جزایر ناز قشم | هیجان چتربازی و جت سواری

1

مسافرانی که باروبندیل سفر را بسته و راهی جنوب کشور و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این مناطق می‌شوند، قطعاً از تماشای آن‌ها لذت بسیاری می‌برند. یکی از جاذبه‌های دیدنی و در‌عین‌حال خاطره‌انگیز جنوب کشور، جزایر ناز است که هر ساله در ایام مختلف پذیرای مسافران و گردشگران بی‌شماری می‌شود. جزایر ناز یکی از جاهای دیدنی هرمزگان است که در نزدیکی جزیره قشم واقع شده است. این جزایر یکی از عجایب هفتگانه قشم هم محسوب می‌شود که مسلماً پدیده‌ای منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز است. بازدید جزیزه و قدم‌زدن در آن بی‌شک می‌تواند برایتان آرامش‌بخش و سراسر خاطره باشد. برای آشنایی بیشتر با جزایر ناز با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

جزایر ناز کجاست؟

جزایر ناز در ۳۲کیلومتری جنوب شرق جزیره قشم در استان هرمزگان واقع شده است. برای دسترسی به این جزایر، کافی است از مرکز قشم به سمت جنوب آن حرکت کرده و در انتهای بلوار آزادگان وارد جاده ساحلی به نام جاده دریا شوید. پس از طی مسیر و گذر از اسکله نفتی و ساحل طلایی به سمت راست خود که بنگرید پارکینگ بزرگ ساحل ناز نمایان می‌شود. اگر هم خودروی شخصی دارید در این پارکینگ می‌توانید آن را پارک کرده و در اسکله با قایق ها و لنج‌های محلی خودتان را به جزایر ناز در قشم برسانید.

جاهای دیدنی جزایر ناز

جزایر ناز از دو جزیره تشکیل شده است که مردم محلی به آن دو کرده می‌گویند. مساحت این دو جزیره تقریباً ۳ هکتار بوده و ساحل شنی ندارند.  به جای آن دیوارهای صخره‌ای دور آن‌ها را احاطه کرده است که ارتفاع آن‌ها به 5 تا 10 متر می‌رسد.

به دلیل مسطح‌بودن این جزایر و صاف‌بودن سطح آن، تماشای خلیج نیلگون فارس بسیار دیدنی می‌شود. کافی است به منظره‌ دل‌انگیز و تماشایی غروب آفتاب نگاه کنید تا آرامش وصف‌ناپذیر را با دل و جان تجربه کنید.

در شرایط مد دریا و بالا آمدن آب، جاده خروج به جزیره قشم نیز محو می‌شود. البته این شرایط موقتی است و در این حین می‌توانید منظره شگفت‌انگیز مد دریا را به نظاره بنشینید یا با گوشی‌ها و دوربین‌های خود از صحنه‌های بی‌بدیل آن عکس‌های به‌یادماندنی تهیه کنید.

جزایر ناز از جمله مناطق ژئوپارک جهانی محسوب می‌شود که در گذشته‌ها ماهیگیران برای استراحت به آن می‌آمدند. در این جزایر خبری از امکانات رفاهی نیست و فقط دست‌فروشان هستند که می‌توانند برخی از اقلام و اجناس خیلی ضروری را به فروش برسانند. با این توضیح اگر به امکانات رفاهی و اقلام دیگر نیاز داشته باشید در جزیره قشم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

پیاده‌روی روی آب، احساس سبکی و آرامش

در بخشی از سواحل این جزایر شگفت‌انگیز این امکان برایتان فراهم شده است تا بتوانید روی آب راه بروید. بله درست متوجه شدید راه‌رفتن روی آب از جاذبه‌های دیدنی این جزایر محسوب می‌شود. سطح آب در سواحل این جزایر تا مچ پاهایتان می‌رسد. هنگامی که روی آب راه می‌روید احساس آرامش دوچندانی به شما دست می‌دهد. به شما اطمینان می‌دهیم چنین تجربه‌ای را تابه‌حال نداشته‌اید. در این هنگام هم می‌توانید از چنین منظره‌ای عکس‌های یادگاری تهیه کنید.

آفرودسواری، تفریحی مهیج و سرگرم‌کننده

آفرودسواری یکی از تفریحات سرگرم کننده و درعینِ‌حال مهیج در جزایر حتماً برایتان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. به این منظور کافی است به بخش مربوط رفته و یکی از خودروهای موجود را کرایه کنید و با کمک آن از زیبایی‌های سواحل جزایر ناز لذت ببرید.

