اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز و گنبدهای رنگی در ساحل

26

جزیره اسرارآمیز هرمز در دریای نیلی خلیج فارس واقع شده است و یکی از تماشایی‌ترین و خاص‌ترین جزایر ایران محسوب می‌شود. این جزیره با ۷۲ کانی مختلف، به سرزمینی با خاک رنگارنگ تبدیل شده است و بهشت عاشقان زمین‌شناسی و طبیعت‌گردهای ماجراجو است. این جزیره با وجود زیبایی منحصر‌به‌فرد و پتانسیل فراوانی که در صنعت گردشگری دارد، به جز چند اقامتگاه بوم‌گردی و رستوران محلی، امکانات چندانی ندارد. اما به‌تازگی مجموعه‌ای به این جزیره اضافه شده است که می‌تواند به قطبی قوی برای تقویت گردشگری در جزیره هرمز تبدیل شود. اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز را بیش از پیش دیدنی کرده است. در این مطلب از ره بال آسمان قرار است به‌سراغ این اقامتگاه رنگارنگ و عجیب‌وغریب برویم.

اقامتگاه ماجرا کجاست؟

اقامتگاه ماجرا در قسمت شمالی جزیره هرمز و در حاشیه جاده کرانه واقع شده است. در حوالی این اقامتگاه رنگارنگ، اقامتگاه‌های بوم‌گردی دیگری نیز واقع شده‌اند و این منطقه از جزیره هرمز به استراحتگاه تبدیل شده است. بندرعباس در ناحیه شمالی این جزیره واقع شده است و خلیج فارس فاصله این دو خشکی را آبی کرده است. این فاصله در حدود ۲۵ کیلومتر است. برای آنکه از این فرودگاه به جزیره هرمز برسید، باید در حدود ۳۳ کیلومتر طی کنید. جزیره قشم نیز با فاصله کمی در جنوب غربی جزیره هرمز و اقامتگاه ماجرا واقع شده است. بنابراین می‌توانید علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی قشم، با کمک شناور خودتان را به جزیره هرمز برسانید و بعد از ماجراجویی در جاذبه‌های آن، شب را در اقامتگاه ماجرا سپری کنید.

با اقامتگاه ماجرا آشنا شوید

اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز در کجای جزیره قرار دارد

اقامتگاه ماجرا در جزیره زیبای هرمز واقع شده است و به جذابیت این جزیره مرموز افزوده است. این اقامتگاه با معماری عجیب و طراحی خاص خود و با الهام از رنگ‌های خاک هرمز ساخته شده است. اقامتگاه ماجرا یکی از برنامه‌های پروژه «حضور در هرمز» بوده است. این اقامتگاه در حاشیه ساحل بنا شده است و در سال ۲۰۲۰ به دلیل سبک‌وسیاق منحصربه‌فرد در معماری، موفق به دریافت جایزه بین‌المللی مسابقه تیدا (TIDA) متعلق به کشور تایوان شد.

اقامتگاه ماجرا مجموعه‌ای از بناهای گنبدی است که هر کدام به رنگی از رنگ‌های خاک هرمز درآمده‌اند و همین امر سبب جذابیت و خاص‌بودن این اقامتگاه شده است. چند کلبه با سقفی گنبدی و با رنگی شاد و تماشایی در این مجموعه کنار هم جا خوش کرده‌اند و نظم در بی‌نظمی، شیوه اصلی چیدمان این کلبه‌ها بوده است. خبری از صف‌های منظم و با فاصله یکسان در میان کلبه‌ها نیست و با حضور در این مجموعه متوجه شیوه هسته‌ای بنا کردن خانه‌ها و پایندی به طراحی محله‌ای خواهید شد. علاوه بر بیرون خانه، در فضای داخلی نیز از رنگ‌های زنده و زیبای جزیره استفاده شده است.

