آکواریوم های ایران | سفری به عمق اقیانوس آبی

2

اگر درباره طبیعت مختصری اطلاعات داشته باشید، خواهید دید که دنیای زیر آب چندین برابر از دنیای روی آب متنوع‌تر است. در اعماق آب موجوداتی زندگی می‌کنند که خیلی وقت‌ها از وجود آن‌ها اطلاع نداریم. دنیای زیر آب دنیایی عجیب، هیجان‌انگیز و بسیار زیباست. متأسفانه امکان بازدید از اعماق اقیانوس و دریاهای مختلف وجود ندارد؛ اما حداقل می‌توان از آکواریوم های ایران دیدن کرد. آکواریوم‌ها این فرصت را به ما می‌دهند تا از تماشای دنیای زیر آب لذت ببریم؛ پس با ما همراه باشید تا آن‌ها را بهتر بشناسید.

معرفی بهترین آکواریوم های ایران

همه ما درباره «آکواریوم» می‌دانیم. آکواریوم به ظروفی آب‌بندی‌شده گفته می‌شود که می‌توان موجودات آبزی را درون آن‌ها نگهداری کرد. در دنیا انواع متنوعی از آکواریوم‌ها وجود دارد. شما می‌توانید یک آکواریوم کوچک رومیزی داشته باشید یا اینکه اقدام به ساخت یک آکواریوم بزرگ کنید. در این میان، کشورهای مختلف، به‌منظور جلب گردشگر، آکواریوم‌هایی بسیار بزرگ در ابعاد عظیم ساخته‌اند. ایران نیز از این روند جا نمانده و چند آکواریوم بزرگ بنا کرده است. امروز قصد داریم درباره آکواریوم های ایران که در ابعاد یک ساختمان بزرگ هستند، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

آکواریوم بندر انزلی | یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم های ایران

تصویری از اکواریوم بندر انزلی

آکواریوم بندر انزلی، فانتستیک نام دارد. این آکواریوم، بزرگ‌ترین آکواریوم ایران به حساب می‌آید. از نظر ساخت و ظاهر، آکواریوم بندر انزلی ظاهری تونلی‌شکل دارد. ساخت آکواریوم‌های تونلی بسیار دشوار است. برای ساخت این نوع آکواریوم، باید شیشه‌های ضخیم را با دقت فراوان خم کنند. آب‌بندی بخش تونلی بسیار دشوار است. با وجود این، پرطرفدارترین بخش آکواریوم‌ها نیز همین بخش تونلی آن است. با ورود به این بخش احساس می‌کنید که در حال قدم‌زدن در کف اقیانوس هستید. موجودات آبزی بدون ترس از وجود شما، بر فراز سرتان شنا می‌کنند. این بخش بسیار زیباست و بازدیدکنندگان را به‌شدت جذب خود می‌کند.

نمایی از قسمتی اکواریوم انزلی

آکواریوم بندر انزلی در زمینی به مساحت 10‌هزار مترمربع بنا شده است. این آکواریوم به چندین و چند بخش مختلف تقسیم می‌شود. شما می‌توانید از بخش‌های متعدد همانند بخش تونلی، استوانه‌ای، دیواری و حوضچه‌های متعدد آن دیدن کنید. در مجموع حدود 200 نوع ماهی و گونه‌های مختلف آبزی در آکواریوم بندر انزلی مشغول زندگی هستند.

بخش‌های مختلف آکواریوم بندر انزلی

تصویری از ماهی های آب شیرین در اکواریوم انزلی

به‌صورت کلی می‌توان این آکواریوم را به سه بخش مختلف تقسیم کرد. در بخش اول می‌توانیم شاهد ماهی‌های آب شیرین باشیم. این بخش شامل آبزیان مناطقی همانند رودخانه آمازون یا ماهی‌های دریاچه مالاوی آفریقا می‌شود. بخش دیگر آکواریوم به ماهی‌های آب شور تعلق دارد. ماهی‌های آب شور در مقایسه با ماهی‌های آب شیرین ظاهری زیباتر و البته عجیب‌تر دارند. در این بخش می‌توانیم شاهد ماهی‌های مختلف، صخره‌های مرجانی و ماهی‌های مخصوص دریاچه خزر باشیم.