تجربه جالب اسب‌سواری و شترسواری

اگر تاکنون سوار اسب یا شتر نشده‌اید، در جزایر ناز می‌توانید این تجربه جالب را داشته باشید و آن را در خاطرتان نگاه دارید. به این منظور می‌توانید اسب‌ها و شترها را کرایه کرده و سوار آن‌ها شوید و تجربه جدیدی به ست بیاورید. درعینِ‌حال با حرکت در کنار ساحل می‌توانید آبی دریا را روی زین اسب‌ها و شترها به تماشا بنشینید. علاوه بر این با دوربین‌های خودتان عکس های به‌یادماندنی را از اسب سواری و شترسواری آن هم در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس به آلبوم عکس‌هایتان اضافه کنید.

چتربازی، هیجان تماشای جزیره از فراز آسمان

اگر دوست داشته باشید تا از ارتفاع زیاد جزیره را تماشا کنید و دوردست‌های دریای آبی را نیز بنگرید، می‌توانید از تفریحات هوایی جزایر ناز استفاده کنید. امکاناتی که می‌توانید از آن برای تفریحات هوایی استفاده کنید، شامل چتربازی، پاراگلایدر، کایت بورد، بادسواری و پاراموتور است. هنگام چتربازی و آن هم بر فراز جزیره، پرواز کردن تجربه‌ای بسیار جذاب و به‌یادماندنی خواهد بود. بسیاری از مسافران با دیدن این تفریحات شور و شوق بسیاری وجودشان را فرا می‌گیرد تا این تجربه را حتی یک بار هم شده در زندگی خود داشته باشند.

تفریح روی آب دریا، مهیج و دوست‌داشتنی

اگر قصد آن را دارید تا کلکسیون تفریحات مهیج خودتان را از سفر به جزایر ناز تکمیل کنید، تفریحات و سرگرمی‌های آبی این جزایر قطعاً برایتان خاطره‌انگیز و مهیج خواهد بود. به این منظور، امکانات تفریحاتی از جمله قایق‌سواری، جت‌اسکی و غواصی در سواحل جزایر ناز برای مسافران تدارک دیده شده است.

جت اسکی آن هم روی آب‌های گرم و آرام خلیج فارس تجربه‌ای است که می‌ارزد یک بار امتحانش کنید. اگر هم دوست دارید که منظره جزیره و آب دریا را آن هم هنگام غروب خاطره‌انگیز، با آرامش به تماشا بنشینید، قایق‌سواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

غواصی هم در آب‌های ناز خالی از لطف نیست. به این منظور افرادی که مهارت غواصی و شنا را داشته باشند می‌توانند به کمک تجهیزات لازم که در بخش مربوط به غواصی موجود است، از این تفریح و ورزش مهیج لذت زیادی را کسب کنند.

جاذبه های گردشگری اطراف جزایر ناز

شاید مایل باشید در مدت اقامتتان در جزیره و بازدید از جزایر ناز، سری هم به جاهای دیدنی قشم در نزدیکی آن داشته باشید. از این رو بازدید از جزیره هنگام، دلفین قشم، ساحل نقره‌ای، غار خربس و تنگه چاهکوه قشم بدون شک می‌تواند سفرتان را به این منطقه تکمیل کند. در ادامه به معرفی مختصر هر یک از جاذبه‌های گفته شده پرداخته‌ایم.

  • جزیره هنگام، طبیعت بی‌مثل و مانند

جزیره هنگام، با مساحت کوچکش، جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای را در خود دارد. سه روستا به نام‌های هنگام قدیم، هنگام جدید و غیل با همدیگر جزیره هنگام را تشکیل می‌دهند. یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد جزیره هنگام، ساحل بکر و آرامش‌بخش آن است. در طول مدتی که کنار ساحل می‌نشینید و امواج درخشان دریای آبی را تماشا می‌کنید، همه ناراحتی‌ها و غم‌ها از ذهنتان محو می‌شود و آرامشی سراسر وجود شما را فرا می‌گیرد که دوست ندارید از جایتان برخیزید.

  • تماشای صحنه جذاب رقص دلفین قشم

یکی از سرگرمی‌های جالب برای گردشگرانی که به جزیره هنگام قدم می‌گزارند، دلفین‌های قشم است. شاید پیش از آمدن به جزیره هنگام، دلفین‌ها و رقص آن‌ها را از نزدیک در پارک‌های آبی و آکواریوم‌ها تماشا کرده باشید؛ اما تماشای دلفین‌های بینی بطری آن هم در آکواریوم بسیار بزرگی به وسعت دریا لذت زیادی را با خود دارد.