البته در رنگ‌آمیزی داخل و خارج این کلبه‌ها، از رنگ‌های مصنوعی ساختمانی استفاده شده است و هرگز به منبع رنگ طبیعی جزیره دست‌درازی نشده است. تنوع رنگ در فضای داخلی، جذابیت شاد و دلنشینی به این اقامتگاه داده است و امکاناتی همچون تخت خواب، میز صندلی، مبلمان و… در این فضا برای اقامت مسافران فراهم شده است. پنجره‌های بزرگ اقامتگاه ماجرا، نور و انرژی جزیره را به داخل کلبه دعوت می‌کنند و سفر به هرمز را به اقامتی سراسر شاد و پرانرژی تبدیل می‌کنند.

خانه‌ها در اقامتگاه ماجرا برخلاف برج‌های عظیم هتل‌های چند ستاره، ارتفاع کمی دارند و بلندای این کلبه‌های رنگی با طراحی نامنظم زیبایی با یکدیگر متفاوت است. طراحی کلبه‌های این مجموعه به گونه‎‌ای است که خودش را با طبیعت یکی کرده و به زیبایی‌های آن تعرض نکرده است. طراحی این مجموعه با وجود ایجاد احساس امنیت در انسان، حس برتری سازه از طبیعت را منتشر نمی‌کند و در عین سادگی با اصولی مهندسی بنا شده است. از مزیت‌های این اقامتگاه، موقعیت مکانی آن در حاشیه ساحل و همسایگی آن با دریا است. آرامش حضور در ساحل خلیج فارس و اقامت در رنگی‌ترین کلبه‌های جزیره، یک شانس بزرگ است که در سفرتان به هرمز می‌توانید آن را تجربه کنید. فراموش نکنید که این اقامتگاه شگفت‌انگیز قرار است در اسفند سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را شروع کند تا پذیرای مسافران جزیره هرمز باشد.

جاهای دیدنی هرمز و فاصله آنها با اقامتگاه ماجرا

در اطراف اقامتگاه ماجرا بسیاری از جاهای دیدنی هرمز واقع شده‌اند و برای بازدید از آن‌ها به طی مسافت چندانی نیاز ندارید. یکی از این جاذبه‌ها، موزه دکتر نادعلیان است که در فاصله یک کیلومتری اقامتگاه ماجرا واقع شده است. قلعه پرتغالی‌ها نیز کمی آن ‌طرف‌تر و در شمال اقامتگاه ماجرا با فاصله تقریبی ۱٫۵ کیلومتر واقع شده است. دره رنگین کمان در جنوب غربی این اقامتگاه واقع شده است و تقریباً ۸ کیلومتر با آن فاصله دارد. غار رنگین‌کمان نیز در جهت جنوب شرقی با فاصله تقریبی ۸٫۵ کیلومتر جا خوش کرده است. جنگل حرا در شرق اقامتگاه ماجرا با فاصله تقریبی ۳٫۵ کیلومتر واقع شده است. ساحل لاک پشت‌ها با فاصله تقریبی ۸ کیلومتر در جنوب شرقی اقامتگاه ماجرا واقع شده است.

چند نکته که باید پیش از سفر به جاهای دیدنی هرمز و اقامت در ماجرا بدانید

  • تعرض به ثروت رنگارنگ جزیره، با شروع گردشگری در این منطقه هر روز بیشتر می‌شود و متأسفانه با این روند شاهد نابودی خاک هرمز خواهیم بود؛ بنابراین هرگز خاک و سنگ هرمز را با خودتان از این جزیره خارج نکنید.
  •  فراموش نکنید که این اقامتگاه پروژه‌ای گران‌قیمت نبوده و یکی از اهداف ساخت آن، جذب گردشگران در تمام طبقات اجتماعی و رواج فرهنگ ساده‌زیستی و شیوه زندگی بومی جزیره بوده است.
  • در طول سفرتان به هرمزگان و اقامت در جزیره هرمز، به فرهنگ مردمان بومی این منطقه احترام بگذارید و پاسخگوی محبت مردمان محلی و خونگرم این جزیره اسرارآمیز باشید.
  • سادگی و دوربودن از تجملات و امکانات به‌روز زندگی مرفه شهری، از ویژگی‌های اقامت در هرمز است.
  • برای حرکت به سمت هرمز از جزیره قشم، حتماً قبل از ۷ صبح در اسکله ذاکری حضور داشته باشید. از این اسکله شناورها فقط دو بار در روز مسیر رفت‌و‌برگشت به جزیره هرمز را طی می‌کنند. هنگام برگشت از جزیره نیز باید قبل از ساعت ۳ بعدازظهر به بندرگاه هرمز بروید تا سوار شناور شوید و به اسکله ذاکری و جزیره قشم برگردید.
  • اگر قصد دارید که از بندرعباس به جزیره هرمز بروید، باید در ابتدا خودتان را به اسکله‌ حقانی برسانید. در اسکله حقانی اولین شناور به مقصد جزیره هرمز، ۷ صبح حرکت می‌کند و بعد از آن، هر دو ساعت، یک شناور به سمت این جزیره می‌رود و بازمی‌گردد.