تصویری از تونل آکواریوم انزلی

بخش سوم آکواریوم، همان بخش تونلی آن است. این بخش را می‌توان اعتبار هر آکواریومی دانست. همان طور که اشاره کردیم، ساخت این بخش بسیار دشوار است. بنابراین هرچه مساحت این بخش بیشتر باشد، احتمالاً آن آکواریوم  پرطرف‌دارتر و زیباتر خواهد بود. زمانی که در این بخش قدم می‌زنید، انگار که صدای دنیای زیر آب را می‌شنوید. در هر لحظه تمرکز چشمتان از یک ماهی روی دیگری عوض می‌شود. برای تماشای حرکت یک ماهی مجبور می‌شوید سر خود را 180 درجه بچرخانید. با حضور در تونل آکواریوم انزلی، احساس می‌کنید در حال پیاده‌روی در کف اقیانوس هستید.

تصویری از ماهی گوشت خار در آکواریوم انزلی در

نیمه اول این تونل به ماهی‌های گوشت‌خوار تعلق دارد. در بخش دوم آن نیز می‌توانید از ماهی‌های گیاه‌خوار دیدن کنید. سفره‌ماهی و لاک‌پشت‌های بزرگ زیباترین موجودات حاضر در این بخش محسوب می‌شوند. البته قطعاً از تماشای عظمت کوسه‌های این تونل نیز به وجد خواهید آمد. در بخشی دیگر از آکواریوم، می‌توانید از حوضچه‌های مختلف دیدن کنید. در این قسمت امکان غذا‌دادن به ماهی‌ها نیز وجود دارد. معمولاً ماهی‌های کوی، در این بخش زندگی می‌کنند. غذا‌دادن به آن‌ها بسیار عجیب و جالب خواهد بود.

سایر بخش‌های آکواریوم انزلی

ساختمان آکواریوم فانتستیک در بندر انزلی، چهار طبقه دارد. شما می‌توانید علاوه‌بر آکواریوم، از بخش‌های دیگر آن نیز دیدن کنید. در ادامه شما را با بخش‌های دیگر این آکواریوم آشنا خواهیم کرد:

  • سالن بولینگ؛
  • سالن بیلیارد؛
  • سالن آمفی‌تئاتر؛
  • بخش خزندگان شامل انواع ایگوانا، کروکدیل و غیره؛
  • بخش پرندگان شامل مرغ بهشتی، ماکائو و غیره؛
  • شهربازی سرپوشیده با انواع دستگاه‌های تفریحی متنوع؛
  • رستوران و کافی‌شاپ در کنار برکه آب؛
  • سوئیت‌های اقامتی با امکانات کامل؛
  • سینما واقعیت مجازی؛
  • عکاسی در مقابل پرده سبز؛
  • گیفت‌شاپ.

اطلاعات بازدید از آکواریوم بندر انزلی

هزینه بازدیدافراد بیشتر از ۱۲ سال ۶۹,۰۰۰ تومان
3 تا ۱۲ سال ۴۹,۰۰۰
کودکان کمتر از 3 سال رایگان
ساعت بازدیدهمه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۲
شماره تماس01334438596
آدرسجاده‌ زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری

آکواریوم اصفهان | زیباترین بخش تونلی در بین آکواریوم های ایران

تصویری از آکواریوم اصفهان

اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید. در این شهر انواع جاذبه‌های تاریخی متعدد وجود دارد. با وجود این، آکواریومی بزرگ و بسیار زیبا نیز با هدف جذب گردشگر در این شهر بنا شده است. آکواریوم اصفهان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم های ایران محسوب می‌شود. زمانی که صحبت از بهترین آکواریوم های ایران به میان می‌آید، قطعاً باید نامی از این آکواریوم بزرگ نیز ببریم. آکواریوم اصفهان در مجموعه تفریحی پارک ناژوان قرار دارد. پارک ناژوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های اصفهان است. در این پارک بزرگ می‌توانید از چندین و چند تفریح مختلف لذت ببرید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های ناژوان، همین آکواریوم زیباست.

نمایی از تونل آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان در اسفند سال 1394 افتتاح شد. این آکواریوم زیرزمینی در بخشی به مساحت 4هزار مترمربع بنا شده است. بد نیست بدانید آکواریوم اصفهان نه روی زمین، بلکه در ارتفاع 7‌متری زیر زمین قرار دارد. به همین خاطر در این آکواریوم خبری از گرما نیست. همچنین با به‌کارگیری این ترفند بسیار هنرمندانه، از ورود نور خورشید به آکواریوم جلوگیری کرده‌اند. بسیاری از ماهی‌ها باید دور از نور خورشید زندگی کنند. پس بهتر است محیط آکواریوم تاریک باشد تا برای این گونه آبزیان مشکلی ایجاد نشود. لازم به ذکر است در آکواریوم اصفهان مجموعاً حدود 300 گونه ماهی و آبزی از 5 قاره جهان زندگی می‌کنند. 100 گونه از این آبزی‌ها، جزء نادرترین و کمیاب‌ترین گونه‌های آبزی دنیا هستند.

