آبنمای موزیکال ایران مال تهران | رقص آب در بزرگ‌ترین مرکز خرید ایران

2

ایران مال از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی در تهران است. اگر قصد سفر به تهران را دارید، بازدید از این مکان دیدنی را در برنامه‌هایتان بگذارید. این مجموعه بزرگ چندین بخش جذاب برای تفریح و گشت‌وگذار دارد. تا آنجا که رفتید، به آبنمای موزیکال ایران مال هم سری بزنید. این آب‌نما یکی از زیباترین جاهای دیدنی در شمال ایران است. اجرای آب‌نمای موزیکال به‌ویژه در شب شما را به وجد می‌آورد.

آبنمای موزیکال ایران مال کجاست؟

عکس آبنمای موزیکال ایران مال تهران

آبنمای موزیکال ایران مال یکی از جاهای دیدنی تهران است. مجموعه بزرگ ایران مال در شمال غرب تهران، جایی در منطقه 22 این استان، در انتهای اتوبان شهید خرازی است. برای رسیدن به آبنمای موزیکال ایران مال تهران باید به ضلع جنوبی مجموعه بروید. از طبقه G0 به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. در نزدیکی این مجموعه دریاچه چیتگر، پردیس سینمایی ایران مال و بام لند قرار دارد.

آشنایی با آبنمای موزیکال ایران مال

عکس آشنایی با آبنمای موزیکال ایران مال

رقص آب این آب‌نمای موزیکال در مرکز خرید ایران مال از زیبایی‌های این مرکز است و مردم را هیجان‌زده می‌کند؛ البته خیلی‌ها معتقدند انتخاب آهنگ‌ها چندان جالب نیست و با رقص آب هماهنگی ندارد. با همه این‌ها این آب‌نما ارزش دیدن دارد و بازدید از آن بسیار لذت‌بخش می‌شود. زیبایی دریاچه موزیکال ایران مال در شب به اوج خوش می‌رسد. نورپردازی خوبی را برای این آب‌نما طراحی کرده‌اند که گردشگرها را سر ذوق می‌آورد. به همین خاطر خیلی از گردشگرها شب را برای بازدید از آبنمای موزیکال ایران مال تهران انتخاب می‌کنند.

عکس آشنایی با آبنمای موزیکال ایران مال

این آب‌نمای پیشرفته یکی از مجهزترین نورپردازی‌ها را دارد که همراه با رقص آب اثری هنری را به وجود می‌آورد. وسعت دریاچه موزیکال ایران مال به ۱۴هزار مترمربع می‌رسد و آن را جزء پنج آب‌نمای بزرگ دنیا می‌دانند. برای ساخت آبنمای موزیکال از روش جریان آب‌در باغ های ایرانی الهام گرفته‌اند. طراحی فواره‌ها و رقص آب این مجموعه بسیار دقیق و جالب است.

امکانات تفریحی اطراف آبنمای موزیکال ایران مال تهران

عکس امکانات تفریحی اطراف آبنمای موزیکال ایران مال تهران

یکی از بهترین مزیت‌ها در محوطه اطراف آب‌نما، وجود رستوران‌ها و کافی‌شاپ است. بعد از ساعت‌ها گردش و خرید، خوردن غذایی دل‌پذیر خستگی را از تنتان بیرون می‌کند. می‌توانید در کافه‌های نزدیک به آب‌نما ساعتی بنشینید و از رقص آب و موسیقی لذت ببرید.

معرفی مجموعه ایران مال

عکس معرفی مجموعه ایران مال

ایران مال بزرگ‌ترین مجموعه‌تجاری در ایران است که دست کمی از بهترین مال‌های دنیا ندارد. بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، گردشگری و تفریحی و جذابی را در این مجموعه ساخته‌اند. مساحت این مجموعه به یک میلیون و 669 هزار و 504 مترمربع می‌رسد. علی انصاری صاحب این مجموعه و طراح و ایده‌پرداز آن است. برای ساخت این مرکز به‌ویژه آبنمای موزیکال ایران مال از معماری مدرن و سنتی و اصیل ایرانی استفاده کرده‌اند. با هر سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید در بخش‌های مختلف این مجموعه گشت‌وگذار کنید. در بهار 1397 از اولین فاز مجموعه ایران مال رونمایی کردند. در حال حاضر فقط بخشی از این مرکز بزرگ تجاری و تفریحی آماده است و باقی بخش‌ها در حال آماده‌شدن هستند.

