اوت لت های استانبول | خرید کالای برند با تخفیف ویژه

0

اوت لت های استانبول فرصتی برای گردشگران فراهم می‌کنند تا با گشت‌و‌گذاری در بهترین حراجی های استانبول، با دستی پر از سوغاتی به وطن برگردند. از طرف دیگر اجناس اوت لت ها به اندازه‌‌ای متنوع هستند که نیازی به مراجعه به سایر مراکز خرید استانبول پیدا نمی‌کنید. بسیاری از این اوت لت ها، استانبول کارت قبول می‌کنند. به همین دلیل هر شرایطی که برای خرید داشته باشید، از اولت لت ها دست‌خالی بیرون نمی‌آیید. در کنار اینکه مطالعه راهنمای جامع سفر به استانبول کمک شایانی به گردشگران برای خرید و گشت‌و‌گذار در این شهر می‌کند، خواندن این مطلب دیدگاه کامل‌تری از اوت لت ها پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در ادامه با هم نگاهی به بهترین اوت لت هایی می‌ندازیم که می‌توانید خوش‌قیمت‌ترین کالاهای ترک و برند را در آن‌ها پیدا کنید.

اوت لت چیست؟

عکس اوت لت استانبول

حتماً قبل از معرفی اوت لت های استانبول دوست دارید بدانید اوت لت چیست؟ حتماً‌ شما هم فروشگاه‌هایی که کالاهای دست‌دوم، معیوب، قدیمی یا تک‌سایز می‌فروشند را دیده‌اید. این سازوکار فروش را اوت لت می‌گویند. حراج به دلیل تغییر شغل و آخر فصل هم و لوازم بدون مالیات یا هملان تکس فری هم از دیگر نمونه‌های فروش اوت لت به حساب می‌آید.

تکس فری (Tax Free) | صفر تا صد خرید بدون پرداخت مالیات

فروشگاه‌های اوت لت ‌های استانبول عموماً در دو گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. گروه اول مغازه‌های بزرگ عمده‌فروشی هستند. گروم دوم نیز فروشگاه‌های تخصصی هستند که محصولات برندهای متنوعی را می‌فروشند. از آنجایی که بعید می‌دانیم در استانبول قصد خرید کلی داشته باشید، در ادامه برای شما بیشتر از جزئی‌فروشی‌های اوت لت های استانبول می‌گوییم.

چرا از اوت لت خرید کنیم؟

عکس اوت لت استانبول

اولت لت های استانبول سبد گسترده‌ای از کالا در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با این حال تنوع این کالاها دلیل اصلی خرید از اولت لت نیست. برای آن دسته از گردشگرانی که می‌خواهند بدانند چرا از اوت لت خرید کنیم، باید بگوییم که قیمت ارزان، حرف اول را در خرید از اوت لت می‌زند. به عبارت دیگر، اولت لت‌ ها بعضی از کالاهایی که در دیگر مراکز خرید استانبول وجود دارد را با قیمتی بسیار مناسب‌تر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. این فروشگاه‌ها در کنار قیمت مناسب، سبد گسترده‌ای از انواع کالا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. کالاهای تک‌ سایز، اجناس نزدیک به تاریخ مصرف و مقداری مخدوش، شاید برای سوغاتی مناسب نباشند؛ اما برای استفاده شخصی انتخاب خوبی هستند. به همین دلیل نیز اوت لت های استانبول پر است از گردشگران خارجی که به دنبال بهترین برند‌های ترک می‌گردند.

معروف ترین اوت لت های استانبول

فروشگاه‌های اوت لت بسیاری در گوشه‌و‌کنار استانبول پراکنده‌‌ هستند. به همین دلیل برای اینکه میان این فروشگاه‌ها سردرگم نشوید، در ادامه به بهترین اوت لت های استانبول اشاره می‌کنیم.

مرکز اوت ‌لت آسیا پارک (Asya Park Outlet Mall)

همان‌گونه که از نام مرکز اوت لت آسیا پارک پیداست، عموماً کالاهای آسیایی در آن فروخته می‌شود. تعداد زیاد کالاهای این مرکز خرید باعث شده تا در ساختمان بزرگ ۷طبقه‌ای قرار بگیرد. در هر کدام از این طبقه‌ها، طیف وسیعی از کالاهای اوت لت به مشتریان عرضه می‌شود. کاملاً‌ مشخص است مرکز خریدی با این عظمت بدون رستوران و کافه صفایی ندارد. به همین دلیل چندین رستوران و کافه در مرکز اوت لت آسیا پارک تعبیه شده است. قسمت مهمی از این مرکز خرید مخصوص سرگرمی‌ و تفریح مشتریان است. در این مرکز سرگرمی، بازی‌های کودکانه در کنار تفریح‌های بزرگسالانه انتظار خریداران را می‌کشد. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. از آن زمان تاکنون فروشگاه‌های زیادی به آن اضافه شده‌اند تا با یکی از بهترین اوت لت های استانبول روبه‌رو باشیم. درهای مرکز خرید اوت لت آسیا پارک همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ به روی خریداران باز است.

