کافه های خرم آباد | لیست بهترین‌های پرطرفدار

0

به خرم آباد زیبا که سفر کنید، دوست دارید تمام روز و شب را در طبیعت زیبایش قدم بزنید و همه جاذبه‌هایش را ببینید. کمتر کسی است که به این شهر زیبا سفر کند و دلش بخواهد زمانش را فقط در هتل های آن بگذراند. وجود آثار تاریخی مثل فلک الافلاک و جاذبه های زیبایی مثل دریاچه کیو، هر گردشگری را سر ذوق می‌آورد. آن‌ها که روزشان را با قدم‌زدن در خیابان‌های این شهر می‌گذرانند، می‌دانند که هیچ چیز به اندازه یک لیوان نوشیدنی خنک نمی‌تواند خستگی پیاده‌روی را از تنشان در بیاورد. آن‌هایی هم که عاشق قهوه هستند و به نوشیدن آن عادت دارند، با هر فنجان قهوه جان تازه‌ای می‌گیرند و عزمشان برای گشت‌وگذار جزم‌تر می‌شود. برای همین هم هست که در این مطلب قصد دارم شما را با کافه های خرم آباد آشنا کنم. اینجا قرار است توضیحی مختصر از انواع کافی شاپ های این شهر به شما بدهم و اطلاعات بازدیدش را برایتان بگذارم تا اگر مسافرید یا دانشجوی این شهر،‌ بتوانید با اطلاعات بیشتری سراغ کافه محبوبتان بروید.

کافه هنر | جایی برای کسب آرامش

معرفی بهترین کافه های خرم آباد را از جایی شروع می‌کنم که پاتوق اکثر اهالی هنر این شهر است. در کافه هنر همه چیز برای آرامش شما مهیاست. شما می‌توانید کتاب محبوبتان را بردارید و با خودتان به کافه ببرید و ساعت‌ها در سکوت آنجا در دریای کلمات غرق شوید. اگر هم از اهالی هنر هستید و تازه به این شهر آمده‌اید، از پرسنل کافه، آمار دورهمی‌های هنرمندان را بگیرید. اکثر هنرمندان شهر در روزهای تعطیل اینجا دور هم جمع می‌شوند و به گپ‌وگفت می‌نشینند.

انواع قهوه‌های خوش‌طعم، آبمیوه‌های جذاب و نوشیدنی‌های متفاوت در کنار انواع اسنک و پاستا، منوی پروپیمان کافه هنر خرم آباد را تشکیل می‌دهد. با این توضیح یک روز عصر که دلتان از زمین و زمان گرفته بود، سری به کافه هنر بزنید. کتاب دلخواهتان را باز کنید و همان طور که سطربه‌سطرش را می‌خوانید، طعم خوش نوشیدنی‌های این کافه را بچشید. اگر کافه خلوت بود و حضورتان مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکرد، همان جا بمانید تا شب، خودتان را مهمان یک شام رؤیایی و خوشمزه کنید. به شما قول می‌دهم موقع بیرون آمدن از کافه حتی یادتان نماند که غصه آن روزتان سر چه بود. حضور در این کافه به اندازه مصاحبت و معاشرت با پایه‌ترین رفیق دنیا، به شما انرژی خواهد داد.

آدرسایران لرستان خرم آباد میدان امام، خیابان دکتر حسابی، بعداز سازمان آموزش و پرورش، نبش دکترحسابی 2
شماره تماس06633357066
آدرس صفحه اینستاگرامcafe_honar_khorramabad@

کافه صدف | آشنا و رفیق سربازان

اسم کافه صدف برای خیلی از مسافران خرم آباد با نام پادگان و سربازی عجین شده است. علت این اتفاق هم نزدیکی این کافه به پادگان این شهر است. اگر شما هم جگرگوشه‌تان را برای خدمت سربازی به خرم آباد فرستاده‌‌اید و می‌خواهید به او سری بزنید، می‌توانید قرار دیدارتان را در کافه صدف بگذارید. اینجا دنج است و قهوه‌های خوبی هم سرو می‌کند. در روزهای گرم سال هم می‌توانید خودتان را مهمان بستنی یا آبمیوه‌های خنک کنید.

کافه صدف برای شمایی که دلتان برای پسر خانواده تنگ شده، درست مثل یک صدف است که مروارید وجودتان را در دل خودش نگه می‌دارد و نمی‌گذارد به او بد بگذرد. کافه صدف محیط دلچسبی هم دارد؛ هر چند وقتی پای دیدار عزیزان در میان باشد، بیایان هم زیباترین مکان دنیا می‌شود!