بخش‌های مختلف آکواریوم اصفهان

تصویری از بخش های مختلف اکواریوم اصفهان

طراحی آکواریوم اصفهان بسیار هوشمندانه انجام شده است. در ابتدا شما وارد یک حلقه بزرگ به‌سمت پایین می‌شوید. مسیر را که تا انتها پایین بروید، وارد سالن اصلی خواهید شد. این سالن بخش آکواریوم‌های دیواری است. در این آکواریوم به‌هیچ‌وجه خبری از نور خورشید نیست. به همین خاطر همه‌جا تاریک است و فقط نور آکواریوم‌ها فضا را روشن می‌کند. همین مسئله حس اقیانوس‌های تاریک را به شما منتقل می‌کند. در همان بدو ورود، جذب عظمت این آکواریوم خواهید شد. مسیر بازدید با تابلوهای راهنمایی مشخص شده است. جلوی هر تانک، مشخصات ماهی موجود در آن نوشته شده است. به این ترتیب می‌توانید در هر قدم با گونه‌های مختلف آبزی آشنا شوید.

تصویری از بخش های مختلف اکواریوم اصفهان

در بخش میانی آکواریوم‌های دیواری، آکواریوم‌های استوانه‌ای و کپسولی به چشم می‌خورند. همین طور که سالن اصلی را ادامه دهید، به بخش تونلی آکواریوم اصفهان خواهید رسید. پیش از این اشاره کردیم که بخش تونلی هر آکواریوم بسیار ارزشمند است. بخش تونلی جزء زیباترین بخش‌های آکواریوم اصفهان به حساب می‌آید. تونل آکواریوم اصفهان، بخش دیواری را به حوضچه‌ها وصل می‌کند. در این تونل شما می‌توانید شاهد سفره‌ماهی، لاک‌پشت، کوسه و انواع ماهی‌های زیبا باشید. طول این تونل به 35 متر می‌رسد و 1.5 میلیون لیتر گنجایش دارد.

تصویری از حوضچه های آکواریوم اصفهان

در بخش بعدی می‌توانید از حوضچه‌ها دیدن کنید. در این حوضچه‌ها ماهی‌های کوی زندگی می‌کنند. این ماهی‌ها جثه بزرگی دارند و از انسان دور نمی‌شوند. به همین خاطر می‌توانید به این ماهی‌ها نزدیک شوید و به آن‌ها غذا دهید. برای این کار باید از غرفه کنار این حوضچه‌ها، یک شیشه غذا تهیه کنید و آن‌ را به ماهی‌ها بدهید. انجام این کار می‌تواند تجربه بسیار خاص و عجیبی در سفر شما باشد. در انتهای سالن نیز به بخش آتلیه و گیفت‌شاپ دسترسی پیدا خواهید کرد.

باغ خزندگان و پرندگان

تصویری از باغ خزندگان آکواریوم اصفهان

همان طور که خاطر نشان کردیم، این آکواریوم در پارک ناژوان اصفهان قرار دارد. این پارک بزرگ از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. شما می‌توانید پس از آکواریوم اصفهان، از باغ پرندگان اصفهان و نیز باغ خزندگان نیز دیدن کنید. در بخش خزندگان امکان بازدید از جاندارانی همانند مارهای پیتون آفریقایی، شاه مار مرجانی تایلندی، مار بوآی کلمبیایی، مار‌های خاص ایرانی نظیر افعی شاخدار، زنگی، کبری، آتشی، قیطانی، سوجه، مار خراسانی، ارجنگلی، آبی، سوجه و مار آلبینوی هندی وجود دارد. همچنین خزندگان دیگری همانند تمساح آمازون، مانیتور بنگال، ایگوانا و اژدهای کومودو نیز در این باغ مشغول زندگی هستند. اگر به حشرات علاقه‌مند هستید می‌توانید از انواع سوسک، عقرب، رتیل و غیره نیز دیدن کنید. در ضمن اسکلت بزرگ‌ترین مار بوآی ایران و همچنین بزرگ‌ترین صدف کلاه‌خودی نیز در این بخش نگهداری می‌شود.

