صرافی های استانبول | جایی که پول حرف اول را می‌زند

0

صرافی های استانبول در گوشه‌و‌کنار این شهر پراکنده‌اند. به همین دلیل در کنار اینکه باید آدرس و اطلاعات کاملی از این صرافی‌ها داشته باشید، برای مبادله پول هم باید حواستان باشد. بهتر است قبل از سفر به استانبول، با واحد پول ترکیه آشنا شوید و راه‌و‌چاه تبدیل ریال به لیر را فرا بگیرید. با توجه به محبوبیت ارزهای دیجیتال، آشنایی با فرایند خرید و فروش ارز دیجیتال نیز برای شما ضروری است. به همین دلیل از آنجایی که رسم داریم بهترین اطلاعات را پیش روی همراهان خود قرار دهیم، در ادامه به تمامی اطلاعات لازم برای تبدیل پول در سفر به ترکیه اشاره می‌کنیم. به شما قول می‌دهیم مطالعه این مطلب تا انتها، پاسخی برای تمامی پرسش‌های مالی شما در سفر به استانبول باشد.

فهرست مطالب

صرافی های استانبول را چگونه پیدا کنیم؟

محبوبیت استانبول در میان گردشگران، این شهر را به بورس صرافی تبدیل کرده است. به لطف این شرایط، پس از اینکه پای شما به هر کدام از  فرودگاه های استانبول رسید، صرافی های فرودگاه پذیرای شما هستند. از فرودگاه که بگذریم، در بیشتر هتل‌های طرازاول استانبول هم صرافی وجود دارد. در جاهای دیدنی استانبول و بازارهای معروف این شهر نیز صرافی های استانبول خودنمایی می‌کند. با این حساب می‌توان گفت عملاً برای پیدا کردن صرافی در استانبول با مشکلی روبه‌‌رو نمی‌شوید. با این حال از آنجایی که پای تبدیل پول در میان است، توصیه می‌کنیم حتماً سراغ صرافی های معتبر استانبول را بگیرید. برای اینکه خیال شما از پیدا کردن صرافی معتبر در استانبول جمع شود، فهرستی از معروف ترین صرافی های استانبول را مطرح می‌کنیم.

در کنار تمامی این شرایط، توصیه جدی می‌کنیم قبل از تبدیل پول، اعتبار صرافی دلخواه را حتماً بررسی کنید.

واحد پول ترکیه چیست؟

عکس واحد پول ترکیه

صرافی های استانبول واحد پول لیر را به عنوان پول ترکیه می‌شناسند. لیر به واحد کوچک‌تری با نام قروش تقسیم می‌شود. هر لیر دقیقاً برابر با ۱۰۰ قروش است. واحد پول لیر با نماد TRY یا TL در تابلوهای ارزی و قراردادهای مالی نوشته می‌شود. جالب است بدانید واحد پول لیر از سال ۱۸۴۳ تاکنون در ترکیه به‌عنوان واحد رسمی پول این کشور مشخص شده. اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰‌ لیر، اسکناس‌های رایج ترکیه است. بانک مرکزی این کشور سکه‌هایی با ارزش ۱ لیره‌ای، ۱ قروشی، ۵۰ قروشی، ۲۵ قروشی و ۱۰ قروشی ضرب می‌کند. این سکه‌ها رنگی متفاوت دارند، اما عکس کمال مصطفی آتاتورک و عصمت اینونو روی تمامی آن‌ها نقش بسته است.

پول را در ایران به لیر تبدیل کنیم یا در ترکیه؟

صرافی های استانبول پول گردشگران را به ارزهای معتبر تبدیل می‌کنند. با این حال بعضی از گردشگران ترجیح می‌دهند پول خود را در مبدأ به واحد کشور مقصد تبدیل کنند. تجربه ثابت کرده تبدیل ریال به لیر در مبدأ، مشکلاتی زیادی را از پیش روی گردشگران بر می‌دارد. در ایران راحت می‌توانید به اعتبار صرافی اعتماد کنید. از طرف دیگر مقداری ریال ببرید تا اگر در سفر پول کم‌ آوردید، در اولین صرافی معتبر پول خود را در صرافی های استانبول به لیر تبدیل کنید. ناگفته نماند، پیشرفت فناورهای نوین زمینه‌ای مناسب برای انتقال دیجیتال پول را فراهم کرده است. به لطف این شرایط، در صرافی می‌توانید بدون نیاز به وجه نقد، فرایند تبدیل پول به ارز دلخواه را انجام دهید.