طبقه‌های مختلف ایران مال تهران

عکس طبقه‌های مختلف ایران مال تهران

تعداد زیادی از بخش‌های تفریحی و تجاری این مجموعه در چهار طبقه G0, G1,G2,G3 وجود دارند. برای بازدید از آبنمای موزیکال ایان مال تهران باید به طبقه G0 بروید. مسجد محمد رسول الله هم در همین طبقه است. می‌توانید بعد از بازدید از این بخش‌ها به فروشگاه‌های این طبقه سری بزنید. طبقه G1 فضای تفریحی بیشتری مثل پیست یخ، هایپراستار و کارشو دارد. رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و فودرکورت‌الماس در این طبقه چشم‌انداز زیبایی به آبنمای موزیکال ایران مال تهران دارند. در این بخش می‌توانید از رقص آب و موسیقی لذت می‌برید و دلی از عزا دربیاورید.

عکس باغ ماهان ایران مال تهران

طبقه G2 از مهم‌ترین و جالب‌ترین طبقه‌ها در این مجموعه است. مثلاً باغ دیدار، باغ سنتی، کتابخانه، بخشی از باغ ماهان، بخشی از تالار اشراق و تالار الماس. اگر طرف‌دار محصولات چرم هستید می‌توانید از فروشگاه شبروگالری در این طبقه دیدن کنید. بعد از گشت‌وگذار نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی خنک در کافه سینما هم روزتان را کامل‌تر می‌کند. کافه ورزش هم در همین طبقه است. برای بازدید از پردیس سینمایی، تماشاخانه، شعبه‌های مختلفی از پوشاک باید به طبقه G3 بروید. باغ رستوران ملل هم به‌زودی در این طبقه فعالیت‌هایش را شروع می‌کند. در این طبقه از مجموعه ایران مال سالن بولینگ مجهزی وجود دارد. اگر طرف‌دار این سرگرمی هیجان‌انگیز هستید، این گوی و این میدان.

دیگر جاهای دیدنی ایران مال

  • کتابخانه ایران مال

عکس کتابخانه ایران مال

این کتابخانه از زیباترین بخش‌های فرهنگی در این مجموعه است. کتابخانه ایران مال طراحی بسیار چشمگیری دارد و آن را کتابخانه جندی شاپور نامیده‌اند. طراحی کتابخانه طوری است که گردشگرها برای بازدید از آن مشتاق هستند. برای طراحی فضای کتابخانه، از سبک کلاسیک اروپایی و گوتیگ الهام گرفته‌اند. چلچراغ‌های بزرگی را از سقف این کتابخانه آویزان کرده‌اند که حس‌وحال خاصی به این مجموعه می‌دهد. نمای درونی کتابخانه جندی شاپور را با چوب تزئین کرده‌اند و بسیار تماشایی است. اگر اهل خواندن کتاب هستید، می‌توانید از قبل در کتابخانه عضو بشوید. ساعتی را در همان فضا بنشینید و از کتاب‌های این مجموعه استفاده کنید. یادتان نرود برای رفتن به کتابخانه جندی شاپور دوربین عکاسی‌تان را ببرید. در این کتابخانه سوژه‌های نابی برای عکاسی هست.

عکس کتابخانه ایران مال

یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های هندسی را در کتابخانه جندی شاپور پهن کرده‌اند. استفاده از نقش‌های هندسی سقف و کف کتابخانه، در بافت فرش، زیبایی این فضا را چندبرابر کرده است. مساحت این فرش به 70 هزار مترمربع می‌رسد. برای طراحی فرش از هشت رنگ مختلف استفاده کرده‌اند؛ اما بیشتر تاروپودهای این فرش سبز است. این اثر زیبا را 25 هنرمند در 70 روز بافته‌اند.

  • شربت خانه ایران مال

عکس شربت خانه ایران مال

در فرهنگ ایرانی شربت‌‌خانه مکانی برای دورهم‌نشینی، صحبت‌کردن و نوشیدن شربت‌هایی با طعم و عطر ایرانی است. قدمت ساخت شربت‌خانه در تاریخ به دوره تیموریان می‌رسد. از همان روزهای قدیم مردم شهرها و روستاها در شربت‌خانه‌ها جمع می‌شدند و با هم گفت‌وگو می‌کردند. در مجموعه ایران مال شربت‌خانه‌ای سنتی وجود دارد که برای ساختش از معماری سنتی قجری استفاده کرده‌اند. کاشی‌کاری‌های شربت خانه ایران مال بسیار چشمگیر است و حس‌وحالی متفاوتی دارد. آیینه‌کاری‌های روی دیوار و گچ‌بری‌های شربت‌خانه ایران مال بسیار ظریف و تماشایی هستند. در روزهای گرم تابستان سری به این شربت‌خانه بزنید و نوشیدنی‌های لذیذش را امتحان کنید. شربت‌خانه ایران مال منوی پروپیمانی از نوشیدنی‌های ایرانی و دم‌نوش‌های گیاهی دارد.

