مراکز خرید خرم آباد | تجربه خریدی عالی در استان لرستان

0

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خرم آباد را دارید، حتماً یک لیست از جاهای دیدنی خرم آباد را آماده کرده‌اید تا از آن‌ها دیدن کنید. اگر اینطور نیست که حتماً بهتر است راهنمای سفر خرم آباد را بخوانید تا با بهترین جاهای دیدنی این شهر آشنا شوید. بعد از بازدید جاذبه‌های گردشگری، نوبت به خرید سوغات خرم آباد می‌رسد. در این زمان است که باید بهترین مراکز خرید این شهر را بشناسید. یافتن مراکز خریدی که کسبه آن منصف باشند، آن هم در شهر غریب، خیلی دشوار است. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین مراکز خرید خرم آباد آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا لیستی کامل از بهترین مراکز خرید این شهر را بدانید.

بازار خرم ‌آباد

بازار خرم آباد از جمله مهم‌ترین بازارهای تاریخی خرم آباد به حساب می‌آید. این بازار از نظر تاریخی آن‌قدر ارزشمند است که می‌توان آن را در کنار قلعه فلک الافلاک خرم آباد در لیست جاهای تاریخی این شهر قرار داد. در گذشته این بازار یک کاروان‌سرای قدیمی بوده است. از این کاروان‌سرا فقط برای استراحت مسافران استفاده می‌کردند. بعد از مدتی، این بازار را به بازار سنتی خرم آباد تبدیل کردند. این بازار را امروزه با نام بازار طلافروشان یا بازار میرزا رضای خرم آباد نیز می‌شناسند. بازار میرزا رضای خرم آباد حدود 2هزار مترمربع مساحت دارد و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. بازار میرزا رضا، دارای دو ورودی در بخش شمالی و جنوبی است.

آدرس: خرم آباد، سبزه میدان، بازار خرم آباد.

بازار روز خرم‌آباد

بازار روز ازجمله بهترین بازارهای خرم آباد برای شناخت فرهنگ مردم این شهر است. در این بازار می‌توانید شاهد مردم محلی باشید که انواع محصولات ارگانیک کشاورزی خود یا حتی صنایع‌دستی خودشان را می‌فروشند. اگر به‌دنبال خرید سوغات سنتی خرم آباد هستید، حتماً سری به بازار روز بزنید. این بازار را به‌نوعی می‌توان بازار صنایع دستی خرم آباد نیز دانست. در نزدیکی محل برگزاری بازار روز خرم‌آباد، برخی از بهترین رستوران های خرم آباد حضور دارند. این رستوران‌ها معمولاً غذاهای سنتی خرم آباد را ارائه می‌دهند. پس یک تیر و دو نشان بزنید.

آدرس: خرم آباد، خیابان امام، خیابان دوازده برجی، نبش مزار امامزاده زید بن علی.

بازارهای هفتگی خرم‌آباد

بازار هفتگی در اکثر شهرهای ایران وجود دارند. همان طور که می‌دانید، این بازارهای در ایام خاصی از هفته برگزار می‌شوند. زمانی که برای اولین بار، بازارهای هفتگی در خرم آباد برگزار شد، بسیاری از این نوع بازار استقبال کردند. به همین خاطر بازارهای هفتگی در ایام دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه برگزار می‌شوند. این بازارهای به بخشی از مراکز خرید خرم آباد تبدیل شده‌اند. بازارهای هفتگی خرم آباد در مراکزی همانند کوی میلاد یا همان چرم پوست سابق، جنب کوره آجرپزی گلدشت یا محل‌های دیگری همانند منطقه اسب‌دوانی یا نزدیک مصلای خرم‌آباد برگزار می‌شوند.

آدرس: بخش‌های مختلف شهر خرم آباد.