آدرس: ایران لرستان خرم آباد خرم آباد، خیابان انقلاب، جنب مصلی الغدیر و هتل عطر.

کافی شاپ کلبه | محبوب دانشجویان پزشکی

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خرم آباد با کافی شاپ کلبه آشنا هستند؛ چرا که بسیاری از اوقات فراغتشان را در این کافه سپری کرده‌اند. درست زمانی که فشار درس‌ها یا امتحان‌ها زیاد می‌شود، دانشجویان به کافی‌شاپ کلبه پناه می‌برند تا مثل یک خانه امن آن‌ها را در آغوش بگیرد و لحظات خوشی را برایشان رقم بزند. اینجا علاوه بر قهوه‌های خوش‌عطر، پیتزاهای خوشمزه‌ای هم دارد و آنقدر پیتزایش معروف هست که افرادی که اینجا می‌آیند، بیشتر هدفشان سفارش پیتزاست تا قهوه!

در واقع فقط کافی است که غذای سلف دانشگاه باب میل دانشجویان نباشد که در کمترین زمان ممکن، خودشان را به اینجا برسانند و مهمان یک پیتزای خوشمزه شوند. اینجا نگران کالری اضافه هم نباشید. یکی‌دو کوچه آن‌طرف‌تر، درست کنار خیابان طالقانی، پارک شهر و بوستان مشاهیر است است. می‌توانید بعد از صرف پیتزا، قدم‌زنان به پارک بروید، کمی‌ پیاده‌روی کنید و همراه با استشمام هوای تازه، کالری اضافه را بسوزانید.

آدرسخیابان شهدا شرقی، کنار کوچه مخابرات
شماره تماس06633357066
ساعات کاریشنبه تا پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱
روز تعطیلیجمعه

کافی شاپ کندلوس | کافه‌ای خوش‌مسیر در خرم آباد

یکی دیگر از کافی شاپ هایی که در خیابان ساحلی شرقی خرم آباد جا خوش کرده است، کافی شاپ کندلوس است. این کافه هم فضای دل‌نشینی دارد و هم اینکه مسیر دسترسی‌اش سرراست است و خیلی راحت پیدا می‌شود. سرو انواع قهوه و دمنوش‌های گرم گیاهی در زمستان و انواع بستنی خوشمزه و آبمیوه‌های طبیعی در تابستان، این کافی شاپ را به یکی از محل‌های پرطرفدار خرم آباد تبدیل کرده است. با این حساب می‌توانید یک روز عصر با رفقایتان برنامه بریزید و ساعتی را در کنار هم خوش بگذرانید.

آدرس: خرم آباد، خیابان دکتر حسابی، خیابان آرش 4.

کافه نیمکت | کافه ای چوبی و زیبا در خرم آباد

کافه نیمکت | کافه ای چوبی و زیبا در خرم آباد

روزهای تعطیل خرم آباد اکثراً به گشت‌وگذار در طبیعت ناب اطرافش می‌گذرد؛ چرا که استان لرستان پر است از جاذبه‌های طبیعی خاص و زیبا. اما باز هم هستند دانشجویان یا خانواده‌هایی که به هر دلیلی در خانه مانده باشند. پیشنهاد ما به این افراد این است که عصرهای دلگیر روزهای تعطیل خودشان را به دورهمی در کافه نیمکت بگذرانند. اینجا یکی از دنج‌ترین کافه های خرم آباد است. نمای بیرونی و درونی کافه نیمکت بیشتر از چوب است و حس دل‌چسب و خوبی به مخاطبانش منتقل می‌‌کند.

خیلی از افرادی که به کافه نیمکت سر می‌زنند به عشق پاستاها و اسنک‌های خوشمزه‌اش به اینجا می‌آیند. انواع سالادهای رژیمی با سس‌های جذاب، در کنار خوراکی‌های خوشمزه قرار گرفته‌اند تا عصرانه‌ای پروپیمان برای سلیقه‌های مختلف مهیا کنند. راستی اگر می‌خواهید برنامه دورهمی یا تولد تدارک ببینید، بهتر است به روزهای وسط هفته موکول کنید، در غیر این صورت لازم است برای آخر هفته و روزهای تعطیل، از قبل با پرسنل آنجا هماهنگ شوید تا برایتان میز رزرو کنند.