چطور به اقامتگاه ماجرا برویم؟

از بندرعباس یا جزیره قشم می‌توانید خودتان را با کمک شناور به بندرگاه خاک هرمز در شمال جزیره برسانید. در طول روز شناورهایی از اسکله ذاکری در جزیره قشم و از اسکله حقانی در بندرعباس، مسافران را به این بندرگاه می‌رسانند. بعد از رسیدن به جزیره با کمک رانندگان محلی و سه‌چرخه‌های جذاب آن‌ها، خودتان را به اقامتگاه ماجرا برسانید و سپس با کمک این رانندگان، به سراغ جاهای دیدنی هرمز بروید. فاصله بندرگاه هرمز با اقامتگاه تقریباً ۲ کیلومتر است.

هزینه ورودیمتغیر فصلی
بهترین زمان سفرپاییز و زمستان
تلفن تماس05632462364
آدرساستان هرمزگان، شمال جزیره هرمز و حاشیه جاده کرانه

امیدواریم از سفرتان به جنوب ایران و استراحت در اقامتگاه ماجرا لذت ببرید و آن را به خاطره‌ای خوش و فراموش‌نشدنی تبدیل کنید. آخرین اطلاعات درباره این اقامتگاه پرماجرا را می‌توانید در مجله ره بال آسمان دنبال کنید تا از هزینه تصویب‌شده نهایی رزرو اتاق در آن مطلع شوید. به نظر شما ساخت‌وساز بناهای اقامتی، به سبک معماری بومی جزیره‌ها، شیوه مناسبی در صنعت گردشگری است؟ آیا دیگر اقامتگاه‌های جزیره هرمز را می‌شناسید؟ کدام اقامتگاه بومی را در ایران می‌شناسید که همچون اقامتگاه خوش‌رنگ ماجرا معماری خاصی داشته باشد؟

۱. اقامتگاه ماجرا کجاست؟

اقامتگاه ماجرا در قسمت شمالی جزیره هرمز و در حاشیه جاده کرانه واقع شده است.






2.8/5


(51 نظر)

۲. جاهای دیدنی اطراف اقامتگاه ماجرا کدام‌اند؟

جاذبه‌های دیدنی اطراف اقامت ماجرا عبارتند از موزه دکتر نادعلیان، قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین کمان ، غار رنگین‌کمان، جنگل حرا و ساحل لاک پشت‌ها.






2.8/5


(51 نظر)

۳. هزینه ورودی اقامتگاه ماجرا چقدر است؟

هزینه ورودی اقامتگاه ماجرا با توجه به فصل‌های سال متغیر است.






2.8/5


(51 نظر)

2.8/5 (51 نظر)
26 نظرات
  1. سپیده فخیم می گوید

    سلام خسته نباشید من میخواستم برا روزی چهارشنبه اینده ۲۹دی رزرو کنم از تهران ،

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. با شماره تماسی که همکارمون گذاشتند، تماس بگیرین و اقامتتون رو رزرو کنین. امیدواریم در سفر بهتون خوش بگذره. حتماً بعد از سفر تجربه‌تون رو با ما به اشتراک بگذارین.

  2. دنب ملی می گوید

    قیمت بگید دیگه ای بابا

    1. بانو تقیان می گوید

      دوست عزیز، قیمت اقامتگاه براساس فصل و پیک سفر متفاوته. بهتره با شماره تلفنی که همکارمون گذاشتند، تماس بگیرید و از قیمتش مطلع بشید.