آدرس: Necip Fazıl Mahallesi, Alemdağ Cd. Outlet No:848, 34773 Dudullu Organize Sanayi Bölgesi/Ümraniye/Ümraniye/İstanbul, Turkey

اوت ‌لت ایرپورت استانبول (Airport Outlet)

اوت لت های استانبول گلچینی از بهترین برندهای خارجی را پیش روی خریداران قرار می‌‌دهند. برای نمونه می‌توان به اوت لت ایرپورت اشاره کرد که کالاهایی از برندهای طرازاولی مانند آدیداس، دریمود، گراتیس، یو.‌اس‌.‌پولو، کوتون، ال‌ سی وایکیکی، ماری و واتسونز در آن پیدا می‌شود. امکانات رفاهی اوت لت ایرپورت استانبول نیز در نوع خود مثال‌زدنی است. صرافی، اتاق مراقبت از کودک، محل اشیا گمشده، راهنمای خریداران، خدمات سلامتی، کرایه خودرو، مسجد و ایستگاه تاکسی از امکانات فراهی چشمگیر اوت لت ایرپورت استانبول به حساب می‌آید.

هرازگاهی در این اوت لت رویدادهای سرگرم‌کننده‌ای نیز برگزار می‌شود. به همین دلیل گردشگران در کنار خرید، فرصتی برای تفریح و خوش‌گذرانی پیدا می‌کنند. در همسایگی این اوت لت، چندین رستوران درجه‌یک و کافه شیک هم وجود دارد. مرکز خرید اوت لوت ایرپورت در ۶ طبقه، طیف وسیعی از بهترین کالاهای ترک و بین‌المللی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. فروشنده‌های این مرکز خرید گاهی اوقات کالاها را با ۷۰ درصد تخفیف می‌فروشند.

مرکز اوت‌ لت دیپوسایت (Deposite Outlet)

عکس مرکز اوت‌ لت دیپوسایت

اوت لت های استانبول یکی از دیگری اشرافی‌تر هستند. با این حال، اوت لت دیپوسایت یکی از شیک‌ترین اوت لت های این شهر به حساب می‌آید. در این اوت لت چیزی حدود ۱۱۰ فرشگاه وجود دارد. اجناس برندهای معتبری مانند سامسونگ، کوتون، رومن در اوت لت دیپوسایت خودنمایی می‌کند. این اوت لت برای کالاهای خارج از فصل، تخفیف‌های چشمگیری دارد. در کنار فروشگاه‌های شیک، ۱۲ رستوران درجه‌یک نیز در اوت لت دیپوسایت تعبیه شده است. به لطف این شرایط پس از اینکه حسابی پاساژگردی کردید، می‌توانید سری به این رستوران‌ها بزنید و خودتان را مهمان خوشمزه‌ترین غذاهای محلی و بین‌المللی کنید. درهای مرکز خرید اوت لت دیپوسایت همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب به روی گردشگران باز است.

آدرس: Başakşehir, Giyim Koop. Sanayi Sitesi No:25, Ziya Gökalp Mahallesi, 34490 İkitelli, Osb/Başak, 34490 İstanbul, Turkey

اوت ‌لت کاله (Kale Outlet Center)

اوت لت های استانبول در کنار قیمت ارزان، از پرداخت مالیات هم معاف هستند. به همین دلیل ارزان ترین کالاهای ترک و خارجی در این اوت لت‌ها فروخته می‌شود. اوت لت کاله، یکی از این اوت لت‌هاست که مشتریان مبلغی برای مالیات خرید پرداخت نمی‌کنند. این اوت لت به لحاظ مساحت نیز یکی از بزرگ‌ترین اوت لت های استانبول به حساب می‌آید. اوت لت کاله در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده است. چیزی حدود ۱۲۰ فروشگاه در فضایی نزدیک به ۸ هزار مترمربع در این اوت لت حضور دارند.

به لطف چنین مساحتی، در کنار مغازه‌های رنگ‌و‌وارنگ، چندین رستوران و مرکز تفریحی نیز در این اوت لت تعبیه شده است. این اوت لت سالن سینمای بزرگی هم دارد. اوت لت کاله بورس لوازم ورزشی، تجهیزات الکترونیکی، لوازم خانگی و چیزهای تزئینی است. نایکی، دفاکتو و آدیداس از معروف‌ترین برندهایی به حساب می‌آیند که در اوت لت کاله شعبه دارند.