آدرسایران لرستان خرم آباد میدان امام، بالاتر از بیمارستان ایران
شماره تماس09167079409
ساعات کاریهر روز از ۱۱ تا ۲۳
آدرس صفحه اینستاگرامnimkat.cafe@

کافی شاپ بلوط | پاتوق بچه‌های دانشگاه آزاد

کافی شاپ بلوط را بچه‌های دانشگاه آزاد به‌خوبی می‌شناسند. اکثر آن‌ها به مناسبت‌ های مختلف به این کافه می‌روند و ساعتی را با سروصدا و شور و شعف خاصی در کافه می‌گذرانند. پرسنل کافه هم هوای آن‌ها را دارند. البته اینجا بیشتر یک کافه رستوران است که فضایی نیمه‌سنتی و زیبا دارد. در واقع می‌توانید وعده ناهار را مهمان این کافه باشید و پس از آن چای یا قهوه‌ای گرم بنوشید و با همراهانتان به گف‌و شنود بپردازید.

کافه شهرزاد | کافه‌ای کلاسیک و زیبا

اسم شهرزاد برای من همیشه یادآور کتاب هزارویک‌شب است و داستان‌های جذابی که دارد. از سویی این نام با سریال شهرزاد هم گره خورده است. شاید عاشقانه‌ترین صحنه‌های این فیلم را بتوان قرارهای دو نفره در کافه نادری تهران توصیف کرد. حضور در کافه شهرزاد خرم آباد هم برای افرادی که دوست دارند با معشوقشان ساعاتی را خلوت کنند یا چند صفحه کتاب بخوانند، جای مناسبی است. اینجا یکی از پرکارترین کافی شاپ های خرم آباد است که در همه فصل‌های سال با انواع نوشیدنی سرد و گرم، از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

محیط کافه شهرزاد خرم آباد بسیار کلاسیک است. این موضوع را احتمالاً بتوانید از عکس‌هایش هم متوجه شوید. راستی تا یادمان نرفته بگوییم که اگر شما هم مثل من با بوی سیگار مشکل دارید یا مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی هستید، بهتر است سراغ کافه دیگری بروید. هرچند سیستم‌های تهویه بسیار قوی در این کافه وجود دارد تا هر آلودگی را دور کند؛ اما گاهی تحمل حتی یک ذره بوی سیگار برای برخی افراد دشوار می‌شود. در عوض اینجا برای افرادی که به کشیدن سیگار علاقه دارند، جای مناسبی است.

آدرسخرم آباد مطهری، بالاتر از مجتمع رنگین کمان، جنب پیتزا راز
شماره تماس09127309804
ساعات کاری۱۰ تا ۲۰
آدرس صفحه اینستاگرامcafeshahrzad_khoramabad@

کافه هتل جهانگردی | کافه‌ای اختصاصی برای ساکنان هتل

هتل جهانگردی یکی از هتل های خرم آباد است همه امکانات پذیرایی از میهمانان را دز خود دارد. اگر ساکن این هتل باشید، می‌توانید از خدمات کافه آن هم بهره ببرید. انواع آبمیوه‌های خنک و قهوه‌های گرم در این کافه سرو می‌شود. البته که همه امکانات این کافه در خود هتل است. با این توضیح اگر دوست دارید نوشیدنی‌تان را در محیطی نزدیک‌تر به فضای باز میل کنید، بهتر است سری به کافه کیو بزنید. اطلاعات این کافه را در بخش بعدی برایتان می‌گذاریم. از هتل جهانگردی تا این کافه حدود ۸ دقیقه پیاده‌روی فاصله است.

کیو کافه | لذت نوشیدن قهوه با منظره دریاچه

در قسمت قبل برای شما از کافه کیو گفتیم. می‌دانید که دریاچه کیو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی خرم آباد است که در لطافت هوای شهر هم نقش ویژه‌ای دارد. اگر اهل قدم‌زدم و پیاده‌روی باشید، در جنوب شرقی این دریاچه، کافه‌ای می‌بینید که به نام دریاچه نام‌گذاری شده است. در این کافه که بنشینید، می‌توانید حین نوشیدن سفارشتان، از تماشای دریاچه هم لذت ببرید.

انواع بستنی در طعم‌های مختلف، چند مدل قهوه و چندین نوع شربت و آبمیوه جذاب، در منوی این کافه است. از نظر قیمت‌ها هم خیالتان راحت باشد. تفاوت چندانی بین قیمت‌ها با سایر کافه‌ها دیده نمی‌شود. با این توضیح هنگام تفریح و پیاده‌روی در کنار دریاچه، خودتان را مهمان یک نوشیدنی عالی کنید. اگر هم با خانواده یا گروهی از دوستان عازم کافه هستید، می‌توانید به طبقه دوم بروید. در این طبقه می‌توانید جشن تولد هم برگزار کنید. البته برای این کار بهتر است از قبل با پرسنل هماهنگ کنید تا به میزان کافی میز و صندلی برایتان رزرو کنند.