تصویری از باغ پرندگان آکواریوم اصفهان

در باغ پرندگان نیز می‌توانید سری به پرندگان زیبایی همانند طاووس بزنید. این بخش در باغی دل‌باز قرار دارد. اگر به تماشای حشرات و خزندگان علاقه‌مند نیستید، می‌توانید به باغ پرندگان بروید. در این باغ ده‌ها گونه پرنده زیبا حضور دارند. باغ پرندگان اصفهان در مساحتی بالغ بر 55هزار مترمربع واقع شده است. بد نیست بدانید باغ پرندگان اصفهان، قدیمی‌ترین بخش ناژوان محسوب می‌شود. این باغ در سال 1375 افتتاح شده است. در باغ پرندگان حدود 130 گونه مختلف و 4هزار قطعه پرنده کوچک و بزرگ مشغول زندگی هستند.

اطلاعات بازدید از آکواریوم اصفهان

هزینه ورودیبرای اطلاع از هزینه ورودی با شماره 03137780013 تماس بگیرید
ساعت بازدید 9:30 تا 19:00
شماره تماس03137780013
آدرساصفهان، پارک ناژوان، بلوار الفت، آکواریوم اصفهان

آکواریوم کیش | آکواریوم طبیعی تا آکواریوم دلفین‌ها

تصویری از آکواریوم کیش

کیش یکی از مهم‌ترین مناطق تفریحی ایران است. در این جزیره نسبتاً کوچک، هر تفریحی که تصور می‌کنید را خواهید یافت. از دوچرخه‌سواری گرفته تا انواع جنگ‌های شاد و مفرح همگی در این جزیره وجود دارند. پس تعجبی نیست اگر یک آکواریوم نسبتاً بزرگ نیز در کیش وجود داشته باشد. آکواریوم کیش در بین دیگر آکواریوم های ایران شاید چندان بزرگ نباشد؛ اما حدود 70 نوع ماهی ارزشمند از خلیج‌فارس در آن حضور دارند. این آکواریوم از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول با 50هزار لیتر آب، مختص کوسه‌ها و ماهی‌های بزرگ است. در بخش دوم که 20 هزار لیتر حجم دارد، می‌توانید شاهد انواع ماهی‌های کمیاب آب شور و آب شیرین باشید.

تصویری از کوسه در اکواریوم کیش

در میان آبزیان این آکواریوم، باید به کوسه‌های بزرگ، سفره‌ماهی عظیم‌الجثه و همچنین لاک‌پشت 2‌متری اشاره کرد. در بخش‌های مختلف این آکواریوم، امکان غواصی کنترل‌شده نیز وجود دارد. این آکواریوم در کنار پارک آهوان واقع شده است. پس می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید. معمولاً گردشگران برنامه بازدید از هر دو این جاذبه‌ها را در یک روز قرار می‌دهند.

تصویری از دلفین ها در آکواریوم کیش

لازم به ذکر است علاوه‌بر این آکواریوم، آکواریوم دیگری نیز در کیش وجود دارد. این آکواریوم در پارک معروف دلفین‌ها قرار دارد. پارک دلفین‌های کیش یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این جزیره به حساب می‌آید. در این مجموعه علاوه‌بر تماشای شیطنت دلفین‌های باهوش و زیبا، می‌توانید از آکواریوم آن نیز دیدن کنید. این آکواریوم حالت تونل دارد و آبزیان متعددی در آن زندگی می‌کنند. البته هزینه بازدید از این پارک نسبتاً گران است.

اطلاعات بازدید از آکواریوم کیش

هزینه بازدید35‌هزار تومان
ساعات بازدید6 ماه اول سال از ساعت 18 تا 20 | 6 ماه دوم سال از 16 تا 18
آدرسجنوب‌شرقی جزیره کیش، داخل پارک دلفین

آکواریوم همدان | آکواریومی در دل غار

نمایی از آکواریوم همدان

آکواریوم همدان یا همان آکواریوم گنج‌نامه یکی از زیباترین آکواریوم های ایران در همدان محسوب می‌شود. همه ما همدان را به غار علیصدر می‌شناسیم. به همین خاطر آکواریوم همدان را به‌شکل غاری طبیعی طراحی کرده‌اند. زمانی که وارد این آکواریوم می‌شویم، احساس می‌کنیم که در یک غار طبیعی بزرگ حضور داریم. برای آنکه حس یک گردش طبیعی کامل را بیشتر درک کنیم، در این غار دستگاه باران و مه مصنوعی نیز تعبیه شده است. ارتفاع غار این آکواریوم به 15 متر می‌رسد. با وجود این ارتفاع، آکواریوم به دو طبقه مختلف تقسیم می‌شود. در طبقه اول می‌توانید از آکواریوم دیدن کنید. طبقه دوم نیز به بخش خزندگان و پرندگان نادر اختصاص داده شده است.