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؟

صرافی های استانبول خدمات چشمگیری برای تبدیل ارز در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با این حال محبوبیت دلار در سفرهای خارجی این پرسش را بوجود می‌آورد که در سفر به ترکیه، لیر ببریم یا دلار؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است به آمار گردشگران خارجی در استانبول نگاهی بیندازید. محبوبیت استانبول در میان گردشگران خارجی باعث شده تا دلار به ارز رایجی میان گردشگران استانبولی تبدیل شود. به همین دلیل اگر راهی استانبول هستید، چه بسا بهتر باشد پول خود را به دلار تبدیل کنید.

عکس لیر در استانبول

از طرف دیگر همان‌گونه که در جریان هستید، لیر نوسان بیشتری نسبت به دلار دارد. با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در سفر ترکیه ابتدا پول خود را به دلار تبدیل کنید و دلار ببرید. سپس هر کجا که در سفر به لیر نیاز پیدا کردید، مقداری از دلار خود را در صرافی های استانبول با لیر معاوضه کنید. در نهایت دلار باقیمانده را از سفر برگردانید تا در کنار حفظ ارزش پول، دست شما در خرید در استانبول باز باشد.

نکاتی که قبل از تبدیل ارز در سفر به استانبول باید در نظر بگیرید

  • صرافی های استانبول عموماً‌ معتبر هستند. با این حال برای اینکه کارمزد کمتری پرداخت کنید، حتماً سراغ صرافی‌هایی را بگیرید که در استانبول به آن‌ها DOVIZ گفته می‌شود. در این صرافی‌ها بدون پرداخت کمیسیون، می‌توانید ارز دلخواه را دریافت کنید.
  • رسید مبادله ارز را حتماً‌ نگه دارید. اگر خدای ناکرده صرافی به شما پول تقلبی داد، این رسید به کار شما می‌آید. از طرف دیگر رسید خرید کالاهای گران‌قیمت را هم نگه دارید. بر اساس قوانین ترکیه، رسید باید نزد خریدار باقی بماند تا قانونی‌بودن معامله اثبات شود.
  • قبل از تبدیل ارز، حتماً نرخ ارزهای دلخواه را در چند صرافی بررسی کنید. پس از سبک‌و‌سنگین‌کردن قیمت‌ها، پول خود را در خوش‌انصاف‌ترین صرافی تبدیل کنید.
  • تجربه نشان‌داده بهتر است تنها برای تبدیل ارز به صرافی های استانبول مراجعه نکنید. از طرف دیگر پس از مبادله ارز، در راه برگشت مواظب کیف‌قاب‌ها و سارقین باشید.
  • برای شما گفتیم که دلار، ارز مناسبی برای استفاده در استانبول است. با این حال، گاهی اوقات در این سفر لیر بیشتر به کارتان می‌آید. برای نمونه در اعیاد رسمی ترکیه مانند عیدفطر و قربان، بیشتر صرافی های استانبول تعطیل هستند. صرافی‌های باز هم دستمزد بیشتری برای تبدیل پول طلب می‌کنند. اینجاست که همراه‌داشتن مقداری لیر به اندازه گردشگری یک یا دو روز در استانبول لازم می‌شود. در مجموع می‌توان گفت تجربه نشان‌داده حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیر در سفر به استانبول باید همراه داشته باشید.

راه های تبدیل ارز در ترکیه کدامند؟

صرافی های استانبول تنها گزینه برای تبدیل ارز در ترکیه به حساب نمی‌آید. روش‌های جالب دیگری نیز وجود دارد که به لطف آن‌ها می‌توانید بدون درسر پول خود را به ارز دلخواه تبدیل کنید. در ادامه به چند روش جالب برای تبدیل ارز در ترکیه اشاره می‌کنیم.

  • تبدیل ارز در فرودگاه

فرودگاه های استانبول، صرافی های خوش‌انصاف و معتبری دارند. در نتیجه کافی است پس از اینکه هواپیما شما به زمین نشست، سری به صرافی های استانبول در فرودگاه بزنید. بیشتر این صرافی‌ها، شبانه‌روزی باز هستند.