آدرسخرم آباد، ضلع جنوب شرقی دریاچه کیو
شماره تماس09120576670
ساعات کاری۱۰ صبح تا ۱۱ شب

کافه گپ | کافه‌ای در دل یک مجموعه عالی گردشگری

نام یکی از معروف‌ترین رستوران های خرم آباد، گپ است. البته اینجا در گذشته یک حمام سنتی بوده است. حمام گپ خرم آباد این روزها به رستوران سنتی زیبا و دنج تبدیل شده است. در کنار سرو غذاهای سنتی و غذاهای ایرانی دیگر، چای، قهوه، دمنوش و برخی شربت‌های خوشگوار نیز در این کافه سرو می‌شود. آن دسته افرادی که برای خرید سوغات خرم آباد، سراغ بازار قدیمی این شهر می‌روند، در انتهای بازار، درست سر پیچ اولین میدان، می‌توانند حمام گپ را پیدا کنند. درباره این حمام، همکارانمان قبلاً به‌تفصیل نوشته‌اند؛ بنابراین شما را به مطالعه آن مقاله دعوت می‌کنم. کافی است روی اسمش کلیک کنید تا مقاله‌اش برایتان باز شود.

خرم آباد، میدان گپ، خیابان حافظ
شماره تماس۰۶۶۳۳۳۳۹۹۹۹
ساعت بازدیدهرروزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب

کافه لاله زار | به زیبایی لاله‌زار

اسم لاله زار که می‌آید، ذهن خیلی‌ها مثل من به سمت لاله زار تهران و تئاتر‌ها و فیلم‌های دهه ۴۰ و ۵۰ می‌رود. برای همین هم هست که این اسم خیلی زود در خاطر افراد می‌ماند. البته پرسنل و مدیران کافه لاله زار خرم آباد هم تمهیداتی چیده‌اند که نام کافه‌شان به‌عنوان یکی از بهترین کافی شاپ های خرم آباد در ذهن مردم بنشیند. اینجا محیطی زیبا و دوست‌داشتنی دارد. در و دیوارش پر است از عکس‌های فیلم‌های برتر ایران و جهان. انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خوشمزه هم دلیل دیگری است که ساکنان و مسافران این شهر، بخواهند کافه لاله زار را برای همیشه در ذهن خود نگه دارند. در این کافه انواع فست‌فودهای فرنگی و مخصوصاً ایتالیایی هم سرو می‌شوند.

اینجا صبحانه هم سرو می‌شود، یعنی اگر حدود ساعت ۹:۳۰ صبح در کافه لاله‌زار حاضر شوید، می‌توانید با انواع صبحانه‌های لذیذ، یک روز خوب را شروع کنید. اگر اهل دورهمی‌های دوستانه، سوپرایز تولد در کافه یا احیاناً گپ دونفره با محبوبتان هستید هم کافه لاله زار محیط خوبی برایتان می‌شود. البته برای برگزاری تولد و دورهمی، باید از قبل میزتان را رزرو کنید. اینجا آنقدر خاطرخواه دارد که در طول روز خالی نمی‌ماند. ساعات سرویس‌دهی صبحانه کافه لاله زار از ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است. عصرها هم از ساعت از ساعت ۱۶ تا ۲۱ خدمات عصرانه و فست‌فودشان را ارائه می‌کنند. کافه لاله زار تا حدی به دانشگاه هم نزدیک است و اکثر دانشجویان اینجا را گوشه دنج خود می‌دانند.

آدرسخرم آباد، خیابان شهدا، روبه‌روی کوچه مخابرات، بین پل شهدا و پل دارایی زاده
شماره تماس09169677383
ساعات کاریاز ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و ۱۶ تا ۲۱

ویتامینه طهرون | همان هلادوس کافه

در این بخش می‌خواهم شما را با یکی از قدیمی ترین کافی شاپ های خرم آباد آشنا کنم. اینجا را قدیمی‌ها به اسم هلادوس کافه می‌شناسند؛ در حالی که یکی از شعبه‌های ویتامینه طهرون در خرم آباد است. اینجا پاتوق آن دسته افرادی است که عاشق بستنی و وافل هستند. در هر فصل سال که به ویتامینه طهرون سر بزنید، می‌توانید خودتان را مهمان بستنی‌های خوشمزه با تزئینات ویژه و خاص کنید. شهرت و محبوبیت این کافی شاپ در میان مردم خرم آباد تا جایی است که در روزهای گرم سال لازم است در صف بایستند تا نوبتشان بشود.