تصویری از آکواریوم همدان

آکواریوم اصلی این مجموعه 85هزار لیتر آب دارد. با این حجم، آکواریوم اصلی همدان بزرگ‌ترین آکواریوم دریاچه‌ای ایران محسوب می‌شود. در این آکواریوم انواع ماهی‌ و آبزیان مختلف زندگی می‌کنند. در این میان می‌توان به سوهان ماهیان، فرشته‌ماهی، دلقک‌ماهی، صندوق‌ ماهیان و انواع سفره‌ماهی اشاره کرد. در این آکواریوم می‌توانیم شاهد هم‌زیستی بسیار عجیب شقایق‌ها و دلقک‌ماهی‌ها باشیم. بد نیست بدانید شقایق‌های زهرآگین، هر نوع ماهی دیگر را به کام مرگ می‌کشند. با وجود این، رفتاری بسیار مسالمت‌آمیز با دلقک‌ماهی‌ها دارند. در این آکواریوم می‌توانید انواع گونه‌های کم‌یاب، سمی و بسیار عجیب آبزیان را مشاهده کنید.

بخش‌های مختلف آکواریوم همدان

  • تراریوم‌ها

تصویری از تراریوم های آکواریوم همدان

در بخش تراریوم از گونه‌های نادر گیاهی نگهداری می‌شود. در این میان می‌توان به گیاهان خاص آمازونی اشاره کرد. ریشه درختی 150‌ساله در این بخش شما را به تعجب وا می‌دارد. در بخش تراریوم می‌توانید از زیباترین گونه ارکیده نیز دیدن کنید. این بخش با دقت و وسواس بسیاری طراحی شده است. در تزئین آن نیز از انواع سنگ‌های آتش‌فشانی ژاپنی استفاده کرده‌اند. بازدید از این بخش می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد.

  • پالوداریوم

تصویری از پالاداریوم آکواریوم همدان

این بخش را می‌توان به‌نوعی یک شبیه‌ساز اکوسیستم جنگل‌های آمازون دانست. در این بخش از ترکیب آب و خشکی استفاده شده است. در حقیقت پالوداریوم را می‌توان مقیاس کوچکی از جنگل‌های آمازون دانست.

  • مجموعه پروانه‌ها

تصویری از مجموعه پرونه آکواریوم همدان

پروانه‌ها یکی از زیباترین موجودات زمین هستند. این حیوانات به عجیبی سایر حشرات و به زیبایی خاص‌ترین پرندگان هستند. در این بخش می‌توانید شاهد انواع پروانه رنگارنگ خشک‌شده باشید. این پروانه‌ها از بخش‌های استوایی جمع‌آوری شده‌اند. پس می‌توان آن را یک کلکسیون خاص و بزرگ دانست.

  • مجموعه سنگ‌ها

تصویری از مجموعه سنگ ها در آکواریوم همدان

در بین آکواریوم های ایران فقط آکواریوم همدان است که چنین کلکسیون سنگ ارزشمندی دارد. در این بخش می‌توانید شاهد نمونه‌های کم‌نظیر از سنگ‌های رشته‌کوه الوند باشید. در این میان می‌توان به سنگ‌هایی همانند میکروگرانیت، گرانیت، پروکسن و سیلیکات‌ها اشاره کرد. رز وارتز، آمیتیست و کوراتز دودی جزء سنگ‌های شفاف و بسیار زیبایی هستند که توجه اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کنند.

  • طبقه دوم

تصویری از مجموعه پرنده در آکواریوم همدان

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، در طبقه دوم می‌توانید از انواع پرندگان و خزندگان دیدن کنید. در این بخش انواع پرندگان خاص همانند توراکو، ماکائو، شاه طوطی چینی و اردک ماندارین زندگی می‌کنند. همچنین می‌توانید شاهد انواع خزندگان همانند مار پیتون، مار بوآی هندوراس، مار بوآی دم قرمز ایرانی، مار پیتون پلنگی ایرانی، ایگوآنا و آفتاب‌پرست باشید.