  • تبدیل پول در فروشگاه‌های برند در ازای خرید کالا

صرافی های استانبول، به خصوص صرافی های نزدیک به مراکز دیدنی امکانات ویژه‌ای در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. در کنار این امکانات، می‌توانید در ازای خرید کالا از فروشگاه‌های معتبر، تبدیل پول هم انجام دهید. این روش ممکن است نسبت به دیگر روش‌های تبدیل پول در استانبول، غیرمعمول‌تر به نظر برسد. با این حال روش مناسبی است تا در کنار خرید، پول خود را هم تبدیل کنید. بیشتر فروشگاه‌های برند و معتبر استانبول، تبدیل پول را در ازای خرید کالا انجام می‌دهند. با این حال حتماً پولی که می‌گیرید را بررسی کنید و در ازای خرید، رسید معتبر فروشگاه دریافت کنید.

  • استفاده از چک مسافرتی

صرافی های استانبول گزینه‌های متنوعی را برای تبدیل پول در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با این حال می‌توانید در کنار این صرافی‌ها، از چک مسافرتی کمک بگیرید. چک مسافرتی، نوعی چک معتبر است که توسط بانک صادر می‌شود. برای تبدیل این چک به پول رایج ترکیه می‌توانید به دفترهای پستی استانبول مراجعه کنید. در نظر داشته باشید بهترین جا برای معاوضه چک مسافرتی، دفاتر پست ترکیه با علامت PPT است. چک مسافرتی احتمال سرقت پول را از بین می‌برد. به همین دلیل اگر خدای ناکرده در سفر، چک مسافرتی را گم کردید یا از شما ربوده شد، کافی است بانک را در جریان بگذارید تا جلوی وصول آن گرفته شود. ناگفته نماند برای تبدیل چک مسافرتی به ارز دلخواه، باید کارمزد پرداخت کنید.

  • صرافی های استانبول مکانی مناسب برای تبدیل بی‌دردسر ارز

همان‌گونه که قبلاً هم تاکید داشتیم، بهترین انتخاب برای تبدیل ارز، صرافی است. انصافاً باید گفت صرافی های استانبول معتبر هستند. جالب است بدانید فقط در فرودگاه استانبول حدود ۴۳ صرافی به گردشگران خدمت‌رسانی می‌کند. با این حساب به لطف گستردگی صرافی‌ها در استانبول، بعید می‌دانیم جایی کار شما گیر باشد و صرافی پیدا نکنید.

بهترین صرافی های استانبول کجاهای شهر هستند؟

از آنجایی که همیشه بهترین‌ها را برای همراهان خود می‌خواهیم، در ادامه فهرستی از بهترین صرافی‌ها در جاهای معروف و پرگردشگر استانبول را با شما در میان می‌گذاریم

  • معروف‌ترین صرافی های استانبول در بازار بزرگ

بازار بزرگ استانبول از آن دسته بازارهای قدیمی است که حتی بسیاری از بازارهای مدرن استانبول هنوز هم به گرد آن نمی‌رسند. قدمت و محبوبیت بازار بزرگ استانبول به‌ اندازه‌ای است که حیف است راهی ترکیه شوید و سری به بازار بزرگ استانبول نزنید. به همین منظور اگر راهی بازار بزرگ استانبول شدید، برای تبدیل ارز از این صرافی های استانبول کمک بگیرید:

  • صرافی مرکز (Merkez Doviz)
  • صرافی کور بورسا (Kur Borsa Doviz)
  • صرافی هازندار (Haznedar Doviz)
  • صرافی قاضی (Gazi Doviz)
  • صرافی یازیکی آلتین (Yazixi Altin Doviz)

معروف‌ترین صرافی های استانبول در میدان تکسیم

میدان تکسیم، مرکز گردشگری استانبول به حساب می‌آید. وجود رستوران‌های طرازاول، مغازه‌های شیک و همسایگی میدان تقسیم به خیابان استقلال، این میدان را به قلب تپنده استانبول تبدیل کرده است. به همین دلیل در گوشه‌و‌کنار این میدان، صرافی های استانبول مشاهده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای تبدیل ارز در میدان تکسیم سراغ این صرافی‌‌ها را بگیرید:

  • صرافی یه یه (Ye Ye Doviz)
  • صرافی نظام (Nizam Doviz)
  • صرافی ستین (Cetin Doviz)
  • صرافی کوزوم (Cozum Doviz)
  • صرافی آرال (Aral Doviz)

معروف‌ترین صرافی های استانبول در منطقه سلطان احمد

منطقه سلطان احمد در گذشته‌های دور پایتخت امراتوری‌های روم‌شرقی و عثمانی بود. به همین دلیل این منطقه که در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد، پر از جاهای تاریخی است. اهمیت منطقه سلطان احمد به اندازه‌ای است که کمتر گردشگر استانبولی را سراغ داریم که راهی این منطقه نشود. با این حساب اگر گذار شما به منطقه سلطان احمد افتاد، برای تبدیل ارز راه این صرافی های استانبول را در پیش بگیرید.

  • صرافی آیدین طلا (Aydin Gold)
  • صرافی آرکنت (Arkent Doviz)
  • صرافی سر کیمتلی (Ser Kiymetli Madenler)
  • صرافی داداس (Dadas Doviz)
  • صرافی آگواگلو (Agaoglu)

معروف‌ترین صرافی های استانبول درمنطقه لاله لی استانبول

لاله لی، محله‌ای خوش‌قیمت با فروشنده‌های باانصاف است. به همین دلیل امکان ندارد محله لاله لی استانبول شوید و برای خرید به پول نیاز پیدا نکنید. به همین دلیل در ادامه با هم می‌بینیم کدام صرافی های استانبول در محله لاله‌ لی اعتبار بیشتری دارند.

  • صرافی آکلار (Aklar Doviz)
  • صرافی مارتور (Martur Doviz)
  • صرافی الماسیوگلو (Emaciaoglu Doviz)
  • صرافی تمیز (Temiz Doviz)
  • صرافی آتاسال (Atasal Doviz)

معروف‌ترین صرافی های استانبول دربازار ادویه فروش‌ها

بازار ادویه استانبول که به آن بازار مصری‌ها هم گفته می‌شود، از آن دسته بازارهای خوش‌عطر‌وبو است که رایحه خوشمزه‌ترین ادویه‌های آسیا از آن به مشام می‌رسد. این بازار در کنار ادویه،‌ بورس گیاهان دارویی نایاب و سوغاتی‌های خوش‌قیمت ترک است. به همین دلیل به گردشگران عاشق غذا که راهی بازار ادویه استانبول می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم برای تبدیل ارز به این صرافی‌ های استانبول سر بزنند:

  • صرافی معتبر (Muteber Doviz)
  • صرافی آنگون (Angun Doviz)
  • صرافی زکی (Zeki Doviz)
  • صرافی نارین (Narin Doviz)
  • صرافی یالیم (Yalim Doviz)

صرافی های ایرانی در استانبول کدام هستند؟

صرافی های استانبول را عموماً ساکنان این شهر می‌گردانند. با این حال چندین صرافی ایرانی هم در استانبول وجود دارد. به لطف این صرافی‌ها، با خیال‌راحت می‌توانید فرایند تبدیل پول خود به ارز دلخواه را به هموطنان ایرانی خود بسپارید. صرافی‌های عباسپور، سرست، پارسیان، پاسارگاد، مارسل گلوبال، اهورا و زرین از مهم‌ترین صرافی های استانبول به حساب می‌آیند که مدیریتی ایرانی دارند.

چه روش‌هایی برای حواله پول از ایران به ترکیه وجود دارد؟

صرافی های استانبول حواله‌ای که از صرافی ایرانی گرفته‌اید را به لیر تبدیل می‌کنند. در این بین استفاده از پِی‌پال (PayPal) و مانی‌گِرَم (MoneyGram)، روش‌های دیگری برای حواله پول از ایران به ترکیه شناخته می‌شود.

قیمت حواله لیر ترکیه در استانبول چقدر است؟

عکس لیر ترکیه

صرافی های استانبول قیمت حواله لیر ترکیه را با نوسان زیادی اعلام می‌کنند. به همین دلیل برای بررسی دقیق قیمت حواله لیر ترکیه در استانبول، باید دائم قیمت‌ها را از صرافی‌های ایران و استانبول زیرنظر داشته باشید. با این حال لیر ترکیه چیزی حدود ۳،۵۰۰ معامله می‌شود.