از نظر موقعیت هم این کافه در یکی از شیک‌ترین مراکز خرید خرم آباد است. با این توضیح هر وقت از خرید خسته شدید، می‌توانید با خوراکی‌های خوشمزه این کافه، انرژی از دست‌رفته را برگردانید. راستی اگر شما هم عیال‌وار هستید یا دوستانتان را به بستنی مهمان کرده‌اید، سری به هلادوس کافه بزنید. قیمت بستنی‌ها، شیک‌ها و نوشیدنی‌های اینجا نسبت به هر جای دیگری مقرون‌به‌صرفه‌تر است. از نظر تازگی محصولات هم خیالتان راحت باشد. همه شهروندان خرم آبادی می‌دانند که تمامی میوه‌ها و محصولات لبنی این کافه، تازه‌ و به‌روز هستند.

آدرسخرم آباد، خیابان زيباكنار، ميدان مادر، بعثت مال
ساعات کاری۱۰:۳۰ تا ۲۳
آدرس صفحه اینستاگرامvitaminetehron@

کافه آنلاین

بلوار علوی و محله علوی یکی از معروف‌ترین محله های خرم آباد است. اسم این محله که می‌آید به یاد سفرهای خوشی می‌افتم که بهترین دوست خرم‌‌آبادی‌ام برایم رقم زد. در حوالی همین بلوار و نزدیک به میدان امام خمینی، یکی از پر رونق‌ترین کافه های خرم آباد با نام کافه آنلاین وجود دارد.

امیدواریم تن نازنینتان هرگز نیازمند طبیبان نشود؛ اما اگر خدای نکرده گذرتان به بیمارستان ایران خرم آباد افتاد، می‌توانید کمی آن طرف‌تر سراغ کافه آنلاین را بگیرید. نوشیدن یک آبمیوه تازه و خوشمزه یا فنجانی قهوه گرم و خوش‌عطر، همه خستگی و استرس حضور در بیمارستان را با خودش می‌شوید و می‌برد. البته همان حوالی یکی از بهترین رستوران های خرم آباد با نام رستوران آگرین هم هست. اگر هم اهل ساندویچ و فست فود هستید، ساندویچ زیتون، ساندویچ آی تک و مرغ کنتاکی در همان اطراف حضور دارند.

آدرس: خرم آباد، خیابان کاکاوند، بین میدان امام خمینی و بصیری.
ساعت کاری: ۹ تا ۲۳:۳۰

کافی شاپ طایی | کافه‌ای شیک و لوکس در خرم آباد

اگر در میان کافه های خرم آباد دنبال یک گزینه شیک و لوکس برای دورهمی یا قرار خاص هستید، کافی شاپ طایی، گزینه مناسبی است. اینجا هم میز و صندلی‌های گره‌چین سنتی دارد، هم مبلمان راحتی بسیار شیک. برای همین هم هست که اکثر افراد برای قرارهای کاری یا دوستانه خود، کافی شاپ طایی را انتخاب می‌کنند. قیمت‌های این کافه تفاوت چندانی با سایر کافه های شهر نمی‌کند و از نظر رتبه، یکی از کافی شاپ های خوش‌قیمت محسوب می‌شود.

کافه طایی خرم آباد

مدیران اینجا معتقدند باید تا حد امکان اکثر سفارش‌های مشتریان در منویشان باشد تا هیچ کس دست خالی از اینجا بیرون نرود یا برای خالی نماندن عریضه، مجبور به سفرش دیگر نشود. این دو درایت خاص و کاربردی باعث شده که کافی شاپ طایی جای خوبی در دل شهروندان و مسافران این شهر باز کند.

آدرسخرم آباد، خیابان شهدای شرقی، مجتمع رنگین‌کمان، طبقه همکف
شماره تماس09334005237

و

09106504656
آدرس صفحه اینستاگرامcafe_taee@

در این نوشته از ره بال آسمان با هم با کافه های خرم آباد آشنا شدیم و در بین بهترین کافی شاپ های این شهر دوری زدیم. شما چه تجربه یا خاطره‌ای از کافه‌گردی در این شهر دارید؟ خودتان کدام کافه را پیشنهاد می‌کنید؟ برای تکمیل لیست ما لازم است کدام کافه بررسی شود؟ با ما در میان بگذارید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.