  3. مهلا می گوید

    هرچی با شماره تماس میگیرم جواب نمیدن چجوری باید رزرو کنیم اصن افتتاح شده؟؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام، دوست عزیز ره بال، بله متأسفانه فعلاً اقامتگاه پذیرش نداره و گویا از اواخر بهمن امسال پذیرشش شروع می‌شه.

  4. Saba می گوید

    سلام میخواستم برای اسفند ماه رزرو داشته باشم ولی شماره تماسی که گذاشتین پاسخگو نیست، باید چیکار کنم؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز، گویا متأسفانه افتتاح اقامتگاه باز هم به تأخیر افتاده. باید منتظر موند که خبرای بعدی برسه. به‌محض افتتاح مجموعه، ما از طریق همین ایمیلی که گذاشتین، بهتون خبر می‌دیم.

  5. رسول می گوید

    سلام. خدا قوت.
    برای هفته دیگر میخواهم رزرو کنم برای ۶ نفر.
    احتمالا دو عدد اقامتگاه.
    چه کنم؟

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز.
      متأسفانه هنوز خبری مبنی بر افتتاح اقامتگاه منتشر نشده.

  6. زینب می گوید

    سلام چه طور از زمان افتتاح هتل باخبر بشیم؟ سایت که ندارند… تماس هم جواب نمی دن… برای اسفند امسال می خوام

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز
      متأسفانه هنوز خبر مبنی بر افتتاحش نیست. احتمال زیاد اگه افتتاح بشه، از طریق اینستاشون اطلاع‌رسانی کنن.

  7. مهراب می گوید

    واقعاً شرم آور و خریت است که در چنین محیط طبیعی، ساخت و ساز مصنوعی احمقانه ایجاد بشه، به این میگین بوم گردی!
    هیچ دردی بدتر از جهل نیست.

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام
      نظر شما هم قابل تأمله دوست عزیز

  8. سیدپویاخباز می گوید

    سلام.وقت بخیر.هزینه ورودی برای یک شب چه مقداره؟دونفر

    1. بانو تقیان می گوید

      سلام دوست عزیز. هنوز خیر قطعی بازگشایی نیومده. بیاد، توی صفحه اینستاگرامشون اعلام می‌کنند و قیمت می‌دهند.

  9. ملودی می گوید

    هنوز افتتاح نشده؟

    1. بانو تقیان می گوید

      نه گویا!

  10. رها می گوید

    این اقامتگاه به‌خاطر رنگی‌بودنش خیلی چشمگیره و جذابیت زیادی داره. به نظرم واقعا عکس‌های قشنگی میشه باهاش گرفت. جدا از اقامتگاه خود جزیره هرمز هم یکی از زیباترین بخش‌های جنوبه. خیلی دلم می‌خواد در اولین فرصت به این جزیره سفر کنم و در فضای اقامتگاه ماجرا حسابی ماجراجویی کنم. می‌تونم عکس‌های زیادی از این خونه‌های رنگارنگ بگیرم و منتشرشون کنم.

    1. بانو تقیان می گوید

      بله رها عزیز، هرمز واقعا جزیه زیباییه و به همین دلیل هم این اقامتگاه رو رنگی ساختند تا با عناصر طبیعت همخوانی بیشتری داشته باشه.
      امیدواریم امکان سفر براتون مهیا بشه و بعدا با دست پر از خاطره پیش ما برگردید.

  11. Judi می گوید

    هنپز افتتاح نشده؟ چون تلفن پاسخگو نیست

    1. بانو تقیان می گوید

      نه متأسفانه، هنوز افتتاح نشده.

      1. mt می گوید

        خوب چرا افتتاح نمی‌کنید

        1. بانو تقیان می گوید

          دوست عزیز، این اقامتگاه برای مجموعه ره بال آسمان نیست. زمانی که برای اولین‌بار افتتاح شد، ما این مقاله رو نوشتیم که معرفیش کنیم و شما با جزئیاتش آشنا بشید. متأسفانه در جریان اینکه پروژه دست کی بوده و چرا معلق مونده نیستیم.

  12. مستانه می گوید

    سلام من میخواستم رزرو انجام بدم چکار باید بکنم؟

    1. بانو تقیان می گوید

      مستانه عزیز، سلام. بهتره صفحه‌شون در اینستاگرام رو دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.