  • باغ دیدار

عکس باغ دیدار ایران مال تهران

تا مرکز ایران مال که رفتید، به باغ دیدار هم سری بزنید. باغ دیدار یکی از تماشایی‌ترین بخش‌های تفریحی در ایران مال است. می‌شود نمای مدرن‌تری از باغ‌های سنتی ایرانی را در این مجموعه دید. می‌توانید برای دورهمی‌ها یا قرارهای دوستانه و کاری از فضای دل‌نشین باغ دیدار استفاده کنید. فواره‌های آب، حسی دل‌چسب به این مجموعه داده‌اند. طراحی این فواره‌ها به‌شکل پلکانی است و زیبایی برجسته‌ای دارد. صدای گوش‌نواز آب در این بخش از ایران مال بسیار آرامش‌بخش است. تعدادی از درخت‌های پالم کالیفرنیا در دو طرف باغ دیدار خودنمایی می‌کنند. این درخت‌های بلندقامت به درخت نخل شباهت زیادی دارند. می‌توانید این باغ را در طبقه G2 و در شمال غربی این مرکز پیدا کنید.

  • تالار آینه

عکس تالار آینه ایران مال تهران

آیینه‌کاری از هنرهای قدیمی و سنتی ایرانی است. از این هنر در تزیین عمارت‌ها، مساجد، مکان‌های مذهبی و کاخ‌ها استفاده می‌کنند. تالار آیینه ایران مال سالنی تماشایی از این هنر اصیل ایرانی است. تلالؤ آیینه‌های این تالار توجه گردشگرها را به خودش جلب می‌کند. با آیینه‌های کوچک تمام دیوارها و سقف این سالن را تزئین کرده‌اند که نقش و نگاری شگفت‌انگیز دارد. برای طراحی این مجموعه از تالار آیینه مجلس شورای اسلامی الهام گرفته‌اند. فرشی نفیس و دست‌بافت در این تالار پهن کرده‌اند. رنگ‌بندی این فرش بسیار باشکوه است. انعکاس طرح این فرش در آیینه‌کاری‌ها تصویری تماشایی از هنر ایرانی را نشان می‌دهد. درهای اُرسی با شیشه‌های رنگارنگ در تالار آیینه سوژه‌ای چشم‌نواز برای عکس‌هایتان می‌شود. برای بازدید از این تالار باید غربی‌ترین نقطه در راسته فرعی بازار سنتی ایران مال بروید.

جاهای دیدنی اطراف آبنمای موزیکال ایران مال

  • دریاچه چیتگر

عکس دریاچه چیتگر از جاهای دیدنی دریاچه موزیکال ایران مال

دریاچه چیتگر یکی از جاهای دیدنی تهران است که تا دریاچه موزیکال ایران مال فاصله زیادی ندارد. این دریاچه مصنوعی را به دریاچه شهدای خلیج فارس هم می‌شناسند. کنار این دریاچه امکانات رفاهی بسیار مناسبی برای گردش و تفریح مهیاست. مثلاً می‌توانید در پیست کنار استخر دوچرخه‌سواری کنید. پیاده‌روی یکی از کم‌هزینه‌ترین تفریح‌ها در این مجموعه است. تعداد زیادی از گردشگرها برای قایق‌سواری به این دریاچه می‌روند. دریاچه چیتگر دو اسکله دارد. می‌توانید اسکله شرقی را در سمت بام لند و اسکله غربی را در سمت بلوار میلاد پیدا کنید. در کلوب‌های ماهیگیری دریاچه چیتگر شرایط مناسبی برای ماهیگیری را فراهم کرده‌اند. تماشای غروب آفتاب از ساحل شنی دریاچه چیتگر دیدن دارد. دیگر بخش‌های تفریحی این مجموعه را برایتان می‌گذارم. شاید به کارتان بیاید.

عکس برج هیجان چیتگر از جاهای دیدنی دریاچه موزیکال ایران مال

  • شهربازی دریاچه پیتگر؛
  • کارتینگ؛
  • سرزمین بازی؛
  • پیست پرش در آسمان؛
  • اسکیت هوایی؛
  • سافاری پارک وحشت؛
  • چرخ‌وفلک دریاچه چیتگر؛
  • ماشین برقی؛
  • برج هیجان چیتگر؛
  • رول گلایدر؛
  • بام لند؛
  • تشک پرش آزاد؛
  • اسکای فلایر بام لند؛
  • شهر بادی؛
  • رستوران و فودکورت؛
  • کافی‌شاپ.
  • پاتیناژ ایران مال

عکس پاتیناژ ایران مال

در پاتیناژ ایران مال می‌توانید اوج هیجان را تجربه کنید. هر زمان از سال که به این مرکز بروید، می‌توانید از این پیست یخی استفاده کنید. خیلی از گردشگرها برای تجربه‌کردن این بازی به این بخش از مرکز تجاری ایران مال می‌روند. ایران مال یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین پیست‌های یخ را برای بازی و ورزش دارد. حتی می‌توانید به کلاس‌های آموزشی پاتیناژ ایران مال بروید و این ورزش را حرفه‌ای یاد بگیرید. تیم ملی هاکی ایران هم برای تمرین از پیست یخ این مجموعه استفاده می‌کنند. این بخش جایگاهی هم برای تماشاچی‌ها دارد. بعد از بازدید از آبنمای موزیکال ایران مال می‌توانید از پاتیناژ هم دیدن کنید. این بخش در ضلع شرقی طبقه G1 است.

