از ۱۵۰ تومنه. شماره تماسی هم توی گوگل ثبت نکردند متأسفانه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.