اطلاعات بازدید از آکواریوم همدان

هزینه بازدید۲۰‌هزار تومان
ساعات بازدیدهمه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷
شماره تماس08158211644
آدرسضلع شرقی میدان گنج‌نامه، دهکده فرهنگی ورزشی توریستی گنج‌نامه

آکواریوم شهر دریایی مشهد | آکواریوم کوچک، اما دوست‌داشتنی

تصویری از اکواریوم مشهد

آکواریوم شهر دریایی در مشهد یکی دیگر از آکواریوم های ایران است. این آکواریوم در مقایسه با سایر آکواریوم‌های ایران ابعاد کوچک‌تری دارد. با وجود این می‌توانید مدتی در آن سرگرم شوید. در آکواریوم شهر دریایی مشهد گونه‌های متنوعی از ماهی‌های آب شور و آب شیرین زندگی می‌کنند. در این میان می‌توان به انواع مختلف خرچنگ، صدف، هشت‌پا، ماهی‌های آب‌شور و آب‌ شیرین اشاره کرد.

اطلاعات بازدید از شهر دریایی مشهد

هزینه بازدید۳۰۰۰ تومان
ساعات بازدیدشنبه تا پنجشنبه ۱۰ تا ۲۳
شماره تماس05137113013
آدرسمجتمع تجاری الماس شرق مشهد، ورودی چهار، طبقه‌ چهارم

آکواریوم قشم | آکواریومی ازیاد‌رفته

تصویری از آکواریوم قشم

تا همین چند سال پیش، شاهد آکواریومی بزرگ در جزیره زیبای قشم نیز بودیم. متأسفانه مدتی پیش این آکواریوم به فعالیت خود پایان داد. به همین خاطر حدود 180 گونه ماهی مختلف این آکواریوم به آکواریوم اصفهان منتقل شدند. با وجود این می‌توانید سری به آکواریوم طبیعی قشم بزنید. شما می‌توانید در تورهای آبی جزیره لارک، هنگام و هرمز شرکت کنید. حتی اگر میلی به غواصی هم نداشته باشید، می‌توانید در بخش‌هایی خاص، از آکواریوم‌های طبیعی دیدن کنید. فقط کافی‌ است مقداری نان یا بیسکوییت همراه داشته باشید و آن را روی آب بریزید. به این ترتیب صدها ماهی رنگارنگ و زیبا را در کنار هم مشاهده خواهید کرد. همچنین در فصول خاص سال، مخصوصاً در 6 ماه دوم سال، می‌توانید شاهد حضور دلفین‌های آزاد در نزدیکی جزیره هنگام باشید. غواصی نیز تجربه بی‌نظیری از حیات زیرآب را به شما ارائه می‌دهد.

 خب دوستان عزیز ره بال آسمان، نظر شما درباره آکواریوم های ایران چیست؟ به نظر شما چرا شاهد حضور چنین آکواریومی در تهران نیستیم؟ آیا ساخت آکواریوم تهران می‌تواند باعث جذب گردشگر شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آکواریوم فانتستیک یا همان آکواریوم بندر انزلی، لقب بزرگ‌ترین آکواریوم ایران را به دوش می‌کشد.

متأسفانه هنوز شاهد حضور آکواریومی این چنینی در تهران نیستیم.

متأسفانه آکواریوم قشم تعطیل شده است.

قیمت تونل آکواریوم اصفهان حدود 50هزار تومان است.

2 نظرات
  1. رها می گوید

    شما فکر کن ایرانی باشی، ایران زندگی کنی، همین تهران خودمون باشی، کلی سریال خارجی ببینی که توی اون‌ها کلی پز آکواریوم‌هاشون رو می‌دن، کلی حسرت بخوری بعد ندونی ایران این همه آکواریوم داره!!!!! من فقط دربارۀ آکواریوم کیش می‌دونستم. خب این‌ها دقیقاً کجا باید تبلیغ بشه؟ من امروز اومدم توی سایت یه مقالۀ دیگه بخونم و خیلی اتفاقی این مقاله رو دیدم، آدم چیزی رو که خبر نداره ازش نمی‌تونه سرچ کنه! من موندم پس این سازمان‌های گردشگری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داره چی کار می‌کنه که خود ایرانیا از این چیزها بی‌خبرن، حالا خارجی‌ها بمانند. زبانم از این حجم بی‌مسئولیتی قاصره!!

    1. بانو تقیان می گوید

      رهای عزیز، حق با شماست. صنعت گردشگری در ایران خیلی ضعیف عمل می‌کنه متأسفانه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.