خریدوفروش ارز دیجیتال در ترکیه چه شرایطی دارد؟

عکس خریدوفروش ارز دیجیتال در ترکیه

صرافی های استانبول سیاست‌های خاصی درباره خریدوفروش ارز دیجیتال در پیش گرفته‌اند. از طرف دیگر، نوظهوربودن این ارزها، باعث شده تا قوانین درست‌و‌درمانی برای خریدوفروش ارز دیجیتال در ترکیه لحاظ نشود. این سکه روی دیگری هم دارد و گردشگران برای رهایی از پرداخت کارمزد به صرافی و همچنین هزینه‌ حواله‌های بانکی، حاضر هستند خطر ارزهای دیجیتال را به جان بخرند. به همین منظور در ادامه به چگونگی خرید بیت کوین و تتر در ترکیه به‌عنوان رایج‌ترین ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنیم.

خرید بیت کوین در ترکیه

بیت کوین به اندازه‌ای محبوبیت دارد که بعضی‌ها ترجیح می‌دهند معامله‌ای کلانی مانند خرید خانه در ترکیه را با بیت کوین انجام دهند. به عبارت دیگر بیت کوین برای معامله‌های گزاف در ترکیه شاید گزینه مناسبی باشد. با این حال اگر قصد سفری چند روزه به استانبول دارید، چه بسا که خرید بیت کوین در ترکیه به دردسرهایی که دارد، نیرزد. در مجموع باید گفت معامله با بیت کوین فقط با این شرط انجام می‌شود که هر دو طرف معامله، به تراکنش مالی با ارزهای دیجیتال رضایت داشته باشند.

خرید تتر در ترکیه

صرافی های استانبول همگی حاضر به معامله تتر یا بیت کوین نیستند. با این حال تتر هم، مانند بیت کوین راه خود را به اقتصاد ترکیه باز کرده است. به همین دلیل چندین صرافی آنلاین در ترکیه مشغول به مبادله ارزهای دیجیتال هستند. صرافی بیت پاندا (Bitpanda)، صرافی کوین‌ماما (Coinmama)، صرافی پِی‌بیس (Paybis) و صرافی بی.‌تی‌.سی ترک (BTCTurk)، از صرافی‌ های استانبول به حساب می‌آیند که برای خرید تتر یا بیت کوین در ترکیه می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. توجه داشته باشید معامله ارزهای دیجیتال حساسیت بسیار بیشتری نسبت به تبدیل ارز رایج کشورها دارد. با این حساب بهتر است حواستان را حسابی جمع کنید و پس از مشورت با افراد با تجربه، برای معامله ارزهای دیجیتال در استانبول آستین بالا بزنید.

صرافی های استانبول تمامی نیازهای گردشگران برای تبدیل ارز را پاسخ می‌دهند. خوشبختانه در گوشه‌و‌کنار استانبول صرافی های نزدیک به مراکز دیدنی وجود دارد. این شرایط دغدغه‌ای برای گردشگران در زمینه تبدیل ارز باقی نمی‌گذارد. امیدواریم در کنار مطالعه راهنمای جامع سفر به استانبول، اطلاعاتی که از صرافی‌های این شهر در میان گذاشتیم، راهگشای انجام معاملات ارزی شما در استانبول باشد. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمندی از تبدیل ارز در استانبول دارند، خواهشمندیم این اطلاعات مفید را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

ترک‌ها مبادلات خود را با واحد پول لیر انجام می‌‌دهند.

صرافی نظام، صرافی ستین و صرای کوزوم از بهترین صرافی های استانبول در میدان تکسیم به حساب می‌آیند.

صرافی داداس، صرافی آگواگلو و صرافی کیمتلی از بهترین صرافی های استانبول در میدان سلطان احمد شناخته می‌شوند.

تبدیل پول در فرودگاه، صرافی و مبادله در حین خرید کالا از روش‌های اصلی تبدیل پول در استانبول است؟

بهتر است پول خود را به دلار تبدیل کنید و قسمت کمی از آن را هم به لیر تبدیل نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.