آدرس: Guven Mah. Eski Londra Asfalti No:89 Akincilar, Gungoren, Istanbul, Turkey

اوت‌ لت ویاپورت (Viaport Asia Outlet Shopping)

اوت لت ویاپورت در منطقه آسیایی استانبول قرار دارد. این اوت لت در کنار اینکه مرکز خرید بزرگی است، بخش‌‌های تفریحی هم دارد. در کنار فروش کالاهای اوت لت، در ویاپورت استانبول اجناس شیک و اشرافی هم فروخته می‌شود. اوت لت ویاپورت نزدیک به ۱۴۰ فروشگاه دارد. رودخانه مصنوعی، سالن بولینگ، مرکز اسپا، سالن آرایش و زیبایی، آمفی‌تئاتر، شهربازی و سینما از دیگر امکانات اوت لت ویاپورت به حساب می‌آید.

آدرس: Pendik, Dede Pasa Cad. 19, Istanbul 34912, Turkey

مرکز اوت‌ لت استارسیتی استانبول (star city outlet)

اوت لت های استانبول سبد متنوعی از بهترین برندهای خارجی را به مشتریان عرضه می‌کنند. اوت لت استارسیتی یکی از این مراکز خرید است که برندهای معتبری مانند تاچ، زیمنس و لیننز در آن شعبه دارد. در این اوت لت فروشگاه بزرگی با نام ای‌ ببک مشاهده می‌شود. فروشگاهی که از آن صحبت می‌کنیم بهترین پوشاک و کالای نوزاد را به والدین عرضه می‌کند. شهربازی مخصوص کودکان، چندین کافه و رستوران درجه‌یک، سالن سینما و بولینگ از دیگر امکانات مرکز اوت لت استارسیتی شناخته می‌شود.

آدرس: Koyalti Mevki Merkez Mah. Degirmenbahce Cad. Kavak Sok. No:2 Yenibosna, Bahcelievler, Istanbul 34197, Turkey

اوت لت اپتیموم (Optimum)

اوت لت های استانبول مقصد شماره یک گردشگرانِ عاشق خرید هستند. به همین دلیل همیشه شاهد فوجی از گردشگران در اوت لت اپتیموم هستیم. ساختمان این اوت لت معماری مدرنی دارد تا بیانگر فروش کالای به‌روزِ آن باشد. به لحاظ مسیر نیز با یکی از خوش‌مسیرترین مراکز خرید استانبول روبه‌رو هستیم. در این مرکز خرید در کنار کالاهای اوت لت، اجناس درجه‌یک نیز وجود دارد. نایکی، آدیداس، دفاکتو، ماوی، پولو و تفال از بهترین برندهای بین‌المللی به حساب می‌آیند که کالاهای اوت‌ لت این برند‌ها در اپتیموم فروخته می‌شود. به گفته بسیاری از مراجعه‌کنندگان، این فروشگاه در برخی روزهای هفته، حراجی‌های بسیار عالی دارد.

آدرس: Etiler Mahallesi Eryaman Ayaş Yolu Optimum AVM No:93, 06790 Etimesgut, Turkey

اوت لت 212 (212 outlet)

اوت لت های استانبول عموماً‌ در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. با این حال اوت لت ۲۱۲ نزدیک فرودگاه آتاتورک قرار دارد. به لطف این ویژگی می‌توانید پاساژگردی در این اوت لت را در ابتدا یا انتهای سفر به استانبول قرار دهید. اوت لت ۲۱۲ چیزی حدود ۲۱۲ فروشگاه دارد. این مغازه‌ها در اوت لتی ۸ طبقه، سبد بسیار متنوعی از انواع کالاهای برند را به مشتریان عرضه می‌کنند. چندین رستوران درجه‌یک، صندوق امانات، محوطه فضای باز، اینترنت وای‌فای رایگان و پارکینگ از امکانات رفاهی اوت لت ۲۱۲ به حساب می‌آید.

آدرس: Mahmutbey, Taşocağı Yolu No:5, 34218 Bağcılar/İstanbul

اوت لت ونزیا (Venezia Mega Outlet)

اوت لت های استانبول عموماً با هدف فروش کالا ساخته شد‌‌ه‌اند. در این بین حساب اوت لوت ونزیا با دیگر اوت لت های این شهر فرق می‌کند. این اوت لت در کنار فروش، تفریح‌ و سرگرمی خریداران را در نظر دارد. به همین دلیل گشت‌و‌گذار در اوت لت ونزیا به‌عنوان یکی از بهترین اوت لت های استانبول، هم فال است و هم تماشا! اوت لت ونزیا در منطقه اروپایی استانبول قرار دارد. معماری این مرکز خرید در اولین نگاه گردشگران را جذب خود می‌کند. اوت لتی که از آن صحبت می‌کنیم طراحی کاملاً‌ ایتالیایی دارد.