  • ساحل نقره‌ای، درخشش ماسه‌ها زیر آفتاب

یکی دیگر از دیدنی‌ها و جاذبه‌های بسیار لذت‌بخش و به‌یادماندنی منطقه جزیره قشم، ساحل نقره‌ای جزیره هنگام است. علت نقره‌ای‌شدن ماسه‌های ساحل  این است که امواج دریا ماهیان مرده را به ساحل می‌برند. در آن جا فلس ماهی‌ها خرد شده و روی ماسه‌ها پخش می‌شود. از این رو به هنگام وارد شدن به این منطقه ساحلی و در زیر تابش خورشید، رنگ ماسه‌ها نقره‌ای به نظر می‌رسد. همچنین کانی‌ها و نوع سنگ‌های موجود در ساحل به همراه فیتوپلانکتون‌ها علت دیگری است که سبب ایجاد چنین پدیده چشم‌نوازی می‌شود.

  • غار خربس، پیوند تاریخ با افسانه

ممکن است از جزیره قشم در ذهنتان، مناظر و جاذبه‌های طبیعی آن شکل گرفته باشد؛ اما باید بگوییم علاوه بر این جاذبه‌ها، اماکن و دیدنی‌های تاریخی نیز در این جزیره رؤیایی وجود دارد که بدون شک بازدید از آن‌ها برایتان حس و حال تازه‌ای را به ارمغان خواهد آورد.  یکی از این جاذبه‌های تاریخی که با افسانه‌ها پیوند خورده است، غار خربس است.

غار خوربس در نزدیکی شهر قشم و در فاصله چند کیلومتری آن واقع شده است. غاری که به شکل دست‌ساز ایجاد شده است و از سرگذشت مرموز آن خبری در میان اهالی وجود ندارد. وقتی نزدیک غار که می‌شوید از دیدن دیوارهای صخره‌ای آن که ارتفاعی در حدود 20 تا 30 متر دارند شگفت‌زده می‌شوید. اگر سفر به  قشم را در برنامه سفر خود دارید، بازدید از غار خربس را هم در فهرست برنامه‌هایتان قرار دهید.

  • تنگه چاهکوه، نگینی سرسبز در میان دشت برهوت

بازدید از جزایر ناز هم برایتان مهیج و هم خاطره‌انگیز خواهد بود؛ اما اگر در مدتی که در قشم اقامت دارید سری به تنگه چاهکوه بزنید، مسلما آن همه هیجان و جذابیت، با  احساس آرامش و دیدن طبیعت سبز تنگه چاه کوه تکمیل می‌شود. این تنگه که یکی دیگر از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود آب‌وهوایی بسیار مطبوع و دلچسبی دارد که ارزش آن را دارد تا برای ساعاتی هم که شده است قدم در این تنگه سراسر سرسبزی و زیبایی بگذارید و از استشمام هوای مطبوع و پاک بهره ‌شوید. غار نمکدان، غار خربس و… از دیگیر جاذبه های دیدنی قشم محسوب می‌شوند.

مسیر دسترسی

هزینه ورودیرایگان
ساعت بازدید24ساعته
آدرساستان هرمزگان، ۳۲کیلومتری جنوب شرق جزیره قشم

مسافرانی که تابه‌حال به جزایر ناز سفر نکرده‌اند، حتی ممکن است نام آن را هم نشنیده باشند. چه برسد به اینکه از زیبایی‌ها و جاذبه‌های متنوع آن باخبر باشند. اما افرادی که کوله بار سفر را بسته و به جزیره قشم در جنوب ایران و از آن جا به جزایر ناز سفر کرده‌اند، این موضوع را درک می‌کنند که چقدر جزایر ناز رؤیایی و خاطره‌انگیز است. از این رو به افرادی که تابه‌حال قدم در جزایر ناز نگذاشته‌اند و دیدن جاذبه‌های آن را تجربه نکرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم تا در برنامه قشم‌گردی خود سری هم به این جزایر بزنند تا هم حال و هوایشان عوض شود و هم تفریحات مهیج و به‌یادماندنی آن را از دست ندهند. اگر هم تاکنون به این جزایر سفر کرده‌اید، خوشحال می‌شویم پیشنهادها و نظرات خود را با همراهان ره‌بال آسمان در میان بگذارید.

0/5 (0 نظر)
1 نظر
  1. امیر حسین می گوید

    سلام
    جالب بود واجب شد بریم بعد کرونا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.