  • ساحل شنی پرشین در اطراف آبنمای موزیکال ایران مال

اگر قصد سفر به پایتخت را دارید، بهتر است به راهنمای سفر تهران نگاهی بیندازید. ساحل شنی پرشین یکی از مکان‌های تفریحی برای کودکان در نزدیکی دریاچه چیتگر است. این ساحل امکانات خوبی برای سرگرمی کودکان دارد. کودکان می‌توانند ساعت‌ها با وسیله‌های بازی این ساحل مشغول بشوند. خوب است شما هم کنارشان باشید و آن‌ها را تشویق کنید.

بهترین زمان بازدید

عکس بهترین زمان بازدید از دریاچه موزیکال ایران مال

در هر چهارفصل می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی پایتخت به‌ویژه آبنمای موزیکال ایران مال دیدن کنید؛ البته با شروع تابستان هوا بسیار گرم می‌شود. بهترین زمان سفر به پایتخت ایام نوروز و روزهای بهاری است. بازدید از آبنمای موزیکال تهران مال در شب زیبایی چشمگیرتری دارد.

اقامت

عکس هتل  المپیک تهران

دور از انتظار نیست که مرکز تجاری ایران مال هتلی مجهز و لوکس داشته باشد. این هتل 18طبقه بیشتر از 300 اتاق برای پذیرایی از گردشگرها دارد؛ اما در حال حاضر همه بخش‌های آن را تکمیل نکرده‌اند. به همین خاطر اسم نزدیک‌ترین هتل‌ها به آبنمای موزیکال ایران مال را برایتان می‌گذارم.

  • پژوهش تهران؛
  •  دانش تهران؛
  •  بستان؛
  •  المپیک تهران؛
  • آکادمی؛
  •  آپارتمان تاج محل.

اطلاعات بازدید از آبنمای موزیکال ایران مال

آدرساستان تهران، منطقه 22، مرکز تجاری ایران مال، ضلع جنوبی مجموعه، طبقه G0
مدت‌زمان بازدید30 دقیقه
ساعت بازدیداز ساعت 18 تا 21
هزینه بلیط ورودیرایگان

مسیر دسترسی

مجموعه ایران مال از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران است. برای رفتن به این مرکز و بازدید از آبنمای موزیکال ایران مال باید به منطقه 22 تهران بروید. این مرکز در انتهای بلوار شهید خرازی است. آب‌نمای زیبای این مجموعه در طبقه G0 خودنمایی می‌کند. خط پنج مترو یا ایستگاه ایران خودرو شما را به این مرکز تجاری می‌رساند. در هر نقطه که باشید، می‌توانید با تاکسی‌های ویژه ایران مال خودتان را به این مرکز برسانید.

آبنمای موزیکال ایران مال از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی پایتخت است. در این سفر مجازی با ره بال آسمان تلاش کردیم تا کمی بیشتر درباره بخش‌های مختلف آن بدانید. اگر در سفرهای قبلی از این آب‌نمای چشمگیر دیدن کرده‌اید، تجربه‌هایتان خواندن دارد. در کامنت‌ها برایمان بنویسید.

استان تهران، منطقه 22، ضلع جنوبی مرکز تجاری ایران مال، طبقه G0.

کتابخانه ایران مال، تالار آیینه، پاتیناژ ایران مال، دریاچه چیتگر و…

در هر چهارفصل می‌توانید از این آب‌نما دیدن کنید. زیبایی این آب‌نما در شب چندین برابر می‌شود.

هزینه بلیط ورودی برای بازدید از آبنمای موزیکال ایران مال رایگان است.

5/5 (1 نظر)
2 نظرات
  1. محسن می گوید

    با درود به همه عزیزان پر تلاش ایران مال -آبنمای موزیکال ایران مال خیلی زیبا پر هیجان است ولی اصلا مزیک با آب نما همخوانی ندارد ! حیف نیست مجموعه به این عظمت و زیبایی همچین ایراد بزرگی دارد -لطفاً به خواسته های مردم احترام بذارید

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، ممنونیم که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. این موضوع رو باید با مدیران مجموعه در میان گذاشت. نویسنده این مقاله، فقط توصیفی از تجربه‌های خودش و دیگران رو گذاشته.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.