مجتمع تجاری گردشگری بعثت خرم آباد

مجتمع تجاری گردشگری بعثت ازجمله بهترین مراکز خرید خرم آباد به حساب می‌آید. این مرکز خرید، جزو مراکز خرید لوکس شهر محسوب می‌شود. مجتمع تجاری گردشگری بعثت دارای 130 باب مغازه تجاری است. این مغازه‌ها شامل بازار سنتی و همچنین صنایع‌دستی، بازار طلا و جواهر، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و… می‌شوند. در این مجتمع امکان استفاده از شهربازی به مساحت هزار مترمربع نیز وجود دارد. در این مجتمع، 4 رستوران و کافی شاپ فعالیت می‌کنند. همچنین 2هزار مترمربع را به پارکینگ اختصاص داده‌اند تا مراجعان نگران جای پارک نباشند. این مجتمع در منطقه مرفه‌نشین خرم آباد قرار دارد. به همین خاطر می‌توانید شاهد حضور بسیاری از هتل های خرم آباد در این محدوده باشید.

آدرس: خرم آباد، تقاطع خیابان بعثت و انقلاب.

مجتمع تجاری کیو خرم آباد

مجتمع تجاری کیو خرم آباد

حتماً در سفر به خرم آباد، نام دریاچه کیو خرم آباد به گوشتان می‌خورد. این دریاچه از جمله بهترین جاذبه‌های طبیعی خرم آباد به حساب می‌آید. به‌نوعی این دریاچه را می‌توان یکی از نمادهای مهم شهر خرم آباد دانست. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین مراکز خرید خرم آباد، یعنی مجتمع تجاری کیو را با همین نام نام‌گذاری کرده‌اند. این مجتمع مدرن در شش طبقه بنا شده است. مرکز خرید کیو، دو پارکینگ اختصاصی دارد و امکانات بسیار عالی را در اختیار مراجعان قرار می‌دهد. اقلام داخل این پاساژ کیفیت مناسبی دارند و می‌توانید اقلام اورجینال را از این مرکز خرید تهیه کنید.

آدرس: خرم آباد، بلوار ولیعصر، میدان کیو.

مرکز خرید الماس شهر خرم آباد

مرکز خرید الماس شهر خرم آباد

مرکز خرید الماس شهر خرم آباد از دیگر مهم ترین مراکز خرید خرم آباد به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال بهترین پاساژهای خرم آباد برای پاساژگردی هستید، حتماً نام مرکز خرید الماس شهر را به لیست خود اضافه کنید. این پاساژ ظاهری مدرن و امروزی دارد. مغازه‌های آن نیز بسیار لوکس هستند و اقلام باکیفیتی را به مراجعان عرضه می‌کنند. این پاساژ جزو معروف‌ترین مراکز خرید در تمام استان لرستان به حساب می‌آید. پس در سفر به خرم آباد حتماً سری به این پاساژ نیز بزنید.

آدرس: لرستان، خیابان کاشانی.

پاساژ آرش خرم آباد

پاساژ آرش خرم آباد

پاساژ آرش از معروف ترین پاساژهای خرم آباد به حساب می‌آید. اگر قصد خرید موبایل و لوازم جانبی آن را دارید، بهتر است مستقیم به پاساژ آرش بروید. این پاساژ را می‌توان مشابه پاساژ علاءالدین یا بازار موبایل تهران دانست. در این مرکز خرید علاوه‌ بر فروش انواع موبایل و تجهیزات جانبی، تعمیرات موبایل نیز انجام می‌شود. پس اگر خدایی نکرده در طول سفرتان به خرم آباد گوشی موبایلتان آسیب دید یا اینکه برای عکاسی از جاذبه‌های زیبایی همانند بام خرم آباد به مونوپاد و تجهیزات عکاسی با موبایل نیاز داشتید، مستقیم به پاساژ آرش بروید این پاساژ در خیابان کاشانی قرار دارد و دسترسی به آن هم بسیار ساده است.

آدرس: خرم آباد، خیابان کاشانی.

پاساژ کسری خرم آباد

پاساژ کسری ازجمله محبوب‌ترین بازارهای خرم آباد برای خانم‌ها به حساب می‌آید. این پاساژ بورس خرید طلا و جواهرات است. اگر قصد خرید طلا و جواهرات داشته باشید، پاساژ خرم آباد بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این پاساژ آن‌قدر معروف است که ساکنین شهرهای اطراف با خرید بلیط قطار خرم آباد به‌صورت یک‌روزه به این شهر می‌آیند تا از پاساژ کسری خرید کنند. در نظر داشته باشید که قیمت طلا در این بازار در مقایسه با مغازه‌های دیگر شهر بسیار منصفانه است.