به لطف این طراحی، گشت‌و‌گذار در خیابان‌های شهرهای ایتالیا در ذهن گردشگران تداعی می‌شود. جالب است بدانید در مرکز این اوت لت، رودی زلال جریان دارد. جالب‌تر اینکه گردشگران با سوارشدن بر قایق، می‌توانند در این اوت لت بزرگ قایق‌سواری کنند. برندهای ال‌ سی واکی کی، سارار، لوفت، نایکی و بامبی از معروف‌ترین برندهایی است که در اوت لت ونزیا شعبه دارند.

آدرس: Karadeniz Mahallesi, Eski Edirne Asf. No:408, 34250 Gaziosmanpaşa/İstanbul, Turkey

اوت لت اولیویوم (Olivium)

اوت لت های استانبول اکثراً تازه‌ساز هستند. با این حال اگر می‌خواهید سراغ قدیمی‌ترین اوت لت این شهر را بگیرید، راهی اوت لت اولیویوم شوید. این اوت لت در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد. اوت لت اولیویوم پذیرای ۱۳۲ فروشگاه بزرگ‌و‌کوچک است. در این فروشگاه‌ها برندهای سرشناسی مانند پیرکادین، بامبی، دیچمن، هامر جک، ملیسا، پنتی، کایرا و جومنت شعبه دارند. جالب است بدانید اولیویوم، معنای زیتون می‌دهد. این نام‌گذاری بی‌دلیل نیست؛ زیرا ساختمان اوت لت همانند باغ‌های زیتون، تودرتو و زیباست. در کنار مغازه‌هایی با ویترین‌های رنگارنگ، چندین رستوران با غذاهای خوشمزه نیز در این اوت لت وجود دارد. اوت لت اولیویوم یک شهربازی جمع‌و‌جور هم دارد تا کودکان حوصله‌شان از پاساژگردی پدرومادرها سر نرود.

آدرس: Gökalp, Prof. Muammer Aksoy Cad. No:39, 34020 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

اوت لت آدیداس (Adidas factory outlet)

اوت لت های استانبول انواع‌و‌اقسام کالاهای برند را به مشتریان عرضه می‌کنند. با این حال شعبه‌های اوت لت آدیداس، فقط به فروش محصولات این برند اختصاص دارد. از قرار معلوم ترک‌ها علاقه خاصی به برند آدیداس دارند. به همین منظور در استانبول چندین شعبه از اوت لت های آدیداس مشاهده می‌شود. همان‌گونه که انتظار دارید در این اوت لت‌‌ ها پوشاک و تجهیزات ورزشی برند آدیداس با قیمتی بسیار مناسب فروخته می‌شود.

آدرس: Gen.Ali Rİza Gürcan Cad. Metropol İs Merkezi No:31/2 Merter Metropol Is Merkezi, 34160 İstanbul, Turkey

اوت لت های استانبول را یک‌به‌یک با هم بررسی کردیم. امیدواریم به لطف اطلاعاتی که از این اوت لت ها با شما در میان گذاشتیم، خریدی خاطره‌انگیز را تجربه کنید. اکثر این فروشگاه‌ها را می‌توانید در نقشه مترو استانبول پیدا کنید و با یک بلیط ساده خودتان را به آنجا برسانید و حسابی در هزینه سفر به استانبول صرفه‌جویی کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم همراهان ما در ره بال آسمان اطلاعات سودمندی از بهترین اوت لت های استانبول دارند، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات برای ما از تجربه‌های مفید خود بگویید.

اوت‌ لت ویاپورت یکی از بهترین اوت لت های استانبول در منطقه آسیایی این شهر است.

اوت لت ونزیا، یکی از بهترین اوت لت های استانبول در منطقه اروپایی این شهر است.

مترو و اتوبوس‌های استانبول گردشگران را از میدان تکسیم به بهترین اوت لت های این شهر می‌رسانند.

منظور از اوت لت، فروشگاه‌های بزرگی است که در آن اجناس تاریخ‌گذشته، نسبتاً معیوب یا خارج از فصل با قیمتی بسیار کمتر فروخته می‌شود.

در کنار قیمت بسیار مناسب، فروشگاه‌های اوت لت سبد گسترده‌ای از کالا را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. به لطف این شرایط، دست مشتری برای خرید کالا باز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.