آدرس: خرم آباد، چهارراه بانک.

پاساژ مهر خرم آباد

پاساژ مهر خرم آباد

پاساژ مهر از دیگر پاساژهای خرم آباد است. این پاساژ در کنار پل صفوی و خیابان مجاهدین اسلام قرار دارد. پس اگر قصد خرید بلیط اتوبوس خرم آباد را دارید، می‌توانید بعد از رسیدن به این شهر، سری به پاساژ مهر بزنید. پاساژ مهر خرم آباد در بافت سنتی و نزدیکی محله بهداری خرم آباد قرار دارد.  می‌توانید یک تیر و دو نشان بزنید و کمی در اطراف آن گشت‌و‌گذار کنید. در کنار این پاساژ، مراکز خرید دیگری نیز مشغول‌به‌کار هستند. می‌توانید بازدید از این پاساژ و جاذبه‌های دیدنی اطراف آن را در برنامه سفر خود قرار دهید. قیمت اجناس پاساژ مهر خرم آباد مناسب و مقرون‌به‌صرفه است؛ پس اگر قصد خرید سوغات ارزان‌قیمت و مناسب دارید، بهتر است سری به پاساژ مهر بزنید. این پاساژ بورس کالای خاصی نیست و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود!

آدرس: خرم آباد، خیابان مجاهدین اسلام، کنار پل صفوی.

کیف و کفش شادی خرم آباد

خب از نام این پاساژ کاملاً مشخص که بورس خرید کیف و کفش در خرم آباد به حساب می‌آید. این پاساژ را می‌توان به‌نوعی مشابه خیابان سپهسالار تهران دانست. اگر قصد خرید انواع کیف و کفش چرمی یا سایر مصنوعات چرمی را دارید، باید سری به پاساژ شادی خرم آباد بزنید. این پاساژ در چهارراه فرنگ قرار دارد. معمولاً در اطراف پاساژ شادی، جای پارک خودرو به‌ندرت پیدا می‌شود؛ پس بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای دسترسی به این پاساژ استفاده کنید. قیمت اجناس در این پاساژ نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است و حتی می‌توانید برای خرید سوغات نیز روی آن حساب کنید.

آدرس: خرم آباد، چهارراه فرهنگ.

پاساژ تقی خانی خرم آباد

پاساژ تقی خانی از دیگر پاساژهای خرم آباد است. این پاساژ بورس کالای خاصی نیست؛ اما بیشتر انواع پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی و زیورآلات در این پاساژ فعالیت می‌کنند. قیمت اجناس داخل این پاساژ بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند. پس اگر قصد خرید اجناس اقتصادی و مناسب را دارید، حتماً سری به پاساژ تقی خانی خرم آباد بزنید. متأسفانه از این پاساژ عکسی در گوگل پیدا نکردیم. اگر عازم سفر به این شهر هستید و به این پاساژ سری زدید، لطفاً چند تا عکس هم برای ما بگیرید. ☺️

آدرس: خرم آباد، خیابان شهدای شرقی.

خب دوستان عزیز و همراهان ره بال آسمان، نظر شما درباره بهترین مراکز خرید خرم آباد چه بود؟ آیا تاکنون تجربه سفر به خرم آباد و خرید از این شهر را داشته‌اید؟ اگر هم اهل خرم آباد هستید و چند مرکز خرید دیگر را می‌شناسید، حتماً آن‌ها را به ما و سایر دوستان معرفی کنید!

پاساژ آرش بورس خرید موبایل، تجهیزات جانبی و تعمیرات آن به حساب می‌آید.

پاساژ کسری بورس خرید طلا و جواهر در خرم آباد محسوب می‌شود.

مجتمع تجاری گردشگری بعثت، لوکس‌ترین مرکز خرید خرم آباد به حساب می‌آید.

بازار میرزا رضا، بازار سنتی خرم آباد محسوب می‌شود.

بازارهای هفتگی خرم آباد در مراکزی همانند کوی میلاد یا همان چرم پوست سابق، جنب کوره آجرپزی گلدشت یا محل‌های دیگری همانند منطقه اسب‌دوانی یا نزدیک مصلای خرم‌آباد برگزار می‌شوند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.